abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160804011
Tja, als meer dan +- 70% van de Turken in NL op Erdogan heeft gestemd is dit niet meer dan normaal.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_160804037
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:16 schreef Abed het volgende:

[..]

Ligt aan Nederland
Het ligt altijd aan anderen, maar nooit aan jezelf? Zegt genoeg over jou natuurlijk.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 20 maart 2016 @ 10:20:27 #28
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160804040
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die Kuzu heeft volgens mij nog wel wat talent, maar die Öztürk... :N
Eigenlijk onvoorstelbaar dat zo'n vent zo hoog op de PvdA-kandidatenlijst kon staan.
Vroeger hadden we de excuus neger (Oh pas op racisme) de PvdA had excuus islamieten. Die zijn natuurlijk dissident geworden en hebben zoals het ze betaamt goed geprofiteerd en nu gaan ze het zelf doen.

Zonder solide standpunten of überhaupt een degelijk vocabulaire. De PvdA fasttracked dit soort debielen de kamer in. De PvdA en Samson voorop moeten dus als eerste de brandstapel op als het straks allemaal achter de rug is.
pi_160804041
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In de tekst komt een man aan het woord die hier al 40 jaar woont en nog steeds maar gebrekkig Nederlands spreekt. Was is jouw mening daarover? En ligt dat aan Nederland, of misschien ook een klein beetje aan hemzelf?
Er zijn ook Nederlanders hier geboren en getogen die elke dag weer door de staat gefinancierd worden. Ligt ook aan henzelf.

De Chinezen spreken ook gebrekkig Nederlands. En daar klaagt niemand over trouwens. Voor geen meter geintegreerd. Maar we hebben er geen last van. En ze werken immers hard.
pi_160804050
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:15 schreef Eufonie het volgende:
Kortom, als alle Turken op de partij stemmen bekend men en kleur én dat met maximaal een enkele zetel, misschien twee als het stemgerechtigde percentage wat hoger ligt
Niet alleen Turken zullen op hem stemmen. Deze partij spreekt ook een hoop verongelijkte allochtonen aan. Allochtonen die niets met Turkije hebben, maar een stem op deze partij zien als een stem tegen de autochtone hegemonie.
  zondag 20 maart 2016 @ 10:25:37 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160804113
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:05 schreef Abed het volgende:

[..]

Nederlanders laten je niet integreren. Hooguit met een vraag hoelang de afsluitdijk is.
Iemand anders kan jou ook niet laten integreren, dat moet je zelf doen. Het werkt gewoon niet als het lidmaatschap van een club, contributie, pasje, you're in. Het ligt oneindig veel subtieler en gecompliceerder. Alleen al de taal is oneindig subtiel en gecompliceerd.

Ook als Nederlander kom je niet zo maar ergens tussen. Kom je uit een andere wijk van de stad, dan ben je al een halve buitenlander. Vraag maar aan Hagenaars en Hagenezen. Hoe ga je als Tokkie met 8 stuks bestek om bij een duur zakendiner? Kan je in de kroeg goed een wijf versieren? Probeer het eens op de country club.

Er zijn heel vaal clubjes in Nederland. Misschien dat je maar 1 of 2 soorten Turken hebt (voor of tegen AKP, Federbace of Galetaseray), dat dat makkelijker integreren is, maar in NL niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 20 maart 2016 @ 10:26:33 #32
pi_160804122
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat verwachten ze wél. De tekst laat twee allochtonen van het type slachtoffergedrag aan het woord.
Nee, dat verwachten ze niet. Ze verwachten dat NL zich aan de wensen van Erdo aan past.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_160804126
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:15 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Er wonen in Nederland ongeveer een 400000 Turken. Losstaand van de vraag of dit teveel is, als wij stellen dat 30% stemgerechtigd is en gaat stemmen (gewoon een schatting, geen concrete data) dan is dat 120000 stemmen hetgeen te weinig is voor meer dan één zetel in de Tweede Kamer. Kortom, als alle Turken op de partij stemmen bekend men en kleur én dat met maximaal een enkele zetel, misschien twee als het stemgerechtigde percentage wat hoger ligt. Het is eerder disfunctioneel voor het electoraat zelf dan voor de Nederlandse samenleving. Dat Turken in Nederland doorgaans conservatiever zijn dan in het eigen land is waar, maar dat geld voor de meeste minderheidsgroepen in West- en Noord-Europa. Problematisch, maar niet eigen aan de Turkse gemeenschap.
Bij de Turkse verkiezingen in Nederland stemden de laatste keer ruim 114.000 Turken. Er waren 240.000 stemgerechtigden. Zoals ik al zei, hebben deze kiezers het lot van Denk in hun handen. Maar ook onder andere allochtone groepen in Nederland (zoals Marokkanen en Surinamers en wat ik maar even verzamel onder de noemer Hindoestanen) kan Denk stemmen halen.

De kiesdeler was bij de vorige verkiezingen ruim 62.000. In 2010 haalde de PvdD met 122.317 stemmen twee zetels binnen.
pi_160804130
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:21 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Niet alleen Turken zullen op hem stemmen. Deze partij spreekt ook een hoop verongelijkte allochtonen aan. Allochtonen die niets met Turkije hebben, maar een stem op deze partij zien als een stem tegen de autochtone hegemonie.
Liggen de etnische relaties tussen minderheidsgroepen dan dermate goed of zet men de onderlinge culturele strijd dan tijdelijk aan de kant? Punt is denk ik ook dat dit wel mogelijk is maar een dergelijke partij kan zichzelf alleen promoten door aan te geven dat allochtone groepen geen onderdeel van de Nederlandse samenleving willen zijn en dit ook niet gaat gebeuren. Daarmee speel je elke vorm van politiek (extreem)rechts alleen maar in de kaart omdat alle vooroordelen of kritiek dan dermate bevestigd worden dat ontkenning niet meer mogelijk is. Iemand als Wilders zal hier louter van profiteren.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 20 maart 2016 @ 10:27:44 #35
pi_160804140
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:14 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Grotendeels aan Nederland.
Je hebt gelijk. We hadden hem al lang het land uit moeten trappen./
  zondag 20 maart 2016 @ 10:28:18 #36
440653 BarryOSeven
pi_160804148
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die Kuzu heeft volgens mij nog wel wat talent, maar die Öztürk... :N
Eigenlijk onvoorstelbaar dat zo'n vent zo hoog op de PvdA-kandidatenlijst kon staan.
Klopt die jonge vent die is nog wel eloquent. Die baardmans dat is echt een ontzettende druif, die zit daar volgens mij alleen maar om een zetel in te nemen.
pi_160804154
En ik hoorde 5 jaar terug nog Turken zeggen dat Erdogan het land zo veel goed zou doen _O-

Het is dat ik niet meer met ze omga maar ik ben benieuwd hoe ze er vandaag de dag tegenaan zouden kijken
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160804156
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Ik verwacht niet dat dit enig kans van slagen heeft eigenlijk. Het is voor Erdoganeske types veel aantrekkelijker om wat nieuwe zetbazen bij andere partijen te parachuteren dan om een zelfstandige partij te hebben voor wie zelfs een enkele zetel al erg lastig zal worden.
Zit wat in. De Turken zullen zichzelf bij voorkeur bij PvdA en D66 naar binnen werken.
  zondag 20 maart 2016 @ 10:29:02 #39
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160804161
Ach, nog een partij die stemmen weghaalt bij de PvdA.
Alleen maar positief voor de rest van Nederland.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 20 maart 2016 @ 10:29:47 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160804175
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij de Turkse verkiezingen in Nederland stemden de laatste keer ruim 114.000 Turken. Er waren 240.000 stemgerechtigden. Zoals ik al zei, hebben deze kiezers het lot van Denk in hun handen. Maar ook onder andere allochtone groepen in Nederland (zoals Marokkanen en Surinamers en wat ik maar even verzamel onder de noemer Hindoestanen) kan Denk stemmen halen.

De kiesdeler was bij de vorige verkiezingen ruim 62.000. In 2010 haalde de PvdD met 122.317 stemmen twee zetels binnen.
Het is dan natuurlijk de vraag of het gros van die kiezers brood ziet in deze partij. Het kan voor hen veel aantrekkelijker zijn om K&O als een baksteen te laten vallen en op een paar substituten bij andere partijen te stemmen.

Want al halen ze een zetel met deze partij, uiteindelijk hebben ze er maar weinig aan.
pi_160804190
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, duidelijk! Echter, dan moet je alsnog de situatie hebben dat elke stemgerechtigde Turk en delen van andere minderheidsgroepen op deze partij stemmen, iets wat hun eigen situatie louter slechter zal maken. Zo'n vaart zal het niet lopen, losstaand van het feit of dergelijk gedachtegoed in een partij geaccepteerd dient te worden.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 20 maart 2016 @ 10:30:55 #42
pi_160804196
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zit wat in. De Turken zullen zichzelf bij voorkeur bij PvdA en D66 naar binnen werken.
Dat hebben ze geprobeerd. Kuzu en Ozturk zijn de PvdA uit getrapt.
pi_160804198
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:15 schreef Jigzoz het volgende:
Goh. De zoveelste partij waar ik niet op ga stemmen en 98% van de rest van de Nederlandse bevolking ook niet.

Ik snap de reden voor dit boze verdriet niet. We hebben ook al de SGP, CU, 50PLUS en PVV. Allemaal clubjes die je heel ver uit de buurt van kabinetsdeelname wilt houden. Daar kan er rustig nog eentje bij.
En de overige dissidenten, uit de VVD, 50PLUS en natuurlijk de PVV zelf.
pi_160804224
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zelfs voor de PvdA missen ze niveau. Dan is het wel echt bedroevend gesteld. Is dit nou de crème de la crème van onze Turkse immigranten?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160804236
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:26 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Liggen de etnische relaties tussen minderheidsgroepen dan dermate goed of zet men de onderlinge culturele strijd dan tijdelijk aan de kant?
Ik ben me niet bewust van een onderlinge culturele strijd. Ze leven langs elkaar heen wellicht, maar dat is wat anders dan een strijd als zodanig.

quote:
Punt is denk ik ook dat dit wel mogelijk is maar een dergelijke partij kan zichzelf alleen promoten door aan te geven dat allochtone groepen geen onderdeel van de Nederlandse samenleving willen zijn en dit ook niet gaat gebeuren.
Dat vind ik altijd een beetje een flauw argument. Hoezo willen ze geen onderdeel van de Nederlandse samenleving zijn? Dat willen ze wil, maar dan conform hun aard en wijze. Wat de gemiddelde Nederlander onder integratie verstaat houdt vaak in dat men hun eigen cultuur voor een aanzienlijk deel af moet zweren. Dat dat weerstand oproept vind ik goed.
pi_160804242
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt die jonge vent die is nog wel eloquent. Die baardmans dat is echt een ontzettende druif, die zit daar volgens mij alleen maar om een zetel in te nemen.
Die man is door de PvdA capabel genoeg bevonden om plek 39 van de kandidatenlijst te bekleden.
pi_160804255
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:30 schreef skrn het volgende:

[..]

En de overige dissidenten, uit de VVD, 50PLUS en natuurlijk de PVV zelf.
En vrijwel al die splinterpartijtjes verdwijnen bij de volgende verkiezingen. Een paar zullen er overblijven, maar die hebben toch nul invloed.

Hoe dan ook: als er een democratische behoefte bestaat voor deze partij, dan moet deze partij er maar komen. We hebben wel grotere idioten in de Kamer zitten.
  zondag 20 maart 2016 @ 10:34:07 #48
440653 BarryOSeven
pi_160804258
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:15 schreef Jigzoz het volgende:
Goh. De zoveelste partij waar ik niet op ga stemmen en 98% van de rest van de Nederlandse bevolking ook niet.

Ik snap de reden voor dit boze verdriet niet. We hebben ook al de SGP, CU, 50PLUS en PVV. Allemaal clubjes die je heel ver uit de buurt van kabinetsdeelname wilt houden. Daar kan er rustig nog eentje bij.
Welke partijen zijn interessant voor Islamieten? En hoeveel hebben we er onderhand niet?
pi_160804265
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

"Moge Allah je vervloeken", riep Öztürk nog bij z'n vertrek....
pi_160804270
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die man is door de PvdA capabel genoeg bevonden om plek 39 van de kandidatenlijst te bekleden.
Dat is op basis van electoraal potentieel, en diversiteit, niet zozeer op basis van zijn capaciteiten lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')