abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160805680
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het resultaat is prima, maar het is wel zorgwekkend. Ben wel technisch ingesteld en dit kan eigenlijk alleen als er NSA-like systemen draaien die de gehele bevolking monitoren.

Dat is zowat net zo zorgelijk als die hele Sim Salabim bij elkaar.
Ik snap je bezorgdheid, maar die hele wijk is één grote broedplaats van haat tegen het westen en het gaat om een NOGAL vervelend persoon die ze moesten pakken, dus dan zou je kunnen overwegen om toch iets verder te kijken dan de reguliere onderzoeksmethoden. :) Of hadden ze hem gewoon moeten laten lopen als het op de normale ouderwetse onderzoeksmanier niet lukte? :)
  zondag 20 maart 2016 @ 11:59:25 #202
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160805800
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik snap je bezorgdheid, maar die hele wijk is één grote broedplaats van haat tegen het westen en het gaat om een NOGAL vervelend persoon die ze moesten pakken, dus dan zou je kunnen overwegen om toch iets verder te kijken dan de reguliere onderzoeksmethoden. :) Of hadden ze hem gewoon moeten laten lopen als het op de normale ouderwetse onderzoeksmanier niet lukte? :)
Klopt, daarom is dit ook zo'n ontzettend moeilijke discussie.

Want het optuigen van systemen tegen terrorisme is misschien nu effectief. Maar deze systemen gaan nooit meer weg en met de data die ze opleveren zijn overheden in staat een bevolking op een absolute manier te regeren. (bigdata analyse, er zal uitkomen wat wij nu nog niet eens kunnen bedenken aan waarde)

De vraag is of we dat moeten willen.
pi_160805827
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:59 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt, daarom is dit ook zo'n ontzettend moeilijke discussie.

Want het optuigen van systemen tegen terrorisme is misschien nu effectief. Maar deze systemen gaan nooit meer weg en met de data die ze opleveren zijn overheden in staat een bevolking op een absolute manier te regeren. (bigdata analyse, er zal uitkomen wat wij nu nog niet eens kunnen bedenken aan waarde)

De vraag is of we dat moeten willen.
Daar heb je wel weer een goed punt mee. Kijk alleen maar naar Frankrijk waar ze een permanente noodtoestand willen houden die in ieder geval minstens één hele generatie blijft bestaan, althans als ze het gevoel hebben dat er nog steeds terrorismedreiging zal bestaan gedurende die periode. En onrust in het Midden-Oosten = terrorismedreiging, dus zolang daar geen vrede is, zou die noodtoestand moeten blijven bestaan.
pi_160805887
quote:
9s.gif Op zondag 20 maart 2016 11:26 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Boehoe, huillie.
Boehoe, racist.
  zondag 20 maart 2016 @ 12:08:00 #205
440653 BarryOSeven
pi_160805936
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Daar heb je wel weer een goed punt mee. Kijk alleen maar naar Frankrijk waar ze een permanente noodtoestand willen houden die in ieder geval minstens één hele generatie blijft bestaan, althans als ze het gevoel hebben dat er nog steeds terrorismedreiging zal bestaan gedurende die periode. En onrust in het Midden-Oosten = terrorismedreiging, dus zolang daar geen vrede is, zou die noodtoestand moeten blijven bestaan.
Yup, in mijn optiek snijdt het mes aan twee kanten. Het komt de overheden ook maar al te goed uit deze maatregelen.

Persoonlijk vind ik dat sleepnet technieken een halt toe geroepen moeten worden. Puur en alleen omdat ik vrijheid belangrijker vind dan veiligheid. Ongeacht of Aladin ergens met een bomgordel rond loopt.

Kernenergie is ook een mooi goed. Veel energie voor weinig massa. Alleen kun je er ook donder op zeggen dat er ergens ooit nog een atoombom gaat vallen.
  zondag 20 maart 2016 @ 12:40:42 #206
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160806487
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:04 schreef Donnis het volgende:

[..]

Boehoe, racist.
Oei, kwetsend.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160806568
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Yup, in mijn optiek snijdt het mes aan twee kanten. Het komt de overheden ook maar al te goed uit deze maatregelen.

Persoonlijk vind ik dat sleepnet technieken een halt toe geroepen moeten worden. Puur en alleen omdat ik vrijheid belangrijker vind dan veiligheid. Ongeacht of Aladin ergens met een bomgordel rond loopt.

Ach, ik heb toch niks te verbergen ;) :+
pi_160806657
Volgens mij woonde er een familie in het huis waar ze zijn gevonden. Drie namen werden ergens genoemd in een artikel. Er woonden ook kinderen dacht ik
pi_160806684
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kernenergie is ook een mooi goed. Veel energie voor weinig massa. Alleen kun je er ook donder op zeggen dat er ergens ooit nog een atoombom gaat vallen.
Op zich mee eens, maar die wijk daar is dus echt een broedplaats waar van alles mis is en waar de kans erg hoog was dat iemand meer wist over het verblijf van deze terrorist, dus dan vind ik het wel relatief onschuldig dat ze zien dat er ergens veel pizza's afgeleverd worden in die wijk.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:03:26 #210
440653 BarryOSeven
pi_160806908
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 12:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Op zich mee eens, maar die wijk daar is dus echt een broedplaats waar van alles mis is en waar de kans erg hoog was dat iemand meer wist over het verblijf van deze terrorist, dus dan vind ik het wel relatief onschuldig dat ze zien dat er ergens veel pizza's afgeleverd worden in die wijk.
Dat blijft de complexiteit van het vraagstuk. Eenieder heeft daar zo zijn voorkeur in en veel argumenten zijn valide voor beide kanten.
pi_160806945
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat blijft de complexiteit van het vraagstuk. Eenieder heeft daar zo zijn voorkeur in en veel argumenten zijn valide voor beide kanten.
Mwah, ik denk dat op Marokkanen na, er vrij weinig mensen tegen zullen zijn om een Marokkaanse wijk in de gaten wordt gehouden waar van duidelijk is dat er erg veel terroristen in spé wonen, die ook nog eens meer weten over het verblijf van een massamoordenaar. Maar goed, als je de privacy van die wijk belangrijker vindt: ^O^

Sowieso gebeurt het al wel langer dat agenten huizen in de gaten houden en kijken of ze iets opvallends zien. :) Of moet die methode ook afgeschaft worden?
  zondag 20 maart 2016 @ 13:09:09 #212
440653 BarryOSeven
pi_160807025
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat op Marokkanen na, er vrij weinig mensen tegen zullen zijn om een Marokkaanse wijk in de gaten wordt gehouden waar van duidelijk is dat er erg veel terroristen in spé wonen, die ook nog eens meer weten over het verblijf van een massamoordenaar. Maar goed, als je de privacy van die wijk belangrijker vindt: ^O^

Sowieso gebeurt het al wel langer dat agenten huizen in de gaten houden en kijken of ze iets opvallends zien. :) Of moet die methode ook afgeschaft worden?
Nou nee dat vind ik niet zo'n probleem. Sleepnet technieken over een complete bevolking wel. Want dat is wel waar je hier over spreekt, die target je niet alleen op molenbeek.
pi_160807042
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou nee dat vind ik niet zo'n probleem. Sleepnet technieken over een complete bevolking wel. Want dat is wel waar je hier over spreekt, die target je niet alleen op molenbeek.
Dus dat ze gezien hebben dat er veel pizza's bij 1 huis in die wijk hebben afgeleverd, betekent dat ze het hele land in de gaten houden?
  zondag 20 maart 2016 @ 13:12:36 #214
440653 BarryOSeven
pi_160807093
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus dat ze gezien hebben dat er veel pizza's bij 1 huis in die wijk hebben afgeleverd, betekent dat ze het hele land in de gaten houden?
Niet direct. Je kunt ook een enkele internet verbinding in de gaten houden, dan vind ik het klasse van de politie. In het geval van NSA praktijken heb ik mijn twijfels.

Alleen doet het nieuwsbericht me vermoedden alsof het huis opviel in een poel van bestellingen, en niet alsof er iemand 10 pizza's bestelde dagelijks.

Welke uiteindelijk ingezet is weet ik niet.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:14:59 #215
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160807137
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Iedereen in Molenbeek permanent in de gaten houden was een goed plan geweest na de aanslagen in Parijs.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160807159
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:12 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niet direct. Je kunt ook een enkele internet verbinding in de gaten houden, dan vind ik het klasse van de politie. In het geval van NSA praktijken heb ik mijn twijfels.

Alleen doet het nieuwsbericht me vermoedden alsof het huis opviel in een poel van bestellingen, en niet alsof er iemand 10 pizza's bestelde dagelijks.

Welke uiteindelijk ingezet is weet ik niet.
Ze zullen vast niet gekeken hebben naar alle bestellingen in heel België en willekeurig huizen binnengestormd zijn omdat daar ineens veel pizza's bezorgd worden. Ik mag toch hopen dat het onderzoek voornamelijk gericht zou zijn op de wijk waar die hufter gewoond heeft en waar veel terroristen in spé wonen, waar veel mensen veel van hem af weten en waar men het westen haat? Ik neem aan dat ze weinig hebben aan de bestellingen in Knokke of zo.
pi_160807191
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:14 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Iedereen in Molenbeek permanent in de gaten houden was een goed plan geweest na de aanslagen in Parijs.
Volgens mij is er in de loop der tijd ook vrij veel onderzoek daar geweest en hebben ze ook vrij veel gevonden met die onderzoeken.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:18:03 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160807200
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:14 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

95.000 man in de gaten houden, dat was zelfs met Sovjet-praktijken niet op zo'n korte termijn gelukt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160807242
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

95.000 man in de gaten houden, dat was zelfs met Sovjet-praktijken niet op zo'n korte termijn gelukt.
Dit
pi_160807378
quote:

[..]

Daarom denk ik ook niet dat ze de volledige Belgische samenleving in de gaten hebben gehouden met deze zoektocht.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:26:38 #221
440653 BarryOSeven
pi_160807394
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook niet dat ze de volledige Belgische samenleving in de gaten hebben gehouden met deze zoektocht.
Zoiets doe je ook niet alleen voor een zoektocht. Het is alom bekend dat die systemen opgezet zijn of opgezet worden. Alleen al door de wetten die hier bijvoorbeeld vorig jaar aangenomen zijn kun je dat aannemen.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:27:36 #222
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160807423
quote:

[..]

Nonsens. Dan snap je niet wat SIGINT-afdelingen dagelijks doen. Zo'n wijk is prima te doorlichten en op basis van risicoprofielen nader te surveilleren.
pi_160807508
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zoiets doe je ook niet alleen voor een zoektocht. Het is alom bekend dat die systemen opgezet zijn of opgezet worden. Alleen al door de wetten die hier bijvoorbeeld vorig jaar aangenomen zijn kun je dat aannemen.
Ja okee, dat klopt, maar volgens mij is dat een heel ander discussie dan dat men zoals nu gericht deze wijk in de gaten heeft gehouden en op basis van zijn mobiele telefoon gekeken hebben waar hij ongeveer zit en hebben gezien dat er in die buurt een lading pizza's werd afgeleverd. Om dan meteen hele sleepnettechnieken over het hele land er bij te halen gaat mijns inziens echt wat te ver. :)
  zondag 20 maart 2016 @ 13:33:36 #224
440653 BarryOSeven
pi_160807566
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja okee, dat klopt, maar volgens mij is dat een heel ander discussie dan dat men zoals nu gericht deze wijk in de gaten heeft gehouden en op basis van zijn mobiele telefoon gekeken hebben waar hij ongeveer zit en hebben gezien dat er in die buurt een lading pizza's werd afgeleverd. Om dan meteen hele sleepnettechnieken over het hele land er bij te halen gaat mijns inziens echt wat te ver. :)
Wellicht schiet ik wat door. Maar vraag me nu wel af hoe ze het hebben gedaan.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:35:28 #225
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160807597
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat denk je dat het betekent, dat hoge dreigingsniveau in België? Of de noodtoestand in Frankrijk? Dat men lekker achterover leunt en wacht op toevalstreffers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')