Ik schrijf op het label "pakjes"quote:Op maandag 28 maart 2016 21:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier ook de nieuwe regel. Alleen namen sommige de regel nogal letterlijk. Had ik een tas met 30 pakjes van alle formaten.
Overigens lijkt het me handiger om de pakjes in de laatste tas te doen. Zo pakte ik vorige week tas 5,4 en 3 om te gaan lopen. Toen ik wilde weggaan bedacht ik me nog net op tijd dat tas 1 wel eens vol pakjes kon zitten.
Als ik maar twee pakjes van een klein formaat heb dan gaan ze gewoon op de bijbehorende bundel.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:47 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier moeten ze ook apart. Maar als de laatste tas halfvol zit met bundels post, dan doe ik het pakketje er mooi bovenop.
En bij mij moet je de bundelbriefjes weglaten. Heb een hekel aan die dingenquote:Op maandag 28 maart 2016 22:15 schreef gelestipjes het volgende:
Pakjes die op de bundel passen doe ik daar gewoon op en als ik een tas heb die maar halfvol zit doe ik zo'n pakje van bol of zo gewoon bovenin, daar ga ik geen nieuwe tas voor pakken.
Als dat de werkwijze is op de vestiging dan kan je dat de voorbereider niet echt kwalijk nemen.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En bij mij moet je de bundelbriefjes weglaten. Heb een hekel aan die dingen
En bij mij juist niet Ik vind het zo'n uitkomst.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En bij mij moet je de bundelbriefjes weglaten. Heb een hekel aan die dingen
Hier zitten ze laatste tijd soms in de bundel, op de plaats van het pakje. Maar mij maakt het niet uit, stop de losse pakjes toch vooraf daar waar ik het handig vind.quote:Op maandag 28 maart 2016 22:39 schreef V__L_N het volgende:
[..]
En bij mij juist niet Ik vind het zo'n uitkomst.
Zeker! Dat sowieso!quote:Op maandag 28 maart 2016 22:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als ik maar twee pakjes van een klein formaat heb dan gaan ze gewoon op de bijbehorende bundel.
Ja dat zou ook beter zijn idd, hier wordt weinig gebruik gemaakt van doosjes (zachte producten die strak opgerold in een plastic verpakking gaan, dus dat stapelen in een rolkar is niet heel practisch.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:43 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ah, wij doen niet aan zakken. We leggen hier alle pakketten op een rolkar (of 2). Stapel ze zo dat ze te scannen zijn van de stapel. Wil zeker weten dat ze ook aangemeld zijn. Zeker verzekerde verzendingen...
Nee, de lege oranje tassen blijven bij ons gewoon op de grond liggen, hooguit worden ze een beetje onder de kasten geschopt. Die bordjes hebben we wel, maar die geven bij ons alleen aan dat een wijk af is, niet dat deze al op de container ligt. Om de zoveel tijd gaat de postverdeler bij het bord staan en roept loopnummers om, en dan roepen de voorbereiders "klaar", "mee bezig" of "moet nog gedaan worden"quote:Op maandag 28 maart 2016 20:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat herken ik eigenlijk niet. Moeten de postverdelers bij jullie aan het eind van de ochtend niet de lege oranje tassen van de vloer halen, juist zodat er zeker weten niks blijft liggen? En hebben ze bij jullie niet van die borden waar je de wijken die klaar zijn moet omschuiven zodat je weet dat alles op de container ligt?
Bij ons is de officiële regel dat pakjes die qua formaat niet handig tussen of op de bundel kunnen, in een aparte tas moeten. En op de bijbehorende bundel moet dan zo'n roze briefje. Maar je hebt ook voorbereiders met een slecht beoordelingsvermogen, die gooien dus alle pakjes inderdaad in een aparte tas, zelfs al die kleine Alibabapakjes, en dat is dus helemaal NIET handig.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oke, nieuwe werkwijze ineens: tas 1 is voor de pakketjes (ook al heb je er maar 1).
Meer vestigingen die zo moeten werken?
Ik heb hier zo mijn bedenkingen bij, zeker omdat de reden die ze aangeven dat de pakjes geplet worden. Hoe denken ze dat er met een vrijwel lege tas, de pakjes niet geplet worden onderop een volle container?
Dat leidt hier ook wel eens tot spraakverwarring. Omdat je in de voorbereiding van achteren naar voren werkt is wat men binnen de laatste tas noemt, feitelijk de eerste tas voor de postbezorger.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier ook de nieuwe regel. Alleen namen sommige de regel nogal letterlijk. Had ik een tas met 30 pakjes van alle formaten.
Overigens lijkt het me handiger om de pakjes in de laatste tas te doen. Zo pakte ik vorige week tas 5,4 en 3 om te gaan lopen. Toen ik wilde weggaan bedacht ik me nog net op tijd dat tas 1 wel eens vol pakjes kon zitten.
Klinkt niet echt als een goed systeem, bij ons schuift de postverdeler zo'n bordje om als hij de tas met het kruisje van laatste tas van die wijk op de container heeft gegooid. Dat werkt eigenlijk wel prima. Kapotte tassen en tassen met troep worden over het algemeen ook aan de postverdeler overgedragen zodat het niet zo'n puinhoop wordt, en aan het eind van de ochtend mag er dus niks meer op de vloer liggen.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, de lege oranje tassen blijven bij ons gewoon op de grond liggen, hooguit worden ze een beetje onder de kasten geschopt. Die bordjes hebben we wel, maar die geven bij ons alleen aan dat een wijk af is, niet dat deze al op de container ligt. Om de zoveel tijd gaat de postverdeler bij het bord staan en roept loopnummers om, en dan roepen de voorbereiders "klaar", "mee bezig" of "moet nog gedaan worden"
Probleem is ook dat wij eigenlijk chronisch te weinig voorbereiders hebben (en degenen die we hebben zijn, op een paar oudgedienden na, ook niet echt heel rap), zodat de postverdeler zelf ook diverse wijken moet voorbereiden, om het op tijd af te krijgen. Sowieso zetten bij ons de meeste mensen als ze klaar zijn zelf de tassen op de container, omdat de postverdeler op een gegeven moment een halve hernia kreeg van de hele dag tassen door het toch al veel te smalle gangpad slepen.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Klinkt niet echt als een goed systeem, bij ons schuift de postverdeler zo'n bordje om als hij de tas met het kruisje van laatste tas van die wijk op de container heeft gegooid. Dat werkt eigenlijk wel prima. Kapotte tassen en tassen met troep worden over het algemeen ook aan de postverdeler overgedragen zodat het niet zo'n puinhoop wordt, en aan het eind van de ochtend mag er dus niks meer op de vloer liggen.
Ah, dan is het wat anders.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat zou ook beter zijn idd, hier wordt weinig gebruik gemaakt van doosjes (zachte producten die strak opgerold in een plastic verpakking gaan, dus dat stapelen in een rolkar is niet heel practisch.
Maarja, afkloppen dat het goed blijft gaan.
Bij ons springt de teamcoach bij als de postverdeler moet voorbereiden. Zelf je tassen op de juiste container gooien mag niet, dan is de kans op fouten te groot. Maar het is geen heel erg gewilde functie, postverdeler, toch aardig wat mensen die klagen over lichamelijke ongemakken danquote:Op maandag 28 maart 2016 23:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Probleem is ook dat wij eigenlijk chronisch te weinig voorbereiders hebben (en degenen die we hebben zijn, op een paar oudgedienden na, ook niet echt heel rap), zodat de postverdeler zelf ook diverse wijken moet voorbereiden, om het op tijd af te krijgen. Sowieso zetten bij ons de meeste mensen als ze klaar zijn zelf de tassen op de container, omdat de postverdeler op een gegeven moment een halve hernia kreeg van de hele dag tassen door het toch al veel te smalle gangpad slepen.
Onze TC weet niets van het voorbereidingsproces, en springt ook niet bij. Hooguit dat íe wat lege bakken opruimt.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons springt de teamcoach bij als de postverdeler moet voorbereiden. Zelf je tassen op de juiste container gooien mag niet, dan is de kans op fouten te groot. Maar het is geen heel erg gewilde functie, postverdeler, toch aardig wat mensen die klagen over lichamelijke ongemakken dan
Haha nee het gaat braaf als pakketpost mee.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:51 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ah, dan is het wat anders.
Uit hoofden van mijn andere vak... Die zachte verpakkingen zijn toch geen brievenbuspakjes he? Want dan ben ik genoodzaakt je over te leveren aan mijn collegas om je die waardeloze praktijk af te leren
Maar labels van autobestellingen zijn allemaal zwart, dus daar is de kans een stuk groter dat het fout gaat. En daarnaast kost het natuurlijk tijd als mensen zelf de tassen weg gaan brengen, tijd die niet in hun dienst zit. Daarnaast ontdek je het als postverdeler ook gewoon sneller als iemand een verkeerd label gebruikt heeft, als iedereen met tassen gaat lopen slepen is het overzicht weg.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Onze TC weet niets van het voorbereidingsproces, en springt ook niet bij. Hooguit dat íe wat lege bakken opruimt.
Als ik zelf mijn tassen op de container zet is de kans op fouten niet groter dan wanneer de postverdeler dit zou doen. Alle wijken hebben gekleurde labels die overeenkomen met de kleur van het label op de container. Als er een tas op de verkeerde container belandt is het meestal omdat een voorbereider er een verkeerd label op gedaan heeft.
Maar aangezien bij ons alle autobestellingen op 1 aparte container gaan is dat ook geen probleem. Natuurlijk kost het tijd als mensen zelf de tassen op de container gaan zetten, maar als de postverdeler het moet doen kost het ook tijd. Bovendien hebben wij de diverse containers op strategisch handige punten in het pad gezet, dus als het je 30 seconden kost om 1 wijk op de kar te zetten is het veel.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar labels van autobestellingen zijn allemaal zwart, dus daar is de kans een stuk groter dat het fout gaat. En daarnaast kost het natuurlijk tijd als mensen zelf de tassen weg gaan brengen, tijd die niet in hun dienst zit. Daarnaast ontdek je het als postverdeler ook gewoon sneller als iemand een verkeerd label gebruikt heeft, als iedereen met tassen gaat lopen slepen is het overzicht weg.
Idd. Enkele jaren terug werd dit ook al zo gedaan. De tassen met pakketjes bovenop de kar.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hier moeten pakjes nu inderdaad ook apart. Vaak komen die dozen al geplet uit die oranje tenten maar goed. En inderdaad, ook als je ze apart in een tas doet en er komt vervolgens tig kilo aan andere tassen bovenop, dan worden ze ook aardig geplet. Je had er nu alleen wel zo af en toe iemand tussen zitten die zo'n pakje dan met grof geweld toch nog aan de zijkant erbij wilde drukken. Maar een beetje onzinnig is de regel wel.
Oh, alle autobestellingen op 1 container? Dat is wel apart. Hier heeft iedere rit een aparte container. Blijft toch apart dat de werkwijze overal verschilt. Hier werkt het prima met een postverdeler, gewoon meteen aan het begin van de ochtend zorgen dat de elastieken bij alle kasten zijn bijgevuld, dat iedereen meteen oranje tassen heeft, en zo snel mogelijk wijk 2 er alvast achter zetten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 00:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar aangezien bij ons alle autobestellingen op 1 aparte container gaan is dat ook geen probleem. Natuurlijk kost het tijd als mensen zelf de tassen op de container gaan zetten, maar als de postverdeler het moet doen kost het ook tijd. Bovendien hebben wij de diverse containers op strategisch handige punten in het pad gezet, dus als het je 30 seconden kost om 1 wijk op de kar te zetten is het veel.
Het is gewoon handiger als iedereen het zelf doet, en dat geldt ook voor het pakken van lege tassen of verse elastiekjes. Officieel moet je op je stoel blijven zitten en de postverdeler roepen en dan wachten tot íe komt, maar het gaat sneller als je gewoon je zelf bedient. Zeker omdat de postverdeler met enige regelmaat het pad uit is om foutlopers uit te wisselen bij de centrale voskast, of containers naar beneden aan het brengen is.
Idd! Soms om moe van te wordenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Blijft toch apart dat de werkwijze overal verschilt. .
Hier sprong de TC bij als het hem uitkwam(dezelfde TC die ik nu ook heb).quote:Op maandag 28 maart 2016 23:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons springt de teamcoach bij als de postverdeler moet voorbereiden. Zelf je tassen op de juiste container gooien mag niet, dan is de kans op fouten te groot. Maar het is geen heel erg gewilde functie, postverdeler, toch aardig wat mensen die klagen over lichamelijke ongemakken dan
Wij zetten na het vossen al direct de eerste (en soms tweede) wijken bij de kast (met zn allen), nog voordat we het carré op z'n plek zetten. En met alle autobestellingen bedoel ik uiteraard alle autowijken binnen ons team. Dat zijn er welgeteld twee, dus dat rechtvaardigt niet het gebruik van aparte containers.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Oh, alle autobestellingen op 1 container? Dat is wel apart. Hier heeft iedere rit een aparte container. Blijft toch apart dat de werkwijze overal verschilt. Hier werkt het prima met een postverdeler, gewoon meteen aan het begin van de ochtend zorgen dat de elastieken bij alle kasten zijn bijgevuld, dat iedereen meteen oranje tassen heeft, en zo snel mogelijk wijk 2 er alvast achter zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |