Deze vergelijking klopt niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:01 schreef starla het volgende:
Voor de wat minder bedeelden onder ons:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/groter-dan-jou-jij
'Ik geef het (aan) hem liever dan (aan) jou'
'Ik ben banger voor twitter dan (voor) jou'
"Ik ben banger voor twitter dan jou" kan op 2 manieren geïnterpreteerd worden.quote:
Volgt er nog een elaboratie?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:08 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Ik ben banger voor twitter dan jou kan op 2 manieren geïnterpreerd worden.
Ik ben banger voor twitter dan jij bang bent voor twitter.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:09 schreef starla het volgende:
[..]
Volgt er nog een elaboratie?
En wat is dan wél correct volgens jou?
Ze bedoelde het tweede inderdaad, vandaar ook jou ipv jij. Dank voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:12 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Ik ben banger voor twitter dan jij bang bent voor twitter.
Ik ben banger voor twitter dan dat ik bang ben voor jou.
In de context bedoelde ze duidelijk het tweede.
Dus correct was, ik ben banger voor twitter dan dat ik voor jou ben.
Allang aangepast.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:16 schreef starla het volgende:
[..]
Ze bedoelde het tweede inderdaad, vandaar ook jou ipv jij. Dank voor de bevestiging.
En die laatste zin is natuurlijk tenenkrommend slecht Nederlands, je bedoelt waarschijnlijk:
'Ik ben banger voor twitter dan dat ik bang voor jou ben'
Ik ageer tegen:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:16 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Allang aangepast.
Conclusie is dus dat ze het fout zei, en "voor" moest gebruiken.
Jij ageerde waarschijnlijk tegen de "dan jij" mensen.
Sneer? Ja.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:22 schreef Coco98 het volgende:
Ongeacht wie of wat fout zit.
In elk bericht van jou zit een sneer, stroman, of ben je aan het ridiculiseren.
Daar ben ik klaar mee.
Het is iniedergeval wel opvallend en buiten iedere proportie maar datzelfde is van toepassing op het aantal Volendammers in de media.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:22 schreef Andromache het volgende:
Vermakelijke discussie.
Ik vind het kut, sturend en vooringenomen dat het elke avond over vluchtelingen gaat. In het begin was er nog wel eens iets over de thuiszorg. De sjeu is een beetje af van Pauw wat mij betreft. Ik kijk al dagen niet meer.
Onverwacht, de baas der bazen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:41 schreef Ajacied422 het volgende:
ARNOLD KARSKENS
Dat wordt een topshow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |