De VS kent een hele andere politieke cultuur dan wij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:05 schreef Leandra het volgende: [..] Nee? Het volk zou niet vallen voor "No new Taxes"? Denk je?
https://en.wikipedia.org/wiki/Read_my_lips:_no_new_taxes
Je mist het punt. Op wie je ook stemt, er blijven altijd verschillen. Wanneer die verschillen breed gedragen zijn tussen politiek en bevolking of wanneer zoals in sommige landen de overheid het wenselijk acht om de bevolking te raadplegen dan biedt een referendum uitkomst. De Brexit is een prima voorbeeld omdat het gros van de Britse politiek dat niet ziet zitten. Het alternatief is in mijn ogen de groei van partijen als UKIP en de PVV.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:03 schreef Leandra het volgende: [..] Nee klopt, daarom moet je heel goed bedenken op wie je als volksvertegenwoordiger stemt.
Als deze zin Bush Sr waarschijnlijk de overwinning heeft gebracht, dan lijkt de kans me klein dat het volk hier niet tegen 10% belastingverlaging zou stemmen als daar een referendum over zou zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De VS kent een hele andere politieke cultuur dan wij.
Ik snap het punt wel, maar dingen zijn nou eenmaal altijd een afweging, zo werkt dat in de politiek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je mist het punt. Op wie je ook stemt, er blijven altijd verschillen. Wanneer die verschillen breed gedragen zijn tussen politiek en bevolking of wanneer zoals in sommige landen de overheid het wenselijk acht om de bevolking te raadplegen dan biedt een referendum uitkomst. De Brexit is een prima voorbeeld omdat het gros van de Britse politiek dat niet ziet zitten. Het alternatief is in mijn ogen de groei van partijen als UKIP en de PVV.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee? Het volk zou niet vallen voor "No new Taxes"?
Denk je?
https://en.wikipedia.org/wiki/Read_my_lips:_no_new_taxes
In Zwitserland is het budget aardig op orde, mede dankzij een referendum waarin burgers de aanschaf van wat vliegtuigjes blokkeerden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als deze zin Bush Sr waarschijnlijk de overwinning heeft gebracht, dan lijkt de kans me klein dat het volk hier niet tegen 10% belastingverlaging zou stemmen als daar een referendum over zou zijn.
Je vergelijkt een Amerikaanse campagnespeech met de situatie alhier. Ik denk niet dat de vergelijking opgaat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als deze zin Bush Sr waarschijnlijk de overwinning heeft gebracht, dan lijkt de kans me klein dat het volk hier niet tegen 10% belastingverlaging zou stemmen als daar een referendum over zou zijn.
Iedereen duizend euro.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je vergelijkt een Amerikaanse campagnespeech met de situatie alhier. Ik denk niet dat de vergelijking opgaat.
Alleen conservatieve partijen zijn tegen het raadgevend referendum, dat is niet voor niets.
Leuk man, onderzeeërs.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:16 schreef robin007bond het volgende:
Die nieuwe onderzeeërs, daar mag ook wel een referendum over komen.
Die uitspraak werd door het gros van de mensen belachelijk gemaakt. En ironisch genoeg door de VVD'ers verdedigd.quote:
Valt wel mee. Het hoeft geen afweging te zijn. Stel nou dat het CDA op economische gronden stemmen wint en vervolgens na wat handjeklap met andere partijen abortusbeperkende maatregelen kan doorvoeren dan lijkt een referendum mij wenselijk. Natuurlijk moet er enigszins coherent beleid worden gevoerd, maar politici zitten daar uiteindelijk als vertegenwoordigers van de bevolking en als dat op bepaalde deelpunten niet het geval is, dan is 'zo is het nou eenmaal' nogal een defaitistische houding.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap het punt wel, maar dingen zijn nou eenmaal altijd een afweging, zo werkt dat in de politiek.
Zo werkt dat op zoveel plekken.
Ms moet je weer eens neuken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Soms heb ik het idee dat sommige mensen naar peilingen en dergelijke kijken en dan bewust de tegenovergestelde mening kiezen van de laagopgeleiden, zodat je vervolgens op internet je ego op kan krikken en lekker hooghartig kan doen.
Enkel omdat we niet staan te juichen om het speeltje van GS en PVV?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:07 schreef robin007bond het volgende:
Echt reactionairen hier man. Zou me niets verbazen als sommigen hier een absolute monarchie zouden willen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe kun je van tevoren weten of een volksvertegenwoordiger hiermee akkoord gaat of niet? Het staat in geen enkel verkiezingsprogramma.
Dan moet je iets bewuster nadenken voor je stemt. Het is geen nieuws, de onderhandelingen speelden al tijdens de verkiezingen van 2012 en de voorbereidingen al in 2010.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En dat kun je niet altijd van tevoren weten. Daarom is een referendum een prima middel om dat te corrigeren.
Maar goed, burgers zijn aan de andere kant weer slecht in 'the bigger picture'.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Valt wel mee. Het hoeft geen afweging te zijn. Stel nou dat het CDA op economische gronden stemmen wint en vervolgens na wat handjeklap met andere partijen abortusbeperkende maatregelen kan doorvoeren dan lijkt een referendum mij wenselijk. Natuurlijk moet er enigszins coherent beleid worden gevoerd, maar politici zitten daar uiteindelijk als vertegenwoordigers van de bevolking en als dat op bepaalde deelpunten niet het geval is, dan is 'zo is het nou eenmaal' nogal een defaitistische houding.
Mwah, ik heb nog nooit iets gestemd omdat "de peilingen" bepaalde dingen aangaven, en ik mag al zo'n 31 jaar stemmen....quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Soms heb ik het idee dat sommige mensen naar peilingen en dergelijke kijken en dan bewust de tegenovergestelde mening kiezen van de laagopgeleiden, zodat je vervolgens op internet je ego op kan krikken en lekker hooghartig kan doen.
Wel een tof concept om eens uit te gaan proberen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Nonsens; ik heb überhaupt geen mening.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Klopt, eigenlijk heb ik mijn VMBO Kader nog geen eens afgemaakt en werk ik in een fabriek.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Tellen makelaars als laagopgeleid?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:30 schreef GSbrder het volgende:
Soms hebben laagopgeleiden een zinnige mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |