Swetsenegger | maandag 21 maart 2016 @ 09:20 |
![]() Als de grote prijs van Australië een voorbode is voor de rest van jaar, kunnen miljoenen racefans zich opmaken voor een spetterend raceseizoen. Haperend startende Mercedessen, Ferrari dat lange tijd op de zege afstevent, een horrorklapper, een rode vlag, een fulminerende Max Verstappen: de première van 2016 was geladen met actie. Wat echter aan de race ontbrak was het vooraf gehoopte antwoord op de vraag hoe de krachtsverhoudingen liggen. Door het aparte raceverloop is die vraag immers nog altijd in nevelen gehuld. Wellicht zal het antwoord komend weekend gegeven gaan worden, tijdens een nachtelijke voorstelling vanuit de woestijn van Sakhir. Dan staat namelijk de grote prijs van Bahrein op het programma. Het wordt alweer de twaalfde keer dat er een Grand Prix zal worden verreden in de rijkelijk met oliedollars gevulde golfstaat. Het ultramoderne circuit werd ontworpen door de Duitse architect Herman Tilke en stond in 2004 voor het eerst op de kalender. Het was een jaar waarin Ferrari oppermachtig was en Michael Schumacher en Rubens Barrichello derhalve een overtuigende één-twee grepen. Derde in die race werd de toen nog jonge Jenson Button die in zijn BAR-Honda bijna een halve minuut moest toegeven op het tweetal. De Brit is samen met Fernando Alonso, Kimi Raikkonen en Felipe Massa één van de vier overlevers uit die tijd. Doordat mensenrechten in Bahrein een overschat fenomeen zijn, braken er in 2011 rellen en demonstraties uit waarbij 93 doden vielen. Hoewel oliedollars voor Bernie Ecclestone vaak zwaarder lijken te wegen dan mensenrechten, besloot hij onder druk van teams en media de race eenmalig van de kalender te halen. Volgens Daniel Ricciardo kunnen we ons opmaken voor een race waarin flink ingehaald kan worden. “De baan is er geschikt voor,” stelt de Red Bull-rijder. “Als je goed door de laatste bocht vloeit, kan je met DRS dichtbij je voorganger komen en in bocht één inhalen. Lukt het niet dan kun je het proberen in bocht vier of in de middelste sectie.” Inhaalmogelijkheden genoeg dus. Het moet als muziek in de oren van Max Verstappen klinken. De Nederlander kwam in Melbourne vast te zitten achter teamgenoot Carlos Sainz en ditmaal kon zelfs het Nederlandse inhaalfenomeen er niet langs. Zelf verklaarde Verstappen deze week in Gazzetta dello Sport dat Toro Rosso weleens het derde team zou kunnen zijn. Mocht alles gaan zoals hij voor ogen heeft, zal hij komend weekend dus mikken op plek vijf: achter Mercedes en Ferrari, maar ditmaal toch echt vóór teamgenoot Sainz. ![]() ![]() FIA Grand Prix Informatie ![]() ![]() ![]() Stand coureurs ![]() Stand constructeurs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 85% gewijzigd door WEST op 30-03-2016 22:23:17 ] | |
TheFreshPrince | maandag 21 maart 2016 @ 09:21 |
Op naar de volgende race ![]() Iedere rijder heeft wel eens een slechtere race, ook Hamilton heeft wel eens op een tactische blunder verloren of naast de baan gestaan bij het inrijden van de pitsstraat. Shit happens... Max heeft talent, is nog een beetje een "angry young man" maar dat groeit er vanzelf uit, als hij een beetje op z'n moeder lijkt. | |
Swetsenegger | maandag 21 maart 2016 @ 09:22 |
Het staat letterlijk 2 posts boven jouw post ![]() Geen idee, aangezien ik dat niet doe
| |
Lokale_Notabele | maandag 21 maart 2016 @ 09:25 |
Je beweert net nog dat je niet voor kan stellen dat een F1 coureur op eigen houtje naar binnen komt. Nou, je grote held Max dus wel. Op de PlayStation kun je binnenkomen wanneer je daar zin in hebt, maar dat werkt in real life kennelijk anders. Kan iemand trouwens nog een keer uitleggen hoe dit alles de schuld van Sainz is? ![]() | |
Swetsenegger | maandag 21 maart 2016 @ 09:27 |
Ik zeg dat hij een aanname heeft gemaakt en dat ik me niet kan voorstellen dat hij, volkomen los van enige afspraak dan ook dacht "Kom ik ga NU eens naar binnen, kan mij het verrotten of ze klaar staan." Volgens mij zegt niemand dat hier hoor. | |
TagForce | maandag 21 maart 2016 @ 10:00 |
Dit alles is niet de schuld van Sainz... Het enige wat Sainz te verwijten valt is dat ie Verstappen, onnodig, lang opgehouden heeft, en zelfs met redelijke agressie zijn positie ten opzichte van Max verdedigde. Dit terwijl het team al had gezegd dat ie moest pushen en anders een rondje later Max voorbij moest laten. | |
nils7 | maandag 21 maart 2016 @ 10:14 |
NO!
| |
W.H.I.S.T.L.E | maandag 21 maart 2016 @ 10:16 |
Vorig jaar kon je het bij Veronica terugkijken als je het gemist had. Weet iemand waar je het dit jaar terug kan kijken? | |
Rossdale | maandag 21 maart 2016 @ 10:24 |
Terecht ook wel natuurlijk. Ik snap de frustratie van Max wel als je een goede race vergooit, maar Carlos deed niets fout en het is onzinnig om nu negatief over hem te doen. Gewoon een slecht gecommuniceerde pitstop, zoiets gebeurt wel eens en komt bij alle teams voor. Helaas pindakaas, schade marmelade, too bad sandwich spread. Volgende race nieuwe kans ![]() | |
VEM2012 | maandag 21 maart 2016 @ 10:29 |
Ook dat laatste valt hem niet te verwijten. Er is geen directe order gegeven om opzij te gaan en het ging om een positie. Alsof Verstappen ruim baan zou hebben gegeven (sterker nog, vorig jaar werd hij bejubeld toen hij een order daartoe negeerde). Verstappen had simpelweg een hele goede race tot aan de rode vlag. Daarna kwamen er wat problemen en daar ging hij slecht mee om. En helaas heeft dat zijn optreden in het begin overschaduwd. | |
Beach | maandag 21 maart 2016 @ 10:36 |
Sainz is geen tweede coureur. | |
Fiorano | maandag 21 maart 2016 @ 10:54 |
En Max ook niet whehe. Word nog leuk daar intern. | |
Lokale_Notabele | maandag 21 maart 2016 @ 11:05 |
Beter laat Toro Rosso teamorders voortaan achterwege en communiceren ze dat ook duidelijk naar de heren. Het zorgt alleen maar voor woedeaanvallen en frustraties. Ik denk dat beide coureurs een soort schrikbeeld in hun hoofd hebben om als een soort Rubens Barrichello te eindigen als ze beginnen met hun teamgenoot voorbij te laten. Toro Rosso vecht toch niet om de prijzen dus beter laten ze het op zijn beloop en moge de beste winnen. Verder gewoon de voorste auto als eerste naar binnen halen zoals ze bij Mercedes doen. | |
sasquatsch | maandag 21 maart 2016 @ 11:10 |
De enige die wat te verwijten valt is het team zelf. Ten eerste omdat ze de fout maakten om tijdens de rode vlag niet naar mediums te wisselen, ten tweede door Sainz eerder binnen te halen dan Verstappen (die voor Sainz lag en daardoor eerste keus zou moeten zijn) en ten derde doordat ze niet klaar stonden toen Verstappen zei binnen te komen. Als Verstappen zoals verwacht drie ronden later zou binnen komen zou hij sowieso achter Sainz op de baan komen, dus toen hij in zijn spiegels zag dat Sainz naar binnen ging kon hij maar een ding doen en dat is om de ronde later binnen te komen om te voorkomen dat Sainz de undercut ging halen. Dus ja, Verstappen was terecht pissed (op het team). Want die actie van het team zorgde ervoor dat Sainz bevoordeeld werd ten opzichte van Verstappen, terwijl die al de hele race voor Sainz op de baan zat. | |
Lokale_Notabele | maandag 21 maart 2016 @ 11:17 |
Als Sainz flatspots op zijn banden had dan valt er natuurlijk wel wat voor te zeggen om af te wijken van de strategie en hem eerder binnen te halen. Je kan natuurlijk moeilijk autistisch tegen hem gaan roepen dat hij met vibraties door moet blijven rijden omdat hij de achterste wagen is. Hoe dan ook het wordt voor ons als fans erg vermakelijk om te zien hoe dit zich gaat ontwikkelen gedurende het seizoen. | |
Nattekat | maandag 21 maart 2016 @ 11:20 |
Aan die talloze witte pluimen te zien, heeft Sainz de complete race op flatspots gereden ![]() | |
motorbloempje | maandag 21 maart 2016 @ 11:21 |
Dit ![]() Maargoed, heeft verder niet zoveel zin om je daar als stuurlui op een forumpje of waar dan ook op internet om te gaan zitten druk maken in die zin dat je je als een of andere hersenloze tokkie gaan gedragen, die hele gebeuren. Ze hebben goed pech gehad door wat logistieke fouten met het team en veel punten misgelopen, zowel voor VES als SAI. Aan hen om ermee te dealen, hier gaan lopen fittieën helpt natuurlijk echt helemaal niemand ![]() | |
motorbloempje | maandag 21 maart 2016 @ 12:13 |
Abdus, dat was de TR knop, niet de quote knop ![]() | |
Nattekat | maandag 21 maart 2016 @ 12:20 |
Terechte TR | |
WEST | maandag 21 maart 2016 @ 12:23 |
![]() Banden statistieken | |
Peterselieman | maandag 21 maart 2016 @ 12:26 |
zou de regel dat een bandenwissel tijdens een rodevlagsituatie toegestaan is niet afgeschaft moeten worden? Met alleen de tenzij de organisatie het vanwege weersomstandigheden toestaat? | |
WEST | maandag 21 maart 2016 @ 12:38 |
ik dacht dat dat al een regel was. | |
Peterselieman | maandag 21 maart 2016 @ 12:41 |
kennelijk niet, want als je ziet hoeveel coureurs het rubber gewisseld hebben dan zijn dat er nogal wat. Om de show te bevorderen zou het imo beter zijn om dat wisselen onder rood af te schaffen. | |
bloodymary1 | maandag 21 maart 2016 @ 12:46 |
Nou, dat lijkt me niet zo handig als je echt naar binnen moet en je moet dan nog 4 rondjes doorkachelen, ook al is het op laag tempo. | |
Peterselieman | maandag 21 maart 2016 @ 12:48 |
Dat zou dan het risico zijn dat je neemt door laat te stoppen. Zo zijn er bij iedere situatie voor- en nadelen te bedenken. | |
bloodymary1 | maandag 21 maart 2016 @ 12:51 |
Nee, dat zou echt stom zijn. Hoe vaak is er nu een code rood? | |
Fer | maandag 21 maart 2016 @ 12:52 |
Moet je dan gelijk na de rode vlag pitten kun je achteraan sluiten. | |
Sinister-D- | maandag 21 maart 2016 @ 12:52 |
het is sowieso weer eens een belachelijke regel, zeker vergeleken met bv. SC regels of de boel neutraliseren door de Full Course Yellow in te gaan zetten waarbij er nihile veranderingen zijn tussen afstanden. En dan heb je bij rode vlag situaties de vrijheid om banden, aerodynamica, rijhoogte en zelfs hele vleugels te vervangen. In principe zouden ze met een stopwatch wagens in pas de pits moeten uitsturen met nagenoeg hetzelfde gat richting de coureur voor hun. | |
Meike26 | maandag 21 maart 2016 @ 13:03 |
Ik vind het ook belachelijk. Alleen repairtime en bandenwissels vanwege eventuele weersveranderingen, anders gewoon niet. Race word stil gelegd, dan de het werk in de pits ook. En ik dacht indd ook dat dit vorig jaar al ter sprake was gekomen na crash van Max en Grosjean in Monaco ? Toen waren er toch ook al dit soort dingen aan de gang? | |
Nattekat | maandag 21 maart 2016 @ 13:05 |
Was sprake van een SC voor de rode vlag. | |
Peterselieman | maandag 21 maart 2016 @ 13:29 |
niet vaak, maar zoals bij een race in Monaco enkele jaren geleden zou de uitslag met afschaffing van de regel mogelijk anders geweest kunnen zijn. Meende mij te herinneren dat Vettel op 60 ronden oude banden aan de leiding reed, voor Alonso en Button die veel nieuwere banden hadden. Dat had mogelijk nog iets op kunnen leveren als ze door waren gegaan. Nu wisselden ze naar superzacht en was het direct beslist. | |
aesop | maandag 21 maart 2016 @ 13:33 |
Zag vandaag pas dat de banden gewisseld tijdens de rode vlag. Dat maakt de frustratie van Max een stuk begrijpelijker. Hij is de hele race sneller dan Sainz, rijdt zowel voor als na de eerste pitstop van hem weg en richting een top 5. Door foute keuzes van het team wordt top 5 vergooid(door weer naar softs te gaan tijdens rood) en door Sainz tegen de gewoonte eerder binnen te halen (natuurlijk zijn er omstandigheden die dit kunnen rechtvaardigen, maar volgens Max had hij al meermalen aangegeven dat zijn banden eraan waren). Dat dan door miscommunicatie of eigenwijsheid de bandenwissel mislukt en zijn race definitief verpest wordt omdat zijn langzamere teamgenoot de boel ophoudt, dankan ik me voorstellen dat hij daar niet zo blij mee is. Dat hij zich dan wat overdreven verbaal laat gelden, laten we ons daar vooral niet te druk over maken. Zo erg was het niet. Sainz kun je hierin weinig verwijten denk ik, zolang hij niet officieel de tweede rijder is. | |
Sinister-D- | maandag 21 maart 2016 @ 14:26 |
dat klopt, maar op het moment dat het ongeluk te zien was en die wagen op de kop lag hadden ze direct -1)een FCY moeten opzetten (de weersomstandigheden vormden geen gevaar, dus was perfect mogelijk) -2)of per direct de rode vlag uithangen. Dan is de situatie die ik schets prima mogelijk. Maar zoals wel vaker wordt er eens veel te lang getwijfeld. | |
Nattekat | maandag 21 maart 2016 @ 14:29 |
Twee auto's in het grind, waarvan één onherstelbaar beschadigd. Direct toen ik dat opmerkte riep ik al dat dit rood moest worden, want die schade kon onmogelijk van dat ene muurtje komen. | |
franklop | maandag 21 maart 2016 @ 14:45 |
Toch apart dat ricciardo met dezelfde banden 10 ronden verder door kon rijden.. | |
kepler | maandag 21 maart 2016 @ 15:17 |
Het idee erachter is dat ze hiermee willen voorkomen dat mensen met een lekke band weer terug de baan op moeten. Vaak is er bij een rode vlag een hele hoop rotzooi op de baan (of regen), dus het zou ook niet veilig zijn om dan geen banden mogen te verwisselen. En zo'n situatie pakt voor de 1 voordelig uit en voor de andere nadelig, dat hoort nu eenmaal bij de sport. Bij een SC kan dat ook gebeuren | |
aesop | maandag 21 maart 2016 @ 15:24 |
Dan laat je die uit de pits starten. | |
sasquatsch | maandag 21 maart 2016 @ 15:34 |
Niet echt. De Red Bull schijnt beter om te gaan met de banden dan de Toro Rosso. En Verstappen had misschien wel langer door kunnen rijden (hij was nog steeds sneller dan Massa en Grosjean op dat moment, volgens mij), maar als Sainz op nieuwe banden sneller was zou hij er sowieso achter komen. Dus op dat moment naar binnen gaan was de enige goede beslissing imho. Alleen hield het team hier geen rekening mee. | |
_DeMoN_ | maandag 21 maart 2016 @ 16:49 |
Trouwens, Ferrari wilde tijdens de red flag niet aan de medium's. Reden was dat ze er te weinig ervaring mee hadden (als ik Sky goed begreep, luister altijd de Engelse stream). Kan dit niet ook voor STR zo zijn geweest? Medium gewoon te onbekend terrein en door soft's te kiezen wisten ze in ieder geval zeker veel snelheid te hebben (maar dan wel met het risico van nog een keer moeten pitten). | |
SnowOokami | maandag 21 maart 2016 @ 17:24 |
Aan de stats de zien was Medium de enige logische keuze voor de TR's (iig deze GP). http://en.mclarenf-1.com/(...)=Carlos%20Sainz%20Jr. Max heeft echter uit frustratie z'n hele Medium banden naar de klote geholpen en de volgende auto heeft /altijd/ de pech dat z'n banden sneller naar de klote gaan; je kopieert onbewust de rijstijl van de auto voor je en je probeert meer druk te leggen om alsnog in te halen. Tis misschien een geluk bij een ongeluk dat Max niet z'n zin kreeg voor de Softs. | |
Ferry_76 | maandag 21 maart 2016 @ 17:25 |
Juist daarom heeft STR tijdens de wintertests erg veel op de mediums gereden. | |
sasquatsch | maandag 21 maart 2016 @ 17:56 |
De fout was dat ze niet tijdens de rode vlag naar de mediums gingen. Dan hadden ze de GP uit kunnen rijden en waren 5de en 6de geworden. | |
THEFXR | maandag 21 maart 2016 @ 18:16 |
minder vleugel en hogere bandenspanning | |
THEFXR | maandag 21 maart 2016 @ 18:18 |
komt door de regen tijdens de vrije trainingen | |
TheFreshPrince | maandag 21 maart 2016 @ 19:09 |
Op softs was hij er mss wel eerder voorbij gekomen ![]() | |
SnowOokami | maandag 21 maart 2016 @ 19:12 |
Maar dan had hij dus nooit het einde gehaald... De race had er waarschijnlijk heel anders uit gezien als Max als eerste had mogen pitten. | |
Swetsenegger | maandag 21 maart 2016 @ 19:38 |
Nou ja joh, dit was een race die mentaliteit en beheersing opbouwt zullen we maar denken. Zal 'm uiteindelijk een completere coureur maken. | |
sasquatsch | maandag 21 maart 2016 @ 19:40 |
En nog beter als ze meteen op de mediums waren overgegaan tijdens de rode vlag. ![]() | |
Swetsenegger | maandag 21 maart 2016 @ 20:02 |
Overigens is Sainz niet onder de indruk van Max gebitch. http://www.nu.nl/formule-(...)-met-verstappen.html | |
M.Melandri | maandag 21 maart 2016 @ 20:05 |
STR en Ferrari hebben gigantisch gefaald na de rode vlag. Huiswerk gewoon slecht gedaan. Red Bull lijkt overigens het beste chassis te hebben voor de race. | |
SnowOokami | maandag 21 maart 2016 @ 20:25 |
RB was echt snel, had ik niet verwacht. | |
Fer | maandag 21 maart 2016 @ 20:30 |
Volgens mij horen we dit gezeur al twee jaar van bepaalde teams, vezever over dat ze niet zo lang kunnen doorrijden op de band, terwijl vele courreurs al hebben laten zien dat een iets hardere band als je wil bijna 2/3 van de race kan uitrijden, als je een beetje normaal doet. | |
M.Melandri | maandag 21 maart 2016 @ 20:30 |
Zet er een Ferrari of Mercedes krachtbron in en Ricciardo doet mee voor de titel. | |
aesop | maandag 21 maart 2016 @ 21:11 |
Zei Horner niet al dat dit hun beste chassis ooit was? | |
twiFight | maandag 21 maart 2016 @ 22:29 |
Te verwijten? Volgens mij is dat zo'n beetje de definitie van zijn baan. Als het team daar schade in zag dan hadden ze hem een team order moeten geven, maar dat hebben ze niet concreet gedaan voor zover op de team radio te horen was. Ja, ik weet van de "je hebt nog een rondje en dan..." uitspraak, maar dat is veel te vaag voor een team order. Nogmaals, er is niks ophouden aan. Sainz reed telkens dicht op een voorganger. Hij veroorzaakte geen treintje of zo. Als Max zoveel sneller was dan had hij maar moeten zorgen dat hij er voorbij kwam, maar dat lukte Max ook niet. En wederom is andere coureurs achter zich houden zo'n beetje de functieomschrijving op zijn contract. Aye. Zelf denk ik dat ze het uiterlijk bij de derde race al compleet zijn vergeten en gewoon racen als anders. Dat zegt elk team elk jaar. Nogal slecht voor sponsoring als ze dat niet doen. | |
Fopje | maandag 21 maart 2016 @ 22:48 |
Als Verstappen zo snel was had ie gewoon voorbij Sainz moeten schieten, maar dat lukte hem niet. Ik ben blij dat Sainz Verstappen niet voorbij heeft laten gaan, flauwekul allemaal ![]() | |
Nattekat | maandag 21 maart 2016 @ 22:53 |
Hoe kan je iemand voorbij die zelf ook binnen een seconde van zijn voorganger blijft kleven? | |
Geralt | maandag 21 maart 2016 @ 22:57 |
Een flinke aanloop nemen en ze dan allebei in 1 keer pakken? ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 21 maart 2016 @ 23:00 |
Max had gewoon moeten wachten op Vettel | |
Geralt | maandag 21 maart 2016 @ 23:06 |
wel uitkijken voor grosjean dan!!!! ![]() | |
sasquatsch | maandag 21 maart 2016 @ 23:18 |
Voor het teamresultaat was het wel beter geweest, maar dan had het team dat ook moeten zeggen. Red Bull deed dat vorig jaar ook met Ricciardo en Kvyat in Monaco. Als de een er niet langs komt laat dan de ander het proberen en als het niet lukt weer terug wisselen. Die extra punten kunnen aan het eind van het jaar miljoenen waard zijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 maart 2016 @ 00:57 |
Allemaal achteraf gelul, het zag het goed uit voor beide en het team maar gezamenlijk de boel verkloot. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 22 maart 2016 @ 03:31 |
Drie april eerst dus de zandbak in naar Bahrein, ik ging er gewoonlijk vanuit de we nu naar Sepang zouden gaan. ![]() Stel je voor dat daar een fatsoenlijke krachtbron in lag... wat een kampioenschap zouden we dan hebben gehad... | |
MakkieR | dinsdag 22 maart 2016 @ 04:54 |
Persoonlijk denk ik ook wel een beetje dat het de heat of the moment is. Dat is heel gezond, sterker nog; het geeft des te meer aan wat voor kampioenen Torro Rosso in zijn team heeft zitten. Aan stille muisjes heb je niks, zeker niet in de snelle wereld van F1. | |
Meike26 | dinsdag 22 maart 2016 @ 06:59 |
Precies hoe ik er ook over denk. Max, Carlos en STR, ultiem pakket om te vechten voor constructeurspunten en eigen belang van coureurs op het 2e plan te zetten. Zoals zondag kon Max voor zichzelf rijden op p4 p5, maar nadat hij achter Carlos terecht kwam, was er weinig teamspirit te zien. Als een soort RedBull Wingmen team kunnen ze veel voor elkaar krijgen. Met z'n tweeen aanvallen, verdedigen en belangrijke constructeurspunten binnen halen. Max kan naar mijn idee ook veel beter de druk op een ander zetten, iets wat Carlos nog moet leren, ook wat inhalen betreft. Iets zoals Schumi vroeger deed. In een paar ronden tijd viel hij aan, zakte af en viel weer aan en dat zo'n 3/4 achter elkaar. Dan word je daar als coureur die daarvoor rijdt, niet vrolijk van en Schumi haalde de tegenstander dus ook dikwijls uit zijn concentratie en dan wachten op het eerste foutje + gelijk toeslaan. | |
JimmyManna | dinsdag 22 maart 2016 @ 07:08 |
Niet op die baan. Iedereen vind Melbourne altijd zo leuk, maar het is nauwelijks geschikt om te racen, alleen naar om hard op te rijden. | |
JimmyManna | dinsdag 22 maart 2016 @ 07:11 |
Sainz heeft vorig jaar nauwelijks Minden ingehaald dan Verstappen . hij kan dat echt wel. Er viel gewoon niet veel in te halen, Vettel kwam op vers rubber niet eens aan een halve poging bij Hamilton. Als Sainz Verstappen voorbij had gelater was Max echt geen 4of 5 meer geworden. Waarschijnlijk gewoon 9, hooguit 8. | |
SnowOokami | dinsdag 22 maart 2016 @ 07:44 |
Yep, dan hadden Mercedes en Ferrari het heel zwaar gehad, helaas. | |
Meike26 | dinsdag 22 maart 2016 @ 07:54 |
Ben ik met je eens aan de ene kant, maar wat ik bij Sainz mis is agressie. Hij is te netjes en laat zich niet zo zien in de spiegels als Max af en toe doet. Als zij onderling een afspraak maken dat als zij bij elkaar rijden en de één komt er niet voorbij in drie pogingen, dan mag de ander het proberen. Zo houd je de dynamiek ook in het team en hoef je je minder te verbijten als je ronde na ronde achter je team genoot blijft rijden zonder kans het zelf geprobeerd te hebben. Dat geld ook andersom, in Singapore was Sainz een gedeelte van de race ook sneller en had het voor de uitslag van de race wat kunnen veranderen, echter werd Max weer sneller (of Sainz langzamer, die rookt zijn banden sneller op met al die verremmingen). | |
Nattekat | dinsdag 22 maart 2016 @ 08:27 |
Scheelt weer vroeg opstaan. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 22 maart 2016 @ 08:36 |
Daarom is RB in de formule 1 op de lange termijn een moeilijke zaak. Ze zijn er om te winnen, maar dat kan alleen met een Ferrari of Mercedes motor. En die twee teams gaan natuurlijk geen motor afgeven om het kampioenschap aan RB te laten. | |
SnowOokami | dinsdag 22 maart 2016 @ 08:49 |
Ben benieuwd of ze nu (dit jaar) bezig zijn/gaan met een eigen krachtbron te ontwerpen. | |
twiFight | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:47 |
Klinkt mooi voor het team, maar ik zou dit als fan een farce vinden. Als een coureur sneller is, laat 'm dan lekker op eigen kracht inhalen. Als hij dat niet kan dan verdient hij blijkbaar die plek ook niet. Alleen bij hoge uitzonderingen, op bv. banen waar inhalen bijna onmogelijk is, zouden dit soort orders normaal moeten zijn. | |
motorbloempje | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:04 |
https://www.instagram.com/p/BDO47FiPpAW/![]() | |
Nattekat | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:07 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:08 |
![]() | |
Rossdale | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:15 |
![]() Ze zouden hier nog een mooie thuglife gif van moeten maken ![]() | |
Meike26 | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:19 |
Hoezo? Het is een andere benadering van de sport? Kijk, als Verstappen gewoon normale stop etc had gehad dan had het scenario van die 'wingmen' ook niet uitgevoerd hoeven worden, maar als ze bij elkaar zitten en druk uit kunnen voeren op de coureurs voor hen, waarom niet? Gewoon met elkaar de anderen op jennen en als een (kleine) zwerm naar voren vechten. Ze doen niet mee voor het coureurskampioenschap, dus juist dan zou je met goed overleg en onderlinge afspraken een erg sterk pact kunnen hebben, iets waar ik zelf juist denk ik wel blij van word, het is weer eens wat anders en brengt spectakel. ![]() | |
twiFight | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:33 |
Omdat ik het competitievervalsing vind. Voor het team heeft het voordelen, dat snap ik. Maar als fan wil ik gewoon dat de betere coureur voorop komt. En als de ene teamgenoot de andere niet voorbij komt dan is hij blijkbaar niet beter. Bovendien is het een non-discussie. Als Sainz achter Verstappen had gehangen en sneller was geweest dan had niemand dit gewild en werd Verstappen geroemd dat hij maar mij zijn teamgenoot achter zich kan houden. Dan is - vooral op fok - de wereld te klein als Verstappen aan de kant moet. | |
Coelho | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:43 |
De discussies gaan stuk voor stuk over de te trage pitstop en het al dan niet uitvaardigen van teamorders aan Sainz om Verstappen er voorbij te laten. Ik heb echter nog niemand gehoord die de bandentactiek veroordeelde. Hoe kan het dat de hele batterij auto's die voor de twee STRs eindigden met één stop minder af konden? Hadden Max en Carlos ook niet van supersofts naar mediums moeten wisselen? | |
Swetsenegger | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:44 |
![]() | |
Nattekat | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:44 |
Dat de Toro Rosso's naar de mediums hadden moeten gaan tijdens rood valt niet over te discussiëren. Iedereen weet dat. | |
sasquatsch | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:47 |
Max haalt makkelijker in dan Sainz. En P8 is beter dan P9. Ligt eraan wat je als team belangrijker vindt. Punten voor het constructeurskampioenschap of coureurs die het zelf maar uit moeten vechten waarbij je misschien punten misloopt die aan het eind van het seizoen miljoenen waard kunnen zijn. F1 is geen sport meer maar pure business, dus voor het team had ik dit scenario beter gevonden. En als het niet lukt die plek weer teruggeven. Het gebeurt vaker. | |
nils7 | dinsdag 22 maart 2016 @ 13:49 |
Daar verloren ze de race, vind Max nu wel ff te gefrustreerd over komen. Tenzij hij dat bedoeld uiteraard. | |
TagForce | dinsdag 22 maart 2016 @ 15:00 |
Max kwam, tijdens en vlak na de race, te gefrustreerd over, maar zo zou jij ook reageren als je het gevoel hebt dat je door je team zwaar bent benadeeld en dat een zekere top 5 klassering door je neus geboord is. Wat later na de race draaide hij al wel bij (na de debriefing met het team), en was het gewoon een 'communicatie probleem'. Meer niet. Zijn passie siert hem (het gescheld wat minder, maar ja, jonge jongen heat of the moment idee), hij gaat in ieder geval voor het maximale en is pissed als het maximale weggegooid wordt. | |
Weltschmerz | dinsdag 22 maart 2016 @ 15:18 |
Niettemin moet hij wat minder een voorbeeld nemen aan zijn pa en wat meer aan diens vriend Schumacher, hoewel die niet voor advies beschikbaar is, want als je samen wint en samen verliest, win je samen meer. | |
sasquatsch | dinsdag 22 maart 2016 @ 15:40 |
Bandenkeuze voor de GP van Bahrain:![]() | |
twiFight | dinsdag 22 maart 2016 @ 18:05 |
Vooruitkijkende naar de volgende races denk ik wel dat Verstappen in een wat nare positie zit met qualifying. Door de puike prestatie in Australie gaan mensen er nu van uit dat de STR het 3e team op de grid moet/kan zijn. M.a.w. als ze niet rond P6 kwalificeren dan 'vallen ze tegen'. Persoonlijk denk ik dat AUS een wat vertekend beeld gaf en dat RBR/FI/WIL beter zijn dan ze vorig weekend leken (al zullen FI en WIL nog wel vol aan de bak moeten met ontwikkelen, anders verliezen ze aansluiting). | |
King_Merc | dinsdag 22 maart 2016 @ 18:33 |
http://wtf1.co.uk/rio-har(...)&utm_medium=facebook XD | |
Fer | dinsdag 22 maart 2016 @ 19:00 |
Denk dat volgende keer Danni en Daniel op 5 en 6 staan, die TAG ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:03 |
Je moet wel rekening houden met het feit dat Max niet zomaar een teamgenoot "mag" inhalen. Het feit dat hij vroeg of hij Sainz mocht inhalen was eigenlijk de vraag, "zeggen jullie tegen Sainz dat hij niet al te agressief moet verdedigen?" Helaas was een het tegendeel waar... Sainz verdedigde echt overdreven agressief en dan wordt het een kwestie van stamp ik m'n auto er naast met de kans op een dubbele crash of niet? Bij andere auto's heeft een rijder dat probleem niet (of een heel stuk minder omdat er dan altijd een auto over blijft), maar bij een teamgenoot dus wel want dan is opeens het hele team afhankelijk. Nee, Sainz was echt dramatisch kinderachtig en Max moet idd iets aan z'n woede doen, voor de rest erg teleurgesteld in beide en het team. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:52 |
Dat is natuurlijk onzin. Als je iets beter bent, dan kom je teamgenoot gewoon niet voorbij, en rijdt de betere coureur dus niet voorop. | |
Swetsenegger | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:57 |
Helmut Marko roept ook nog wat http://www.f1today.net/nl(...)een-pitstop-forceren Is het trouwens toegestaan om mid season van teams te wisselen? | |
Nattekat | dinsdag 22 maart 2016 @ 20:58 |
Sainz is dus beter dan Hamilton. | |
Nattekat | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:00 |
Samenvatting: Max smeekte bijna om nieuwe banden maar kreeg ze niet. Heeft TR soms wat mensen van Williams overgenomen? | |
Fer | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:05 |
Sainz is ook erg middelmatig tijdens iedere race, zelfs als er er niets gebeurt rookt hij zijn banden veel te snel op. Alleen snel op een enkele ronde. Lijkt een beetje kaliber Massa te worden. | |
nils7 | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:06 |
Heb het al eerder geroepen: Max heeft al getekend bij Mercedes, daardoor kan die lekker droeftoeteren... totdat ie het a la Frijns doet en z'n ruiten gaat ingooien. | |
JimmyManna | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:13 |
Als sneller beter is dan heeft inhalen er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat Verstappen sneller en dus beter was dan Sainz, maar een gelijk auto inhalen op een draak van een baan als deze, is erg lastig. | |
JimmyManna | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:15 |
Verstappens banden gingen er ongeveer net zo smal aan als die van Sainz. Waar komt die hekel aan Sainz toch vandaan? Gewoon een uitstekende corer die zich kranig weert regen Max. Sainz knokt voor zijn een loopbaan en dat doet hij prima. | |
sasquatsch | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:27 |
Zeker als er nog iemand voor rijdt. Dan wordt inhalen nog moeilijker, zoals Hamilton vorig jaar op Silverstone ondervond toen er twee Williamsen in slagorde voor hem reden. | |
Geralt | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:35 |
Ach zo een paar dagen na de GP viel de scheldpartij van Max op de boordradio eigenlijk best wel mee. Gewoon jong, gedreven, emotioneel en pissed off naar alles en iedereen. Of het echt onrecht was zullen we wellicht nooit weten, maar op dat moment voelde Max het ongetwijfeld zo. Niet netjes om zo tekeer te gaan tegen het team, maar ik vond het prachtig om de gedrevenheid en emotie te horen ![]() Zal vast nog flink over nagepraat zijn binnen het team en het zal niet meer snel voorkomen denk ik. Buiten dat kan de rest er ook wel wat van op de boordradio: Ik heb alweer zin in de volgende GP ![]() | |
daNpy | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:50 |
Van een ander forum:
| |
SnowOokami | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:54 |
Geen idee hoe de verhouding in het team is nu, maar het kan zomaar zijn dat de 1 de ander van de baan zal duwen tijdens het "verdedigen" met als gevolg een dubbele collision. Nee Sainz is veel te ver gegaan, TR beging al een grote fout mbt de teamorder in Singapore in 2015 en dan dit akkefietje ![]() | |
Geralt | dinsdag 22 maart 2016 @ 21:59 |
Het is gewoon geen team wat rond P4 thuis hoort qua strategie. Die hebben daar te weinig ervaring mee. Ze hadden moeten weten dat P4 buiten schot was en alles op verdedigen van P5 moeten zetten. Ergo: hardere bandjes eronder, net als de rest. Dan waren er maar 2 opties geweest: 1) Max had P5 gepakt 2) Max had alsnog een keer binnen gemoeten omdat zn banden dat niet uit gingen houden Indien 2 dan heeft TR er denk ik nog een hele kluif aan in de eerste helft van het seizoen om zoveel mogelijk punten te sprokkelen. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 maart 2016 @ 22:07 |
Als Max niet op eigen houtje naar binnen was gegaan, maar nog een paar rondjes door was gereden, dan was hij toch voor Palmer weer uit de pits gekomen? Omdat zijn tempo hoger lag dan dat van Palmer. Oftewel:Max heeft zijn eigen race verneukt omdat hij te vroeg binnen kwam. Als 'ie naar de pits had geluisterd, was er niets aan de hand geweest. | |
4-elements | dinsdag 22 maart 2016 @ 22:08 |
Toch apart dat als Verstappen ´no´ zegt, hij wordt bejubeld, maar als Sainz dat doet dat hij wordt afgemaakt. Hij hoeft toch niet als een mak lammetje aan de kant te gaan? | |
JimmyManna | dinsdag 22 maart 2016 @ 22:14 |
Veel te ver gegaan nog wel... | |
#ANONIEM | dinsdag 22 maart 2016 @ 22:20 |
Waar dan nog bijkomt dat voor zover ik weet er alleen tegen Sainz is gezegd dat "als hij er niet langs Palmer gaat, hij Verstappen voorbij moet laten", maar niet gezegd is dat hij Verstappen voorbij moest laten. Voordat dat gezegd werd, was hij voorbij Palmer. Hooguit kun je Sainz aanrekenen dat 'ie de undercut nam, maar daardoor kwam 'ie wel achter Palmer terecht, terwijl Verstappen als 'ie nog een paar ronden op zijn banden was doorgegaan, voor Palmer was uitgekomen. Ook Sainz ging trouwens te vroeg naar binnen, want die draaide nog steeds snellere ronden dan Palmer. Ook hij had dus beter nog een paar ronden kunnen wachten. | |
Fopje | dinsdag 22 maart 2016 @ 22:30 |
Sainz aanrekenen dat hij de undercut nam? Hij werd naar binnen geroepen door het team. | |
tbonesteak289 | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:01 |
Hmm nee hoor, toen het 'otherwise we will swap next lap' op tv doorkwam zat Sainz er nog achter, dus dat bericht heeft hij zelfs al een paar ronden eerder gekregen. Los daarvan liet Max zich denk ik wel wat kennen, al vind ik het wel te begrijpen.. | |
sasquatsch | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:14 |
Terecht, volgens onderstaande analyse. Ook de analyse dat Vettel de race verloor voordat deze gestart was is interessant. Door het gebrek aan softs voor de race. | |
WEST | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:18 |
Daar heb je een punt. Alleen verschil is wel in Singapore had Max alle recht van spreken hij was gewoon sneller dan Sainz toen. En nu was hij ook gewoon sneller. Maar als jij gewoon niet voorbij Palmer komt dan laat je dat je teamgenoot proberen uit eindelijk profiteert Sainz er ook van. | |
JimmyManna | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:19 |
Yup. James Allen maakt het duidelijk: Verstappen zat zelf fout. Niemand anders. | |
sasquatsch | dinsdag 22 maart 2016 @ 23:28 |
Je hebt te luisteren naar je team. Verstappen deed dat niet in Singapore en niet in Melbourne, dus was hij in beide gevallen fout. Sainz was hier niet fout want het team zei niet dat hij Verstappen voorbij moest laten. Alleen dat als het hem niet lukte dat ze dat zouden doen. | |
Waffle | woensdag 23 maart 2016 @ 01:41 |
Verstappen zat zelf fout inderdaad, maar als team moet je toch wel erg oppassen met de undercut. Het gebeurde bij de eerste stop ook al. Verstappen had een flinke marge op Sainz maar na zijn stop kwam hij er net voor. Ik kan me prima voorstellen dat Max bang was dat dit met de tweede stop hij achter Sainz zou komen. Daarom moet je als team goede afspraken maken qua pitstops en undercut. Als de afspraak was dat de leidende auto eerste keus is dan heeft Verstappen wel een punt. Aan de andere kant moet je natuurlijk nooit zelf zomaar de pits in rijden. Overigens heeft Sainz inderdaad geen fout gemaakt. Waarom het team hem als eerste naar binnen liet komen dat begrijp ik dan niet. Waar hij zoveel langzamer dan Verstappen op dat moment dan? | |
#ANONIEM | woensdag 23 maart 2016 @ 06:11 |
En hebben ze die volgende ronde ook gezegd dat hij Verstappen er langs moest laten? Want pas dan krijgt hij daadwerkelijk de opdracht. Ik lees toch echt dat ze Sainz ook wat langer buiten hadden moeten houden
| |
aesop | woensdag 23 maart 2016 @ 08:16 |
Mag je als team nog informatie geven over je rondetijden, bandenslijtage (voor zover ze dat kunnen zien in de pits) en te volgen strategie? Of is het nu echt aan de coureur om dat in te schatten? Dan snap ik iets meer van wat er bij Toro Rosso misging. De analyse hierboven snijdt ook wel hout trouwens. Behalve als de tyredegredation bij Toro Rosso dit seizoen echt zo dramatisch blijkt te zijn, hoewel Max op de supersofts nog een best aantal ronden reed. | |
sasquatsch | woensdag 23 maart 2016 @ 08:24 |
Ja dat wel. Maar er staat ook dat ze terecht Sainz voor Verstappen naar binnen haalden.
| |
Swetsenegger | woensdag 23 maart 2016 @ 08:36 |
Op reddit riep men dat het er naar uitzag dat ze bij STR, en dan met name verstappen, de eerste slachtoffers waren van de nieuwe radio regels. | |
#ANONIEM | woensdag 23 maart 2016 @ 08:43 |
Ik vraag me af of dat ook nog nodig was geweest als ze beide nog een aantal rondjes door hadden gereden. | |
Rossdale | woensdag 23 maart 2016 @ 09:11 |
Mee eens. Ik ben fan van Max, maar stiekem ook wel van Carlos. Echt een verdomd goede rijder en bijzonder dat Max alsnog iets beter lijkt te zijn. Het is gewoon een fantastisch duo wat ze nu bij Toro Rosso hebben rijden. Ze zijn beide erg gedreven en uiteraard moeten ze er alles aan doen om elkaar te verslaan. Daar worden ze beiden sterker van, Max kan hard rijden maar kan tactisch nog wel wat leren. Mooi als Carlos hem daar toe drijft! Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat mensen Sainz hier afkraken. Ze zijn allebei jong, willen allebei veel en zijn erg gewaagd aan elkaar. Perfect juist! Ook Max wordt hier alleen maar sterker van. Als Max naar een topteam toe wil moet hij alles kunnen, het omgaan met iemand al | |
Swetsenegger | woensdag 23 maart 2016 @ 09:37 |
Helmut Marko is verstappen aardig aan het downplayen de laatste dagen http://www.racexpress.nl/(...)-bij-ferrari/n/72638 | |
sasquatsch | woensdag 23 maart 2016 @ 10:57 |
Ferrari kiest dan ook meestal ervaren coureurs. | |
Rossdale | woensdag 23 maart 2016 @ 11:08 |
Max is ook veel te veel een kemphaantje om naast Vettel of Hamilton te zetten denk ik ![]() Max en Carlos stappen misschien beide wel gewoon over naar Red Bull volgens jaar ![]() | |
TagForce | woensdag 23 maart 2016 @ 12:07 |
Helmut Marko ziet denk ik Verstappen liever in de RB stappen dan in een Ferrari of Mercedes. Dus wellicht een beetje Ricciardo naar voren schuiven als potentieel overname slachtoffer om zo een plekje voor Max vrij te maken. | |
Nattekat | woensdag 23 maart 2016 @ 12:12 |
Voor Verstappen is Ferrari ook nog te vroeg. Gevalletje open deur. | |
Bonobo11 | woensdag 23 maart 2016 @ 12:52 |
Hamilton's fault ![]() Dat gejank om Sainz ![]() Die gast zit in z'n tweede jaar en moet vechten voor z'n plek in de F1 met een bovengemiddeld getalenteerde teamgenoot. Dan gaat uiteraard de trucendoos open. Tis ook geen koekenbakker he? Qualipace in overdrive van hem lijkt wat sneller dan Max', racepace en -craft is iets minder Max moet gewoon koel blijven en op z'n talent vertrouwen en niet van die domme fouten (op eigen houtje pitten) maken. Leermomentje ![]() | |
m0ridin | woensdag 23 maart 2016 @ 13:00 |
Over de mensen die zeggen dat Verstappen nog een paar rondjes door had moeten rijden, was dat uberhaupt een optie? Ik begreep dat Verstappen al een tijdje zat te klagen over zijn banden en dat hij naar binnen moest... Wie weet had hij er totaal geen vertrouwen in dat hij er uberhaupt nog een ronde of 2 op kon rijden? Hoe dan ook, wie hier ook de schuldige is... Het gaat erom dat je er van leert en niet dezelfde fouten nog eens maakt. Max laat zich opnaaien en dan laat hij (zijn leeftijd?) zien. Niet heel handig ook al is het wellicht begrijpelijk. Maar heel handig was het allemaal niet, van de rijders niet en van het team niet... | |
#ANONIEM | woensdag 23 maart 2016 @ 13:12 |
Aangezien Verstappen nog steeds snellere rondjes reed dan Grosjean, Hulkenberg en Palmer achter hem, was doorrijden zeker een optie. Juist omdat hij door doorrijden vóór hen weer de pits uit kon komen, ipv achter hen. Het klopt dat Verstappen weinig vertrouwen had in zijn banden, maar zijn rondetijden lieten niet echt verval zien. Dito Sainz trouwens. Het verloop van de rondetijden kun je hier vinden: http://www.f1fanatic.co.u(...)-and-fastest-laps-2/ | |
Meike26 | woensdag 23 maart 2016 @ 13:13 |
Het is goed wat er allemaal gebeurd is, wie er ook fout zat, wie er ook gelijk heeft, dit is een weekend van te leren en ze mogen blij zijn dat het gelijk het eerste weekend is. Nu hopen dat iedereen, incl Max, er ook echt van geleerd heeft ( = niet meer zulke onaangekondigde pitstops) en we mooiere races gaan zien in de subtop dit seizoen ![]() | |
SnowOokami | woensdag 23 maart 2016 @ 14:06 |
Nog maar 1,5 week voor Bahrein ![]() | |
Lokale_Notabele | woensdag 23 maart 2016 @ 14:12 |
Max naast Hamilton zou het ultieme cry baby team zijn. Max kan in ieder geval zijn leeftijd nog als excuus aanvoeren. De volgende carrière stap van Verstappen wordt lastig. Ferrari is echt Vettel's team en Mercedes zal niet zo dom zijn om Max naast Lewis te zetten. Dus het zal wel de verwachte overstap naar Red Bull worden volgend jaar. Het meest ideale scenario zou zijn als ze bij Mercedes een keer klaar zijn met het ghetto gedrag van meneer Lewis. | |
franklop | woensdag 23 maart 2016 @ 15:05 |
Grappig dat Ferrari dus voor meer mediums kiest tov Mercedes. | |
JimmyManna | woensdag 23 maart 2016 @ 15:08 |
Of het een optie was? Volgens James Allen waren ze rondetijden er goed genoeg voor en dat lijkt mij het enige dat telt. | |
m0ridin | woensdag 23 maart 2016 @ 15:41 |
Fair enough ![]() | |
sasquatsch | woensdag 23 maart 2016 @ 16:12 |
Hier de volledige transcript van de uitgezonden radioboodschappen van de race http://www.f1fanatic.co.u(...)-radio-transcript-2/ | |
Swetsenegger | woensdag 23 maart 2016 @ 16:29 |
Jammer dat niet ALLE radioberichten vrij gegeven wordt. | |
Rossdale | woensdag 23 maart 2016 @ 16:41 |
Mooie kerel ![]() | |
Meike26 | woensdag 23 maart 2016 @ 16:43 |
Indd.. Heerlijk nuchtere vent ![]() | |
AldoTheApache | woensdag 23 maart 2016 @ 16:53 |
euhm? | |
Nieuwschierig | woensdag 23 maart 2016 @ 17:54 |
Sainz moest door het aandringen achter hem Palmer én zijn spiegels in de gaten houden. Dat maakt het hele treintje langzamer omdat niemand volledig de ideale lijn kan rijden. Dat hij verstappen niet maar zo voorbij laat is een logisch gevolg van vorig seizoen. | |
SnowOokami | woensdag 23 maart 2016 @ 19:38 |
Anders had ie zich op Palmer en de racers daarvoor gefocust en niet op Verstappen ![]() | |
twiFight | woensdag 23 maart 2016 @ 22:33 |
Nogal een ambigueuse stelling. Je kunt ook stellen dat F1 draait om het constructeurskampioenschap, Sainz reed op een hogere positie = meer punten, dus Sainz was beter. Maar ook qua snelheid is het nogal selectief om Verstappen sneller te noemen. Die paar rondjes ja. Maar Sainz starte achter VES en reed toen voor VES dus over de hele race gezien betekent dat per definitie dat Sainz sneller was dan VES. | |
Nattekat | woensdag 23 maart 2016 @ 22:36 |
![]() Whehehe ![]() | |
sasquatsch | woensdag 23 maart 2016 @ 23:22 |
Het waren wel meer dan een paar rondjes. Verstappen was structureel sneller dan Sainz, tot hij achter Sainz vast kwam te zitten door de mislukte pitstop, zoals de grafiek van de rondetijden (http://www.f1fanatic.co.u(...)and-fastest-laps-2/) laat zien. Puur door de mislukte pitstop en het feit dat het moeilijk inhalen is eindigde Sainz hoger. | |
JimmyManna | donderdag 24 maart 2016 @ 07:05 |
Dat klopt. Ik weet ook niet of Verstappen sneller was, ik denk het alleen. Wat ik wel weet is dat stellen dat Sainz beter was omdat hij ervoor lag, scorebord journalistiek wordt genoemd. | |
JimmyManna | donderdag 24 maart 2016 @ 07:08 |
Zit wel wat in. Vergelijkbare crashes. | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2016 @ 07:55 |
Zeker + het feit dat bij Grosjean het lampje gaat knipperen wat betekend dat hij daar al vroeger van zijn gas ging op een gevaarlijk punt. Guttierez had gewoon geen snelheid meer en de McLaren accelereeerde nog uit waardoor Alonso verrast werd met het ploselinge verschil = klap ! | |
Tarado | donderdag 24 maart 2016 @ 08:01 |
Je hebt wel een goed punt hier ![]() | |
Swetsenegger | donderdag 24 maart 2016 @ 08:04 |
Max was 32 van 54 raceronden sneller dan Sainz. Hij heeft het dus puur op de pitstops verloren inderdaad. | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2016 @ 09:16 |
![]() ![]() | |
twiFight | donderdag 24 maart 2016 @ 10:20 |
Tsja, het is maar net welk argument je er aan geeft. Ik slaap er verder niet minder om. Maar je merkt dat VES hier structureel de hemel in geprezen wordt, terwijl internationaal de meningen een stuk gematigder zijn. Ja, hij was op dat moment sneller, maar er zijn (wederom internationaal) niet zoveel mensen die vinden dat VES een veel betere race reed dan Sainz. En als mensen hier dan beginnen over je teamgenoot er langs laten, dan hou ik mijn hart al vast over de reacties op dit forum als VES een keer Sainz er langs moet laten. Van mij had Alonso wel een straf mogen krijgen. Het is bij een aantal coureurs 'in' om zo laat mogelijk uit de slip stream te gaan en in te halen. Zo laat dat het soms nog geen halve meter aan ruimte scheelt. Dat is leuk, maar onnodig risico. Dit ongeluk was voorkombaar. | |
Nattekat | donderdag 24 maart 2016 @ 10:31 |
Geen van beiden had een straf moeten krijgen. Ben dan ook blij dat Alonso is weggekomen. Die straffen worden tegenwoordig veel te makkelijk uitgedeeld. Zelfs Schumacher wilde zich nog wel eens vergissen in zijn Mercedes-tijd. | |
twiFight | donderdag 24 maart 2016 @ 10:36 |
Hoe is dit een vergissing als er een wagenbreedte ruimte was links van GUT maar Alonso er toch tegenaan wist te klappen? Er was ruimte, er waren geen onverwachte stuurbewegingen. Waarom heeft dit moeten gebeuren? | |
Nattekat | donderdag 24 maart 2016 @ 10:40 |
Lijkt me nou niet dat Alonso wilde voelen hoe het is om een koprol te maken en dus expres achterop reed. | |
twiFight | donderdag 24 maart 2016 @ 10:48 |
Dat hij het niet expres deed betekent niet dat het niet redelijkerwijs te voorkomen was geweest. Ten eerste is het enige echte slachtoffer hier Gutierrez. Maar de enige redenen om zo laat pas achter een auto vandaan te sturen zijn de slip stream en evt. tactische voordelen (tegenstander heeft minder tijd om te verdedigen). Dat hoort bij racerij, maar ik vind allebei geen goed excuus om een crash te riskeren. Dat de crash gebeurde is op zich al bewijs dat Alonso te weinig marge in acht nam en derhalve vind ik een straf terecht. Om aan te geven dat een zo succesvol mogelijke inhaalactie nooit ten koste mag gaan van een andere deelnemer. | |
Rossdale | donderdag 24 maart 2016 @ 11:06 |
Zulk soort dingen moeten nooit gestraft worden, zolang het niet expres gebeurt. Dat is racen en willen we juist zien. Niet dat ze alleen inhalen als het alleen supergemakkelijk en fantasieloos kan, via DRS bijvoorbeeld. Daar horen nou eenmaal ook foutjes bij zoals deze. | |
Re | donderdag 24 maart 2016 @ 11:09 |
was het geen break-test dan? ![]() | |
Beach | donderdag 24 maart 2016 @ 11:13 |
Al die Max apologeten hier ![]() | |
Rossdale | donderdag 24 maart 2016 @ 11:15 |
Met dank aan Alonso toch nog een beetje het Pastor-gevoel kunnen krijgen deze race Beach? ![]() | |
Nattekat | donderdag 24 maart 2016 @ 11:15 |
Voor Alonso wel, die moet zijn nieuwe auto nog leren begrijpen ![]() | |
Beach | donderdag 24 maart 2016 @ 11:17 |
Pastor is altijd goed in Melbourne dus Grosjean heeft me dat Pastor gevoel gegeven ja. | |
sasquatsch | donderdag 24 maart 2016 @ 16:46 |
Als ze consequent waren geweest hadden ze Alonso wel bestraft. Achterop rijden is sowieso fout en met DRS moet je extra uitkijken vanwege het snelheidsverschil. In 2011 is hij wel bestraft voor een zelfde actie met exact deze reden. Dat ze het nu niet doen is tekenend voor de incompetentie van de FIA. Als het omgekeerd was geweest was er waarschijnlijk wel een straf uitgedeeld. | |
sasquatsch | donderdag 24 maart 2016 @ 16:47 |
4 retirements in 5 races en een 13de plaats noem jij goed? ![]() | |
Zorro | donderdag 24 maart 2016 @ 17:40 |
Die is dan gelukt. De auto is gebroken. | |
Nattekat | donderdag 24 maart 2016 @ 19:08 |
![]() RIP iconische straat. | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2016 @ 20:12 |
Zand is over de kaseien heen gelegd, straat is niet open gebroken (geweest) voor deze zandlaag en hierover word de asfaltlaag gelegd (is al gebeurt trouwens, oude foto dit). Ik ben erg benieuwd hoe het circuit zal zijn als het eenmaal klaar is. | |
Nattekat | donderdag 24 maart 2016 @ 20:14 |
Dat ze er nog liggen maakt natuurlijk niks uit. Dat asfalt zal niet elk jaar weer weggehaald worden. En volgens mij ligt er nog geen asfalt daar, enkel op de rest van het circuit. | |
Dauthi | donderdag 24 maart 2016 @ 20:32 |
Ik denk dat ze in Baku gek genoeg zijn om het na een week na de race er weer uit te trekken, beter voor het toerisme. | |
Nattekat | donderdag 24 maart 2016 @ 20:44 |
Precies wat ze willen doen. | |
nils7 | donderdag 24 maart 2016 @ 21:20 |
waarom leggen ze het er nu al dan? | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2016 @ 21:21 |
![]() U zei ? ![]() | |
Nattekat | donderdag 24 maart 2016 @ 21:23 |
| |
Nattekat | donderdag 24 maart 2016 @ 21:29 |
Al lijkt me, aan de kwaliteit van het asfalt te zien, niet dat dit de bovenste laag is ![]() | |
JimmyManna | donderdag 24 maart 2016 @ 21:57 |
Waarom dan? Na twee jaar STR moet welk topteam dan ook prima kunnen. Ook Ferrari. | |
JimmyManna | donderdag 24 maart 2016 @ 22:00 |
Omdat hij een fout maakte. Dat overkomt iedereen wel eens. Wanneer je oprechte fouten gaat bestraffen kan je bij iedere race mensen gaan lopen bestraffen. Totaal onnodig, zoals Verstappen in Monaco ook helemaal geen straf verdiende. | |
JimmyManna | donderdag 24 maart 2016 @ 22:01 |
Een 20% finish-gemiddelde was voor Pastor inderdaad best goed. | |
sasquatsch | donderdag 24 maart 2016 @ 22:21 |
Je kan niet in het ene geval iemand niet straffen en in het andere geval wel. Alonso verdiende daarom de straf. Zeker omdat hij voor eenzelfde vergrijp met minder erge gevolgen (Maleisië 2011) al eerder bestraft is. Dus waarom nu niet? Dit toont maar weer eens de klassenjustitie en inconsequentie van de FIA aan. | |
S95Sedan | donderdag 24 maart 2016 @ 22:27 |
Dat stelletje seniele oude gekken moet gewoon lekker het stokje overgeven. Die straf van Haryanto is ook zo belachelijk. | |
Meike26 | donderdag 24 maart 2016 @ 22:37 |
Met beide heren hierboven eens ![]() | |
S95Sedan | donderdag 24 maart 2016 @ 22:43 |
Je bedoeld deze uit 2012 zeker. Gewoon een race-incident. ![]() | |
JimmyManna | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:07 |
Eens. Alleen had Verstappen niet bestraft moeten worden en nu Alonso dus ook niet. Maar straf je Max, dan idd ook Alonso. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:13 |
Achteraf gelul, dit jaar moet Max het laten zien, de 1e race was het door grote bek. | |
Tarado | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:27 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:30 |
Inhalen is toch zijn specialiteit? moet ie ook zijn teamgenoot voorbij kunnen als ie zoveel sneller is. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:32 |
Max mocht Carlos inhalen maar dat lukte niet zo goed. | |
Meike26 | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:33 |
Je kan het achteraf gelul vinden, maar ongeval van Alonso maakt de kwestie weer recent en laat zien hoe incompetent ze straffen uitdelen bij de FIA, precies ook zoals ze in de afbeelding/Meme suggereren ; Blame it on the rooky, punish him hard ! Met daaronder het andere probleem, de klassenjustitie, om Alonso geen straf te geven voor dit, maar wel een enorm vergrootglas boven de rookies houden, zoals Haryanto die zo'n lullige straf krijgt voor iets waar hij niets aan kan doen. Maar hé, laten 'we' wel even merken dat we dat niet meer willen zien. Het hadmij daarin weer niet verbaasd dat in en parralel universum het Grosjean was die Haryanto tegen de muur drukte en alsnog Haryanto de straf kreeg toegedeeld. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:39 |
Alonso draait al wat jaartjes mee en Max kwam net kijken, ja het is willekeurig en tegelijk ook begrijpelijk wanneer je beseft hoe corrupt het zootje is. Maar wanneer je wilt meedoen heeft elke rookie dezelfde hindernissen te overwinnen. | |
Meike26 | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:45 |
Dan kan je het toch ook andersom stellen? Geef de rooke wat tijd om te wennen en fouten te maken, het ongeval van Alonso was best raar voor een coureur met zoveel ervaring, dan had die bestraffing andersom logischer geweest ? | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 07:47 |
Dat kunnen wij wel vinden maar degenen die het beslissen zien het anders. | |
MarieAlice | vrijdag 25 maart 2016 @ 08:14 |
Dit ja. Bovendien: het zou toch ronduit belachelijk zijn van Sainz om in deze fase van het kampioenschap Verstappen al door te laten? Helemaal omdat Verstappen vorig jaar vlakaf de teamorders negeerde in een veel latere fase. Hij zou toch wel gek zijn om in de eerste race al zijn team-mate voor te laten en meer punten te laten pakken? Sainz strijdt OOK in het kampioenschap... Ja, nu lag het bij Max aan de verknoeide pitstop, maar dat is nu eenmaal deel van de sport, gaan we telkens de teammaat voor laten gaan als ie een technisch probleempje heeft? ![]() Laat hen eerst nog maar een tijdje ook gewoon tegen elkaar racen en dan kan het team daarna nog altijd alles op 1 rijder zetten. ![]() | |
Tarado | vrijdag 25 maart 2016 @ 08:27 |
ja maar daar ging dit niet over vandaar ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 08:32 |
Ok. Max krijgt straf en Alonso niet? | |
Swetsenegger | vrijdag 25 maart 2016 @ 11:05 |
Ja. Wat heeft Max vs Sainz te maken met het ongeval van Alonso in Melbourne vs ongeluk verstappen in Monaco? | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 11:28 |
Die 2 crashes waren redelijk vergelijkbaar en Sainz vecht ook gewoon voor zijn plek. Hij kan niet inhalen is de mening in NL maar Max kon ook alleen maar achter 'm aan. | |
Swetsenegger | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:17 |
Welke crash heb je het in godsnaam over? In dit gesprek gaat het over Verstappen op Grosjean vorig jaar Monaco en de crash van Alonso op Gutierrez in Melbourne 2016. Verstappen kreeg voor het eerste 2 strafpunten en een gridpenalty, Alonso krijgt geen straf Wat de neuk heeft Sainz ermee te maken ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:20 |
Die 2 crashes dus en Sainz is aardig gelijkwaardig in dezelfde auto en dan kan Max er ook niet voorbij met al zijn inhaal skills. | |
Swetsenegger | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:24 |
Wat heeft Sainz met dit verhaal te maken??? | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:31 |
Die zit in dezelfde auto. En welk verhaal heb je het over? | |
Swetsenegger | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:37 |
So what? Ongeval Alonso vs ongeval Verstappen. DAAR reageer jij op met het verhaal dat Max Sainz moet inhalen als hij sneller is. Daar ging het helemaal niet over. Je reactie is als beginnen over handbal als mensen het over voetbal hebben. | |
Blik | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:38 |
Deze discussie ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:40 |
Dat maak ik zelf wel uit net zoals de FIA dat doet. Verder moet Max niet zeiken want het lukte 'm niet om Carlos in te halen. | |
Swetsenegger | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:43 |
Ik begreep oprecht niet waar hij het over had. Ik dacht dat hij bedoelde dat het aantikken van sainz door verstappen op melbourne gelijkwaardig was aan de crash van Alonso | |
sasquatsch | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:51 |
Het gaat niet over de Verstappen vs Sainz in Melbourne, maar Verstappen vs Grosjean in Monaco vorig jaar vergeleken met Alonso - Gutierrez in Melbourne. En zelf vergelijk ik het met Alonso vs Hamilton in Maleisie in 2011, waar de gevolgen veel minder erg waren (beiden konden doorrijden) en Alonso ook straf kreeg . | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 12:53 |
Alonso crashte zo hard dat ze maar geen straf gegeven hebben. | |
TagForce | vrijdag 25 maart 2016 @ 13:27 |
Verstappen crashte in Monaco zo hard dat ze hem maar wel een straf gegeven hebben? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 13:29 |
Die ging niet 2x over de kop. | |
TagForce | vrijdag 25 maart 2016 @ 13:32 |
Zal hem zeggen dat hij volgende keer gewoon 5 meter de lucht in moet om geen straf te krijgen... Die redenatie is toch te achterlijk voor woorden (van de FIA)? Beide crashes zijn vergelijkbaar, en dus moet de sanctie ook vergelijkbaar zijn. Je kunt dan niet met 2 maten meten. Hoe veel geluk iemand bij de crash heeft gehad mag geen factor zijn. You fuck up, you pay the price. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 13:33 |
Ben het helemaal met je eens maar die verschillende maat is er gewoon. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 maart 2016 @ 14:35 |
Waarom zou Alonso een straf moeten krijgen ![]() | |
TargaFlorio | vrijdag 25 maart 2016 @ 14:37 |
Voor mij hoeft het niet bestraft te worden, maar als je Verstappen bestraft dan zou je Alonso ook moeten bestraffen. Ik zie weinig verschil in beide crashes. | |
Sinister-D- | vrijdag 25 maart 2016 @ 20:56 |
![]() | |
Fer | vrijdag 25 maart 2016 @ 22:00 |
Ik dacht ergens te lezen, dat de auto van Guitierrez precies op dat moment in powersave ging,,dus dat de auto uit zichzelf wat vermogen terugnam. Daar kan niemand iets aan doen dan. | |
VEM2012 | zaterdag 26 maart 2016 @ 00:27 |
Dan is het logisch. Dank voor de info. | |
Radegast | zaterdag 26 maart 2016 @ 01:09 |
Bijna eens. Sainte Devote vs. (hoe heet die bocht? Hellas?) maakt voor mij wel een verschilletje.. | |
Swetsenegger | zaterdag 26 maart 2016 @ 12:31 |
Na al het negatieve geluid weer eens wat positiefs over verstappen
[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 26-03-2016 19:11:19 ] | |
Beach | zaterdag 26 maart 2016 @ 13:19 |
Laat hem maar naar Mercedes gaan en hem bij Lewis er achterin knallen. | |
Nieuwschierig | zaterdag 26 maart 2016 @ 15:11 |
Als of hij ooit maar in de schaduw van Lewis' bolide zou kunnen komen. Zelfs bij laagstaande zon niet. | |
TheFreshPrince | zaterdag 26 maart 2016 @ 15:13 |
Ik herinner me toch echt dat Lewis niet voorbijkwam aan Max in de laatste race, tot een rode vlag situatie alle kaarten opnieuw schudde. | |
Nieuwschierig | zaterdag 26 maart 2016 @ 15:51 |
En max niet voorbij Sainz, dus die is nog sneller? | |
#ANONIEM | zaterdag 26 maart 2016 @ 17:15 |
Zo is het maar net ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 27 maart 2016 @ 12:40 |
De last voor Max was vooral dat Sainz vast zat achter zijn voorganger(s). Max moet dan niet 1 maar minimaal 2 dicht achter elkaar rijdende auto's tegelijk inhalen, wat op veel ciruits een vrijwel onmogelijke opgave is, tenzij je F1 2015 speelt op je XBox ![]() Ik zeg niet dat het in de historie van de F1 nooit gebeurd is maar makkelijk is het zeker niet. Verder... waar hebben we het over? Natuurlijk is het een verknalde race maar het is pas de eerste van het seizoen... Kijk.... Als Max na race 10 nog niets heeft laten zien mag je natuurlijk serieus gaan twijfelen aan zijn kunnen... Maar voorlopig knalde hij die TR toch maar mooi naar een P5 in de kwalificatie en tot de rode vlag zag het er rooskleurig uit. [ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-03-2016 12:47:07 ] | |
TheFreshPrince | zondag 27 maart 2016 @ 12:50 |
En ook wereldkampioenen maken fouten maar daar hoor je dan weer niemand over ![]() | |
Geralt | zondag 27 maart 2016 @ 12:58 |
Gezien wat hij vorig jaar in de F1 heeft laten zien en het jaar ervoor in de F3, waarom zou je nog moeten twijfelen aan zijn kunnen? ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 27 maart 2016 @ 12:59 |
Ik twijfel niet, was meer gericht aan de twijfelaars. | |
#ANONIEM | zondag 27 maart 2016 @ 13:21 |
Geen race dit weekend? | |
sasquatsch | zondag 27 maart 2016 @ 13:30 |
Nee, volgende week weer. 's Middags om 16.00 uur Nederlandse tijd. | |
Jolige_Joffer | zondag 27 maart 2016 @ 13:56 |
17:00uur toch? | |
sasquatsch | zondag 27 maart 2016 @ 14:12 |
Ja. Toen ik van de week keek was het nog wintertijd. Daar houdt F1.com geen rekening mee. Nu staat het er goed. | |
Nober | zondag 27 maart 2016 @ 23:29 |
Op zich wel interessant die bandenkeuzes maar er zijn meer veranderingen nodig om Mercedes te verslaan.![]() Als het goed is klopt dit en als het niet goed is klopt het niet. | |
Nattekat | zondag 27 maart 2016 @ 23:59 |
![]() ![]() ![]() Tijden kloppen gewoon. | |
tralalala | maandag 28 maart 2016 @ 00:06 |
Dat zijn de betere tijden ![]() | |
Geralt | maandag 28 maart 2016 @ 00:38 |
Ja dan is het toch goed ![]() Ik heb weer een bestelling voor mn verzameling gedaan; de wereldkampioen van mijn geboortejaar. ![]() Wie het weet mag het zeggen ![]() | |
JimmyManna | maandag 28 maart 2016 @ 00:43 |
Nigel Mansell. | |
Geralt | maandag 28 maart 2016 @ 00:44 |
Nope; ik ben wat ouder dan dat. ![]() | |
Geralt | maandag 28 maart 2016 @ 00:45 |
9 wereldkampioenen ouder en dan tel ik de meervoudige maar 1x ![]() | |
Zorro | maandag 28 maart 2016 @ 00:56 |
Fangio ![]() | |
Geralt | maandag 28 maart 2016 @ 01:57 |
Ik ben geen 115 ofzo ![]() Hunt natuurlijk ![]() | |
Nober | maandag 28 maart 2016 @ 09:18 |
Alberto Ascari. Nee Niki Lauda, jij bent van 1975. Edit: Hunt dus 1976. | |
sasquatsch | maandag 28 maart 2016 @ 12:11 |
Dan ben je 10 jaar jonger dan ik. Ik kom uit het jaar van Jack Brabham. ![]() | |
Tarado | maandag 28 maart 2016 @ 13:27 |
Jim Clark zijn eerste ![]() | |
JimmyManna | maandag 28 maart 2016 @ 13:59 |
Als we dan toch bezig zijn: Jackie Stewarts tweede. | |
Geralt | maandag 28 maart 2016 @ 14:03 |
Allemaal ouwe lullen hier geloof ik ![]() | |
Nattekat | maandag 28 maart 2016 @ 14:05 |
Damon Hill ![]() | |
Geralt | maandag 28 maart 2016 @ 14:10 |
Broekie ![]() | |
Swetsenegger | maandag 28 maart 2016 @ 14:14 |
Jochen Rindt | |
Nattekat | maandag 28 maart 2016 @ 14:17 |
Ja, moest even jouw uitspraak ontkrachten ![]() | |
franklop | maandag 28 maart 2016 @ 14:38 |
Alain Prost Voor de tweede keer | |
Peterselieman | maandag 28 maart 2016 @ 14:41 |
Lauda3 | |
Smacked_Actor | maandag 28 maart 2016 @ 14:43 |
Het jaar waarin Jackie Stewart met Tyrrell-Ford bij zowel rijders als constructeurs kampioen werd. ![]() | |
Mano_ | maandag 28 maart 2016 @ 14:58 |
Prost's tweede. Prost ![]() | |
Fopje | maandag 28 maart 2016 @ 16:13 |
3e van Prost ![]() | |
Waffle | maandag 28 maart 2016 @ 16:18 |
2e van Senna ![]() | |
Doevelaer | maandag 28 maart 2016 @ 16:51 |
De enige van Mansell! | |
Scrutinizer | maandag 28 maart 2016 @ 17:02 |
In mijn geboortejaar won Denny Hulme in een Brabham de titel![]() | |
Rossdale | maandag 28 maart 2016 @ 18:02 |
Hatseflats, tickets voor GP van Hongarije geboekt ![]() Hopelijk kan Max ook dit jaar weer stunten op de hungaroring ![]() | |
Mexicanobakker | maandag 28 maart 2016 @ 18:08 |
Prost pakte een pole position op mijn geboortedag. Hij won gelukkig niet de GP. | |
IBAZ | maandag 28 maart 2016 @ 18:18 |
Graham Hill. Zijn eerste. In de BRM, ook constructors champ. 1962. [ Bericht 39% gewijzigd door IBAZ op 28-03-2016 18:32:34 ] | |
Jolige_Joffer | maandag 28 maart 2016 @ 18:30 |
Emerson Fittipaldi....(1x) ![]() | |
ElmarO | maandag 28 maart 2016 @ 18:32 |
Mijn geboortejaar was de eerste titel van Prost. Netjes, veel plezier daar alvast. ![]() | |
Max23 | maandag 28 maart 2016 @ 18:35 |
| |
Automatic_Rock | maandag 28 maart 2016 @ 21:30 |
Alan Jones 1e (en enige). Mooie auto's toen: | |
HerrFritz | dinsdag 29 maart 2016 @ 12:56 |
Ook mijn geboorte jaar | |
WEST | dinsdag 29 maart 2016 @ 22:09 |
Niet de mijne ![]() | |
Nattekat | dinsdag 29 maart 2016 @ 22:20 |
Jezus wat een oudjes hier ![]() | |
Nattekat | dinsdag 29 maart 2016 @ 22:28 |
Tot nu toe ben ik 6 jaar jonger dan de jongste die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Wat is dat nou ![]() ![]() | |
kepler | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:00 |
Keke Rosberg hier ![]() | |
Beach | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:03 |
Button | |
Doevelaer | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:07 |
Want Hill werd bij jou kampioen in 1998? ![]() | |
WEST | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:08 |
even een huishoudelijke mededeling
| |
Nattekat | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:14 |
4 dan. | |
Peterselieman | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:16 |
Het zou toch wel eens een keer tijd worden dat de TT aangepast wordt | |
THEFXR | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:20 |
waar, wie, wat???? | |
Afhaalchinees | woensdag 30 maart 2016 @ 08:04 |
Nice, ik ook! Staanplaatsen? | |
Rossdale | woensdag 30 maart 2016 @ 09:18 |
Nice ![]() Nope geen staanplaatsen, ik zit dit jaar einde rechte stuk ![]() Hiervoor heb ik twee maal bij ingang pitstraat / opkomen rechte stuk gezeten. | |
JeMoeder | woensdag 30 maart 2016 @ 10:12 |
Nice ![]() ![]() | |
JeMoeder | woensdag 30 maart 2016 @ 10:14 |
Ik kom trouwens uit het jaar van Niki Lauda's derde en laatste WK, gewonnen met de kleinste marge ooit (0.5 punt). | |
Dutchguy | woensdag 30 maart 2016 @ 11:14 |
| |
Dauthi | woensdag 30 maart 2016 @ 11:20 |
http://www.motorsport.com(...)-for-bahrain-682736/ De mededeling waarvan je wist dat die zou komen. Alonso's motor uit Australië is total loss, en dus begint Alonso in Bahrein met een nieuwe motor. Er wordt niet gezegd of er überhaupt iets gerecycled wordt, maar ik ga er niet van uit gezien de tijd en moeite die het zou kosten. | |
Floriz87 | woensdag 30 maart 2016 @ 11:29 |
http://www.autosport.com/(...)-upset--with-himself Interessant verhaal, zijn jullie het hiermee eens? | |
Dauthi | woensdag 30 maart 2016 @ 11:37 |
Als de cijfertjes kloppen dan hebben ze een steekhoudend argument. Mijn argument blijft dat Verstappen moet leren om kalm en rationeel te blijven onder zulk soort omstandigheden en daardoor kan analyseren wat voor hem de beste situatie is. Het is begrijpelijk dat je boos wordt, maar je hebt er helemaal niets aan. Hij is nog maar 18 en heeft een lange weg te belopen, het is in ieder geval zeker dat we nog veel spectaculairs van Max gaan zien. | |
sasquatsch | woensdag 30 maart 2016 @ 11:47 |
Is al eerder naar voren gekomen in dit topic. En ja, als hij een aantal ronden langer was doorgereden, was hij voor Palmer (en misschien ook wel voor Bottas, Hulk en Grosjean) op de baan gekomen omdat hij nog steeds sneller was dan deze coureurs en had hij versere banden gehad waarmee het makkelijker zou zijn om in te halen. De grootste fout die hij maakte was zich teveel bezig houden met Sainz in plaats van vertrouwen te hebben in de strategie van het team. De cijfertjes kloppen, wat ook te zien is in de rondentijdengrafiek van F1 Fanatic ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door sasquatsch op 30-03-2016 11:53:42 ] | |
Dauthi | woensdag 30 maart 2016 @ 11:50 |
Ik vraag me ook af hoe dit intern wordt besproken, en wat voor feedback Max krijgt. Want die uitspraken van Jos daar heeft helemaal niemand iets aan in deze situatie. | |
Floriz87 | woensdag 30 maart 2016 @ 12:00 |
Excuus, dat heb ik dan gemist ![]() | |
Geralt | woensdag 30 maart 2016 @ 12:18 |
Toch vraag ik me af of Verstappen wel binnenkwam zonder het te melden aan het team. Dat wordt nu zo naar buiten gebracht, maar of dat echt zo is blijft gissen. Hij lijkt me slim genoeg om te weten dat ze dan niet klaar staan met banden en dattie dus veel gaat verliezen. Dat maakt gewoon geen sense. Waarom zou hij dat doen? Ik denk eerder dat Verstappen wel degelijk geroepen heeft dattie binnen zou komen en dat het team gewoon niet snel genoeg was en dat Verstappen nu de deksel op de neus krijgt en dat hij een hard lesje gekregen heeft om zichzelf niet boven het team te plaatsen en dat het team naar buiten toe de schuld bij hem legt. Een lesje nederigheid ofzo. Maargoed, dat is koffiedik kijken; we zullen het nooit weten. | |
Rossdale | woensdag 30 maart 2016 @ 12:19 |
Wanneer Max over 15 jaar een biografie schrijft/laat schrijven dan krijg je vast je antwoord ![]() | |
Geralt | woensdag 30 maart 2016 @ 12:25 |
Ongetwijfeld. Overigens is de enige in het F1 wereldje met een eigen smiley op FOK! jarig vandaag. ![]() | |
Nattekat | woensdag 30 maart 2016 @ 12:26 |
Ik geef op. | |
Geralt | woensdag 30 maart 2016 @ 12:27 |
Zo moeilijk is die niet hoor. Hij heeft zn eigen team gehad en is nu presentator. ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | woensdag 30 maart 2016 @ 12:27 |
EJ ![]() | |
Nattekat | woensdag 30 maart 2016 @ 12:32 |
Ah ![]() Zou die smiley dan niet grijze haren moeten hebben? | |
Bluurgh | woensdag 30 maart 2016 @ 13:50 |
Ik wist niet dat die smiley was gebaseerd op maar toen ik smiley en F1 las wist ik gelijk wie het voor moest stellen ![]() | |
Geralt | woensdag 30 maart 2016 @ 14:03 |
Dat issie waarschijnlijk ook helemaal niet ![]() | |
Bluurgh | woensdag 30 maart 2016 @ 14:06 |
![]() ![]() | |
Swetsenegger | woensdag 30 maart 2016 @ 15:17 |
Dit ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 maart 2016 @ 16:29 |
Ja. | |
JimmyManna | woensdag 30 maart 2016 @ 18:27 |
Dit. Verstappen heeft het zelf verkloot en half NL geeft Sainz de schuld. | |
WEST | woensdag 30 maart 2016 @ 22:23 |
![]() Als de grote prijs van Australië een voorbode is voor de rest van jaar, kunnen miljoenen racefans zich opmaken voor een spetterend raceseizoen. Haperend startende Mercedessen, Ferrari dat lange tijd op de zege afstevent, een horrorklapper, een rode vlag, een fulminerende Max Verstappen: de première van 2016 was geladen met actie. Wat echter aan de race ontbrak was het vooraf gehoopte antwoord op de vraag hoe de krachtsverhoudingen liggen. Door het aparte raceverloop is die vraag immers nog altijd in nevelen gehuld. Wellicht zal het antwoord komend weekend gegeven gaan worden, tijdens een nachtelijke voorstelling vanuit de woestijn van Sakhir. Dan staat namelijk de grote prijs van Bahrein op het programma. Het wordt alweer de twaalfde keer dat er een Grand Prix zal worden verreden in de rijkelijk met oliedollars gevulde golfstaat. Het ultramoderne circuit werd ontworpen door de Duitse architect Herman Tilke en stond in 2004 voor het eerst op de kalender. Het was een jaar waarin Ferrari oppermachtig was en Michael Schumacher en Rubens Barrichello derhalve een overtuigende één-twee grepen. Derde in die race werd de toen nog jonge Jenson Button die in zijn BAR-Honda bijna een halve minuut moest toegeven op het tweetal. De Brit is samen met Fernando Alonso, Kimi Raikkonen en Felipe Massa één van de vier overlevers uit die tijd. Doordat mensenrechten in Bahrein een overschat fenomeen zijn, braken er in 2011 rellen en demonstraties uit waarbij 93 doden vielen. Hoewel oliedollars voor Bernie Ecclestone vaak zwaarder lijken te wegen dan mensenrechten, besloot hij onder druk van teams en media de race eenmalig van de kalender te halen. Volgens Daniel Ricciardo kunnen we ons opmaken voor een race waarin flink ingehaald kan worden. “De baan is er geschikt voor,” stelt de Red Bull-rijder. “Als je goed door de laatste bocht vloeit, kan je met DRS dichtbij je voorganger komen en in bocht één inhalen. Lukt het niet dan kun je het proberen in bocht vier of in de middelste sectie.” Inhaalmogelijkheden genoeg dus. Het moet als muziek in de oren van Max Verstappen klinken. De Nederlander kwam in Melbourne vast te zitten achter teamgenoot Carlos Sainz en ditmaal kon zelfs het Nederlandse inhaalfenomeen er niet langs. Zelf verklaarde Verstappen deze week in Gazzetta dello Sport dat Toro Rosso weleens het derde team zou kunnen zijn. Mocht alles gaan zoals hij voor ogen heeft, zal hij komend weekend dus mikken op plek vijf: achter Mercedes en Ferrari, maar ditmaal toch echt vóór teamgenoot Sainz. ![]() ![]() FIA Grand Prix Informatie ![]() ![]() ![]() Stand coureurs ![]() Stand constructeurs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
JimmyManna | woensdag 30 maart 2016 @ 22:52 |
Droogweer race dus. Je verwacht het niet. | |
WEST | woensdag 30 maart 2016 @ 23:45 |
Nee Regen en Bahrain gaan niet echt samen. Hoewel dit was de 28e
| |
WEST | woensdag 30 maart 2016 @ 23:45 |
En gelijk maar dicht mikken. |