abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:00:38 #226
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161190705
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2016 23:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Had het gelezen. Wat een ongelooflijk kutartikel.

Lekker over mode praten.
De schrijfster van het artikel is een studiegenootje van mij. Dit soort artikelen zou de jonge twintiger van nu moeten aanspreken, want past goed in de belevingswereld van de student van nu. Maar wel journalistiek heeft het weinig te maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:08:20 #227
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161190878
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:47 schreef Accursius het volgende:
Wel gaaf die panama papers. Mahar en Erik, gaat dat bij jullie op kantoor een grote rol spelen nu? :P
Hoe bedoel je? Natuurlijke personen staan wij nauwelijks bij, en verder is dit allemaal niet zo heel spannend vanuit fiscaal oogpunt. Gros is ordinair zwart geld vermoed ik, daar werken we niet aan mee.

Breder gezien heb je wel de ontwikkeling richting meer transparantie, waar niet iedereen op zit te wachten om de door Maharbal genoemde redenen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161191149
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:36 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ahhhh. Bij bestuursrecht die deur door. Was er pas ook voor het eerst. Blijkt daar gewoon een heel gangenstelsel te zitten :o .
Ja gevonden, wat een kutplek

Had een 6,5 voor Terrroisme, dus kansloos om n 8 te sprokkelen
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:20:12 #229
365082 IPA35
Patriarch
pi_161191190
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:19 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja gevonden, wat een kutplek

Had een 6,5 voor Terrroisme, dus kansloos om n 8 te sprokkelen
Ayyy. Heb even zitten tellen. Morgen moet bedrijfsrecht op progress staan. Dus ik hoop vandaag op nestor.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161191538
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:20 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ayyy. Heb even zitten tellen. Morgen moet bedrijfsrecht op progress staan. Dus ik hoop vandaag op nestor.
Dat doet Veenstra nooit.
pi_161192213
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:47 schreef Accursius het volgende:
Wel gaaf die panama papers. Mahar en Erik, gaat dat bij jullie op kantoor een grote rol spelen nu? :P
De structuren van betalen voor IP rechten zijn zo oud als de weg naar Rome (en fiscaal weinig spannend). Deze gelekte documenten veranderen vrij weinig, zo lang alles legaal is gebeurd.

Aan zwart geld (fraude) werken wij niet mee. Voor het wit geld gedeelte voorzie ik dus weinig problemen. Dan is namelijk gewoon belasting afgedragen en gaat de fiscus nergens om vragen. Dan heb je te maken met bona fide privacy structuren, waar m.i. niets op tegen is in bepaalde gevallen. Hier zit echter een lastige afweging tussen aan de ene kant het faciliteren van privacy en aan de andere kant anti-terrorisme en fraude wetgeving. Privacy structuren an sich zijn niet slecht, maar adviseurs moeten steeds beter opletten met hun eigen interne anti-terrorisme en fraude checks (KYC).
pi_161192779
Erik ik heb over je gedroomd
pi_161192858
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:31 schreef Ties02 het volgende:
Erik ik heb over je gedroomd
En was ie nat?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 12:35:09 ]
pi_161192878
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

En was ie nat?
Ja net als je moeder gisteravond
pi_161192884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:36 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja net als je moeder gisteravond
Viespeuk
pi_161196281
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:07 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De structuren van betalen voor IP rechten zijn zo oud als de weg naar Rome (en fiscaal weinig spannend). Deze gelekte documenten veranderen vrij weinig, zo lang alles legaal is gebeurd.

Aan zwart geld (fraude) werken wij niet mee. Voor het wit geld gedeelte voorzie ik dus weinig problemen. Dan is namelijk gewoon belasting afgedragen en gaat de fiscus nergens om vragen. Dan heb je te maken met bona fide privacy structuren, waar m.i. niets op tegen is in bepaalde gevallen. Hier zit echter een lastige afweging tussen aan de ene kant het faciliteren van privacy en aan de andere kant anti-terrorisme en fraude wetgeving. Privacy structuren an sich zijn niet slecht, maar adviseurs moeten steeds beter opletten met hun eigen interne anti-terrorisme en fraude checks (KYC).

Heb nog geen idee hoe hoe het er aan toe gaat op de Zuidas maar het klinkt onwaarschijnlijk dat er niet meegewerkt wordt aan zwart geld witwassen, wie doet dat dan voor grote drugsbaronnen enzo.
pi_161196368
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

De schrijfster van het artikel is een studiegenootje van mij. Dit soort artikelen zou de jonge twintiger van nu moeten aanspreken, want past goed in de belevingswereld van de student van nu. Maar wel journalistiek heeft het weinig te maken.
Klopt het verhaal inhoudelijk niet of gaat het om Telegraaf-stijl van het verhaal in NRC?
  dinsdag 5 april 2016 @ 15:18:31 #238
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161196476
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:12 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Klopt het verhaal inhoudelijk niet of gaat het om Telegraaf-stijl van het verhaal in NRC?
Heb jij uit het artikel iets geleerd dat je nog niet wist of een nieuw inzicht opgedaan? Of heeft de NRC op heel oppervlakkige wijze het beeld dat je al had grotendeels bevestigd zonder iets zinnigs, nuttigs of interessants toe te voegen?

Te oppervlakkig voor de kenner en geen relevante informatie voor de leek. Niemand schiet er wat mee op behalve dan dat het wat imagebuilding is van een paar kantoren. Reclametekst dus.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_161196821
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:18 schreef Ryon het volgende:

[..]

Heb jij uit het artikel iets geleerd dat je nog niet wist of een nieuw inzicht opgedaan? Of heeft de NRC op heel oppervlakkige wijze het beeld dat je al had grotendeels bevestigd zonder iets zinnigs, nuttigs of interessants toe te voegen?

Te oppervlakkig voor de kenner en geen relevante informatie voor de leek. Niemand schiet er wat mee op behalve dan dat het wat imagebuilding is van een paar kantoren. Reclametekst dus.
O zo, tja weet niet wat ik ervan moet vinden want het lijkt me onwaarschijnlijk dat een corpslidmaatschap niet in bepaalde gevallen voorrang krijgt boven knor en heb velen Zuidassers gezien die absoluut geen acht gemiddeld stonden en verder niets bijzonders deden, proberen ze niet mee te liften op het imago van Suits?
  dinsdag 5 april 2016 @ 15:59:25 #240
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161197453
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:07 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Heb nog geen idee hoe hoe het er aan toe gaat op de Zuidas maar het klinkt onwaarschijnlijk dat er niet meegewerkt wordt aan zwart geld witwassen, wie doet dat dan voor grote drugsbaronnen enzo.
Waarom zou je als Zuidaskantoor daaraan meewerken. Die tenten hebben omzetten van tientallen miljoenen, paar ton als fooi om je reputatie te verkwanselen slaat natuurlijk nergens op.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161197651
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waarom zou je als Zuidaskantoor daaraan meewerken. Die tenten hebben omzetten van tientallen miljoenen, paar ton als fooi om je reputatie te verkwanselen slaat natuurlijk nergens op.
Heb je gelijk in, enig idee wie zich daar wel mee bezighoud?
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:18:37 #242
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161197889
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:08 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, enig idee wie zich daar wel mee bezighoud?
Sappelaars, Toine Manders bijvoorbeeld.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161198215
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sappelaars, Toine Manders bijvoorbeeld.
Had specifieker moeten zijn:Zijn er strafrechtkantoren met inhouse fiscalisten die zich ermee bezighouden of is dat voorbehouden aan tv?
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:32:57 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161198258
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:31 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Had specifieker moeten zijn:Zijn er strafrechtkantoren met inhouse fiscalisten die zich ermee bezighouden of is dat voorbehouden aan tv?
Bezighouden met wat?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161198486
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Bezighouden met wat?
Criminelen adviseren over hoe ze hun geld kunnen witwassen en belasting ontduiken.
pi_161198614
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:07 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Heb nog geen idee hoe hoe het er aan toe gaat op de Zuidas maar het klinkt onwaarschijnlijk dat er niet meegewerkt wordt aan zwart geld witwassen, wie doet dat dan voor grote drugsbaronnen enzo.
Er wordt niet bewust meegewerkt aan zwart geld witwassen. Dan valt namelijk je kantoor om. De compliance circus op elk kantoor is gigantisch en tamelijk streng.

Onbewust glipt er wel eens wat door, maar dat is tegenwoordig steeds lastiger. Elk kantoor moet voldoen aan wettelijk opgelegde KYC. Dan heb je nog de banken die vaak ook een rol spelen in de dienstverlening. Die hebben nog strengere KYC. Hetzelfde geldt voor de 'trusts' (corporate service providers).
pi_161199169
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:47 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Er wordt niet bewust meegewerkt aan zwart geld witwassen. Dan valt namelijk je kantoor om. De compliance circus op elk kantoor is gigantisch en tamelijk streng.

Onbewust glipt er wel eens wat door, maar dat is tegenwoordig steeds lastiger. Elk kantoor moet voldoen aan wettelijk opgelegde KYC. Dan heb je nog de banken die vaak ook een rol spelen in de dienstverlening. Die hebben nog strengere KYC. Hetzelfde geldt voor de 'trusts' (corporate service providers).
O wellicht teveel HoC gezien, weet je wellicht het antwoord op de hierboven gestelde vraag, dergelijke kantoren worden vaak door een veel kleinere groep mensen geleid waardoor de kans op intern lekken kleiner is.
pi_161199597
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:08 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

O wellicht teveel HoC gezien, weet je wellicht het antwoord op de hierboven gestelde vraag, dergelijke kantoren worden vaak door een veel kleinere groep mensen geleid waardoor de kans op intern lekken kleiner is.
Wat, welke kantoren zich bezighouden met het adviseren van fraude en witwassen? Geen enkel normaal kantoor.
pi_161199814
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wat, welke kantoren zich bezighouden met het adviseren van fraude en witwassen? Geen enkel normaal kantoor.
Valt het voormalig kantoor van Moszko onder de categorie normaal?
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:49:45 #250
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161200032
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:38 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Valt het voormalig kantoor van Moszko onder de categorie normaal?
Ik krijg het gevoel dat jij een bovenmatige interesse hebt om aan dit soort fratsen mee te werken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')