twitter:demorgen twitterde op woensdag 23-03-2016 om 18:10:33Parket ontkent aan onze redactie dat vermoedelijke dader werd uitgeleverd aan België https://t.co/JsRJXE10IX https://t.co/Cj0agUFjGT reageer retweet
Omdat hij waarschijnlijk de Belgische nationaliteit heeft, of Verblijfsvergunning, dan mag je kiezen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:50 schreef Ryan3 het volgende:
Een Marokkaan in Turkije (op vakantie daar?) wordt in juni 2015 uitgezet naar een land van zijn voorkeur?
Waarom werd-ie niet uitgezet naar.... Marokko?
Dat lees ik nergens, trouwens dan is de uitlevering aan NL gewoon heel gek.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:58 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Omdat hij waarschijnlijk de Belgische nationaliteit heeft, of Verblijfsvergunning, dan mag je kiezen.
Volgens Vlaamse Media is hij dan ook gewoon uitgeleverd aan Belgie en ik lees behalve in de OP dan ook bijna nergens iets over Nederland of dat Erdogan Den Haag heeft gewaarschuwd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat lees ik nergens, trouwens dan is de uitlevering aan NL gewoon heel gek.
http://www.demorgen.be/bi(...)n-interpol-b351832b/quote:Volgens Interpol is de dader op 12 januari 1989 geboren. Hij zou Frans en Arabisch spreken en de nationaliteit van België en de Bahama's hebben.
Ik las dat-ie aan NL was uitgeleverd hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:04 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Volgens Vlaamse Media is hij dan ook gewoon uitgeleverd aan Belgie en ik lees behalve in de OP dan ook bijna nergens iets over Nederland of dat Erdogan Den Haag heeft gewaarschuwd.
[..]
http://www.demorgen.be/bi(...)n-interpol-b351832b/
Dit betreft zijn broer Khalid en hij kon ook nog naar de Bahama's gaan bij voorkeur.
Wat zou kunnen is dat hij gedeporteerd is naar Nederland maar verder is doorgezet naar Belgie, er hoeft niet per se een vlucht voorhanden zijn waar hij op dat moment mee kon, uiteindelijk is hij de verantwoordelijkheid van Belgie in deze.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik las dat-ie aan NL was uitgeleverd hoor.
Net als vele Belgische Syrie-strijders is de kans vele malen groter dat er weinig is gebeurd na zijn vrijstelling, bovendien waren beide broers enkele jaren geleden nog echte gangsters, de Belgische politie maakt toch rare keuzes wat betreft veiligheidsbeleid.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Of of of of. Allemaal speculatie.
Wellicht is die man op vrije voeten gesteld om hem zo te volgen.
Wie weet.
Sowieso is het verdomd lastig hem lang vast te houden zonder aanklacht, lijkt me zo.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Of of of of. Allemaal speculatie.
Wellicht is die man op vrije voeten gesteld om hem zo te volgen.
Wie weet.
In Nederland is er een gevangenentekort nou misschien het overwegen waard.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso is het verdomd lastig hem lang vast te houden zonder aanklacht, lijkt me zo.
En als ze elke jihadist in de gaten moeten houden, komt de politie volgens mij ernstig personeel tekort.
Dat is ook het eerste wat ik dacht. Hoezo kan Turkije Marokkanen uitzetten naar Nederland? Als je ziet hoeveel moeite het ons al kost om Marokkanen terug te krijgen naar Marokko!quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:50 schreef Ryan3 het volgende:
Een Marokkaan in Turkije (op vakantie daar?) wordt in juni 2015 uitgezet naar een land van zijn voorkeur?
Waarom werd-ie niet uitgezet naar.... Marokko?
In Belgie zijn het vaak zware criminelen georganiseerd in krachtige Jihadistische netwerken met zware wapens vaak ongemoeid gelaten door de lokale autoriteiten. In Nederland worden de Jihadisten weliswaar niet altijd vastgezet maar wel in de gaten gehouden, het grote verschil is dat zij bij terugkeer zelden nog onderdeel uitmaken van een netwerk en eerder gedesillusioneerd terugkomen, zij zitten grotendeels van hun dag op de bank televisie te kijken al dan niet depressief voor zich uit te staren. Het is opvallend te noemen dat de terugkerende Nederlandse Jihadist zelden een wrok heeft jegens Nederland, als land, terwijl de Belgische Jihadist, of de Franse Jihadist, maar wat graag een van die landen wil treffen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:45 schreef Klaphark het volgende:
Nederland zet teruggekeerde jihadstrijders die bewezen in Syrië hebben gevochten niet eens vast, laat staan dat ze een Belg vasthouden zonder terroristische link, die aan de grens al is opgepakt.
Toen hij werd opgepakt moet je begrijpen dat hij niet 'op heterdaad' was betrapt anders zat hij nu ergens weg te rotten in een Turkse cel als hij al zo ver was gekomen. Hij werd verdacht, op basis daarvan is zijn visum ingetrokken als hij die al had en met een EU-paspoort kan je dan feitelijk naar alle landen in de Schengen-zone reizen, dus ook Nederland, Turkije waarschuwt vervolgens de autoriteiten van het desbetreffende land dat een verdacht sujet op het vliegtuig naar een bepaald Europees land is gezet, wat er vervolgens met hem gebeurd is de Europese verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook het eerste wat ik dacht. Hoezo kan Turkije Marokkanen uitzetten naar Nederland? Als je ziet hoeveel moeite het ons al kost om Marokkanen terug te krijgen naar Marokko!
Uit welk onderzoek blijkt dat Nederlandse jihadisten zelden een wrok heeft jegens Nederland? Dat wil ik wel eens lezen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:47 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
In Belgie zijn het vaak zware criminelen georganiseerd in krachtige Jihadistische netwerken met zware wapens vaak ongemoeid gelaten door de lokale autoriteiten. In Nederland worden de Jihadisten weliswaar niet altijd vastgezet maar wel in de gaten gehouden, het grote verschil is dat zij bij terugkeer zelden nog onderdeel uitmaken van een netwerk en eerder gedesillusioneerd terugkomen, zij zitten grotendeels van hun dag op de bank televisie te kijken al dan niet depressief voor zich uit te staren. Het is opvallend te noemen dat de terugkerende Nederlandse Jihadist zelden een wrok heeft jegens Nederland, als land, terwijl de Belgische Jihadist, of de Franse Jihadist, maar wat graag een van die landen wil treffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |