Het heeft met name te maken met planning restrictions. Heathrow draait maar op 2 runways en Gatwick slechts een enkele! In de meeste andere landen had een vliegveld als LHR minstens 4 banen en LGW 2 of 3.. dan was de noodzaak voor andere vliegvelden niet zo groot geweest.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:31 schreef sirdanilot het volgende:
Overigens best bizar eigenlijk dat London wel 6 luchthavens heeft. Ik kan niet zo gauw een andere stad opnoemen die er zo veel heeft.
4?quote:Op zondag 22 mei 2016 11:39 schreef XL het volgende:
[..]
Het maakt nogal een verschil dat het op een eiland ligt. Parijs heeft er 4 terwijl het aan het beste hi-speed trein netwerk van Europa ligt.
Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:35 schreef larsico het volgende:
CDG, Orly, Beauvais en Vatry, al stelt die laatste vrij weinig voor.
Ik geloof dat Ryanair het zelfs nog een tijdje 'Aeroport Disney' oid heeft genoemd. Maar zoals je aan de bestemmingen kan zien wordt het vooral door Fransen gebruikt die zelf op vakantie gaan, en niet zozeer door toeristen die op Parijs afkomen.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.
Skavasta, daar zeg je wat. Stockholm heeft er ook 4, Oslo 3 stuks. Dat zijn veredelde dorpen.quote:Op zondag 22 mei 2016 12:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wauw, dat slaat echt alles. En ik maar denken dat Skavasta, Girona en Weeze erg waren.
Het bizarste vind ik nog steeds dat de KLM naar Torp vliegt. Echt, de fuck?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:06 schreef XL het volgende:
[..]
Skavasta, daar zeg je wat. Stockholm heeft er ook 4, Oslo 3 stuks. Dat zijn veredelde dorpen.
Als ik het goed heb bedient de lijn AMS-TRF niet primair passagiers naar Oslo, maar meer mensen die vanuit de omgeving Sandefjord zo snel mogelijk naar de rest van de wereld willen, d.m.v. één overstap met KLM. Daarnaast vliegt KLM natuurlijk ook op OSLquote:Op zondag 22 mei 2016 13:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het bizarste vind ik nog steeds dat de KLM naar Torp vliegt. Echt, de fuck?
Klopt, maar ja, zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen he?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:28 schreef larsico het volgende:
[..]
Als ik het goed heb bedient de lijn AMS-TRF niet primair passagiers naar Oslo, maar meer mensen die vanuit de omgeving Sandefjord zo snel mogelijk naar de rest van de wereld willen, d.m.v. één overstap met KLM. Daarnaast vliegt KLM natuurlijk ook op OSL
KLM heeft gewoon een goed netwerk naar plaatsen in bijvoorbeeld het VK en Noorwegen. De nationale luchtvaartmaatschappijen hebben de meer regionale luchthavens wat 'verwaarloosd', waardoor KLM een aantrekkelijk product heeft gecreëerd. Dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met 'zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen'. Torp was uiteraard van origine een regionale luchthaven, de low-cost is er pas later bijgekomenquote:Op zondag 22 mei 2016 13:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt, maar ja, zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen he?
Ongeveer ieder vliegveld waar alleen low cost komt, daar kan je die logica op toepassen..quote:Op zondag 22 mei 2016 13:33 schreef larsico het volgende:
[..]
KLM heeft gewoon een goed netwerk naar plaatsen in bijvoorbeeld het VK en Noorwegen. De nationale luchtvaartmaatschappijen hebben de meer regionale luchthavens wat 'verwaarloosd', waardoor KLM een aantrekkelijk product heeft gecreëerd. Dan begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met 'zo kan je nog wel een paar plekken verzinnen'. Torp was uiteraard van origine een regionale luchthaven, de low-cost is er pas later bijgekomen
Mwa, dat valt dus wel mee. Zoals gezegd: vooral British Airways heeft een duidelijk focus op Londen. Dit heeft Lufthansa in Duitsland bijvoorbeeld minder op alleen Frankfurt. De strategie die KLM in Noorwegen en het VK toepast werkt dus niet overal. En daarnaast draai je het ook een beetje om: KLM heeft Sandefjord ooit met Amsterdam verbonden als regionale link, toen er nog amper low-cost verkeer was. TRF heeft zich vervolgens ontwikkeld tot low-cost hub doordat het relatief dicht bij Oslo ligt. In bijvoorbeeld Kristiansand, waar KLM ook op vliegt, is dit niet het geval: dat vliegveld is niet zo aantrekkelijk voor low-cost maatschappijen. En daarnaast zei je in je post dat je het bizar vond dat KLM OP TRF vliegt, dat heb ik proberen uit te leggen. Daarom snapte ik je reactie niet helemaalquote:Op zondag 22 mei 2016 13:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ongeveer ieder vliegveld waar alleen low cost komt, daar kan je die logica op toepassen..
Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:12 schreef larsico het volgende:
Eigenlijk zou er Europese wetgeving moeten komen over wanneer een vliegveld nog de naam van een stad mag dragen
Die focus op London is logisch omdat het simpelweg verreweg de grootste stad is in vergelijking met andere steden in de UK. Frankfurt is een stuk kleiner en er zijn ook genoeg andere steden die vergelijkbaar in grootte zijn of zelfs groter dan Frankfurt (Berlijn, München, Hamburg, diverse steden in het Ruhrgebied etc.)quote:Op zondag 22 mei 2016 13:58 schreef larsico het volgende:
[..]
Mwa, dat valt dus wel mee. Zoals gezegd: vooral British Airways heeft een duidelijk focus op Londen. Dit heeft Lufthansa in Duitsland bijvoorbeeld minder op alleen Frankfurt. De strategie die KLM in Noorwegen en het VK toepast werkt dus niet overal. En daarnaast draai je het ook een beetje om: KLM heeft Sandefjord ooit met Amsterdam verbonden als regionale link, toen er nog amper low-cost verkeer was. TRF heeft zich vervolgens ontwikkeld tot low-cost hub doordat het relatief dicht bij Oslo ligt. In bijvoorbeeld Kristiansand, waar KLM ook op vliegt, is dit niet het geval: dat vliegveld is niet zo aantrekkelijk voor low-cost maatschappijen. En daarnaast zei je in je post dat je het bizar vond dat KLM OP TRF vliegt, dat heb ik proberen uit te leggen. Daarom snapte ik je reactie niet helemaal
Het is logisch omdat het de realiteit is, niet meer dan dat. Lufthansa voert onder de naam Eurowings namelijk ook vluchten uit van luchthaven die veel kleiner zijn dan die van Frankfurt. British Airways echter totaal niet. Die keuze hebben ze ooit gemaakt, en dat is prima, maar dat maakt die keuze nog niet per se de enige logische keuze. En daarnaast doet dat feit ook niet af aan het verhaal wat ik uiteen heb gezet mbt KLM en regionale luchthavens.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Die focus op London is logisch omdat het simpelweg verreweg de grootste stad is in vergelijking met andere steden in de UK. Frankfurt is een stuk kleiner en er zijn ook genoeg andere steden die vergelijkbaar in grootte zijn of zelfs groter dan Frankfurt (Berlijn, München, Hamburg, diverse steden in het Ruhrgebied etc.)
Een Manchester of Birmingham stelt vergeleken met London gewoon helemaal niks voor.
De binnenlandse vluchten in de UK worden gedomineerd door een boel andere maatschappijen waar BA niet mee kan concurreren, en vluchten van de kleinere Engelse luchthavens naar het buitenland worden al door anderen gedomineerd alsmede low cost maatschappijen.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:25 schreef larsico het volgende:
[..]
Het is logisch omdat het de realiteit is, niet meer dan dat. Lufthansa voert onder de naam Eurowings namelijk ook vluchten uit van luchthaven die veel kleiner zijn dan die van Frankfurt. British Airways echter totaal niet. Die keuze hebben ze ooit gemaakt, en dat is prima, maar dat maakt die keuze nog niet per se de enige logische keuze. En daarnaast doet dat feit ook niet af aan het verhaal wat ik uiteen heb gezet mbt KLM en regionale luchthavens.
En ik dacht dat Frankfurt Hahn erg was met 120km...quote:Op zondag 22 mei 2016 14:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.
Denk dat Parijs - Vatry wel dicht bij het record komt met 147 km
Probeer je eens te verdiepen in de situatie van de markt zo'n 50 jaar geleden. Dan zie je misschien wat ik bedoel, en dat jij oorzaak en gevolg om aan het draaien bent.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:31 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De binnenlandse vluchten in de UK worden gedomineerd door een boel andere maatschappijen waar BA niet mee kan concurreren, en vluchten van de kleinere Engelse luchthavens naar het buitenland worden al door anderen gedomineerd alsmede low cost maatschappijen.
Ik vraag me af of BA daarmee zou kunnen concurreren want het is niet bepaald de goedkoopste maatschappij om mee te vliegen.
Gezien het 'hub and spoke' principe is het logisch om vluchten te opereren vanuit hubs, en daar zijn de meeste Engelse luchthavens buiten london niet echt geschikt voor. Ja iets als Birmingham of zo zou in theorie een BA hub kunnen zijn geweest, maar daar hebben ze in het verleden nu eenmaal niet voor gekozen. Dan is het dus logischer om iets als Amsterdam - Birmingham met KLM uit te voeren dan met BA want KLM opereert dan gewoon vanuit haar eigen hub, net als de andere buitenlandse maatschappijen.
KLM doet overigens hetzelfde en focust vrijwel uitsluitend op Schiphol en helemaal niet op Rotterdam, Eindhoven, laat staan minivliegvelden als maastricht en groningen. Daarvoor hebben ze een dochter in het leven geroepen (transavia).
Die wint hem inderdaad. Met 120 ish komen Weeze, Skavasta, Girona een heel eind.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:11 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat het record is van een vliegveld met naam van stad X en de afstand tot het centrum van die stad.
Denk dat Parijs - Vatry wel dicht bij het record komt met 147 km
Moet wel kunnen. Athene bijvoorbeeld.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:03 schreef Opzoeknaareenstedentrip het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik een vrij weekend heb a.s. week. Ik zou graag een stedentrip willen boeken naar een Europese stad waar de zon een beetje schijnt (denk aan Boedapest, Praag of een willekeurige stad in Spanje). Ik kan alleen niks vinden wat binnen mijn budget valt (tot 200¤) vanaf de stad Amsterdam of Rotterdam. Wie kan mij helpen? Of is het gewoon niet realistisch zo kort dag een stedentrip te vinden die voldoet aan mijn eisen binnen mijn budget?:p
Waarom moet het per se vanaf Amsterdam of Rotterdam? Je kunt toch ook gewoon vanaf eindhoven vliegen wat vaak veel goedkoper is? Zat opties met ryan air vanaf eindhoven. Ver onder de 200 euro.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:03 schreef Opzoeknaareenstedentrip het volgende:
Zojuist te horen gekregen dat ik een vrij weekend heb a.s. week. Ik zou graag een stedentrip willen boeken naar een Europese stad waar de zon een beetje schijnt (denk aan Boedapest, Praag of een willekeurige stad in Spanje). Ik kan alleen niks vinden wat binnen mijn budget valt (tot 200¤) vanaf de stad Amsterdam of Rotterdam. Wie kan mij helpen? Of is het gewoon niet realistisch zo kort dag een stedentrip te vinden die voldoet aan mijn eisen binnen mijn budget?:p
Niet 6 dagen van tevorenquote:Op zondag 22 mei 2016 16:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom moet het per se vanaf Amsterdam of Rotterdam? Je kunt toch ook gewoon vanaf eindhoven vliegen wat vaak veel goedkoper is? Zat opties met ryan air vanaf eindhoven. Ver onder de 200 euro.
Zie bv naar portugal wel voor 150 retour hoor zelfso p deze termijn.quote:
Ik moet zeggen dat 150 euro voor een retourtje faro met 13.10 aankomen op zaterdag en 6.45 zondag weer naar huis mij niet echt als een goede deal klinkt. Porto zit op de 200, lisbon op 280. Nou nou.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zie bv naar portugal wel voor 150 retour hoor zelfso p deze termijn.
Aan aantal van die dingen is inderdaad al een tijdje ontkracht. Zeker met sites als Skyscanner heeft het natuurlijk geen enkele zin meer om de prijzen van tickets aan te passen aan de hand van verschillende browsers.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:02 schreef ghosty872 het volgende:
Misschien nog een handige link om goedkoop tickets te boeken: http://www.rtlz.nl/finance/personal-finance/wil-je-binnenkort-een-vakantie-boeken-zo-doe-je-dat-het-goedkoopst
Hoewel ik mijn twijfels heb bij tip 3 over de pakket reizen, dit hangt denk ik erg van de locatie en soort vakantie af. En tip 5, zouden tickets/hotelkamers echt duurder worden wanneer je vaker met de zelfde browser tickets zoekt?
quote:Op maandag 23 mei 2016 20:14 schreef MeesterBier het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen,
Ik wil van Parijs naar Shanghai en terug van Shanghai naar Amsterdam, Dusseldorf of Brussel.
2. wanneer je wilt reizen,
29 juni heen, 11 juli terug
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Ik kom zelf uit bij prijzen van 650 euro, maar omdat ik flexibel ben in dag van terugvlucht en aankomstvliegveld ben ik benieuwd of dat goedkoper kan.
Je bent nog een beetje aan de vroege kant met boeken, maar wel goed om je ogen al open te houden natuurlijk. Momenteel vind ik nog niks onder het prijsniveau wat je gevonden hebt, en om eerlijk te zijn is 800 euro een prima prijs. China eastern met tussenstop in Shanghai lijkt momenteel het meest voordelig.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:00 schreef Aiciu het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen: Bij voorkeur vanaf Amsterdam
2. wanneer je wilt reizen: Eind 2016/begin 2017 voor een maand
3. waarnaartoe je wilt reizen: Sydney, Australië voor familiebezoek
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Het liefst een overstap in China en daar dan een paar dagen blijven.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Vanaf ¤800,- maar onaantrekkelijke reizen van 36 uur, ik wil graag 2 of 3 dagen ergens chillen en de boel verkennen.
Met TUI kan je vanaf ¤509 in juni direct naar Varadero vliegen.quote:Op zondag 29 mei 2016 11:53 schreef Joosie200 het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen
Schiphol, AMS
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
Juni/juli/augustus liefste, anders eind oktober mocht het veel schelen qua prijs.
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Cuba dus Havanna of als een andere Cubaanse stad goedkoper vliegen is.
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Vliegen lijkt mij wel zo praktisch en het snelste.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Zo goedkoop mogelijk en snel mogelijk. Indien beide niet gecombineerd kunnen worden dan snel. Zit liever in een rechtstreekse lijn dan tig overstappen te moeten doen.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Variërend van 650-700 euro voor een retourtje. Maar die hebben vaak overstap in Madrid of Parijs. Ben benieuwd of Yreal nog wat beters heeft
Vliegen naar Varadero en dan snel elders heen op het eiland is geen gek idee. Geeft genoeg financiële speling tov groepsreizen. Hmm, sounds tempting. Thx!quote:Op zondag 29 mei 2016 12:35 schreef larsico het volgende:
[..]
Met TUI kan je vanaf ¤509 in juni direct naar Varadero vliegen.
Reis vanaf Keulen voor ¤268 retour naar Varadero.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vliegen naar Varadero en dan snel elders heen op het eiland is geen gek idee. Geeft genoeg financiële speling tov groepsreizen. Hmm, sounds tempting. Thx!
It keeps getting better and betterquote:Op woensdag 1 juni 2016 02:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Reis vanaf Keulen voor ¤268 retour naar Varadero.
http://www.secretflying.c(...)cuba-e299-roundtrip/
It keeps getting better and betterquote:
Vanaf welke data kun je vertrekken en tot wanneer kun je terugkomen?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:30 schreef relativity het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen: Bij voorkeur vanaf Amsterdam, maar Düsseldorf/Keulen Bonn ook optioneel (maar dan moet ik vrienden uit Amsterdam zien te overtuigen). Woon zelf in Limburg.
2. wanneer je wilt reizen: Eind augustus tot begin september
3. waarnaartoe je wilt reizen: Hanoi, Vietnam, voor twee weken.
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Liefst zonder overstap, of overstap van enkele uren.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Prijzen van 650 euro, met overstap in Moskou :/
Iemand betere resultaten?
Voor die prijs boek je ook een ticket bij KLM AMS-BKK (549 euro op dit moment) en aanvullend DMK-HAN voor heel regelmatig < 100 euro. Transfer van BKK naar DMK per bus is gratis en duurt 50 minuten. Of je kijkt ff of Jetstar Pacific een BKK-HAN in de aanbieding heeft. Enige nadeel van deze constructie is dat je je bagage op BKK opnieuw moet inchecken. Maar dat zou ik liever doen dan in Modkou overstappen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:30 schreef relativity het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen: Bij voorkeur vanaf Amsterdam, maar Düsseldorf/Keulen Bonn ook optioneel (maar dan moet ik vrienden uit Amsterdam zien te overtuigen). Woon zelf in Limburg.
2. wanneer je wilt reizen: Eind augustus tot begin september
3. waarnaartoe je wilt reizen: Hanoi, Vietnam, voor twee weken.
4. hoe je wilt reizen: vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Liefst zonder overstap, of overstap van enkele uren.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt. Prijzen van 650 euro, met overstap in Moskou :/
Iemand betere resultaten?
Om het wellicht nog goedkoper te maken is Emirates via Dubai wellicht nog goedkoper. Wel een extra overstapquote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor die prijs boek je ook een ticket bij KLM AMS-BKK (549 euro op dit moment) en aanvullend DMK-HAN voor heel regelmatig < 100 euro. Transfer van BKK naar DMK per bus is gratis en duurt 50 minuten. Of je kijkt ff of Jetstar Pacific een BKK-HAN in de aanbieding heeft. Enige nadeel van deze constructie is dat je je bagage op BKK opnieuw moet inchecken. Maar dat zou ik liever doen dan in Modkou overstappen.
Voor de zekerheid altijd even doorklikken tot je de uiteindelijke prijs, voorwaarden en toeslagen te zien krijgt. Er is veel concurrentie dus vergelijk zeker met sites als rentalcars, sunnycars etc. En eventueel kan je ook een vaak veel goedkopere verzekering los afsluiten via huurautoverzekering.comquote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
In de zoektoch goedkoop een auto te huren voor een trip op Ijsland stuitte ik op de volgende site:
http://www.billiger-mietwagen.de/
Deze zijn ongeveer 2x zo goedkoop als alles wat ik hiervoor tegenkwam in mijn zoektocht. Onder het mom van te mooi om waar te zijn; wat is hier het addertje onder het gras? Ik heb het niet kunnen ontdekken namelijk.
Dat kan door het gebruik van verschillende systemen ontstaan. Kijk dan gewoon via google flights hoe je het moet boekenquote:Op maandag 20 juni 2016 20:40 schreef Landgeld het volgende:
Via • ITA Software heb ik een mooie retourvlucht gevonden.
Echter op site van de airline is dit minimaal 150 euro duurder.
Iemand een idee hoe dat kan?
Gaat wel om:
Make sure to provide the exact booking and fare codes shown.
Fare for 1 adult
Fare 1:
Fare 2:
Goede tip. Alleen komt Google Flight niet aan de prijs / vluchtmaatschappij die ik te zien kreeg via ITA Software.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:46 schreef XL het volgende:
[..]
Dat kan door het gebruik van verschillende systemen ontstaan. Kijk dan gewoon via google flights hoe je het moet boeken
Is dezelfde search engine? Of heb je reisbureau toegang. Alles uit de app van ita moet je via google flights kunnen vindenquote:Op maandag 20 juni 2016 21:04 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Goede tip. Alleen komt Google Flight niet aan de prijs / vluchtmaatschappij die ik te zien kreeg via ITA Software.
Hoebedoel je dezelfde search engine?quote:Op maandag 20 juni 2016 21:07 schreef XL het volgende:
[..]
Is dezelfde search engine? Of heb je reisbureau toegang. Alles uit de app van ita moet je via google flights kunnen vinden
Ita software = googlequote:Op maandag 20 juni 2016 21:08 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hoebedoel je dezelfde search engine?
Ik heb op dezelfde data ed. gezocht inderdaad.
Ik gebruik gewoon mijn Google Chrome browser. Zie alleen dus verschil in uitkomst tussen ITA software en Google Flight...:?quote:Op maandag 20 juni 2016 21:11 schreef XL het volgende:
[..]
Ita software = google
Google heeft ita gekocht en toen google flights genoemd
Probeer een aantal online travel agencies. Bv travelocity , kayak, edreams, budgetair, etcquote:Op maandag 20 juni 2016 20:40 schreef Landgeld het volgende:
Via • ITA Software heb ik een mooie retourvlucht gevonden.
Echter op site van de airline is dit minimaal 150 euro duurder.
Iemand een idee hoe dat kan?
Gaat wel om:
Make sure to provide the exact booking and fare codes shown.
Fare for 1 adult
Fare 1:
Fare 2:
Thanks! Heb je even een PM gestuurd.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Probeer een aantal online travel agencies. Bv travelocity , kayak, edreams, budgetair, etc
Post anders je reis van ita (kopieer plak) dan kijk ik wel even
Soms is je ita reis gewoon niet boekbaar voor die prijs, dan heb je pech gehad
Gestuurd. Veel succes ermee.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:30 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Thanks! Heb je even een PM gestuurd.
welke vlucht wil je hebben?quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:01 schreef Landgeld het volgende:
Het is wel verraderlijk die ticket-prijs checkers. Zo ook bij Google Flight. Klopt niet.
Ze geven in een berekening een ticketprijs aan via Finair voor 470 euro.
Ga je uiteindelijk via hun link naar de website, komt de prijs weer op minimaal 575 EUR.
Lokquote voor bovenstaande.quote:
Vraag het maaar aan de Macedoniërs zelf hier in Nederland, die vliegen allemaal naar Tessaloniki en nemen dan de bus, zelfs naar Skopje, omdat dat veel goedkoper is. Voor 6 dagen is dat natuurlijk redelijk omslachtig maar wanneer het goedkope tickets scoren meer het primaire doel is kun je nog kijken naar de route Brussel-Bratislava-Skopje want zoveel complete LCC routes naar Skopje zijn er anders niet. Succesquote:Op zaterdag 25 juni 2016 23:36 schreef sirdanilot het volgende:
Ok nu ben ik aan de beurt.
Ik wil eind augustus naar Macedonië (Ohrid of Skopje maakt niet zo veel uit, binnenlandse bus is vrij goedkoop). Ik heb al een heenvlucht gevonden voor 20 euro (25 august) en met Yreals trucje kan daar ongeveer de helft nog vanaf. Terug wil ik rond de 31 aug/1 sept.
Maar ik kan geen goedkope terugvlucht vinden. Die zijn rond de 110 euro. Niet extreem duur natuurlijk maar als het goedkoper kan, graag. Terugvlucht is momenteel met Czech airlines (ook nog eens een overstap in praag dus, dan wel weer landen op schiphol) voor 110.
Ben bereid om een combinatie van wizz/ryan air vluchten te doen om goedkoper uit te zijn. Ik neem toch geen bagage mee.
Ik heb nog nooit een Intercontinentaal Finnair ticket voor onder de 525 euro kunnen boeken. Wel een uitstekende maatschappij om mee naar HKG of BKK te vliegen en door hun alliantie met Cathay ook prima voor tickets naar MNL, HAN of SGN. Maar dan moet dat net je bestemming zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:01 schreef Landgeld het volgende:
Het is wel verraderlijk die ticket-prijs checkers. Zo ook bij Google Flight. Klopt niet.
Ze geven in een berekening een ticketprijs aan via Finair voor 470 euro.
Ga je uiteindelijk via hun link naar de website, komt de prijs weer op minimaal 575 EUR.
Ik zal eens kijken naar Thessaloniki (ben ik daar ook eens geweest hè, wel leuk), maar Wizz Air vliegt tegenwoordig dus gewoon rechtstreeks eindhoven-skopje. En buiten mijn data om is dat wel gewoon goedkoop, maar dus wanneer ik wil vliegen net even niet op de terugweg.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vraag het maaar aan de Macedoniërs zelf hier in Nederland, die vliegen allemaal naar Tessaloniki en nemen dan de bus, zelfs naar Skopje, omdat dat veel goedkoper is. Voor 6 dagen is dat natuurlijk redelijk omslachtig maar wanneer het goedkope tickets scoren meer het primaire doel is kun je nog kijken naar de route Brussel-Bratislava-Skopje want zoveel complete LCC routes naar Skopje zijn er anders niet. Succes
waarom denk je? Ik dacht dat jij hier het génie was?quote:Op zondag 26 juni 2016 10:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken naar Thessaloniki (ben ik daar ook eens geweest hè, wel leuk), maar Wizz Air vliegt tegenwoordig dus gewoon rechtstreeks eindhoven-skopje. En buiten mijn data om is dat wel gewoon goedkoop, maar dus wanneer ik wil vliegen net even niet op de terugweg.
Is Sofia nog een beetje te bereiken vanuit Skopje? misschien nog andere steden?
EDIT: Voor Sofia en Thessaloniki vind ik eigenlijk het zelfde als voor skopje; rond de maandwisseling is het net even heel duur, en daarna opeens heel goedkoop. Waarom is dat?
Ja ok eigenlijk wel logischquote:Op zondag 26 juni 2016 12:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
waarom denk je? Ik dacht dat jij hier het génie was?
Nou?quote:Op zondag 26 juni 2016 12:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ok eigenlijk wel logisch
Vind wel skopje-dortmund voor niet super hoog (70 euro). Misschien dat ik dat dan maar boek, pak ik wel een bus van dortmund naar huis. Iemand daar ervaring mee?
Kun je een beetje makkelijk bij het station in Dortmund komen? Ik weet dat daar bussen naar NL vertrekken. Bussen rechtstreeks vanaf het vliegveld vond ik niet.quote:
https://reiseauskunft.bah(...)939514&rt=1&OK#focusquote:Op zondag 26 juni 2016 13:07 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kun je een beetje makkelijk bij het station in Dortmund komen? Ik weet dat daar bussen naar NL vertrekken. Bussen rechtstreeks vanaf het vliegveld vond ik niet.
Zo onaardig ineens joh. Het is een mooie dag, doe eens rustig.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
https://reiseauskunft.bah(...)939514&rt=1&OK#focus
Zo moeilijk is het allemaal niet he?
Had ik ook gedaan, maar het linkje moet hem verkeerd hebben gepakt.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zo onaardig ineens joh. Het is een mooie dag, doe eens rustig.
Bovendien was dat mijn vraag niet. Ik wil wég van DTM niet erheen (heenvlucht doe ik via eindhoven, is goedkoper).
Ik reis nooit naar het buitenland met de trein, dus nee bahn.de heb ik nooit gebruikt. Ik ga altijd of met het vliegtuig, of met een bus die ik via een aparte site boek.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Had ik ook gedaan, maar het linkje moet hem verkeerd hebben gepakt.
Maar goed, ik vind het gewoon grappig dat je er zelf niet op komt om eventjes op bahn.de in te typen wat je wil.
paar dagen langer blijvenquote:Op zondag 26 juni 2016 13:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik reis nooit naar het buitenland met de trein, dus nee bahn.de heb ik nooit gebruikt. Ik ga altijd of met het vliegtuig, of met een bus die ik via een aparte site boek.
Nu komt het dus allemaal bescheten uit omdat de terugvlucht vanuit macedonië zo duur is.
Ja ik zit nu bijna te denken om zelf wat langer te blijven, want mijn maat moet dus eerder terug. Wel een beetje schraal maar jaquote:
Nou ja, je vliegt naar katowich of krakow voor auswitch, kiev voor tjernobyl, en dan vlieg je naar de andere, en dan vlieg je naar huis...quote:Op zondag 26 juni 2016 20:07 schreef nickhguitar het volgende:
Hi!
Eind 2016 wil ik graag samen met een kameraad een bezoek brengen aan Auschwitz en/of Tsjernobyl. Ik heb hiervoor een topic geopend en in dit topic werd verwezen naar het grote 'hoe kom goedkoop van A naar B topic'.
Ik weet dat het reistechnisch gezien niet 2 handige locaties zijn (t.o.v. elkaar), maar toch is mijn eerste vraag: Hoe kan ik beide combineren? Ik ben een totale leek in het reizen met trein/bus/vliegtuig en heb tot nu toe eigenlijk alles met de auto gedaan
Is dat niet gigantisch duur? Retour naar 1 van de 2 lijkt me nog te doen, maar als je dat precies zo wilt plannen wordt de reis dan niet gigantisch duur?quote:Op zondag 26 juni 2016 20:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou ja, je vliegt naar katowich of krakow voor auswitch, kiev voor tjernobyl, en dan vlieg je naar de andere, en dan vlieg je naar huis...
Als je bereidt bent vanaf/naar Dortmund/Koln-Bonn te reizen valt het geheel van de tickets onder de ¤150 te krijgen. Als je data hebt kunnen we je daar verder mee helpenquote:Op zondag 26 juni 2016 20:47 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Is dat niet gigantisch duur? Retour naar 1 van de 2 lijkt me nog te doen, maar als je dat precies zo wilt plannen wordt de reis dan niet gigantisch duur?
Katowich kan vanaf 30 retour, katowic - kiev retour is ook iets van 50e. Wel Wizz, dus daar komt nog wel wat bagage bij.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:47 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Is dat niet gigantisch duur? Retour naar 1 van de 2 lijkt me nog te doen, maar als je dat precies zo wilt plannen wordt de reis dan niet gigantisch duur?
18 juli t/m 6 augustus, dus ongeveer 3 weken. Iets minder of meer maakt niet uit, zolang we maar voor 9 augustus terug zijn aangezien ik dan weer moet werkenquote:Op zondag 26 juni 2016 21:44 schreef boriq het volgende:
Hoe lang wil je daar zijn? 1 week, 2 weken, 3 weken?
Ik zal even kijken naar een specifieke datum! Kom er op terugquote:Op zondag 26 juni 2016 20:55 schreef boriq het volgende:
[..]
Als je bereidt bent vanaf/naar Dortmund/Koln-Bonn te reizen valt het geheel van de tickets onder de ¤150 te krijgen. Als je data hebt kunnen we je daar verder mee helpen
Uitgaande van een zondag -> zondag week is dit de meest goedkope optie, al moet ik er bij zeggen dat het zeker geen optimale optie is.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:20 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik zal even kijken naar een specifieke datum! Kom er op terug
Edit: Dat was snelIk ga samen met een kameraad en we willen eigenlijk een willekeurige week in Oktober ervoor uittrekken. Welke maakt dus niet uit, maar we kunnen in Oktober allebei een week vrij krijgen van werk en in die week willen we dus graag naar zowel Auschwitz als Tsjernobyl.
Dank je voor het uitzoeken. Dat zou dus betekenen dat we ook vervoer moeten regelen naar Dusseldorf? Aangezien dat dan ook met de trein zal moeten zijn, kunnen we beter direct vanuit Utrecht CS naar Frankfurt luchthaven met NS international. Daar zie ik namelijk dat er directe treinverbinding is tussen Utrecht en Frankfurt luchthaven. Zou je mij de website waar je het gevonden hebt kunnen doorgeven?quote:Op zondag 26 juni 2016 22:19 schreef boriq het volgende:
Goed. Ik zou je allereerst met alle liefde WOW air aan willen raden, echter heb ik twee redenen om dat niet te doen.
- De laatste dagen/weken heeft WOW heel veel last van vertragingen vanwege een krapte in het aantal vliegtuigen, twee dagen (!) later aankomen in SF zou je vakantie niet veel goeds doen als het andere vliegtuig niet wacht.
- ¤100,- per koffer per persoon is net iets té en slaat gelijk je goedkope ticket kapot.
Vanaf Brussel en Amsterdam is er voor mij verder niet veel te vinden, vandaar dat ik een alternatief voorstel doe vanaf Dusseldorf;
Je gaat 's ochtends met de ICE vanaf Dusseldorf Hbf naar Frankfurt, alwaar je met een overstap in Philadelphia naar SF vliegt. Op de terugweg vlieg je via Toronto weer naar Frankfurt, waar je weer op de ICE stapt naar Dusseldorf Hbf
[ afbeelding ]
Voor dit alles betaal je dan net geen ¤634,- pp
Mocht je nog vragen/opmerkingen hebben, hoor ik dat natuurlijk!
Ja, dat klopt. Het stuk Dusseldorf - Frankfurt en vice versa zit echter al bij het ticket it en het kan zijn dat je deze moet laten afstempelen op het station en dat je misschien zelfs al je bagage kan afgeven (weet ik niet zeker).quote:Op zondag 26 juni 2016 22:38 schreef Vluchteling het volgende:
[..]
Dank je voor het uitzoeken. Dat zou dus betekenen dat we ook vervoer moeten regelen naar Dusseldorf? Aangezien dat dan ook met de trein zal moeten zijn, kunnen we beter direct vanuit Utrecht CS naar Frankfurt luchthaven met NS international. Daar zie ik namelijk dat er directe treinverbinding is tussen Utrecht en Frankfurt luchthaven. Zou je mij de website waar je het gevonden hebt kunnen doorgeven?
Goed, er rijden ook treinen naar Dusseldorf. Weliswaar met overstap, maar dat neem ik voor lief als ik honderden euro's bespaarquote:Op zondag 26 juni 2016 22:43 schreef boriq het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Het stuk Dusseldorf - Frankfurt en vice versa zit echter al bij het ticket it en het kan zijn dat je deze moet laten afstempelen op het station en dat je misschien zelfs al je bagage kan afgeven (weet ik niet zeker).
Tickets zijn alleen te vinden via de link van Google Flights (even naar beneden scrollen en op het knopje bij United klikken);
Vertrek om 7:21 met de trein vanaf Dusseldorf; Google Flights
Vertrek om 8:22 met de trein vanaf Dusseldorf; Google Flights
Zoals ook met de andere is dit vanzelfsprekend niet de snelste/beste optie, wel de goedkoopste.
Het is gelukt voor rond de 50 euro pp. De truc was om terug te vliegen vanaf Nis (met een dingetje op de s) in Servië, ipv vanuit Skopje. Véél goedkoper en is maar 4 uur met de bus. Gewoon 2 aparte wizz air vluchten (heen ein skp , terug ini - ein).quote:Op zondag 26 juni 2016 13:20 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ik zit nu bijna te denken om zelf wat langer te blijven, want mijn maat moet dus eerder terug. Wel een beetje schraal maar ja
Ik ben zo een vakantie echter ook best wel weer zat na X dagen. Ik vond 5 dagen in Roemenie laatst bv ook wel echt genoeg. Maar goed toen kreeg ik ook buikschijterij dus misschien als ik dat nu níet krijg dat ik wél langer wil blijven.
nou gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het is gelukt voor rond de 50 euro pp. De truc was om terug te vliegen vanaf Nis (met een dingetje op de s) in Servië, ipv vanuit Skopje. Véél goedkoper en is maar 4 uur met de bus. Gewoon 2 aparte wizz air vluchten (heen ein skp , terug ini - ein).
Heb ook veel geld bespaard met de door jou gesuggereerde edreams/entropay. Als in enkele tientallen euros wat op zo een goedkoop ticket toch een groot percentage is.quote:
Waar is dat, Bulgarije?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 13:42 schreef Dven het volgende:
Vrijdag de goedkoopste taxirit ooit gehad. Midden in de nacht. Van treinstation Gorna Oryahovitsa naar Golden Sands. Trip van 3 uur. 35 euro![]()
Bijna even goedkoop als met de bus (2 personen)
begin al eens niet bij cheaptickets te boekenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:52 schreef vive_la_france het volgende:
Hoi!
Ik wil in augustus nog naar Kiev, twee weekjes. Nu loop ik tegen een probleem aan op cheaptickets.nl, omdat er bijna alleen maar vluchten zonder ruimbagage worden aangeboden. Ik wil wel een backpack meenemen, maar zie nergens een optie. Iemand een idee voor andere websites waar ik het kan regelen??
Overigens best prijzig! Prijzen lijken te beginnen rond EUR 200, maar als ik niet 15 uur wil wachten en ook nog bagage mee wil nemen kom ik snel uit rond EUR 300, is dat een beetje normaal??
Alleen Kiev of ga je ook nog naar Lviv? Dan kun je eventueel overwegen om via Polen te vliegen voor een paar tientjes en zo over land naar Lviv en Kiev. Heb je ook nog een beetje een avontuurlijke roadtrip.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:52 schreef vive_la_france het volgende:
Hoi!
Ik wil in augustus nog naar Kiev, twee weekjes. Nu loop ik tegen een probleem aan op cheaptickets.nl, omdat er bijna alleen maar vluchten zonder ruimbagage worden aangeboden. Ik wil wel een backpack meenemen, maar zie nergens een optie. Iemand een idee voor andere websites waar ik het kan regelen??
Overigens best prijzig! Prijzen lijken te beginnen rond EUR 200, maar als ik niet 15 uur wil wachten en ook nog bagage mee wil nemen kom ik snel uit rond EUR 300, is dat een beetje normaal??
Ja, misschien moet ik niet zaterdag-zaterdag boeken, maar vrijdag-vrijdag. Dat scheelt. Al is het hier ook wel zo, dat er geen bagage bij zitquote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:10 schreef Yreal het volgende:
Kiev 138 http://android.momondo.co(...)02005_26081609401750
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |