Ga effe een kamer regelenquote:
Nergens voor nodig als ik de premier mag geloven. Het dreigingsniveau is immers alweer verlaagd naar nr. 3..... :pquote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Erg sneu dat de openbare ruimte zo onveilig wordt geacht dat dit soort bijeenkomsten niet kunnen.
Laat al maarquote:
Je kan niet lang op het hoogste dreigings niveau blijven. Buiten de extra manschappen dat je daar voor nodig hebt is er ook de verslapping van de alertheid na een tijdje.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nergens voor nodig als ik de premier mag geloven. Het dreigingsniveau is immers alweer verlaagd naar nr. 3..... :p
je geilt op afgescheurde ledematen en bloed?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:49 schreef Eufonie het volgende:
Weinig foto's van slachtoffers gezien in de media onderwijl dat dode kind op het strand door iedereen tot een soort fetisj verheven werd.
Nee, maar ik merk wel een verschil op waarin men dode lichamen ongeacht leeftijd et al. in de media brengt. Het dode kindje werd een propagandamiddel en de belichaming van lijden onderwijl het met de aanslagen in Brussel een totaal genegeerd onderwerp lijkt. Is dit dan een verschil in respect voor de overledenen of meer dat sommige mensen ditmaal niet over lijken kunnen gaan voor de bevestiging van het eigen wereldbeeld.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
je geilt op afgescheurde ledematen en bloed?
volgensmij ben jij een heel klein beetje bevooroordeeld en zoek je zelf bevestiging van jouw eigen wereldbeeld.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:53 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Nee, maar ik merk wel een verschil op waarin men dode lichamen ongeacht leeftijd et al. in de media brengt. Het dode kindje werd een propagandamiddel en de belichaming van lijden onderwijl het met de aanslagen in Brussel een totaal genegeerd onderwerp is. Is dit dan een verschil in respect voor de overledenen of meer dat sommige mensen ditmaal niet over lijken kunnen gaan voor de bevestiging van het eigen wereldbeeld.
Dat was duidelijk propaganda hoe gruwelijk ookquote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:49 schreef Eufonie het volgende:
Weinig foto's van slachtoffers gezien in de media onderwijl dat dode kind op het strand door iedereen tot een soort fetisj verheven werd.
De bedoeling van de twee berichten was natuurlijk anders.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:53 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Nee, maar ik merk wel een verschil op waarin men dode lichamen ongeacht leeftijd et al. in de media brengt. Het dode kindje werd een propagandamiddel en de belichaming van lijden onderwijl het met de aanslagen in Brussel een totaal genegeerd onderwerp lijkt. Is dit dan een verschil in respect voor de overledenen of meer dat sommige mensen ditmaal niet over lijken kunnen gaan voor de bevestiging van het eigen wereldbeeld.
Doet verminking er dan toe? Hoe weet je of elk slachtoffer verminkt is? Is verminking erger dan een kind dat verdronken is? Heeft het kind geen familie dan? Schijnbaar mag een dood kind voor het ene doel wel als propaganda gebruikt worden maar is men vanuit een ander perspectief doodstil met dergelijke beelden.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgensmij ben jij een heel klein beetje bevooroordeeld en zoek je zelf bevestiging van jouw eigen wereldbeeld.
Dat verdronken kindje was niet verminkt, de slachtoffers in Brussel wel en de familie heeft mogelijk geen behoefte dat verminkte lijk in jouw propagana offensief gebruikt gaat worden
Ja, de ene was het misbruiken van een dood kind voor een pro-immigratie standpunt en nu worden foto's vermeden want stel je voor dat dit onbewust een generaliserend anti-islamitisch standpunt op roept wat radicalisatie louter gaat versterken volgens sommigen. In beide gevallen worden slachtoffers misbruikt, in het ene geval echter via beelden, in het andere geval door vermijding.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De bedoeling van de twee berichten was natuurlijk anders.
ja verminking doet er toe, tenzij je geilt op bloed en afgerukte ledematen zoals jij lijkt te doen. Het waren bommen, dan heb je geen fotogenieke doden.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:00 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Doet verminking er dan toe? Hoe weet je of elk slachtoffer verminkt is? Is verminking erger dan een kind dat verdronken is? Heeft het kind geen familie dan? Schijnbaar mag een dood kind voor het ene doel wel als propaganda gebruikt worden maar is men vanuit een ander perspectief doodstil met dergelijke beelden.
Alsof dat kind geen familie hadquote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
ja verminking doet er toe, tenzij je geilt op bloed en afgerukte ledematen zoals jij lijkt te doen. Het waren bommen, dan heb je geen fotogenieke doden.
Verder heb jij nergens recht op qua beelden, die mensen hebben familie kloothommel!
die familie is niks gevraagd, dat maakt het niet ok dat jij zo graag lijken kijktquote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:12 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Alsof dat kind geen familie had
Mooie persoonlijke insinuatie ook, netjes van je. Plus, fijn ook dat je verdronken kinderen als fotogeniek omschrijft. Klasse hoor
Als we stoppen met bombarderen stoppen ze met aanslagen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Onzekere Belgische IS strijder heeft boodschap voor België:
Kijk eens aan, wat een terrorisme expert hebben we in huis. En in waar heb je deze kennis allemaal opgedaan? Achter de PC met een kopje koffie van mama ernaast?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De terroristen hebben gewonnen. Als je voor een vergeten rugzak panikeert...
Guess what, een terrorist laat dat niet zo in het zicht liggen als hij een bom wil laten afgaan en hij zal het zo snel mogelijk laten ontploffen nadat hij de trein heeft verlaten om het risico kleiner te maken dat het wordt gevonden.
Dat stel ik toch ook nergens? Niks houdt de media of individuele personen tegen om nu ook dergelijke foto's te plaatsen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
die familie is niks gevraagd, dat maakt het niet ok dat jij zo graag lijken kijkt
Lekkere executie ook als afsluiter (wie is het slachtoffer?). Kogel vliegt door z'n mond weer naar buiten.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Onzekere Belgische IS strijder heeft boodschap voor België.
Let op: Aan het einde een executie die als schokkend ervaren kan worden.
Lachwekkend gewoon.
Geen idee wie het slachtoffer is.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Lekkere executie ook als afsluiter (wie is het slachtoffer?). Kogel vliegt door z'n mond weer naar buiten.
Foto's van de aanslag tijdens de Boston marathon verschenen ook overal. Sommige scenes zijn nu eenmaal "fotogenieker" dan andere. Echt goede foto's zijn zeldzaam en worden meestal door professionele fotografen gemaakt. Dat kind op het strand, de kinderen vluchtend voor een napalm aanval in Vietnam, de executie van Nguyễn Văn Lém, de demonstrant voor de tank in china, Buddhist die zichzelf in brand steekt, dat zijn beelden die bijblijven.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:53 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Nee, maar ik merk wel een verschil op waarin men dode lichamen ongeacht leeftijd et al. in de media brengt. Het dode kindje werd een propagandamiddel en de belichaming van lijden onderwijl het met de aanslagen in Brussel een totaal genegeerd onderwerp lijkt. Is dit dan een verschil in respect voor de overledenen of meer dat sommige mensen ditmaal niet over lijken kunnen gaan voor de bevestiging van het eigen wereldbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verscheen over heel de wereld, terwijl het op zich nauwelijks nieuwswaarde had (moeder verdronken tijdens overtocht vanuit Cuba, vader wil z'n zoon terug en rechter geeft hem gelijk, de schoonfamilie in Miami wilde de jongen niet afstaan).are we infinite or am I alone
Ik heb juist totaal het tegenovergestelde! Toen het gebeurde keek ik live mee met de NOS die ongegeneerd zonder waarschuwing alle beelden de lucht ingooiden die ze maar voor handen kregen. Niks geblurd, gewoon BAM half ontplofte opengereten lichamen en totaal aangeslagen slachtoffers via je dikke flatscreen de woonkamer inquote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:53 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Toen met Parijs ook inderdaad. NOS liet de eerste keer de excecutie van due politieagent gewoon ongecensureerd zien.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:06 schreef bierkip het volgende:
[..]
Ik heb juist totaal het tegenovergestelde! Toen het gebeurde keek ik live mee met de NOS die ongegeneerd zonder waarschuwing alle beelden de lucht ingooiden die ze maar voor handen kregen. Niks geblurd, gewoon BAM half ontplofte opengereten lichamen en totaal aangeslagen slachtoffers via je dikke flatscreen de woonkamer in
Ja. In de middag. Lekker met je kindjes voor de tv.. Is toen wat ophef over geweest, weet ik nog.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:12 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Toen met Parijs ook inderdaad. NOS liet de eerste keer de excecutie van due politieagent gewoon ongecensureerd zien.
Dat zou inderdaad niet mogen, na 10 uur s'avonds doen ze wat ze willen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:15 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. In de middag. Lekker met je kindjes voor de tv.. Is toen wat ophef over geweest, weet ik nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |