abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160978650


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71

pi_160978779
Ha, Pieter is niet de enige die verzaakt... :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 27 maart 2016 @ 17:33:59 #3
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160980460
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Ha, Pieter is niet de enige die verzaakt... :P
Betrokkenheid, inzet tisk tisk...
Het wordt tijd voor een TC hier... :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 27 maart 2016 @ 17:55:48 #4
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160981001
We hebben dudor toch al? Die heeft ervaring met de zweep er over halen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 27 maart 2016 @ 21:11:38 #5
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160985207
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:55 schreef V__L_N het volgende:
We hebben dudor toch al? Die heeft ervaring met de zweep er over halen.
Maar wat dudor in zijn vrije tijd doet moet ie zelf weten
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 maart 2016 @ 22:06:53 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160987232
Dat is wel heel erg fout jeugdsentiment _O- _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160995838
Haha, mijn wijken zijn van mijn rooster gewaaid :) Bij jullie ook?
  maandag 28 maart 2016 @ 13:21:06 #8
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_160996429
Misschien iemand die hier een antwoord heeft omdat de klantenservice niet bereikbaar is.

Voor mijn webshops gebruik ik MyParcel om postnl verzendlabels aan te maken. Deze barcode is natuurlijk maar 1x geldig maar nu heeft iemand vrijdag een fout gemaakt door een aantal klanten een nieuwe zending (retour/ruilen) toegestuurd met het label wat al gebruikt was voor de eerste zending. In plaats van een nieuw label aan te maken. Stomme fout maar de pakketten zijn al vertrokken (PostNL haalservice)

Die barcode is dus niet actief en de pakketten zijn zo ook niet te traceren. Komen deze hier retour of bij de klant + boete voor niet betalen portokosten?
  maandag 28 maart 2016 @ 13:42:38 #9
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160996911
PostNL laat door een zelf geplaatste foto zien waar het heengaat met de scooterrijders


:')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160997234
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:42 schreef Pietertje71 het volgende:
PostNL laat door een zelf geplaatste foto zien waar het heengaat met de scooterrijders
[ afbeelding ]

:')
als ie nog maar op tijd weet te remmen ;)
pi_160997514
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:42 schreef Pietertje71 het volgende:
PostNL laat door een zelf geplaatste foto zien waar het heengaat met de scooterrijders
[ afbeelding ]

:')
Het vrijwillig verloop een handje helpen ;)
pi_160997734
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:50 schreef zombo het volgende:
Haha, mijn wijken zijn van mijn rooster gewaaid :) Bij jullie ook?
Hier ook. Er staat overal "Geen dienst"

Okee. Kom ik ook niet opdagen! :+
pi_160998480
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:58 schreef bikkie het volgende:

[..]

als ie nog maar op tijd weet te remmen ;)
Das toch gas terug nemen, uitlatenrollen, dan proberen te remmen
en hopen dat je niets ramt. :P

* Stoplichtjuh had net post op de deurmat, snel naar buiten kijken, loopt er een kneus van een concurrent op tweede paasdag te bezorgen. :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 maart 2016 @ 14:49:58 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160998546
klagen bij de verzender van de post :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160999442
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Misschien iemand die hier een antwoord heeft omdat de klantenservice niet bereikbaar is.

Voor mijn webshops gebruik ik MyParcel om postnl verzendlabels aan te maken. Deze barcode is natuurlijk maar 1x geldig maar nu heeft iemand vrijdag een fout gemaakt door een aantal klanten een nieuwe zending (retour/ruilen) toegestuurd met het label wat al gebruikt was voor de eerste zending. In plaats van een nieuw label aan te maken. Stomme fout maar de pakketten zijn al vertrokken (PostNL haalservice)

Die barcode is dus niet actief en de pakketten zijn zo ook niet te traceren. Komen deze hier retour of bij de klant + boete voor niet betalen portokosten?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de zendingen gewoon bij de geadresseerde bezorgd worden. Als jij duidelijk op het pakket staat vermeld als afzender zullen de portokosten(inclusief "administratiekosten") gewoon bij jou in rekening worden gebracht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 28 maart 2016 @ 15:32:30 #16
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_160999532
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de zendingen gewoon bij de geadresseerde bezorgd worden. Als jij duidelijk op het pakket staat vermeld als afzender zullen de portokosten(inclusief "administratiekosten") gewoon bij jou in rekening worden gebracht.
Alle gegevens staan er netjes op dus dat zou mooi zijn :) Bedankt voor de reactie.
pi_160999648
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:17 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Hier ook. Er staat overal "Geen dienst"

Okee. Kom ik ook niet opdagen! :+
Ohw, het zal de beloofde volumedaling wel zijn. Nou, tot volgende week dan :)
  maandag 28 maart 2016 @ 18:13:48 #18
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161002891
Voortaan doen we ook nog maar om de week bezorgen :)

Dribbel, die komen wel aan. Wel apart scannen ze bij jullie bij de afhaal niet? Hier namelijk wel en dan komt het wel uit.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161003036
Hier staat ook 'Geen Dienst', maar ik heb dan ook echt geen dienst :D
  maandag 28 maart 2016 @ 18:34:21 #20
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_161003402
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:13 schreef V__L_N het volgende:
Voortaan doen we ook nog maar om de week bezorgen :)

Dribbel, die komen wel aan. Wel apart scannen ze bij jullie bij de afhaal niet? Hier namelijk wel en dan komt het wel uit.
Ik verpak ze in zakken en zij halen dan die zakken hier op, als ze alle pakketjes iedere los moeten gaan scannen en dan weer in zakken doen ben je een hoop tijd extra per dag kwijt.

Vond het in het begin wel tricky want ik heb geen bewijs hoeveel pakketjes er daadwerkelijk mee gaan, maar tot nu toe nog niks kwijt.
pi_161004266
Op Mijnwerk zijn de diensttijden trouwens weer terug naar uren en minuten ipv minuten.
  maandag 28 maart 2016 @ 20:43:34 #22
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161007072
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:34 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik verpak ze in zakken en zij halen dan die zakken hier op, als ze alle pakketjes iedere los moeten gaan scannen en dan weer in zakken doen ben je een hoop tijd extra per dag kwijt.

Vond het in het begin wel tricky want ik heb geen bewijs hoeveel pakketjes er daadwerkelijk mee gaan, maar tot nu toe nog niks kwijt.
Ah, wij doen niet aan zakken. We leggen hier alle pakketten op een rolkar (of 2). Stapel ze zo dat ze te scannen zijn van de stapel. Wil zeker weten dat ze ook aangemeld zijn. Zeker verzekerde verzendingen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161007266
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zo'n prestatie is het niet hoor. Als je ziet wat voor puinhoop het op zo'n vestiging is. Bij elk team ligt de vloer bezaaid met oranje tassen die weer gevuld zijn met andere oranje tassen of met elastieken. Als daar nog een tas post tussen ligt (of 2) valt dat niet zo snel op, zeker als de voorbereider vergeten is er een label op te doen.
dat herken ik eigenlijk niet. Moeten de postverdelers bij jullie aan het eind van de ochtend niet de lege oranje tassen van de vloer halen, juist zodat er zeker weten niks blijft liggen? En hebben ze bij jullie niet van die borden waar je de wijken die klaar zijn moet omschuiven zodat je weet dat alles op de container ligt?
pi_161007324
Oke, nieuwe werkwijze ineens: tas 1 is voor de pakketjes (ook al heb je er maar 1).
Meer vestigingen die zo moeten werken?

Ik heb hier zo mijn bedenkingen bij, zeker omdat de reden die ze aangeven dat de pakjes geplet worden. Hoe denken ze dat er met een vrijwel lege tas, de pakjes niet geplet worden onderop een volle container?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161007951
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oke, nieuwe werkwijze ineens: tas 1 is voor de pakketjes (ook al heb je er maar 1).
Meer vestigingen die zo moeten werken?

Ik heb hier zo mijn bedenkingen bij, zeker omdat de reden die ze aangeven dat de pakjes geplet worden. Hoe denken ze dat er met een vrijwel lege tas, de pakjes niet geplet worden onderop een volle container?
Hier moeten pakjes nu inderdaad ook apart. Vaak komen die dozen al geplet uit die oranje tenten maar goed. En inderdaad, ook als je ze apart in een tas doet en er komt vervolgens tig kilo aan andere tassen bovenop, dan worden ze ook aardig geplet. Je had er nu alleen wel zo af en toe iemand tussen zitten die zo'n pakje dan met grof geweld toch nog aan de zijkant erbij wilde drukken. Maar een beetje onzinnig is de regel wel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')