Ook al denk je van niet, stress en IBD hebben enorme wisselwerkingen! Jouw optie lijkt me een reële mogelijkheid: dus inderdaad bellen vandaag.quote:Op zondag 5 juni 2016 10:29 schreef Hexa_ het volgende:
[..]
Hallo,
Ik denk niet dat het verband houdt met stress. Ook ben ik momenteel niet ongesteld, dus daar zal het ook niet aan liggen.
Wel zijn de klachten begonnen nadat ik was gestopt met de prednison (deze was ik aan het afbouwen terwijl ik begon met de remicade). Misschien dat het daarmee te maken kan hebben? Ookal heeft de prednison op zichzelf niet volledig geholpen met het verminderen van de klachten. (vandaar ook de remicade)
Morgen maar even bellen.
Dat of iets lekkers in de maag: kan ook zuurgraden zijn, natuurlijk. God, wat kun je die pillen missen op dat moment.quote:Op zondag 5 juni 2016 10:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Booooh ik gebruik nu helemaal geen medicatie, omdat ik van t vorige ziekenhuis moest afbouwen en donderdag uitslagen van de second opinion krijg. Maar ik heb me toch pijn in mn slokdarm/maagzuur af en toemn ontbijt net deed onwijs zeer (moet erbij zeggen dat het geen licht ontbijt was maar een
Brabants worstenbroodje
).
Benieuwd wat dat weer kan zijn.. Fingers crossed dat mn slokdarm oid niet ontstoken is.
Dacht al, jou zie ik moet zoveel meer in CUL posten...wat heb je moeten elimineren? Goed het dagboeken bijhouden. Hoe meer detail, des te meer de beoordelaar ermee kan. Ook al denk je, flauwekul, echt elke hersenscheet (quote:Op zondag 5 juni 2016 12:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Op dit moment is voorgesteld om een dagboek van eten en buikpijn/stoelgang bij te houden en dan na een paar weken weer terug te gaan. Qua eten gaat het steeds beter, ik weet dat ik bepaalde gerechten en ingrediënten moet vermijden, maar de precieze stofjes/producten die problemen veroorzaken weet ik nog niet zo goed. Zelf wil ik voorstellen om in ieder geval een breed bloedonderzoek te laten doen, onder andere omdat ik in het verleden ook een ontzettend laag vit. D en B12 gehalte heb gehad wat veel klachten gaf. Mocht daar niks uitkomen dan moet er toch maar eens naar mijn darmen gekeken worden (colonoscopie oid)
Misschien is het inderdaad toch de plotselinge warmte geweest, met warm weer verandert mijn stoelgang wel maar ik weet niet of ik er meer buikpijn van krijg. Ik zal het de dokter ook eens vragen.
Klopt, ik heb op dit moment niet veel lol meer in kokenquote:Op maandag 6 juni 2016 08:39 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dacht al, jou zie ik moet zoveel meer in CUL posten...wat heb je moeten elimineren? Goed het dagboeken bijhouden. Hoe meer detail, des te meer de beoordelaar ermee kan. Ook al denk je, flauwekul, echt elke hersenscheet (opschrijven.
Brood met kaas, theequote:Op maandag 6 juni 2016 10:56 schreef F1gamer het volgende:
effe een vraagje:
Mijn cu speelt een beetje op. Ik voel me sinds vanochtend slap en futloos en heb steeds de aandrang om naar de wc te gaan. Mijn ontlasting ziet nog wel redelijk uit.
Mijn vraag is wat kan ik het beste eten om toch niet zo futloos de hele dag te voelen en minst last van mijn darmen heb?
Dat lijkt me niet. Bespreken met je artsquote:Op maandag 6 juni 2016 11:27 schreef Lina_Xi het volgende:
Pf, ik word echt gek van het haarverlies op thioguanine.
Ik had het met imuran en 6mp ook. Maar bij thioguanine dacht ik, ik zet door..maar nu na 6maanden nog geen verbetering.
Heb nu sinds een week ook haarverlies op mijn lichaam..wel een zachte huid..maar dit is denk ik niet meer normaal??!
thanksquote:Op maandag 6 juni 2016 11:26 schreef Lina_Xi het volgende:
[..]
Brood met kaas, thee
Witte rijst met kip
Maar goed, iedereen is anders..
Banaan, magere yoghurt (campina) werkt bij mij ook nog.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:50 schreef F1gamer het volgende:
[..]
thanks
vandaag veel thee drinken
ik heb kaasblokjes in huis gehaald
mijn warme maaltijd aanpassen naar rijst met kipdrumstick
op zich welquote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:41 schreef Lina_Xi het volgende:
[..]
Banaan, magere yoghurt (campina) werkt bij mij ook nog.
Heeft het geholpen?
Klinkt bekend. Misschien helpt het als je ze op de koelkast of in de keukenkastjes waar je je kopje/glas/schaaltje pakt zet. En wel innemen lijkt me sowieso beter dan niet, misschien is de werking iets minder, maar helemaal niet innemen verstoort de spiegel nog veel meer lijkt me.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:56 schreef 010P het volgende:
Hey lieve mensen
Ik ben nu bijna 2 weken met de budenofalk bezig, voor de mensen die dit ook gebruiken/gebruikt hebben een vraagje:
De capsule moet ingenomen worden vlak voor het eten, alleen komt de routine er maar niet in bij mij en gebeurt het vaak dat ik al 3/4 happen naar binnen heb voordat ik me realiseer dat ik de capsule nog moet nemen![]()
Ik durf hem dan niet meer te nemen omdat dan de werking misschien afneemt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Aphrodyte op 09-06-2016 19:42:27 ]Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
Is ook matigquote:Op donderdag 9 juni 2016 12:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Conclusie, kijk maar of je het komende half jaar red zonder medicatie (alleen maagzuurremmers en vit d) en kom dan weer terug en dan doen we mogelijk een nieuwe scopie. Als het niet te houden is bel je op en kijken we eerder wat we kunnen doen.
Ik vind het hmm
quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:21 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik hoef de komende vier maanden niet meer terug te komen bij de Mdl-arts![]()
Beste nieuws van het jaar!
Tioguanine heeft me mijn leven teruggegevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woei
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:21 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik hoef de komende vier maanden niet meer terug te komen bij de Mdl-arts![]()
Beste nieuws van het jaar!
Tioguanine heeft me mijn leven teruggegevenDit is jouw jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
! Wat fijn!
Mooiquote:Op maandag 27 juni 2016 19:44 schreef 010P het volgende:
Alles goed met iedereen? lijkt er wel op gezien de stilte![]()
Hier nog bezig met budenofalk, voor mijn gevoel doet het zeker iets over 8 weken alles controleren om te kijken of dat daadwerkelijk ook zo is
Echt super on te lezen dat het eindelijk zo goed gaat met je!! Werd hoog tijd ookquote:Op maandag 27 juni 2016 20:00 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Mooi![]()
En ja met mij gaat het geweldig vergeleken met vorig jaarvoor Skeletor! Sorry ben je een beetje vergeten. Hoe gaat het nu?
Wat doe ze daar? In het ziekenhuis staan helemaal geen piano's.quote:Op maandag 4 juli 2016 17:38 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Via Facebook zag ik dat Skeletor een tijdje in t ziekenhuis lag en nu gelukkig wel weer thuis is.
Veelquote:Op woensdag 6 juli 2016 16:27 schreef Aphrodyte het volgende:
Sterkte Crohnjurist; klinkt als een nare situatie![]()
Skeletor is ook op mijn FB en komt binnenkort vast zelf vertellen waarom ze in het ziekenhuis was; ik vind het wat te prive om zo te melden.
Ik ben aangenomen voor een ochtend per week als patientondersteuner op de MDL afdeling waar ik zelf ook gelegen heb
Wat leuk!quote:Op woensdag 6 juli 2016 16:27 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik ben aangenomen voor een ochtend per week als patientondersteuner op de MDL afdeling waar ik zelf ook gelegen heb
Ja is hetquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 16:12 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja is het![]()
Lijkt me heel leuk en zinvol om te doen dus ik heb er veel zin in.Hoe doe jij het? Leven met een lichaam dat niet mee wil werken met je hoofd, met een ziekte die steeds terugkeert, met een tijdelijke verlichting van je klachten na de zoveelste aanpassing van de behandeling, met de illusie die je hebt dat met de volgende combinatie van medicijnen en doseringen het eindelijk een lange tijd goed zal gaan en dan het verraad, de teleurstelling de frustratie dat je weer in toenemende mate klachten krijgt, weer geremd wordt terwijl je nog zoveel wil?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want ik weet het niet meer.![]()
Zo ervaar ik het helemaal niet eigenlijk. . Door mijn ruiterembolie vorig jaar ben ik totaal anders in het leven gaan staan.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 19:56 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Hoe doe jij het? Leven met een lichaam dat niet mee wil werken met je hoofd, met een ziekte die steeds terugkeert, met een tijdelijke verlichting van je klachten na de zoveelste aanpassing van de behandeling, met de illusie die je hebt dat met de volgende combinatie van medicijnen en doseringen het eindelijk een lange tijd goed zal gaan en dan het verraad, de teleurstelling de frustratie dat je weer in toenemende mate klachten krijgt, weer geremd wordt terwijl je nog zoveel wil?
Want ik weet het niet meer.![]()
Ja die. Wist niet hoe je dat moest spellen en had geen zin in het geven van een beschrijvingquote:
Een onderzoek waarin gemeten wordt hoeveel ontstekingsremmende eiwitten je lichaam verlaten als maat voor de ontsteking die specifieker is dan een bloedtest? Ik snap niet waarom je geen zin hebt om dat te delen hoor.quote:
Je wil een foto?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:58 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Een onderzoek waarin gemeten wordt hoeveel ontstekingsremmende eiwitten je lichaam verlaten als maat voor de ontsteking die specifieker is dan een bloedtest? Ik snap niet waarom je geen zin hebt om dat te delen hoor.
Kop koffie in het centrum van Rotterdam.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 19:14 schreef Aphrodyte het volgende:
Dit topic is te rustig
Nee wacht.. Goed nieuws allemaal!
Tijd voor een meeting?
Ik ben voorquote:Op woensdag 13 juli 2016 08:42 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Kop koffie in het centrum van Rotterdam.
Omdat vergaderen ook koffie drinken en slap ouwehoeren is.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:01 schreef Gala6183 het volgende:
Bij een meeting moet ik altijd aan een vergadering denken![]()
Woon helaas niet in de buurt, anders was ik er graag bij geweest!
het verbaast mij een beetje dat je met zo'n ernstige chronische ernstige ziekte het risico van een prijsvechtersbudget verzekering durft te nemen.quote:Op zondag 17 juli 2016 08:10 schreef Aphrodyte het volgende:
''U bent verzekerd bij Ditzo zorgverzekeringen; en het spijt ons te laten weten dat Ditzo zorgverzekeringen onvoldoende zorg voor MDL patienten heeft ingekocht bij Meander MC; hierdoor zijn wij helaas genoodzaakt om bovenop de normale wachttijd van 6 weken nog 6 weken te rekenen bij niet medisch urgente situaties''..
Nu vraag ik je...
Schofterig!!
Ik heb geen andere keus; een hogere verzekering kan ik eenvoudig niet betalen. Ik heb hier overigens wel een uitgebreider pakket. Ik heb geen partner ofzo die daarbij kan helpen. Ik betaal nu al zo'n 150 e per maand aan ziektekosten.quote:Op zondag 17 juli 2016 09:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
het verbaast mij een beetje dat je met zo'n ernstige chronische ernstige ziekte het risico van een prijsvechtersbudget verzekering durft te nemen.
Zijn er ziekenhuizen in omgeving waar wel voldoende zorg is ingekocht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |