Dat klopt!quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:26 schreef Thereyougo het volgende:
Alwetenden!
Wanneer in een overeenkomst is opgenomen dat een vorderingsrecht niet overdraagbaar is (tussen A en B) maar A naar de Bank gaat en op die vordering (op B) een pandrecht laat vestigen, is dat mogelijk? Ik dacht op grond van art. 3:228 BW niet aangezien een vorderingsrecht een vermogensrecht is en dus een zaak, en aangezien partijen in hun ovk overeen zijn gekomen dat de vordering niet overdraagbaar is, kan dit op grond van 3:228 niet. Klopt dit?
Kadasterwet reader.quote:
Readerquote:Op donderdag 31 maart 2016 22:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Kadasterwet reader.
Gaekke skema's frient.
Klappers = readers in de logica van de RuG.quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:12 schreef DoubleDip het volgende:
Wat zijn klappers? Wij hebben alleen readers - als we ze nog hebben want bij mijn master pleuren ze gewoon de werkgroepopgaven op Blackboard.
Altijd toch? Blijft rechten.quote:
Nope.quote:
Zwaar leven heb je. Ik ben nooit verder gekomen dan een 8,4 vwb cijfers in het algemeenquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oh, dat was 1B wel destijds.
Had 1 fout teveel voor een 10.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:26 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Zwaar leven heb je. Ik ben nooit verder gekomen dan een 8,4 vwb cijfers in het algemeen
Duidelijk! Dan nog een vraag: Art. 3:84 lid 2 BW spreekt namelijk van 'bepaaldheid'. Wanneer partijen overeenkomen dat één in de garage gestalde Batavus-fietsen' afgehaald mag worden op een later tijdstip (dus levering CP), waarbij partijen wel afspreken dat de verkrijger direct eigenaar is, is er dan sprake van overdracht? De casus geeft namelijk aan dat het om identieke fietsen gaat.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:17 schreef Aratanax het volgende:
[..]
Dat klopt!
Op grond van art. 3:83 lid 2 BW kan de overdraagbaarheid van vorderingsrechten worden uitgesloten. Slechts op goederen (een vermogensrecht is een goed, art. 3:1 BW) die voor overdracht vatbaar zijn kan een recht van pand worden gevestigd (art. 3:228 BW).
Ervan uitgaande dat het beding goederenrechtelijke werking heeft, natuurlijk.
Volgens mij alleen als je er een stickertje/labeltje op plakt met welke het is. Kan ik me herinneren.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:27 schreef Thereyougo het volgende:
[..]
Duidelijk! Dan nog een vraag: Art. 3:84 lid 2 BW spreekt namelijk van 'bepaaldheid'. Wanneer partijen overeenkomen dat één in de garage gestalde Batavus-fietsen' afgehaald mag worden op een later tijdstip (dus levering CP), waarbij partijen wel afspreken dat de verkrijger direct eigenaar is, is er dan sprake van overdracht? De casus geeft namelijk aan dat het om identieke fietsen gaat.
Bepaaldheid bij een grote stapeling fietsen van verschillende merken en kleuren is niet voldoende bepaald dat is duidelijk, maar bovcenstaand geval?
Typisch Veenstra.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:33 schreef IPA35 het volgende:
Wat een pauperzooi.10 werkdagen... Maandag is de tiende werkdag. Zit er weer een heel weekend tussen
Kwakman publiceert nog de cijfers eerder als het nagekeken is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Fixed. Mag nog anderhalve week wachten op strafproces
Tien maar? Bij ons is het altijd 15, en dan nog flikken ze het meestal om het op de laatste dag bekend te maken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:33 schreef IPA35 het volgende:
Wat een pauperzooi.10 werkdagen... Maandag is de tiende werkdag. Zit er weer een heel weekend tussen
Iemand van hier?quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:35 schreef Etsu het volgende:
Staat er op FB![]()
We kunnen wel raden van wie het is.
SES / [SC] WO Rechten #980 - Eikquote:
Had al zo'n vermoeden. Zit wel verschil tussen Europees en strafproces. Zeker qua insteek tegenwoordig. Maar om zo'n vergelijk te maken...quote:
Als jij dit VMBO tentamen niet kan halen, moet je maar eens afvragen of jij wel een uni-papiertje waard bent.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Had al zo'n vermoeden. Zit wel verschil tussen Europees en strafproces. Zeker qua insteek tegenwoordig. Maar om zo'n vergelijk te maken...
A décharge: ik heb Europees gewoon gehaald dus tja... das toch lastigerquote:Op vrijdag 1 april 2016 21:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als jij dit VMBO tentamen niet kan halen, moet je maar eens afvragen of jij wel een uni-papiertje waard bent.
Maar toen had je een heel bonuspunt en had je vier kansen!quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
A décharge: ik heb Europees gewoon gehaald dus tja... das toch lastiger
Vier? Neuh gewoon in de 1e herkansing gehaald en zonder bonuspunt want dat werd mij vakkundig door de neus geboordquote:Op vrijdag 1 april 2016 21:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar toen had je een heel bonuspunt en had je vier kansen!
Dan ben je nog meer baas dan ikquote:Op vrijdag 1 april 2016 21:45 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vier? Neuh gewoon in de 1e herkansing gehaald en zonder bonuspunt want dat werd mij vakkundig door de neus geboord
Tijd voor een nieuwe sigquote:Op vrijdag 1 april 2016 21:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan ben je nog meer baas dan ikOok in de her gepakt en wel bonuspunt.
Echt ALLES opschrijven. Ook dingen die niet relevant zijn. Doen alsof je leven vanaf hangt en je hebt hem zo binnen hoor.
Ze willen veel dingen horen. Zo simpel is het.
Je ziet ook weleens studenten bij de nabespreking die echt hele korte antwoorden hebben en vanaf komen met een 5/6. Zal me niet verbazen als dat ook zo is bij ER. Dan heb je echt zo een onvoldoende te pakken, ja.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe sig![]()
![]()
En inderdaad Europees is gewoon een hele uitbundige riedel neerpennen zoals zij het willen horen. Niet onmogelijk maar wel even wenen gezien andere vakgroepen wat minder eigendunk kennen.
Europees is echt wel mijn persoonlijk record aantal kantjes volpennen. By far! Gezien ze zo punten in mindering brengen zodra je iets te beknopt durft te antwoorden kan je maar beter alles wat ermee van doen heeft in elk geval noemen. Laat je zien dat je er aan gedacht hebt en uitlegt waarom het nvt is ipv weglaten want nvt << beetje m'n neiging om captain obvious te voorkomen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je ziet ook weleens studenten bij de nabespreking die echt hele korte antwoorden hebben en vanaf komen met een 5/6. Zal me niet verbazen als dat ook zo is bij ER. Dan heb je echt zo een onvoldoende te pakken, ja.
Ze doen er rustig langer over als het moet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:13 schreef IPA35 het volgende:
Heeft Staats überhaupt de capaciteit om binnen 10 werkdagen na te kijken? Niet veel personeel daar...
Als Veenstra niet maandag mijn cijfer online zet ga ik naar de rechter!1!!!!1!!!elf!1!!!quote:Op zaterdag 2 april 2016 06:39 schreef Etsu het volgende:
Je eigen falen en fouten niet willen inzien; het is altijd de schuld van de ander.
Het is ook Veenstra's schuld dat ik Handels nog niet heb. Dit jaar wel hoor, anders ga ik naar de rechter einz!!11!11
Welke WG docent?quote:Op vrijdag 1 april 2016 21:45 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vier? Neuh gewoon in de 1e herkansing gehaald en zonder bonuspunt want dat werd mij vakkundig door de neus geboord
Nee, heb ik ook gedaan. Who cares.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:55 schreef Ties02 het volgende:
Is het raar om zonder dat je met een kantoor kennis hebt gemaakt (bijv. via een business course) te solliciteren op een stage/werkstudentschap?
Ik heb het gedaan, maar is helaas niks geworden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:55 schreef Ties02 het volgende:
Is het raar om zonder dat je met een kantoor kennis hebt gemaakt (bijv. via een business course) te solliciteren op een stage/werkstudentschap?
Ach wat een onzin, zeker niet toen ik voor mijn stage ging solliciteren. Beetje bescheten en weinig dingen naast mijn studie gedaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja maar jij bent een hotshot met vlotte babbel zeker, dan maakt het sowieso niet uit
Nee, ik ga maandag op gesprek bij een bedrijf dat ik alleen vaag van naam kende.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:55 schreef Ties02 het volgende:
Als je niemand kent daar dan kijk je gewoon eens goed rond op hun website, FB, LinkedIn, Twitter, Google.. Zo kun je informatie verzamelen en je motivatie daar op instellen. Ik heb me in mijn motivatie gebaseerd op de informatie op de website en mijn ervaringen daar aan gekoppeld. Dit terwijl ik het bedrijf heel vaag van naam kende en niemand daar ken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:05 schreef IPA35 het volgende:
Hoe kun je nu goed beargumenteren waarom je per se bij dat kantoor stage wil doen...
Je kent de mensen niet, de sfeer niet, de klanten niet, etc...
Dan heb je het in de beperkte ruimte die een motivatiebrief biedt niet over de sfeer, de mensen en de klanten maar over één van die andere 143456 redenen waarom je bij clubje X zou willen gaan werken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:05 schreef IPA35 het volgende:
Hoe kun je nu goed beargumenteren waarom je per se bij dat kantoor stage wil doen...
Je kent de mensen niet, de sfeer niet, de klanten niet, etc...
Arm kind.quote:En er veel voor over heeft. „Ik vind het leuk om te hockeyen, maar als ik advocaat ben, zal werk altijd voorgaan. Dat staat dan bovenaan.”
Ik word altijd een beetje bang van dit soort tekstenquote:Op zondag 3 april 2016 11:55 schreef Ryon het volgende:
http://www.nrc.nl/handels(...)n-topkantoor-1603389
De PR-machine van de Zuidas is weer lekker uren aan het maken. Mooi stukje framing.
Ach denk maar zo: statistisch gezien is het tegenwoordig aanzienlijk lastiger om ambtenaar te worden (1 op de 10 sollicitanten met een masteropleiding) dan advocaat-stagiair op de Zuidas.quote:Op zondag 3 april 2016 12:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje bang van dit soort teksten
Is een 5.9 gemiddelde op de RUG, maar goed.quote:Op zondag 3 april 2016 12:42 schreef Etsu het volgende:
8,9 gemiddeld op UvA, dat prikken ze niet doorheen hoor.
Een notaris is ook ambtenaarquote:Op zondag 3 april 2016 12:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ach denk maar zo: statistisch gezien is het tegenwoordig aanzienlijk lastiger om ambtenaar te worden (1 op de 10 sollicitanten met een masteropleiding) dan advocaat-stagiair op de Zuidas.
Ook een uitstervende beroepsgroep.quote:
Hmmhmm. Jij kan het weten met al je ervaring.quote:Op zondag 3 april 2016 12:42 schreef Etsu het volgende:
8,9 gemiddeld op UvA, dat prikken ze niet doorheen hoor.
Superveel ervaring. Je hebt werkelijk geen idee.quote:Op zondag 3 april 2016 13:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmmhmm. Jij kan het weten met al je ervaring.
Leg dat eens uit aan BB want...quote:Op zondag 3 april 2016 12:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Is een 5.9 gemiddelde op de RUG, maar goed.
Ja, gênant dat mensen die succesvol in iets zijn daar beloond voor worden. Godzijdank hebben we de PvdA nog die daar wel iets op verzint.quote:Op zondag 3 april 2016 13:42 schreef IPA35 het volgende:
Amerikaanse toestanden waar ze sport gorilla's ook beurzen geven.
Plato zei dan wel dat je geest niet gezond kan zijn wanneer je lichaam niet gezond is o.i.d. maar gaat wel erg ver hoor.
Succes in sport maakt je tot competent jurist. Ahhhh.quote:Op zondag 3 april 2016 13:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, gênant dat mensen die succesvol in iets zijn daar beloond voor worden. Godzijdank hebben we de PvdA nog die daar wel iets op verzint.
Dan haal je de verschillende kwalificaties door elkaar. Je juridische bul is een teken dat je een competent jurist bent en die moet je sowieso halen, de vaardigheden die je toont binnen de sport (die je ernaast doet) zijn een teken dat je waarschijnlijk de betere van twee juristenquote:Op zondag 3 april 2016 14:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Succes in sport maakt je tot competent jurist. Ahhhh.
Klep dicht.quote:Op zondag 3 april 2016 14:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Succes in sport maakt je tot competent jurist. Ahhhh.
Kom dan jonguh.quote:
Dit meen je niet.quote:
Cadbury Schweppes en je bent er.quote:Op zondag 3 april 2016 22:16 schreef DoubleDip het volgende:
Ohja tentamens, moet nodig eens EBR gaan leren, *kuch*
Vandaag druk geweest met carriere enzeau.
Wat is EBR? Staat bekend als Elementair Belastingrecht, maar dat bedoel je vast niet.quote:Op zondag 3 april 2016 22:16 schreef DoubleDip het volgende:
Ohja tentamens, moet nodig eens EBR gaan leren, *kuch*
Vandaag druk geweest met carriere enzeau.
Die zit er ook bij, maar is maar een stukje van de tien weken.quote:
Europees Belastingrecht.quote:Op zondag 3 april 2016 22:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat is EBR? Staat bekend als Elementair Belastingrecht, maar dat bedoel je vast niet.
Een anglicisme?quote:Op maandag 4 april 2016 08:37 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Niet het drama schrijven vind ik ook behoorlijk drama
Logischquote:Op maandag 4 april 2016 09:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Die zit er ook bij, maar is maar een stukje van de tien weken.
[..]
Europees Belastingrecht.
Dat jij makkelijk negens haalt in de master, wil niet zeggen dat de anderen dat ook kunnen tiesjequote:Op maandag 4 april 2016 11:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hey weet jij waarom onze grote vriend Paxcon hier nooit meer post?
Ik heb vernomen dat hij laatst een 8 heeft gehaald voor een strafrechtvak, als expert in dat vakgebied ben ik erg trots op hemquote:Op maandag 4 april 2016 11:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat jij makkelijk negens haalt in de master, wil niet zeggen dat de anderen dat ook kunnen tiesje
Zal vast druk zijn ofzo
En hoe zit het met jou?quote:Op maandag 4 april 2016 11:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat hij laatst een 8 heeft gehaald voor een strafrechtvak, als expert in dat vakgebied ben ik erg trots op hem
Bezig met opdrachten voor Seminar Notariële CS 2, leuk maar wel veel werk in je eentje..quote:
Verschilt t veel met CS1?quote:Op maandag 4 april 2016 11:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Bezig met opdrachten voor Seminar Notariële CS 2, leuk maar wel veel werk in je eentje..
Successiewet eerste kans heb ik geskipt, dus heb nu een redelijk rustige periode/vakantie. Moet daar maar wel eens mee beginnen. Vandaar nu een beetje bezig met stages enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |