FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Met gezin op vakantie met een 1.0 95pk motor
Vlinderbommaandag 21 maart 2016 @ 16:15
Hey hallo, wij hebben onlangs een tweede kleine auto aangeschaft, en nu lijkt het ons leuk om met deze auto even een weekje weg te gaan. Dat gaat natuurlijk proppen worden (4 personen) :P

Nu luidt de vraag; is het mogelijk om met een volgeladen auto, misschien wel met een dakkoffer erbij ook, op vakantie te gaan met een auto die maar een vermogen heeft van 95pk.
Betreft een 1.0 tfsi met automaat.

Gaan we hier bijvoorbeeld moeite mee krijgen als we de bergen opgaan?
#ANONIEMmaandag 21 maart 2016 @ 16:16
Waarom zou je dat willen als je een grotere auto hebt staan? :{
pvdplanetmaandag 21 maart 2016 @ 16:17
Nee, maar zorgen dat je boven de +/- 3500 rpm blijft bergop.
Vlinderbommaandag 21 maart 2016 @ 16:21
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:16 schreef Fripsel het volgende:
Waarom zou je dat willen als je een grotere auto hebt staan? :{
Omdat het ons leuk lijkt aangezien die nieuw is.
Vlinderbommaandag 21 maart 2016 @ 16:22
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:17 schreef pvdplanet het volgende:
Nee, maar zorgen dat je boven de +/- 3500 rpm blijft bergop.
Ah, thanks!
RingBewonermaandag 21 maart 2016 @ 16:25
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:22 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

Ah, thanks!
Zelfs als je volgeladen bent kan je het dan bergop lastig hebben.
Osiris024maandag 21 maart 2016 @ 16:28
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:21 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

Omdat het ons leuk lijkt aangezien die nieuw is.
Tja,...

Denk je ook even aan de bergen AF.......

Zeker met een automaat.
Poekelmaandag 21 maart 2016 @ 16:29
Ik ben ooit met een 1st gen Yaris (60pk) naar de Pyreneën gereden met 3 man en kampeeruitrusting. Prima te doen, zelfs met aircootje aan!

Tweede trip was met een 75pk polo, roadtrip oost-europa met 4 man en dito bagage. Ook prima. Als het rolt, rolt het. Kruipstrookje pakken als het moet. Geniet van de reis. ;)
Revolution-NLmaandag 21 maart 2016 @ 16:29
Een 1.0tfsi? Neem 5 liter olie mee :D
Osiris024maandag 21 maart 2016 @ 16:30
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Een 1.0tfsi? Neem 5 liter olie mee :D
En een anker.
#ANONIEMmaandag 21 maart 2016 @ 16:34
Ik vind het wel een beetje.. Tja.

Voorin zal je prima zitten, en ik weet niet hoe ver je wil rijden. Maar ik vond als kind de reizen echt niet fijn. Gebrek aan been ruimte enzo. En mijn pa had gewoon een goed formaat gezinswagen. Ik had de stuipen gekregen als ze dan bedacht hadden van "ja jammer van de minder ruimte! Is leuk want nieuw.". :@

Maar misschien ben ik wel verwend.
Osiris024maandag 21 maart 2016 @ 16:36
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:34 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind het wel een beetje.. Tja.

Voorin zal je prima zitten, en ik weet niet hoe ver je wil rijden. Maar ik vond als kind de reizen echt niet fijn. Gebrek aan been ruimte enzo. En mijn pa had gewoon een goed formaat gezinswagen. Ik had de stuipen gekregen als ze dan bedacht hadden van "ja jammer van de minder ruimte! Is leuk want nieuw.". :@

Maar misschien ben ik wel verwend.
En dat is nog de praktische kant.

Motorvermogen i.c.m. 4 personen + bagage + dakkoffer zou ik niet doen (met een nieuwere auto)

Ik ben vooral geen voorstander met een automaat te zwaar beladen van bergen af te dalen.

zeker in een koekblik ;)
Vlinderbommaandag 21 maart 2016 @ 16:44
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:29 schreef Poekel het volgende:
Ik ben ooit met een 1st gen Yaris (60pk) naar de Pyreneën gereden met 3 man en kampeeruitrusting. Prima te doen, zelfs met aircootje aan!

Tweede trip was met een 75pk polo, roadtrip oost-europa met 4 man en dito bagage. Ook prima. Als het rolt, rolt het. Kruipstrookje pakken als het moet. Geniet van de reis. ;)
_O_ bedankt!

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:34 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind het wel een beetje.. Tja.

Voorin zal je prima zitten, en ik weet niet hoe ver je wil rijden. Maar ik vond als kind de reizen echt niet fijn. Gebrek aan been ruimte enzo. En mijn pa had gewoon een goed formaat gezinswagen. Ik had de stuipen gekregen als ze dan bedacht hadden van "ja jammer van de minder ruimte! Is leuk want nieuw.". :@

Maar misschien ben ik wel verwend.
Hahaha, ik snap precies wat je bedoelt hoor, en je hebt daar ook wel gelijk in wat betreft de ruimte achterin. Maar omdat we alle 4 ons al lang verheugde op een tweede auto die we echt tekort kwamen, lijkt het ons gewoon leuk om een soort van even kennis met de auto te maken dmv een aantal dagen ermee weg te gaan :P
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:36 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

En dat is nog de praktische kant.

Motorvermogen i.c.m. 4 personen + bagage + dakkoffer zou ik niet doen (met een nieuwere auto)

Ik ben vooral geen voorstander met een automaat te zwaar beladen van bergen af te dalen.

zeker in een koekblik ;)
Kun je miss wat meer vertellen over het afdalen met een automaat? raakt de automaat dan ''in de war'' ofzo?
BRoostermaandag 21 maart 2016 @ 16:48
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:36 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

En dat is nog de praktische kant.

Motorvermogen i.c.m. 4 personen + bagage + dakkoffer zou ik niet doen (met een nieuwere auto)

Ik ben vooral geen voorstander met een automaat te zwaar beladen van bergen af te dalen.

zeker in een koekblik ;)
Een automaat kun je vaak toch ook wel vast zetten in een bepaalde versnelling? Wat zou een ander nadeel nog meer zijn dan?

Afhankelijk van hoe stijl de hellingen zijn zal het niet heel vlot gaan, maar als je het niet te gek maakt moet je een beetje berg best op/af komen hoor.
Woelwatermaandag 21 maart 2016 @ 16:50
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:48 schreef BRooster het volgende:
Afhankelijk van hoe stijl de hellingen zijn zal het niet heel vlot gaan, maar als je het niet te gek maakt moet je een beetje berg best op/af komen hoor.
En anders zijn er altijd nog 3 personen de kunnen duwen.
Revolution-NLmaandag 21 maart 2016 @ 17:00
Het grote probleem met moderne downsize motoren heb je in de bergen het probleem dat je bijna geen motorrem heb. Bij de afdaling zal je dus nauwelijks kunnen afremmen op de motor. Belangrijk is dat je bij een oplopende snelheid bij bergaf steeds kort maar krachtig remt. (Laat je rem dus niet slepen!)

Bij de beklimming toeren maken, ook als je het aanvoelt dat de motor sterk genoeg is. Bij te weinig toeren krijgt de auto te weinig smering en koeling. Je kan dus beter teveel toeren maken als te weinig.

Zie het als het bergbeklimmen met een fiets, je benen willen dan ook graag vaak rond (toeren maken). Als je een versnelling te zwaar zit krijg je last van je benen/knieën, bij een motor is dit exact hetzelfde.
terrorsjaakmaandag 21 maart 2016 @ 17:13
Kan prima, met elke moderne auto trouwens.
derLudolfmaandag 21 maart 2016 @ 17:14
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:17 schreef pvdplanet het volgende:
Nee, maar zorgen dat je boven de +/- 3500 rpm blijft bergop.
Vraag me af of dat in de vierde en vijfde versnelling lukt.
Jordy-Bmaandag 21 maart 2016 @ 17:14
Ja, dat kan prima... Maar hou er rekening mee dat je eventuele inhaalacties moet plannen, omdat je geen vermogen over hebt om fouten te corrigeren.

Lees de handleiding van de auto voor het in de bergen rijden met automaat. Dat verschilt van automaat tot automaat. Sommige auto's herkennen namelijk de helling en weten dat ze moeten terugschakelen om op de motor te remmen, of om de motor niet teveel te belasten als je bergopwaarts gaat, maar dit is voor de meeste automaten niet het geval. En dat betekent dat je je moet gaan bedrijven in het gebruik van de bergversnellingen, maar dat lees je dus in de handleiding. Als je D-3-1 hebt, kies dan sowieso niet de D, maar altijd (zowel opwaarts als neerwaarts) de 3 en gebruik de 1 bij afdalingen als de motor onvoldoende remkracht biedt, of bij sterke stijging.
Als je de mogelijkheid hebt om gewoon een versnelling te kiezen, kies dan een lagere versnelling dan je zou denken. Wees niet te benauwd om in zijn 2 (of zelfs de 1, als het echt steil is) de berg op/af te rijden.


Denk erom dat je je remmen probeert te sparen. Het is véél beter om kort en krachtig te remmen dan om de remmen te laten slippen. Als je bergafwaarts rijdt, mag je nooit (NOOIT!!!) proberen om een constante snelheid te bewaren door constant de rem ingetrapt te houden. Je dient een constante snelheid te bewaren door op de motor te remmen, niet door de rem in te trappen. En denk erom dat dit met name bij een automaat een ware valkuil is. Maar oververhitte remmen verliezen hun remkracht en er is geen valkuil zo diep als door een haarspeldbocht schieten en een tocht over de afgrond te maken. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door Jordy-B op 21-03-2016 19:57:25 ]
bluemoon23maandag 21 maart 2016 @ 17:23
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:15 schreef Vlinderbom het volgende:
Gaan we hier bijvoorbeeld moeite mee krijgen als we de bergen opgaan?
Wat noem je bergen ?
Paar daagjes Eiffel of Sauerland of ga je de Stelvio op ?
HighVolumemaandag 21 maart 2016 @ 17:35
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:30 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

En een anker.
_O-
Hyperdudemaandag 21 maart 2016 @ 18:42
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat noem je bergen ?
Paar daagjes Eiffel of Sauerland of ga je de Stelvio op ?
Stelvio gaat zelfs prima met de fiets.
En hoger kan ook nog. :P
cf9217e1.jpg
http://www.rifugiogaribaldi.it/en_storia.htm
Mr.Pingmaandag 21 maart 2016 @ 19:18
Doe het niet, er zijn mensen die speciaal met hun 3-liter naar de bergen gaan om eens lekker te sturen en die zitten niet te wachten op boodschappenwagentjes die met een rokende koppeling en gierende v-snaar de berg op sukkelen. :N
Hyperdudemaandag 21 maart 2016 @ 19:29
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:18 schreef Mr.Ping het volgende:
Doe het niet, er zijn mensen die speciaal met hun 3-liter naar de bergen gaan om eens lekker te sturen en die zitten niet te wachten op boodschappenwagentjes die met een rokende koppeling en gierende v-snaar de berg op sukkelen. :N
Inhalen een optie?
Best wel leuk ook nog op zo'n recht stukkie tussen de haarspelden.
fathankmaandag 21 maart 2016 @ 19:45
95pk

Maak je lekker druk zeg. Hoe denk je dat ze het 30 jaar geleden deden? Dan ging je met 60 pk de berg op.
Pizza_Boommaandag 21 maart 2016 @ 19:55
Kijk even goed na wat je maximale belading mag zijn... En een dakkoffer, heb je dat echt nodig? Verder niet de illusie hebben dat je ook maar in de buurt van de fabrieksopgave komt. Afgelopen zomer met een Clio hatchback uit 2009 o.i.d. naar Oostenrijk geweest met 4 man. Dan is het op de autobahn klimmen in zijn 3. Dat ding heeft trouwens een 1.2 met iets van 80 paardjes.
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:45 schreef fathank het volgende:
95pk

Maak je lekker druk zeg. Hoe denk je dat ze het 30 jaar geleden deden? Dan ging je met 60 pk de berg op.
Maar toen woog een auto 700 kg in plaats van 1300 tegenwoordig.
Juup©maandag 21 maart 2016 @ 20:00
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:00 schreef Revolution-NL het volgende:

Bij de beklimming toeren maken, ook als je het aanvoelt dat de motor sterk genoeg is. Bij te weinig toeren krijgt de auto te weinig smering en koeling. Je kan dus beter teveel toeren maken als te weinig.

Teveel toeren is ook niet goed.
derLudolfmaandag 21 maart 2016 @ 20:02
quote:
17s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Teveel toeren is ook niet goed.
Teveel toeren maak je niet zo snel als de motor goed op temperatuur is.
Maar beter met 5000 toeren een helling op dan met 2000
derLudolfmaandag 21 maart 2016 @ 20:04
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:45 schreef fathank het volgende:
95pk

Maak je lekker druk zeg. Hoe denk je dat ze het 30 jaar geleden deden? Dan ging je met 60 pk de berg op.
Had je ook geen airco en stuurbekrachtiging die aangedreven moest worden en waren de auto's een stuk lichter
Revolution-NLmaandag 21 maart 2016 @ 20:09
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:45 schreef fathank het volgende:
95pk

Maak je lekker druk zeg. Hoe denk je dat ze het 30 jaar geleden deden? Dan ging je met 60 pk de berg op.
Met een afgeladen auto met caravan en 2.0d met 75 pony's in het vooronder naar het zuiden, het kon allemaal _O_
Fermaandag 21 maart 2016 @ 20:36
307 1.4d 68pk 1300kg en nog een aanhanger erachter van 500kg. Optrekken tot de toerenbegrenser en die helling voorbij Luik doe je met 65 omhoog, maar voor de rest, geen probleem.

Fabia 1.4 100pk met een dakkoffer EN fietsendrager, haalde max 110-115 maar als je gewoon rustig deed ging het zonder problemen.

En iedere moderne automaat herkent een helling, hooguit moet je bij afdalen eerst remmen om het terug te laten schakelen en daarna af en toe bijremmen.
Sounddragonmaandag 21 maart 2016 @ 21:00
Als het ding nieuw-nieuw is en je dit in de inrij periode gaat doen weet ik niet of dat de aanrader van de maand is. Het is wel een goede shakedown; als je geen ellende krijgt is het een prima kar :P
PandaDropmaandag 21 maart 2016 @ 21:25
Neem een hybride of EV. Heel veel koppeling.
Één aanhanger is not done bij hybrides en EV.
Nevermind, ik was vergeten dat je beter niet meer volle snelheid de bergen op kan rijden met een hybride. Maar in de een heuvelachtige stad is een hybride wel te doen
En geen aanhangers gebruiken hè.

[ Bericht 50% gewijzigd door PandaDrop op 21-03-2016 21:30:32 ]
Meharimaandag 21 maart 2016 @ 21:28
Ik heb al meerdere vakanties gedaan met een auto met maar 28pk, kinderen en bagage er in of met een aanhangertje.
Het enige is, geen haast en neem vaker de binnenwegen.
Henkerbedenkermaandag 21 maart 2016 @ 21:43
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:00 schreef Sounddragon het volgende:
Als het ding nieuw-nieuw is en je dit in de inrij periode gaat doen weet ik niet of dat de aanrader van de maand is. Het is wel een goede shakedown; als je geen ellende krijgt is het een prima kar :P
Dit.
Revolution-NLmaandag 21 maart 2016 @ 21:57
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:00 schreef Sounddragon het volgende:
Als het ding nieuw-nieuw is en je dit in de inrij periode gaat doen weet ik niet of dat de aanrader van de maand is.
Daar hebben we het inrij fabeltje weer.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
DieselTankmaandag 21 maart 2016 @ 23:10
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daar hebben we het inrij fabeltje weer.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Maar wat moeten fabrikanten anders zeggen? Volgas gaan rijden..?. En als de motor / auto nieuw is en het ook allemaal nieuw is voor de bestuurder is het not done, want je wilt niet dat iemand die net een motorfiets van 1200cc even volgas op de weg gaat :P

Volgens mij doet een goede monteur na een motorevisie even de motor volgas laten lopen, tenminste dat deed onze monteur :D
derLudolfmaandag 21 maart 2016 @ 23:23
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daar hebben we het inrij fabeltje weer.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Tjah, in de nieuwe auto van m'n ouders - juni '15 - staat het nog steeds in dat je de eerste zoveel duizend km rustig moet doen. Of het nou zin heeft of niet, het is een kleine moeite. Kwaad zal het in elk geval niet lijkt me.
Sounddragonmaandag 21 maart 2016 @ 23:24
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:10 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Maar wat moeten fabrikanten anders zeggen? Volgas gaan rijden..?. En als de motor / auto nieuw is en het ook allemaal nieuw is voor de bestuurder is het not done, want je wilt niet dat iemand die net een motorfiets van 1200cc even volgas op de weg gaat :P

Volgens mij doet een goede monteur na een motorevisie even de motor volgas laten lopen, tenminste dat deed onze monteur :D
En gewoon happen ook he _O-

Fluwelen voetje hoeft ook niet, maar het ding nieuw uit de doos tot aan zijn nek toe volstampen en er meteen het zwaarste mee gaan doen wat eigenlijk maar kan met een auto (vol belast bergen rijden) is gewoon niet een heel slim idee. Gaat ook niet alleen om je blok en evt bak, maar ook je remmen gaan meteen op hun falie krijgen, automaat dit dat..

Ik zeg ook niet dat het niet kan; ik zeg dat ik het niet zou aanraden.

Doe dat lekker volgend jaar, of een half jaartje erna ofzo.
Revolution-NLmaandag 21 maart 2016 @ 23:36
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:10 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Maar wat moeten fabrikanten anders zeggen? Volgas gaan rijden..?. En als de motor / auto nieuw is en het ook allemaal nieuw is voor de bestuurder is het not done, want je wilt niet dat iemand die net een motorfiets van 1200cc even volgas op de weg gaat :P

Volgens mij doet een goede monteur na een motorevisie even de motor volgas laten lopen, tenminste dat deed onze monteur :D
Ik heb jaren terug mijn GSXR vers uit de krat ingereden op het circuit. Ding rijdt nu nog rond.
Sounddragonmaandag 21 maart 2016 @ 23:47
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:36 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik heb jaren terug mijn GSXR vers uit de krat ingereden op het circuit. Ding rijdt nu nog rond.
Als je nou een nieuwe telefoon gaat kopen, kies je die dan ook uit aan de hand van een vergelijkingstest van vibrators? Die dingen trillen tenslotte ook tijdens gebruik, dus zijn dan blijkbaar hetzelfde.
DieselTankmaandag 21 maart 2016 @ 23:52
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En gewoon happen ook he _O-

Fluwelen voetje hoeft ook niet, maar het ding nieuw uit de doos tot aan zijn nek toe volstampen en er meteen het zwaarste mee gaan doen wat eigenlijk maar kan met een auto (vol belast bergen rijden) is gewoon niet een heel slim idee. Gaat ook niet alleen om je blok en evt bak, maar ook je remmen gaan meteen op hun falie krijgen, automaat dit dat..

Ik zeg ook niet dat het niet kan; ik zeg dat ik het niet zou aanraden.

Doe dat lekker volgend jaar, of een half jaartje erna ofzo.
Waar hap ik op?

Verder een versnellingsbak is tegenwoordig al zo goed gefreesd / gemaakt / gegoten dat het helemaal niks uit maakt.

En een half jaar of jaar normaal mee rijden gaat echt niet helpen hoor? En als je remmen na een paar duizend kilometer nog niet naar behoren werkt dan zou ik zsm contact opnemen met de dealer / importeur.

Als een motor warm is kan je er gewoon heel veel mee... Meer dan je denkt.
Sounddragonmaandag 21 maart 2016 @ 23:56
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:52 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Waar hap ik op?

Verder een versnellingsbak is tegenwoordig al zo goed gefreesd / gemaakt / gegoten dat het helemaal niks uit maakt.

En een half jaar of jaar normaal mee rijden gaat echt niet helpen hoor? En als je remmen na een paar duizend kilometer nog niet naar behoren werkt dan zou ik zsm contact opnemen met de dealer / importeur.

Als een motor warm is kan je er gewoon heel veel mee... Meer dan je denkt.
Ik zou er gewoon vooral de eerste tijd een beetje normaal mee doen.. niet als een sissy mee rijden ofzo, maar met 4 man en bagage met een nagelnieuwe bak de bergen in, is wel weer het andere uiterste.. gevoelsmatig is dat gewoon niet goed. Zal best kunnen, maar ik zou daar geen goed gevoel bij hebben. :P
derLudolfdinsdag 22 maart 2016 @ 00:03
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon vooral de eerste tijd een beetje normaal mee doen.. niet als een sissy mee rijden ofzo, maar met 4 man en bagage met een nagelnieuwe bak de bergen in, is wel weer het andere uiterste.. gevoelsmatig is dat gewoon niet goed. Zal best kunnen, maar ik zou daar geen goed gevoel bij hebben. :P
Precies. Bovendien, misschien is er iets niet goed aan die auto. Weet ik ik veel wat. Maar dat zou ik liever tijdens woon/werk verkeer achter komen zodat je garage waar je hem hebt gekocht het kan fixen, dan dat je met het hele gezin ergens bij Kassel op de vluchtstrook van de A44 sta.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 22-03-2016 00:07:06 (auto-correct typo's) ]
Sounddragondinsdag 22 maart 2016 @ 00:04
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Precies. Bovendien, misschien is er iets moet goed aan door auto. Weet ik ik veel wat. Maar dat zou ik liever tijdens woon/werk verkeer achter komen zodat je garage waar je hem hebt gekocht het kan fixen, dan dat je met het hele gezin ergens bij Kassel op de vluchtstrook van de A44 sta.
Met een boze kop;

}:| }:| Is een nieuwe auto, en op FOK! zeiden ze dat dat best gewoon kan }:| }:|
DieselTankdinsdag 22 maart 2016 @ 00:21
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Precies. Bovendien, misschien is er iets niet goed aan die auto. Weet ik ik veel wat. Maar dat zou ik liever tijdens woon/werk verkeer achter komen zodat je garage waar je hem hebt gekocht het kan fixen, dan dat je met het hele gezin ergens bij Kassel op de vluchtstrook van de A44 sta.
:')

je hebt een nieuwe auto :')

[ Bericht 22% gewijzigd door Sounddragon op 22-03-2016 00:23:48 ]
DieselTankdinsdag 22 maart 2016 @ 00:25
hey waar zijn mijn smileys heen
Sounddragondinsdag 22 maart 2016 @ 00:26
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:21 schreef [quote]14s.gif [b]Op dinsdag 22 maart 2016 00:25 schreef DieselTank het volgende:
hey waar zijn mijn smileys heen
Die hadden een nieuwe auto, zag ze net richting Oostenrijk rijden, ski's op het dak alles. :7
DieselTankdinsdag 22 maart 2016 @ 00:27
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

DieselTank het volgende:[/b]

[..]

:')

je hebt een nieuwe auto :')
Die hadden een nieuwe auto, zag ze net richting Oostenrijk rijden, ski's op het dak alles. :7
[/quote]
jaja

kijk de hele qoute is kapot
Sounddragondinsdag 22 maart 2016 @ 00:28
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:27 schreef DieselTank het volgende:


kijk de hele qoute is kapot
doet idd weer gek de laatste tijd, dubbele DM's ook }:|
DieselTankdinsdag 22 maart 2016 @ 00:29
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

jaja

kijk de hele qoute is kapot
doet idd weer gek de laatste tijd, dubbele DM's ook }:|
[/quote]
Ik zal even een moderator roepen
Sounddragondinsdag 22 maart 2016 @ 00:30
Snel! doe een TR!
DieselTankdinsdag 22 maart 2016 @ 00:33
nee dan krijg ik weer een note
DieselTankdinsdag 22 maart 2016 @ 00:35
we gaan offtopic.

Ik zeg TS het kan gewoon en veel plezier met de nieuwe auto :P Even de gebruiksaanwijzing lezen of contact met de dealer opleggen mbt bergen en schakelen en dan komt het helemaal goed ^O^
#ANONIEMdinsdag 22 maart 2016 @ 00:40
Ik moest samen met ouders en zus achter in een Simca 1000 met vouwcaravan naar het zuiden van Oostenrijk.
Sounddragondinsdag 22 maart 2016 @ 00:45
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik moest samen met ouders en zus achter in een Simca 1000 met vouwcaravan naar het zuiden van Oostenrijk.
Ik in een ouwe T3, helemaal afgeladen, dubbele imperial, gordijntjes alles, met tenten en een zeilboot erop en een aanhanger met een catamaran erachter. Kwam ook goed, als je maar rustig aan doet :7
#ANONIEMdinsdag 22 maart 2016 @ 00:49
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik in een ouwe T3, helemaal afgeladen, dubbele imperial, gordijntjes alles, met tenten en een zeilboot erop en een aanhanger met een catamaran erachter. Kwam ook goed, als je maar rustig aan doet :7
We lagen net voor Eindhoven al zowat in de sloot, mijn moeder had vouwcaravan ingeladen.
Henkerbedenkerdinsdag 22 maart 2016 @ 07:34
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daar hebben we het inrij fabeltje weer.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Hij gebruikt heel vaak !! dus het zal wel waar zijn !! :')
hottentotdinsdag 22 maart 2016 @ 08:52
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daar hebben we het inrij fabeltje weer.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Heeft zijn nichtje van 4 de site ingekleurd?
fathankdinsdag 22 maart 2016 @ 08:54
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En gewoon happen ook he _O-

Fluwelen voetje hoeft ook niet, maar het ding nieuw uit de doos tot aan zijn nek toe volstampen en er meteen het zwaarste mee gaan doen wat eigenlijk maar kan met een auto (vol belast bergen rijden) is gewoon niet een heel slim idee. Gaat ook niet alleen om je blok en evt bak, maar ook je remmen gaan meteen op hun falie krijgen, automaat dit dat..

Ik zeg ook niet dat het niet kan; ik zeg dat ik het niet zou aanraden.

Doe dat lekker volgend jaar, of een half jaartje erna ofzo.
Hoe doen mensen die in de Alpen wonen dat dan? Kopen die geen nieuwe auto?

Het is dat wij toevallig op een vlak stukje aarde wonen. Zo ongeveer als enige ter wereld. Denk niet dat wij Nederlanders het referentiekader bepalen in deze.
Eleikodinsdag 22 maart 2016 @ 09:11
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

We lagen net voor Eindhoven al zowat in de sloot, mijn moeder had vouwcaravan ingeladen.
:')
Eleikodinsdag 22 maart 2016 @ 09:12
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:16 schreef Fripsel het volgende:
Waarom zou je dat willen als je een grotere auto hebt staan? :{
Goede vraag.
vannelledinsdag 22 maart 2016 @ 09:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:12 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Goede vraag.
Die al beantwoord is....
Sounddragondinsdag 22 maart 2016 @ 11:24
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Hoe doen mensen die in de Alpen wonen dat dan? Kopen die geen nieuwe auto?

Het is dat wij toevallig op een vlak stukje aarde wonen. Zo ongeveer als enige ter wereld. Denk niet dat wij Nederlanders het referentiekader bepalen in deze.
Daar heb je idd een goed punt, geen idee hoe ze dat doen. Tegenwoordig zijn motoren als wat meer 'klaar voor de strijd' als ze uit de fabriek komen, maar een jaartje of 20 geleden niet.. :P
Misschien hangen we idd nog wel teveel aan die oude gebruiken mbt inrijden, ik vind het gewoon sielg voor een auto om hem meteen op zijn flikker te geven. ;(
Revolution-NLdinsdag 22 maart 2016 @ 11:25
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:21 schreef DieselTank het volgende:

[..]

:')

je hebt een nieuwe auto :')
Met een VAG mobiel kan je alles verwachten :P

De gemiddelde 15 jaar oude jap was bijv. betrouwbaarder dan mijn Seat Ibiza ST van één jaar oud met nog geen 40k op de klok :')
Metro2005dinsdag 22 maart 2016 @ 11:46
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:15 schreef Vlinderbom het volgende:
Hey hallo, wij hebben onlangs een tweede kleine auto aangeschaft, en nu lijkt het ons leuk om met deze auto even een weekje weg te gaan. Dat gaat natuurlijk proppen worden (4 personen) :P

Nu luidt de vraag; is het mogelijk om met een volgeladen auto, misschien wel met een dakkoffer erbij ook, op vakantie te gaan met een auto die maar een vermogen heeft van 95pk.
Betreft een 1.0 tfsi met automaat.

Gaan we hier bijvoorbeeld moeite mee krijgen als we de bergen opgaan?
Ik ben met een 54pk alto en een 69pk sterke swift door de franse alpen gereisd. Gaat prima, op tijd terugschakelen en gaan met die banaan.
T42dinsdag 22 maart 2016 @ 22:13
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:15 schreef Vlinderbom het volgende:
Hey hallo, wij hebben onlangs een tweede kleine auto aangeschaft, en nu lijkt het ons leuk om met deze auto even een weekje weg te gaan. Dat gaat natuurlijk proppen worden (4 personen) :P

Nu luidt de vraag; is het mogelijk om met een volgeladen auto, misschien wel met een dakkoffer erbij ook, op vakantie te gaan met een auto die maar een vermogen heeft van 95pk.
Betreft een 1.0 tfsi met automaat.

Gaan we hier bijvoorbeeld moeite mee krijgen als we de bergen opgaan?
rij met een VW LT 2250kg leeg met veel minder vermogen (65pk) zo de bergen in, volgeladen om te kamperen + boot er aan.
ben op vakantie dus de tijd

quote:
14s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 00:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik in een ouwe T3, helemaal afgeladen, dubbele imperial, gordijntjes alles, met tenten en een zeilboot erop en een aanhanger met een catamaran erachter. Kwam ook goed, als je maar rustig aan doet :7
idd dat doe ik dus met zijn grotere broer met zelfde motor vermogen :')
johnson555dinsdag 22 maart 2016 @ 22:19
Gaat dit over een A1? -O- :X
Ferdinsdag 22 maart 2016 @ 22:21
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daar hebben we het inrij fabeltje weer.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Ik heb dit dus gedaan met mijn Megane uit 2005 (80pk) Iedereen was onder de indruk van zijn snelheid en hij deed weinig onder voor de 100pk uitvoering of latere 105pk/240nm versie. Echter bij 115000km was de krukas kapot. Dan ga je toch twijfelen.
Vlinderbomdinsdag 29 maart 2016 @ 20:05
Beetje laat, maar dank voor alle zeer nuttige info! _O_

Het zou als het goed is dus geen problemen op moeten leveren, we zullen het meemaken! :P
Annedinsdag 29 maart 2016 @ 22:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:05 schreef Vlinderbom het volgende:
Beetje laat, maar dank voor alle zeer nuttige info! _O_

Het zou als het goed is dus geen problemen op moeten leveren, we zullen het meemaken! :P
Houd je ons op de hoogte :P ?
fathankdinsdag 29 maart 2016 @ 22:22
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Houd je ons op de hoogte :P ?
Ff een berichtje als ze boven zijn
Annedinsdag 29 maart 2016 @ 22:27
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Ff een berichtje als ze boven zijn
En > heelhuids < weer onder :o.

Dat vind ik enger, dan naar boven gaan.
derLudolfdinsdag 29 maart 2016 @ 23:27
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:27 schreef Anne het volgende:

[..]

En > heelhuids < weer onder :o.

Dat vind ik enger, dan naar boven gaan.
Remmen op de motor wordt in elk geval lastig met zo'n blok :X
Vlinderbomwoensdag 30 maart 2016 @ 10:10
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Houd je ons op de hoogte :P ?
Jazeker!
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Ff een berichtje als ze boven zijn
hahaha :P
Ivo1985woensdag 30 maart 2016 @ 20:31
Ik rij met een Mini uit 1981 en daarachter een kleine caravan ook de Alpen over.

Bergpassen met 12% zijn voor de combinatie geen enkel probleem. Gewoon in de eerste versnelling doorjanken tot 5500 toeren en dan snel naar de 2e versnelling.

Op een snelweghelling zoals in de Ardennen langs Verviers, of ten zuiden van Luik richting Luxemburg is 70-80 km/u geen bezwaar in de juiste versnelling. En dat is tweemaal zo snel als volgeladen vrachtwagens op die trajecten rijden.

Je zorgen maken over de prestaties van een moderne auto... Nergens voor nodig.
-Richard-woensdag 30 maart 2016 @ 20:53
afgelopen winter nog met afgeladen auto en 75 pk naar de alpen gekacheld. Totaal gewicht van +1700 kg op 75 pk (met - ik kan beter lopen - 120 nm koppel) Ja te doen hoor... en met een TSI (geen tfsi) met 95pk (en 160nm) mag dat geen probleem zijn joh!

Lekker heen rijden!
ColtZ40woensdag 30 maart 2016 @ 21:00
In de bergen de Ibiza op de sport stand zetten. Werkt perfect zeg ik uit ervaring, vooral bergafwaarts.