Je bent hier net zo veilig als daar volgende week hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Komende maanden maar effe niet naar Brussel
Tuurlijk wel. Lafaard #1.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Welnee! Die gaat echt zn mond niet opentrekken
Of Parijsquote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het zijn wel vrij veel metro's waar aanslagen gepleegd worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat 'we' dat weleens overschatten. Als de middelen voorhanden zijn (en die zijn er, gezien het feit dat praktisch iedere huiszoeking in molenbeek wel automatische wapens, ontstekers, explosieven zijn gevonden) dan is dit vrij kleinschalig ten uitvoer te brengen.
Metro loop je zo binnen, rugzakje met explosieven, boem. Zeker als het zelfmoordaanslagen zijn komt er niet heel veel meer technisch vernuft bij kijken. Vertrekhal idem. Niemand kijkt raar op van twee Oosterse types met paar koffers op een trolley.
Oh dat is na vandaag juist erg veilig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ben ik met je eens, maar ik vind t een beetje eng hoe dicht tegen 'razzia' dat aan gaat schurken op een gegeven moment. Moet je daar dan echt deur-aan-deur om (zonder aanleiding over betreffende woning) huiszoekingen te doen, omdat de wijk een aantal terroristen voort heeft gebracht?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, een grote actie om de wijk te ontdoen van extremistisch tuig en hun gereedschap lijkt me geen slecht idee toch?
Er zou idd sprake zijn van 3 metrostations:quote:
Je zou er maar wonen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar ik vind t een beetje eng hoe dicht tegen 'razzia' dat aan gaat schurken op een gegeven moment. Moet je daar dan echt deur-aan-deur om (zonder aanleiding over betreffende woning) huiszoekingen te doen, omdat de wijk een aantal terroristen voort heeft gebracht?
twitter:AFP twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 09:56:56#BREAKING EU staff told to remain indoors or at home after Brussels blasts: Commission reageer retweet
twitter:RT_com twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 09:57:40UPDATE: 3 suicide belts found in Brussels airports - reports https://t.co/9Q3gkTzHPR https://t.co/L4oiHc7QyF reageer retweet
In de ogen van IS is het een mietje.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heeft zichzelf niet eens opgeblazen. Is dat niet een soort doodzonde binnen die ideologie?
Klopt, maar niet in deze mate en zo voorbereid als in Parijs. Molenbeek is grotendeels wetteloos gebleken. Dat is makkelijk op te lossen met voldoende overheidsdiensten die samenwerken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:04 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat je altijd wel een aanslag kunt plegen, is niet heel moeilijk op zich.
twitter:RT_com twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 09:57:40UPDATE: 3 suicide belts found in Brussels airports - reports https://t.co/9Q3gkTzHPR https://t.co/L4oiHc7QyF reageer retweet
Het is een noodsituatie. Dan is het opschorten van bepaalde grondrechten gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar ik vind t een beetje eng hoe dicht tegen 'razzia' dat aan gaat schurken op een gegeven moment. Moet je daar dan echt deur-aan-deur om (zonder aanleiding over betreffende woning) huiszoekingen te doen, omdat de wijk een aantal terroristen voort heeft gebracht?
Tjah, groepje terroristen en een afspraak is zo gemaakt? Zie mijn eerdere 'uitleg' trouwens, kan best zijn dat één zo'n explosie nu in de chaos wordt uitgelegd als twee aanslagen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Het zijn wel vrij veel metro's waar aanslagen gepleegd worden.
Maalbeek en Schuman zitten zowat direct aan elkaar. Een explosie in de ene zal gevoeld worden in de ander.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heeft zichzelf niet eens opgeblazen. Is dat niet een soort doodzonde binnen die ideologie?
Je kan wel tot versnelde actie over zijn gegaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:03 schreef Ajacied422 het volgende:
Gewoon een zeer gecoördineerde aanslag. Kan je niet in een paar dagen gefixed hebben.
Tjah, een gemiddelde dictatuur begon/begint ook zo.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is een noodsituatie. Dan is het opschorten van bepaalde grondrechten gerechtvaardigd.
Lastig, ik ken de situatie niet. Als er (sterke) aanwijzingen zijn dat er dingen gebeuren die niet zouden moeten dan zou een huiszoeking meoten kunnen. De hele wijk uitkammen is natuurlijk niet wat we moeten willen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Een rechtsstaat is dan ook uitermate ongeschikt voor noodsituaties.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, een gemiddelde dictatuur begon/begint ook zo.
Nou iki denk dat je in Ommen veiliger bent dan Brussel hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:05 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Kan overal gebeuren. Over precies een maand ben ik er weer. Zonder angst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |