quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:31 schreef Shadowkid053 het volgende:
Hoe komen deze bommen eigenlijk langs de controle?
Er is ook niet echt een oplossing voor. In China heb je controle VOOR je het treinstation in gaat bijvoorbeeld, met als resultaat dat er daar ook weer rijen ontstaan, wat weer een goed doelwit is....quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:35 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Inchecken --> Beveiliging --> douane
8/10quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
klopt, geen enkele post is veilig hier.
twitter:ThomasRueb twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:34:48Ook alle uitgaande bussen worden gecontroleerd op explosieven. #hoofddorp https://t.co/nPFmv8Qwd1 reageer retweet
Dit. Was ook al ten tijden van het Bataclan een puntje. Mensen opperen om zo'n beetje een full body scan te doen voor je zo'n zaal in mag. Gevolg? Enorme rijen vóór de zaal, en dus weer easy peasy daar met je rugzakje of bomgordel tussen te gaan staan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er is ook niet echt een oplossing voor. In China heb je controle VOOR je het treinstation in gaat bijvoorbeeld, met als resultaat dat er daar ook weer rijen ontstaan, wat weer een goed doelwit is....
Klopt. En zoals met alles loopt de Overheid (willekeurig welke) altijd achter de feiten aan. Feit is nu echter dat met de al bestaande beveiligingen deze aanslag een minimum (alhoewel feitelijk te veel) aan slachtoffers kent. De laatste 2 aanslagen op vliegtuigen was mogelijk doordat beveiligers op de hoogte waren van de plannen omdat ze medewerkers waren van de aanslagen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:34 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar dat weet je nooit van tevoren.
Je gaat dit sowieso niet tegenhouden. Als mensen bereid zijn om te sterven, dan kun je daar geen maatregelen tegen nemen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit. Was ook al ten tijden van het Bataclan een puntje. Mensen opperen om zo'n beetje een full body scan te doen voor je zo'n zaal in mag. Gevolg? Enorme rijen vóór de zaal, en dus weer easy peasy daar met je rugzakje of bomgordel tussen te gaan staan.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:35 schreef Shadowkid053 het volgende:
Kan Abseslam vanuit zijn cel contact gehad hebben met deze groep?
Rtlz zegt ditquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. Nee. Als hij al in een cel zit tenminste, een beetje 'bijzondere verhoortechniek' gaat stukken verder dan iemand in een celletje stoppen.
[sherlockmodus]Justitie kwam naar buiten met de opmerking dat hij wilde praten in ruil voor strafvermindering. Dat bracht sommige terroristen in het nauw en besloten hun verdere voorbereidingen op te schorten en gelijk tot actie over te gaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:35 schreef Shadowkid053 het volgende:
RTL Z gaat over op speculatie;
Kan Abseslam vanuit zijn cel contact gehad hebben met deze groep?
rtlz bericht het eerder dan de nosquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:38 schreef Jopie78 het volgende:
Poederbrief bezorgd bij de NOS - nu op RTLz
Was toen ook wel heel irritant. Extreem lang wachten voordat je eindelijk bij The Prodigy naar binnen kon en daardoor een deel van Public Enemy gemist.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit. Was ook al ten tijden van het Bataclan een puntje. Mensen opperen om zo'n beetje een full body scan te doen voor je zo'n zaal in mag. Gevolg? Enorme rijen vóór de zaal, en dus weer easy peasy daar met je rugzakje of bomgordel tussen te gaan staan.
welkomquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:39 schreef Rabieluh het volgende:
Ik ben er nu ook om me op te winden over alles.
ja maar bespreken is toch heel wat anders dan zaathaaien? ik bedoel we zijn gewoon ff aan het vergaderen hiero toch?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Want de feiten worden hier besproken, DUS is het haatzaaien!
Als Kuifje nog leefde was dit niet gebeurd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:30 schreef RipCity het volgende:
Friggin Kuifjehttp://www.buzzfeed.com/r(...)term=4ldqpgm#4ldqpgm
Snuivuhquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:38 schreef Jopie78 het volgende:
Poederbrief bezorgd bij de NOS - nu op RTLz
Precies, je doet er niks aan. In Seoul hebben ze na de aanslagen met gifgas in Tokyo overal gasmaskers neergegooid, beetje jammer dat er +- 100.000 gasmaskers zijn voor +-6 miljoen reizigers in de spits.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er is ook niet echt een oplossing voor. In China heb je controle VOOR je het treinstation in gaat bijvoorbeeld, met als resultaat dat er daar ook weer rijen ontstaan, wat weer een goed doelwit is....
Precies. Het is een illusie om te denken dat terrorisme gestopt kan worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je gaat dit sowieso niet tegenhouden. Als mensen bereid zijn om te sterven, dan kun je daar geen maatregelen tegen nemen.
Ja lekker ongekleurde bron ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:38 schreef maryen65 het volgende:
Ook fijn: hoofd Oekraïense inlichtingendienst 'sluit niet uit' dat Rusland betrokken is bij aanslagen in #Brussel http://www.rbc.ru/rbcfreenews/56f1161a9a7947151023a831 …
https://twitter.com/StevenDerix/status/712241418916524032
Als ze het maar niet hebben opgesnoven.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:39 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik kijk NOS maar zie en hoor niks over poederbrief
Er wordt gekeken of de bommen wel aan de Europese richtlijnen voor veiligheid voldoen (KEMA-KEUR) en de bezitter een geldig paspoort heeft. Blijkbaar was dat wel het geval.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:31 schreef Shadowkid053 het volgende:
Hoe komen deze bommen eigenlijk langs de controle?
Was wel het eerste waar ik aan dacht. Hoop toevalligheden. En idd dat laatste.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[sherlockmodus]Justitie kwam naar buiten met de opmerking dat hij wilde praten in ruil voor strafvermindering. Dat bracht sommige terroristen in het nauw en besloten hun verdere voorbereidingen op te schorten en gelijk tot actie over te gaan.
Deze hypothese wordt gestaafd met het geringe aantal slachtoffers dat is gemaakt.
[/sherlockmodus]
Zo, mijn aluhoedje kan weer af. Ik ben benieuwd over een dag of 30 wat hier waar van blijkt te zijn.
Je zal niet alle reizigers treffen, prima dus.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:40 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Precies, je doet er niks aan. In Seoul hebben ze na de aanslagen met gifgas in Tokyo overal gasmaskers neergegooid, beetje jammer dat er +- 100.000 gasmaskers zijn voor +-6 miljoen reizigers in de spits.
twitter:K_JG1992 twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:38:56Great photo taken by @Grulovic. Refugee in Greece holds up a sign that says 'sorry for Brussels' https://t.co/ZZZQJ5e9QP reageer retweet
Die zijn nog steeds dat filmpje van 3 uur geleden aan het loopen. Toch wel mooi, dat als er bij de NOS een poederbrief langskomt, dat we dat dan van RTL moeten vernemenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:39 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik kijk NOS maar zie en hoor niks over poederbrief
Is dit de dader? Waarom zegt ie anders sorry?quote:
Deze aanslag ook gewoon weer misbruiken voor hun politieke spelletjes... Niveautje dit.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:38 schreef maryen65 het volgende:
Ook fijn: hoofd Oekraïense inlichtingendienst 'sluit niet uit' dat Rusland betrokken is bij aanslagen in #Brussel http://www.rbc.ru/rbcfreenews/56f1161a9a7947151023a831 …
https://twitter.com/StevenDerix/status/712241418916524032
Daarom de Belgquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die zijn nog steeds dat filmpje van 3 uur geleden aan het loopen. Toch wel mooi, dat als er bij de NOS een poederbrief langskomt, dat we dat dan van RTL moeten vernemen
Zoquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef Shadowkid053 het volgende:
AT5 Geverifieerd account @AT5 4 min.4 minuten geleden
LIVEBLOG: Reizigers met handen omhoog uit de trein gehaald in Hoofddorp http://at5.nl/s/E4p
Volgens vub zelf is dit de laatste status:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:39 schreef BlackLining het volgende:
Campus van de Universiteit van Brussel schijnt ook ontruimd te worden.
Het zijn zijn medemoslims/-vluchtelingen die verantwoordelijk zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Is dit de dader? Waarom zegt ie anders sorry?
Jup, precies dezelfde ervaring. Bij Foo Fighters in de Ziggo Dome (week voor 'Parijs') vrij weinig aan de hand, geen rij, zo doorlopen. Bij Muse 2 weken geleden enorme rijen voor de ingang. Beide uitverkocht.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Was toen ook wel heel irritant. Extreem lang wachten voordat je eindelijk bij The Prodigy naar binnen kon en daardoor een deel van Public Enemy gemist.
Die rij is dan een mooi doelwit!
Leer Engels.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
twitter:AnneKruijsen twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:40:13Geruchten over sluipschutter op dak bij Hoofddorp. Onbevestigd, maar we zien wel af en toe een hoofd omhoog komen op dak van gebouw @RTVNH reageer retweet
Altijd zo'n onzin, Brussel is twee uur rijden ofzo, voor veel Nederlanders minder, ze praten er soort van Nederlands, tuurlijk raakt je dat veel harderquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:42 schreef ems. het volgende:
Alweer van de kakkerlakken op facebook met hun "ja maar waar waren jullie comments/vlaggen/whatever toen het in turkije mis ging"
IS komt van rechts, massa-immigratie komt van rechts. Dat pleit links niet vrij van medeplichtigheid aan de onstane situatie, maar laten we wel even vaststellen waar de diepere oorzaken liggen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:38 schreef Kissinger89 het volgende:
RIP en sterkte voor de nabestaanden.
[..]
Die nietszeggende politieke verwijten, Rechts in Belgie en vooral Brussel heeft ook niks gedaan, vonden ze wel zo makkelijk want konden ze lekker snijden en bezuinigen in plaats van iets aan wijken als Molenbeek doen.
Ja handig, nu weten de boeven het ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:43 schreef Shadowkid053 het volgende:
twitter:AnneKruijsen twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:40:13Geruchten over sluipschutter op dak bij Hoofddorp. Onbevestigd, maar we zien wel af en toe een hoofd omhoog komen op dak van gebouw @RTVNH reageer retweet
Ik heb daar ook een stukje van NBT gemist. Ik had echts iets bij die controles wtf is dit.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, precies dezelfde ervaring. Bij Foo Fighters in de Ziggo Dome (week voor 'Parijs') vrij weinig aan de hand, geen rij, zo doorlopen. Bij Muse 2 weken geleden enorme rijen voor de ingang. Beide uitverkocht.
Alsof die lui met de treinkaping die snipers ook niet zagenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:43 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ja handig, nu weten de boeven het ook.
en wat vind jij dan? vind jij het juist goed als er over word gepraat of juist niet?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Mee eens, maar bepaalde groepen mensen vinden dat dat niet mag. Incidentje, gewoon alle daders zien op te sporen en doorgaan met het dagelijks leven. (En bepaalde groeperingen staan hier juist om te juichen en vinden dat die mensen helden zijn.)
Ligt aan de definitie van rechts natuurlijk, maar zowel neoliberalisme als neoconservatisme als rechts en de sociaaldemocratie als links zijn hier beide schuldig aan. Echter, traditionalisme en autoritair rechts kan je hier moeilijk de schuld van geven.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welke kant van het politiek spectrum is hier schuldig aan volgens jou, Braindead? Links of rechts?
Sloeg nergens op, wij zeiden juist nog tegen elkaar dat je nu een hele mooie mensenmassa had waar je zonder controle, zelfs zonder kaartje, zo tussen kon gaan staanquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:43 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik heb daar ook een stukje van NBT gemist. Ik had echts iets bij die controles wtf is dit.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:43 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
twitter:javans73 twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:43:44Sluipschutter was op dak, nu weg! #brussel #hoofddorp #at5 https://t.co/m10Ap5UKmH reageer retweet
Ja wat moet het makkelijk zijn voor een terrorist om te weten waar hij/zij nu NIET moet zijn.. even twitter checken en klaar..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:43 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
sorry dat ik je corigeer maar in brussel spreken ze frans.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Altijd zo'n onzin, Brussel is twee uur rijden ofzo, voor veel Nederlanders minder, ze praten er soort van Nederlands, tuurlijk raakt je dat veel harder
mijn god wat dom, misschien een good guy?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:43 schreef Shadowkid053 het volgende:
Precies die gedachte riep het op.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Sloeg nergens op, wij zeiden juist nog tegen elkaar dat je nu een hele mooie mensenmassa had waar je zonder controle, zelfs zonder kaartje, zo tussen kon gaan staan
Schoorsteenveger.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:43 schreef Shadowkid053 het volgende:
Dat vroeg ik me net al afquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:45 schreef matthias24 het volgende:
[..]
sorry dat ik je corigeer maar in brussel spreken ze frans.
Volgens veel mensen hier is hij een terrorist, want moslim.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
ahaaa!!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me net al af![]()
Nou ja, België zelf dan.
Zwarte Pietquote:
De bekerpoeper slaat terug!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:45 schreef Rabieluh het volgende:
Dadelijk weer een verstopte vent op de plee.
Hoe harder "we" terugslaan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies. Het is een illusie om te denken dat terrorisme gestopt kan worden.
Hoeveel vrijheid we ook inleveren, hoeveel repressie we ook gaan toepassen en hoe hard we ook gaan optreden, terrorisme is niet te stoppen.
Sterker nog; hoe harder we optreden, hoe harder we terugslaan, hoe waarschijnlijker het is dat terrorisme in stand wordt gehouden.
Men had het over in ieder geval 4 man die ontkomen zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:46 schreef TLC het volgende:
Weten ze al hoeveel daders er betrokken waren bij deze aanslagen ??
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:46 schreef Shadowkid053 het volgende:
NOS meldt één aanhouding op station Hoofddorp.
Waar is die ene user gebleven die lunchen was? Verdacht...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:47 schreef Shadowkid053 het volgende:
Mensen in kantoren en gebouwen rondom station hoofddorp moeten wegblijven bij het raam.
Wie zegt dit?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:45 schreef Loveless85 het volgende:
Needless to say, volgende treinstation na Hoofddorp is Schiphol.
/Capt Obvious
Bron?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:47 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Men had het over in ieder geval 4 man die ontkomen zijn.
Ja, een paar uur na de aanslagen is het onderzoek afgerond.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:46 schreef TLC het volgende:
Weten ze al hoeveel daders er betrokken waren bij deze aanslagen ??
Sorry dat ik je corrigeer, maar in Brussel spreken ze Frans en Nederlands. Ik woon er namelijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:45 schreef matthias24 het volgende:
[..]
Brussel is tweetaligquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:45 schreef matthias24 het volgende:
[..]
omg! nee dat zou toch niet waar zijn!!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waar is die ene user gebleven die lunchen was? Verdacht...
Zeker om te voorkomen dat ze gaan lopen berichten over sluipschutters op daken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:47 schreef MrBadGuy het volgende:
nu.nl's hoofdkantoor zit in Hoofddorp en ze moeten uit de buurt van hun ramen blijven
In theorie wel ja.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:48 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Sorry dat ik je corrigeer, maar in Brussel spreken ze Frans en Nederlands. Ik woon er namelijk.
Maakt het alleen allemaal niet simpeler om dingen te coördineren.
4-talig toch? Frans, Vlaams en Nederlands en Arabisch.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |