abonnement Unibet Coolblue
pi_160829703
Een lief-dagboek-topic plek om even te kunnen klagen over je kreupele lijf dat weer eens niet wilde wat jij wilde.

Of het klagen helpt weten we niet, dat kan twee kanten op, maar dat zien we vanzelf wel ;)


Ben je zelf ziek, ken je iemand die ziek is of ben je chronisch nieuwsgierig met brandende vragen? Aarzel vooral niet om mee te posten!

Om het voor iedereen wat overzichtelijker te houden, zodat je je eventuele vragen gericht kan stellen en om onze soms warrige medicijnhoofdjes wat rust te geven vind je hieronder onze awesome vaste gasten incluis een korte medische samenvatting.

Wil je ook een plekje in le lijstje? Stuur houdjemond dan even een PM :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Jaimy_Luca op 23-03-2016 09:36:15 ]
pi_160829717
Oeps! Sorry. Ik was onverwacht de lapo.

Als er nog iets moet veranderen aan de OP: Laat maar iets horen.
  maandag 21 maart 2016 @ 10:58:22 #3
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160829965
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:40 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Oeps! Sorry. Ik was onverwacht de lapo.

Als er nog iets moet veranderen aan de OP: Laat maar iets horen.
Je mag deze tekst wel invullen in de OP:

Superkimmi
Vrouw, geboren in 1990. Ik heb al sinds de basisschool astma en in de eerste periode vaak last gehad van longontstekingen. Na de puberteit ben ik een aantal jaar vrij stabiel geweest. Maar de laatste paar jaar ben ik onwijs vaak verkouden voor een langere periode. Dit heeft erg veel invloed op mijn energielevel, conditie en algehele lichamelijke toestand, omdat verkouden zijn voor mij echt een ramp is. In maart 2016 is na een nieuwe longontsteking bij mij longfibrose geconstateerd. Omdat mijn longen nog niet onwijs beschadigd zijn zullen de extra gevolgen voorlopig nog wel te overzien zijn. Gedurende 2016 zal ik vaak bij de longarts te vinden zijn om verder te onderzoeken wat mijn baseline scenario is (hoe gaat het met mijn longen als ik niet verkouden ben), wat er precies gebeurt wanneer ik wel verkouden ben en of er verdere medicatie nodig is (en werkt) in de nabije toekomst..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 21 maart 2016 @ 11:00:48 #4
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_160829998
mag ik terug in de OP met de ziekte van Hashimoto? if not, even goeie vrienden.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_160830067
Ik wil mijn stukje wel wat uitbreiden, want ik heb het wel erg kort omschreven.

Sylvana
Ik ben Sylvana, 29 jaar en ik heb verschillende chronische ziektes.
Ik heb sinds 2011 Diabetes type1. De eerste jaren spoot ik insuline en lukte het me omdat ik ook psychische problemen heb niet goed om mijn Diabetes te reguleren. Daardoor ben ik een aantal keren in het ziekenhuis beland. De laatste 2 jaar gaat het gelukkig beter en heb ik het goed onder controle. Sinds november 2015 heb ik een insulinepomp, wat het leven een stuk makkelijker maakt omdat ik mijn Diabetes nu veel flexibeler kan reguleren. Naast Diabetes heb ik ook nog Scoliose en de ziekte van Crohn. Voor mijn psychische problematiek volg ik therapie. Ik ben volledig arbeidsongeschikt en krijg een Wajong-uitkering.
  maandag 21 maart 2016 @ 11:16:20 #6
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160830227
Oh en Jaimy-Luca, die hoofdpijn die je beschrijft in de Lapo vh vorige topic bij wakker worden heb ik ook wel eens. Dat je wakker wordt en gewoon weet dat dit een dag wordt waarbij die hoofdpijn ook niet meer weggaat. Ben je er wel eens mee naar de dokter geweest? Bij mij bleek het een vorm van migraine te zijn en sinds ik sumatriptan heb, heb ik eindelijk een medicijn waarmee de hoofdpijn wel weggaat. De bijwerkingen zijn niet mals (misselijk, duizelig, zwart voor ogen, allemaal gehad), maar duren maar een halfuurtje. Dat heb ik wel over voor hoofdpijnvrij rest vd dag.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160830257
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:00 schreef sararaats het volgende:
mag ik terug in de OP met de ziekte van Hashimoto? if not, even goeie vrienden.
Zou je dan je verhaal kort op willen schrijven zodat ik 'm kan kopiëren en plakken in de OP? :@
pi_160830289
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:16 schreef superkimmi het volgende:
Oh en Jaimy-Luca, die hoofdpijn die je beschrijft in de Lapo vh vorige topic bij wakker worden heb ik ook wel eens. Dat je wakker wordt en gewoon weet dat dit een dag wordt waarbij die hoofdpijn ook niet meer weggaat. Ben je er wel eens mee naar de dokter geweest? Bij mij bleek het een vorm van migraine te zijn en sinds ik sumatriptan heb, heb ik eindelijk een medicijn waarmee de hoofdpijn wel weggaat. De bijwerkingen zijn niet mals (misselijk, duizelig, zwart voor ogen, allemaal gehad), maar duren maar een halfuurtje. Dat heb ik wel over voor hoofdpijnvrij rest vd dag.
De pijn op zich is niet zo erg. Qua pijn zou ik het een 6 geven. (Maar ik heb hoge pijngrens.)

Ik zeg al een tijdje tegen vriend dat ik eigenlijk wel met die hoofdpijn naar de dokter moet. Nu nog afspraak maken. *Gaat bellen*
pi_160830303
Is de OP zo goed? (Alleen sararaats moet er nog bij.)
  maandag 21 maart 2016 @ 11:22:30 #10
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160830311
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Is de OP zo goed? (Alleen sararaats moet er nog bij.)
^O^
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160830339
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Is de OP zo goed? (Alleen sararaats moet er nog bij.)
^O^
  maandag 21 maart 2016 @ 11:52:55 #12
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_160830791
ik ben sararaats en heb de ziekte van Hashimoto. dit betekent dat mijn afweersysteem van mijn lichaam mijn schildklier aanvalt.

heel kort: De ziekte van Hashimoto is een vaak voorkomende vorm van hypothyreoïdie. Het is een auto-immuunziekte, waarbij het afweersysteem van het lichaam de schildklier aanvalt. Hierdoor ontstaan steeds terugkerende ontstekingen, en laat de klier het afweten. De gevolgen daarvan zijn voelbaar over het hele lichaam.

ik was altijd maar moe en mijn schildklier zwol op.

ik kreeg L-Thyroxine® 25mcg maar als die niet helpt, radio-actief jodium. laatste optie is een operatie.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_160831148
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 11:52 schreef sararaats het volgende:
ik ben sararaats en heb de ziekte van Hashimoto. dit betekent dat mijn afweersysteem van mijn lichaam mijn schildklier aanvalt.

heel kort: De ziekte van Hashimoto is een vaak voorkomende vorm van hypothyreoïdie. Het is een auto-immuunziekte, waarbij het afweersysteem van het lichaam de schildklier aanvalt. Hierdoor ontstaan steeds terugkerende ontstekingen, en laat de klier het afweten. De gevolgen daarvan zijn voelbaar over het hele lichaam.

ik was altijd maar moe en mijn schildklier zwol op.

ik kreeg L-Thyroxine® 25mcg maar als die niet helpt, radio-actief jodium. laatste optie is een operatie.
Done.
pi_160831155
Als je er nieuw bijkomt, wanneer mag je dan ook in de OP?
pi_160831669
quote:
11s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Als je er nieuw bijkomt, wanneer mag je dan ook in de OP?
Als je regelmatig meepost vind ik. Niet als je gewoon 1 keer wat gezegd hebt. Dus wel minimaal 1 topic regelmatig meegepost hebben ofzo? Al hoeft het van mij ook niet heel streng gecontroleerd te worden hoor. Jij mag er wat mij betreft wel bij :Y

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Done.
Er moet alleen nog ff een enter tussen Superkimmi en haar dan ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door _Hestia_ op 21-03-2016 13:44:55 ]
  maandag 21 maart 2016 @ 13:40:52 #16
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160832730
quote:
11s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Als je er nieuw bijkomt, wanneer mag je dan ook in de OP?
Van mij mag je er wel bij hoor. :). Ben zelf maar paar daagjes voor jou gaan meeposten
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 21 maart 2016 @ 14:49:59 #17
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_160834185
Oh ja ik ben 36.

Soms heb ik van die dagen dat iedereen mij met rust moet laten zoals vandaag.

Nu weet ik niet of dat steek houdt met de Hashimoro of ik gewoon effe knetter ben.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_160834241
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 14:49 schreef sararaats het volgende:
Oh ja ik ben 36.

Soms heb ik van die dagen dat iedereen mij met rust moet laten zoals vandaag.

Nu weet ik niet of dat steek houdt met de Hashimoro of ik gewoon effe knetter ben.
Dat hebben de meeste mensen wel eens denk ik :)
pi_160834463
Dat de dokter gewoon niet bereikbaar is. :(

Update 15:50: En nog steeds niet hè. :{

[ Bericht 18% gewijzigd door Jaimy_Luca op 21-03-2016 15:50:39 ]
  maandag 21 maart 2016 @ 16:05:25 #20
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160835779
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 15:04 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat de dokter gewoon niet bereikbaar is. :(

Update 15:50: En nog steeds niet hè. :{
vervelend!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160836307
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:05 schreef LPFAN het volgende:

[..]

vervelend!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus zelfs bij bewindvoering kunnen ze het niet? :{

Juist als je van het minimum moet leven lijkt me dat wel een belangrijk dingetje toch.. :')
  maandag 21 maart 2016 @ 16:38:09 #22
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160836550
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:28 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dus zelfs bij bewindvoering kunnen ze het niet? :{

Juist als je van het minimum moet leven lijkt me dat wel een belangrijk dingetje toch.. :')
Ligt aan de bank (dit keer) heb haar net ff gebeld en ze heeft ff snel 10 euro overgemaakt dat ik iig eten kon kopen voor vandaag.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160836577
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:38 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ligt aan de bank (dit keer) heb haar net ff gebeld en ze heeft ff snel 10 euro overgemaakt dat ik iig eten kon kopen voor vandaag.
Oh gelukkig :)
  maandag 21 maart 2016 @ 16:41:08 #24
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160836623
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:39 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Oh gelukkig :)
Ja. Meestal ligt het aan de bank, dat boeit hun ook niet dat je dan in de problemen komt he. Gelukkig kon ik wat lenen van mijn moeder anders had ik gewoon het hele weekend geen eten gehad :{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160836860
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:41 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja. Meestal ligt het aan de bank, dat boeit hun ook niet dat je dan in de problemen komt he. Gelukkig kon ik wat lenen van mijn moeder anders had ik gewoon het hele weekend geen eten gehad :{
Wat fijn dat je wat geld kon lenen en er nu 10 euro is overgemaakt. Maar wel superslecht hoor, zo komen mensen alleen maar meer in de problemen -O-
  maandag 21 maart 2016 @ 16:58:21 #26
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160836998
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat fijn dat je wat geld kon lenen en er nu 10 euro is overgemaakt. Maar wel superslecht hoor, zo komen mensen alleen maar meer in de problemen -O-
Ja. Het is de zoveelste keer dat de bank problemen heeft. (ABN AMRO) blegh.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160837057
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:41 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja. Meestal ligt het aan de bank, dat boeit hun ook niet dat je dan in de problemen komt he. Gelukkig kon ik wat lenen van mijn moeder anders had ik gewoon het hele weekend geen eten gehad :{
Pft, dat is echt vervelend. ;(
  maandag 21 maart 2016 @ 17:01:28 #28
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160837082
Jullie krijgen de groetjes van houdjemond trouwens ;p ze komt ff een tijdje niet in dit topic.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160837084
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:58 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja. Het is de zoveelste keer dat de bank problemen heeft. (ABN AMRO) blegh.
Altijd als ik dergelijke problemen hoor, gaat het om de ABN. Kennis van me is er ook vaak mee aan het sodemieteren. Leeft van een minimumloon, en het zou op vrijdag binnen moeten komen. Maar heel vaak word dat dus over het weekend heengetild door de bank.

Heb er zelf bij de Rabobank geen last van..
  maandag 21 maart 2016 @ 17:02:27 #30
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160837117
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:01 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Altijd als ik dergelijke problemen hoor, gaat het om de ABN. Kennis van me is er ook vaak mee aan het sodemieteren. Leeft van een minimumloon, en het zou op vrijdag binnen moeten komen. Maar heel vaak word dat dus over het weekend heengetild door de bank.

Heb er zelf bij de Rabobank geen last van..
Jah heel irritant. Had ook altijd rabo, en ook geen last daar van. Ja wel eens storing maar goed dat heeft elke bank.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160837133
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:01 schreef LPFAN het volgende:
Jullie krijgen de groetjes van houdjemond trouwens ;p ze komt ff een tijdje niet in dit topic.
Huh waarom niet :? Groetjes terug dan maar!
  maandag 21 maart 2016 @ 17:03:19 #32
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160837149
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:02 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Huh waarom niet :? Groetjes terug dan maar!
Ze neemt ff tijd voor zichzelf.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160837173
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:03 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ze neemt ff tijd voor zichzelf.
Oke.
pi_160837207
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 16:05 schreef LPFAN het volgende:

[..]

vervelend!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook heel vervelend. Gelukkig hulp zodat je in ieder geval eten kan kopen.
pi_160840415
Heeft iemand misschien DE oplossing zodat ik de diabetes gewoon kan accepteren? Bestaat er misschien een ik-accepteer-wat-ik-heb-pil?

Het gaat soms heel goed, maar vaak ineens ook weer helemaal niet en koop en eet ik hele foute dingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160840891
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:18 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Heeft iemand misschien DE oplossing zodat ik de diabetes gewoon kan accepteren? Bestaat er misschien een ik-accepteer-wat-ik-heb-pil?

Het gaat soms heel goed, maar vaak ineens ook weer helemaal niet en koop en eet ik hele foute dingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, die pil wil ik ook!
En nee, ik heb niet de oplossing. Ik weet alleen dat er over blijven praten helpt. (niet iedereen zit daarop te wachten. Daarom is het zo fijn om hier te typen)
Ik heb het zelf ook nog niet geaccepteerd.
pi_160841356
Accepteren is een moeilijk iets, ben er zelf ook niet zo goed in.
Maar ik heb wel de volgende gedachte: Als je iets niet accepteert, wat is dan wél je plan?
Jezelf beter maken ondanks dat je weet dat dat onmogelijk is? Zo werk je jezelf alleen maar verder de teleurstelling in en of je daar beter of slechter van wordt lijkt me wel duidelijk.
Maar accepteren is geen knop die je om kunt zetten, het is denk ik een proces.
En als je dat proces af kunt ronden denk ik dat je er veel baat bij hebt in de toekomst.

En ja, dit geldt ook voor mezelf, ben er zelf ook nog mee bezig en nog lang niet klaar.
Ik vervloek mijn weigerachtige rotlijf regelmatig maar je raadt het al, dat helpt ook niet.
Vraag me wel eens af wat erger is, de pijn of het besef dat je beperkt bent.
pi_160841773
Wat is erger? De pijn of het besef dat je beperkt bent?

Mooie vraag.
Meestal vind ik het besef dat ik beperkt ben erger en ga ik voor de pijn.
En soms, als ik bv. geen zin heb om naar een verjaardag te gaan, kies ik voor het besef :P
pi_160841800
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:18 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Heeft iemand misschien DE oplossing zodat ik de diabetes gewoon kan accepteren? Bestaat er misschien een ik-accepteer-wat-ik-heb-pil?

Het gaat soms heel goed, maar vaak ineens ook weer helemaal niet en koop en eet ik hele foute dingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is volgens jou accepteren dat je diabetes hebt?
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2016 @ 20:06:06 #40
137949 Disana
pi_160842096
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:00 schreef Adriane het volgende:
Wat is erger? De pijn of het besef dat je beperkt bent?

Mooie vraag.
Meestal vind ik het besef dat ik beperkt ben erger en ga ik voor de pijn.
En soms, als ik bv. geen zin heb om naar een verjaardag te gaan, kies ik voor het besef :P
Ik vind het besef persoonlijk ook erger al ben ik ook niet zo'n liefhebber van de pijn, kan er maar niet aan wennen. :N
Maar als ik nadenk over wat ik vroeger allemaal kon en deed en weten dat ik dat nooit meer kan doen doet veel meer pijn.
Herinneringen, daar moeten we het mee doen. Maar dan alleen de oude. Nieuwe maken zit er niet meer in. Nooit meer.
pi_160843311
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik vind het besef persoonlijk ook erger al ben ik ook niet zo'n liefhebber van de pijn, kan er maar niet aan wennen. :N
Maar als ik nadenk over wat ik vroeger allemaal kon en deed en weten dat ik dat nooit meer kan doen doet veel meer pijn.
Herinneringen, daar moeten we het mee doen. Maar dan alleen de oude. Nieuwe maken zit er niet meer in. Nooit meer.
:*
Ja, dat doet heel veel pijn.
Het wordt nooit meer zoals het was.

Ik zat laatst te huilen op de fiets. Het waaide en ik kwam bijna niet vooruit. En dat terwijl ik voorheen vrolijk door Limburg en de Ardennen fietste.

Ik weet het, nieuwe herinneringen kunnen ook mooi zijn, maar ze zijn anders.
  maandag 21 maart 2016 @ 20:59:40 #43
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160843846
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik vind het besef persoonlijk ook erger al ben ik ook niet zo'n liefhebber van de pijn, kan er maar niet aan wennen. :N
Maar als ik nadenk over wat ik vroeger allemaal kon en deed en weten dat ik dat nooit meer kan doen doet veel meer pijn.
Herinneringen, daar moeten we het mee doen. Maar dan alleen de oude. Nieuwe maken zit er niet meer in. Nooit meer.
Hoezo zou je geen nieuwe herinneringen kunnen maken? Geluk zoeken in kleine dingen hoe moeilijk het ook is af en toe.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160845845
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:59 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hoezo zou je geen nieuwe herinneringen kunnen maken? Geluk zoeken in kleine dingen hoe moeilijk het ook is af en toe.
Je hebt gelijk, ik heb het verkeerd verwoord. My bad.
Ik bedoelde nieuwe herinneringen gelijkwaardig aan vroeger.
Ik heb de meest stoere en zwaarste baantjes gehad waar ik met veel plezier aan terug denk.
Bergwandelingen maken op vakantie vond ik ook altijd prachtig, kon ik echt van genieten.
Maar dat is allemaal voorbij, op dát vlak zullen er geen nieuwe herinneringen meer komen en zo bedoelde ik mijn post ook.
Al stond het er een beetje ongelukkig. :@

Maar idd, dat zorgt er voor dat er ruimte is om een nieuw soort herinnering te maken.
pi_160845935
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:45 schreef Adriane het volgende:

[..]

:*
Ja, dat doet heel veel pijn.
Het wordt nooit meer zoals het was.

Ik zat laatst te huilen op de fiets. Het waaide en ik kwam bijna niet vooruit. En dat terwijl ik voorheen vrolijk door Limburg en de Ardennen fietste.

Ik weet het, nieuwe herinneringen kunnen ook mooi zijn, maar ze zijn anders.
Dat klinkt naar en ik vind het echt vervelend voor je.
Het besef dat je iets niet maar kan komt soms vreselijk hard aan, denk dat ik liever een deur in m'n gezicht krijg.
Maar het besef is er wel, nu de acceptatie nog.
  maandag 21 maart 2016 @ 22:13:15 #46
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160846100
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik heb het verkeerd verwoord. My bad.
Ik bedoelde nieuwe herinneringen gelijkwaardig aan vroeger.
Ik heb de meest stoere en zwaarste baantjes gehad waar ik met veel plezier aan terug denk.
Bergwandelingen maken op vakantie vond ik ook altijd prachtig, kon ik echt van genieten.
Maar dat is allemaal voorbij, op dát vlak zullen er geen nieuwe herinneringen meer komen en zo bedoelde ik mijn post ook.
Al stond het er een beetje ongelukkig. :@

Maar idd, dat zorgt er voor dat er ruimte is om een nieuw soort herinnering te maken.
Nee nu snap ik je! Bedoelde het ook niet kwaad hoor ;) Das rot ja, heb ik zelf ook.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160846150
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat is volgens jou accepteren dat je diabetes hebt?
Accepteren dat ik niet meer zomaar langs de Mac kan en niet meer gewoon een bakje chocopinda's bij de supermarkt kan halen en die in 1 keer leegeten. (Wat ik vandaag weer eens gedaan heb. :{)

Accepteren dat ik moet letten op suikers/koolhydraten en niet meer zomaar alles kan en mag eten wat en hoeveel ik wil.

Ik ben zo gek op eten dat ik dat echt moeilijk vind om te accepteren.
pi_160846232
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:13 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Nee nu snap ik je! Bedoelde het ook niet kwaad hoor ;) Das rot ja, heb ik zelf ook.
Ik weet wel dat je het goed bedoelt en ik had zelf wat duidelijker moeten zijn.
Maar juist om dit soort voorbeelden is acceptatie zo belangrijk.
  maandag 21 maart 2016 @ 22:38:32 #49
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160846764
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik weet wel dat je het goed bedoelt en ik had zelf wat duidelijker moeten zijn.
Maar juist om dit soort voorbeelden is acceptatie zo belangrijk.
Ja heb je gelijk in.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 22 maart 2016 @ 00:01:49 #50
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_160848388
Ik heb het nog best moeilijk om te accepteren dat ik die ziekte heb.

Je ziet vanbuiten dat ik ziek ben. Ik heb nog steeds een bleke toet. Lijk op een zombie met slaaptekort.

De specialist zoekt nog naar de oorzaak van de ziekte in mijn bloed.

Toch straf dat ze in bloed zoveel kunnen ontdekken.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:09:27 #51
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160849625
Je moet altijd proberen om alles te benaderen in de richting van wat je nog wel kunt. niet makkelijk, maar gewoon elke keer dat je denkt wat je niet kan, de dingen benoemen die daar tegenover staan.

Mijn man en ik zijn ontzettende reizigers (voor ons zelfs een reden om geen kinderen te nemen). We hebben zelf zo'n wereldkraskaart waarop je de landen waar je geweest ben wegkrast (dan krijgen ze een ander kleurtjes) We zijn eenmaal naar Kenia geweest en ondanks dat ik de hele vakantie op topdosis medicatie zat, was het de ervaring van mn leven. (Ik krijg nog tranen in mn ogen als ik denk aan het luipaard wat we zagen lopen in een droge rivierbedding, luipaard was al een halfjaar niet gespot in dat gebied..). Ik heb altijd gedacht dat het met mn longen wel een keer de goede kant op zou gaan. Nu gaat het andersom en door de diagnose valt eigenlijk de hele evenaar weg als mogelijk vakantiegebied, alsmede miljoenensteden (smog). Dat deed echt wel zeer, maar ik heb leren schakelen. De USA heeft schitterende natuur, Zuid Afrika ligt ver genoeg van de evenaar af. Op de evenaar in de bergen valt de luchtvochtigheid mee. Enz..

Mijn man en ik zijn vandaag 7 jaar samen trouwens :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160849938
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:09 schreef superkimmi het volgende:
Je moet altijd proberen om alles te benaderen in de richting van wat je nog wel kunt. niet makkelijk, maar gewoon elke keer dat je denkt wat je niet kan, de dingen benoemen die daar tegenover staan.

Mijn man en ik zijn ontzettende reizigers (voor ons zelfs een reden om geen kinderen te nemen). We hebben zelf zo'n wereldkraskaart waarop je de landen waar je geweest ben wegkrast (dan krijgen ze een ander kleurtjes) We zijn eenmaal naar Kenia geweest en ondanks dat ik de hele vakantie op topdosis medicatie zat, was het de ervaring van mn leven. (Ik krijg nog tranen in mn ogen als ik denk aan het luipaard wat we zagen lopen in een droge rivierbedding, luipaard was al een halfjaar niet gespot in dat gebied..). Ik heb altijd gedacht dat het met mn longen wel een keer de goede kant op zou gaan. Nu gaat het andersom en door de diagnose valt eigenlijk de hele evenaar weg als mogelijk vakantiegebied, alsmede miljoenensteden (smog). Dat deed echt wel zeer, maar ik heb leren schakelen. De USA heeft schitterende natuur, Zuid Afrika ligt ver genoeg van de evenaar af. Op de evenaar in de bergen valt de luchtvochtigheid mee. Enz..

Mijn man en ik zijn vandaag 7 jaar samen trouwens :)
Gefeliciteerd met jullie 7 jaar samen. :)
Maar ik wil toch even zeggen dat je kinderen niet neemt, die hoop je te kunnen krijgen.
En dat lukt niet iedereen dus zo makkelijk er over praten vind ik persoonlijk nogal cru.
Wel fijn dat jullie zulke reizen kunnen maken en zo kunnen genieten.
Voor mij zit dat er helaas niet in omdat ik door waar ik last van heb een inkomensverlies van zo'n 1000 euro per maand heb.

Maar ik vind het echt fijn dat jullie dit soort dingen kunnen doen, genieten van het leven ondanks tegenslagen.
Zo hoort het te zijn. :Y
pi_160850137
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:09 schreef superkimmi het volgende:
Je moet altijd proberen om alles te benaderen in de richting van wat je nog wel kunt. niet makkelijk, maar gewoon elke keer dat je denkt wat je niet kan, de dingen benoemen die daar tegenover staan.

Mijn man en ik zijn ontzettende reizigers (voor ons zelfs een reden om geen kinderen te nemen). We hebben zelf zo'n wereldkraskaart waarop je de landen waar je geweest ben wegkrast (dan krijgen ze een ander kleurtjes) We zijn eenmaal naar Kenia geweest en ondanks dat ik de hele vakantie op topdosis medicatie zat, was het de ervaring van mn leven. (Ik krijg nog tranen in mn ogen als ik denk aan het luipaard wat we zagen lopen in een droge rivierbedding, luipaard was al een halfjaar niet gespot in dat gebied..). Ik heb altijd gedacht dat het met mn longen wel een keer de goede kant op zou gaan. Nu gaat het andersom en door de diagnose valt eigenlijk de hele evenaar weg als mogelijk vakantiegebied, alsmede miljoenensteden (smog). Dat deed echt wel zeer, maar ik heb leren schakelen. De USA heeft schitterende natuur, Zuid Afrika ligt ver genoeg van de evenaar af. Op de evenaar in de bergen valt de luchtvochtigheid mee. Enz..

Mijn man en ik zijn vandaag 7 jaar samen trouwens :)
Goed dat je toch naar de mogelijkheden kijkt dan! En de wereld is nog groot genoeg gelukkig ;)

Gefeliciteerd met jullie jubileum! O+

Wij hebben over 2 weken ons 9-jarig jubileum en gaan lekker een weekendje weg waarvan 1 dag naar de sauna. Dus daar kijk ik erg naar uit! En de sauna is zowel voor mn lichaam als geest goed ;)
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:06:29 #54
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160850382
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:41 schreef vannelle het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met jullie 7 jaar samen. :)
Maar ik wil toch even zeggen dat je kinderen niet neemt, die hoop je te kunnen krijgen.
En dat lukt niet iedereen dus zo makkelijk er over praten vind ik persoonlijk nogal cru.
Wel fijn dat jullie zulke reizen kunnen maken en zo kunnen genieten.
Voor mij zit dat er helaas niet in omdat ik door waar ik last van heb een inkomensverlies van zo'n 1000 euro per maand heb.

Maar ik vind het echt fijn dat jullie dit soort dingen kunnen doen, genieten van het leven ondanks tegenslagen.
Zo hoort het te zijn. :Y
Als je weet dat mijn broer en ik beiden in pleeggezinnen zijn opgegroeid en onze ouders zelf hele moeilijke jeugd hebben gehad, dan zou ik zelf hopen dat wat meer mensen nadenken voordat ze aan kinderen beginnen. Voor ons is het een hele bewuste keuze om er niet aan te beginnen. Dat heeft niks te maken met mensen die ze wel graag willen en ze niet kunnen krijgen. Moet ik er dan maar aan beginnen om die reden? Dat is nog veel meer cru, want dan hebben wij kinderen die niet volledig gewenst zijn, tegenover mensen die ze dolgraag willen en waarbij het niet lukt.. Beetje rare gedachte toch?

Het blijft helaas zo een onwijs taboe onderwerp om je over uit te spreken. Ik loop echt vaak tegen een muur van onbegrip op.. En weet je wat het grappige is? De mensen die er het allermeest begrip voor hebben, zijn mijn pleegouders, met 4 eigen kinderen, 14 kleinkinderen en minstens 15 pleegkinderen door de jaren heen (ja, met liefde). weet je waarom zij daar zo achter staan? Omdat zij dus 15x het leed hebben gezien van als het mis gaat, mensen die inderdaad kinderen hebben 'gekregen' maar ze nooit hadden moeten 'nemen'
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160850511
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:09 schreef superkimmi het volgende:
Je moet altijd proberen om alles te benaderen in de richting van wat je nog wel kunt. niet makkelijk, maar gewoon elke keer dat je denkt wat je niet kan, de dingen benoemen die daar tegenover staan.

Mijn man en ik zijn ontzettende reizigers (voor ons zelfs een reden om geen kinderen te nemen). We hebben zelf zo'n wereldkraskaart waarop je de landen waar je geweest ben wegkrast (dan krijgen ze een ander kleurtjes) We zijn eenmaal naar Kenia geweest en ondanks dat ik de hele vakantie op topdosis medicatie zat, was het de ervaring van mn leven. (Ik krijg nog tranen in mn ogen als ik denk aan het luipaard wat we zagen lopen in een droge rivierbedding, luipaard was al een halfjaar niet gespot in dat gebied..). Ik heb altijd gedacht dat het met mn longen wel een keer de goede kant op zou gaan. Nu gaat het andersom en door de diagnose valt eigenlijk de hele evenaar weg als mogelijk vakantiegebied, alsmede miljoenensteden (smog). Dat deed echt wel zeer, maar ik heb leren schakelen. De USA heeft schitterende natuur, Zuid Afrika ligt ver genoeg van de evenaar af. Op de evenaar in de bergen valt de luchtvochtigheid mee. Enz..

Mijn man en ik zijn vandaag 7 jaar samen trouwens :)
Gefeliciteerd. *;

Mijn vriend en ik zijn binnenkort 6 jaar samen. We gaan dan uit eten. :9
pi_160851317
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:06 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Als je weet dat mijn broer en ik beiden in pleeggezinnen zijn opgegroeid en onze ouders zelf hele moeilijke jeugd hebben gehad, dan zou ik zelf hopen dat wat meer mensen nadenken voordat ze aan kinderen beginnen. Voor ons is het een hele bewuste keuze om er niet aan te beginnen. Dat heeft niks te maken met mensen die ze wel graag willen en ze niet kunnen krijgen. Moet ik er dan maar aan beginnen om die reden? Dat is nog veel meer cru, want dan hebben wij kinderen die niet volledig gewenst zijn, tegenover mensen die ze dolgraag willen en waarbij het niet lukt.. Beetje rare gedachte toch?

Het blijft helaas zo een onwijs taboe onderwerp om je over uit te spreken. Ik loop echt vaak tegen een muur van onbegrip op.. En weet je wat het grappige is? De mensen die er het allermeest begrip voor hebben, zijn mijn pleegouders, met 4 eigen kinderen, 14 kleinkinderen en minstens 15 pleegkinderen door de jaren heen (ja, met liefde). weet je waarom zij daar zo achter staan? Omdat zij dus 15x het leed hebben gezien van als het mis gaat, mensen die inderdaad kinderen hebben 'gekregen' maar ze nooit hadden moeten 'nemen'
Nou, rustig maar.
Ik ken jouw situatie niet en reageer alleen maar op wat ik lees. Info die je zelf geeft dus.
En volgens mij doe ik niet eens lullig of zo, ik vind mijn reactie nog steeds kloppen, inclusief de felicitaties.
Als jij daar moeite mee hebt is dat echt jouw probleem, ik ben niet van plan om te gaan kronkelen om nog meer uit te leggen.
Leer begrijpend lezen, zou al een hoop schelen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:49:33 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160851552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:42 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nou, rustig maar.
Ik ken jouw situatie niet en reageer alleen maar op wat ik lees. Info die je zelf geeft dus.
En volgens mij doe ik niet eens lullig of zo, ik vind mijn reactie nog steeds kloppen, inclusief de felicitaties.
Als jij daar moeite mee hebt is dat echt jouw probleem, ik ben niet van plan om te gaan kronkelen om nog meer uit te leggen.
Leer begrijpend lezen, zou al een hoop schelen.
"Maar ik wil toch even zeggen dat je kinderen niet neemt, die hoop je te kunnen krijgen.
En dat lukt niet iedereen dus zo makkelijk er over praten vind ik persoonlijk nogal cru."

Dat laat aan duidelijkheid weinig over, al staat het tussen felicitaties en gelukwensen in.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:50:00 #58
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160851568
En ik geef dus meer info.. En baseer mijn antwoord ook op wat ik lees.. En als mijn uitspraak als cru wordt aangemerkt dan heb ik daar moeite mee ja. Zeker omdat ik me al zeker 5 jaar moet verdedigen over onze keuze en dan moet het grote 'wanneer gaan jullie voor kids' nog beginnen want die leeftijd heb ik nog niet eens..

Ik vind het heel erg als mensen geen kinderen kunnen krijgen terwijl ze het wel proberen, maar dat heeft helemaal niks met mijn eigdn keuze te maken toch..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:51:06 #59
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160851602
En dank allen voor de felicitaties :*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:52:03 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160851631
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:51 schreef superkimmi het volgende:
En dank allen voor de felicitaties :*
Ja, gefeliciteerd, hè. :+
The love you take is equal to the love you make.
pi_160851815
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:50 schreef superkimmi het volgende:
En ik geef dus meer info.. En baseer mijn antwoord ook op wat ik lees.. En als mijn uitspraak als cru wordt aangemerkt dan heb ik daar moeite mee ja. Zeker omdat ik me al zeker 5 jaar moet verdedigen over onze keuze en dan moet het grote 'wanneer gaan jullie voor kids' nog beginnen want die leeftijd heb ik nog niet eens..

Ik vind het heel erg als mensen geen kinderen kunnen krijgen terwijl ze het wel proberen, maar dat heeft helemaal niks met mijn eigdn keuze te maken toch..
Je hoeft je helemaal niet te verdedigen, als dit jullie keuze is dan is dat gewoon zo.
Het gaat me alleen maar om de manier waarop dat gebracht wordt, vind dat nogal klinisch.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:03:01 #62
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160851907
Gefeliciteerd superkimmi! Ik wil ook geen kinderen en daar is veel onbegrip voor, krijg vooral veel de opmerking ja je weet nooit. Ja dat weet ik wel, ik wil ze niet klaar.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160851959
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 09:50 schreef superkimmi het volgende:
En ik geef dus meer info.. En baseer mijn antwoord ook op wat ik lees.. En als mijn uitspraak als cru wordt aangemerkt dan heb ik daar moeite mee ja. Zeker omdat ik me al zeker 5 jaar moet verdedigen over onze keuze en dan moet het grote 'wanneer gaan jullie voor kids' nog beginnen want die leeftijd heb ik nog niet eens..

Ik vind het heel erg als mensen geen kinderen kunnen krijgen terwijl ze het wel proberen, maar dat heeft helemaal niks met mijn eigdn keuze te maken toch..
Ik ben inmiddels ruim de leeftijd dat een stel er meestal wel aan gaat beginnen, of al is begonnen, maar ik krijg die vragen en/of het verwijt eigenlijk nooit. Ik heb me ook nooit hoeven verdedigen, als het wel gevraagd werd en mijn antwoord was: Nee geen kinderen hier.

Ook geen enkel onbegrip hier als ik het zeg (alleen als mensen het vragen dus).

Rot dat jij dat wel moet. Het zou gewoon een keuze zonder allerlei onderbouwingen moeten zijn.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:06:41 #64
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160852009
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels ruim de leeftijd dat een stel er meestal wel aan gaat beginnen, of al is begonnen, maar ik krijg die vragen en/of het verwijt eigenlijk nooit. Ik heb me ook nooit hoeven verdedigen, als het wel gevraagd werd en mijn antwoord was: Nee geen kinderen hier.

Rot dat jij dat wel moet. Het zou gewoon een keuze zonder allerlei onderbouwingen moeten zijn.
Ja dit! Ik vraag toch ook niet aan mensen die melden dat ze zwanger zijn waarom ze dat in godsnaam zijn :P

Sorry voor de off-topjc trouwens!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160852039
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[ Het zou gewoon een keuze zonder allerlei onderbouwingen moeten zijn.
100% mee eens.
De mensen die vinden dat het "moet" hebben tenslotte ook geen onderbouwing van hun beweringen.
En zeker als het om zoiets gaat: Dat mag je verdorie toch zélf beslissen?
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2016 @ 10:08:18 #66
137949 Disana
pi_160852046
Ik ben de leeftijd van het kinderen krijgen voorbij, en heb nooit spijt gehad van mijn besluit om ze niet te nemen. Voor mij waren andere dingen in het leven belangrijk. Ik ben hierom wel eens egoïstisch genoemd, daar ben ik het niet mee eens omdat ik weer andere elementen aan het leven heb toegevoegd. Vrijwillig kinderloze mensen opzadelen met een schuldgevoel omdat er ook mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen vind ik vals.
pi_160852092
Kinderen krijgen is ook geen verplichting, zou niet gekker moeten worden.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:11:00 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160852114
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:06 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ja dit! Ik vraag toch ook niet aan mensen die melden dat ze zwanger zijn waarom ze dat in godsnaam zijn :P

Sorry voor de off-topjc trouwens!
Ik vind het niet zo off-topic. Ieder mens moet keuzes maken, maar als je chronisch ziek bent, is een keuze om wel of niet aan een gezin te beginnen mogelijk nog wat lastiger.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:12:24 #69
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160852139
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:08 schreef Disana het volgende:
Ik ben de leeftijd van het kinderen krijgen voorbij, en heb nooit spijt gehad van mijn besluit om ze niet te nemen. Voor mij waren andere dingen in het leven belangrijk. Ik ben hierom wel eens egoïstisch genoemd, daar ben ik het niet mee eens omdat ik weer andere elementen aan het leven heb toegevoegd. Vrijwillig kinderloze mensen opzadelen met een schuldgevoel omdat er ook mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen vind ik vals.
Ja egoisme, dat argument ken ik ook. Volgens mij willen de mensen die wel voor kinderen gaan dat toch vooral zelf.. Dat zou je ook egoisme kunnen noemen dan (nee dat doe ik niet) nooit wat begrepen van dat kromme argument. Een kind op de wereld zetten terwijl je er niet 100% achter staat omdat het nou eenmaal zo hoort is echt de domste reden ooit..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2016 @ 10:13:56 #70
137949 Disana
pi_160852166
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:12 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ja egoisme, dat argument ken ik ook. Volgens mij willen de mensen die wel voor kinderen gaan dat toch vooral zelf.. Dat zou je ook egoisme kunnen noemen dan (nee dat doe ik niet) nooit wat begrepen van dat kromme argument. Een kind op de wereld zetten terwijl je er niet 100% achter staat omdat het nou eenmaal zo hoort is echt de domste reden ooit..
Dat ben ik met je eens, en toch doen heel veel mensen het. Ik heb juist bewondering voor mensen die er bewust van afzien, want daar is best moed voor nodig.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:13:57 #71
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160852168
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo off-topic. Ieder mens moet keuzes maken, maar als je chronisch ziek bent, is een keuze om wel of niet aan een gezin te beginnen mogelijk nog wat lastiger.
Dat is zeker waar! Een vriendin van mij is bipolair en wil om die reden geen kinderen. Ze is er op zich gek op maar niet vaak genoeg stabiel. Dat is een verstandige en heel moeilijke keuze. Maar zelfs zij krijgt heel veel onbegrip over haar keuze..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160852364
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo off-topic. Ieder mens moet keuzes maken, maar als je chronisch ziek bent, is een keuze om wel of niet aan een gezin te beginnen mogelijk nog wat lastiger.
Ja precies. Dit is voor mij al jaren een worsteling. Ik heb het altijd heel graag gewild. Maar ik weet niet of het verstandig is. Ik ben nu 29 dus heb nog wel even de tijd. Maar we neigen toch naar een Nee ;(
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:26:08 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160852477
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja precies. Dit is voor mij al jaren een worsteling. Ik heb het altijd heel graag gewild. Maar ik weet niet of het verstandig is. Ik ben nu 29 dus heb nog wel even de tijd. Maar we neigen toch naar een Nee ;(
Ja, dat is verdrietig.

Ik vind het ook verdrietig voor de users hier die door lichamelijke klachten niet alles kunnen doen voor/ met hun kinderen wat ze zouden willen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:28:00 #74
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160852528
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja precies. Dit is voor mij al jaren een worsteling. Ik heb het altijd heel graag gewild. Maar ik weet niet of het verstandig is. Ik ben nu 29 dus heb nog wel even de tijd. Maar we neigen toch naar een Nee ;(
De verstandige keuze die tegen je gevoel indruist. Niet makkelijk. Vind het sterk van je! :*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160852606
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Accepteren dat ik niet meer zomaar langs de Mac kan en niet meer gewoon een bakje chocopinda's bij de supermarkt kan halen en die in 1 keer leegeten. (Wat ik vandaag weer eens gedaan heb. :{)

Accepteren dat ik moet letten op suikers/koolhydraten en niet meer zomaar alles kan en mag eten wat en hoeveel ik wil.

Ik ben zo gek op eten dat ik dat echt moeilijk vind om te accepteren.
Uit het feit dat je het gedaan hebt blijkt dat het best nog wel kan maar mogelijk iets minder verstandig is. Ik denk eigenlijk dat je op zoek moet naar een nieuwe balans tussen wat moet van de dokter, wat je graag wil en wat verstandig is. Waarbij ik van mening ben dat wat moet van de dokter niet altijd voor jou verstandig hoeft te zijn want als je je er totaal niet gelukkig mee voelt is het geluk mogelijk iets belangrijker. Het is jouw leven, jouw lichaam en jouw diabetes dus moet jij bepalen wat je wel en niet wil doen en laten en als je die keuzes maakt kun je er waarschijnlijk ook vrede mee hebben als je zondigt tegen de standaardregels van de dokter, laat de dokter dan maar kijken met de diëtist hoe ze je zo goed mogelijk kunnen helpen met de keuzes die jij gemaakt hebt.
pi_160852627
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat is verdrietig.

Ik vind het ook verdrietig voor de users hier die door lichamelijke klachten niet alles kunnen doen voor/ met hun kinderen wat ze zouden willen.
Dat is ook verdrietig te noemen.
Toen mijn dochter 20 werd kon ik er niet bij zijn want au.
Als mijn vriendin met de kinders ergens heen gaat kan ik ook niet mee, dat trek ik gewoon niet.
Vroeger kon ik alles, niks was te gek, kom maar op. En nu ben ik ballast, ik vreet alleen maar uit de ruif zonder dat ik iets bij kan dragen en dat doet best wel pijn.
Maar vooral dat ik niks kan ondernemen met mijn eigen dochter doet het meeste zeer, kon verdorie niet eens op haar verjaardag komen.
Ben er onderhand eigenlijk wel schijtziek van.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 10:35:38 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160852684
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is ook verdrietig te noemen.
Toen mijn dochter 20 werd kon ik er niet bij zijn want au.
Als mijn vriendin met de kinders ergens heen gaat kan ik ook niet mee, dat trek ik gewoon niet.
Vroeger kon ik alles, niks was te gek, kom maar op. En nu ben ik ballast, ik vreet alleen maar uit de ruif zonder dat ik iets bij kan dragen en dat doet best wel pijn.
Maar vooral dat ik niks kan ondernemen met mijn eigen dochter doet het meeste zeer, kon verdorie niet eens op haar verjaardag komen.
Ben er onderhand eigenlijk wel schijtziek van.
Ja, dat is heel zuur. :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_160853033
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat is heel zuur. :{
Heel zuur idd.
Soms heb ik er gewoon helemaal geen zin meer in, als het zo moet hoeft het van mij niet echt meer.
Wat me op de been houdt is een hele lieve vriendin en het besef dat ik nog steeds andere mensen kan helpen.
Luisteren en praten zijn ook belangrijke dingen, fysieke klusjes moeten andere mensen maar doen. Ik niet meer.
Maar ik ben wel blij dat ik door te luisteren iets voor iemand anders kan betekenen, ik doe dat graag.
Ben ik iig nog enigszins nuttig.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 11:08:02 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160853663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heel zuur idd.
Soms heb ik er gewoon helemaal geen zin meer in, als het zo moet hoeft het van mij niet echt meer.
Wat me op de been houdt is een hele lieve vriendin en het besef dat ik nog steeds andere mensen kan helpen.
Luisteren en praten zijn ook belangrijke dingen, fysieke klusjes moeten andere mensen maar doen. Ik niet meer.
Maar ik ben wel blij dat ik door te luisteren iets voor iemand anders kan betekenen, ik doe dat graag.
Ben ik iig nog enigszins nuttig.
Ik ben blij dat je het zo kunt zien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160853970
Er zit weinig anders op, de keuze is nogal beperkt.
Maar dat geldt voor meer mensen die hier posten.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2016 @ 11:28:46 #81
137949 Disana
pi_160854296
Ja, mijn leven is ook heel beperkt. Veel dingen die ik graag deed kan ik niet meer. Toch weet ik bijna altijd wel lichtpuntjes te vinden en zorg ik ervoor dat ik niet wegzak in zelfmedelijden.
pi_160854574
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heel zuur idd.
Soms heb ik er gewoon helemaal geen zin meer in, als het zo moet hoeft het van mij niet echt meer.
Wat me op de been houdt is een hele lieve vriendin en het besef dat ik nog steeds andere mensen kan helpen.
Luisteren en praten zijn ook belangrijke dingen, fysieke klusjes moeten andere mensen maar doen. Ik niet meer.
Maar ik ben wel blij dat ik door te luisteren iets voor iemand anders kan betekenen, ik doe dat graag.
Ben ik iig nog enigszins nuttig.
Precies, je bent belangrijk voor veel mensen, o.a. je vriendin, je dochter.
Voor hen is het ook regelmatig vervelend dat je veel minder kunt, maar jij blijft net zo belangrijk.
pi_160854723
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:28 schreef Disana het volgende:
Ja, mijn leven is ook heel beperkt. Veel dingen die ik graag deed kan ik niet meer. Toch weet ik bijna altijd wel lichtpuntjes te vinden en zorg ik ervoor dat ik niet wegzak in zelfmedelijden.
Dat probeer ik ook. Het lukt alleen niet altijd.
Het zal helpen als ik weet waar ik aan toe ben. Als ik de MRI en de uitslag heb gehad.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2016 @ 11:48:52 #84
137949 Disana
pi_160854936
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:41 schreef Adriane het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook. Het lukt alleen niet altijd.
Het zal helpen als ik weet waar ik aan toe ben. Als ik de MRI en de uitslag heb gehad.
Ik hoop voor je dat daar iets uitkomt waar je wat mee kunt, iets waarmee je je leven beter kunt inrichten.

En het valt ook niet altijd mee hoor, om over de beperkingen heen te blijven kijken. Maar na bijna zes jaar heb ik mijn situatie wel grotendeels geaccepteerd en heb ik de grenzen ervan verkend. Het heeft best lang geduurd, omdat ik ook mijn man verloor, maar ik kan wel zeggen dat er ook nog zonnige kanten aan het leven zitten.
pi_160855048
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heel zuur idd.
Soms heb ik er gewoon helemaal geen zin meer in, als het zo moet hoeft het van mij niet echt meer.
Wat me op de been houdt is een hele lieve vriendin en het besef dat ik nog steeds andere mensen kan helpen.
Luisteren en praten zijn ook belangrijke dingen, fysieke klusjes moeten andere mensen maar doen. Ik niet meer.
Maar ik ben wel blij dat ik door te luisteren iets voor iemand anders kan betekenen, ik doe dat graag.
Ben ik iig nog enigszins nuttig.
Heel goed verwoord! ^O^. En om even terug te komen op je vraag: Het gaat fysiek redelijk, nieuwe medicatie waar ik aan moet wennen. Mentaal gaat het best slecht op het moment (heb het merendeel weggedrukt en gestopt in fysieke uitdagingen, niet zo handig).

Een knuffel is altijd fijn, ongeacht of het nu een mannelijke of een vrouwelijke knuffel is, het gaat om het idee *;
pi_160855346
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat daar iets uitkomt waar je wat mee kunt, iets waarmee je je leven beter kunt inrichten.

En het valt ook niet altijd mee hoor, om over de beperkingen heen te blijven kijken. Maar na bijna zes jaar heb ik mijn situatie wel grotendeels geaccepteerd en heb ik de grenzen ervan verkend. Het heeft best lang geduurd, omdat ik ook mijn man verloor, maar ik kan wel zeggen dat er ook nog zonnige kanten aan het leven zitten.
Dat is heftig ja!
De zonnige kanten zijn fijn. Die houden ons overeind.
pi_160855411
Dat je even hard je elleboog stoot. Au! Grrrr. Heb even flink gescholden op de badkamerdeur. Of niet de deur zelf, maar de buitenkant zegmaar. Hoe heet dat toch?

Ik ben echt zo vaak simpele woorden kwijt. Dat ik er gewoon echt niet op kom hoe dat nou ook alweer heet.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 12:06:02 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160855436
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat je even hard je elleboog stoot. Au! Grrrr. Heb even flink gescholden op de badkamerdeur. Of niet de deur zelf, maar de buitenkant zegmaar. Hoe heet dat toch?

Ik ben echt zo vaak simpele woorden kwijt. Dat ik er gewoon echt niet op kom hoe dat nou ook alweer heet.
Deurpost.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160855482
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Deurpost.
Ja dat dus. :P Thanks!
pi_160856182
Bedankt voor de lieve woorden, ik heb gewoon weer last van baaldagen I guess.
Soort van gemoedsverandering die ongestelde vrouwen ook kunnen hebben. :+
Ik ben eigenlijk wel een tevreden mens, ik had het qua relatie niet beter kunnen treffen.
Maar soms komt het besef dat je geen kont meer kunt nogal naar voren en eigenlijk zou ik dat gewoon moeten accepteren.
En dat is nou precies waar ik soms nogal moeite mee heb.
Maar ook dat gaat me lukken, het duurt alleen ff wat langer.
pi_160856269
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 11:52 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Heel goed verwoord! ^O^. En om even terug te komen op je vraag: Het gaat fysiek redelijk, nieuwe medicatie waar ik aan moet wennen. Mentaal gaat het best slecht op het moment (heb het merendeel weggedrukt en gestopt in fysieke uitdagingen, niet zo handig).

Een knuffel is altijd fijn, ongeacht of het nu een mannelijke of een vrouwelijke knuffel is, het gaat om het idee *;
Het idee er achter klopt wel. ;)
Als je ooit eens de behoefte hebt lekker van je af te kletsen wil ik je best mijn foonnummer geven zodat je je hart kunt luchten. ;)
pi_160857461
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat is verdrietig.

Ik vind het ook verdrietig voor de users hier die door lichamelijke klachten niet alles kunnen doen voor/ met hun kinderen wat ze zouden willen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 10:28 schreef superkimmi het volgende:

[..]

De verstandige keuze die tegen je gevoel indruist. Niet makkelijk. Vind het sterk van je! :*
Dankjulliewel :*
pi_160858594
Even klagen hoor ;(

Donderdagavond werd m'n zoon ziek, buikgriep. Hele avond en nacht met hem in de weer geweest. Douchen, opruimen, wassen etc etc. Ik was kapót! Ziek zijn vreet altijd energie..
Geen tijd om te herstellen (wat bij mij al langer duurt ivm het slechte slapen) en toen werd ik zaterdag zélf ziek. :r
Mijn lichaam handelt deze shit niet :(

Anti-klacht; volgende week komt m'n interview eindelijk in de schappen! *O*

Voor iedereen een kusknuffkroel :* Inhoudelijk reageren zit er niet zo in, ik ben gedrained ;(
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2016 @ 14:55:31 #94
137949 Disana
pi_160859970
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Even klagen hoor ;(

Donderdagavond werd m'n zoon ziek, buikgriep. Hele avond en nacht met hem in de weer geweest. Douchen, opruimen, wassen etc etc. Ik was kapót! Ziek zijn vreet altijd energie..
Geen tijd om te herstellen (wat bij mij al langer duurt ivm het slechte slapen) en toen werd ik zaterdag zélf ziek. :r
Mijn lichaam handelt deze shit niet :(

Anti-klacht; volgende week komt m'n interview eindelijk in de schappen! *O*

Voor iedereen een kusknuffkroel :* Inhoudelijk reageren zit er niet zo in, ik ben gedrained ;(
Nou zeg, daar heb je lang op moeten wachten. Leuk!
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2016 @ 14:56:22 #95
137949 Disana
pi_160859983
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 12:31 schreef vannelle het volgende:
Bedankt voor de lieve woorden, ik heb gewoon weer last van baaldagen I guess.
Soort van gemoedsverandering die ongestelde vrouwen ook kunnen hebben. :+
Ik ben eigenlijk wel een tevreden mens, ik had het qua relatie niet beter kunnen treffen.
Maar soms komt het besef dat je geen kont meer kunt nogal naar voren en eigenlijk zou ik dat gewoon moeten accepteren.
En dat is nou precies waar ik soms nogal moeite mee heb.
Maar ook dat gaat me lukken, het duurt alleen ff wat langer.
Ja soms grijpt het je aan. Maar ik krijg van jou de indruk dat je voor het overige het beste van je leven maakt.
pi_160860209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 13:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Even klagen hoor ;(

Donderdagavond werd m'n zoon ziek, buikgriep. Hele avond en nacht met hem in de weer geweest. Douchen, opruimen, wassen etc etc. Ik was kapót! Ziek zijn vreet altijd energie..
Geen tijd om te herstellen (wat bij mij al langer duurt ivm het slechte slapen) en toen werd ik zaterdag zélf ziek. :r
Mijn lichaam handelt deze shit niet :(

Anti-klacht; volgende week komt m'n interview eindelijk in de schappen! *O*

Voor iedereen een kusknuffkroel :* Inhoudelijk reageren zit er niet zo in, ik ben gedrained ;(
Beterschap!
pi_160860255
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 14:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja soms grijpt het je aan. Maar ik krijg van jou de indruk dat je voor het overige het beste van je leven maakt.
Ik doe mijn best maar geloof me: Ik ben in staat er een behoorlijk zootje van te maken. ;)
Het is gewoon moeilijk soms, daarom is het ook fijn om te weten dat je gesteund wordt.
pi_160860271
*;
  dinsdag 22 maart 2016 @ 15:23:10 #99
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160860635
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik doe mijn best maar geloof me: Ik ben in staat er een behoorlijk zootje van te maken. ;)
Het is gewoon moeilijk soms, daarom is het ook fijn om te weten dat je gesteund wordt.
Dat heeft iedereen wel denk ik ;) Ik vind het knap hoe je met dingen omgaat hoor!

Dikke knuffel voor iedereen O+

Hier ging alles goed vandaag, Heb alleen gister mijn hoofd enorm gestoten tegen het aanrecht. Behoorlijke koppijn nu.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 22 maart 2016 @ 15:27:41 #100
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160860771
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:23 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Dat heeft iedereen wel denk ik ;) Ik vind het knap hoe je met dingen omgaat hoor!

Dikke knuffel voor iedereen O+

Hier ging alles goed vandaag, Heb alleen gister mijn hoofd enorm gestoten tegen het aanrecht. Behoorlijke koppijn nu.
Niet chronisch, wel heel frustrerend! :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 15:27:56 #101
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160860780
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:27 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Niet chronisch, wel heel frustrerend! :P
Hahah ja :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 22 maart 2016 @ 15:55:47 #102
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_160861456
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:23 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Dat heeft iedereen wel denk ik ;) Ik vind het knap hoe je met dingen omgaat hoor!

Dikke knuffel voor iedereen O+

Hier ging alles goed vandaag, Heb alleen gister mijn hoofd enorm gestoten tegen het aanrecht. Behoorlijke koppijn nu.
Ouch! Voorzichtig kusje erop.

Hier is het 1 en al chaos maar vooral in mijn hoofd.

Spierpijn vandaag.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_160861474
Laatste werkdag nu, 17-21 nog even. Ga een heel aantal collega's nog best een beetje missen ook :D :')
Morgen naar Almelo
pi_160862357
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:56 schreef Toto69 het volgende:
Laatste werkdag nu, 17-21 nog even. Ga een heel aantal collega's nog best een beetje missen ook :D :')
Morgen naar Almelo
Werk ze.
pi_160862460
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 15:56 schreef Toto69 het volgende:
Laatste werkdag nu, 17-21 nog even. Ga een heel aantal collega's nog best een beetje missen ook :D :')
Morgen naar Almelo
Werkse! En blijf je lang hier, tot je vertrekt? :)
pi_160862755
Ik begin steeds meer te voelen. En daar ben ik blij mee, want het maakt me een normaal mens. ;)

Voelen qua - hoe zeg ik dat? - meeleven met anderen zegmaar. Vroeger kon ik zonder blikken of blozen naar bepaalde filmpjes kijken, maar net keek ik "Worst ankle fracture" op YouTube en werd gewoon half onpasselijk van de pijn van die man.
pi_160863510
Vriend kwam thuis, ik zie en hoor hem aankomen op de motor en word gewoon heel emotioneel. Geen idee waarom of waarvan.

Dacht misschien dat ik heel laag zat, maar dat viel mee. 7.4

Soms ben ik echt een muts.
pi_160863613
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Vriend kwam thuis, ik zie en hoor hem aankomen op de motor en word gewoon heel emotioneel. Geen idee waarom of waarvan.

Dacht misschien dat ik heel laag zat, maar dat viel mee. 7.4

Soms ben ik echt een muts.
Fijn dat je meer begint te voelen! Ik voel me ook heel vaak vlak en dat is niet fijn idd.
En je hoeft niet meteen zo veroordelend te zijn naar jezelf en je muts te noemen hoor ;)
Soms ben je gewoon wat emotioneler en helemaal op zo'n dag als vandaag als je je dat aantrekt dan kan je dat hebben omdat je gewoon blij bent dat hij wel veilig thuis is gekomen itt die mensen in Brussel...
pi_160864666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:34 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Fijn dat je meer begint te voelen! Ik voel me ook heel vaak vlak en dat is niet fijn idd.
En je hoeft niet meteen zo veroordelend te zijn naar jezelf en je muts te noemen hoor ;)
Soms ben je gewoon wat emotioneler en helemaal op zo'n dag als vandaag als je je dat aantrekt dan kan je dat hebben omdat je gewoon blij bent dat hij wel veilig thuis is gekomen itt die mensen in Brussel...
Ja ontzettend fijn, dat ik meer voel dus. Niet dat van Brussel...
Ouders zijn op vakantie (dan ben ik altijd wat banger, dat ze ongeluk krijgen), ze wisten nog niet van België.
pi_160868429
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:17:15 #111
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160868576
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Jammer dan voor die mensen, niet druk om maken. Balen dat het zo moeilijk ging! Nu lekker uitrusten idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160868650
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Bah wat naar.. Sterkte met je herstel! *;
pi_160868709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Bah wat naar. Maar hopelijk zit het nu goed. Succes met herstellen :*
pi_160868747
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Beterschap.
pi_160870016
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Succes met herstellen.

Jij kan er niks aan doen dat het wat langer duurde, voel je niet schuldig hoor.
pi_160870967
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Beterschap! En nu goed herstellen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 21:32:40 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160872030
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Sterkte met het vervolg!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:41:07 #118
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_160876932
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Ik wens je een goed herstel.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_160877700
Inderdaad. Beterschap lieverd!
pi_160879185
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Dat klinkt best heftig allemaal. Succes met herstellen *;
  woensdag 23 maart 2016 @ 07:14:10 #121
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160879295
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Jeetje en je zag er al zo tegenop! Sterkte!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160880935
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:13 schreef caroro het volgende:
Ben ik weer! Operatie is erg moeizaam gegaan, sta nu officieel te boek als de lastigst implanteerbare patiënt ooit. Na meer dan 20 pogingen zaten de leads eindelijk op zijn plek. Goddank voor de goede anesthesist anders had ik het niet volgehouden. Helaas moesten er doordat het zo uitliep wel mensen die na mij aan de beurt waren naar huis gestuurd worden.
Voor mij is het nu herstellen, ben zowel in als uitwendig behoorlijk toegetakeld.
Sterkte en beterschap
pi_160900563
Morgenochtend vroeg op want dokter. Nog geen zin in slapen. :@
  donderdag 24 maart 2016 @ 09:37:43 #124
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160904771
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:04 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Morgenochtend vroeg op want dokter. Nog geen zin in slapen. :@
Succes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160905237
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:37 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Succes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap. Of is dat niet het goede woord?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160905353
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 09:37 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Succes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idem hier
pi_160905906
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:04 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Morgenochtend vroeg op want dokter. Nog geen zin in slapen. :@
Hoe was het bij de dokter?

Ik ga even juichen :D
Net gesprek gehad met socio van die andere groep. Dacht vanwege overbruggingsgesprekken. Omdat ik 18 mei pas die andere afspraak heb. Maar ze vertelde dat ik 4 april al kan starten in de groep *O* *O* *O*
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:49:09 #128
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160905975
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Beterschap. Of is dat niet het goede woord?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn toch!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:49:31 #129
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160905983
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:15 schreef Adriane het volgende:

[..]

Idem hier
Jij ook beterschap!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 24 maart 2016 @ 10:50:31 #130
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160905997
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hoe was het bij de dokter?

Ik ga even juichen :D
Net gesprek gehad met socio van die andere groep. Dacht vanwege overbruggingsgesprekken. Omdat ik 18 mei pas die andere afspraak heb. Maar ze vertelde dat ik 4 april al kan starten in de groep *O* *O* *O*
Wat fijn!!!! *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160906049
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hoe was het bij de dokter?

Ik ga even juichen :D
Net gesprek gehad met socio van die andere groep. Dacht vanwege overbruggingsgesprekken. Omdat ik 18 mei pas die andere afspraak heb. Maar ze vertelde dat ik 4 april al kan starten in de groep *O* *O* *O*
Jaaaa wat goehoeeed!!! *O*
pi_160907153
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hoe was het bij de dokter?

Ik ga even juichen :D
Net gesprek gehad met socio van die andere groep. Dacht vanwege overbruggingsgesprekken. Omdat ik 18 mei pas die andere afspraak heb. Maar ze vertelde dat ik 4 april al kan starten in de groep *O* *O* *O*
3 maanden geen pijnstillers nemen (ik nam die eigenlijk al niet meer) en anders wordt het fysiotherapie voor de nek.

Gefeliciteerd! *O*
pi_160907175
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:15 schreef Adriane het volgende:

[..]

Idem hier
Jij ook beterschap.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:15:23 #134
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160907674
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hoe was het bij de dokter?

Ik ga even juichen :D
Net gesprek gehad met socio van die andere groep. Dacht vanwege overbruggingsgesprekken. Omdat ik 18 mei pas die andere afspraak heb. Maar ze vertelde dat ik 4 april al kan starten in de groep *O* *O* *O*
Woohoo eindelijk goed nieuws *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160907714
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hoe was het bij de dokter?

Ik ga even juichen :D
Net gesprek gehad met socio van die andere groep. Dacht vanwege overbruggingsgesprekken. Omdat ik 18 mei pas die andere afspraak heb. Maar ze vertelde dat ik 4 april al kan starten in de groep *O* *O* *O*
Oh, wat fijn!
pi_160907975
Dankjulliewel allemaal *O*
Ik ben echt zo blij *O*
Nu maar hopen dat ik langer dan 1.5 dag mag blijven :P
  donderdag 24 maart 2016 @ 13:05:55 #137
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160908732
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:26 schreef Sylvana het volgende:
Dankjulliewel allemaal *O*
Ik ben echt zo blij *O*
Nu maar hopen dat ik langer dan 1.5 dag mag blijven :P
Gaan we wel vanuit!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160917217
Voor de diabetici: op npo2 nu in Kennis van nu gaat het over diabetes
pi_160917252
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:34 schreef computergirl het volgende:
Voor de diabetici: op npo2 nu in Kennis van nu gaat het over diabetes
Ik wist dat het van de week opkwam, maar ben nu DWDD over Johan Cruijff ( R.I.P ;( ) aan het kijken. Morgen maar ff terugkijken dan!
pi_160917308
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik wist dat het van de week opkwam, maar ben nu DWDD over Johan Cruijff ( R.I.P ;( ) aan het kijken. Morgen maar ff terugkijken dan!
is echt de moeite waard om uitzinding gemist aan te zwengelen
Diederik Jekel is zelf type 1
pi_160918632
Fijn Sylvana!!

Het heeft er hier letterlijk allemaal weer flink ingehakt en dat resulteerde in een flinke brulbui net. Ik doe dit ook nooit meer. Heb ik al in mijn dossier laten zetten ook. Vanavond de pleisters eraf gehaald en even gedouched. Heb 4 wonden op mijn rug en een op mijn buik :X
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:33:02 #142
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160918684
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:31 schreef caroro het volgende:
Fijn Sylvana!!

Het heeft er hier letterlijk allemaal weer flink ingehakt en dat resulteerde in een flinke brulbui net. Ik doe dit ook nooit meer. Heb ik al in mijn dossier laten zetten ook. Vanavond de pleisters eraf gehaald en even gedouched. Heb 4 wonden op mijn rug en een op mijn buik :X
*; :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:34:06 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160918723
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 10:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hoe was het bij de dokter?

Ik ga even juichen :D
Net gesprek gehad met socio van die andere groep. Dacht vanwege overbruggingsgesprekken. Omdat ik 18 mei pas die andere afspraak heb. Maar ze vertelde dat ik 4 april al kan starten in de groep *O* *O* *O*
^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_160920309
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:31 schreef caroro het volgende:
Fijn Sylvana!!

Het heeft er hier letterlijk allemaal weer flink ingehakt en dat resulteerde in een flinke brulbui net. Ik doe dit ook nooit meer. Heb ik al in mijn dossier laten zetten ook. Vanavond de pleisters eraf gehaald en even gedouched. Heb 4 wonden op mijn rug en een op mijn buik :X
Bwuh, logische reactie hoor..
Veel sterkte, hopelijk knap je snel op! :*
pi_160927442
Oeps...

Gisteren laat nog Metformine besteld, zonder erbij na te denken dat het vandaag vrijdag is en daarna paasweekend.

Ik weet niet zeker of die vanmiddag al verwerkt zal zijn.

En ik heb nog maar 1 pilletje... :{
pi_160927465
Ik heb ook geen idee of de DVK werkt op Goede Vrijdag. Bel straks wel ff.
pi_160930005
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 09:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb ook geen idee of de DVK werkt op Goede Vrijdag. Bel straks wel ff.
Ik hoop dat ze er is!
Wat ik me trouwens bedacht over die insuline. Als ik insulineflesjes ophaal bij de apotheek doe ik ze in de koelkast. Maar om reservoirs te vullen moeten ze op kamertemperatuur zijn. Dus haal ik er weer 2 flesjes uit. Dan maak ik daar 6 reservoirs mee.

1 blijft op kamertemperatuur want die doe ik dan als eerste in mn pomp. Maar die andere 5 gaan weer terug de koelkast in. En laat ik weer 1 voor 1 op kamertemperatuur komen om in mn pomp te doen. Dus bij mij gebeurt het altijd dus dat ze koud-warm-koud-warm zijn.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:46:48 #148
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_160930640
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze er is!
Wat ik me trouwens bedacht over die insuline. Als ik insulineflesjes ophaal bij de apotheek doe ik ze in de koelkast. Maar om reservoirs te vullen moeten ze op kamertemperatuur zijn. Dus haal ik er weer 2 flesjes uit. Dan maak ik daar 6 reservoirs mee.

1 blijft op kamertemperatuur want die doe ik dan als eerste in mn pomp. Maar die andere 5 gaan weer terug de koelkast in. En laat ik weer 1 voor 1 op kamertemperatuur komen om in mn pomp te doen. Dus bij mij gebeurt het altijd dus dat ze koud-warm-koud-warm zijn.
Kan geen kwaad hoor :) maar ik lees dat heel veel mensen idd hun insuline op kamertemperatuur doen voordat ze de reservoirs vullen, ik doe dat echt nooit eigenlijk :P maar ik vul ook met ampullen en niet met flesjes. En mij is dus verteld dat je niet meer dan 3 of 4 reservoirs moet vullen van te voren. De reden weet ik alleen niet meer :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_160930672
Het is geregeld. Ik kan straks metformine ophalen.
pi_160930827
Heb Kennis van nu gekeken. Zeer interessant!

Aan degenen die ook diabetes hebben: Hoelang heb je diabetes en merk je al iets van de gevolgen van te hoge bloedsuiker?

Ik heb de diagnose sinds eind 2011 en heb "nu al" last van vaak een slapende/tintelende grote linkerteen, waarbij dat gevoel niet 1 2 3 weggaat. Tintelingen in de rest van m'n voeten of handen. Hele ienieminiekleine steekjes in vingers. Laatst draaide ik me om in bed om eruit te stappen en toen kreeg ik een zwarte vlek voor m'n linkeroog.

Geen idee of het er allemaal mee te maken heeft hoor, maar voorheen had ik dit niet.
pi_160931522
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:46 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Kan geen kwaad hoor :) maar ik lees dat heel veel mensen idd hun insuline op kamertemperatuur doen voordat ze de reservoirs vullen, ik doe dat echt nooit eigenlijk :P maar ik vul ook met ampullen en niet met flesjes. En mij is dus verteld dat je niet meer dan 3 of 4 reservoirs moet vullen van te voren. De reden weet ik alleen niet meer :')
Ik heb het 1x niet gedaan en toen zaten er heel veel luchtbelletjes in die ik er niet uitkreeg en kreeg ik een alarm later van verstopping. Dvk raadt het ook aan dus vandaar dat ik het dus wel doe. En mijn dvk zei dat het rustig kon zoveel reservoirs vullen. Dus jammer dat jij de reden niet meer weet waarom het niet zou kunnen.
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:56 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Heb Kennis van nu gekeken. Zeer interessant!

Aan degenen die ook diabetes hebben: Hoelang heb je diabetes en merk je al iets van de gevolgen van te hoge bloedsuiker?

Ik heb de diagnose sinds eind 2011 en heb "nu al" last van vaak een slapende/tintelende grote linkerteen, waarbij dat gevoel niet 1 2 3 weggaat. Tintelingen in de rest van m'n voeten of handen. Hele ienieminiekleine steekjes in vingers. Laatst draaide ik me om in bed om eruit te stappen en toen kreeg ik een zwarte vlek voor m'n linkeroog.

Geen idee of het er allemaal mee te maken heeft hoor, maar voorheen had ik dit niet.
Fijn dat het geregeld is met de Metformine. Zit je sinds eind 2011 al zo hoog dan? Of heb je ook een tijd wel goed gezeten? Want ik blijf er gewoon bij dat het raar is dat je geen kortwerkende insuline krijgt. Helemaal omdat het je leven nu zo beïnvloedt doordat je niet meer kunt eten wat je graag eet omdat je anders zo hoog uitkomt. Met kortwerkende kun je dat mooi opvangen dan. Maar goed daar hebben we het al vaker over gehad ;)

Ik heb ook sinds eind 2011 de diagnose en de eerste jaren daalde mijn hba1c langzaam, maar was hij wel hoger dan 53. De laatste jaren zit mijn hba1c tussen de 43 en 51. Ik heb geen echte complicaties nog. Dus nog geen polyneuropathie ofzo.

Als ik een hyper heb merk ik al wel snel hyperverschijnselen (dorst, moe veel plassen etc), al vanaf de 10. Maar echte complicaties heb ik nog niet. En in jouw geval als je al zo snel eigenlijk wel die complicaties hebt vind ik het al helemaal raar dat ze je alleen metformine en langwerkende geven.

Maar aan de andere kant zegt het ook niet alles. Want er zijn ook mensen die altijd hoog zitten en geen complicaties krijgen. En mensen die altijd goed zitten die ze wel krijgen. Maar ik vind het wel erg rot voof je, lijkt me erg irritant!

[ Bericht 23% gewijzigd door _Hestia_ op 25-03-2016 13:42:22 ]
pi_160931893
Mijn vorige DVK zei omdat het bij type 2 niet vergoedt wordt. En ik het gewoon echt niet allemaal zelf kan betalen. Helaas. Ik krijg maar iets meer dan 600 per maand. Alles gaat op aan m'n vaste lasten, boodschappen en medicijnen.

Ik heb het aan deze DVK nog niet gevraagd. Maar vermoed dat zij hetzelfde gaat zeggen. Dat is het lastige aan type 2. Want "eigen schuld" (komt door overgewicht). Alleen heb ik vrijwel geen overgewicht... Niet extreem zegmaar. Ik heb alleen een flinke buik.

Maar ik zal er eens naar informeren bij deze DVK.
pi_160931942
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mijn vorige DVK zei omdat het bij type 2 niet vergoedt wordt. En ik het gewoon echt niet allemaal zelf kan betalen. Helaas. Ik krijg maar iets meer dan 600 per maand. Alles gaat op aan m'n vaste lasten, boodschappen en medicijnen.

Ik heb het aan deze DVK nog niet gevraagd. Maar vermoed dat zij hetzelfde gaat zeggen. Dat is het lastige aan type 2. Want "eigen schuld" (komt door overgewicht). Alleen heb ik vrijwel geen overgewicht... Niet extreem zegmaar. Ik heb alleen een flinke buik.

Maar ik zal er eens naar informeren bij deze DVK.
Nou ik heb dat echt nog nooit gehoord hoor dat type2 het zelf moet betalen. Dus ik zou het zeker navragen.
pi_160931953
@Sylvana: Ik heb denk ik meeste van de tijd (te) hoog gezeten, sinds ik ervan weet. Heb maar 1 zomer echt goed mijn best gedaan qua sporten.
pi_160932362
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:57 schreef Jaimy_Luca het volgende:
@Sylvana: Ik heb denk ik meeste van de tijd (te) hoog gezeten, sinds ik ervan weet. Heb maar 1 zomer echt goed mijn best gedaan qua sporten.
Hoe komt het dat het nu niet meer lukt om goed te sporten dan? En ben je wel eens bij een diëtiste geweest voor je eetpatroon?
pi_160932484
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mijn vorige DVK zei omdat het bij type 2 niet vergoedt wordt. En ik het gewoon echt niet allemaal zelf kan betalen. Helaas. Ik krijg maar iets meer dan 600 per maand. Alles gaat op aan m'n vaste lasten, boodschappen en medicijnen.

Ik heb het aan deze DVK nog niet gevraagd. Maar vermoed dat zij hetzelfde gaat zeggen. Dat is het lastige aan type 2. Want "eigen schuld" (komt door overgewicht). Alleen heb ik vrijwel geen overgewicht... Niet extreem zegmaar. Ik heb alleen een flinke buik.

buikvet is meest ongezonde wat je kan hebben. Eet je wel gezond?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 14:35:21 #157
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160932687
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

buikvet is meest ongezonde wat je kan hebben. Eet je wel gezond?
dit idd. Zeker bij een vrouw duidt dit vaak op ongezonde levensstijl. Als vrouwen ondanks gezond eten en bewegen ergens te dik zijn is het vaak op de heupen/billlen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160934062
Ik heb gebeld (en ben ff langsgeweest) en ze zei dat het wel vergoed wordt inderdaad. Maar dat het bij mij niet verstandig was omdat ik toch sowieso straks buiten ga sporten en dan ook de auto thuis heb zodat ik eventueel ook naar de sportschool kan.

Ik heb ook geen vast (genoeg) ritme om 4 keer te spuiten, zei ze.
pi_160934157
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 14:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

buikvet is meest ongezonde wat je kan hebben. Eet je wel gezond?
Ik ben als baby ondervoed geweest. Heb al mijn hele leven een dikkere buik vergeleken met anderen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 15:37:20 #160
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160934160
ik heb gisteren ge-pub-quizt met mijn zwager. Superleuk en gezellig, maar daardoor wel vrij weinig geslapen en natuurlijk is cafe-lucht niet de allergezondste lucht (ondanks dat er niet meer gerookt wordt). Dat merk ik vandaag wel..

Nja iig vroeg begonnen vanmorgen (bij mn zwager blijven slapen, die woont vlak bij mijn/zijn werk, we werken tegenover elkaar) dus ik kan over een halfuurtje naar huis.

Morgen wordt het superlekker weer, dus ik wil dan dolgraag flink stuk met de hond eropuit..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160934319
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb gebeld (en ben ff langsgeweest) en ze zei dat het wel vergoed wordt inderdaad. Maar dat het bij mij niet verstandig was omdat ik toch sowieso straks buiten ga sporten en dan ook de auto thuis heb zodat ik eventueel ook naar de sportschool kan.

Ik heb ook geen vast (genoeg) ritme om 4 keer te spuiten, zei ze.
Wat ik al dacht over die vergoeding dus. Maar waarom ga je "straks" pas buiten sporten? Je kunt nu toch ook gewoon elke dag/paar keer per week gaan wandelen ofzo?
En met de auto naar de sportschool? Als je een laag inkomen heb zou ik eerder voor wat anders kiezen dan een sportschool. Sportschool is toch een stuk duurder vaak en de meeste mensen houden dat niet vol. Bij een sportvereniging betaal je vaak per kwartaal wat je per maand in de sportschool betaalt.

Waarom heb je nu niet genoeg ritme dan? En kun je daar geen verandering inbrengen? Structuur helpt sowieso altijd om je diabetes meer onder controle te houden.
En hoe zit het met diëtiste, kun je daar niet eens een afspraak mee maken voor begeleiding? Er wordt sowieso 4 uur uit de basisverzekering vergoed en in het ziekenhuis zitten vaak ook diëtisten die in de ketenzorg van diabetes vallen en je dus gewoon heen kunt.
pi_160935273
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:42 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat ik al dacht over die vergoeding dus. Maar waarom ga je "straks" pas buiten sporten? Je kunt nu toch ook gewoon elke dag/paar keer per week gaan wandelen ofzo?
De sporten die ik doe (o.a zwemmen in een meertje) vind ik nu nog een beetje te koud om te gaan doen. :@
En met de auto naar de sportschool? Als je een laag inkomen heb zou ik eerder voor wat anders kiezen dan een sportschool. Sportschool is toch een stuk duurder vaak en de meeste mensen houden dat niet vol. Bij een sportvereniging betaal je vaak per kwartaal wat je per maand in de sportschool betaalt.
Het is wel een - hoe zeg je dat? - stok achter de deur(?) Dat ik wel moet gaan omdat ik ervoor betaal, bedoel ik. En ik vind de loopband geweldig, maar om er nou eentje thuis aan te schaffen is een beetje duur. Lopen op een loopband is toch anders dan op straat hardlopen. Ik hou dat veel langer vol, ondanks weinig conditie.

Waarom heb je nu niet genoeg ritme dan? En kun je daar geen verandering inbrengen?
Helaas niet.
Structuur helpt sowieso altijd om je diabetes meer onder controle te houden.
I know, maar ik krijg een vaste structuur/ritme er heel moeilijk in (ondanks autisme ja :@).

Ik heb een aantal keer (in deze post zelf dus) geprobeerd me te verwoorden hoe wat en waarom. Maar telkens weer gewist. Het wil dus niet echt lukken merk ik. :@

En hoe zit het met diëtiste, kun je daar niet eens een afspraak mee maken voor begeleiding? Er wordt sowieso 4 uur uit de basisverzekering vergoed en in het ziekenhuis zitten vaak ook diëtisten die in de ketenzorg van diabetes vallen en je dus gewoon heen kunt.
Ik zal eens informeren of ze bij de praktijk een diëtiste hebben.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:00:56 #163
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160936274
Ik denk dat een dietiste je zeker gaat helpen!

Ik voel me nog steeds niet lekker, maandelijke gedoe hakt er behoorlijk in deze maand :{

ff iets offtopics:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:03:48 #164
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160936333
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:00 schreef LPFAN het volgende:
Ik denk dat een dietiste je zeker gaat helpen!

Ik voel me nog steeds niet lekker, maandelijke gedoe hakt er behoorlijk in deze maand :{

ff iets offtopics:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt als een oplichter ofZo..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:04:31 #165
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160936353
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:03 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Klinkt als een oplichter ofZo..
Denk het niet. Zou niet weten waarmee dan, we hadden het over games en dat van 40 euro was een game. dus het is gewoon raar!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160937633
Vanmiddag in het ziekenhuis in Enschede geweest. Enorm veel wild vlees en haar (klopt, in Tilburg wilden ze niks weghalen :r ) dus aangestipt en daarna heel wat wild vlees weggeknipt. Erg pijnlijk en smerig, dat dooie vlees. Lekkere set-back vlak voor Belfast. :{
pi_160937759
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:00 schreef LPFAN het volgende:
Ik denk dat een dietiste je zeker gaat helpen!

Ik voel me nog steeds niet lekker, maandelijke gedoe hakt er behoorlijk in deze maand :{

ff iets offtopics:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeer rare reactie ja. :o
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2016 @ 18:15:44 #168
137949 Disana
pi_160937770
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:11 schreef Toto69 het volgende:
Vanmiddag in het ziekenhuis in Enschede geweest. Enorm veel wild vlees en haar (klopt, in Tilburg wilden ze niks weghalen :r ) dus aangestipt en daarna heel wat wild vlees weggeknipt. Erg pijnlijk en smerig, dat dooie vlees. Lekkere set-back vlak voor Belfast. :{
Balen voor je. Heb je nu ook weer een grotere wond? Lijkt me enorm vervelend.
pi_160937798
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:04 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Denk het niet. Zou niet weten waarmee dan, we hadden het over games en dat van 40 euro was een game. dus het is gewoon raar!
Ik had een grapje willen maken, maar ik weet niet of je het grappig had gevonden. :@ Dus dan doe ik het voor de zekerheid maar niet. Bang voor ruzie. :@
pi_160937893
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Balen voor je. Heb je nu ook weer een grotere wond? Lijkt me enorm vervelend.
Ja, en meer pijn.
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2016 @ 18:21:10 #171
137949 Disana
pi_160937912
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:20 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ja, en meer pijn.
Wat akelig. Ik hoop dat je desondanks de reis wel goed kunt ondernemen.
pi_160938046
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat akelig. Ik hoop dat je desondanks de reis wel goed kunt ondernemen.
Ik hoop het ook. En daar hopen op een goede huisarts.
pi_160938049
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:11 schreef Toto69 het volgende:
Vanmiddag in het ziekenhuis in Enschede geweest. Enorm veel wild vlees en haar (klopt, in Tilburg wilden ze niks weghalen :r ) dus aangestipt en daarna heel wat wild vlees weggeknipt. Erg pijnlijk en smerig, dat dooie vlees. Lekkere set-back vlak voor Belfast. :{
Damn it :{
Sterkte met wéér een tegenslag.. hopelijk gaat het straks in Belfast beter!
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2016 @ 18:26:38 #174
137949 Disana
pi_160938061
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:26 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook. En daar hopen op een goede huisarts.
Ja, dat vooral. Hij zal wel veel bij moeten lezen om van je situatie op de hoogte te komen.
pi_160938072
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:26 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Damn it :{
Sterkte met wéér een tegenslag.. hopelijk gaat het straks in Belfast beter!
Thnx :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, dat vooral. Hij zal wel veel bij moeten lezen om van je situatie op de hoogte te komen.
Ja, "I have a Sinus pilonidalis" zal wel niet werken :P
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2016 @ 18:27:49 #176
137949 Disana
pi_160938090
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:27 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Thnx :)

[..]

Ja, "I have a Sinus pilonidalis" zal wel niet werken :P
H/zij mag wel weten hoe je ermee worstelt. Dan word je ook met zorg behandeld.
pi_160938102
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:27 schreef Disana het volgende:

[..]

H/zij mag wel weten hoe je ermee worstelt. Dan word je ook met zorg behandeld.
Klopt. Haren weghalen/wild vlees behandelen is echt belangrijk :X
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:28:44 #178
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160938108
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:11 schreef Toto69 het volgende:
Vanmiddag in het ziekenhuis in Enschede geweest. Enorm veel wild vlees en haar (klopt, in Tilburg wilden ze niks weghalen :r ) dus aangestipt en daarna heel wat wild vlees weggeknipt. Erg pijnlijk en smerig, dat dooie vlees. Lekkere set-back vlak voor Belfast. :{
Balen zeg! :(
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:29:35 #179
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160938132
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik had een grapje willen maken, maar ik weet niet of je het grappig had gevonden. :@ Dus dan doe ik het voor de zekerheid maar niet. Bang voor ruzie. :@
Mag wel hoor ;p Ben nu wel nieuwschierig :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  Moderator vrijdag 25 maart 2016 @ 18:30:37 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_160938162
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:26 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook. En daar hopen op een goede huisarts.
Wat een ellende toch weer. Of beter gezegd: nog steeds ;(
Sterkte en ik hoop dat je nieuwe huisarts een goeie is waar je veel steun aan hebt :*
pi_160938192
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:28 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Balen zeg! :(
Ja :(
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een ellende toch weer. Of beter gezegd: nog steeds ;(
Sterkte en ik hoop dat je nieuwe huisarts een goeie is waar je veel steun aan hebt :*
thnx, hoop ik ook :)
pi_160938555
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:11 schreef Toto69 het volgende:
Vanmiddag in het ziekenhuis in Enschede geweest. Enorm veel wild vlees en haar (klopt, in Tilburg wilden ze niks weghalen :r ) dus aangestipt en daarna heel wat wild vlees weggeknipt. Erg pijnlijk en smerig, dat dooie vlees. Lekkere set-back vlak voor Belfast. :{
Wat ontzettend balen dit weer zeg. Maar wel fijn dat het nu weg is. En idd hopen dat je in Belfast een goede huisarts/ziekenhuis vindt waar ze het in de gaten kunnen houden.
pi_160938592
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat ontzettend balen dit weer zeg. Maar wel fijn dat het nu weg is. En idd hopen dat je in Belfast een goede huisarts/ziekenhuis vindt waar ze het in de gaten kunnen houden.
Hoop 't ook ^O^
pi_160939159
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:29 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Mag wel hoor ;p Ben nu wel nieuwschierig :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160939176
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:11 schreef Toto69 het volgende:
Vanmiddag in het ziekenhuis in Enschede geweest. Enorm veel wild vlees en haar (klopt, in Tilburg wilden ze niks weghalen :r ) dus aangestipt en daarna heel wat wild vlees weggeknipt. Erg pijnlijk en smerig, dat dooie vlees. Lekkere set-back vlak voor Belfast. :{
Verhuis je naar Belfast?
pi_160939186
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Verhuis je naar Belfast?
:Y
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:15:20 #187
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160939198
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha ik kan er zeker wel tegen hoor :P en geen idee misschien wel :P maar dan nog is het overdreven. Zat ie te zeuren de hele tijd dat ie geen vrienden heeft en zich eenzaam voelt enzo, ja moet je zulke acties gaan doen ;p daar maak je vrienden mee _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160939225
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:14 schreef Toto69 het volgende:

[..]

:Y
Cool! ^O^
pi_160939236
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Cool! ^O^
Yeah, hopelijk voel ik me dinsdag weer wat beter, lange dag :')
pi_160939278
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:15 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Hahaha ik kan er zeker wel tegen hoor :P en geen idee misschien wel :P maar dan nog is het overdreven. Zat ie te zeuren de hele tijd dat ie geen vrienden heeft en zich eenzaam voelt enzo, ja moet je zulke acties gaan doen ;p daar maak je vrienden mee _O-
Oh gelukkig.
Ik kan dan zo in stress zitten van: Ojee, straks heb ik ruzie. :o

Ik heb namelijk een hekel aan ruzie... :@ Of laat ik het zo zeggen: Ik vind het erg naar als iemand boos op me zou zijn.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:27:37 #191
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160939540
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:18 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Oh gelukkig.
Ik kan dan zo in stress zitten van: Ojee, straks heb ik ruzie. :o

Ik heb namelijk een hekel aan ruzie... :@ Of laat ik het zo zeggen: Ik vind het erg naar als iemand boos op me zou zijn.
Ja, ik ken dat heb ik ook.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:57:04 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160940334
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:18 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Oh gelukkig.
Ik kan dan zo in stress zitten van: Ojee, straks heb ik ruzie. :o

Ik heb namelijk een hekel aan ruzie... :@ Of laat ik het zo zeggen: Ik vind het erg naar als iemand boos op me zou zijn.
:?

Dan stel je je hier wel heel anders op dan in andere topics.

(Van mij mag je, maar het valt me wel op.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lienekien op 25-03-2016 20:02:25 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_160944611
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:?

Dan stel je je hier wel heel anders op dan in andere topics.

(Van mij mag je, maar het valt me wel op.)
Als onbekende Fok!kers boos op zijn (of me uitschelden) kan ik dat wel naast me neerleggen hoor. Dat onderscheid maak ik wel. Nu beter dan vroeger overigens. ;)
  zaterdag 26 maart 2016 @ 19:14:59 #194
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_160962645
Toch even een kleine haj van mijn kant. :W

Zoals de meeste van jullie weten ben ik een echte Ajacied dus de afgelopen dagen waren op een andere manier zwaar, wel naar Betondorp gegaan donderdag en uiteraard naar de ArenA vanmiddag.
Misschien icm alle emotie een tikje teveel van het goede maar dit zijn precies van die dingen die ik NIET wil inleveren door ziek zijn.

De reden dat ik hier even weg ben/was was om te kijken of ietsje meer afstand creëeren zou helpen voor mijn huidige geestelijke toestand en dat was ook wel deels zo, maar ben jullie uiteraard niet vergeten hoor O+ !
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_160962902
Wij waren jou ook niet vergeten hoor!!
En aks een beetje afstand nemen jou helpt moet je dat zeer zeker doen. :Y
Veel sterkte iig. :*
pi_160963084
:r de bovenste wond bloedt als een rund. veel te rigoureus aangepakt gisteren, dus nu zit ik met de gebakken peren en ik moet over drie dagen vliegen en weer op mezelf staan. Nu deed ik dat tot drie dagen geleden ook in Tilburg natuurlijk, maar toen was het veel 'rustiger'
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 19:48:35 #197
137949 Disana
pi_160963154
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:45 schreef Toto69 het volgende:
:r de bovenste wond bloedt als een rund. veel te rigoureus aangepakt gisteren, dus nu zit ik met de gebakken peren en ik moet over drie dagen vliegen en weer op mezelf staan. Nu deed ik dat tot drie dagen geleden ook in Tilburg natuurlijk, maar toen was het veel 'rustiger'
Komt dat even slecht uit. Kan iemand het bloeden stelpen, of is daar niets aan te doen?
pi_160963205
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Komt dat even slecht uit. Kan iemand het bloeden stelpen, of is daar niets aan te doen?
Ik heb er gaas in/tegenaan, de totale wond is centimeters lang dus erg prettig is dat ook niet. Het is enkel en alleen hopen dat het stelpt en minder wordt, zodat ik daar via een huisarts weer verder kan zoals ik in Tilburg deed. Niet dat dat fijn is overigens - maar je moet iets
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 19:52:14 #199
137949 Disana
pi_160963231
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:50 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik heb er gaas in/tegenaan, de totale wond is centimeters lang dus erg prettig is dat ook niet. Het is enkel en alleen hopen dat het stelpt en minder wordt, zodat ik daar via een huisarts weer verder kan zoals ik in Tilburg deed. Niet dat dat fijn is overigens - maar je moet iets
Nee dat lijkt mij ook niet fijn. Balen dat je er niets beters tegen kunt doen dan stelpen.
pi_160963294
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee dat lijkt mij ook niet fijn. Balen dat je er niets beters tegen kunt doen dan stelpen.
Uhu... kan alleen maar duimen, maar of dat nou helpt
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 19:55:41 #201
137949 Disana
pi_160963319
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:54 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Uhu... kan alleen maar duimen, maar of dat nou helpt
Die duimen kun je beter gebruiken om de gaasjes op hun plaats te houden.
pi_160963351
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Die duimen kun je beter gebruiken om de gaasjes op hun plaats te houden.
Klopt.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 19:58:59 #203
137949 Disana
pi_160963386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:57 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Klopt.
Ik wens je er sterkte mee. Misschien is er iets leuks op tv om je een beetje af te leiden.
pi_160963421
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik wens je er sterkte mee. Misschien is er iets leuks op tv om je een beetje af te leiden.
Thanks :) ik kijk maar voetbal. Hoe is het daar overigens?
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 20:01:30 #205
137949 Disana
pi_160963437
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:00 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Thanks :) ik kijk maar voetbal. Hoe is het daar overigens?
Waar? Ik zit gewoon thuis in Nederland een beetje te lummelen op de computer :D
pi_160963448
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Waar? Ik zit gewoon thuis in Nederland een beetje te lummelen op de computer :D
Oh, das mijn manier van: "Hoe is ;t met jou?" :P
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 20:03:38 #207
137949 Disana
pi_160963474
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:02 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Oh, das mijn manier van: "Hoe is ;t met jou?" :P
Aha. Nou, met mij gaat het redelijk, ik ben alleen huiverig voor een operatie die ik waarschijnlijk binnenkort moet ondergaan omdat er bij mij altijd iets mis gaat. Maar ja, het is niet anders.
pi_160963483
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Aha. Nou, met mij gaat het redelijk, ik ben alleen huiverig voor een operatie die ik waarschijnlijk binnenkort moet ondergaan omdat er bij mij altijd iets mis gaat. Maar ja, het is niet anders.
Wat voor operatie? :o
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 20:05:25 #209
137949 Disana
pi_160963515
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:04 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wat voor operatie? :o
Mijn bijschildklier werkt te hard en dat is slecht voor je botten. Het wordt nog even met extra medicijnen geprobeerd, maar als dat niet helpt (wat de verwachting is), dan willen ze hem eruit halen en in mijn arm zetten.
pi_160963551
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Mijn bijschildklier werkt te hard en dat is slecht voor je botten. Het wordt nog even met extra medicijnen geprobeerd, maar als dat niet helpt (wat de verwachting is), dan willen ze hem eruit halen en in mijn arm zetten.
:o
Je bijschildklier in je arm zetten?
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 20:07:24 #211
137949 Disana
pi_160963563
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

:o
Je bijschildklier in je arm zetten?
Ja, of een deel ervan, dat weet ik niet precies. Ik begreep alleen dat je zo nog de hormonen kreeg die de bijschildklier aanmaakt.
pi_160963581
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, of een deel ervan, dat weet ik niet precies. Ik begreep alleen dat je zo nog de hormonen kreeg die de bijschildklier aanmaakt.
Ah oké, klinkt wel heftig -O-
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 20:09:21 #213
137949 Disana
pi_160963613
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:08 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ah oké, klinkt wel heftig -O-
Ik denk dat de ingreep op zich wel meevalt, maar bij mij gaat er altijd iets mis en daar ben ik bang voor.

Hoe is het ondertussen met je bloeding, wordt het al wat minder?
pi_160963694
Pfftt Toto het is echt om gek van te worden zeg :( Is het inmiddels al wat minder?
Disana, apart hoor dat ze dat kunnen! Maar ik duim voor je dat het niet nodig is, dan kan er ook niks mis gaan ;)

Hier gaat het nu wel weer redelijk. Na een paar dagen veel wisselende bloedsuikers gehad te hebben nu sinds gisteravond weer stabiel. Dus denk dat het aan mn infuussetje lag, want sinds ik die gisteravond heb gewisseld zit ik dus tussen de 3.7 en 7.0 ^O^
pi_160963701
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat de ingreep op zich wel meevalt, maar bij mij gaat er altijd iets mis en daar ben ik bang voor.

Hoe is het ondertussen met je bloeding, wordt het al wat minder?
Hopen dat het deze keer wel eens goed gaat :o

Kan ik zo niks van op aan. Is vooral als het gaas (aquacel) eruit is.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 20:17:10 #216
137949 Disana
pi_160963834
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:12 schreef Sylvana het volgende:
Pfftt Toto het is echt om gek van te worden zeg :( Is het inmiddels al wat minder?
Disana, apart hoor dat ze dat kunnen! Maar ik duim voor je dat het niet nodig is, dan kan er ook niks mis gaan ;)

Hier gaat het nu wel weer redelijk. Na een paar dagen veel wisselende bloedsuikers gehad te hebben nu sinds gisteravond weer stabiel. Dus denk dat het aan mn infuussetje lag, want sinds ik die gisteravond heb gewisseld zit ik dus tussen de 3.7 en 7.0 ^O^
Dank je, dat zou natuurlijk mooi zijn.

Mooi dat jij weer stabiel bent.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 20:18:05 #217
137949 Disana
pi_160963864
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:12 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hopen dat het deze keer wel eens goed gaat :o

Kan ik zo niks van op aan. Is vooral als het gaas (aquacel) eruit is.
Ah, dus dat kun je zo niet waarnemen. Nou ik hoop dat het op tijd verbetert, zodat je goed kunt reizen.
pi_160964216
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:14 schreef houdjemond het volgende:
Toch even een kleine haj van mijn kant. :W

Zoals de meeste van jullie weten ben ik een echte Ajacied dus de afgelopen dagen waren op een andere manier zwaar, wel naar Betondorp gegaan donderdag en uiteraard naar de ArenA vanmiddag.
Misschien icm alle emotie een tikje teveel van het goede maar dit zijn precies van die dingen die ik NIET wil inleveren door ziek zijn.

De reden dat ik hier even weg ben/was was om te kijken of ietsje meer afstand creëeren zou helpen voor mijn huidige geestelijke toestand en dat was ook wel deels zo, maar ben jullie uiteraard niet vergeten hoor O+ !
Als het nodig is om afstand te nemen, moet je dat doen. Je wordt zomaar niet vergeten.
:W
pi_160964376
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 19:45 schreef Toto69 het volgende:
:r de bovenste wond bloedt als een rund. veel te rigoureus aangepakt gisteren, dus nu zit ik met de gebakken peren en ik moet over drie dagen vliegen en weer op mezelf staan. Nu deed ik dat tot drie dagen geleden ook in Tilburg natuurlijk, maar toen was het veel 'rustiger'
Poehpoeh, ik hoop voor je dat de wond rustiger is als je gaat vliegen.
Dit is niet grappig.
pi_160964421
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:12 schreef Sylvana het volgende:
Pfftt Toto het is echt om gek van te worden zeg :( Is het inmiddels al wat minder?
Disana, apart hoor dat ze dat kunnen! Maar ik duim voor je dat het niet nodig is, dan kan er ook niks mis gaan ;)

Hier gaat het nu wel weer redelijk. Na een paar dagen veel wisselende bloedsuikers gehad te hebben nu sinds gisteravond weer stabiel. Dus denk dat het aan mn infuussetje lag, want sinds ik die gisteravond heb gewisseld zit ik dus tussen de 3.7 en 7.0 ^O^
Weet ik niet..
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah, dus dat kun je zo niet waarnemen. Nou ik hoop dat het op tijd verbetert, zodat je goed kunt reizen.
Hoop ik ook.
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:35 schreef Adriane het volgende:

[..]

Poehpoeh, ik hoop voor je dat de wond rustiger is als je gaat vliegen.
Dit is niet grappig.
Hoop ik ook ;(
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:03:06 #221
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160965167
Hoop het ook voor je Toto!

Wanneer hoor je of de medicijnen aanslaan Disana?

Houdjemond geloof ik dat het moeilijk voor je is nu ja, :*

En iedereen anders ook een dikke :*

Hier weer een klein bloedinkje vandaag maar ach, kwam vandaag wel goed uit want ik kon mijn programma mooi uitkijken :P ( Laatste Saturday Kitchen met James Martin :'( zat bijna te janken daar _O- )
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 21:05:29 #222
137949 Disana
pi_160965224
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:03 schreef LPFAN het volgende:
Hoop het ook voor je Toto!

Wanneer hoor je of de medicijnen aanslaan Disana?

Houdjemond geloof ik dat het moeilijk voor je is nu ja, :*

En iedereen anders ook een dikke :*

Hier weer een klein bloedinkje vandaag maar ach, kwam vandaag wel goed uit want ik kon mijn programma mooi uitkijken :P ( Laatste Saturday Kitchen met James Martin :'( zat bijna te janken daar _O- )
Kijk jij altijd tv als je dialyseert? Ik deed dat ook destijds in het UMCG, maar de grap was dat de afstandsbedieningen daar op alle tv's van invloed waren. Zat je dus regelmatig naar het verkeerde programma te kijken :D

Ik moet over twee weken bloed prikken en dan belt mijn nefroloog me met de uitslag.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:07:57 #223
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160965282
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Kijk jij altijd tv als je dialyseert? Ik deed dat ook destijds in het UMCG, maar de grap was dat de afstandsbedieningen daar op alle tv's van invloed waren. Zat je dus regelmatig naar het verkeerde programma te kijken :D

Ik moet over twee weken bloed prikken en dan belt mijn nefroloog me met de uitslag.
Alleen op zaterdag, omdat Saturday Kitchen Live O+, doordeweeks neem ik mijn laptop meestal mee of een boek. Hier werken alle afstandsbedieningen ook op alle tv's dus is soms heel grappig ja :P alleen zijn de meeste tv's kapot, qua geluid, maar als het goed worden ze eindelijk eens gerepareerd dit jaar.

Ik was allang klaar vandaag ook maar ik zei zo ja taxi wacht maar, ik wil dit programma ff uitkijken :P vond de verpleging gelukkig oke dat ik nog ff bleek plakken :P normaal wil iedereen gelijk weg natuurlijk haha, gelukkig was de taxi veels te laat. (gelukkig dit keer ;p)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 21:10:00 #224
137949 Disana
pi_160965331
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:07 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Alleen op zaterdag, omdat Saturday Kitchen Live O+, doordeweeks neem ik mijn laptop meestal mee of een boek. Hier werken alle afstandsbedieningen ook op alle tv's dus is soms heel grappig ja :P alleen zijn de meeste tv's kapot, qua geluid, maar als het goed worden ze eindelijk eens gerepareerd dit jaar.
In het Dialysecentrum, waar ik laatst die rondleiding had, hebben ze hele nieuwe en moderne tv-installaties. Dat kun je dus voor het Martini en UMCG niet zeggen :D Fijn dat je je laptop hebt om de tijd te verdrijven.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:18:19 #225
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160965551
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:10 schreef Disana het volgende:

[..]

In het Dialysecentrum, waar ik laatst die rondleiding had, hebben ze hele nieuwe en moderne tv-installaties. Dat kun je dus voor het Martini en UMCG niet zeggen :D Fijn dat je je laptop hebt om de tijd te verdrijven.
Jah, je kan daar ook wel een laptop krijgen maar die zijn van het jaar nul _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2016 @ 21:19:30 #226
137949 Disana
pi_160965581
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:18 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Jah, je kan daar ook wel een laptop krijgen maar die zijn van het jaar nul _O-
Gelukkig kosten die dingen geen kapitaal meer, dus als je zoals jij lang in het ziekenhuis moet liggen, loont het zich wel om er een aan te schaffen.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:58:14 #227
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160966625
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Gelukkig kosten die dingen geen kapitaal meer, dus als je zoals jij lang in het ziekenhuis moet liggen, loont het zich wel om er een aan te schaffen.
Je kan ze alleen lenen tijdens dialyse. Maar ik heb gelukkig mijn laptop, hoop ooit een tablet te kunnen kopen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160972306
Nog een vraagje aan de mensen met diabetes die insuline spuiten/hebben gespoten: Ik had gister serieus dat het 4e pennaaldje het pas deed, en ook nog eens omdat ik 'm zelf eruit had gehaald en weer opnieuw erin gedaan. 3 pennaalden weggegooid voor niets waarschijnlijk! :{

Ik doe alles exact zoals het zou moeten. Niet schuin, maar compleet recht erin. Goed strak aandraaien.

Hoe kan het dan toch dat er maar liefst 3 naalden het niet deden, en de 4e in eerste instantie ook niet?!
  zondag 27 maart 2016 @ 10:06:06 #229
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160972636
Pff, 12 uur geslapen vannacht. We hadden nogal een spannende dag gisteren en daar heb ik de afgelopen week naartoe geleefd. Daarna besefte ik ineens hoe moe ik was. Dus ging ff een halfuurtje op bed liggen en lezen.. Blijkbaar heeft mn geliefde gekeken hoe het ging, want ik werd 12 uur later wakker netjes onder de dekens met het licht uit :P. Daardoor helaas vanochtend wel mn hele kop vol slijm dus wakker worden zal wel ff duren.

Het spannende was overigens wel leuk: ons huisje staat te koop *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 27 maart 2016 @ 10:18:01 #230
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160972723
@ Toto: he jakkes, klinkt vreselijk! Hoop echt dat Belfast lekker een nieuwe start is :)

@ Jaimy-Luca, mijn man spuit al 20 jaar 4x per dag en heeft er echt nooit last van..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160973145
quote:
15s.gif Op zondag 27 maart 2016 09:12 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Nog een vraagje aan de mensen met diabetes die insuline spuiten/hebben gespoten: Ik had gister serieus dat het 4e pennaaldje het pas deed, en ook nog eens omdat ik 'm zelf eruit had gehaald en weer opnieuw erin gedaan. 3 pennaalden weggegooid voor niets waarschijnlijk! :{

Ik doe alles exact zoals het zou moeten. Niet schuin, maar compleet recht erin. Goed strak aandraaien.

Hoe kan het dan toch dat er maar liefst 3 naalden het niet deden, en de 4e in eerste instantie ook niet?!
Hmmm heen idee ik heb dat nooit gehad. Welke naaldjes heb je?

Superkimmi: Dat is zeker spannend!
pi_160974731
Ik heb er regelmatig last van dat een pennaaldje het gewoon niet doet. Maar dan doet de 2e het wel. En nu tot 4 keer toe gewoon niet.

Heb een Tresiba insulinepen en BD Micro-Fine Ultra pennaalden.
pi_160975472
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 12:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb er regelmatig last van dat een pennaaldje het gewoon niet doet. Maar dan doet de 2e het wel. En nu tot 4 keer toe gewoon niet.

Heb een Tresiba insulinepen en BD Micro-Fine Ultra pennaalden.
Hmm raar ik had ook van die BD microfine ultra naaldjes (5 mm)
  zondag 27 maart 2016 @ 13:28:01 #234
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160975535
Mijn man heeft ook die idd
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 27 maart 2016 @ 13:29:11 #235
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160975563
Misschien ligt het aan de pen zegt hij? Dat het naaldje niet goed aansluit op de pen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160977066
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:29 schreef superkimmi het volgende:
Misschien ligt het aan de pen zegt hij? Dat het naaldje niet goed aansluit op de pen
Ze zijn er wel geschikt voor. Toen ik wisselde van Lantus naar Tresiba nog naar gevraagd.

Ik heb overigens 4mm.
  zondag 27 maart 2016 @ 14:57:58 #237
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160977296
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 14:43 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ze zijn er wel geschikt voor. Toen ik wisselde van Lantus naar Tresiba nog naar gevraagd.

Ik heb overigens 4mm.
Ja maar hij bedoelt dat de pen wellicht een probleem heeft. Dat dus de aansluiting met de naald niet goed meer werkt, of een deukje heeft, waardoor de insuline de pen dus niet goed uitkan.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160977512
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 14:57 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ja maar hij bedoelt dat de pen wellicht een probleem heeft. Dat dus de aansluiting met de naald niet goed meer werkt, of een deukje heeft, waardoor de insuline de pen dus niet goed uitkan.
Bij elke pen?
  zondag 27 maart 2016 @ 15:19:19 #239
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160977699
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Bij elke pen?
Nee, hij vraagt zich gewoon af of er niks mis is met jouw pen ipv met de naaldjes.. Aangezien zoveel naaldjes weigeren en hij dit met exact hetzelfde merk nooit heeft.. Dus wat ik zeg: misschien zit er een klein deukje in je pen, of een verstoppinkje bij waar het naaldje de pen ingaat oid..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_160978419
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:19 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Nee, hij vraagt zich gewoon af of er niks mis is met jouw pen ipv met de naaldjes.. Aangezien zoveel naaldjes weigeren en hij dit met exact hetzelfde merk nooit heeft.. Dus wat ik zeg: misschien zit er een klein deukje in je pen, of een verstoppinkje bij waar het naaldje de pen ingaat oid..
Bij elke pen?

Het is regelmatig zo en ik gebruik regelmatig nieuwe pennen, vandaar: Bij elke pen?

Zou niet zo moeten zijn. Als het een keertje zo is, oke, daar kan ik nog inkomen.
  zondag 27 maart 2016 @ 16:57:14 #241
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_160979569
Dan zou ik de dvk vragen.. Want je naaldjes zijn echt vh a-merk..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:00:08 #242
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160996013
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 28 maart 2016 @ 13:46:15 #243
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_160996965
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:00 schreef LPFAN het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kusje erop.

waait het bij jullie ook zo?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_160997071
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:46 schreef sararaats het volgende:

[..]

kusje erop.

waait het bij jullie ook zo?
Mjam, kusje op LP's bebloede poes :+

LP; als je het niet vertrouwd zou ik de huisarts morgen even bellen.
  maandag 28 maart 2016 @ 14:03:41 #245
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160997361
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mjam, kusje op LP's bebloede poes :+

LP; als je het niet vertrouwd zou ik de huisarts morgen even bellen.
Ieuw idd ja ;p

Ik kijk morgen wel ff hoe het is, anders zeg ik het wel ff bij dialyse, dan kan de dokter ff komen. Ben het zowiezo de laatste tijd erg zwaar en volgens mijn dokter heeft dat te maken met dat mijn lichaam zich gezond voelt en het een goed teken is, maar bah. op zo'n manier krijg ik wel weer een te laag HB en die was net weer goed :{
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160997396
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:03 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ieuw idd ja ;p

Ik kijk morgen wel ff hoe het is, anders zeg ik het wel ff bij dialyse, dan kan de dokter ff komen. Ben het zowiezo de laatste tijd erg zwaar en volgens mijn dokter heeft dat te maken met dat mijn lichaam zich gezond voelt en het een goed teken is, maar bah. op zo'n manier krijg ik wel weer een te laag HB en die was net weer goed :{
Nou.. als dit al een tijdje speelt zou ik tóch de huisarts bellen :@ Better safe than sorry!
pi_160997489
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:03 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ieuw idd ja ;p

Ik kijk morgen wel ff hoe het is, anders zeg ik het wel ff bij dialyse, dan kan de dokter ff komen. Ben het zowiezo de laatste tijd erg zwaar en volgens mijn dokter heeft dat te maken met dat mijn lichaam zich gezond voelt en het een goed teken is, maar bah. op zo'n manier krijg ik wel weer een te laag HB en die was net weer goed :{
dat lijkt mij onzin.
Als je lichaam in slechte staat is word je niet ongesteld (bijv. bij zware ondervoeding), maar dat wil niet zeggen dat je steeds heftiger gaat bloeden al naar gelang je gezonder bent.

Edit: jouw arts heeft verstand van nieren, niet per se van baarmoeders
  maandag 28 maart 2016 @ 14:23:28 #248
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160997891
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat lijkt mij onzin.
Als je lichaam in slechte staat is word je niet ongesteld (bijv. bij zware ondervoeding), maar dat wil niet zeggen dat je steeds heftiger gaat bloeden al naar gelang je gezonder bent.

Edit: jouw arts heeft verstand van nieren, niet per se van baarmoeders
Ja hij denkt dat omdat ik het een hele tijd niet ben geweest omdat mijn lichaam dus zich niet goed voelde en ik het daarom zo zwaar ben nu, geen idee ook.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 28 maart 2016 @ 14:24:01 #249
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160997909
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nou.. als dit al een tijdje speelt zou ik tóch de huisarts bellen :@ Better safe than sorry!
Ja kan idd.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_160999844
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:23 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja hij denkt dat omdat ik het een hele tijd niet ben geweest omdat mijn lichaam dus zich niet goed voelde en ik het daarom zo zwaar ben nu, geen idee ook.
hij is toch geen gyneacoloog? Wat een gelul, heeft zeker een flinke duim die man
  maandag 28 maart 2016 @ 15:46:24 #251
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160999859
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

hij is toch geen gyneacoloog? Wat een gelul, heeft zeker een flinke duim die man
Hahah ik heb geen idee :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_161012799
Sorry even single post. Bekijk het topic morgen wel helemaal, nu zo naar bed.

Het zijn 2 hele slechte dagen voor me geweest qua eten. Gisterochtend bij het ontbijt bij schoonouders 5 glazen yogi op. Daarna thuis cake gebakken en best wel wat beslag gesnoept. En omdat de chocoladecake die eigenlijk mee moest met de gewone cake niet doorging, die chococake maar met z'n tweetjes opgegeten.

's Avonds gegourmet en dan heb ik altijd knoflooksaus (geen idee hoeveel erin zit qua koolhydraten en suiker).

Vandaag ontbeten met wit bolletje met pindakaas en daarna appeltaart met slagroom. En warme chocolademelk met slagroom en daarna koude chocolademelk. Ik heb meerdere glazen cola op. En 's avonds na het eten ijs met slagroom en ook nog gewoon zo een paar lepels slagroom gesmikkeld.

Ik durf niet te meten. :') Dat is zeker. :')

Nou welterusten allen.
pi_161012852
Oja. Gewoon omdat ik eens een keer niet wilde letten op wat ik allemaal eigenlijk niet zou mogen. Ik wilde gewoon 2 fijne feestdagen hebben.
pi_161012887
Verstandig...

Ik zou er spontaan diabetes van krijgen.
  maandag 28 maart 2016 @ 23:11:26 #255
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161012964
Niet echt verstandig nee... Gevaarlijk zelfs wat je doet maar goed jouw leven...
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_161013177
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Oja. Gewoon omdat ik eens een keer niet wilde letten op wat ik allemaal eigenlijk niet zou mogen. Ik wilde gewoon 2 fijne feestdagen hebben.
*ontlurkt*

Staan fijne feestdagen voor jou gelijk aan veel calorierijk eten? Of kunnen fijne feestdagen voor jou ook met andere zaken samenhangen?

ik lees al langger mee, dit is niet de eerste keer dat je de minder handige keuzes voor je lijf maakt. Accepteren is lastig, maar in jouw geval kan het het verschil tussen leven en dood maken. Heb je hulp bij het accepteren van je diabetes?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161016155
Ook voor niet diabetes zou ik zo'n lijstje niet aanraden.

Snap nooit zo het EN, EN, EN. Dat je niet alles achterwegen wil laten, kan ik heel goed snappen.

Maar dat het dan meteen alles moet zijn, omdat het feestdagen zijn. Dat zou geen relatie zijn die ik met eten wil hebben. :@
pi_161016427
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:00 schreef LPFAN het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte met dit.
Is er een reden dat het nu heviger is? Of is het zomaar inene?
pi_161016429
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:46 schreef sararaats het volgende:

[..]

kusje erop.

waait het bij jullie ook zo?
Jep. En ik moest van Drenthe naar Amsterdam rijden... Dus dat was ff soms spannend in de auto.
pi_161016437
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:09 schreef Poesopstokje het volgende:
Verstandig...

Ik zou er spontaan diabetes van krijgen.
+

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:11 schreef LPFAN het volgende:
Niet echt verstandig nee... Gevaarlijk zelfs wat je doet maar goed jouw leven...
Ach van 1 keertje zoveel ga ik niet dood hoor.

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:17 schreef Cat22 het volgende:

[..]

*ontlurkt*

Staan fijne feestdagen voor jou gelijk aan veel calorierijk eten? Of kunnen fijne feestdagen voor jou ook met andere zaken samenhangen?

ik lees al langger mee, dit is niet de eerste keer dat je de minder handige keuzes voor je lijf maakt. Accepteren is lastig, maar in jouw geval kan het het verschil tussen leven en dood maken. Heb je hulp bij het accepteren van je diabetes?
Niet per se, maar gewoon lekker eten. En dit keer was het toevallig zoveel qua suikers. Zo zijn die mensen gewoon. Ze willen dat andere mensen het goed hebben bij hun op bezoek.

Zelfs een psycholoog kan mij helaas niet helpen met het onderliggende probleem wat dus heel diep in mij geworteld is en de reden is waarom ik er soms zo'n moeite mee heb en denk: Fuck it.

Ik accepteer zonder meer de gevolgen ervan. Ik weet dat het misschien niet zo verstandig was, maar van 1 keertje zo uit de band springen... ga ik niet dood hoor. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 02:27 schreef Fripsel het volgende:
Ook voor niet diabetes zou ik zo'n lijstje niet aanraden.

Snap nooit zo het EN, EN, EN. Dat je niet alles achterwegen wil laten, kan ik heel goed snappen.

Maar dat het dan meteen alles moet zijn, omdat het feestdagen zijn. Dat zou geen relatie zijn die ik met eten wil hebben. :@
Het was gewoon echt toevallig ineens zoveel. Niet drinken is nog altijd slechter dan iets drinken met suiker erin.

Ik ga straks in ieder geval even meten. Maar mijn handen/voeten tintelen niet, dus dat is een goed teken.
Ik heb ook de hele middag gelopen gister, dat heeft denk ik wel iets gescheeld.
pi_161016710
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 06:04 schreef Jaimy_Luca het volgende:

Zelfs een psycholoog kan mij helaas niet helpen met het onderliggende probleem wat dus heel diep in mij geworteld is en de reden is waarom ik er soms zo'n moeite mee heb en denk: Fuck it.

geen enkele psycholoog kan ook iemand helpen die niet geholpen wil worden.
pi_161016887
quote:
12s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:06 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Sorry even single post. Bekijk het topic morgen wel helemaal, nu zo naar bed.

Het zijn 2 hele slechte dagen voor me geweest qua eten. Gisterochtend bij het ontbijt bij schoonouders 5 glazen yogi op. Daarna thuis cake gebakken en best wel wat beslag gesnoept. En omdat de chocoladecake die eigenlijk mee moest met de gewone cake niet doorging, die chococake maar met z'n tweetjes opgegeten.

's Avonds gegourmet en dan heb ik altijd knoflooksaus (geen idee hoeveel erin zit qua koolhydraten en suiker).

Vandaag ontbeten met wit bolletje met pindakaas en daarna appeltaart met slagroom. En warme chocolademelk met slagroom en daarna koude chocolademelk. Ik heb meerdere glazen cola op. En 's avonds na het eten ijs met slagroom en ook nog gewoon zo een paar lepels slagroom gesmikkeld.

Ik durf niet te meten. :') Dat is zeker. :')

Nou welterusten allen.
Dit is voor niemand goed. Je kunt ook water drinken.
Ja, ik weet hoe het is om volgestopt te worden. Mijn moeder kan dat erg goed, maar ik laat dat niet ongelimiteerd gebeuren. Dan zou je me helemaal kunnen rollen. Als je lief wilt zijn voor jezelf prop je je niet vol met suikers.
pi_161016899
Dit wordt een lange dag :X
pi_161016965
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:29 schreef Toto69 het volgende:
Dit wordt een lange dag :X
Succes en veel sterkte!
Ik neem aan dat je vandaag vertrekt?
pi_161017968
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

geen enkele psycholoog kan ook iemand helpen die niet geholpen wil worden.
Wie zegt dat dat zo is? Dat is een aanname.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Jaimy_Luca op 29-03-2016 10:33:02 ]
pi_161017995
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:28 schreef Adriane het volgende:

[..]

Dit is voor niemand goed. Je kunt ook water drinken.
Ja, ik weet hoe het is om volgestopt te worden. Mijn moeder kan dat erg goed, maar ik laat dat niet ongelimiteerd gebeuren. Dan zou je me helemaal kunnen rollen. Als je lief wilt zijn voor jezelf prop je je niet vol met suikers.
Ik ga niet op visite water drinken. ;)

Ik leef nog hoor. :+
pi_161018012
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:29 schreef Toto69 het volgende:
Dit wordt een lange dag :X
Succes vandaag. Hopelijk gaat alles goed/zoals je wil.
pi_161018862
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:29 schreef Toto69 het volgende:
Dit wordt een lange dag :X
Succes! :*
pi_161018939
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 06:04 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

+

[..]

Ach van 1 keertje zoveel ga ik niet dood hoor.

[..]

Niet per se, maar gewoon lekker eten. En dit keer was het toevallig zoveel qua suikers. Zo zijn die mensen gewoon. Ze willen dat andere mensen het goed hebben bij hun op bezoek.

Zelfs een psycholoog kan mij helaas niet helpen met het onderliggende probleem wat dus heel diep in mij geworteld is en de reden is waarom ik er soms zo'n moeite mee heb en denk: Fuck it.

Ik accepteer zonder meer de gevolgen ervan. Ik weet dat het misschien niet zo verstandig was, maar van 1 keertje zo uit de band springen... ga ik niet dood hoor. ;)

[..]

Het was gewoon echt toevallig ineens zoveel. Niet drinken is nog altijd slechter dan iets drinken met suiker erin.

Ik ga straks in ieder geval even meten. Maar mijn handen/voeten tintelen niet, dus dat is een goed teken.
Ik heb ook de hele middag gelopen gister, dat heeft denk ik wel iets gescheeld.
Als die mensen willen dat je het goed hebt snappen ze het vast heel goed als je vraagt om de slagroom achterwege te laten en een kopje thee neemt ipv cola.

En 1 keertje :X zijn al vaker zulke dingen voorbij gekomen, en het zijn 2 dagen waar meteen alles moet.

Sorry als ik fel reageer, maar ik zoek al jaren naar een manier om me beter te voelen. En jij hebt je manier om je beter te kunnen voelen, en je steekt er je middelvinger wel heel bruut naar op. :@ en ik snap heel goed dat je af en toe zo wil kunnen denken. Maar dan kun je het jezelf toch nog wel beloven om het dan 1 dag te doen, 1e paasdag echte feestdag. Of je kan ook semi-bewust doen. Dan gun je je lijf en jezelf veel meer i.m.o. dan een slagroomtoef boven jezelf te plaatsen. :@

Sorry als mijn reactie misschien te is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 11:17:11 ]
pi_161018964
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:37 schreef Adriane het volgende:

[..]

Succes en veel sterkte!
Ik neem aan dat je vandaag vertrekt?
Thanks! Yes, ben over 10 min op schiphol. Vlieg pas rond half 3 tho. Rest ook bedankt, mobie lis lastig
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:32:24 #271
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_161019272
Pff beetje speechless vN je lijstje.. Zonder diabetes zou ik me al zwaar hyper voelen na al die suikers en dan weet ik hoe het is want de 30 kilo te zwaar bij mij kwamen ook niet van worteltjes...

Daarbij, de combinatie tussen zovewl eten wn dan niet meten kan wel op korte termijn veel schade opleveren. Even heel extreem: ik ben iemand verloren aan laksheid met zn diabetes, die niet lang daarvoor al een teen verloren had.. (Was wel type 1, maar toch...) en die was geen 80...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:35:04 #272
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_161019313
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:11 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Als die mensen willen dat je het goed hebt snappen ze het vast heel goed als je vraagt om de slagroom achterwege te laten en een kopje thee neemt ipv cola.

En 1 keertje :X zijn al vaker zulke dingen voorbij gekomen, en het zijn 2 dagen waar meteen alles moet.

Sorry als ik fel reageer, maar ik zoek al jaren naar een manier om me beter te voelen. En jij hebt je manier om je beter te kunnen voelen, en je steekt er je middelvinger wel heel bruut naar op. :@ en ik snap heel goed dat je af en toe zo wil kunnen denken. Maar dan kun je het jezelf toch nog wel beloven om het dan 1 dag te doen, 1e paasdag echte feestdag. Of je kan ook semi-bewust doen. Dan gun je je lijf en jezelf veel meer i.m.o. dan een slagroomtoef boven jezelf te plaatsen. :@

Sorry als mijn reactie misschien te is.
Ik snap m heel goed, denk dit ook een beetje. laksheid met je ziekte is in dit topic niet echt op zn plaats met al die mensen die zoveel offers brengen.. Iedereen is wel eens een keertje laks, maar niet zo vaak en zo extreem
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_161019409
Ik moet vanmiddag voor het eerst op controle bij de diabetesverpleegkundige sinds ik mn insulinepomp heb. Spannend!
pi_161019707
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:11 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Als die mensen willen dat je het goed hebt snappen ze het vast heel goed als je vraagt om de slagroom achterwege te laten en een kopje thee neemt ipv cola.

En 1 keertje :X zijn al vaker zulke dingen voorbij gekomen, en het zijn 2 dagen waar meteen alles moet.

Sorry als ik fel reageer, maar ik zoek al jaren naar een manier om me beter te voelen. En jij hebt je manier om je beter te kunnen voelen, en je steekt er je middelvinger wel heel bruut naar op. :@ en ik snap heel goed dat je af en toe zo wil kunnen denken. Maar dan kun je het jezelf toch nog wel beloven om het dan 1 dag te doen, 1e paasdag echte feestdag. Of je kan ook semi-bewust doen. Dan gun je je lijf en jezelf veel meer i.m.o. dan een slagroomtoef boven jezelf te plaatsen. :@

Sorry als mijn reactie misschien te is.
Ik wilde gewoon even nergens aan hoeven denken en heb dat ook gewoon gedaan. Allebei de dagen ja. Ik heb niet altijd zin in thee of water. We moesten nog weg en van thee moet ik altijd heel snel heel nodig naar de wc en wist niet of die daar zou zijn waar we naar toe gingen.

En ik zat vanmorgen niet eens zo hoog, dus blijkbaar hebben de insuline en metformine veel opgevangen. ^O^

Overigens heb ik dit vaker gehoord, ook op de manier van: Ik wil graag (...) en jij doet maar (...). Maar het is toch ieders leven en ieders keuzes? Betrek het alsjeblieft niet op jezelf wat ik beslis te doen. Dat zou je alleen maar rot doen voelen en dat is niet de bedoeling. Ik ben ik, jij bent jij.

Ik kan het gewoon (nog) niet accepteren, dat is nu eenmaal zo. Misschien komt dat nog, misschien niet. Dat dieperliggende probleem zit in ieder geval nogal in de weg. En heb geen idee of en hoe een psycholoog me kan helpen. Het is namelijk een cirkeltje.
pi_161019730
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:13 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Thanks! Yes, ben over 10 min op schiphol. Vlieg pas rond half 3 tho. Rest ook bedankt, mobie lis lastig
Vlieg ze straks.
pi_161019764
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:58 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik wilde gewoon even nergens aan hoeven denken en heb dat ook gewoon gedaan. Allebei de dagen ja. Ik heb niet altijd zin in thee of water. We moesten nog weg en van thee moet ik altijd heel snel heel nodig naar de wc en wist niet of die daar zou zijn waar we naar toe gingen.

En ik zat vanmorgen niet eens zo hoog, dus blijkbaar hebben de insuline en metformine veel opgevangen. ^O^

Overigens heb ik dit vaker gehoord, ook op de manier van: Ik wil graag (...) en jij doet maar (...). Maar het is toch ieders leven en ieders keuzes? Betrek het alsjeblieft niet op jezelf wat ik beslis te doen. Dat zou je alleen maar rot doen voelen en dat is niet de bedoeling. Ik ben ik, jij bent jij.

Ik kan het gewoon (nog) niet accepteren, dat is nu eenmaal zo. Misschien komt dat nog, misschien niet. Dat dieperliggende probleem zit in ieder geval nogal in de weg. En heb geen idee of en hoe een psycholoog me kan helpen. Het is namelijk een cirkeltje.
Een psycholoog kan je daar juist uit halen.

Van wachten en hopen gaat het echt niet veranderen. En dan kom je op het punt dat je beseft dat het moet, en dan denk je, had ik maar eerder..
pi_161019826
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:32 schreef superkimmi het volgende:
Pff beetje speechless vN je lijstje.. Zonder diabetes zou ik me al zwaar hyper voelen na al die suikers en dan weet ik hoe het is want de 30 kilo te zwaar bij mij kwamen ook niet van worteltjes...

Daarbij, de combinatie tussen zovewl eten wn dan niet meten kan wel op korte termijn veel schade opleveren. Even heel extreem: ik ben iemand verloren aan laksheid met zn diabetes, die niet lang daarvoor al een teen verloren had.. (Was wel type 1, maar toch...) en die was geen 80...
Mijn moeder heeft een nachtmerrie gehad. Ze droomde dat ik een teen of voet verloor door de diabetes. Zij maakt zich een stuk drukker om de gevolgen dan ik.

Ik ben gewoon - in vrijwel alles - van: Ik zie het wel wat er gaat gebeuren. Zo ben ik nu eenmaal. En tot nu toe heeft dat me nooit echt problemen opgeleverd.
pi_161019827
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:41 schreef Sylvana het volgende:
Ik moet vanmiddag voor het eerst op controle bij de diabetesverpleegkundige sinds ik mn insulinepomp heb. Spannend!
Het zou alleen wel handig zijn als dat programma waarmee ik mn pomp kan uitlezen ook ff meewerkt :(
Stomme Carelink werkt echt 9/10 keer niet :{
pi_161019890
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:01 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Een psycholoog kan je daar juist uit halen.

Van wachten en hopen gaat het echt niet veranderen. En dan kom je op het punt dat je beseft dat het moet, en dan denk je, had ik maar eerder..
Maar hoe dan, als het cirkeltje dus is dat het dieperliggende probleem te maken heeft met de diabetes die niet weg zal gaan? Hoe kan een psych mij daarbij helpen?
pi_161019942
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:41 schreef Sylvana het volgende:
Ik moet vanmiddag voor het eerst op controle bij de diabetesverpleegkundige sinds ik mn insulinepomp heb. Spannend!
Heb je 'm nog niet zolang? (Sorry als ik deze vraag al eens gesteld heb.)

Succes in ieder geval.
pi_161019987
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Heb je 'm nog niet zolang? (Sorry als ik deze vraag al eens gesteld heb.)

Succes in ieder geval.
Dankje en nee ik heb hem pas sinds half november ;)
pi_161020363
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankje en nee ik heb hem pas sinds half november ;)
Soms vergeet ik of ik iets al gevraagd heb. En dan is het heel vaag wel of niet.

Omdat het soms zo is dat ik het bijvoorbeeld in mijn hoofd aan je gevraagd heb, maar niet in het echt.

Is misschien heel vaag, maar ik stel me vaak in m'n hoofd voor hoe een situatie zal gaan, wat ik zal vragen/doen, en dan denken mijn hersenen dat ik het al irl gevraagd heb.
pi_161020432
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:38 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Soms vergeet ik of ik iets al gevraagd heb. En dan is het heel vaag wel of niet.

Omdat het soms zo is dat ik het bijvoorbeeld in mijn hoofd aan je gevraagd heb, maar niet in het echt.

Is misschien heel vaag, maar ik stel me vaak in m'n hoofd voor hoe een situatie zal gaan, wat ik zal vragen/doen, en dan denken mijn hersenen dat ik het al irl gevraagd heb.
Oh dat is wel herkenbaar hoor :)
Heb ik ook heel vaak dat ik denk dat ik iets tegen mn vriend gezegd heb en het dan idd niet irl gedaan heb :+
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:50:05 #284
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161020526
Goeie reis Toto!

Ik ben blij dat ik thuis ben, dialyse ging niet lekker vandaag. Afdrukken ging wel goed, Drukken waren enorm slecht, en had een enorme lekkage bij de naald. Ben nog steeds zwaar ongesteld dus mijn HB is gemeten, is nu 7.3 en was 7.7 dus wel wat gezakt maar gelukkig niet veel. Heb ff contact met de huisarts gehad en moet afwachten. Ben ik het vrijdag nog dan ff terugbellen en kijken wat volgende maand brengt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_161020569
Toto; Succes vandaag! Op een mooie gezonde toekomst daar ^O^

LP; Jammer dat het weer mis ging.. Maar goed dat je de HA hebt gebeld!

Jaimy; Alles is nu wel zo'n beetje gezegd. :N
pi_161020810
Pfftt, nou ik heb het echt al tig keer geprobeerd maar dat uitlezen lukt niet :( Hij kan steeds geen verbinding maken tussen de pomp en de meter, terwijl van allebei de batterij vol is en ze bij elkaar liggen en alle processen gestopt zijn. Dus dan maar hopen dat de DVK hem straks in het ziekenhuis wel kan uitlezen, anders is die afspraak nogal nutteloos :{

LPFAN, balen dat de dialyse vandaag niet zo fijn ging en je HB gedaald is. Dat kan idd goed met je zware ongesteldheid te maken hebben, rot hoor. Hou het idd goed in de gaten. Knuffel :*
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:12:17 #287
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161020921
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Toto; Succes vandaag! Op een mooie gezonde toekomst daar ^O^

LP; Jammer dat het weer mis ging.. Maar goed dat je de HA hebt gebeld!

Jaimy; Alles is nu wel zo'n beetje gezegd. :N
Jah, maar ik ging net naar de wc en het is al een stuk minder! Eindelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:06 schreef Sylvana het volgende:
Pfftt, nou ik heb het echt al tig keer geprobeerd maar dat uitlezen lukt niet :( Hij kan steeds geen verbinding maken tussen de pomp en de meter, terwijl van allebei de batterij vol is en ze bij elkaar liggen en alle processen gestopt zijn. Dus dan maar hopen dat de DVK hem straks in het ziekenhuis wel kan uitlezen, anders is die afspraak nogal nutteloos :{

LPFAN, balen dat de dialyse vandaag niet zo fijn ging en je HB gedaald is. Dat kan idd goed met je zware ongesteldheid te maken hebben, rot hoor. Hou het idd goed in de gaten. Knuffel :*
Ja waarschijnlijk wel. Knuffel terug!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_161020980
Heel veel plezier Toto.

Voor alle anderen een knus.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:18:19 #289
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161021027
Moest ook wel erg lachen trouwens, Verpleegster belde de dienstdoende dokter. Zij dus uitleggen dat ik ongesteld ben, hij zo van HUH dat kan niet. Verpleger uitleggen dat het echt zo is en mijn geboortejaar een paar keer noemen, en toen was het van oohhhhh ja ;p Bij de anderen is het natuurlijk allang gestopt _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_161021102
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:18 schreef LPFAN het volgende:
Moest ook wel erg lachen trouwens, Verpleegster belde de dienstdoende dokter. Zij dus uitleggen dat ik ongesteld ben, hij zo van HUH dat kan niet. Verpleger uitleggen dat het echt zo is en mijn geboortejaar een paar keer noemen, en toen was het van oohhhhh ja ;p Bij de anderen is het natuurlijk allang gestopt _O-
Whehehe _O-
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:26:11 #291
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_161021192
@ Jaimy: prima, maar breng het dan ook niet alsof je superveel moet opofferen of dat t bijna Zielig is dat je een weekvoorraad suiker naar binnen werkt, denk dat dat een beetje in t verkeerde keelgat schiet..

@ LPFan: balen dat t weer niet optimaal ging. Wel fijn dat t langzaamaan afneemt (ongesteldheid). Hoop dat t snel helemaal weg is!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_161021378
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:09 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Maar hoe dan, als het cirkeltje dus is dat het dieperliggende probleem te maken heeft met de diabetes die niet weg zal gaan? Hoe kan een psych mij daarbij helpen?
Door er anders naar te gaan kijken. Het is ongelofelijk rot dat het je overkomt, en ik weet hoe het is om boos te zijn op de wereld, op iedereen, en eigenlijk niemand. Want uiteindelijk wil niemand het zo natuurlijk..

En dan kom je uiteindelijk toch tot de conclusie, dat er uiteindelijk maar 1 ding is wat je kan doen. En dat is zo goed mogelijk voor jezelf zorgen.

En ik weet dat dat heel makkelijk zeggen is. Ik ben er zelf nog lang niet, en misschien heb ik wel makkelijk praten.

Maar de handvatten, de richtlijnen, "de stomme regels", uiteindelijk zijn ze er maar voor een doel. En dat is jou gezonder maken, en je een manier leren om te ontdekken dat een feestdag ook fijn kan zijn zonder voedsel als middelpunt. Ik had zelf ook heel veel overgewicht. En toen ik hoorde wat ik had, dacht ik echt. Wat is eten nou. Is dat taartje me al dat gewicht extra meezeulen nou waard? Is dat waar ik m'n geluk uit wil halen, terwijl ik eigenlijk heel hard vecht tegen schaamte omdat ik me niet fijn voel bij hoe ik ben.

Je zegt het zelf al "ik durf niet te meten". Dat is toch geen fijn gevoel. Hoe shit het ook is, zou het je niet juist een fijner en rustiger leven geven door er rekening mee te houden?

En tuurlijk, ook dan mag je een dag hebben dat je jezelf wat extra's gunt. Maar dan lukt dat misschien ook juist wel meer met mate.
pi_161021399
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:26 schreef superkimmi het volgende:
@ Jaimy: prima, maar breng het dan ook niet alsof je superveel moet opofferen of dat t bijna Zielig is dat je een weekvoorraad suiker naar binnen werkt, denk dat dat een beetje in t verkeerde keelgat schiet..
Ik doe (of ben) absoluut niet zielig hoor! ;)
pi_161021410
Ik hoop echt dat mijn post niet verkeerd overkomt trouwens. Ik bedoel het positief en bemoedigend.
pi_161021435
Thanks mensen :) beetje zonde dat het bloed eruit lekt (heb er wel gaas in maar gaat er op een gegeven moment langsheen, net maar weer nieuwe ingedaan)
Beter was ik vrijdag niet naar het ziekenhuis gegaan, ik ben er alleen maar op achteruit gegaan :r
pi_161021513
Zouden jullie mijn spoiler niet direct willen quoten? Misschien dat ik het precieze verhaal er nog uit wil halen straks. Als dat geen probleem is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:42:43 #297
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161021565
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:40 schreef Fripsel het volgende:
Zouden jullie mijn spoiler niet direct willen quoten? Misschien dat ik het precieze verhaal er nog uit wil halen straks. Als dat geen probleem is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent niet lomp. Fijn dat je er nu aan gaat werken. Ik kwam er bij de pshych ook achter dat ik nog wat dingen had die ik toch niet verwerkt bleek te hebben. Dikke knuffel :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_161021595
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:34 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Door er anders naar te gaan kijken. Het is ongelofelijk rot dat het je overkomt, en ik weet hoe het is om boos te zijn op de wereld, op iedereen, en eigenlijk niemand. Want uiteindelijk wil niemand het zo natuurlijk..

En dan kom je uiteindelijk toch tot de conclusie, dat er uiteindelijk maar 1 ding is wat je kan doen. En dat is zo goed mogelijk voor jezelf zorgen.

En ik weet dat dat heel makkelijk zeggen is. Ik ben er zelf nog lang niet, en misschien heb ik wel makkelijk praten.

Maar de handvatten, de richtlijnen, "de stomme regels", uiteindelijk zijn ze er maar voor een doel. En dat is jou gezonder maken, en je een manier leren om te ontdekken dat een feestdag ook fijn kan zijn zonder voedsel als middelpunt. Ik had zelf ook heel veel overgewicht. En toen ik hoorde wat ik had, dacht ik echt. Wat is eten nou. Is dat taartje me al dat gewicht extra meezeulen nou waard? Is dat waar ik m'n geluk uit wil halen, terwijl ik eigenlijk heel hard vecht tegen schaamte omdat ik me niet fijn voel bij hoe ik ben.

Je zegt het zelf al "ik durf niet te meten". Dat is toch geen fijn gevoel. Hoe shit het ook is, zou het je niet juist een fijner en rustiger leven geven door er rekening mee te houden?

En tuurlijk, ook dan mag je een dag hebben dat je jezelf wat extra's gunt. Maar dan lukt dat misschien ook juist wel meer met mate.
Oh dat niet durven meten was niet zó serieus bedoeld. ;) Ik was moe na een drukke dag en weinig slaap de afgelopen dagen en wilde gewoon liever naar bed. Had er net een reis van 1,5 uur op zitten, waarbij je erg gecontreerd ben.

Ik wist sowieso wel dat ik iets te hoog zat. Vanmorgen gemeten en het was 10, dus niet zo hoog.

Ik let vandaag weer netjes op wat ik eet hoor en morgen, overmorgen, enzovoort. Het was gewoon even 1 keertje. Morgen weer sporten, als ik de auto tot m'n beschikking heb.

Ik had gister ook geen meter bij me dus ik kon ook niet meten gedurende de dag.
pi_161021607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 13:42 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Je bent niet lomp. Fijn dat je er nu aan gaat werken. Ik kwam er bij de pshych ook achter dat ik nog wat dingen had die ik toch niet verwerkt bleek te hebben. Dikke knuffel :*
Misschien heb ik wel helemaal geen fibromyalgie ;(
pi_161021653
Het middelpunt van de paasdagen was overigens gewoon samenzijn met elkaar. Praten, lachen, leuke dingen doen, gezelligheid. Absoluut niet het eten.
pi_161021835
Fripsel, zo iets bedenk je niet hoor :*
Heb je al een psychologe? Anders zou ik er eentje gaan zoeken, het is niet fijn om zo met jezelf in de knoop te zitten.. Kop op *;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')