SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk"
- Johan Cruijffblablablabla![]()
quote:’Dankzij Johan ben ik nu hoofdtrainer van Ajax’
Frank de Boer schiet vol als hem naar een reactie op het overlijden van Johan Cruijff wordt gevraagd. „Ik vind het heel moeilijk om erover te praten”, zegt de trainer van Ajax na een snik.
„Mijn vrouw en ik kregen een Telegraaf-alert op onze telefoons en konden het nieuws niet geloven”, beschrijft De Boer, die warme herinneringen bewaart aan Cruijff. „Dankzij hem ben ik nu hoofdtrainer van Ajax. We hebben een paar keer heerlijk over voetbal gepraat”, aldus de succescoach. „Op het voetbal dat wij nu spelen, staat zijn handtekening.”
De Boer is er door de dood van de clubicoon nog meer op gebrand de 34e landstitel van Ajax binnen te slepen. „Als we nu kampioen worden, zou dat fantastisch zijn. Dan kunnen we deze schaal aan Johan opdragen.”
Frank, die samen met zijn tweelingbroer Ronald op veertienjarige leeftijd door Johan Cruijff van De Zouaven naar de jeugdopleiding van Ajax werd gehaald, zag de legendarische nummer veertien ook nog als voetballer aan het werk. „Het eerste duel na zijn terugkeer bij Ajax, in 1981 tegen Haarlem, was de eerste keer dat ik een wedstrijd live in het stadion zag. Ik was getuige van die wereldgoal”, doelt hij op de majestueuze boogbal.
De ogen van de jongeling gingen open. „Ik had van mijn vader al veel mooie verhalen over Johan gehoord. Maar nu begreep ik ze volledig. Cruijff was een kunstenaar, een uithangbord voor heel Nederland. Hij hoort in het rijtje Rembrandt en Van Gogh. Als ik in het buitenland was en het ging over voetbal, zeiden de mensen altijd Cruijff en Ajax, in die volgorde. Zijn invloed op het voetbal in Nederland is ongelooflijk groot”, aldus De Boer.
„Johan deed wat Guardiola nu doet. Hij was een vernieuwer, slaagde erin om in het moderne voetbal nieuwe stappen te zetten. Waarna die voorbeelden door vele anderen werden overgenomen.”
De trainer Cruijff maakte De Boer maar kort mee. „Ik heb twee keer naast hem op de bank gezeten tijdens Europese wedstrijden. Dat waren bijzondere ervaringen. Helaas ging hij daarna naar Barcelona. Ik had graag langer onder hem gevoetbald. Van de spelers die dat wel deden, hoor ik de mooiste verhalen. We zullen Johan missen.”![]()
twitter:AprendoRJ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 01:22:04Van radicale tegenstander van JC tot aanbidder in een handomdraai. We hebben het vandaag tot in den treure mogen aanschouwen. #hypocrisie reageer retweet
![]()
Ik snap zijn punt, maar toch een beetje smakeloze reactie....quote:Op vrijdag 25 maart 2016 01:25 schreef wieisboos het volgende:
twitter:AprendoRJ twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 01:22:04Van radicale tegenstander van JC tot aanbidder in een handomdraai. We hebben het vandaag tot in den treure mogen aanschouwen. #hypocrisie reageer retweet
![]()
Hij kan het niet laten toch nog even na te trappenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:59 schreef Ajacied422 het volgende:
Op het voetbal dat wij nu spelen, staat zijn handtekening.”.
quote:Op het voetbal dat wij nu spelen, staat zijn handtekening.”![]()
Over de overledenen mag niet negatief gesproken worden, dan krijg je inderdaad de tegenstanders die vol lof over Johan Cruijff spreken. Heb daar zelf vaak ook moeite mee als ik kijk naar mijn eigen ervaringen met mensen waar je niets mee hebt tijdens een begrafenis van je naasten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 01:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik snap zijn punt, maar toch een beetje smakeloze reactie....![]()
Is toch ook logisch en niet meer dan respectvol dat je dan op zijn sterfdag alleen maar loftuigingen zegt....quote:Op vrijdag 25 maart 2016 01:43 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Over de overledenen mag niet negatief gesproken worden, dan krijg je inderdaad de tegenstanders die vol lof over Johan Cruijff spreken. Heb daar zelf vaak ook moeite mee als ik kijk naar mijn eigen ervaringen met mensen waar je niets mee hebt tijdens een begrafenis van je naasten.![]()
Als het om tegenstanders gaat die je bloed wel kan zuigen zie ik liever dat zij op deze dag geen commentaar of loftuitingen gaan leveren. Gewoon geen commentaar zeggen als een journalist erom vraagt lijkt mij verstandiger.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 01:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is toch ook logisch en niet meer dan respectvol dat je dan op zijn sterfdag alleen maar loftuigingen zegt....![]()
Dat is ook niet verstandig, dat snap je zelf ook wel. Je zou je trots maar niet opzij kunnen zetten voor iets simpels als een steunbetuiging of een loftrompet afsteken over iemand waar je ondanks je haat gewoon van weet dat het een hele grote is. Ik vind het juist prachtig dat ook zijn tegenstanders vandaag meelevem.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 02:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als het om tegenstanders gaat die je bloed wel kan zuigen zie ik liever dat zij op deze dag geen commentaar of loftuitingen gaan leveren. Gewoon geen commentaar zeggen als een journalist erom vraagt lijkt mij verstandiger.http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-![]()
Als je van Basten en bergkamp op hetzelfde nivo plaatst als Johan, dan heb je het echt niet begrepen...Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
Je hoeft je niet uit te spreken in de media of meer te zeggen geschokt te zijn en mee te leven met de nabestaande als je mening dan toch wordt gevraagdquote:Op vrijdag 25 maart 2016 01:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is toch ook logisch en niet meer dan respectvol dat je dan op zijn sterfdag alleen maar loftuigingen zegt....![]()
Iedere keer wanneer ik in het verleden een Bulgaar sprak en hij hoort dat ik uit NL kom, begonnen ze over Cruijff en Ajax. Nu word ik langs alle kanten gecondoleerd met het overlijden van Cruijff. Zelfs op de televisie zijn er tien minuten lang beelden van hem uitgezonden en werd er gesproken dat de wereld zijn grootste voetballer is verloren."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Tja, ik vind dit toch wel heel erg mooi hoorquote:De talenten van Oranje Onder19 hebben Johan Cruijff op mooie wijze geëerd. Zij vierden de goals tegen de leeftijdgenoten van Oekraïne met een ‘nummer veertien’-gebaar met beide handen: 3-2. Met de winst zetten zij een grote stap richting het EK in Duitsland van komende zomer.
De benutte penalty van Abdelhak Nouri was beslissend. Hij gaf toe dat hij per se wilde scoren vanwege het overlijden van de legendarische nummer veertien. ,,Ik stond ook met een ander gevoel achter deze penalty’’, zei Nouri na afloop. ,,Ik wilde Johan Cruijff echt eren door voor hem te scoren en het gebaar met nummer veertien te maken. Dat had ik van tevoren met Donny (Van de Beek, red.) in de kleedkamer besproken.’’
'Cruijff jammer genoeg nooit ontmoet'
'Nouri kent, net als de andere talenten van Onder19, de voetballer en trainer Johan Cruijff alleen van de nostalgische verhalen uit hun omgeving. Bij Ajax was dat voor de middenvelder niet anders, al kent hij één gemis. ,,Ik heb hem jammer genoeg nooit echt zelf ontmoet’’, treurde Nouri. ,,Ik had Cruijff zó graag eens willen spreken, gewoon om het over het spel te hebben. Helaas is dat niet gelukt en zal dat nu nooit meer gebeuren. Ik heb hem bij Ajax wel eens zien lopen, maar uit verlegenheid durfde ik niet op hem af te stappen.’’![]()
![]()
Die man was net even iets meer dan een groots voetballerquote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:43 schreef Dven het volgende:
Iedere keer wanneer ik in het verleden een Bulgaar sprak en hij hoort dat ik uit NL kom, begonnen ze over Cruijff en Ajax. Nu word ik langs alle kanten gecondoleerd met het overlijden van Cruijff. Zelfs op de televisie zijn er tien minuten lang beelden van hem uitgezonden en werd er gesproken dat de wereld zijn grootste voetballer is verloren.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Wanneer is die memorialwedstrijd tegen Barcelona in het Johan Cruijff Stadion?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Eigenlijk moet je dan een duel in Amsterdam en eentje in Barcelona spelenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:10 schreef Dven het volgende:
Wanneer is die memorialwedstrijd tegen Barcelona in het Johan Cruijff Stadion?
Het is jammer dat we ons allemaal niet kunnen gedragen, anders zou een toernooi-opzetje met Feyenoord er ook nog bij helemaal mooi zijn.
En Oranje kan dan mooi eens oefenen tegen Catalonië.![]()
Volgend seizoen Ajax-Feyenoord om de Johan Cruijff Schaal in het Johan Cruijff Stadion.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:12 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dan een duel in Amsterdam en eentje in Barcelona spelen
Het is jammer dat we ons allemaal niet kunnen gedragen, anders zou een toernooi-opzetje met Feyenoord er ook nog bij helemaal mooi zijn.
En Oranje kan dan mooi eens oefenen tegen Catalonië.![]()
Die wedstrijd zal wel over twee wedstrijden gespeeld wordenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:26 schreef BobW het volgende:
[..]
Volgend seizoen Ajax-Feyenoord om de Johan Cruijff Schaal in het Johan Cruijff Stadion.
Of Amsterdam moet Feyenoordfans toelaten.![]()
Misschien een mooie gelegenheid om te laten zien dat het wel kan. Het is maar een spelletje.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:45 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Die wedstrijd zal wel over twee wedstrijden gespeeld worden
Of Amsterdam moet Feyenoordfans toelaten.Niet Fokken met mij.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: