abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160874545
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 22:16 schreef SR4 het volgende:

[..]

Ondanks een uitkering toch willen werken _O_

Respect _O_

Ik hoop dat je veel plezier en succes hebt met je onderneming!
Thanks! :)
pi_160992312
Het nadeel van een basisinkomen is dat de prijzen van producten gewoon gaan stijgen, dus werkt alleen op korte termijn kijk maar wat de HRA heeft aangericht met de huizenprijzen.

Maar Basisinkomen zal wel een noodzaak worden aangezien alles dadelijk geautomatiseerd wordt.
pi_161030922
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 02:28 schreef Bintzak het volgende:
Het nadeel van een basisinkomen is dat de prijzen van producten gewoon gaan stijgen, dus werkt alleen op korte termijn kijk maar wat de HRA heeft aangericht met de huizenprijzen.

Maar Basisinkomen zal wel een noodzaak worden aangezien alles dadelijk geautomatiseerd wordt.
De prijzen stijgen alleen als men gemiddeld meer geld ter beschikking heeft. Dat hoef niet zo te zijn met een basisinkomen voor iedereen.
De stijging is niet 1-op-1 met stijging gemiddeld inkomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_161031172
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 23:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ga ook met plezier werken.
Er is gewoon heel veel vervelend werk wat gedaan moet worden. Dit zijn tevens in het algemeen de slechtst betaalde banen. Dat werk gaat niemand meer doen als er gratis geld uitgedeeld gaat worden.
marktwerking; dan zullen werkgevers meer moeten bieden om mensen te trekken voor die banen :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 29 maart 2016 @ 21:01:16 #105
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_161033358
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:59 schreef simmu het volgende:

[..]

marktwerking; dan zullen werkgevers meer moeten bieden om mensen te trekken voor die banen :+
Dit terwijl dergelijke banen door relatief veel mensen kunnen worden gedaan en weinig toekomstwaarde opleveren voor een land. Vuilnis ophalen is een nuttig en waardevolle dagbesteding, maar niet iets waar het nieuwe medicijn voor ziekten bedacht wordt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_161034735
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit terwijl dergelijke banen door relatief veel mensen kunnen worden gedaan en weinig toekomstwaarde opleveren voor een land. Vuilnis ophalen is een nuttig en waardevolle dagbesteding, maar niet iets waar het nieuwe medicijn voor ziekten bedacht wordt.
desondanks: het is wel nodig
  dinsdag 29 maart 2016 @ 21:32:00 #107
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_161034771
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:31 schreef simmu het volgende:

[..]

desondanks: het is wel nodig
Desondanks: het is niet nodig er een modaal salaris voor te geven.
Met het minimumloon kun je (nu) ook wel vuilnismannen vinden. Desnoods uit Oost-Europa.
pi_161035309
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Met het minimumloon kun je (nu) ook wel vuilnismannen vinden. Desnoods uit Oost-Europa.
niemand zegt toch dat je daar een modaal salaris voor hoeft te geven? maar ik ben wel van mening dat als iemand voltijd voor je werkt, dat die persoon toch tenminste genoeg salaris moet krijgen om van te kunnen leven. in ieder geval de basisbehoeftes zoals onderdak en eten. de invulling daarvan is wellicht punt van discussie.

ik had die website gelezen (en heb de petitie getekend trouwens ;) ) en mis de financiële onderbouwing.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 21:47:59 #109
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_161035421
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:45 schreef simmu het volgende:

[..]

niemand zegt toch dat je daar een modaal salaris voor hoeft te geven? maar ik ben wel van mening dat als iemand voltijd voor je werkt, dat die persoon toch tenminste genoeg salaris moet krijgen om van te kunnen leven. in ieder geval de basisbehoeftes zoals onderdak en eten. de invulling daarvan is wellicht punt van discussie.

ik had die website gelezen (en heb de petitie getekend trouwens ;) ) en mis de financiële onderbouwing.
Maar welke mensen in Nederland hebben een voltijdsaanstelling en kunnen niet voorzien in de basisbehoeftes van onderdak en eten? Uiteindelijk is het toch een non-probleem?

De reden dat ik reageerde was dat het voorstel prijzen voor slecht betaalde banen, volgens jou, moeten verhogen omdat mensen met slecht betaalde banen de eerste zijn die minder/ander werk gaan doen zodra het basisinkomen wordt ingevoerd. Terwijl er een reden is dat deze banen momenteel minder betalen dan andere banen, namelijk dat een groot deel van de arbeidsmarkt ze kan uitvoeren. Je kan moeilijk een negatief gevolg van overheidsinterventie 'marktwerking' noemen.
pi_161035628
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar welke mensen in Nederland hebben een voltijdsaanstelling en kunnen niet voorzien in de basisbehoeftes van onderdak en eten? Uiteindelijk is het toch een non-probleem?

De reden dat ik reageerde was dat het voorstel prijzen voor slecht betaalde banen, volgens jou, moeten verhogen omdat mensen met slecht betaalde banen de eerste zijn die minder/ander werk gaan doen zodra het basisinkomen wordt ingevoerd. Terwijl er een reden is dat deze banen momenteel minder betalen dan andere banen, namelijk dat een groot deel van de arbeidsmarkt ze kan uitvoeren. Je kan moeilijk een negatief gevolg van overheidsinterventie 'marktwerking' noemen.
ik reageerde op iemand die riep dat dan niemand meer dergelijk simpel werk zou doen. toen opperde ik dat marktwerking dat dan wel vanzelf op zou lossen ;)
  dinsdag 29 maart 2016 @ 22:05:00 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_161036078
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wel als anders niemand het doet. Dat is ook marktwerking.

Ik snap dat rechtse mensen liever de slavernij invoeren dan dat zie iedereen een normaal bestaan gunnen, maar dat is slecht een politieke keuze, geen natuurwet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_161037533
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat experiment had heel verrassende resultaten, zoals minder kosten voor de zorg omdat mensen beter in hun vel zaten. Meer mensen gingen juist werken dan er voor. Mensen studeerden ook meer, omdat ze zich nu makkelijker konden omscholen als ze iets anders wilden doen. Allemaal positieve resultaten.

Het hele idee past alleen niet in het Hollands calvinistisch denken :D Wij willen dat mensen iets doen voor hun geld. 'Hard werken' is hier een deugd. Zomaar 'geven' is uit den boze.
Het probleem met alle experimenten tot nu toe is dat de groep die het geld ontvangt, niet de groep is die het geld betaalt. Zolang dat het geval is, zijn alle uitkomsten zinloos. Daar komt nog bij dat in het Canadese experiment, het basisinkomen niet gegarandeerd was, elke dollar die ze verdienden werden ze 50 cent gekort op het basisinkomen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:05:15 #113
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_161039175
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wel als anders niemand het doet. Dat is ook marktwerking.
Dan haal je mensen uit gebieden naar Nederland waar het welvaartsniveau lager ligt.
Ook dat is marktwerking.
  woensdag 30 maart 2016 @ 00:38:43 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161041936
Als er een basisinkomen komt zullen vele baantjes naar de basisinkomen grens tuimelen.
Tevens ben ik bang dat je weer idiote dingen gaat krijgen zoals huurhuizen voor 2 basis inkomens, huurhuizen voor 3 basis inkomens etc etc.

Het grootste probleem in NL blijft de slechte huizenmarkt, te weinig keus, te hoge huren, wurgende bank contracten.
pi_161042136
Ik ben voor een basisinkomen omdat het niet werkt.

Uiteindelijk komt het er op neer dat alle subsidies verdwijnen. Dat is op zichzelf pure winst.

Er zit overigens wel een groot risico van banen die simpelweg verdwijnen. Naast dat het niet te betalen is natuurlijk.
pi_161042210
Dat het basisinkomen er gaat komen staat wel vast lijkt mij als we even naar de toekomst kijken. Steeds meer banen zijn niet meer nodig en worden geautomatiseerd. NATUURLIJK willen bepaalde politieke partijen dit niet doorvoeren, want dan verliezen hun vrienden hun baantjes bij het UWV en alle aanverwante bedrijven waar ambtenaren nodig zouden zijn.

Waarom het basisinkomen er gaat komen? Heel simpel;

Stel we hebben dalijk 2,5 miljoen mensen zonder baan waar ze van kunnen leven (zeg even voor het gemak 1300 euro netto per maand). Dan kan het niet zo zijn dat de regering zegt; jammer dan. Sociaal vangnet moet er ten alle tijden zijn en een bijstandsuitkering werkt niet echt zoals we nu zien met alle rare verplichtingen en mensen die met geen mogelijkheid vooruit komen, maar altijd een kutbaantje blijven houden.
  woensdag 30 maart 2016 @ 01:37:32 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161042464
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2016 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie met een basisinkomen de huren niet stijgen. Eerser dalen omdat mensen niet persé bij hun werk moeten wonen. Ze kunnen gewoon iets goedkoops huren is Oost-Groningen. Meer spreiding = lagere woonlasten.
Waarom zouden ze iets goedkoops gaan huren? Het omgekeerde is juist. Men gaat juist duurder wonen of blijven waar ze zitten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 30 maart 2016 @ 01:47:36 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161042525
En het is nogal bizar om te denken dat mensen vrijwillig naar Oost-Groningen gaan verhuizen. Integendeel, dankzij het gratis geld gaat iedereen richting de randstad.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161042572
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2016 01:47 schreef Fir3fly het volgende:
En het is nogal bizar om te denken dat mensen vrijwillig naar Oost-Groningen gaan verhuizen. Integendeel, dankzij het gratis geld gaat iedereen richting de randstad.
Basisinkomen is 1100-1200 euro. Je denkt dat je daar lekker mee in de Randstad kunt wonen?
pi_161042624
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 23:07 schreef bijdehand het volgende:
Tweemaal een vast basisinkomen van ¤ 1.000 levert al een zeer leefbare basis op van ¤ 2.000.
Voor 2000 krijg ik het hier niet gedraaid hoor met 2 personen en een kat. :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 30 maart 2016 @ 05:48:28 #121
pi_161042788
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2016 02:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Voor 2000 krijg ik het hier niet gedraaid hoor met 2 personen en een kat. :@
Misschien woon je te duur?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_161043754
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 05:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien woon je te duur?
430 euro netto per maand ex 113 VvE kosten. Dat valt zat mee dacht ik zo.

Maargoed, dan ben je dus al meer dan een kwart kwijt van die 2K alleen om te wonen. Dan komen daar nog 2 auto's bij (nodig voor werk) en de rest van de hele zooi aan tv/internet/telefoons/verzekeringen/roken/eten/etc.

Ik denk niet dat wij het zouden redden op 2K netto zonder ergens flink op te moeten bezuinigen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:09:11 #123
pi_161044184
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2016 01:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom zouden ze iets goedkoops gaan huren? Het omgekeerde is juist. Men gaat juist duurder wonen of blijven waar ze zitten.
Waarom zouden ze duurder gaan wonen als dat niet nodig is?
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:10:07 #124
pi_161044200
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2016 01:47 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is natuurlijk onzin. Met een basisinkomen kan je je misschien een kamertje veroorloven in de Randstad, geen eengezinswoning.
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:10:59 #125
pi_161044212
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

430 euro netto per maand ex 113 VvE kosten. Dat valt zat mee dacht ik zo.

Maargoed, dan ben je dus al meer dan een kwart kwijt van die 2K alleen om te wonen. Dan komen daar nog 2 auto's bij (nodig voor werk) en de rest van de hele zooi aan tv/internet/telefoons/verzekeringen/roken/eten/etc.

Ik denk niet dat wij het zouden redden op 2K netto zonder ergens flink op te moeten bezuinigen.
Met een basisinkomen hoef je niet te werken dus kan je de auto's al weg doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')