abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160881745
Ik kan serieus geen verklaring bedenken.
pi_160881765
Voor bedrijven met verouderde ERP software.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 23 maart 2016 @ 10:48:21 #3
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160881802
Dat vraag ik mij ook al jaren af.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160881818
Voordeel van de techniek is dat het ook nog werkt als internet plat ligt.
Nadeel is dat telefonie vaak al VOIP is en dat dat niet meer werkt als internet plat ligt :P
pi_160881829
Doet het dat dat? Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een werkende fax gezien heb.
pi_160881861
quote:
Waarom een fax?
Hè, hè eindelijk kom ik dan aanzetten met het argument waarom u een fax moet gebruiken om u in verbinding te stellen met een grote organisatie. De fax heeft in veel gevallen de status van een aangetekende brief, kost een honderdste van een aangetekende brief en is veel minder omslachtig. De fax bij het bedrijf heet een logbestand, waarop precies staat wanneer de fax ontvangen is. Een dienst als PamFax heeft ook een logbestand: u kunt precies aantonen, wanneer u welke fax naar welk nummer heeft verstuurd. En ook dat de ontvangende fax een OK heeft gestuurd als teken dat de gehele fax ongeschonden is aangekomen. Dat is allemaal ruim voldoende voor de rechter. En de bedrijven weten dat. En daarom haten ze een faxbericht. Het verplicht het bedrijf tot het ondernemen van actie. En daar gaat het u toch om.
http://www.interferenties.nl/redt-de-fax/3824/.
10 april, 2012 (gepubliceerd)
6 september, 2012 (laatst gewijzigd)
pi_160884018
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:49 schreef MaGNeT het volgende:
Nadeel is dat telefonie vaak al VOIP is en dat dat niet meer werkt als internet plat ligt :P
nouja, voip heeft in principe geen 1op1 relatie met internet.
:]
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 13:53:31 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_160885468
quote:
Op mijn werk zat telefonie ook op VOIP maar de fax zat op een aparte, analoge telefoonlijn. Volgens mij kwam er nog heeeel soms een fax binnen, bij sommige bedrijven mag je namelijk niet op internet (dus ook niet emailen) dan werden bepaalde documenten gefaxt, meestal urenstaten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_160886734
In mijn vakgebied, de juridische wereld, is het nog veelgebruikt om precies de reden die hier boven gemeld wordt: het is relatief snel, makkelijk en goedkoop tov aangetekende brieven en je hebt het voordeel van een aankomstbevestiging :)
pi_160887036
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:46 schreef dimmak het volgende:
Voor bedrijven met verouderde ERP software.
Wat is er oud aan ERP software?
pi_160887207
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik kan serieus geen verklaring bedenken.
omdat ze daar vroeger rechtsgeldige zaken aan gekoppeld hebben en aan email niet.

Daarnaast "werkt het praktisch bijna altijd" en "waarom zouden we veranderen, het werkt toch"

Maar je bent nog steeds totaal niet verplicht om een fax te hebben, net als Facebook en Microsoft Outlook. Dus maak je er niet al te druk om.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_160887222
Apotheken maken er ook nog veel gebruik van.
Regelgeving loopt nog wat achter.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_160887251
quote:
Officieel is het Fax protocol nog steeds geen goed ondersteunde standaard binnen het Voip protocol. En die status gaat het ook nooit niet krijgen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_160887844
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:14 schreef hoas het volgende:

[..]

Wat is er oud aan ERP software?
Begrijpend lezen..
pi_160890295
Ik dacht vroeger altijd dat bij faxen het papier daadwerkelijk door de kabel ging. Dat het opgerold werd en zo en echt aan de andere kant er dan weer uit kwam of zo. Allemaal door de kabel :D

maar ja ik dacht wel meer achterlijke zooi vroeger
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160890513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:00 schreef Baas_bas het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat bij faxen het papier daadwerkelijk door de kabel ging. Dat het opgerold werd en zo en echt aan de andere kant er dan weer uit kwam of zo. Allemaal door de kabel :D

maar ja ik dacht wel meer achterlijke zooi vroeger
Wat was je vroeger achterlijk dan. Bij elke faxmachine zie je het papier er meteen weer uit komen.
pi_160890539
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:08 schreef dimmak het volgende:

[..]

Wat was je vroeger achterlijk dan. Bij elke faxmachine zie je het papier er meteen weer uit komen.
Ja dat begreep ik niet. Ik denk dat mn pa en ma me ook gewoon keihard zaten te fucken. Ze maakten me altijd allemaal bullshit wijs

Dit geeft me een leuk idee voor een topic in memory lane
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160928736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:09 schreef Baas_bas het volgende:

Ja dat begreep ik niet. Ik denk dat mn pa en ma me ook gewoon keihard zaten te fucken. Ze maakten me altijd allemaal bullshit wijs

Dit geeft me een leuk idee voor een topic in memory lane
Lang lang geleden vertelde mijn vader mij eens dat ze op zijn werk een splinternieuwe thermische fax hadden gekregen. Hij was snel, maar werd erg warm. Vonden ze wel grappig, want het was wel eens koud op het kantoor.

Toen heb ik een keer een paar meter zwart papier gefaxed. })

Lekker warm, maar vond de fax niet zo leuk naar het schijnt. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')