quote:"Het belangrijkst bij de Olympische Spelen is niet de overwinning, maar de deelname, zoals ook in het leven niet de overwinning, maar het streven naar een doel het belangrijkst is. Het belangrijkst is niet, om veroverd te hebben, maar om goed gevochten te hebben."
DIt is al sinds Barcelona 1992 de grootste onzin die er is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:53 schreef DeLuna het volgende:
"Het belangrijkst bij de Olympische Spelen is niet de overwinning, maar de deelname, zoals ook in het leven niet de overwinning, maar het streven naar een doel het belangrijkst is. Het belangrijkst is niet, om veroverd te hebben, maar om goed gevochten te hebben."
Daarvoor worden de kwalificatie-eisen niet door stomme Nederlanders bepaaldquote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:08 schreef DeLuna het volgende:
Ik gok ook nog steeds dat de waterpolo dames meer kans hebben dan Nageeye, maar hij gaat wel en de dames niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het ergens ook raar dat het gemonopoliseerd is. Als je als sporter zelf je begeleiding en budget kan rondkrijgen, waarom zou je dan onder de vlag van een bond moeten vallen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 21:01 schreef YUR het volgende:
NOC spendeert het beschikbare budget liever aan mensen met een medaillekans...dus die doen zelf alvast niet mee aan de Olympische gedachte
Ik ben blij dat ik me over dat soort zaken niet druk hoef te makenquote:Op woensdag 30 maart 2016 13:26 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Vind het ergens ook raar dat het gemonopoliseerd is. Als je als sporter zelf je begeleiding en budget kan rondkrijgen, waarom zou je dan onder de vlag van een bond moeten vallen?
Jammer natuurlijk, maar terecht dat er maar 2 gaan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 13:19 schreef Mr.B. het volgende:
En ook Miranda Boonstra moet afzeggen voor Rotterdam en kan zich dus niet meer kwalificeren![]()
Alleen Abdi Nageeye en Andrea Deelstra zullen dus naar Rio gaan, want ik zie echt niet gebeuren dat de limiet nog aangepast wordt, laat staan dat er een uitzondering gemaakt voor een loper. Terecht vind ik overigens.
Eigenlijk is het ook gewoon prima; de op dit moment twee beste marathonlopers van Nederland mogen naar de Olympisch spelen, de rest was simpelweg niet goed genoeg.
ze zouden toch wel hun eigen race lopen, maar mentaal zou het misschien best kunnen helpen dat een teamgenoot meeloopt. Ik denk dat van samenwerking echter pas sprake kan zijn bij de echte toplopers. Die zouden tactisch kunnen lopen, de anderen lopen denk ik meer naar vermogenquote:Op woensdag 30 maart 2016 14:11 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Jammer natuurlijk, maar terecht dat er maar 2 gaan.
Wat ik me af zou vragen, zouden Nageeye er baat bij hebben als Butter ook mee doet? Kunnen ze zich aan elkaar optrekken of lopen ze toch een eigen race?
Dat laatste zou ik maar niet doen. Gewoon trainen zoals je deed als voor je ziek was, en die 10km op karakter uitlopenquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:16 schreef richolio het volgende:
Meh, gister voor het eerst weer gelopen (omdat ik bijna drie weken ziek ben geweest) en het ging eerlijk gezegd maar matig. Mijn conditie is zwaar achteruit gegaan merk je dan..
De kwart marathon is ook al in tien dagen, ik twijfel wat ik ga doen. Wil het erg graag.
Misschien als ik vanaf vandaag elke dag loop ofzo..
Is dat niet goed?quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik maar niet doen. Gewoon trainen zoals je deed als voor je ziek was, en die 10km op karakter uitlopen
Is het deelnemerslimiet van die loop zo snel bereikt?quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:35 schreef Guard het volgende:
Zaterdag is trouwens de inschrijving voor de Dam tot Dam loop, maar om 12:00 ben ik nog ergens op de Cauberg aan het spelen. Dat wordt hem dit jaar dus (weer) niet...
Als je nu ineens elke dag gaat lopen, is dat kans groot dat je over 10 dagen uitgeblust bent. En in een slecht geval kampt met overbelasting. En dat wil je nietquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:44 schreef richolio het volgende:
[..]
Is dat niet goed?
Als ik loop zoals ik voorheen deed, dan loop ik nog 4/5 keer.. Weet niet of dat genoeg is..
Maar misschien heb je gelijk, dan maar ook een gedeelte op karakter![]()
Moet lukken
Vorig jaar schijnbaar in 7 minuten uitverkocht.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:49 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Is het deelnemerslimiet van die loop zo snel bereikt?
Als je ziek bent gaat je conditie echt heel snel weg.. gewoon weer rustig opbouwenquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:16 schreef richolio het volgende:
Meh, gister voor het eerst weer gelopen (omdat ik bijna drie weken ziek ben geweest) en het ging eerlijk gezegd maar matig. Mijn conditie is zwaar achteruit gegaan merk je dan..
De kwart marathon is ook al in tien dagen, ik twijfel wat ik ga doen. Wil het erg graag.
Misschien als ik vanaf vandaag elke dag loop ofzo..
Wow ongelooflijkquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:56 schreef Guard het volgende:
[..]
Vorig jaar schijnbaar in 7 minuten uitverkocht.
Thanks!quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als je nu ineens elke dag gaat lopen, is dat kans groot dat je over 10 dagen uitgeblust bent. En in een slecht geval kampt met overbelasting. En dat wil je niet![]()
4/5 keer nog gaan moet prima kunnenhet wordt niet makkelijk, maar je kunt het wel!
Ja dat merkte ikquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:57 schreef Skweezer het volgende:
[..]
Als je ziek bent gaat je conditie echt heel snel weg.. gewoon weer rustig opbouwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |