Jij was toch van de mannenliefde?quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het erg gezellig op kantoor, zou het voor geen goud willen missen.
Even per dm over mode gepraat. Chillex.quote:Op donderdag 24 maart 2016 15:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft IPA moeite met die vraag.
1 Aprilquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:53 schreef Boterbartje het volgende:
Ipa heeft glitterdas
Nog mensen tentamens binnenkort?
Sexy toch?quote:
Mwah, duurt nog ff. 19 april.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:53 schreef Boterbartje het volgende:
Ipa heeft glitterdas
Nog mensen tentamens binnenkort?
Huh?quote:Op donderdag 24 maart 2016 01:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jij was toch van de mannenliefde?
Makkelijk te verwarren hiero...quote:
Op dit moment werk ik circa 8 uur per week vanuit huis voor een advocatenkantoor en ben het volledig met je eens. Ja, je ziet inhoudelijk iets van juridische werk maar je mist écht teveel om daadwerkelijk mee te draaien in een praktijk --> waardoor je nooit het volledige beeld van je werkzaamheden krijgt. Heb gedurende mijn fulltime stage meer ervaring opgedaan dan die paar maanden thuiswerk terwijl ik juridisch veel relevanter bezig ben op dit moment.quote:Op woensdag 23 maart 2016 18:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Als vast werk: Eens.
Voor stage: oneens
Heb je niet het zelfde probleem als je slechts 1 dag per week op kantoor bent? Tenzij je echt een flink aantal dagen meeloopt mis je als stagiair sowieso veel. Is ook een reden dat sommige kantoren geen stagiairs aannemen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:17 schreef Keyos het volgende:
[..]
Op dit moment werk ik circa 8 uur per week vanuit huis voor een advocatenkantoor en ben het volledig met je eens. Ja, je ziet inhoudelijk iets van juridische werk maar je mist écht teveel om daadwerkelijk mee te draaien in een praktijk --> waardoor je nooit het volledige beeld van je werkzaamheden krijgt.
Vanzelfsprekend is (juridisch) thuiswerken altijd nuttiger dan niets doen.
Yep, dat probleem loop je gewoon altijd tegenaan als je niet fulltime meedraait. Zelfs als je fulltime meedraait weet de afdeling je pas te vinden na de eerste maand en een paar borrels verder, laat staan wanneer je 1 á 2 dagen aanwezig bent.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:19 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Heb je niet het zelfde probleem als je slechts 1 dag per week op kantoor bent?
Een akte in de zin van 3:94 lid 1 is een onderhandse akte (een overeenkomst van cessie in casu), geen notariële akte.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:18 schreef Thereyougo het volgende:
Hoi allen,
Ik ben druk aan het sturen voor BR1 en heb een vraag mbt een hypotheekrecht (gaat om vraag 6 van het tentamen van 23 juni 2014, RuG). De vraag is als volgt:
"Na een succesvolle proefperiode bij zijn nieuwe werkgever krijgt Teun een vast contract aangebo-den. Daarmee is hij staat een woning te kopen. Op 21 december 2012 vindt de overdracht plaats en wordt een recht van hypotheek gevestigd ten behoeve van SDB bank. De bank verkoopt en levert op 31 januari 2014 haar vorderingsrecht op Teun aan een andere bank, de Interspaarbank. Van deze cessie wordt een notariële akte opgemaakt. Op 4 februari 2014 gaat SDB bank failliet. Een week later krijgt Teun bericht van de Interspaarbank dat het vorderingsrecht van SDB bank is overgenomen en dat hij de maandelijkse rentebetaling en aflossing moet overmaken naar een reke-ningnummer van de Interspaarbank. Moet Teun inderdaad aan de Interspaarbank gaan betalen? Zo ja, vanaf welk moment, zo nee waarom niet? (8 punten)"
Het antwoordmodel geeft o.a. het volgende antwoord:
"Levering. Het vorderingsrecht op Teun is een recht op naam dat op de wijze van art. 3:94 BW door middel van cessie geleverd dient te worden. In casu is sprake van levering door stille cessie (art. 3:94 lid 3 BW). Er wordt immers een notariële akte van cessie opgesteld (art. 156 lid 2 Rv jo. art. 2 Wna; deze artikelen hoeven niet genoemd te worden, voldoende is dat de studenten aangeven dat een notariële akte een authentieke akte is in de zin van art. 3:94 lid 3 BW). Dit betekent dat voor een geldige levering geen mededeling aan de debi-tor cessus vereist is."
Mijn vraag, waarom is er sprake van levering door stille cessie? Art. 3:94 lid 1 BW spreekt immers van een 'daartoe bestemde akte'. Aangezien het gaat om een hypotheekrecht op een onroerend goed, ging ik ervan uit dat 3:89 lid 1 BW van toepassing is, waarin staat dat er een tussen partijen opgemaakte notariële akte moet worden worden gemaakt. Waarom is dit i.c. niet het geval?
Bij voorbaat mijn immense dank!
Gewoon zorgen dat je op vrijdag werkt zodat je de borrel meepakt.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:19 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Heb je niet het zelfde probleem als je slechts 1 dag per week op kantoor bent? Tenzij je echt een flink aantal dagen meeloopt mis je als stagiair sowieso veel. Is ook een reden dat sommige kantoren geen stagiairs aannemen.
Je moet iets schrijven?quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:29 schreef eriksd het volgende:
Binnenkort hopelijk weer een mooi artikel.
Spannend! Assessment goed gegaan? (Had geloof ik iets gelezen maar te lui om terug te lezen)quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:27 schreef IPA35 het volgende:
Volgende week hopelijk mijn cijfer en wel/geen stage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |