Omdat het ons leuk lijkt aangezien die nieuw is.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:16 schreef Fripsel het volgende:
Waarom zou je dat willen als je een grotere auto hebt staan?
Ah, thanks!quote:Op maandag 21 maart 2016 16:17 schreef pvdplanet het volgende:
Nee, maar zorgen dat je boven de +/- 3500 rpm blijft bergop.
Tja,...quote:Op maandag 21 maart 2016 16:21 schreef Vlinderbom het volgende:
[..]
Omdat het ons leuk lijkt aangezien die nieuw is.
En een anker.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Een 1.0tfsi? Neem 5 liter olie mee
En dat is nog de praktische kant.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:34 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind het wel een beetje.. Tja.
Voorin zal je prima zitten, en ik weet niet hoe ver je wil rijden. Maar ik vond als kind de reizen echt niet fijn. Gebrek aan been ruimte enzo. En mijn pa had gewoon een goed formaat gezinswagen. Ik had de stuipen gekregen als ze dan bedacht hadden van "ja jammer van de minder ruimte! Is leuk want nieuw.".![]()
Maar misschien ben ik wel verwend.
quote:Op maandag 21 maart 2016 16:29 schreef Poekel het volgende:
Ik ben ooit met een 1st gen Yaris (60pk) naar de Pyreneën gereden met 3 man en kampeeruitrusting. Prima te doen, zelfs met aircootje aan!
Tweede trip was met een 75pk polo, roadtrip oost-europa met 4 man en dito bagage. Ook prima. Als het rolt, rolt het. Kruipstrookje pakken als het moet. Geniet van de reis.
Hahaha, ik snap precies wat je bedoelt hoor, en je hebt daar ook wel gelijk in wat betreft de ruimte achterin. Maar omdat we alle 4 ons al lang verheugde op een tweede auto die we echt tekort kwamen, lijkt het ons gewoon leuk om een soort van even kennis met de auto te maken dmv een aantal dagen ermee weg te gaanquote:Op maandag 21 maart 2016 16:34 schreef Fripsel het volgende:
Ik vind het wel een beetje.. Tja.
Voorin zal je prima zitten, en ik weet niet hoe ver je wil rijden. Maar ik vond als kind de reizen echt niet fijn. Gebrek aan been ruimte enzo. En mijn pa had gewoon een goed formaat gezinswagen. Ik had de stuipen gekregen als ze dan bedacht hadden van "ja jammer van de minder ruimte! Is leuk want nieuw.".![]()
Maar misschien ben ik wel verwend.
Kun je miss wat meer vertellen over het afdalen met een automaat? raakt de automaat dan ''in de war'' ofzo?quote:Op maandag 21 maart 2016 16:36 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
En dat is nog de praktische kant.
Motorvermogen i.c.m. 4 personen + bagage + dakkoffer zou ik niet doen (met een nieuwere auto)
Ik ben vooral geen voorstander met een automaat te zwaar beladen van bergen af te dalen.
zeker in een koekblik
Een automaat kun je vaak toch ook wel vast zetten in een bepaalde versnelling? Wat zou een ander nadeel nog meer zijn dan?quote:Op maandag 21 maart 2016 16:36 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
En dat is nog de praktische kant.
Motorvermogen i.c.m. 4 personen + bagage + dakkoffer zou ik niet doen (met een nieuwere auto)
Ik ben vooral geen voorstander met een automaat te zwaar beladen van bergen af te dalen.
zeker in een koekblik
En anders zijn er altijd nog 3 personen de kunnen duwen.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:48 schreef BRooster het volgende:
Afhankelijk van hoe stijl de hellingen zijn zal het niet heel vlot gaan, maar als je het niet te gek maakt moet je een beetje berg best op/af komen hoor.
Vraag me af of dat in de vierde en vijfde versnelling lukt.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:17 schreef pvdplanet het volgende:
Nee, maar zorgen dat je boven de +/- 3500 rpm blijft bergop.
Wat noem je bergen ?quote:Op maandag 21 maart 2016 16:15 schreef Vlinderbom het volgende:
Gaan we hier bijvoorbeeld moeite mee krijgen als we de bergen opgaan?
Stelvio gaat zelfs prima met de fiets.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:23 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wat noem je bergen ?
Paar daagjes Eiffel of Sauerland of ga je de Stelvio op ?
Inhalen een optie?quote:Op maandag 21 maart 2016 19:18 schreef Mr.Ping het volgende:
Doe het niet, er zijn mensen die speciaal met hun 3-liter naar de bergen gaan om eens lekker te sturen en die zitten niet te wachten op boodschappenwagentjes die met een rokende koppeling en gierende v-snaar de berg op sukkelen.
Maar toen woog een auto 700 kg in plaats van 1300 tegenwoordig.quote:Op maandag 21 maart 2016 19:45 schreef fathank het volgende:
95pk
Maak je lekker druk zeg. Hoe denk je dat ze het 30 jaar geleden deden? Dan ging je met 60 pk de berg op.
Teveel toeren is ook niet goed.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Bij de beklimming toeren maken, ook als je het aanvoelt dat de motor sterk genoeg is. Bij te weinig toeren krijgt de auto te weinig smering en koeling. Je kan dus beter teveel toeren maken als te weinig.
Teveel toeren maak je niet zo snel als de motor goed op temperatuur is.quote:
Had je ook geen airco en stuurbekrachtiging die aangedreven moest worden en waren de auto's een stuk lichterquote:Op maandag 21 maart 2016 19:45 schreef fathank het volgende:
95pk
Maak je lekker druk zeg. Hoe denk je dat ze het 30 jaar geleden deden? Dan ging je met 60 pk de berg op.
Met een afgeladen auto met caravan en 2.0d met 75 pony's in het vooronder naar het zuiden, het kon allemaalquote:Op maandag 21 maart 2016 19:45 schreef fathank het volgende:
95pk
Dit.quote:Op maandag 21 maart 2016 21:00 schreef Sounddragon het volgende:
Als het ding nieuw-nieuw is en je dit in de inrij periode gaat doen weet ik niet of dat de aanrader van de maand is. Het is wel een goede shakedown; als je geen ellende krijgt is het een prima kar
Daar hebben we het inrij fabeltje weer.quote:Op maandag 21 maart 2016 21:00 schreef Sounddragon het volgende:
Als het ding nieuw-nieuw is en je dit in de inrij periode gaat doen weet ik niet of dat de aanrader van de maand is.
Maar wat moeten fabrikanten anders zeggen? Volgas gaan rijden..?. En als de motor / auto nieuw is en het ook allemaal nieuw is voor de bestuurder is het not done, want je wilt niet dat iemand die net een motorfiets van 1200cc even volgas op de weg gaatquote:Op maandag 21 maart 2016 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daar hebben we het inrij fabeltje weer.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Tjah, in de nieuwe auto van m'n ouders - juni '15 - staat het nog steeds in dat je de eerste zoveel duizend km rustig moet doen. Of het nou zin heeft of niet, het is een kleine moeite. Kwaad zal het in elk geval niet lijkt me.quote:Op maandag 21 maart 2016 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En gewoon happen ook hequote:Op maandag 21 maart 2016 23:10 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Maar wat moeten fabrikanten anders zeggen? Volgas gaan rijden..?. En als de motor / auto nieuw is en het ook allemaal nieuw is voor de bestuurder is het not done, want je wilt niet dat iemand die net een motorfiets van 1200cc even volgas op de weg gaat![]()
Volgens mij doet een goede monteur na een motorevisie even de motor volgas laten lopen, tenminste dat deed onze monteur
Ik heb jaren terug mijn GSXR vers uit de krat ingereden op het circuit. Ding rijdt nu nog rond.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:10 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Maar wat moeten fabrikanten anders zeggen? Volgas gaan rijden..?. En als de motor / auto nieuw is en het ook allemaal nieuw is voor de bestuurder is het not done, want je wilt niet dat iemand die net een motorfiets van 1200cc even volgas op de weg gaat![]()
Volgens mij doet een goede monteur na een motorevisie even de motor volgas laten lopen, tenminste dat deed onze monteur
Als je nou een nieuwe telefoon gaat kopen, kies je die dan ook uit aan de hand van een vergelijkingstest van vibrators? Die dingen trillen tenslotte ook tijdens gebruik, dus zijn dan blijkbaar hetzelfde.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik heb jaren terug mijn GSXR vers uit de krat ingereden op het circuit. Ding rijdt nu nog rond.
Waar hap ik op?quote:Op maandag 21 maart 2016 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En gewoon happen ook he![]()
Fluwelen voetje hoeft ook niet, maar het ding nieuw uit de doos tot aan zijn nek toe volstampen en er meteen het zwaarste mee gaan doen wat eigenlijk maar kan met een auto (vol belast bergen rijden) is gewoon niet een heel slim idee. Gaat ook niet alleen om je blok en evt bak, maar ook je remmen gaan meteen op hun falie krijgen, automaat dit dat..
Ik zeg ook niet dat het niet kan; ik zeg dat ik het niet zou aanraden.
Doe dat lekker volgend jaar, of een half jaartje erna ofzo.
Ik zou er gewoon vooral de eerste tijd een beetje normaal mee doen.. niet als een sissy mee rijden ofzo, maar met 4 man en bagage met een nagelnieuwe bak de bergen in, is wel weer het andere uiterste.. gevoelsmatig is dat gewoon niet goed. Zal best kunnen, maar ik zou daar geen goed gevoel bij hebben.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:52 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Waar hap ik op?
Verder een versnellingsbak is tegenwoordig al zo goed gefreesd / gemaakt / gegoten dat het helemaal niks uit maakt.
En een half jaar of jaar normaal mee rijden gaat echt niet helpen hoor? En als je remmen na een paar duizend kilometer nog niet naar behoren werkt dan zou ik zsm contact opnemen met de dealer / importeur.
Als een motor warm is kan je er gewoon heel veel mee... Meer dan je denkt.
Precies. Bovendien, misschien is er iets niet goed aan die auto. Weet ik ik veel wat. Maar dat zou ik liever tijdens woon/werk verkeer achter komen zodat je garage waar je hem hebt gekocht het kan fixen, dan dat je met het hele gezin ergens bij Kassel op de vluchtstrook van de A44 sta.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon vooral de eerste tijd een beetje normaal mee doen.. niet als een sissy mee rijden ofzo, maar met 4 man en bagage met een nagelnieuwe bak de bergen in, is wel weer het andere uiterste.. gevoelsmatig is dat gewoon niet goed. Zal best kunnen, maar ik zou daar geen goed gevoel bij hebben.
Met een boze kop;quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Precies. Bovendien, misschien is er iets moet goed aan door auto. Weet ik ik veel wat. Maar dat zou ik liever tijdens woon/werk verkeer achter komen zodat je garage waar je hem hebt gekocht het kan fixen, dan dat je met het hele gezin ergens bij Kassel op de vluchtstrook van de A44 sta.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Precies. Bovendien, misschien is er iets niet goed aan die auto. Weet ik ik veel wat. Maar dat zou ik liever tijdens woon/werk verkeer achter komen zodat je garage waar je hem hebt gekocht het kan fixen, dan dat je met het hele gezin ergens bij Kassel op de vluchtstrook van de A44 sta.
Die hadden een nieuwe auto, zag ze net richting Oostenrijk rijden, ski's op het dak alles.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:21 schreef [quote]
[b]Op dinsdag 22 maart 2016 00:25 schreef DieselTank het volgende:
hey waar zijn mijn smileys heen
Die hadden een nieuwe auto, zag ze net richting Oostenrijk rijden, ski's op het dak alles.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
DieselTank het volgende:[/b]
[..]
je hebt een nieuwe auto
doet idd weer gek de laatste tijd, dubbele DM's ookquote:
doet idd weer gek de laatste tijd, dubbele DM's ookquote:
Ik in een ouwe T3, helemaal afgeladen, dubbele imperial, gordijntjes alles, met tenten en een zeilboot erop en een aanhanger met een catamaran erachter. Kwam ook goed, als je maar rustig aan doetquote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik moest samen met ouders en zus achter in een Simca 1000 met vouwcaravan naar het zuiden van Oostenrijk.
We lagen net voor Eindhoven al zowat in de sloot, mijn moeder had vouwcaravan ingeladen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik in een ouwe T3, helemaal afgeladen, dubbele imperial, gordijntjes alles, met tenten en een zeilboot erop en een aanhanger met een catamaran erachter. Kwam ook goed, als je maar rustig aan doet
Hij gebruikt heel vaak !! dus het zal wel waar zijn !!quote:Op maandag 21 maart 2016 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heeft zijn nichtje van 4 de site ingekleurd?quote:Op maandag 21 maart 2016 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoe doen mensen die in de Alpen wonen dat dan? Kopen die geen nieuwe auto?quote:Op maandag 21 maart 2016 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En gewoon happen ook he![]()
Fluwelen voetje hoeft ook niet, maar het ding nieuw uit de doos tot aan zijn nek toe volstampen en er meteen het zwaarste mee gaan doen wat eigenlijk maar kan met een auto (vol belast bergen rijden) is gewoon niet een heel slim idee. Gaat ook niet alleen om je blok en evt bak, maar ook je remmen gaan meteen op hun falie krijgen, automaat dit dat..
Ik zeg ook niet dat het niet kan; ik zeg dat ik het niet zou aanraden.
Doe dat lekker volgend jaar, of een half jaartje erna ofzo.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
We lagen net voor Eindhoven al zowat in de sloot, mijn moeder had vouwcaravan ingeladen.
Goede vraag.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:16 schreef Fripsel het volgende:
Waarom zou je dat willen als je een grotere auto hebt staan?
Daar heb je idd een goed punt, geen idee hoe ze dat doen. Tegenwoordig zijn motoren als wat meer 'klaar voor de strijd' als ze uit de fabriek komen, maar een jaartje of 20 geleden niet..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoe doen mensen die in de Alpen wonen dat dan? Kopen die geen nieuwe auto?
Het is dat wij toevallig op een vlak stukje aarde wonen. Zo ongeveer als enige ter wereld. Denk niet dat wij Nederlanders het referentiekader bepalen in deze.
Met een VAG mobiel kan je alles verwachtenquote:
Ik ben met een 54pk alto en een 69pk sterke swift door de franse alpen gereisd. Gaat prima, op tijd terugschakelen en gaan met die banaan.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:15 schreef Vlinderbom het volgende:
Hey hallo, wij hebben onlangs een tweede kleine auto aangeschaft, en nu lijkt het ons leuk om met deze auto even een weekje weg te gaan. Dat gaat natuurlijk proppen worden (4 personen)
Nu luidt de vraag; is het mogelijk om met een volgeladen auto, misschien wel met een dakkoffer erbij ook, op vakantie te gaan met een auto die maar een vermogen heeft van 95pk.
Betreft een 1.0 tfsi met automaat.
rij met een VW LT 2250kg leeg met veel minder vermogen (65pk) zo de bergen in, volgeladen om te kamperen + boot er aan.quote:Op maandag 21 maart 2016 16:15 schreef Vlinderbom het volgende:
Hey hallo, wij hebben onlangs een tweede kleine auto aangeschaft, en nu lijkt het ons leuk om met deze auto even een weekje weg te gaan. Dat gaat natuurlijk proppen worden (4 personen)
Nu luidt de vraag; is het mogelijk om met een volgeladen auto, misschien wel met een dakkoffer erbij ook, op vakantie te gaan met een auto die maar een vermogen heeft van 95pk.
Betreft een 1.0 tfsi met automaat.
idd dat doe ik dus met zijn grotere broer met zelfde motor vermogenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 00:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik in een ouwe T3, helemaal afgeladen, dubbele imperial, gordijntjes alles, met tenten en een zeilboot erop en een aanhanger met een catamaran erachter. Kwam ook goed, als je maar rustig aan doet
Ik heb dit dus gedaan met mijn Megane uit 2005 (80pk) Iedereen was onder de indruk van zijn snelheid en hij deed weinig onder voor de 100pk uitvoering of latere 105pk/240nm versie. Echter bij 115000km was de krukas kapot. Dan ga je toch twijfelen.quote:Op maandag 21 maart 2016 21:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Houd je ons op de hoogtequote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:05 schreef Vlinderbom het volgende:
Beetje laat, maar dank voor alle zeer nuttige info!
Het zou als het goed is dus geen problemen op moeten leveren, we zullen het meemaken!
Ff een berichtje als ze boven zijnquote:
Remmen op de motor wordt in elk geval lastig met zo'n blokquote:Op dinsdag 29 maart 2016 22:27 schreef Anne het volgende:
[..]
En > heelhuids < weer onder.
Dat vind ik enger, dan naar boven gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |