abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 april 2016 @ 14:30:16 #151
7889 tong80
Spleenheup
pi_161117441
De Amerikaanse president Barack Obama heeft na de nucleaire top in Washington hard uitgehaald naar de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump.

Trump had zondag in The New York Times verklaard dat hij zou overwegen Japan en Zuid-Korea hun eigen nucleaire arsenaal aan te laten leggen, in plaats van ze te laten blijven rekenen op Amerikaanse bescherming tegen Noord-Korea. Op een vraag van een journalist hierover antwoordde Obama dat "de man die deze beweringen maakt niet veel weet van buitenlandse politiek, kernwapenbeleid, het Koreaanse schiereiland of de wereld in het algemeen."

De volgend jaar afzwaaiende president noemde de alliantie met Japan en Zuid-Korea een hoeksteen van de Amerikaanse aanwezigheid in Oost-Azië, en belangrijk voor de vrede en welvaart daar. "Daar kom je niet aan. Het is een investering die teruggaat op de offers van onze mannen en vrouwen die daar streden tijdens de Tweede Wereldoorlog".

Obama, die geen geheim maakt van zijn minachting voor Trump, vertelde verder dat de kandidatuur van de schatrijke zakenman ook ter sprake kwam in gesprekken met wereldleiders in de marge van de top. Ook toonde hij zich kritisch over de Republikeinse race voor het presidentschap. "Zelfs landen die gewend zijn aan een carnavaleske sfeer van hun eigen politiek, willen nuchterheid en duidelijkheid als het gaat om Amerikaanse verkiezingen, omdat zij begrijpen dat de president van de VS moet weten wat er in de wereld gebeurt."

http://www.telegraaf.nl/b(...)it_naar_Trump__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_161139150
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)-van-deze-tijd.dhtml

quote:
Trump: NAVO is niet meer van deze tijd

De Amerikaanse presidentskandidaat Donald Trump heeft zaterdag harde kritiek geuit op de NAVO. Het bondgenootschap is volgens de Republikein ,,niet meer van deze tijd''.

Trump zei op een campagnebijeenkomst in Racine (Wisconsin) dat NAVO-bondgenoten van de Verenigde Staten het nalaten ,,hun eerlijke aandeel'' van de kosten te betalen. ,,Of ze betalen alsnog, of ze moeten vertrekken'', waarschuwde de vastgoedmagnaat.
Trump wil geld eisen van vele landen in de wereld omdat de VS er basis heeft en militairen heeft. Volgens mij heeft hij totaal niet door dat vrij veel burgers elders geen zin hebben in miljarden te betalen voor VS prestige projecten als de JSF. Het is steeds de VS die oorlog wil voeren en dure wapensystemen en wil hebben, andere landen doen nu nog braaf mee en betalen een groot deel van de rekening door Amerikaans materiaal te kopen.

Trump wil Amerika groot maken maar lijkt het land te isoleren en zorgt dat het zijn defensieapparaat niet meer kan betalen en in landen basis gaan sluiten omdat ze niet willen betalen voor de Amerikaanse hobby.
  zondag 3 april 2016 @ 11:04:09 #153
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161139288
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 10:53 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)-van-deze-tijd.dhtml

[..]

Trump wil geld eisen van vele landen in de wereld omdat de VS er basis heeft en militairen heeft. Volgens mij heeft hij totaal niet door dat vrij veel burgers elders geen zin hebben in miljarden te betalen voor VS prestige projecten als de JSF. Het is steeds de VS die oorlog wil voeren en dure wapensystemen en wil hebben, andere landen doen nu nog braaf mee en betalen een groot deel van de rekening door Amerikaans materiaal te kopen.

Trump wil Amerika groot maken maar lijkt het land te isoleren en zorgt dat het zijn defensieapparaat niet meer kan betalen en in landen basis gaan sluiten omdat ze niet willen betalen voor de Amerikaanse hobby.
Qua financiele bijdrage heeft Trump natuurlijk gewoon gelijk. Echter is hij niet de eerste die dat zegt. maar hé, het is Trump, dus die mogen we afzeiken gewoon omdat het kan. Toch?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161139602
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Feit blijft overeind staan dat er gruwelijke aanslagen zijn gepleegd in Parijs door daders die zijn meegereisd middels de illegale immigrantenstroom. Elke aanslag is er één teveel want niemand wil een herhaling van wat in Parijs is gebeurd. We weten dat dergelijke aanslagen in voorbereiding zijn omdat dergelijke voorbereidingen zijn aangetroffen bij huiszoekingen van terroristenverdachten. Ook in Nederland. Dan ga je dit gegeven toch niet bagatelliseren door te stellen dat de hoeveelheid aanslagen in Europa wel meevalt? Wat is dat voor een debiele reactie? Elke aanslag is er een teveel. We zien een toename en een kortere frequentie van de hoeveelheid aanslagen gepleegd binnen Europa sinds 2015.
Waarom is dat een debiele reactie? Waarom richt je je niet op medische missers bijvoorbeeld? Of slachtoffers bij ongevallen? Waarom steken we niet meer geld in het bestrijden van hart- en vaatziekten?
pi_161140873

[ Bericht 100% gewijzigd door vipergts op 03-04-2016 12:30:35 (Dubbel) ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161140894
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 11:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Qua financiele bijdrage heeft Trump natuurlijk gewoon gelijk. Echter is hij niet de eerste die dat zegt. maar hé, het is Trump, dus die mogen we afzeiken gewoon omdat het kan. Toch?
Qua navo heeft hij ook gelijk dat is overbodig na de val van de sovjet unie. Er zijn andere samenwerkingsverbanden nodig met de huidige conflicten. Dat petje van Obama ook 😊
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161145291
Dit is waar obama en hillary voor staan; totale 3e wereldoorlog met rusland.
Dit is waar trump voor staat; druk van de ketel halen en richten tegen de terreur (mogelijk gemaakt door bush, obama, clinton(s) en hun saudische vrienden)

En ook waarom Nato zo snel mogelijk opgeheven dient te worden.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_161221858
Nog maar +/-200+ verschil tussen Trump & Cruz. NYC wordt interessant.

pi_161324154
Rustig geworden hier, het is wel duidelijk dat het minder goed gaat met de grote held Trump.
pi_161324388
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:18 schreef Wespensteek het volgende:
Rustig geworden hier, het is wel duidelijk dat het minder goed gaat met de grote held Trump.
Wat ook wel scheelt is dat er een grotere tijd tussen de voorverkiezingen zit. Waar deze vorige maand bijvoorbeeld onder andere op 5, 6, 8, 10,12 en 15 maart vielen is het nu 9 en 19 april. Ondertussen veranderd er niet heel veel, zelfde media, Trump doet zijn speeches enzovoorts. Voornaamste interessante momenteel is Sanders welke aan een inhaalstrijd bezig lijkt te zijn en de vrij zekere winst van Trump in New York de 19e.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 10 april 2016 @ 12:56:05 #162
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_161325539
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:18 schreef Wespensteek het volgende:
Veel discussie over Trump en de verkiezingen gebeurt in POL: POL / Amerikaanse verkiezingen 2016 #55 Comeback van Sanders en Cruz?
Géén kloon van tvlxd!
pi_161326307
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:36 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Wat ook wel scheelt is dat er een grotere tijd tussen de voorverkiezingen zit. Waar deze vorige maand bijvoorbeeld onder andere op 5, 6, 8, 10,12 en 15 maart vielen is het nu 9 en 19 april. Ondertussen veranderd er niet heel veel, zelfde media, Trump doet zijn speeches enzovoorts. Voornaamste interessante momenteel is Sanders welke aan een inhaalstrijd bezig lijkt te zijn en de vrij zekere winst van Trump in New York de 19e.
Zijn daar de meest interessante zaken? Volgens mij is met name het hele gedoe omtrent de 'contested convention' bij de Republikeinen interessant. Bij de Democraten is er nog weinig spannends aan de hand. Mocht Sanders NY, Pennsylvania en Maryland met enige marge weten te winnen, dan kan het daar nog interessant worden, maar er is voorlopig nog niets dat in die richting wijst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161331550
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zijn daar de meest interessante zaken? Volgens mij is met name het hele gedoe omtrent de 'contested convention' bij de Republikeinen interessant. Bij de Democraten is er nog weinig spannends aan de hand. Mocht Sanders NY, Pennsylvania en Maryland met enige marge weten te winnen, dan kan het daar nog interessant worden, maar er is voorlopig nog niets dat in die richting wijst.
De 'contested convention' hangt toch ook wel samen met Trump's (vrije zekere?) winst in NY onder andere? Of kijk ik er nu even te simpel naar?
- Fernando Pessoa
pi_161378357
Vanavond dus een lange avond op verkiezingsgebied want als Cruz NYC ook pakt of New Jersey of welke stad/staat ook die normaliter naar Trump gaat,dan wordt het rellen bij de conventie denk ik zoals in NYC tijdens de DMC.

Sterker nog: Ik vrees dat het een graadje erger wordt met die KKK- types van Trump voorstanders.

Vwb de Democrats: Bernie moet gewoon stoppen want hij kan gewoon zelfs in het meest geschikte scenario niet van Hillary winnen en de achterstand ongedaan maken. ( hij loopt elke keer erachter maar dicht het gat niet) Dat is dus zelfs zonder haar superpack.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 18:03:05 ]
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:11:31 #166
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_161379730
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:00 schreef Iwanius het volgende:
Vanavond dus een lange avond op verkiezingsgebied want als Cruz NYC ook pakt of New Jersey of welke stad/staat ook die normaliter naar Trump gaat,dan wordt het rellen bij de conventie denk ik zoals in NYC tijdens de DMC.

Een lange avond ja, een zevendaagse-avond ofzo. Verkiezingen in NY zijn pas over 1 week (19 april). Een week later heb je nog een aantal staten die stemmen. New Jersey stemt pas in juni.
Géén kloon van tvlxd!
pi_161386729
Oh dan ben ik dus een week te vroeg want ik meende iets te zien een tijd terug voor april 12th op politiek gebied. Debat? of pre-election of zoiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 22:27:00 ]
pi_161389988
Verrassend :v

Senior GOP official Curly Haugland "We choose the nominee, not the voters"
- Fernando Pessoa
pi_161390683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:38 schreef Eufonie het volgende:

Feitelijk is dat natuurlijk ook zo. Het blijven lijsttrekkersverkiezingen. De regels voor de conventie zijn ook vrij flexibel waardoor ze ook aanpasbaar zijn, maar nu nog kunstgrepen gaan uithalen is natuurlijk wel desastreus voor de partij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161391240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 23:38 schreef Eufonie het volgende:

De GOP kandidaat maakt geen schijn van kans als Trump oproept de republikeinse nominee te boycotten. #neverCruz #neverKasich #neverRubio
pi_161391737
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 10:53 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij heeft hij totaal niet door dat vrij veel burgers elders geen zin hebben in miljarden te betalen voor VS prestige projecten als de JSF.
Los hiervan geeft de USA ook een onrealistisch percentage van haar overheidsinkomsten uit aan het leger, dat is niet haalbaar voor de andere NATO-leden. Je kan er best over discussiëren of dat de NATO-leden wel of niet 2% zouden moeten halen en of dat de landen hier (Nederland, België en Duitsland) niet zijn doorgeslagen naar het andere uiterste maar 3-4% is onmogelijk voor de lange termijn iin tijden van vrede. Nu ja, het kan wel maar dat willen de meeste volkeren niet. De USA is trouwens al veel minder gaan besteden, ze moeten wel aangezien ze nog meer dan ons weigeren om voldoende belasting te innen bij partijen die veel meer kunnen betalen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161391769
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:00 schreef Iwanius het volgende:
Heeft Trump vooral zijn eigen graf gegraven met dat geklungel m.b.t. abortus?
#NoDAPL
pi_161391859
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het park wat helemaal vol stond met heel de omtrek omheen het park (kilometers lang) vol met een gemengde groep (kleur, leeftijd, geslacht) van Sanders-supporters? Het grote aantal mensen wat zich alsnog heeft geregristreerd om te gaan stemmen? Het campagne voeren in juist die wijken waar de mindeheden wonen? Een paar weken de tijd hebben voor die campagne terwijl hij in de meeeste staten waarin hij goed campange kon voeren het goed deed? Hij verloor immers vooral op de twee Super Tuesdays, de officiële en die daarna kwam.

Ik weet het, de metadata van de peilingen wijst anders uit maar die peilnigen richten zich op de likely voters en ze hebben er eerder naast gezeten (Michigan). Misschien ben ik te optimistisch maar ik durf dit wel te voorspellen: Sanders gaat er beter presteren (en Hillary dus slechter) dan wat de peiling het laatste moment voor de starten van de eerste exit-poll aangeeft. De vraag is of dat het (de groep unlikely voters) voldoende gaat zijn om een achterstand om te buigen in een overwinning. Over een week weten we het.
#NoDAPL
pi_161392050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heeft Trump vooral zijn eigen graf gegraven met dat geklungel m.b.t. abortus?
Geklungel? De man heeft overschot van gelijk.

Aan God's vrucht kom je niet.
  woensdag 13 april 2016 @ 01:34:47 #175
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161392365
Wie zijn de mensen die aan de touwtjes trekken bij een contested convention? Heeft de Republiekeinse Partij grote invloed op het stemgedrag van de delegates?
  Forum Admin woensdag 13 april 2016 @ 02:41:00 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161392672
Ik vind Cruz een nog grotere engnek dan Trump. Hillary is in mijn ogen een war mongering interventionist.

Ik zie zelf liever een Sanders - Trump race. Alle alternatieven zijn waardeloos.

[ Bericht 30% gewijzigd door Straatcommando. op 13-04-2016 02:49:24 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_161392856
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:49 schreef Peachbird het volgende:
Trump is een zegen voor amerika en zal een zegen zijn voor de wereld, eindelijk verlost van de globalisten, bankiers, fascisten en immigratievloek.
Een muur bouwen en de rekening bij Mexico leggen. Het voorbeeld van hoe het wel moet.

Wat wij moeten doen is hekken bouwen en de rekening bij Afrika leggen.
pi_161398541
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 02:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind Cruz een nog grotere engnek dan Trump.
Het is alsof je kiest voor een dodelijke ejectie of een dodelijke electrocutie, beide kunnen gruwelijk misgaan. ;)
Ook ik vind Cruz nog enger (als persoon) maar als ik naar de feiten kijk dan word ik van Trump ook niet vrolijk, je kan bij hem wel nog hopen dat hij tenminste fatsoenlijk delegeert.

Bij Cruz speelt mee dat bijna niemand hem mag.

http://www.rawstory.com/2(...)epy-unsettling-face/

“As a neurologist it is my business to notice things out of the ordinary and probe them,” he wrote. “Senator Cruz’s countenance doesn’t shift the way I expect typical faces to move. Human faces can’t help but broadcast what we feel, what we may be thinking, and even what we may intend.”

“I have rarely, if ever, seen a conventional smile from Senator Cruz. In a natural smile the corners of the mouth go up; these muscles we can control voluntarily as well. But muscles circling the eyes are involuntary only; they make the eyes narrow, forming crow’s feet at the outside corners,” he continued. “No matter the emotional coloring of Senator Cruz’s outward rhetoric, his mouth typically tightens into the same straight line. If it deviates from this, the corners of his mouth bend down, not upwards.”

“Downturned expressions usually signal disagreeableness or disgust. But I honestly don’t know because such an expression is rare in the context of public presentations that are meant to win people over. He may well be unaware that the message of his body language is incongruent with his words,” he said before concluding, “Google ‘Ted Cruz smiling,’ and judge for yourself. For the record I am not a Democrat. I’m at a loss to verbalize what unsettles me so when I watch the freshman senator. But it leaves me cold.”

http://www.telegraph.co.u(...)e-hate-Ted-Cruz.html

...
Mr Cruz went on to work for George W Bush...who didn't like him

In his 20s the high-flying Mr Cruz became an adviser on domestic policy to George W Bush during his 2000 presidential campaign. He then served as an associate deputy attorney general in the Bush administration.

Did his boss like him? Not much. Mr Bush said recently: "I just don't like the guy."

Friends of the former president said he had found Mr Cruz to be "opportunistic" in criticising fellow Republicans for his own gain.

Colleagues in the Senate didn't like him much either

When Mr Cruz reached the Senate at the age of 41 he soon made enemies on his own side. John Boehner, the Republican former Speaker of the House, called him a "jackass". Senator John McCain, the 2008 Republican presidential nominee, called him a "wacko bird" and "crazy".

Not one Republican senator has stepped up to endorse him in his presidential bid.

That has given Donald Trump the ammunition to say: "Ted's a nasty guy. Everybody hates him."
...

In eerste instantie ben ik geneigd om empathie te voelen voor Cruz maar dan denk ik even aan de uitspraken die hij heeft gedaan en de empathie verdwijnt als sneeuw voor de zon. :@

[ Bericht 33% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-04-2016 13:41:24 ]
#NoDAPL
pi_161398877
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 03:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een muur bouwen en de rekening bij Mexico leggen. Het voorbeeld van hoe het wel moet.
1. Bij ons zou zo'n muur zware overkill zijn, dat hebben wij helemaal niet nodig om onze grensjes te beschermen in dit dichtbevolkte landje met extreme bevolkingsadministratie.

2. In de USA houdt zelfs die muur geen vluchtelingen tegen terwijl het wel gigantisch veel geld kost.
Heb ik jou niet al eens verwezen naar John Oliver zijn uitleg?
Luister nu even goed naar hem (hij is niet alleen een komiek, hij heeft een diploma van Cambridge University, hij is best wel slim) en je begrijpt dat die muur een dom idee is.
#NoDAPL
pi_161399028
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1. Bij ons zou zo'n muur zware overkill zijn, dat hebben wij helemaal niet nodig om onze grensjes te beschermen in dit dichtbevolkte landje met extreme bevolkingsadministratie.
Ja duidelijk hier loopt de gehele koffieplantage door de stad maar we hebben geen nood, we mogen ze nieteens uitzetten.
quote:
2. In de USA houdt zelfs die muur geen vluchtelingen tegen terwijl het wel gigantisch veel geld kost.

Vluchtelingen? Welke vluchtelingen in de USA?
En mischien heb je laatst bnn (ik neem aan dat je wel zon type bent) gezien bij de grens van mexico op tv. Nu ben ik niet van de bnn, ik vind het een groep infantielen met weinig verstand van zaken maar die opnames spraken weer boekdelen van wat veel mensen al heel lang weten.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_161399081
Jij snapt weinig van grensbewaking. Wij kunnen met veel minder middelen onze grenzen goed bewaken, het is geen kwestie van wel of niet kunnen, het is een kwestie van niet willen. Word je er boos om dat wij dat niet willen, dan moet je voor partijen stemmen die de EU willen afschaffen. ;)

Voor het tweede punt zeg ik tegen jou hetzelfde: "Luister nu even goed naar hem (hij is niet alleen een komiek, hij heeft een diploma van Cambridge University, hij is best wel slim) en je begrijpt dat die muur een dom idee is.".
#NoDAPL
  dinsdag 17 januari 2017 @ 22:36:28 #182
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_168234099
Wie had dat gedacht..
  Trouwste user 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 09:45:12 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_168238701
WASHINGTON - Steeds meer Democraten verkondigen dat ze niet naar de inauguratie van president Donald Trump gaan. De omstreden Republikein Trump wordt vrijdag 20 januari het nieuwe staatshoofd van de Verenigde Staten, na acht jaar van leiderschap van de Democraat Barack Obama.

De voornaamste reden voor afgevaardigden om zich niet bij Trumps beëdiging te vertonen is de ruzie tussen Trump en hun collega John Lewis die als een veteraan geldt in de strijd voor burgerrechten. Amerikaanse media meldden dinsdag dat er nu al circa vijftig parlementariërs hebben laten weten niet te komen.

Lewis zei afgelopen vrijdag dat Trumps verkiezingsoverwinning in november niet wettig is, omdat het Kremlin zich ermee zou hebben bemoeid. Trump ontstak zoals gebruikelijk in 'twitterwoede'. Hij stelde dat het zwarte congreslid Lewis alleen maar praat en nooit actie onderneemt. De woordkeuze viel slecht bij veel mensen die de 76-jarige Lewis zien als gerespecteerd en succesvol actievoerder.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ump_escaleert__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')