Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 09:21 | |
![]() 2016 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX ![]() ![]() ![]() ![]() Weersverwachting - Albert Park (di. 15 maart) ![]() Nederlandse Tijden ![]() | ||
THEFXR | zondag 20 maart 2016 @ 09:23 | |
| ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 09:24 | |
Ik had de opmerkingen al verwacht ![]() | ||
THEFXR | zondag 20 maart 2016 @ 09:24 | |
Was het uitvallen van de Ferrari van Kimi een fluke of gaan ze nog meer problemen krijgen? | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 09:25 | |
De motor had bij de tests al veel problemen met vibraties, maar dat verklaart weer niet direct een brandje. | ||
sasquatsch | zondag 20 maart 2016 @ 09:25 | |
Vettel was de hele tijd al aan het inlopen met ca. 0,5 sec per ronde. Stond zelfs in beeld op een gegeven moment nog voor de fout van Hamilton. | ||
Tarado | zondag 20 maart 2016 @ 09:25 | |
Dat zou jammer zijn want ze maken het iig spannender dan vorig jaar, dat vind ik ook de grote plus van vandaag | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 09:25 | |
Op Sky zeggen ze net dat het niet de motor was maar dat de airbox veel te heet werd. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 09:26 | |
Aangezien er niks brandbaars in de luchtinlaat zit, vermoed ik dat er iets in de motor is gekomen dat daar niet hoort. | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 09:26 | |
Verstappen mocht van het team inhalen. Lukte hem niet. Daar is alles mee gezegd lijkt mij. | ||
THEFXR | zondag 20 maart 2016 @ 09:27 | |
een stuk plastic? zoals bij de fp | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 09:27 | |
Mee eens. Ik ben niet zo'n fan van teamorders en vind dat rijders het op eigen kracht moeten doen. Dat lukte niet dus niet zeuren. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 09:28 | |
Brand ook niet echt lekker. | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 09:28 | |
Dan is het antwoord dus dat er vooralsnog geen reden is aan te nemen dat Ferrari structureel uit gaat vallen ![]() | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 09:29 | |
Mijn gedachten. Ik snap dat fans van Verstappen het liever anders zien, maar het mooiste is en blijft het uitvechten op de baan. | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 09:31 | |
ik denk vlammen:@ | ||
THEFXR | zondag 20 maart 2016 @ 09:31 | |
nou, het heeft niks met ves te maken, maar in het verleden zijn er nogal teamgenoten gecrasht die vrij mochten rijden en dan ben je als team gelijk al je auto's kwijt. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 09:32 | |
Dat kwam uit de motor, is er niet ingekomen ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 09:33 | |
Overigens, als je kijkt naar de motoren en de eigenlijke rangorde, dan is wel duidelijk dat Ferrari en Mercedes niet alleen een erg goed blok hebben, maar ook fantastische wagens hebben gebouwd. De klantenteams doen het echt enorm veel slechter. | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 09:34 | |
volgens mij vroeg verstappen of hij het mocht proberen bij Palmer en niet of hij sainz aan mocht vallen. Sainz werd gezegd pushen anders moeten we posities swappen. Daar heeft sainz een dikke vinger naar max gegeven. Voor de tweede keer in deze race na die pitsteal. Niet voor niks dat max zei ik weet genoeg. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 09:35 | |
Vooral FI is teleurstellend. Na de winter leken zij de nummer 3 te worden, of op z'n minst 4 of 5. Nu staan ze in het middenveld. | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 09:35 | |
Het moet er eerst inzitten anders kan het er niet uitkomen ![]() | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 09:35 | |
Touche | ||
Weltschmerz | zondag 20 maart 2016 @ 09:35 | |
Dat is ook een beetje het probleem, doe je verslag van de Formule 1 met speciale aandacht voor de avonturen van Verstappen, of doe je verslag van de avonturen van Verstappen tegen de achtergrond van een Formule 1 race? | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 09:38 | |
Vanuit het team zijn teamorders volkomen te begrijpen, maar ik denk vanuit de kijker. | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 09:39 | |
Ik had begrepen dat hij vroeg of hij het mocht proberen en dat het team dat bevestigde. | ||
TheFreshPrince | zondag 20 maart 2016 @ 09:40 | |
| ||
Peterselieman | zondag 20 maart 2016 @ 09:41 | |
een beetje afgekoeld na de debrief die pas net afgelopen is. | ||
TheFreshPrince | zondag 20 maart 2016 @ 09:43 | |
Ik vind het wel mooi die emotie; als de drang in je zit om te winnen dan kan je niet tevreden zijn met hoe het is gelopen. Daarom heel begrijpelijk en verwacht. | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 09:44 | |
Het is een zeldzaam moment, maar ik ben het met je eens. Ik had zoveel momenten dat mij dingen opvielen die Mol niet zag (pitstopfouten, een snelle Ricciardo/Vettel/anderen, opvallende positiewisselingen). En ik heb maar een scherm, niet eens drie. Ik heb respect dat hij een race vol kan lullen, maar voor mij heeft zijn commentaar geen toegevoegde waarde. Ik ga dus op zoek naar een goede ACE de volgende keer. | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 09:44 | |
Inderdaad. Ik zie hem wel een reactie geven zoals Kimi dat kan als hij op het podium staat, maar een auto heeft die moet kunnen winnen: ontevreden op de tweede trede. | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 09:45 | |
Het heeft ook niet zoveel zin om ruzie te maken met je team. | ||
sasquatsch | zondag 20 maart 2016 @ 09:45 | |
En tegen Sainz zeiden ze dat die moest pushen en Palmer inhalen anders zouden ze de volgende ronde swappen.om het Max te laten proberen. Dat deed hij dus niet want dat bericht kwam al enkele rondjes voordat hij Palmer inhaalde. | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 09:48 | |
Eens. Al denk ik dat het Mol gewoon niet lukt om meer dan 1 ding in de gaten te houden. Was altijd al zijn probleem. Hij is lekker enthousiast, maar niet informatief. | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 09:49 | |
Maar Sainz kreeg geen teamorder om verstappen voorbij te laten, toch? | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 09:50 | |
Jawel, hij kreeg 1 rondje om Palmer in te halen anders moest hij Max voor laten. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 09:51 | |
Niet voorbij gekomen, ook niet op de app. | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 09:51 | |
Als ze het echt zo bedoeld hadden, dan zouden ze het toch wel herhalen na die ronde lijkt mij. | ||
Weltschmerz | zondag 20 maart 2016 @ 09:51 | |
Hij lult tenminste weer ipv dat gemompel en geneuzel, maar het is wel slap gelul. Het is gewoon niet iemand die de sport goed doorziet. | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 09:52 | |
Dat is ook weer zo ja. | ||
Peterselieman | zondag 20 maart 2016 @ 09:52 | |
Ronald van Dam dan maar weer? | ||
_-_ratjetoe_-_ | zondag 20 maart 2016 @ 09:53 | |
Leuke race, beetje jammer hoe het afloopt met de dubbel van Merc en P10 voor Max. | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 09:56 | |
Tsja, dat is wel een beetje een domper ja. | ||
Weltschmerz | zondag 20 maart 2016 @ 10:07 | |
Misschien was het zelfs nog in de vorige eeuw dat die ooit een 'column' mocht voorlezen en sindsdien mijd ik die man als de ziekte. Zodanig dat ik niet eens even wilde luisteren wat hij ervan bakte. Dus ik ken zijn commentaar niet, maar heb er wel een mening over. | ||
W.H.I.S.T.L.E | zondag 20 maart 2016 @ 10:10 | |
Zijn er echt mensen op de vroege zondagochtend uit hun warme lekkere bed gestapt om dit te kunnen zien gebeuren? | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 10:10 | |
Ik heb op de bank geslapen omdat ik anders niet wakker zou worden ![]() | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 10:11 | |
Nee, natuurlijk niet. Het zijn bots die reageren in dit draadje. | ||
W.H.I.S.T.L.E | zondag 20 maart 2016 @ 10:11 | |
![]() | ||
Spockjuh_ | zondag 20 maart 2016 @ 10:12 | |
yup, met de jongste op schoot die hard riep dat de crash van alonso stout was ![]() | ||
Peterselieman | zondag 20 maart 2016 @ 10:13 | |
1 oog open op te kijken en te kunnen reageren hier. Het andere oog bevond zich nog in de slaapstand. Gedurende de race dat afgewisseld | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 10:14 | |
Die van mij begon op het eind te bitchen dat er geen Ferrari in beeld was. De crash vond ze wel super: boem! | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 10:15 | |
Goed, op Sky gaat het nu alleen nog maar over die kwal van een Prost, dus even wat potjes Rocket League om af te reageren en dan verder met de dag ![]() | ||
Spockjuh_ | zondag 20 maart 2016 @ 10:19 | |
die van mij is bijna twee jaar, gaf hem de keuze tussen bassie en adriaan en F1. Pakte zijn miniatuurauto, gaf mij de afstand en riep broem broem. Goede opvoeding ![]() | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 10:23 | |
Ik geef Sainz nu ook gelijk dat hij Max er niet langs liet. Het eerder naar binnen gaan dan afgesproken is wel laakbaar en het vervolgens compleet verneuken van Max' stop door het team heeft 'm minimaal 4 plekken gekost. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 10:25 | |
Hier loopt er eentje rond die het maar niet wil begrijpen. Maar goed, verkeerde geslacht enzo ![]() | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 10:26 | |
Ik ken twee fokkers die het hier niet mee eens gaan zijn ![]() | ||
Peterselieman | zondag 20 maart 2016 @ 10:28 | |
Die moeten een oud speelgoedautootje pakken en daarmee tegen elkaar gaan racen ![]() | ||
tralalala | zondag 20 maart 2016 @ 10:29 | |
Wat kijkt Sainz altijd moeilijk ![]() | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 10:37 | |
2 ja. Tegenover tientale anderen ![]() | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 10:55 | |
Slecht excuus. Mijn dochter kan op de gekste momenten vragen om autoracen... ![]() | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 11:00 | |
De grasmaaier was wel even interessant ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 11:01 | |
Is er al iets bekend geworden over Alonso's crash? Investigation after the race, maar heb even gemist of daar al iets over gezegd is. ![]() | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 11:03 | |
No further action | ||
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 11:03 | |
Thanks mate. [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2016 11:04:09 ] | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 11:05 | |
Vraag mij dan wel af waarom hij geen strafpunten krijgt. | ||
Peterselieman | zondag 20 maart 2016 @ 11:07 | |
race-incident. En verder hielp het ook wel mee dat Alonso zelf meteen de hand in eigen boezem stak | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 11:09 | |
Het zag er anders uit als een lompe actie. Niet zo lomp als max in Monaco vorig jaar, maar scheelt toch niet heel veel. Dus ik vind het wel een aparte conclusie. | ||
WheeledWarrior | zondag 20 maart 2016 @ 11:16 | |
Op de buitenlandse F1-fansites wordt Max aardig door de mangel gehaald, vooral vanwege zijn in veler ogen 'constant whining' over dat Sainz hem er niet langs liet. | ||
Peterselieman | zondag 20 maart 2016 @ 11:18 | |
beetje terecht wel natuurlijk. Zo'n wedstrijd is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling | ||
WheeledWarrior | zondag 20 maart 2016 @ 11:19 | |
Oh zeker. En voor Sainz was het natuurlijk ook een beetje payback voor Singapore vorig jaar. Persoonlijk vond ik het erger dat Toro Rosso, alweer, een pitstop in het honderd laat lopen. Dat gebeurde ze vorig seizoen ook al veel te vaak (ook bij Sainz) en je ziet vandaag weer hoeveel punten dat telkens kost. | ||
King_Merc | zondag 20 maart 2016 @ 11:20 | |
Ligt denk ik aan per circuit waar ze rijden , je hebt de top 4 , en daarachter is het een redelijk grote groep, (iedereen ook de saubers denk ik ) dat is tot/met plek 20, zelfs de manors konden redelijk bijblijven ) Lange tijd geleden dat er zo,n grote groep op een redelijk gelijk niveau zit, (laatst halverwege 2009 (toen er ook geen echte achterhoede teams waren (force India was al redelijk aan het oprukken) Al met al een goede race, Plusjes voor Grosjean , Palmer (die het niet verkeerd deed ) Ricciardo , Nieuwe startprocedure en bandenreglement (heb het liever vrij maar als er meer keuzes is dan is dat al mooi (Ricciardo op het eind op super softs ) Minnetje voor Alonso (wel een 9.5 van Maldonado ![]() Ook maar een minnetje voor Max, goed begin, maar na die pitstop is ie erg gefrustreerd gaan rijden, je kan niet verwachten dat Sainz elke keer aan de kant voor je gaat , (iets met karma ) leermomentje voor Max OW en Webber mag vaker de podiuminterviews doen , beter dan die Eddie Jordan met z,n popie Jopie gedrag ![]() | ||
JimmyManna | zondag 20 maart 2016 @ 11:29 | |
Snap de kritiek op Max niet zo. Je mag toch boos zijn? Hij zei ook niks geks. Hef team heeft gefaald, de rijders niet. Sainz deed ook niks verkeerd. Hoeft echt niet aan de kant voor Max. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 11:30 | |
Behalve dan voor z'n beurt pitten. | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 11:38 | |
Ja dat mag. En kijkers mogen daar vervolgens kritiek op hebben. Mijn grootste 'ergernis' was dat hij er zelf ook gewoon niet voorbij kan komen. Dat hij zich daar over opwindt zal mij een worst wezen, daar had hij alleen zichzelf mee. | ||
JimmyManna | zondag 20 maart 2016 @ 11:39 | |
Hij was een boefje. Maar dat is geoorloofd in de F1. Niks mis mee. | ||
JimmyManna | zondag 20 maart 2016 @ 11:40 | |
Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat ik de kritiek niet zo snap. Dat mag ik dan weer vinden. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 11:44 | |
Als je als team een tactiek afspreekt EN je minder radio contact heb om een afwijkende strategie door te nemen is dit een enorme naaiactie en het team had dus simpelweg Sainz buiten moeten houden en Max binnen moeten halen. Die beslissing en vervolgens ook nog eens compleet niet klaar staan voor Max heeft hem 5 plekken gekost. Dat is geen 'boefje' dan ben je als Max genaaid en als team heb je compleet gefaald, want het heeft ze dik en dik punten gekost en je hebt nu 2 rijders die elkaar het komende seizoen het licht in de ogen niet meer gunnen. Gied gedaan STR. | ||
JimmyManna | zondag 20 maart 2016 @ 11:46 | |
We kunnen iig stellen dat Verstappen met veel grote helden van vroeger en nu (Senna, Prost, Schumacher, Mansell, Piquet, Hamilton) overeenkomt dat hij controversieel is. Nooit saai. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 11:49 | |
![]() | ||
JimmyManna | zondag 20 maart 2016 @ 11:49 | |
Ik weet de afspraken niet. Jij? Bovendien ben ik voorstander van rijders die zich geen tactiek laten aanmeten en daar niet vanaf wijken. Als hij voelt dat zijn rubber weg is, of de tactiek aangepast moet worden, moet hij naar binnen. Het team had moeten zeggen 'nog 1 rondje, want max komt eerst', maar dat deden ze niet. Teamfout, niet van Sainz. | ||
JimmyManna | zondag 20 maart 2016 @ 11:51 | |
Hij heeft al een aardige voorsprong op hen te pakken. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 11:53 | |
Er werd gezegd dat de afspraak was dat de hoogst gepositioneerde rijder de pitstops bepaald. En er werd gezegd dat Sainz wel erg kort voor hij ging pitten aangaf dat het moest. En Max had blijkbaar ook al meermaals aangegeven dat hij problemen met z'n banden had. Sainz had het dus kunnen weten. Daarnaast zeg ik ook dat het team hem simpelweg buiten had moeten houden. | ||
Weltschmerz | zondag 20 maart 2016 @ 11:56 | |
De kater maakte me halverwege de race wakker. | ||
JimmyManna | zondag 20 maart 2016 @ 11:57 | |
Sainz weet niet wat Max zegt over de radio. | ||
JimmyManna | zondag 20 maart 2016 @ 11:58 | |
Yup. Prima race gezien. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 11:58 | |
| ||
JimmyManna | zondag 20 maart 2016 @ 12:00 | |
Ben ik ook volledig met je eens. Alleen vind ik Sainz hier niet schuldig aan. | ||
BeamofLight | zondag 20 maart 2016 @ 12:03 | |
exact Zou dit gebeuren bij een Mercedes of Ferrari? .... | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 12:03 | |
Inderdaad, het enige dat Sainz fout deed is dat hij niet kan inhalen. Dat heeft Max zijn race gekost en dat is jammer, maar zo gaat dat. | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 12:09 | |
Als dit bij Ferrari zou gebeuren met Kimi als slachtoffer zou hij de auto in de box parkeren en ze in de stont laten zakken ![]() | ||
xFriendx | zondag 20 maart 2016 @ 12:21 | |
Of een ronde na zijn pitstop nog eens binnen komen rijden: 'are you there yet?' en een ronde later nog eens ![]() | ||
Luctor.et.Emergo | zondag 20 maart 2016 @ 12:28 | |
crash van Alonso was race incident. | ||
sasquatsch | zondag 20 maart 2016 @ 12:44 | |
Twee auto's die achter elkaar rijden is veel moeilijker dan een enkele auto inhalen die geen andere auto voor zich heeft. Max had Palmer makkelijker ingehaald dan Sainz. Sainz voorbij gaan terwijl er iemand voor rijdt is een stuk lastiger. Dat levert bij mij geen ergernis op. Daar had Mercedes vorig jaar ook moeite mee ondanks hun superieure auto. | ||
TheFreshPrince | zondag 20 maart 2016 @ 12:56 | |
Max kreeg voor een vergelijkbaar grapje nog strafpunten vorig jaar ![]() | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 12:59 | |
Zo. Wakker. Ontbijten. | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 13:00 | |
eens. | ||
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 13:02 | |
Die pitstops van TR zaten te dicht op elkaar. Daardoor was de plotselinge stop van Sainz heel negatief voor de stop van Verstappen. Daarna heeft Verstappen simpelweg last gehad van verkeer. Dat de grootste drempel daarbij zijn teamgenoot was is natuurlijk extra frustrerend. Maar ja. Vorig jaar heeft hij een paar keer mazzel gehad bij situaties waardoor hij met die matig-redelijke auto twee keer vierde kon worden. Nu had hij pech en werd een mogelijke podiumplaats een P10. edit: waarom vindt de spellingchecker 'teamgenot' een goed woord? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2016 13:05:08 ] | ||
Nieuwschierig | zondag 20 maart 2016 @ 13:04 | |
De band is rond | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 13:05 | |
Hij had echt geen mogelijke podiumplaats. Hoezeer ik ook voor hem 'root', dat zat er vandaag echt niet in. En verder gewoon pech ja. | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 13:05 | |
Teamgenot klinkt vrij orgie-ish... | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 13:06 | |
Zonder die kutstop was hij achter Ricciardo geëindigd, dat was het maximale. Mercedes en Red Bull hadden hun zaakjes beter op orde. | ||
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 13:07 | |
Als de race een beetje anders gelopen was? Echt wel. Hij reed in de race echt eerlijke P5 tijden, terwijl hij Hamilton achter zich hield. Niet eens heel even, maar echt langdurig. P4 dus. Räikkönen viel uit. Podiumkans. Oké, er was geluk voor nodig, maar dat heeft hij vaker gehad. | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 13:10 | |
dat. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 13:11 | |
P5/P6. De slechte team strategie heeft hem 4 a 5 plaatsen gekost. Sainz trouwens ook een plek of 2. | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 13:17 | |
je hebt het dan over als als als. Als alles dan had hij 1e kunnen worden. Realistisch gezien 5 of 6. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 13:19 | |
Als hij meteen hard kreeg bij z'n eerste stop was hij waarschijnlijk 4e geworden. Zo kan je het ook stellen. Misschien zelfs 3e, maar ik geloof niet dat hij Hamilton de hele race achter zich had kunnen houden. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 13:23 | |
Nou ja, positief is dat hij ondanks al zijn frustratie en gepush toch de auto heel over de streep heeft gekregen op P10. | ||
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 13:24 | |
En de wereld heeft weer even gezien dat Verstappen verschrikkelijk veel beter was dan z'n teamgenoot. | ||
VacaLoca | zondag 20 maart 2016 @ 13:30 | |
Godverdomme hele race verneukt door die verneukte pitstop. Hij was met doods gemak zesde geworden op zn minst, wss ook wel vijfde. In ieder geval voor het trage treintje. Max moet wel oppassen dat ie niet teveel een klagende zuurpruim als zn vader wordt. Naja uithuilen en op naar volgende race. | ||
aesop | zondag 20 maart 2016 @ 13:40 | |
Ik hoop dat hij nu verstandige adviseurs heeft die hem vertellen dat het misschien verstandig is om wat diplomatieker te zijn op dit soort momenten. Van zijn pa hoeft hij dat advies niet te verwachten iig ![]() Het is vandaag de dubbele frustratie, de pitstop die te laat is en ook nog eens mislukt, en het niet voorbij Sainz komen. Max doet het niet meer voor top 10, zoveel is duidelijk. Top 6 was realistisch en de kansen daarop zullen zeker nu benut moeten worden om dat hoe langer het seizoen duurt , hoe verde rvan de top 6 STR raakt. | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 13:42 | |
Nee de wereld heeft gezien dat hij achter Sainz eindigde en nogal zat te klagen op de team radio terwijl hij er zelf niet voorbij kon komen. Teambazen snappen zijn talent wel maar je moet je eigen roze bril niet op de wereld projecteren. | ||
Tarado | zondag 20 maart 2016 @ 13:51 | |
ja daarom, kan je aan de gang blijven, gisteren had hij wat geluk met de stoelendans kwalificatie en vandaag gewoon pech want ook de rode vlag kwam niet lekker uit. | ||
Kickstart | zondag 20 maart 2016 @ 13:52 | |
Na F1 nu (al de hele dag maar denk er net aan) de Nederlandse karttalenten aan het werk op kartcircuit Berghem http://www.livebroadcast.nl/seein/ Klik op download file en kies je videoplayer vlc werkt [ Bericht 14% gewijzigd door Kickstart op 20-03-2016 14:06:38 ] | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 13:55 | |
Bij Toro Rosso geeft men aan dat Max onverwacht binnenkwam en dat daar het probleem lag. Aldus De Telegraaf. | ||
VacaLoca | zondag 20 maart 2016 @ 13:56 | |
Vind trouwens niet dat Sainz pitstop gestolen heeft. Sainz z'n banden waren toen toch iets van 7/8 ronden ouder dan die van Max? Max voorbij laten hoeft ie ook niet zelf te doen, al helemaal niet na Max z'n NO. De enige echte fout was door degene die z'n voorband wisselde. Dat maakte verschil tussen voor het langzame treintje en vrij baan en er achter en banden verneuken achter een Sainz die maar niet voorbij zn voorligger kwam. | ||
Tarado | zondag 20 maart 2016 @ 13:59 | |
ik las op autosport dat Sainz wel gepland binnen kwam maar Max niet, dus Sainz heeft helemaal niets fout gedaan in deze. | ||
Kleffe_Dop | zondag 20 maart 2016 @ 14:03 | |
Net terug gekeken, pijnlijk van Toro Rosso hoor hoe ze een goede klassering uit handen geven... Onder fans heeft Max geen vrienden gemaakt vandaag "spoiled brat" is wat je overal leest nu. | ||
TheFreshPrince | zondag 20 maart 2016 @ 14:05 | |
Ah ja, het is ook maar net wat ze uitzenden van de boordradio natuurlijk, je hoort het niet in de context waarin het gezegd is, of geen antwoorden van het team, etc. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 14:05 | |
Team zegt inderdaad dat Max onverwacht binnenkwam. Dan is het wel een heul dure fout van Max. Overigens geloof ik niet dat Max zich erg veel aantrekt van de publieke opinie. Negatief dan wel positief. | ||
TheFreshPrince | zondag 20 maart 2016 @ 14:06 | |
Ik zie even niet hoe dat "onverwacht" kan gebeuren. Je mag toch aannemen dat er contact is over de radio? Het is niet z'n eerste pitstop ooit ofzo. | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 14:06 | |
Max heeft de feiten niet echt mee. Al had hij natuurlijk wel pech bij de wissel (gek genoeg overkwam vettel exact hetzelfde later in de race). | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 14:07 | |
| ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 14:07 | |
Het team zal het niet verzinnen lijkt mij. | ||
tralalala | zondag 20 maart 2016 @ 14:08 | |
Max had het over miscommunicatie toch? | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 14:12 | |
Ja. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een behoorlijk zooitje was in strategie en communicatie bij STR. Zowel bij het team als bij Max dus. Hopelijk hebben ze dat over 2 weken beter op orde, want de auto was best competitief ![]() | ||
TheFreshPrince | zondag 20 maart 2016 @ 14:22 | |
Ja, ik lees ook wat jij leest. Maar ik zie gewoon niet hoe zoiets onverwacht kan gebeuren. Max was blijkbaar in de veronderstelling dat hij verwacht werd, gezien zijn reactie op de radio en het team was blijkbaar niet in de veronderstelling dat hij binnen zou komen. Dan kan een team zoiets naar buiten brengen maar dan denk ik: praten ze niet met elkaar? Je zou haast de indruk krijgen dat er iemand met de verkeerde persoon heeft gesproken zonder het door te hebben, mss knopje Max / Sainz verwisseld. | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 14:23 | |
Zoals het team het communiceert denk ik dat het vooral bij Max lag. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 14:24 | |
Ja ik snap het ook niet. Misschien omdat de strategie na de rode vlag gewijzigd was en Max dat niet goed begrepen had ofzo. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 14:26 | |
Ja, want die weet niet dat je een pitstop moet communiceren. Ik neem toch aan dat hij een P5 niet bewust naar de klote helpt door te denken "Kom laat ik eens volkomen onverwacht pitten en als het team niet klaar is daar verbolgen over doen" Het lijkt me duidelijk dat de verwachtingen bij Max anders waren dan bij het team en ik denk niet dat dat volledig eenzijdig kán zijn. | ||
aapnoodmies | zondag 20 maart 2016 @ 14:28 | |
leuk begin van de herhaling. | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 14:31 | |
Het was niet 3 ronden later maar meteen de ronde erop. | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 14:33 | |
Stats liegen niet Ergo: Tost lult een eind in de ruimte. | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 14:34 | |
Zou zomaar kunnen. Een fictief voorbeeld: Team: "You need to stay out on these tires for three more laps." Max: "I have no grip, I need to come in sooner." Team gaat er van uit dat Max naar het team luistert, Max denkt dat zijn team toch voor hem klaar is gaan staan. Nogmaals, fictief; het hangt van hun afspraken af en ik weet niet of bovenstaande nog mag op de boordradio. | ||
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 14:34 | |
![]() | ||
Automatic_Rock | zondag 20 maart 2016 @ 14:34 | |
Vond de snelheid van FI (en McLaren) wel erg tegenvallen ![]() | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 14:35 | |
Fixed ![]() | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 14:39 | |
In ronde 30 lag Max 1.949s voor op Sainz, ronde 31 pit Sainz, ronde 32 pit Max en ronde 34 ligt Max er 3,799 achter. Met die stop heeft ie dus 5,748s verloren tov Sainz. Als ze die stop niet verkloot hadden was ie gewoon voor Sainz weer de baan opgekomen en had hij niet zo lang achter dat treintje gezeten. Waarom Tost nu roept dat Max zn stop ongepland was weet ik niet, dat zou allemaal kunnen, maar roepen dat Max 3 ronden na Sainz onverwacht binnenkwam slaat nergens op. Hij kwam een ronde later binnen. | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 14:40 | |
Errr wat snap je niet aan "binnen 3 ronden"? | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 14:41 | |
Dat is toch 'within the next 3 rounds' ![]() ![]() | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 14:42 | |
Excuus, ik las op een andere site die reactie van Tost en daar werd gezegd na 3 rondes. Maar dan nog, TR heeft het tactisch behoorlijk verkloot vandaag en onnodig de relatie tussen hun rijders op scherp gezet en dat is niet slim. | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 14:43 | |
Is m.i. meer indicatief dat STR gepland had dat VES nog 3 ronden langer op zijn banden zou doen. Maar dat Max zijn banden zo slecht vond dat hij ze al eerder wilde wisselen. | ||
Luctor.et.Emergo | zondag 20 maart 2016 @ 14:44 | |
Ik snap het ook niet. | ||
TheFreshPrince | zondag 20 maart 2016 @ 14:45 | |
Klopt het dat als Sainz op het setje banden was gaan rijden dat voor Max klaarstond dat er dan een straf was gekomen voor het team? | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 14:47 | |
Oe, intriges. Misschien moet Max daarom z'n bek houden en zeggen dat er een miscommunicatie was. | ||
TheFreshPrince | zondag 20 maart 2016 @ 14:48 | |
Bijvoorbeeld ![]() | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 14:53 | |
Lijkt me wel. De banden zijn gekoppeld aan de coureurs. Dus dat was wel boven water gekomen hoor ![]() | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 14:53 | |
Puntje achter Jr zetten, dan doet ie het wel. Was toch benieuwd of Max weerstand aan Ham had kunnen bieden: http://en.mclarenf-1.com/(...)dr2=Lewis%20Hamilton Max was overwegend sneller, het ging pas mis toen hij achter Sainz kwam te zetten ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 14:54 | |
Zo verschrikkelijk veel beter dat-ie er op nieuwere banden niet voorbij kwam. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 14:55 | |
1 ronde, ja dat gaat het echt doen ![]() Hamilton kwam er ook niet langs, die TR is nou eenmaal een lastige. | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 14:58 | |
Hopelijk kijken ze bij TR ook eens hiernaar. Ze hebben echt veel punten zelf verkloot. ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 14:58 | |
Hamilton rijdt in een heel andere waggie. Sainz heeft gelijkwaardig materiaal. Dus als je dan zo verschrikkelijk veel beter bent dan je teamgenoot, dan ga je er voorbij. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 14:59 | |
Ik denk dat ze wel weten hoe het ging enzo. | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 15:00 | |
Jamaar het is niet de eerste keer en ze schijnen er niet van te leren. Beter lezen ze hier even mee dan vertellen wij hoe het wél moet ![]() | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 15:01 | |
![]() | ||
Kleffe_Dop | zondag 20 maart 2016 @ 15:02 | |
En.. The Notebook | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 15:02 | |
Jawel, maar dat is niet Sainz zijn probleem. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 15:03 | |
Zou zomaar ook een behoorlijk leermomentje van Max zelf kunnen zijn. Zoals "Duidelijk communiceren dat ik de volgende ronde ga pitten..." | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 15:03 | |
Dat klopt, maar het verschil is wel erg groot. Tuurlijk, Sainz zat nog achter Palmer, maar dat was dus het verschil in pace doordat Sainz niet aan Palmer voorbij kon. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 15:05 | |
Wel van het team. Als verstappen wel in 1 rondje Palmer had kunnen pakken was er misschien meer mogelijk geweest mbt positionering. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 15:05 | |
Sainz faalde gewoon vandaag. Was echt prachtig om te zien hoe hij 3 rondes nodig had voor Perez, en Max slechts 1. Vervolgens respectievelijk 5 ronden en 2 bochten op Palmer. | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 15:09 | |
Da's niet helemaal eerlijk, Max kon zo makkelijk aan Palmer voorbij omdat die tijd verloor door Sainz's actie. Ik bedenk me nu eigenlijk pas dat er geen typische Melbourne-problemen zijn geweest, zelfs niet bij de teams die aan de basis van de auto hebben gewerkt deze winter. Normaal zie je toch altijd wel wat technische problemen. edit: Hmm nu ik Ted's Notebook heb gezien heb ik toch wat gemist in de vroege ochtend. Opstartprobleempje bij Haas, kapotte Sauber en Manor.. [ Bericht 7% gewijzigd door Mano_ op 20-03-2016 15:17:27 ] | ||
Re | zondag 20 maart 2016 @ 15:15 | |
Maar ja allemaal 20/20 hindsight | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 15:17 | |
Snap ik. Maar er werd toen nogal gescholden dat Sainz aan de kant moest en Max zijn race aan het verkloten was. Dat vind ik onzin, ze reden gewoon voor positie en Sainz deed wat een coureur normaal gesproken hoort te doen. Als, als, als. Het team heeft wel meer fouten gemaakt. Ik heb op de team radio i.i.g. geen concrete team order gehoord. Dus Sainz reed daar wel op zijn plek. Volgens mij heeft Sainz juist de betere race gereden, afgaande op het resultaat. Stond achter Max op de grid, maar heeft wel een punt meer. Hoe kun je dat falen noemen? Sterker nog, als het andersom was geweest had iedereen nu trots geweest dat "Max het resultaat gemaximaliseerd had", i.p.v. door te gaan dat Sainz eigenlijk sneller was. Sainz heeft gewoon een beter resultaat gereden dan Max, daar kwam geen falen aan te pas. Perez kan ik me niet meer herinneren, maar bij Palmer kwam Max er, zoals Mano al zegt, alleen maar zo snel voorbij omdat Palmer snelheid verloor door de inhaalactie. Dat was zelfs Ericsson nog gelukt. | ||
Automatic_Rock | zondag 20 maart 2016 @ 15:19 | |
Behalve dan Raikkonen, Haryanto en Kvyat... | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 15:19 | |
Ben het met je eens, lekker laten uitvechten. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 15:21 | |
Ja, voor Max met wat hulp ja. Uiteindelijk is hij slechts als negende gefinisht en kon hij in een superieure auto niet eens een Renault op oude banden voorbij vlak na zijn pitstop. | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 15:25 | |
Zie edit ![]() Raikkonen tel ik nog niet mee, dat lijkt vooralsnog niets met kinderziektes te maken te hebben. | ||
bloodymary1 | zondag 20 maart 2016 @ 15:26 | |
Vergeet Villeneuve niet! (Jacques). | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 15:29 | |
Ja, want je hebt je eigen banden per auto. | ||
VacaLoca | zondag 20 maart 2016 @ 15:30 | |
Weet iemand of Max met een normale stop voor het hele treintje op de baan was gekomen? | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 15:31 | |
Op FB kwam voorbij dat Tost had gezegd dat de stop hem 12 seconden extra had gekost. | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 15:32 | |
Dan was hij wrsch voor PAL en SAINZ uitgekomen, misschien zelfs nog wel een auto ervoor. | ||
SnowOokami | zondag 20 maart 2016 @ 15:32 | |
Ik lees nu af en toe dat Tost heeft gezegd dat Sainsz als eerste binnen zou komen, dan snap ik die reactie van Sains op de radio niet helemaal? Leek net of hij op het laatst besloot zelf binnen te komen... Daarnaast hadden ze best klaar kunnen staan met 2 sets aangezien Max heel kort na binnen kwam :s En waarom ze uiteindelijk besloten om toch medium aan Max te geven blijft me een raadsel, gezien het aantal overige rondjes was dat prima te doen. Erg rare actie van TR dit, zat het laatste deel dan ook met kiespijn te kijken. | ||
daNpy | zondag 20 maart 2016 @ 15:32 | |
Gaan er nog mensen van hier naar de race op Spa? | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 15:32 | |
Die jongen heet Sainz. | ||
daNpy | zondag 20 maart 2016 @ 15:33 | |
| ||
SnowOokami | zondag 20 maart 2016 @ 15:33 | |
Dikke vingers | ||
daNpy | zondag 20 maart 2016 @ 15:34 | |
Dan had je shift, ctrl, windows toets, alt en x,s,a ook ingedrukt ![]() | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 15:36 | |
Hangt af van a) mijn reisgenoot b) of FOK!ers samen willen optrekken indien a niet voldoet ![]() En a was eerst een zeker niet, maar is inmiddels een misschien. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 15:36 | |
Hij was PAL achter Palmer gekomen, dus nog voor Perez. | ||
daNpy | zondag 20 maart 2016 @ 15:37 | |
Ook op de camping? | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 15:38 | |
Silverstone hier! En heb het idee opgevat om elk jaar een race uit de hoed te trekken (wel even de hoed updaten met circuits die eruit gaan en bij komen) en dan daarheen te gaan en een vakantie er omheen te plannen zodra ik gepromoveerd ben en m'n éckte baan heb. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 15:38 | |
Tuurlijk. Beviel wel vorig jaar, los van de kou. | ||
daNpy | zondag 20 maart 2016 @ 15:39 | |
Oeh ook gaaf, en te doen qua rijden. | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 15:40 | |
Voor haar zeker ![]() Ik ga misschien naar spa, maar moet eerst zien of ik het terrein daar kan hebben. | ||
daNpy | zondag 20 maart 2016 @ 15:40 | |
http://www.sportstadion.n(...)root-brittannie-2016 Is dat wat of zie je dan in de verte auto's rijden? Ik ben alleen 24u Nürburgring gewend, dat is eigenlijk vrij toegankelijk allemaal, camperen naast de baan, paddock toegang etc. | ||
daNpy | zondag 20 maart 2016 @ 15:41 | |
Que? | ||
SnowOokami | zondag 20 maart 2016 @ 15:42 | |
Vlaams gok ik? | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 15:44 | |
Ik ![]() | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 15:44 | |
![]() Het was erg goed verzorgd. Mijn enige referentie was RTL GP in 2001 (met, voor de liefhebbers, toen nog: Ruudje Terweijde). Je werd met wat groepjes de studio ingeloodst, ik stond wat later in de rij maar mocht wel op een soort gelijke bank (waar Rob en de analisten op zaten) plaats nemen maar wel helemaal achteraan. Daarna is het al heel snel tijd voor de live voorbeschouwing. Helaas krijg je niet alles (meteen) op schermen te zien als bijvoorbeeld Robert de baan doorneemt (niet een heel groot probleem natuurlijk want wie kent de baan nou niet, van diegene die er zaten). Uiteraard moest je stil zijn. Tijdens de race was alles mogelijk en hadden ze extra schermen. En mocht iedereen gaan verzitten ook (vlak voor de finish moest het weer netjes gezet worden). Doordat we achteraan zaten en op een grote bank was er voor ons geen plek voor de grote schermen. Er stond een tv vlakbij maar doordat een statische camera er voor stond kon die niet gepakt worden. Na een sanitaire pitstop kwam ik terug en stond deze tv er wel voor ons: ![]() Ze hadden luxe broodjes met vruchtensappen (in flesjes) geregeld en er was voldoende keus voor iedereen. Was erg goed verzorgd (Australie 2001 was bij RTL een snicker en een blikje cola). Jammer dat ik maar 1 race heb gepland dit jaar want het was erg fun om met een hoop fans te kijken en direct met een paar te analyseren of te discussiëren zoals we hier wel eens doen. Misschien volgend jaar eens een meet daar doen? (van te voren een race kiezen natuurlijk). De analisten zitten wel in een kamertje apart maar daar loop je langs richting de wc en waren benaderbaar. Ze bereiden de review toch wel goed voor en snel ook, props voor hun toch wel (met fragmenten erbij enzo). Na de race weer de nabeschouwing en was wel oké. Daarna was er nog ruimte voor foto's etc. Houdt er wel rekening mee dat parkeren je 9 euro kost (voor mij persoonlijk geen probleem maar vond het het vermelden wel wat waard), de rest is gratis! Leuke ervaring. Volgend jaar wat meer! | ||
VacaLoca | zondag 20 maart 2016 @ 15:45 | |
Als interview max zo kijk gaat het dit seizoen kil worden tussen hem en Sainz | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 15:46 | |
Wel eens op Spa geweest, mijn vader is hartpatiënt maar had toch moeite daar! | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 15:47 | |
Wie is die dikke, die heb ik op tv niet gezien? | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 15:47 | |
je suis ![]() ![]() | ||
SnowOokami | zondag 20 maart 2016 @ 15:48 | |
oi das nils | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 15:48 | |
![]() | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 15:48 | |
![]() Daar gaan mijn euro's dus naartoe ![]() Tof dat ze dat gratis doen en zo goed verzorgen ![]() | ||
Meike26 | zondag 20 maart 2016 @ 15:48 | |
![]() ![]() | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 15:48 | |
Kijk uit hč ![]() | ||
motorbloempje | zondag 20 maart 2016 @ 15:50 | |
Is inderdaad maar 2 uurtjes rijden ![]() | ||
daNpy | zondag 20 maart 2016 @ 15:51 | |
Wat is dit voor zin ![]() Vraag je nou iets, of zeg je nou iets? Ik snap er geen fl*kker van. | ||
Fopje | zondag 20 maart 2016 @ 15:52 | |
Max heeft bij mij geen punten gescoord. Bah ![]() | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 15:52 | |
Ehm het eerste deel is een vraag... | ||
daNpy | zondag 20 maart 2016 @ 15:53 | |
Oke, bij mij eindigt een vraag op "?", vandaar de verwarring ![]() Ja ik ben al een paar keer op Spa geweest. Ik heb geen hartklachten maar ik heb het toch gered! | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 15:54 | |
Ja mijn pa ook wel maar kan me voorstellen als je conditie wat minder is of je wat minder valide bent het toch lastig wordt. | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 15:54 | |
Oi, scheld je me nou uit voor belg? ![]()
Dat inderdaad. Ben geen hartpatient maar ik weet niet of ik me kan redden daar. Hangt even van een broer af, die was er vorig jaar. Als ik adhv zijn ervaring weet dat ik het aankan dan is de kans redelijk groot dat ik ga. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 15:56 | |
Je moet niet naar Rivage willen, verder valt het wel mee. | ||
Meike26 | zondag 20 maart 2016 @ 15:58 | |
Ohja.. als jullie toevallig vanavond RTL nieuws kijken.. ga dan niet lachen alsjeblieft als jullie mij zien.. ik ben ook maar een mens.. ![]() | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 15:59 | |
Nadeel dat het een groot terrein is. Toen ik in 2012 er was met een paar maten die vanuit de Parking in het dorpje helemaal naar Pouhon lopen, daar heel de wedstrijd staan en dan helemaal weer terug is toch een weekje gratis sporten. | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 15:59 | |
Yes ik ben niet de enige bekende hier na vanavond ![]() | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 16:00 | |
Was er een cameraploeg van RTL? ![]() Je valt dus behoorlijk op ![]() | ||
Mexicanobakker | zondag 20 maart 2016 @ 16:00 | |
Ik vond het ook Hamiltonesque gejank. You win some, you learn some. Maar niet op deze manier. | ||
Automatic_Rock | zondag 20 maart 2016 @ 16:00 | |
Waaraan kunnen we je herkennen? | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 16:01 | |
Dat is waar. Mijn benen hadden het wel gehad na vrijdag en zaterdag. Zondagochtend had ik amper meer de puf om snel naar ons plekje te lopen. | ||
SnowOokami | zondag 20 maart 2016 @ 16:01 | |
Ben benieuwd ![]() | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 16:01 | |
1 van de weinige vrouwen (3 op de 50 bij ons hahaha) Op Ziggo Sport Select kom ik misschien zo in beeld met dat interview in het publiek zometeen op de achtergrond (herhaling nu op tv) | ||
twiFight | zondag 20 maart 2016 @ 16:02 | |
Had jij niet al eens een foto gepost toen je voor een F1 wagen stond in een supermarkt of bouwmarkt of zo? Of was dat iemand anders? | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 16:03 | |
Ja dat was ik ook ![]() | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 16:13 | |
Nu ik die beelden van Alonso zie lijkt het wel alsof ie (heel erg kort) op het laatst er naar toe gezogen wordt. | ||
sasquatsch | zondag 20 maart 2016 @ 16:25 | |
Don't care. Ik let alleen op zijn rijden, niet op wat hij zegt. Hij zal er zijn redenen wel voor hebben en sowieso weet hij beter dan wij wat er aan de hand is. | ||
VEM2012 | zondag 20 maart 2016 @ 16:25 | |
Dan heeft het team onwaarheden verkondigd. Dat vind ik minstens zo raar. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 16:28 | |
Waarom heeft het team onwaarheden verkondigt? De verwachtingen klopte alleen onderling niet. Dus volgens het team kwam Max te vroeg binnen en volgens Max was het team niet klaar. Jij hebt nooit dat je een afspraak hebt gemaakt en dat dat dan vervolgens misloopt omdat je beide de afspraak anders geīnterpreteerd hebt? | ||
Meike26 | zondag 20 maart 2016 @ 16:28 | |
Alonso en button waren al eerder verbaasd over de snelheid van hun auto. Ik denk dat door de combinatie van DRS + honda's plotselinge power up + een uit accelererende Haas die op zijn eind zit gewoon een combinatie van omstandigheden waren. Gutierez was niet aan het liften of remmen, maar meer snelheid zat er ook gewoon niet meer in.. En alsonso zei al.. Ik zat niet op te letten, dan is dat op die snelheid al snel bekeken. | ||
SnowOokami | zondag 20 maart 2016 @ 16:31 | |
Gutierrez trapte volgens mij net op de rem of had geen vermogen meer over en liet de accel. los, met zulke snelheden is het dan snel gedaan als de Honda dan nog wel komt, naar ongeluk maar was niet te ontkomen (of Alonso had niet moeten willen inhalen daar). | ||
SnowOokami | zondag 20 maart 2016 @ 16:40 | |
Het blijft apart, gezien de radio communicatie van Sainz naar het team toe. Max stond er beter voor dus je zou verwachten dat Max als eerste mocht en toen riep Sainz iets van "need to stop now" en een paar seconden later reed hij de pit in, er zit dan wel iets van vertraging in de team radio... maar dat stukje blijft vreemd. En het was helemaal vreemd dat Max eigenlijk daar achteraan de pit in reed en dat ze helemaal niet klaar stonden. Flinke blunder van het team. En daarna vond ik het treiteren van Sainz naar Max echt fucking triest, na een paar rondjes moet je gewoon optyfen... uiteindelijk gaat het om je eigen eer en het team, maar nu heeft Sainz zichzelf gewoon belachelijk lopen maken, alleen al vanwege dat idiote aantal lockups. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 16:43 | |
Ben het met je eens, vind het ook allemaal erg vreemd. Maar ik denk niet dat we het echte verhaal gaan horen ![]() | ||
WEST | zondag 20 maart 2016 @ 16:46 | |
is wel de bedoeling. | ||
SnowOokami | zondag 20 maart 2016 @ 16:49 | |
Nee helaas, alleen tis nu wel duidelijk dat Sainz een heel vervelend mannetje is. | ||
sasquatsch | zondag 20 maart 2016 @ 17:27 | |
Sainz banden waren ouder, dus logisch dat hij eerder ging. Weet niet of dat de bedoeling was of niet. Alleen moest Max wel de ronde erna naar binnen anders was hij sowieso achter Sainz de baan opgekomen. Die zat er na de rode vlag te dicht op. Dus drie rondjes wachten zou hem niet geholpen hebben. Dus of hij met opzet eerder binnenkwam of niet, doen moest hij het wel. Uiteindelijk heeft het hem niet geholpen. De rode vlag gooide zijn strategie door de war die hem een vijfde plaats op had moeten leveren. | ||
THEFXR | zondag 20 maart 2016 @ 17:51 | |
is er ook een interview van sainz geweest? | ||
TheFreshPrince | zondag 20 maart 2016 @ 17:52 | |
Ja. | ||
merino | zondag 20 maart 2016 @ 17:57 | |
TR is zo kansloos kwa strategie/pitstops. Vorig jaar en nu weer dus. Dat ze niet klaar waren voor de pitstop van Max is volledig fout van het team, als je zoveel pace verliest omdat je verkeerde set banden erop hebt gezet bij de restart dan moet je strategisch gewoon voorbereid zijn om beide auto's snel te wisselen zonder je kansen in de race te vergooien en niet nadat Max al heeft aangegeven dat zijn banden op waren onvoorbereid zijn op een snelle dubbele pitstop. Of Sainz nou als eerste of tweede pitte ze hadden dit veel beter kunnen doen voor beide coureurs. Sowieso natuurlijk kut dat de keuze voor Softs na de restart zo slecht bleek te werken waardoor je een pitstop moet maken op een moment dat je gigantisch veel track posities moet inleveren. Max moet zich idd rustig leren houden ondanks zijn terechte frustratie. Hij weet natuurlijk dat als hij achter Sainz in een treintje terecht komt hij de lul is, Sainz is extreem matig met inhalen in dat soort situaties. Weet niet of Max heel veel kon doen aan die bijna crash, hij zat er wat dicht op en dan ben je gevoelig voor fouten van de mensen voor je. Sainz lockte overigens constant zijn banden (zowel in kwali als race) in die bocht, kwam er zelden clean doorheen voor mijn gevoel. | ||
merino | zondag 20 maart 2016 @ 17:58 | |
Waren ze echt ouder? Ik dacht dat ze beide op een nieuw setje mediumssofts zaten na de restart? [ Bericht 1% gewijzigd door merino op 20-03-2016 18:13:33 ] | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 18:00 | |
Sainz was eerder naar binnen gedoken voor de eerste stop. | ||
merino | zondag 20 maart 2016 @ 18:09 | |
dat was voor de restart. Beide hebben in ronde 18 met de restart nieuwe set softs gekregen. Sainz was echter de hele race al zijn banden aan het locken. ![]() | ||
potjecreme | zondag 20 maart 2016 @ 18:38 | |
Wil er iemand een screenshot maken? ![]() | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 18:49 | |
Ah, wist niet dat ze gewisseld hadden... Dan is het helemaal dom van het team. Mediums eronder en uitrijden was toch echt het beste geweest op dat moment. Sowieso had Max als eerste naar binnen gemoeten in dat geval. | ||
sasquatsch | zondag 20 maart 2016 @ 18:59 | |
Las ik net ook. TR maakte de fout om tijdens de rode vlag te wisselen naar softs en Vettel wisselde helemaal niet. Daardoor moesten zij nog een stop maken en kwamen de coureurs die er tijdens de rode vlag wel naar mediums geswitched waren voorbij. http://www.f1fanatic.co.u(...)ies-and-pit-stops-2/ | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 18:59 | |
Hmz, dat ze tijdens de rode vlag beide gewisseld hadden was me ontgaan. Maakt het nog erger. | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 19:00 | |
Ik heb zo'n gevoel *gooit knuppel het hokje in dat Max al heeft getekend bij Mercedes. Omdat? De eerdere interesse (gesprekken in 2014 waren met Merc en RB), maar Merc kon hem niet direct een zitje bieden. Ze hebben de deur altijd open gehouden. De uitspraken van Wolff de afgelopen dagen en de tweets van Merc zelf. Daarnaast het risico dat Ferrari m weg kaapt nu ze de data hebben van Max en dat ze hen dus met zekerheid voor willen zijn... | ||
Meike26 | zondag 20 maart 2016 @ 19:05 | |
Nee, AJB niet zeg ![]() | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 19:06 | |
Hoe laat? Half 8? | ||
Meike26 | zondag 20 maart 2016 @ 19:06 | |
Nee, AJB niet zeg ![]() | ||
Meike26 | zondag 20 maart 2016 @ 19:07 | |
Indd.. Zal wel rond kwart voor 8 of tien voor 8 worden. | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 19:07 | |
En dan Hamilton eruit. Die loser kan niet eens een TR voorbij in een Merc. | ||
potjecreme | zondag 20 maart 2016 @ 19:09 | |
Max met een TR ook niet langs een TR. ![]() | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 19:09 | |
Nee, dat is logischer he. Die zijn immers even snel. | ||
franklop | zondag 20 maart 2016 @ 19:10 | |
Nee joh, Max is toch 100miljoenmiljard sneller dan die rotSpanjaard? ![]() | ||
Swetsenegger | zondag 20 maart 2016 @ 19:12 | |
Absoluut. Die sneed 'm ook steeds die stinkspanjool. | ||
TLC | zondag 20 maart 2016 @ 19:22 | |
Die race begon leuk maar eindigde toch een beetje in een anti-cliMAX.. (zien jullie die Seth Gaaikema woordspeling ? ik hem 'em zelf bedacht ![]() | ||
potjecreme | zondag 20 maart 2016 @ 19:30 | |
RTL Nieuws is begonnen. ![]() | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 19:38 | |
komt ze ![]() | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 19:40 | |
En wie was Meike? | ||
SnowOokami | zondag 20 maart 2016 @ 19:40 | |
Was jij dat Meike? | ||
tjaptjoep | zondag 20 maart 2016 @ 19:41 | |
Foto's graag. | ||
Meike26 | zondag 20 maart 2016 @ 19:41 | |
Totaal niet in beeld geweest ! ![]() ![]() | ||
potjecreme | zondag 20 maart 2016 @ 19:41 | |
Er waren niet veel vrouwen in beeld. Ik gok op de baalende vrouw. Ze zegt dat ze niet in beeld was. | ||
tjaptjoep | zondag 20 maart 2016 @ 19:41 | |
![]() | ||
potjecreme | zondag 20 maart 2016 @ 19:42 | |
Lol te gek voor het rtl nieuws. | ||
SnowOokami | zondag 20 maart 2016 @ 19:42 | |
Dat dacht ik ook, maar niet dus xD | ||
Meike26 | zondag 20 maart 2016 @ 19:44 | |
Niet voor mijn collega's etc.. Krijg je daar weer commentaar op etc. In al die jaren cameraschuwheid ontwikkel je wel een radartje, ik dacht alleen wel dat ik gefilmd was bij de finish. | ||
potjecreme | zondag 20 maart 2016 @ 19:46 | |
Fijn dat je niet in beeld was. Zeker als je dat niet fijn vindt. | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 19:49 | |
Damn, vergeten ![]() | ||
THEFXR | zondag 20 maart 2016 @ 19:51 | |
das wel erg voor de openingsrace | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 19:53 | |
Tuurlijk heb ik de openingsrace gezien ![]() | ||
Blijepeen | zondag 20 maart 2016 @ 19:54 | |
Waren er nog meer fokkers bij Coronel? | ||
potjecreme | zondag 20 maart 2016 @ 19:58 | |
Had je nog een betje gedaan? | ||
THEFXR | zondag 20 maart 2016 @ 20:04 | |
ooh, het ging over rtl nieuws | ||
Nattekat | zondag 20 maart 2016 @ 20:05 | |
Doe ik niet met races. | ||
Meike26 | zondag 20 maart 2016 @ 20:17 | |
Zover ik weet niet. Maar GP van Mexico word daar een fokfeestje gehouden ![]() | ||
Montov | zondag 20 maart 2016 @ 20:22 | |
Weet iemand waar ik een volledige F1 kalender met Nederlandse tijden kan vinden (FP, Q en race)? GPupdate mist veel tijden van races: http://www.gpupdate.net/nl/kalender/234/formule-1-kalender-2016/ | ||
nils7 | zondag 20 maart 2016 @ 20:35 | |
Website van Formula1.com kan je volgens mij "convert to my local time" doen. Althans in de app wel neem aan dat het daar ook wel kan. | ||
potjecreme | zondag 20 maart 2016 @ 20:37 | |
Ik bedoelde dit weekend. | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 20:46 | |
Ik gebruik deze app: https://twitter.com/pitlaneone Beste F1 app voor Windows Phone ![]() | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 20:48 | |
Ergens ja. Ik kan het nu alweer niet meer vinden zo onlogisch zit dat daar weggestopt ![]() | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 20:50 | |
Owja, www.f1.com enan niet bovenaan in dat menu de race opzoeken wat volkomen logisch zou zijn omdat het bovenaan in je face staat en alles, maar gewoon op de hoofdpagina helemaal omlaag scrollen, alsof dat logisch is ![]() Daar kan je dan wel op convert to local time doen. Ik blijf erbij, die oetlul die gedacht heeft dat het een goed idee was om die feature daar weg te stoppen zouden ze moeten kielhalen. Een keer of 4. Op zijn minst. ![]() ![]() ![]() | ||
I0_0I | zondag 20 maart 2016 @ 20:52 | |
https://www.f1calendar.com/#!/timezone/Europe-Amsterdam | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 20:53 | |
Overigens moet je in die lijst onder dan ook nog eens op de datum klikken en niet op de vlag, want als je op de vlag klikt dan kom je weer op diezelfde pagina van de race terecht die je ook vanuit bovenin het menu terecht komt en daar kan je de tijd dus niet aanpassen. Compleet kansloos. Echtwaar. Het is een wereldwijde sport en dus hebben ze te maken met bezoekers uit tig verschillende tijdzones en dan stoppen ze die feature zo ver en onlogisch weg dat je hem amper kan vinden ![]() ![]() | ||
Montov | zondag 20 maart 2016 @ 21:26 | |
Ah ja, die feature ja. Het duurde me nu weer een paar minuten voordat ik het gevonden had. Maar dit is nog niet rekening houdend met zomertijd toch? ![]() | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 21:27 | |
Weet ik niet ![]() | ||
Automatic_Rock | zondag 20 maart 2016 @ 21:39 | |
Iedereen hier weet toch wel dat je Vosss niks moet vragen over zomer- danwel wintertijd? | ||
Peterselieman | zondag 20 maart 2016 @ 22:10 | |
als hij maar weet dat hij komend weekend een uurtje korter kan slapen | ||
Mano_ | zondag 20 maart 2016 @ 22:47 | |
Handige linkjes om de hele F1-kalender in je agenda te zetten: iPhone: webcal://www.f1calendar.com/download/f1-calendar_p1_p2_p3_q_gp.ics (copy-paste, fok wil er geen linkje van maken) Google Agenda: https://calendar.google.c(...).calendar.google.com Google Kalender alternatief: https://www.f1calendar.co(...)_gp.ics?t=1454274755 Met dank aan Martinus @ Autoblog | ||
sasquatsch | zondag 20 maart 2016 @ 22:57 | |
Ik gebruik die van F1Fanatic. Inclusief andere races die ik wil zien. http://www.f1fanatic.co.uk/contact/f1-fanatic-calendar/ | ||
Geralt | zondag 20 maart 2016 @ 23:42 | |
![]() ![]() | ||
BaasBanaan | maandag 21 maart 2016 @ 00:45 | |
Vraag me toch af hoe het nou zat met die pitstop. Als ik de reacties lees op de FP, lijken een hoop mensen te vinden dat Sainz de stop van Verstappen had gestolen. Maar als ik de reactie van Tost lees, lijkt het erop dat ze Sainz naar binnen hadden geroepen en niet Max. Iemand hier die me kan vertellen hoe dat nou zat? ![]() | ||
twiFight | maandag 21 maart 2016 @ 00:56 | |
Dat laatste is in ieder geval de verklaring van het team en daar moeten we het mee doen. De FP zit vol met mensen die gelijk conclusies trekken maar de interviews en verklaringen na de race niet volgen én met blinde Max-verafgoders. Dan krijg je de conclusies zoals op de FP. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat de regie betreft de team radio uitzendingen het beeld zeer kunnen beinvloeden. | ||
Radegast | maandag 21 maart 2016 @ 01:05 | |
De crash van Alonso roept bij mij toch wat vragen op aangaande die toekomstige halo. Hoe hadden ze Alonso (stel hij had het bewustzijn verloren) met zo'n constructie snel maar bovenal veilig uit die auto willen krijgen? | ||
twiFight | maandag 21 maart 2016 @ 02:08 | |
Snel niet, maar dat is bij mogelijk (nek/hoofd)letsel ook niet de eerste prioriteit. Ze zouden hem gestabiliseerd hebben in het wrak, het wrak voorzichtig toegankelijk hebben gemaakt (waarschijnlijk omgedraaid) en daarna met zo weinig mogelijk beweging en zoveel mogelijk bescherming uit het wrak hebben gehaald. So far so good. De penarie komt als een coureur bv. hevig bloed (al dan niet intern) of het wrak in brand staat. Dan ben je min of meer de lul. En dan schiet heel de F1 wereld in de paniek dat het snel anders moet en bedenken ze weer een halfbakken oplossing. | ||
Geralt | maandag 21 maart 2016 @ 05:35 | |
Ik las dat Button had gezegd dat de halo geen enkel probleem was geweest voor Alonso om uit de auto te komen. Ik heb daar mijn bedenkingen bij. | ||
Sunri5e | maandag 21 maart 2016 @ 07:18 | |
Daar zullen ze wel een manier voor moeten hebben. Stel je voor dat er brand uitbreekt. Hoe komt hij dan snel uit zijn auto? | ||
Swetsenegger | maandag 21 maart 2016 @ 07:34 | |
Dus een serieuze fout van Max zelf. Iets met aannames en de moeder van aller opneukers. Of de waarheid ligt ergens in het midden en team heeft besloten dit als verhaal te vertellen. Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario | ||
motorbloempje | maandag 21 maart 2016 @ 07:55 | |
Godverdomme, al die tokkies op fe FB pagina van Sainz ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 21 maart 2016 @ 08:39 | |
Ik denk dat de versie van het team klopt: - Max kreeg geen bevestiging te horen, wat ze normaal geven als iemand binnen komt - de banden stonden niet klaar, wat normaal wel gebeurt als je binnen komt Kennelijk was Max niet duidelijk genoeg in zijn communicatie dat hij naar binnen ging. Wat uit zijn eigen woorden ook wel af te leiden is. Hij zegt namelijk dat hij naar binnen wilde komen. Ik heb heb hem nergens horen zeggen dat hij aangaf dat hij naar binnen zou komen. | ||
SnowOokami | maandag 21 maart 2016 @ 08:45 | |
Of ze waren nog aan voorbereiden voor een dubbele stop en is het antwoord van Tost puur indekkend en niet de waarheid. Had volgens mij prima gekund achter elkaar en heeft Sainz het alsnog verneukt door plotseling naar binnen te komen. We zullen het waarschijnlijk nooit weten... maar tis verdomd jammer dat het zo gelopen is. | ||
AldoTheApache | maandag 21 maart 2016 @ 08:45 | |
Echt triest ja ![]() | ||
Lokale_Notabele | maandag 21 maart 2016 @ 09:04 | |
Mensen hier die het beter denken te weten dan Franz Tost. ![]() | ||
Swetsenegger | maandag 21 maart 2016 @ 09:09 | |
Ja, ik denk ook dat een formule 1 coureur zo maar naar binnen komt ![]() | ||
Lokale_Notabele | maandag 21 maart 2016 @ 09:11 | |
Dus jij denkt dat het team hem naar binnen riep terwijl ze niet klaarstonden? ![]() Je grote held Max geeft het in dit interview zelf toe: "Ik wilde naar de pits, maar ik hoorde niets terug en toen ik de pits opzocht, stonden de banden niet klaar." 100% de fout van Max. Wat Sainz te verwijten valt is mij al helemaal niet duidelijk. http://nl.motorsport.com/(...)lijk-geweest-681122/ | ||
Swetsenegger | maandag 21 maart 2016 @ 09:16 | |
Of het berust gewoon op een misverstand. Bijvoorbeeld dat er eerder afspraken waren om in ronde X naar binnen te komen en dat er een wijziging in strategie kwam wat niet goed doorgekomen is. Eh ja, dat heb ik hier zelf geplaatst helder licht ![]() | ||
Lokale_Notabele | maandag 21 maart 2016 @ 09:19 | |
Wat een trieste domme gozer ben jij joh. Net alsof ik al die topics terug ga lezen of ga onthouden wie wat geplaatst heeft. Maar hoe dom ben je om na het lezen van dat interview vol te blijven houden dat Max geen fout gemaakt heeft? ![]() ![]() ![]() |