abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2016 @ 11:58:23 #201
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_162400315
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:31 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens best bizar eigenlijk dat London wel 6 luchthavens heeft. Ik kan niet zo gauw een andere stad opnoemen die er zo veel heeft.
Het heeft met name te maken met planning restrictions. Heathrow draait maar op 2 runways en Gatwick slechts een enkele! In de meeste andere landen had een vliegveld als LHR minstens 4 banen en LGW 2 of 3.. dan was de noodzaak voor andere vliegvelden niet zo groot geweest.

Een ander probleem is dat het treinnetwerk rond London gecentraliseerd is waardoor het eeuwen duurt om van de ene kant van de stad naar de andere kant te komen, alhoewel X-rail dat deels gaat oplossen (oost-west). Nu moet je bijv als je vanuit het noorden komt overstappen van de trein naar de tube op Kings X-St Pancras, en daarna met de tube naar Victoria en vanaf daar naar Gatwick.. duurt uren.
  zondag 22 mei 2016 @ 12:33:07 #202
258802 Yreal
henk..!
pi_162401372
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:39 schreef XL het volgende:

[..]

Het maakt nogal een verschil dat het op een eiland ligt. Parijs heeft er 4 terwijl het aan het beste hi-speed trein netwerk van Europa ligt.
4?
pi_162401452
CDG, Orly, Beauvais en Vatry, al stelt die laatste vrij weinig voor.
  zondag 22 mei 2016 @ 12:39:01 #204
258802 Yreal
henk..!
pi_162401545
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:35 schreef larsico het volgende:
CDG, Orly, Beauvais en Vatry, al stelt die laatste vrij weinig voor.
Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.
pi_162401633
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.
Ik geloof dat Ryanair het zelfs nog een tijdje 'Aeroport Disney' oid heeft genoemd. Maar zoals je aan de bestemmingen kan zien wordt het vooral door Fransen gebruikt die zelf op vakantie gaan, en niet zozeer door toeristen die op Parijs afkomen.
  zondag 22 mei 2016 @ 13:06:57 #206
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162402385
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.
Skavasta, daar zeg je wat. Stockholm heeft er ook 4, Oslo 3 stuks. Dat zijn veredelde dorpen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_162402592
Eigenlijk zou er Europese wetgeving moeten komen over wanneer een vliegveld nog de naam van een stad mag dragen ;)
  zondag 22 mei 2016 @ 13:16:35 #208
258802 Yreal
henk..!
pi_162402732
quote:
99s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:06 schreef XL het volgende:

[..]

Skavasta, daar zeg je wat. Stockholm heeft er ook 4, Oslo 3 stuks. Dat zijn veredelde dorpen.
Het bizarste vind ik nog steeds dat de KLM naar Torp vliegt. Echt, de fuck?
pi_162403127
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het bizarste vind ik nog steeds dat de KLM naar Torp vliegt. Echt, de fuck?
Als ik het goed heb bedient de lijn AMS-TRF niet primair passagiers naar Oslo, maar meer mensen die vanuit de omgeving Sandefjord zo snel mogelijk naar de rest van de wereld willen, d.m.v. één overstap met KLM. Daarnaast vliegt KLM natuurlijk ook op OSL
  zondag 22 mei 2016 @ 13:29:59 #210
258802 Yreal
henk..!
pi_162403162
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:28 schreef larsico het volgende:

[..]

Als ik het goed heb bedient de lijn AMS-TRF niet primair passagiers naar Oslo, maar meer mensen die vanuit de omgeving Sandefjord zo snel mogelijk naar de rest van de wereld willen, d.m.v. één overstap met KLM. Daarnaast vliegt KLM natuurlijk ook op OSL
Klopt, maar ja, zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen he?
pi_162403246
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Klopt, maar ja, zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen he?
KLM heeft gewoon een goed netwerk naar plaatsen in bijvoorbeeld het VK en Noorwegen. De nationale luchtvaartmaatschappijen hebben de meer regionale luchthavens wat 'verwaarloosd', waardoor KLM een aantrekkelijk product heeft gecreëerd. Dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met 'zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen'. Torp was uiteraard van origine een regionale luchthaven, de low-cost is er pas later bijgekomen
  zondag 22 mei 2016 @ 13:44:00 #212
258802 Yreal
henk..!
pi_162403500
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:33 schreef larsico het volgende:

[..]

KLM heeft gewoon een goed netwerk naar plaatsen in bijvoorbeeld het VK en Noorwegen. De nationale luchtvaartmaatschappijen hebben de meer regionale luchthavens wat 'verwaarloosd', waardoor KLM een aantrekkelijk product heeft gecreëerd. Dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met 'zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen'. Torp was uiteraard van origine een regionale luchthaven, de low-cost is er pas later bijgekomen
Ongeveer ieder vliegveld waar alleen low cost komt, daar kan je die logica op toepassen..
pi_162403896
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ongeveer ieder vliegveld waar alleen low cost komt, daar kan je die logica op toepassen..
Mwa, dat valt dus wel mee. Zoals gezegd: vooral British Airways heeft een duidelijk focus op Londen. Dit heeft Lufthansa in Duitsland bijvoorbeeld minder op alleen Frankfurt. De strategie die KLM in Noorwegen en het VK toepast werkt dus niet overal. En daarnaast draai je het ook een beetje om: KLM heeft Sandefjord ooit met Amsterdam verbonden als regionale link, toen er nog amper low-cost verkeer was. TRF heeft zich vervolgens ontwikkeld tot low-cost hub doordat het relatief dicht bij Oslo ligt. In bijvoorbeeld Kristiansand, waar KLM ook op vliegt, is dit niet het geval: dat vliegveld is niet zo aantrekkelijk voor low-cost maatschappijen. En daarnaast zei je in je post dat je het bizar vond dat KLM OP TRF vliegt, dat heb ik proberen uit te leggen. Daarom snapte ik je reactie niet helemaal
pi_162404328
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:12 schreef larsico het volgende:
Eigenlijk zou er Europese wetgeving moeten komen over wanneer een vliegveld nog de naam van een stad mag dragen ;)
Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.

Denk dat Parijs - Vatry wel dicht bij het record komt met 147 km :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162404399
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:58 schreef larsico het volgende:

[..]

Mwa, dat valt dus wel mee. Zoals gezegd: vooral British Airways heeft een duidelijk focus op Londen. Dit heeft Lufthansa in Duitsland bijvoorbeeld minder op alleen Frankfurt. De strategie die KLM in Noorwegen en het VK toepast werkt dus niet overal. En daarnaast draai je het ook een beetje om: KLM heeft Sandefjord ooit met Amsterdam verbonden als regionale link, toen er nog amper low-cost verkeer was. TRF heeft zich vervolgens ontwikkeld tot low-cost hub doordat het relatief dicht bij Oslo ligt. In bijvoorbeeld Kristiansand, waar KLM ook op vliegt, is dit niet het geval: dat vliegveld is niet zo aantrekkelijk voor low-cost maatschappijen. En daarnaast zei je in je post dat je het bizar vond dat KLM OP TRF vliegt, dat heb ik proberen uit te leggen. Daarom snapte ik je reactie niet helemaal
Die focus op London is logisch omdat het simpelweg verreweg de grootste stad is in vergelijking met andere steden in de UK. Frankfurt is een stuk kleiner en er zijn ook genoeg andere steden die vergelijkbaar in grootte zijn of zelfs groter dan Frankfurt (Berlijn, München, Hamburg, diverse steden in het Ruhrgebied etc.)

Een Manchester of Birmingham stelt vergeleken met London gewoon helemaal niks voor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162404474
Met Ryan Air logica zou Rotterdam of (als het wordt geopend voor commerciële, normale vluchten) Lelystad Airport ook 'Amsterdam' kunnen worden genoemd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162404744
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die focus op London is logisch omdat het simpelweg verreweg de grootste stad is in vergelijking met andere steden in de UK. Frankfurt is een stuk kleiner en er zijn ook genoeg andere steden die vergelijkbaar in grootte zijn of zelfs groter dan Frankfurt (Berlijn, München, Hamburg, diverse steden in het Ruhrgebied etc.)

Een Manchester of Birmingham stelt vergeleken met London gewoon helemaal niks voor.
Het is logisch omdat het de realiteit is, niet meer dan dat. Lufthansa voert onder de naam Eurowings namelijk ook vluchten uit van luchthaven die veel kleiner zijn dan die van Frankfurt. British Airways echter totaal niet. Die keuze hebben ze ooit gemaakt, en dat is prima, maar dat maakt die keuze nog niet per se de enige logische keuze. En daarnaast doet dat feit ook niet af aan het verhaal wat ik uiteen heb gezet mbt KLM en regionale luchthavens.
pi_162404957
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:25 schreef larsico het volgende:

[..]

Het is logisch omdat het de realiteit is, niet meer dan dat. Lufthansa voert onder de naam Eurowings namelijk ook vluchten uit van luchthaven die veel kleiner zijn dan die van Frankfurt. British Airways echter totaal niet. Die keuze hebben ze ooit gemaakt, en dat is prima, maar dat maakt die keuze nog niet per se de enige logische keuze. En daarnaast doet dat feit ook niet af aan het verhaal wat ik uiteen heb gezet mbt KLM en regionale luchthavens.
De binnenlandse vluchten in de UK worden gedomineerd door een boel andere maatschappijen waar BA niet mee kan concurreren, en vluchten van de kleinere Engelse luchthavens naar het buitenland worden al door anderen gedomineerd alsmede low cost maatschappijen.

Ik vraag me af of BA daarmee zou kunnen concurreren want het is niet bepaald de goedkoopste maatschappij om mee te vliegen.

Gezien het 'hub and spoke' principe is het logisch om vluchten te opereren vanuit hubs, en daar zijn de meeste Engelse luchthavens buiten london niet echt geschikt voor. Ja iets als Birmingham of zo zou in theorie een BA hub kunnen zijn geweest, maar daar hebben ze in het verleden nu eenmaal niet voor gekozen. Dan is het dus logischer om iets als Amsterdam - Birmingham met KLM uit te voeren dan met BA want KLM opereert dan gewoon vanuit haar eigen hub, net als de andere buitenlandse maatschappijen.

KLM doet overigens hetzelfde en focust vrijwel uitsluitend op Schiphol en helemaal niet op Rotterdam, Eindhoven, laat staan minivliegvelden als maastricht en groningen. Daarvoor hebben ze een dochter in het leven geroepen (transavia).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162405321
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.

Denk dat Parijs - Vatry wel dicht bij het record komt met 147 km :')
En ik dacht dat Frankfurt Hahn erg was met 120km...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162405577
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

De binnenlandse vluchten in de UK worden gedomineerd door een boel andere maatschappijen waar BA niet mee kan concurreren, en vluchten van de kleinere Engelse luchthavens naar het buitenland worden al door anderen gedomineerd alsmede low cost maatschappijen.

Ik vraag me af of BA daarmee zou kunnen concurreren want het is niet bepaald de goedkoopste maatschappij om mee te vliegen.

Gezien het 'hub and spoke' principe is het logisch om vluchten te opereren vanuit hubs, en daar zijn de meeste Engelse luchthavens buiten london niet echt geschikt voor. Ja iets als Birmingham of zo zou in theorie een BA hub kunnen zijn geweest, maar daar hebben ze in het verleden nu eenmaal niet voor gekozen. Dan is het dus logischer om iets als Amsterdam - Birmingham met KLM uit te voeren dan met BA want KLM opereert dan gewoon vanuit haar eigen hub, net als de andere buitenlandse maatschappijen.

KLM doet overigens hetzelfde en focust vrijwel uitsluitend op Schiphol en helemaal niet op Rotterdam, Eindhoven, laat staan minivliegvelden als maastricht en groningen. Daarvoor hebben ze een dochter in het leven geroepen (transavia).
Probeer je eens te verdiepen in de situatie van de markt zo'n 50 jaar geleden. Dan zie je misschien wat ik bedoel, en dat jij oorzaak en gevolg om aan het draaien bent.

En in die laatste alinea spreek je jezelf tegen: ze kijken juist ook naar andere markten dan Schiphol, zij het met een dochtermaatschappij. Juist door de aanwezigheid van Transavia op Rotterdam is er nu amper/geen plaats voor vluchten van concurrenten als Wizz Air en Ryanair.

Naast dat BA zich niet op andere markten richt dan vanuit Londen, hebben ze ook geen dochter die dat wel doet, in tegenstelling tot o.a. KLM, Air France en Lufthansa.
pi_162407278
Zojuist te horen gekregen dat ik een vrij weekend heb a.s. week. Ik zou graag een stedentrip willen boeken naar een Europese stad waar de zon een beetje schijnt (denk aan Boedapest, Praag of een willekeurige stad in Spanje). Ik kan alleen niks vinden wat binnen mijn budget valt (tot 200¤) vanaf de stad Amsterdam of Rotterdam. Wie kan mij helpen? Of is het gewoon niet realistisch zo kort dag een stedentrip te vinden die voldoet aan mijn eisen binnen mijn budget?:p
  zondag 22 mei 2016 @ 16:14:02 #222
258802 Yreal
henk..!
pi_162407494
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.

Denk dat Parijs - Vatry wel dicht bij het record komt met 147 km :')
Die wint hem inderdaad. Met 120 ish komen Weeze, Skavasta, Girona een heel eind.
  zondag 22 mei 2016 @ 16:20:45 #223
258802 Yreal
henk..!
pi_162407686
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:03 schreef Opzoeknaareenstedentrip het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik een vrij weekend heb a.s. week. Ik zou graag een stedentrip willen boeken naar een Europese stad waar de zon een beetje schijnt (denk aan Boedapest, Praag of een willekeurige stad in Spanje). Ik kan alleen niks vinden wat binnen mijn budget valt (tot 200¤) vanaf de stad Amsterdam of Rotterdam. Wie kan mij helpen? Of is het gewoon niet realistisch zo kort dag een stedentrip te vinden die voldoet aan mijn eisen binnen mijn budget?:p
Moet wel kunnen. Athene bijvoorbeeld.
pi_162407804
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:03 schreef Opzoeknaareenstedentrip het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik een vrij weekend heb a.s. week. Ik zou graag een stedentrip willen boeken naar een Europese stad waar de zon een beetje schijnt (denk aan Boedapest, Praag of een willekeurige stad in Spanje). Ik kan alleen niks vinden wat binnen mijn budget valt (tot 200¤) vanaf de stad Amsterdam of Rotterdam. Wie kan mij helpen? Of is het gewoon niet realistisch zo kort dag een stedentrip te vinden die voldoet aan mijn eisen binnen mijn budget?:p
Waarom moet het per se vanaf Amsterdam of Rotterdam? Je kunt toch ook gewoon vanaf eindhoven vliegen wat vaak veel goedkoper is? Zat opties met ryan air vanaf eindhoven. Ver onder de 200 euro.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 22 mei 2016 @ 16:30:09 #225
258802 Yreal
henk..!
pi_162407970
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom moet het per se vanaf Amsterdam of Rotterdam? Je kunt toch ook gewoon vanaf eindhoven vliegen wat vaak veel goedkoper is? Zat opties met ryan air vanaf eindhoven. Ver onder de 200 euro.
Niet 6 dagen van tevoren
pi_162408127
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Niet 6 dagen van tevoren
Zie bv naar portugal wel voor 150 retour hoor zelfso p deze termijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 22 mei 2016 @ 16:42:54 #227
258802 Yreal
henk..!
pi_162408338
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zie bv naar portugal wel voor 150 retour hoor zelfso p deze termijn.
Ik moet zeggen dat 150 euro voor een retourtje faro met 13.10 aankomen op zaterdag en 6.45 zondag weer naar huis mij niet echt als een goede deal klinkt. Porto zit op de 200, lisbon op 280. Nou nou.

Ik weiger ryanair uit principe bij zulke prijzen.
pi_162437234
Misschien nog een handige link om goedkoop tickets te boeken: http://www.rtlz.nl/finance/personal-finance/wil-je-binnenkort-een-vakantie-boeken-zo-doe-je-dat-het-goedkoopst

Hoewel ik mijn twijfels heb bij tip 3 over de pakket reizen, dit hangt denk ik erg van de locatie en soort vakantie af. En tip 5, zouden tickets/hotelkamers echt duurder worden wanneer je vaker met de zelfde browser tickets zoekt?
pi_162437834
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:02 schreef ghosty872 het volgende:
Misschien nog een handige link om goedkoop tickets te boeken: http://www.rtlz.nl/finance/personal-finance/wil-je-binnenkort-een-vakantie-boeken-zo-doe-je-dat-het-goedkoopst

Hoewel ik mijn twijfels heb bij tip 3 over de pakket reizen, dit hangt denk ik erg van de locatie en soort vakantie af. En tip 5, zouden tickets/hotelkamers echt duurder worden wanneer je vaker met de zelfde browser tickets zoekt?
Aan aantal van die dingen is inderdaad al een tijdje ontkracht. Zeker met sites als Skyscanner heeft het natuurlijk geen enkele zin meer om de prijzen van tickets aan te passen aan de hand van verschillende browsers.

En bij tip 3 zeggen ze toch ook dat het van de locatie afhangt? Maar naast de locatie hangt het nog veel meer af van de periode; vaak is er een bepaald aantal stoelen/kamers ingekocht, die willen ze gewoon vol krijgen.

Daarnaast worden opmerkingen als 'boek in het weekend' of 'boek op dinsdag' zelden onderbouwd met gegevens. Er is eens een kwalitatief onderzoek gedaan, waaruit inderdaad bleek dat op deze dagen het minste betaald werd voor vliegtickets. Dit betekent echt niet dat de vliegtickets op die dagen goedkoper zijn, maar simpelweg dat zakenreizigers (die vaak duurder reizen) hun tickets op andere dagen in de week kopen, vandaar de uitkomst.
pi_162443932
1. waarvandaan je wilt reizen,
Ik wil van Parijs naar Shanghai en terug van Shanghai naar Amsterdam, Dusseldorf of Brussel.
2. wanneer je wilt reizen,
29 juni heen, 11 juli terug

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Ik kom zelf uit bij prijzen van 650 euro, maar omdat ik flexibel ben in dag van terugvlucht en aankomstvliegveld ben ik benieuwd of dat goedkoper kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door MeesterBier op 23-05-2016 20:55:41 ]
  maandag 23 mei 2016 @ 21:24:52 #231
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_162446145
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:14 schreef MeesterBier het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen,
Ik wil van Parijs naar Shanghai en terug van Shanghai naar Amsterdam, Dusseldorf of Brussel.
2. wanneer je wilt reizen,
29 juni heen, 11 juli terug

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Ik kom zelf uit bij prijzen van 650 euro, maar omdat ik flexibel ben in dag van terugvlucht en aankomstvliegveld ben ik benieuwd of dat goedkoper kan.

via skyscanner, met wat hulp van google flights
pi_162500685
1. waarvandaan je wilt reizen: Bij voorkeur vanaf Amsterdam
2. wanneer je wilt reizen: Eind 2016/begin 2017 voor een maand
3. waarnaartoe je wilt reizen: Sydney, Australië voor familiebezoek
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Het liefst een overstap in China en daar dan een paar dagen blijven.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Vanaf ¤800,- maar onaantrekkelijke reizen van 36 uur, ik wil graag 2 of 3 dagen ergens chillen en de boel verkennen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_162503192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:00 schreef Aiciu het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen: Bij voorkeur vanaf Amsterdam
2. wanneer je wilt reizen: Eind 2016/begin 2017 voor een maand
3. waarnaartoe je wilt reizen: Sydney, Australië voor familiebezoek
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Het liefst een overstap in China en daar dan een paar dagen blijven.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Vanaf ¤800,- maar onaantrekkelijke reizen van 36 uur, ik wil graag 2 of 3 dagen ergens chillen en de boel verkennen.
Je bent nog een beetje aan de vroege kant met boeken, maar wel goed om je ogen al open te houden natuurlijk. Momenteel vind ik nog niks onder het prijsniveau wat je gevonden hebt, en om eerlijk te zijn is 800 euro een prima prijs. China eastern met tussenstop in Shanghai lijkt momenteel het meest voordelig.

Als je een vlucht vindt, maar de tussenstop is je te kort, kun je naar de website van de maatschappij gaan en de zelfde vlucht als multi-city boeken, met een vlucht amsterdam - shanghai, shanghai - sydney en dan sydney-amsterdam, of zoiets.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162586850
1. waarvandaan je wilt reizen
Schiphol, AMS

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
Juni/juli/augustus liefste, anders eind oktober mocht het veel schelen qua prijs.

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Cuba dus Havanna of als een andere Cubaanse stad goedkoper vliegen is.

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Vliegen lijkt mij wel zo praktisch en het snelste.

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Zo goedkoop mogelijk en snel mogelijk. Indien beide niet gecombineerd kunnen worden dan snel. Zit liever in een rechtstreekse lijn dan tig overstappen te moeten doen.

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Variërend van 650-700 euro voor een retourtje. Maar die hebben vaak overstap in Madrid of Parijs. Ben benieuwd of Yreal nog wat beters heeft *)
mag het weten
pi_162587845
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:53 schreef Joosie200 het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen
Schiphol, AMS

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
Juni/juli/augustus liefste, anders eind oktober mocht het veel schelen qua prijs.

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Cuba dus Havanna of als een andere Cubaanse stad goedkoper vliegen is.

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Vliegen lijkt mij wel zo praktisch en het snelste.

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Zo goedkoop mogelijk en snel mogelijk. Indien beide niet gecombineerd kunnen worden dan snel. Zit liever in een rechtstreekse lijn dan tig overstappen te moeten doen.

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Variërend van 650-700 euro voor een retourtje. Maar die hebben vaak overstap in Madrid of Parijs. Ben benieuwd of Yreal nog wat beters heeft *)
Met TUI kan je vanaf ¤509 in juni direct naar Varadero vliegen.
pi_162588028
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:35 schreef larsico het volgende:

[..]

Met TUI kan je vanaf ¤509 in juni direct naar Varadero vliegen.
Vliegen naar Varadero en dan snel elders heen op het eiland is geen gek idee. Geeft genoeg financiële speling tov groepsreizen. Hmm, sounds tempting. Thx! :D
mag het weten
  woensdag 1 juni 2016 @ 02:32:59 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_162660947
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vliegen naar Varadero en dan snel elders heen op het eiland is geen gek idee. Geeft genoeg financiële speling tov groepsreizen. Hmm, sounds tempting. Thx! :D
Reis vanaf Keulen voor ¤268 retour naar Varadero.

http://www.secretflying.c(...)cuba-e299-roundtrip/
Resistance is futile.
pi_162664061
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Reis vanaf Keulen voor ¤268 retour naar Varadero.

http://www.secretflying.c(...)cuba-e299-roundtrip/
It keeps getting better and better :7 Wel drie weken lang zien te backpacken en overnachten dan, wat je bij Tui erbij hebt zitten als Varadero zeg maar de uitvalsbasis wordt voor de rest van het eiland. Want daar heb je all-inclusive dus met overnachting/ontbijt. Maar je bent ook langer op het eiland. Hmm... busje is zo geboekt naar Keulen.

Ik ga er goed over nadenken, klinkt erg aanlokkelijk ^O^
mag het weten
pi_162665794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:09 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

It keeps getting better and better :7 Wel drie weken lang zien te backpacken en overnachten dan, wat je bij Tui erbij hebt zitten als Varadero zeg maar de uitvalsbasis wordt voor de rest van het eiland. Want daar heb je all-inclusive dus met overnachting/ontbijt. Maar je bent ook langer op het eiland. Hmm... busje is zo geboekt naar Keulen.

Ik ga er goed over nadenken, klinkt erg aanlokkelijk ^O^
[/quote] niet te lang nadenken, aanbieding kan zo weg zijn
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162725483
1. waarvandaan je wilt reizen: Bij voorkeur vanaf Amsterdam, maar Düsseldorf/Keulen Bonn ook optioneel (maar dan moet ik vrienden uit Amsterdam zien te overtuigen :P). Woon zelf in Limburg.
2. wanneer je wilt reizen: Eind augustus tot begin september
3. waarnaartoe je wilt reizen: Hanoi, Vietnam, voor twee weken.
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Liefst zonder overstap, of overstap van enkele uren.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Prijzen van 650 euro, met overstap in Moskou :/

Iemand betere resultaten?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 21:50:21 #241
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_162726113
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:30 schreef relativity het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen: Bij voorkeur vanaf Amsterdam, maar Düsseldorf/Keulen Bonn ook optioneel (maar dan moet ik vrienden uit Amsterdam zien te overtuigen :P). Woon zelf in Limburg.
2. wanneer je wilt reizen: Eind augustus tot begin september
3. waarnaartoe je wilt reizen: Hanoi, Vietnam, voor twee weken.
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Liefst zonder overstap, of overstap van enkele uren.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Prijzen van 650 euro, met overstap in Moskou :/

Iemand betere resultaten?
Vanaf welke data kun je vertrekken en tot wanneer kun je terugkomen?
Zonder overstap gaat helaas niet lukken, er vliegt niets direct vanaf Amsterdam, Keulen/Bonn of Dusseldorf direct naar Hanoi.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 22:49:27 #242
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162728187
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:30 schreef relativity het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen: Bij voorkeur vanaf Amsterdam, maar Düsseldorf/Keulen Bonn ook optioneel (maar dan moet ik vrienden uit Amsterdam zien te overtuigen :P). Woon zelf in Limburg.
2. wanneer je wilt reizen: Eind augustus tot begin september
3. waarnaartoe je wilt reizen: Hanoi, Vietnam, voor twee weken.
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Liefst zonder overstap, of overstap van enkele uren.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Prijzen van 650 euro, met overstap in Moskou :/

Iemand betere resultaten?
Voor die prijs boek je ook een ticket bij KLM AMS-BKK (549 euro op dit moment) en aanvullend DMK-HAN voor heel regelmatig < 100 euro. Transfer van BKK naar DMK per bus is gratis en duurt 50 minuten. Of je kijkt ff of Jetstar Pacific een BKK-HAN in de aanbieding heeft. Enige nadeel van deze constructie is dat je je bagage op BKK opnieuw moet inchecken. Maar dat zou ik liever doen dan in Modkou overstappen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 3 juni 2016 @ 23:07:18 #243
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162728735
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Voor die prijs boek je ook een ticket bij KLM AMS-BKK (549 euro op dit moment) en aanvullend DMK-HAN voor heel regelmatig < 100 euro. Transfer van BKK naar DMK per bus is gratis en duurt 50 minuten. Of je kijkt ff of Jetstar Pacific een BKK-HAN in de aanbieding heeft. Enige nadeel van deze constructie is dat je je bagage op BKK opnieuw moet inchecken. Maar dat zou ik liever doen dan in Modkou overstappen.
Om het wellicht nog goedkoper te maken is Emirates via Dubai wellicht nog goedkoper. Wel een extra overstap
  vrijdag 3 juni 2016 @ 23:10:11 #244
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_162728805
Voor ¤511 bij Turkish krijg je het volgende
pi_162730502
511 lijkt me een prima prijs, en Turkish is een goede maatschappij. Boeken ! *O*
Vind ook nog een optie voor 500 euro , het vliegtuig maakt dan een extra tussenstop in Ho Chi Minh maar het vluchtnummer blijft hetzelfde dus kun je blijven zitten. Ook turkish. 31 aug - 15 sept

[ Bericht 36% gewijzigd door sirdanilot op 04-06-2016 00:17:16 ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162735135
Bedankt allemaal. Ga eens kijken. Hoe vinden jullie dat zo gemakkelijk :p
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:53:05 #247
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_162735285
Vast hiervoor ook al door anderen genoemd, maar google.com/flights is mijn go-to site. Overzichtelijk, snel en zonder ads
pi_162912160
In de zoektoch goedkoop een auto te huren voor een trip op Ijsland stuitte ik op de volgende site:

http://www.billiger-mietwagen.de/

Deze zijn ongeveer 2x zo goedkoop als alles wat ik hiervoor tegenkwam in mijn zoektocht. Onder het mom van te mooi om waar te zijn; wat is hier het addertje onder het gras? Ik heb het niet kunnen ontdekken namelijk.

Hmm laat maar, seems legit!.. Om de een of andere reden heeft een aanbieder van huurauto's in Ijsland besloten de huurprijzen een factor 2 tot 3 te laten zakken vergeleken met een paar dagen geleden, vandaar dat deze bij die zoekmachine naar boven kwam. Snel geboekt!

[ Bericht 23% gewijzigd door VerrekteZakHooi op 11-06-2016 12:25:44 ]
pi_162912397
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
In de zoektoch goedkoop een auto te huren voor een trip op Ijsland stuitte ik op de volgende site:

http://www.billiger-mietwagen.de/

Deze zijn ongeveer 2x zo goedkoop als alles wat ik hiervoor tegenkwam in mijn zoektocht. Onder het mom van te mooi om waar te zijn; wat is hier het addertje onder het gras? Ik heb het niet kunnen ontdekken namelijk.
Voor de zekerheid altijd even doorklikken tot je de uiteindelijke prijs, voorwaarden en toeslagen te zien krijgt. Er is veel concurrentie dus vergelijk zeker met sites als rentalcars, sunnycars etc. En eventueel kan je ook een vaak veel goedkopere verzekering los afsluiten via huurautoverzekering.com
pi_163172342
Via • ITA Software heb ik een mooie retourvlucht gevonden.
Echter op site van de airline is dit minimaal 150 euro duurder.

Iemand een idee hoe dat kan?

Gaat wel om:

Make sure to provide the exact booking and fare codes shown.
Fare for 1 adult
Fare 1:
Fare 2:
Love is in the air!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')