abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2016 @ 00:47:37 #151
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161135638


KL1696/PH-BXL is gisteren kort na het opstijgen in Lissabon weer omgekeerd. De crew ontving een melding in cockpit van een brandsoflek bij linkermotor.
So we just called him Fred
pi_161138913
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik merkte er vanuit New York iig weinig van afgelopen zomer :D

Over New York gesproken, dat JFK was wel een afknapper zeg. Had er heel wat van voorgesteld maar wat een armoedig vliegveld :{
Shake Shack :9
pi_161139461
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:23 schreef tripel7 het volgende:
Waarom niet gewoon een lenzenbakje met wat vloeistof en je bril mee in de handbagage, dan kan je evt ook je lenzen uit doen als je bijv wilt slapen.
Dat dus, op vluchten > 4 uur doe ik ze uit, en ook als ik wil slapen (dat moet je niet met lenzen in een vliegtuig doen)
En veel drinken (water, duh)!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 3 april 2016 @ 14:03:32 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161143066
Ongeveer 20 minuten geleden is 12 dagen na de aanslagen het eerste vliegtuig weer vertrokken van Zaventem.
quote:
Eerste vlucht vertrekt op Brussels Airport
Vandaag vertrekken vanop de luchthaven van Zaventem de eerste vluchten sinds de terreuraanslagen van 22 maart. Het gaat om drie Europese vluchten van Brussels Airlines. Later vandaag worden ook de terugvluchten verwacht. Voor het personeel van Brussels Airport wordt het een emotionele dag, zegt Arnaud Feist, de CEO van de luchthaven.
Het betrof vlucht 1901 van Brussels Airlines:


Uitgevoerd door de OO-SNC, beschilderd in het thema van de hemelvogel van René Magritte:


Videoverslag van het vertrek van het toestel van Zaventem
So we just called him Fred
  maandag 4 april 2016 @ 18:52:11 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161173661
quote:
Batik B738 and Transnusa AT42 at Jakarta on Apr 4th 2016, collision on runway, both aircraft on fire
A Batik Air Boeing 737-800, registration PK-LBS performing flight ID-7703 from Jakarta Halim Perdanakusuma to Ujung Padang (Indonesia) with 49 passengers and 7 crew, was in the takeoff roll on runway 24 at 19:55L (12:55Z) when its left wing tip entangled with the vertical tail and left wing of a Transnusa Avions de Transport Regional ATR-42-600 registration PK-TNJ crossing the runway under tow and separated the most of the vertical tail plane as well as the left wing from the ATR, the left wing tank ruptured open. Both aircraft caught fire, the Boeing was evacuated via slides. Fire engines responded and were able to put the fires out in a matter of minutes. There were no injuries, both aircraft received substantial damage.
Boeing 737-800 maakt snelheid om op te stijgen, terwijl tegelijkertijd een ATR 42-600 de baan oversteekt. Gevolg is een botsing en veel (blik)schade. Het schijnt dat de Boeing een snelheid van zo'n 200km/h op het moment van impact.





Video van de bluswerkzaamheden:


[ Bericht 14% gewijzigd door Fred op 04-04-2016 18:57:20 ]
So we just called him Fred
  maandag 4 april 2016 @ 19:16:10 #156
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161174268
Tering Jantje, daar hebben veel mensen héél veel geluk gehad :X

En iemand heel erg zitten slapen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_161175241
Een wonder dat er geen slachtoffers gevallen zijn. :X

Vrij veel incidenten de laatste tijd. :{
Jack does it in real time...
pi_161183391
Voor als je het nog niet gezien hebt (en wel BBC4 hebt maar geen internet :P ), straks om 23:00 - 00:00 uur op BBC4:

Engineering Giants - Jumbo Jet Strip-down
quote:
Engineer turned comedian Tom Wrigglesworth and Rob Bell, rising star of mechanical engineering, climb on board Victor X-ray, a 200-ton, £200-million Boeing 747.

This jumbo jet has flown over 36 million miles in its 14 year life with British Airways. Now it will be broken into tens of thousands of parts in the airline's maintenance hangar in Cardiff, before being painstakingly reassembled and certified fit to fly again. This is the first time this complex process has ever been filmed and it provides fascinating insights into just how a 747 works.

Rob and Tom also visit the UK's largest plane salvage centre in the Cotswolds to discover what happens to a 747 when it reaches the end of its working life, and discover how valuable parts are stripped for resale before the carcass is torn apart to be recycled.
pi_161196662
Weer een fusie overname in de Amerikaanse luchtvaart:

Alaska Airlines bevestigt overname Virgin America
quote:
SEATTLE - Luchtvaartmaatschappij Virgin America wordt voor 2,6 miljard dollar overgenomen door Alaska Airlines. Dat hebben de twee maatschappijen maandag bekendgemaakt. Als ook de schuldenlast en vliegtuigleasecontracten van Virgin America worden meegerekend, is zelfs vier miljard dollar met de deal gemoeid. De twee zijn samen goed voor 39 miljoen passagier per jaar en 280 vliegtuigen.

Het nieuws over de fusie hing al een paar dagen in de lucht. Nadat bekend geworden was dat de grootste aandeelhouders van Virgin America het eens waren geworden over de verkoop van de maatschappij, traden al snel Alaska Airlines en JetBlue als potentiële kopers naar voren. Dat leidde tot een aangenaam biedingsproces voor de eigenaren van Virgin America. Uiteindelijk bleek Alaska Airlines bereid om een miljard dollar meer dan de marktwaarde van 1,5 miljard dollar te betalen.

Als de Amerikaanse mededingingsautoriteiten toestemming geven voor de fusie, ontstaat een sterke luchtvaartmaatschappij in het westen en noordwesten van de VS. Alaska Airlines is goed vertegenwoordigd in Alaska en het noordwesten van de VS. Virgin America heeft twee belangrijke bases in Los Angeles en San Francisco. De twee bieden vluchten aan naar alle windstreken van de Verenigde Staten. Opgeteld komt het aantal dagelijkse vluchten uit op 1.200.

Tot de goedkeuring van de fusie blijven Alaska Airlines en Virgin America als twee maatschappijen opereren. Wat daarna gebeurt, is nog niet bekend. Wel heeft Alaska al aangegeven dat het loyaliteitsprogramma van Virgin America geïntegreerd wordt in het eigen spaarprogramma.

Alaska Airlines is een loyale klant van Boeing en een trouwe koper van Boeing 737's. De vloot van Virgin America bestaat uit ongeveer zestig Airbus A319's en A320's.

Virgin ging in 2007 in de VS van start en groeide de laatste jaren flink. Het bedrijf heeft anderhalf procent van de markt in handen. Door Virgin America in te lijven, neemt Alaska Airlines de plaats van JetBlue als vijfde luchtvaartmaatschappij in de VS over .


Uiteindelijk zullen de toestellen onder de Alaska Airlines naam gaan rondvliegen en de naam Virgin America zal waarschijnlijk uiteindelijk helemaal verdwijnen.

Dit is de zoveelste overname/fusie in de Amerikaanse luchtvaart.
In 2010 ging Delta samen met Northwest, in 2012 United Airlines met Continental Airlines, in 2014 Southwest met AirTran en in 2013 American Airlines en US Airways en nu dus Alaska Airlines met Virgin America.
Hierdoor zijn er in de VS slechts 4 'grote' maatschappijen overgebleven en worden bijna 80-90% van vluchten uitgevoerd door deze grote 4. (Delta, United, American en Southwest)
Van de 11 grootste maatschappijen qua omzet in 2004 zijn er nog maar 6 over; de rest zijn verdwenen door de fusies.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is een beetje uitgemolken concept, maar blijft leuk:


Car vs Plane – fasten your seatbelts (batteries are included)
quote:
The three kilometre runway at Avalon Airport – southwest of Melbourne, Australia – was the setting for a unique test of innovation, skill and power.

It was a duel that pitted two examples of engineering achievement against one another.

A Qantas Boeing 737-800 aircraft and a Tesla Model S P90D electric car.

With its two CFM International jet engines, the 737 can generate more than 50,000 pounds of thrust and fly through the sky at a cruising speed of 850 km/h. Flat out in the air, it can approach the speed of sound.

The five seater Model S can go from 0 to 100 kilometres an hour in three seconds – it can’t fly but if you’re going to be on the ground, you may as well be in the quickest four door car ever built.

The Tesla took off from the start at a cracking pace with its two electric motors, while the two engines of the 737 roared to life. Plane versus car, pilot against driver.

The Tesla was hard to catch off the start. But the 737 narrowed the gap as it barrelled down the runway. Both travelled neck and neck as the 737 reached its take-off speed of 140 knots and the Tesla reached its max at around 250 kilometres an hour.

The Tesla was in the shadow of the aircraft as it pulled up at the end of the runway – the clear early winner on the ground, just overtaken when the aircraft did what it was designed to do: fly.
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:21:42 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161199463
De eigenlijke winnaar is natuurlijk de helicopter waarmee ze alles gefilmd hebben ;)
So we just called him Fred
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:48:56 #161
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_161200013
Het is maar net wie ze willen laten winnen want uiteindelijk wint het vliegtuig hoe dan ook qua snelheid.


Ik las vandaag een stukje in de VK over de Martinair piloten die de KLM gedaagd hadden in de rechtbank. Van de rechter hoeft KLM de piloten niet aan te nemen op hetzelfde senioriteitsniveau als ze bij Martinair hadden maar moeten ze zich wel inspannen om de piloten te herplaatsen.

Aangezien er al grofweg 1000 piloten thuis zitten met enorme schulden, deze Martinair piloten kunnen dan toch beter eieren voor hun geld kiezen en met zijn allen inzetten op een baan als piloot bij KLM met een minder salaris? Mits er plek is natuurlijk voor hun.

Werd er in 2011 nog door Martinair pax gevlogen met 767 :9~

Ja dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door Woods op 05-04-2016 17:59:29 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_161202240
Het nieuwste toestel van Transavia is vandaag afgeleverd, PH-HXC. Bijzonder is dat het toestel rechtstreeks uit BFI is gekomen, zonder de gebruikelijke tussenstop.
--
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:28:24 #163
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_161202516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:20 schreef inkjet het volgende:
Het nieuwste toestel van Transavia is vandaag afgeleverd, PH-HXC. Bijzonder is dat het toestel rechtstreeks uit BFI is gekomen, zonder de gebruikelijke tussenstop.
Huh? Dat redt hij toch nooit?
pi_161203352
Bedankt voor de meningen over vliegen met lenzen! Ik ga dus naar LAX met overstap op LHR, dus denk dat ik tussen AMS en LHR mijn lenzen in doe om te kijken hoe dat bevalt. Sowieso vloeistof en bril in de handbagage uiteraard!
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:12:46 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161203790
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:28 schreef Sunri5e het volgende:
Huh? Dat redt hij toch nooit?
Met maximale belasting haalt-ie 5.765 km, helemaal leeg moet 7,841 km haalbaar zijn en dan haalt-ie net.
So we just called him Fred
pi_161204014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:28 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Huh? Dat redt hij toch nooit?
Jawel hoor. Een BBJ1 (Boeing Business jet gebaseerd op de 737-700 maar de basis voor de -700ER) vloog bijna dagelijks tussen Amsterdam en Houston; een afstand die nog 200 kilometer groter is dan de afstand Boeing Field - Amsterdam.
True, een BBJ1 is niet helemaal vergelijkbaar met een -800 zoals deze van Transavia, maar toch.

En die vloog met business class stoelen en bagage en ook nog eens richting het westen (wat door de winden langer duurt dan naar het oosten).
Deze Transavia vloog richting het oosten met waarschijnlijk maar een handvol personen en bagage aan boord.

De afstand Boeing Field - Amsterdam is 7.860 kilometer. Bij die afstand mag een 737-800 maximaal 51 ton wegen; het leeggewicht is 41,4 ton.
Dus passagiers, bagage (en nog een aantal zaken) mogen dan zo'n 10 ton wegen.
Heel weinig dus, maar voor een ferry-flight dus blijkbaar wel genoeg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 05-04-2016 20:35:54 ]
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:57:10 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161205197
Als je geen spare parts en een welkomscommissie hoeft mee te nemen gaat dat makkelijk.
So we just called him Fred
  woensdag 6 april 2016 @ 09:26:30 #168
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_161215335
Leuk artikel over St Helena Airport

http://whatthesaintsdidne(...)-airport-is-amazing/
  woensdag 6 april 2016 @ 15:26:50 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161223119
En in de categorie opmerkelijke vluchten hadden we eerder deze week:


Het betrof een charter van TUI, uitgevoerd door de PH-OYI. Wat de vlucht opmerkelijk maakt: http://www.tui.nl/corpora(...)t-naar-schiphol.html
So we just called him Fred
  woensdag 6 april 2016 @ 19:09:41 #170
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_161229150
Zal wel een vlucht voor de marine en leger zijn geweest. Dat maakt het weer wat minder opmerkelijk ;)
pi_161231939
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:26 schreef FredvZ het volgende:
En in de categorie opmerkelijke vluchten hadden we eerder deze week:
[ afbeelding ]

Het betrof een charter van TUI, uitgevoerd door de PH-OYI. Wat de vlucht opmerkelijk maakt: http://www.tui.nl/corpora(...)t-naar-schiphol.html
een vriend van me vloog maandag ook van Eindhoven naar Curacao, inderdaad een vlucht van defensie
pi_161245161
Morgen komt Finnair weer met een A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A320.
De ochtendvlucht komt aan om 09:45 uur, vertrek om 11:55 uur.

  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 08:56:37 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161247324
Gave foto
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 april 2016 @ 09:53:29 #174
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161248123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:37 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen komt Finnair weer met een A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A320.
De ochtendvlucht komt aan om 09:45 uur, vertrek om 11:55 uur.

[ afbeelding ]
Dat zal dan toch bij gebrek aan materieel zijn want als ik zie met wat voor intercontinentale aanbiedingen Finnair adverteert vanaf AMS, lijkt het me niet dat het echt druk is op de route AMS-HEL.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_161248759
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat zal dan toch bij gebrek aan materieel zijn want als ik zie met wat voor intercontinentale aanbiedingen Finnair adverteert vanaf AMS, lijkt het me niet dat het echt druk is op de route AMS-HEL.
Volgens mij ivm vracht omdat BRU nog dicht is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')