Thanks! Uitzending gemist gekeken... Mooi zeg!quote:Op maandag 28 maart 2016 20:51 schreef KolonelBroodje het volgende:
Het was al eerder gezegd maar nu op nl2: 'de mooiste marathon'
Eigenlijk vond ik dat nog meer waardeloos dan deze keer. Gewoon top 8 lopen bij 33 graden, de winnaar loopt niet eens onder de 2.12 en dan toch durven zeggen, flikker op je bent niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:44 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Thanks! Uitzending gemist gekeken... Mooi zeg!
Wat is topsport toch hard, ook dat verhaal over die in Boston, 7e worden in een loeizware marathon en dat nog niet genoeg zijn. Zo dubbel ook, aan de ene kant is topsport topsport maar aan de andere kant is niet alles zo zwart wit.
Dat inderdaad, "regels zijn regels". Maar je moet ook wel even kijken naar de omstandigheden...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:49 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Eigenlijk vond ik dat nog meer waardeloos dan deze keer. Gewoon top 8 lopen bij 33 graden, de winnaar loopt niet eens onder de 2.12 en dan toch durven zeggen, flikker op je bent niet goed genoeg.
Op geen enkele maratahon, anders dan bij WK en OS, lopen alle toplopers, dus een 8e plaats zegt niet zoveel.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:49 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Eigenlijk vond ik dat nog meer waardeloos dan deze keer. Gewoon top 8 lopen bij 33 graden, de winnaar loopt niet eens onder de 2.12 en dan toch durven zeggen, flikker op je bent niet goed genoeg.
Tja en met die tijd had hij 4de geworden op de Olympische spelen. Laat dat nou een plek zijn waar het NOC op miktquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:18 schreef pijll het volgende:
[..]
Op geen enkele maratahon, anders dan bij WK en OS, lopen alle toplopers, dus een 8e plaats zegt niet zoveel.
En vlak na de OS '12 liep Butter in Amsterdam een fantastische tijd... en werd daarmee 12e. Dus volgens de criteria van het NOC was hij terecht niet uitgezonden. De limiet is bij de marathon al soepeler dan bij andere onderdelen, volgens mij.
En de nummers 1 t/m 11 van Amsterdam ook, dus ook dan was Michel geen 4e.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:37 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Tja en met die tijd had hij 4de geworden op de Olympische spelen. Laat dat nou een plek zijn waar het NOC op mikt
Alleen die kerel uit qatar misschien dan (geen idee hoeveel die er op willen / mogen sturen).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:42 schreef pijll het volgende:
[..]
En de nummers 1 t/m 11 van Amsterdam ook, dus ook dan was Michel geen 4e.
(Ok, dat waren bijna allemaal Kenianen, dus die tellen niet, voor de geschoonde ranglijst.)
Maar het punt blijft: Butter naar Rio, willen we dat omdat het zo'n aardige jongen is, of omdat we serieus denken dat hij top-10 kan lopen?
Is niet arbitrair, atletiek is bij uitstek een sport waar je prestaties objectief kan vergelijken. Op de wereldranglijst van 2015 stond Butter met zijn prachtige tijd in Amsterdam op de 200e plaats.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:49 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Alleen die kerel uit qatar misschien dan (geen idee hoeveel die er op willen / mogen sturen).
Of het een aardige jongen is weet ik niet, maar m.i. doet hij niet veel onder dan een aantal andere sporters (in hun eigen vakgebied dan). Maar dat is natuurlijk heel arbitrair.
Ja dan tel je al die Kenianen ook mee waarvan er toch maar 2 (?) heen mogen? Dat schiet niet op natuurlijkquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:59 schreef pijll het volgende:
[..]
Is niet arbitrair, atletiek is bij uitstek een sport waar je prestaties objectief kan vergelijken. Op de wereldranglijst van 2015 stond Butter met zijn prachtige tijd in Amsterdam op de 200e plaats.
Abdi was nummer 159.
Het deel waar ik vind dat hij met andere sporten vergeleken ook mag gaan is wel arbitrair.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:59 schreef pijll het volgende:
[..]
Is niet arbitrair, atletiek is bij uitstek een sport waar je prestaties objectief kan vergelijken. Op de wereldranglijst van 2015 stond Butter met zijn prachtige tijd in Amsterdam op de 200e plaats.
Abdi was nummer 159.
3 per land.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:03 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja dan tel je al die Kenianen ook mee waarvan er toch maar 2 (?) heen mogen? Dat schiet niet op natuurlijk
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:16 schreef pijll het volgende:
(Ik haal de ranglijst van http://www.iaaf.org/recor(...)oor/men/senior/2015# , dan kan je zelf tellen )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben het met je eens dat een #4 van kenia er beter tot zijn recht zou komenTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Tenzij...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:24 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat een #4 van kenia er beter tot zijn recht zou komen
Duimen voor ome Butter dan maarquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:27 schreef pijll het volgende:
[..]
Tenzij...
Als de Kenianen niet mee zouden mogen doen, dan zou het NOC de limiet waarschijnlijk nog wel gaan bijstellen.
Misschien helpt dit?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:18 schreef Guard het volgende:
Hamburg bib nummer is bekend.
Begint al goed te kriebelen nu
dit dus..!!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:57 schreef mosselmossel het volgende:
Ik snap echt niet waarom hij naar de OS zou moeten. Er is gewoon een limiet. DIe moet je lopen. Doe je dat, dan mag je. Anders niet. No excuses. Je hoeft niet bij 44graden te gaan lopen. Kan ook iets anders opzoeken.
Wowquote:Op maandag 28 maart 2016 12:01 schreef mosselmossel het volgende:
Nou, da's leuk, zo'n loopje om de hoek. Veel clubgenoten, gezelligheid en snoeihard lopen.
Merk dat, nu ik die korte afstanden meer loop, ik steeds beter weet hoe je een 5 moet lopen.
4.31
4.25 (loeihard wind mee)
4.31
4.31
4.36 (kapot en loeihard wind tegen)
[ afbeelding ]
En volgens mij ziet hij dat zelf ook prima in. Niettemin had ik t hem gegund, juist omdat hij er (iig bij dwdd) zo sportief in stond.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dit dus..!!
Als topsporter weet hij wat de odds zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |