Niet waar, ISIS gebruikt ook geweld tegen soennieten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:43 schreef Charleville het volgende:
[..]
Sjiieten - Soenieten, jij als moslim zijnde moet hier wel van op de hoogte zijn.
Dat is zo simpel, maar voor de zoveelste keer omdat je het zo lief vraagt:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil de grenzen potdicht gooien? Of hoe wil je dat precies gaan doen?
Ja, en hoe wil je dat precies voorkomen? Ik bedoel, natuurlijk wil je dit soort aanslagen voorkomen maar ga eens na hoe makkelijk het eigenlijk is om een aanslag te plegen. Als jij, of ik, morgen ergens in een centrum mensen neer wil maaien dan is er niemand die dat tegenhoudt. Als je zelf een bom in elkaar knutselt en die op een drukke plek plant eveneens niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:42 schreef maan_man het volgende:
[..]
Radicaliseren staat daar misschien los van. Maar de geradicaliseerde jongeren rijden wel zonder problemen een retourtje Molenbeek - Parijs om een aanslag te plegen of rijden naar Boedapest om een gelijkgestemde op te halen met de open grenzen.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:42 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik moest even Googelen maar zeker wel!Ik dacht echt dat Amersfoort iets bijzonders hadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh dus omdat het niet instant effect heeft doen we maar niks.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en hoe wil je dat precies voorkomen? Ik bedoel, natuurlijk wil je dit soort aanslagen voorkomen maar ga eens na hoe makkelijk het eigenlijk is om een aanslag te plegen. Als jij, of ik, morgen ergens in een centrum mensen neer wil maaien dan is er niemand die dat tegenhoudt. Als je zelf een bom in elkaar knutselt en die op een drukke plek plant eveneens niet.
Nee? Wat heeft je van gedachten doen veranderen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook vaak gehoord idd.
Geloof er echter inmiddels niets meer van.
Dat klopt. Het extremisme van een relige kan je niet zozeer herkennen aan hoeveel leden ze van een andere godsdienst opblazen maar hoeveek leden ze van een andere stroming opblazen omdat deze niet de "ware religie" aanhangen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:42 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Is dat de reden waarom ze ook geweld gebruiken tegen hun mede moslims?
Precies daarom moet je zo min mogelijk lui in je samenleving hebben die zich tot dit soort praktijken aangetrokken voelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en hoe wil je dat precies voorkomen? Ik bedoel, natuurlijk wil je dit soort aanslagen voorkomen maar ga eens na hoe makkelijk het eigenlijk is om een aanslag te plegen. Als jij, of ik, morgen ergens in een centrum mensen neer wil maaien dan is er niemand die dat tegenhoudt. Als je zelf een bom in elkaar knutselt en die op een drukke plek plant eveneens niet.
Juist ja, met als gevolg dat de economie klapt omdat er geen handel meer bedreven kan worden zonder ontzettend hoog prijskaartje. No thanks, but thanks.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is zo simpel, maar voor de zoveelste keer omdat je het zo lief vraagt:
- De EU-binnengrenzen worden voorzien van eenvoudige hekken (zoals Hongarije die nu bij de Kroatische en Servische grens heeft staan) en grenscontroles. Uiteraard worden de hekken goed bewaakt met patrouilles en warmte camera's.
Stel dat de pakkans bij zo'n binnengrens 30% is, dan is de kans dat een illegaal Nederland bereikt 88% omdat hij minimaal zes van die grenzen over moet steken! Uiteraard moeten er zeer zware straffen komen op illegaliteit.
- De EU-buitengrenzen worden voorzien van dubbele hekken, vergelijkbaar met het prachtexemplaar van Israel. Deze hekken komen onder stroom te staan en worden bewaakt door zwaar bewapende militairen.
Waarschijnlijk dat het een incidentje is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:
Wat heeft Merkel nou gezegd btw? Weer veel van hetzelfde wrs?
Daarom komen ze met boten. Slimmerik.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is zo simpel, maar voor de zoveelste keer omdat je het zo lief vraagt:
- De EU-binnengrenzen worden voorzien van eenvoudige hekken (zoals Hongarije die nu bij de Kroatische en Servische grens heeft staan) en grenscontroles. Uiteraard worden de hekken goed bewaakt met patrouilles en warmte camera's.
Stel dat de pakkans bij zo'n binnengrens 30% is, dan is de kans dat een illegaal Nederland bereikt 88% omdat hij minimaal zes van die grenzen over moet steken! Uiteraard moeten er zeer zware straffen komen op illegaliteit.
- De EU-buitengrenzen worden voorzien van dubbele hekken, vergelijkbaar met het prachtexemplaar van Israel. Deze hekken komen onder stroom te staan en worden bewaakt door zwaar bewapende militairen.
Wir Schaffen das.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:
Wat heeft Merkel nou gezegd btw? Weer veel van hetzelfde wrs?
Geen handel? Er komen gewoon grensovergangen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist ja, met als gevolg dat de economie klapt omdat er geen handel meer bedreven kan worden zonder ontzettend hoog prijskaartje. No thanks, but thanks.
Wat heb je liever? Iets meer geld of meer veiligheid?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist ja, met als gevolg dat de economie klapt omdat er geen handel meer bedreven kan worden zonder ontzettend hoog prijskaartje. No thanks, but thanks.
Daar waar ze in eigen land sociale controle op straat hebben omdat iedereen daar buiten leeft is dat in andere landen niet zo. Daar zijn de kinderen nog steeds op straat maar de ouderen niet, waardoor de kinderen niet bijgestuurd worden en ontsporen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:39 schreef cofox het volgende:
Noord Afrikanen met name Marokkanen zit gewoon iets structureels niet goed in de opvoeding. In elke land waar zij wonen zorgen ze voor problemen en zijn ze oververtegenwoordigd in de criminaliteit of terrorisme.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nirvana_fallacyquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:45 schreef Proximo het volgende:
[..]
Oh dus omdat het niet instant effect heeft doen we maar niks.
Probleem is dat extremisten niet altijd even makkelijk zijn te herkennen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies daarom moet je zo min mogelijk lui in je samenleving hebben die zich tot dit soort praktijken aangetrokken voelen.
En hoe wil je dat precies gaan bewerkstelligen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies daarom moet je zo min mogelijk lui in je samenleving hebben die zich tot dit soort praktijken aangetrokken voelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |