abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2016 @ 00:47:37 #151
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161135638


KL1696/PH-BXL is gisteren kort na het opstijgen in Lissabon weer omgekeerd. De crew ontving een melding in cockpit van een brandsoflek bij linkermotor.
So we just called him Fred
pi_161138913
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik merkte er vanuit New York iig weinig van afgelopen zomer :D

Over New York gesproken, dat JFK was wel een afknapper zeg. Had er heel wat van voorgesteld maar wat een armoedig vliegveld :{
Shake Shack :9
pi_161139461
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:23 schreef tripel7 het volgende:
Waarom niet gewoon een lenzenbakje met wat vloeistof en je bril mee in de handbagage, dan kan je evt ook je lenzen uit doen als je bijv wilt slapen.
Dat dus, op vluchten > 4 uur doe ik ze uit, en ook als ik wil slapen (dat moet je niet met lenzen in een vliegtuig doen)
En veel drinken (water, duh)!
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 3 april 2016 @ 14:03:32 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161143066
Ongeveer 20 minuten geleden is 12 dagen na de aanslagen het eerste vliegtuig weer vertrokken van Zaventem.
quote:
Eerste vlucht vertrekt op Brussels Airport
Vandaag vertrekken vanop de luchthaven van Zaventem de eerste vluchten sinds de terreuraanslagen van 22 maart. Het gaat om drie Europese vluchten van Brussels Airlines. Later vandaag worden ook de terugvluchten verwacht. Voor het personeel van Brussels Airport wordt het een emotionele dag, zegt Arnaud Feist, de CEO van de luchthaven.
Het betrof vlucht 1901 van Brussels Airlines:


Uitgevoerd door de OO-SNC, beschilderd in het thema van de hemelvogel van René Magritte:


Videoverslag van het vertrek van het toestel van Zaventem
So we just called him Fred
  maandag 4 april 2016 @ 18:52:11 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161173661
quote:
Batik B738 and Transnusa AT42 at Jakarta on Apr 4th 2016, collision on runway, both aircraft on fire
A Batik Air Boeing 737-800, registration PK-LBS performing flight ID-7703 from Jakarta Halim Perdanakusuma to Ujung Padang (Indonesia) with 49 passengers and 7 crew, was in the takeoff roll on runway 24 at 19:55L (12:55Z) when its left wing tip entangled with the vertical tail and left wing of a Transnusa Avions de Transport Regional ATR-42-600 registration PK-TNJ crossing the runway under tow and separated the most of the vertical tail plane as well as the left wing from the ATR, the left wing tank ruptured open. Both aircraft caught fire, the Boeing was evacuated via slides. Fire engines responded and were able to put the fires out in a matter of minutes. There were no injuries, both aircraft received substantial damage.
Boeing 737-800 maakt snelheid om op te stijgen, terwijl tegelijkertijd een ATR 42-600 de baan oversteekt. Gevolg is een botsing en veel (blik)schade. Het schijnt dat de Boeing een snelheid van zo'n 200km/h op het moment van impact.





Video van de bluswerkzaamheden:


[ Bericht 14% gewijzigd door Fred op 04-04-2016 18:57:20 ]
So we just called him Fred
  maandag 4 april 2016 @ 19:16:10 #156
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161174268
Tering Jantje, daar hebben veel mensen héél veel geluk gehad :X

En iemand heel erg zitten slapen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_161175241
Een wonder dat er geen slachtoffers gevallen zijn. :X

Vrij veel incidenten de laatste tijd. :{
Jack does it in real time...
pi_161183391
Voor als je het nog niet gezien hebt (en wel BBC4 hebt maar geen internet :P ), straks om 23:00 - 00:00 uur op BBC4:

Engineering Giants - Jumbo Jet Strip-down
quote:
Engineer turned comedian Tom Wrigglesworth and Rob Bell, rising star of mechanical engineering, climb on board Victor X-ray, a 200-ton, £200-million Boeing 747.

This jumbo jet has flown over 36 million miles in its 14 year life with British Airways. Now it will be broken into tens of thousands of parts in the airline's maintenance hangar in Cardiff, before being painstakingly reassembled and certified fit to fly again. This is the first time this complex process has ever been filmed and it provides fascinating insights into just how a 747 works.

Rob and Tom also visit the UK's largest plane salvage centre in the Cotswolds to discover what happens to a 747 when it reaches the end of its working life, and discover how valuable parts are stripped for resale before the carcass is torn apart to be recycled.
pi_161196662
Weer een fusie overname in de Amerikaanse luchtvaart:

Alaska Airlines bevestigt overname Virgin America
quote:
SEATTLE - Luchtvaartmaatschappij Virgin America wordt voor 2,6 miljard dollar overgenomen door Alaska Airlines. Dat hebben de twee maatschappijen maandag bekendgemaakt. Als ook de schuldenlast en vliegtuigleasecontracten van Virgin America worden meegerekend, is zelfs vier miljard dollar met de deal gemoeid. De twee zijn samen goed voor 39 miljoen passagier per jaar en 280 vliegtuigen.

Het nieuws over de fusie hing al een paar dagen in de lucht. Nadat bekend geworden was dat de grootste aandeelhouders van Virgin America het eens waren geworden over de verkoop van de maatschappij, traden al snel Alaska Airlines en JetBlue als potentiële kopers naar voren. Dat leidde tot een aangenaam biedingsproces voor de eigenaren van Virgin America. Uiteindelijk bleek Alaska Airlines bereid om een miljard dollar meer dan de marktwaarde van 1,5 miljard dollar te betalen.

Als de Amerikaanse mededingingsautoriteiten toestemming geven voor de fusie, ontstaat een sterke luchtvaartmaatschappij in het westen en noordwesten van de VS. Alaska Airlines is goed vertegenwoordigd in Alaska en het noordwesten van de VS. Virgin America heeft twee belangrijke bases in Los Angeles en San Francisco. De twee bieden vluchten aan naar alle windstreken van de Verenigde Staten. Opgeteld komt het aantal dagelijkse vluchten uit op 1.200.

Tot de goedkeuring van de fusie blijven Alaska Airlines en Virgin America als twee maatschappijen opereren. Wat daarna gebeurt, is nog niet bekend. Wel heeft Alaska al aangegeven dat het loyaliteitsprogramma van Virgin America geïntegreerd wordt in het eigen spaarprogramma.

Alaska Airlines is een loyale klant van Boeing en een trouwe koper van Boeing 737's. De vloot van Virgin America bestaat uit ongeveer zestig Airbus A319's en A320's.

Virgin ging in 2007 in de VS van start en groeide de laatste jaren flink. Het bedrijf heeft anderhalf procent van de markt in handen. Door Virgin America in te lijven, neemt Alaska Airlines de plaats van JetBlue als vijfde luchtvaartmaatschappij in de VS over .


Uiteindelijk zullen de toestellen onder de Alaska Airlines naam gaan rondvliegen en de naam Virgin America zal waarschijnlijk uiteindelijk helemaal verdwijnen.

Dit is de zoveelste overname/fusie in de Amerikaanse luchtvaart.
In 2010 ging Delta samen met Northwest, in 2012 United Airlines met Continental Airlines, in 2014 Southwest met AirTran en in 2013 American Airlines en US Airways en nu dus Alaska Airlines met Virgin America.
Hierdoor zijn er in de VS slechts 4 'grote' maatschappijen overgebleven en worden bijna 80-90% van vluchten uitgevoerd door deze grote 4. (Delta, United, American en Southwest)
Van de 11 grootste maatschappijen qua omzet in 2004 zijn er nog maar 6 over; de rest zijn verdwenen door de fusies.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is een beetje uitgemolken concept, maar blijft leuk:


Car vs Plane – fasten your seatbelts (batteries are included)
quote:
The three kilometre runway at Avalon Airport – southwest of Melbourne, Australia – was the setting for a unique test of innovation, skill and power.

It was a duel that pitted two examples of engineering achievement against one another.

A Qantas Boeing 737-800 aircraft and a Tesla Model S P90D electric car.

With its two CFM International jet engines, the 737 can generate more than 50,000 pounds of thrust and fly through the sky at a cruising speed of 850 km/h. Flat out in the air, it can approach the speed of sound.

The five seater Model S can go from 0 to 100 kilometres an hour in three seconds – it can’t fly but if you’re going to be on the ground, you may as well be in the quickest four door car ever built.

The Tesla took off from the start at a cracking pace with its two electric motors, while the two engines of the 737 roared to life. Plane versus car, pilot against driver.

The Tesla was hard to catch off the start. But the 737 narrowed the gap as it barrelled down the runway. Both travelled neck and neck as the 737 reached its take-off speed of 140 knots and the Tesla reached its max at around 250 kilometres an hour.

The Tesla was in the shadow of the aircraft as it pulled up at the end of the runway – the clear early winner on the ground, just overtaken when the aircraft did what it was designed to do: fly.
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:21:42 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161199463
De eigenlijke winnaar is natuurlijk de helicopter waarmee ze alles gefilmd hebben ;)
So we just called him Fred
  dinsdag 5 april 2016 @ 17:48:56 #161
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_161200013
Het is maar net wie ze willen laten winnen want uiteindelijk wint het vliegtuig hoe dan ook qua snelheid.


Ik las vandaag een stukje in de VK over de Martinair piloten die de KLM gedaagd hadden in de rechtbank. Van de rechter hoeft KLM de piloten niet aan te nemen op hetzelfde senioriteitsniveau als ze bij Martinair hadden maar moeten ze zich wel inspannen om de piloten te herplaatsen.

Aangezien er al grofweg 1000 piloten thuis zitten met enorme schulden, deze Martinair piloten kunnen dan toch beter eieren voor hun geld kiezen en met zijn allen inzetten op een baan als piloot bij KLM met een minder salaris? Mits er plek is natuurlijk voor hun.

Werd er in 2011 nog door Martinair pax gevlogen met 767 :9~

Ja dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door Woods op 05-04-2016 17:59:29 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_161202240
Het nieuwste toestel van Transavia is vandaag afgeleverd, PH-HXC. Bijzonder is dat het toestel rechtstreeks uit BFI is gekomen, zonder de gebruikelijke tussenstop.
--
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:28:24 #163
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_161202516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:20 schreef inkjet het volgende:
Het nieuwste toestel van Transavia is vandaag afgeleverd, PH-HXC. Bijzonder is dat het toestel rechtstreeks uit BFI is gekomen, zonder de gebruikelijke tussenstop.
Huh? Dat redt hij toch nooit?
pi_161203352
Bedankt voor de meningen over vliegen met lenzen! Ik ga dus naar LAX met overstap op LHR, dus denk dat ik tussen AMS en LHR mijn lenzen in doe om te kijken hoe dat bevalt. Sowieso vloeistof en bril in de handbagage uiteraard!
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:12:46 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161203790
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:28 schreef Sunri5e het volgende:
Huh? Dat redt hij toch nooit?
Met maximale belasting haalt-ie 5.765 km, helemaal leeg moet 7,841 km haalbaar zijn en dan haalt-ie net.
So we just called him Fred
pi_161204014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:28 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Huh? Dat redt hij toch nooit?
Jawel hoor. Een BBJ1 (Boeing Business jet gebaseerd op de 737-700 maar de basis voor de -700ER) vloog bijna dagelijks tussen Amsterdam en Houston; een afstand die nog 200 kilometer groter is dan de afstand Boeing Field - Amsterdam.
True, een BBJ1 is niet helemaal vergelijkbaar met een -800 zoals deze van Transavia, maar toch.

En die vloog met business class stoelen en bagage en ook nog eens richting het westen (wat door de winden langer duurt dan naar het oosten).
Deze Transavia vloog richting het oosten met waarschijnlijk maar een handvol personen en bagage aan boord.

De afstand Boeing Field - Amsterdam is 7.860 kilometer. Bij die afstand mag een 737-800 maximaal 51 ton wegen; het leeggewicht is 41,4 ton.
Dus passagiers, bagage (en nog een aantal zaken) mogen dan zo'n 10 ton wegen.
Heel weinig dus, maar voor een ferry-flight dus blijkbaar wel genoeg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 05-04-2016 20:35:54 ]
  dinsdag 5 april 2016 @ 20:57:10 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161205197
Als je geen spare parts en een welkomscommissie hoeft mee te nemen gaat dat makkelijk.
So we just called him Fred
  woensdag 6 april 2016 @ 09:26:30 #168
453911 airportmadness
"Sharing the World"
pi_161215335
Leuk artikel over St Helena Airport

http://whatthesaintsdidne(...)-airport-is-amazing/
  woensdag 6 april 2016 @ 15:26:50 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161223119
En in de categorie opmerkelijke vluchten hadden we eerder deze week:


Het betrof een charter van TUI, uitgevoerd door de PH-OYI. Wat de vlucht opmerkelijk maakt: http://www.tui.nl/corpora(...)t-naar-schiphol.html
So we just called him Fred
  woensdag 6 april 2016 @ 19:09:41 #170
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_161229150
Zal wel een vlucht voor de marine en leger zijn geweest. Dat maakt het weer wat minder opmerkelijk ;)
pi_161231939
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:26 schreef FredvZ het volgende:
En in de categorie opmerkelijke vluchten hadden we eerder deze week:
[ afbeelding ]

Het betrof een charter van TUI, uitgevoerd door de PH-OYI. Wat de vlucht opmerkelijk maakt: http://www.tui.nl/corpora(...)t-naar-schiphol.html
een vriend van me vloog maandag ook van Eindhoven naar Curacao, inderdaad een vlucht van defensie
pi_161245161
Morgen komt Finnair weer met een A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A320.
De ochtendvlucht komt aan om 09:45 uur, vertrek om 11:55 uur.

  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 08:56:37 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161247324
Gave foto
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 april 2016 @ 09:53:29 #174
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161248123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 00:37 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen komt Finnair weer met een A340-300 naar Schiphol i.p.v. een A320.
De ochtendvlucht komt aan om 09:45 uur, vertrek om 11:55 uur.

[ afbeelding ]
Dat zal dan toch bij gebrek aan materieel zijn want als ik zie met wat voor intercontinentale aanbiedingen Finnair adverteert vanaf AMS, lijkt het me niet dat het echt druk is op de route AMS-HEL.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_161248759
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat zal dan toch bij gebrek aan materieel zijn want als ik zie met wat voor intercontinentale aanbiedingen Finnair adverteert vanaf AMS, lijkt het me niet dat het echt druk is op de route AMS-HEL.
Volgens mij ivm vracht omdat BRU nog dicht is
pi_161256476
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2016 17:48 schreef Woods het volgende:

Ik las vandaag een stukje in de VK over de Martinair piloten die de KLM gedaagd hadden in de rechtbank. Van de rechter hoeft KLM de piloten niet aan te nemen op hetzelfde senioriteitsniveau als ze bij Martinair hadden maar moeten ze zich wel inspannen om de piloten te herplaatsen.

Aangezien er al grofweg 1000 piloten thuis zitten met enorme schulden, deze Martinair piloten kunnen dan toch beter eieren voor hun geld kiezen en met zijn allen inzetten op een baan als piloot bij KLM met een minder salaris? Mits er plek is natuurlijk voor hun.

En nog geen twee dagen later:

quote:
KLM-dochter Martinair gaat 37 piloten ontslaan. De ingreep is volgens het bedrijf onvermijdelijk omdat de vliegers niet akkoord zijn gegaan met onder meer een versoberde cao en deeltijdwerk.
Martinair besloot in maart vorig jaar de vloot drastisch in te krimpen. Daardoor werden in totaal 110 piloten boventallig.

Het afgelopen jaar zijn enkele tientallen piloten vrijwillig vertrokken of overgestapt naar bijvoorbeeld zusterbedrijf Transavia. Voor 37 piloten is evenwel geen oplossing gevonden, dat maakte de vrachtdochter van luchtvaartmaatschappij KLM donderdag bekend.

De laatste paar weken is in overleg met de pilotenvakbond VNV geprobeerd alsnog te voorkomen dat zij ontslagen zouden worden. Daarvoor hadden zij dan wel genoegen moeten nemen met minder werk en minder loon.

Het is voor het eerst in jaren dat bij de KLM-groep gedwongen ontslagen vallen.
bron
  donderdag 7 april 2016 @ 16:17:13 #177
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_161256969
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:53 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

En nog geen twee dagen later:

[..]

Ik neem aan dat die gasten nooit meer in Nederland aan de bak komen :') Dan maar minder werken en meer vrije tijd dan na 2 jaar in de bijstand :W
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_161257350
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:17 schreef Woods het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die gasten nooit meer in Nederland aan de bak komen :') Dan maar minder werken en meer vrije tijd dan na 2 jaar in de bijstand :W
Het is erg zuur, alhoewel er voor ervaren piloten wel werk te krijgen is bij Emirates/Turkish/etc, alleen is het werkklimaat daar uiteraard wel iets anders ;).

En dan te bedenken dat er een prachtig Ringvaart-akkoord lag, waarbij Martinair vliegers gewoon bij KLM konden instromen (weliswaar in de laagste functie als tweede officier, maar met behoud van hun salaris (!)), hetgeen kapot is gemaakt met die OVO-rechtszaak. Knap staaltje backstabbing van je collega's.
  vrijdag 8 april 2016 @ 00:33:17 #179
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161270942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:38 schreef NewHorizon het volgende:
En dan te bedenken dat er een prachtig Ringvaart-akkoord lag, waarbij Martinair vliegers gewoon bij KLM konden instromen (weliswaar in de laagste functie als tweede officier, maar met behoud van hun salaris (!)), hetgeen kapot is gemaakt met die OVO-rechtszaak. Knap staaltje backstabbing van je collega's.
Serieus? Dus door op hun strepen te gaan staan komen ze er eigenlijk slechter vanaf?
So we just called him Fred
  vrijdag 8 april 2016 @ 00:40:27 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161271030
De wereld is weer een DC3 armer :'(


De DC3 vloog van Puerto Gaitan naar Villavicencio (Colombia). Bij het opstijgen viel de linker motor uit en de crew probeerde een noodlanding net buiten het vliegveld. Bij het landen vloog het toestel in brand. 2 van de 3crewmembers raakte gewond, er waren geen passagiers aan boord.

Het betrof de HK-2663 van Arall - Aerolineas Llaneras, hieronder de te zien in betere tijden:
So we just called him Fred
pi_161271109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 00:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Serieus? Dus door op hun strepen te gaan staan komen ze er eigenlijk slechter vanaf?
Als je ten tijde van die OVO rechtszaak nog bij Martinair vloog wel, maar ik vermoed dat juist de piloten die al over waren naar KLM die rechtszaak hebben aangespannen.

Die konden er alleen maar op vooruit gaan namelijk. Gegokt en verloren, ten kostte van de piloten die nog niet naar KLM over waren (en waarvan er nu 38 op straat staan).
pi_161271949
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 00:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

(en waarvan er nu 38 op straat staan).
En die 38 hadden (nu) niet ontslagen hoeven worden als iedereen ingestemd hadden met een loonsverlaging van 16% om iedereen in dienst te houden, wat met vrij grote meerderheid weggestemd is.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_161272613
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 06:23 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En die 38 hadden (nu) niet ontslagen hoeven worden als iedereen ingestemd hadden met een loonsverlaging van 16% om iedereen in dienst te houden, wat met vrij grote meerderheid weggestemd is.
55% noem ik geen vrij grote meerderheid ;) Daarbij heb ik het idee dat die 38 man niet bij de tegen-stemmers hebben gezeten...

Maar in ieder geval, het Ringvaart-akkoord was gewoon een enorm goede deal en het is enorm zonde dat dat -voor niks- door de shredder is gegaan.

Laten we het weer over vliegtuigen hebben :P
pi_161272773
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

55% noem ik geen vrij grote meerderheid ;) Daarbij heb ik het idee dat die 38 man niet bij de tegen-stemmers hebben gezeten...

Maar in ieder geval, het Ringvaart-akkoord was gewoon een enorm goede deal en het is enorm zonde dat dat -voor niks- door de shredder is gegaan.

Laten we het weer over vliegtuigen hebben :P
Geen LIFO in de Mac CAO betekent waarschijnlijk dat er een vrij grote kans is dat er meerdere van de 38 bij de tegen stemmers zitten.

Maar goed, het hele Mac dossier is al een zooitje, dit komt nog wel terug zo nu en dan, inderdaad is het hier niet de beste plek.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_161285532
KLM voorziet Airbus A330-vloot van flat-bed stoelen

quote:
AMSTELVEEN - KLM heeft de intentie om de gehele Airbus A330-vloot te voorzien van flat-bed stoelen in de World Business Class. Dat meldt KLM SVP Customer Experience Ryanne van der Eijk in een interview met Luchtvaartnieuws Magazine. Van der Eijk benadrukt dat het om vergevorderde plannen gaat om het interieur te vernieuwen.

Allereerst moet er ruimte zijn om de investering te doen. Daarnaast betekent het ook dat de Airbus-toestellen mogelijk langer in de vloot blijven. "Om een toestel langer in de vloot te houden moet goed worden gekeken naar de planning en de leaseduur", aldus van der Eijk. Ook gaat er eerst een certificeringsproject vooraf aan de ombouw.

KLM voorzag eerder al de Boeing 747-vloot van nieuwe businessclass-stoelen, terwijl de ombouw van de 777-vloot vordert. In eerste instantie werd de A330-vloot buiten de ombouwplannen gehouden. KLM had als doel gesteld om tachtig procent van de longhaul-vliegtuigen van een vernieuwde World Business Class te voorzien. De lat is nu gelegd op honderd procent.

KLM is op dit moment nog druk bezig om de World Business Class van de Boeing 777-300ER's om te bouwen. Dit project moet eind 2016 zijn afgerond.

Economy class
De ombouw van de A330's zou vanaf het najaar van 2017 moeten plaatsvinden. Ook wordt in bepaalde A330-toestellen de inflight entertainment systemen in de economy class-stoelen vervangen. Van der Eijk: "We onderzoeken nog of alleen de inflight entertainment systemen worden omgeruild of dat ook de volledige economy class wordt aangepakt."
Blijven die A330's toch nog een tijdje doorvliegen:) Benieuwd naar de opstelling van de Businessclass stoelen. De Vervoerscijfers gaan de ook de goede kant op dit jaar.

Hoorde ook dat de A350 toch wel bij KLM in dienst komt en wordt dan net als de 777 / 787, gecombineerd gevlogen met de A330.
pi_161292310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 19:16 schreef Mikey92 het volgende:
KLM is op dit moment nog druk bezig om de World Business Class van de Boeing 777-300ER's om te bouwen. Dit project moet eind 2016 zijn afgerond.
Zoals ik elders ook al zei; kunnen ze niet wat beter journalistiek toepassen?
Het enige wat er met de 777-300ER vloot is gebeurd het afgelopen jaar, is dat PH-BVC de nieuwe livery heeft gekregen.
(als 3e van de huidige 777's).

Er is nog geen enkele -300ER omgebouwd.


Bron.

Schijnbaar beginnen ze pas ná de zomer met de ombouw van de -300ER's (op de nieuwste vier na natuurlijk).
En met 8 toestellen die omgebouwd moeten worden halen ze eind 2016 IMHO dus ook niet.
(tenzij ze half juli al beginnen)
quote:
We onderzoeken nog of alleen de inflight entertainment systemen worden omgeruild of dat ook de volledige economy class wordt aangepakt."
Lees: of we het kunnen verkopen dat we 2-4-2 ombouwen naar 3-3-3.
pi_161293693
Journalistiek gezien zitten ze er wel vaak naast inderdaad terwijl dat soort dingen zo opgezocht zijn. De PH-BVA wordt binnenkort vanaf halverwege april omgebouwd vanwege de certificering, de rest volgt na de zomer. Daarna schijnt deze kist een klein beetje oranje verf te krijgen, vraag me af waarom...

A330 economy naar 3-3-3 zie ik niet gebeuren eerlijk gezegt, ben meer benieuwd wat ze met de business gaan doen, 2-2-2 of 1-2-1 of 1-2-2/2-2-1(die laatste zie je niet vaak)
pi_161294771
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 23:32 schreef Mikey92 het volgende:
Journalistiek gezien zitten ze er wel vaak naast inderdaad terwijl dat soort dingen zo opgezocht zijn. De PH-BVA wordt binnenkort vanaf halverwege april omgebouwd vanwege de certificering, de rest volgt na de zomer. Daarna schijnt deze kist een klein beetje oranje verf te krijgen, vraag me af waarom...
w/


quote:
A330 economy naar 3-3-3 zie ik niet gebeuren eerlijk gezegt, ben meer benieuwd wat ze met de business gaan doen, 2-2-2 of 1-2-1 of 1-2-2/2-2-1(die laatste zie je niet vaak)
Als ze 1-2-1 gaan doen zullen ze de businessclasscabine langer moeten maken om ongeveer hetzelfde aantal stoelen te behouden. Dit houdt dan in dat de economyclass kleiner wordt.

Beetje hetzelfde als bij de 777-200ER's zijn gebeurd; daar gingen ze van 2-3-2 naar 2-2-2 en verloren ze dus in totaal 5 stoelen plus nog een rij van 2.
Om dit te compenseren werd er een extra (kleine) cabine van een rij businessclass achter de toiletten gebouwd.
Dit kostte dus een flink aantal economystoelen dus die ging ook maar van 3-3-3 naar 3-4-3.

Maar ja; 3-3-3 in een A330 is wel heel erg vol.
Lees al genoeg negatieve verhalen van de 787 en nieuwe inrichting van de 777 (en niet alleen van passagiers maar ook cabinepersoneel)

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 09-04-2016 02:20:59 ]
pi_161297962
'Wij' zijn nu ook naar 3-4-3 gegaan als QR in sommige 777's, niet de beste optie als je het mij vraagt. Maar ja, enige manier om op routes die populair zijn en waar je de frequentie niet kunt verhogen de capaciteit nog wat te vergroten. Amsterdam is er daar een van, dus lekker 388 stoelen in Y nu. _O-

Ben wel verbaasd dat KLM nog zoveel wil upgraden in die toestellen, al zullen de resultaten van de afgelopen maanden een kleine boost gegeven hebben.
Jack does it in real time...
  zaterdag 9 april 2016 @ 11:57:14 #190
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_161300373
Vliegveld Groningen kan net als Maastricht Airport gered worden
quote:
Groningen Airport Eelde zou op dezelfde manier gered kunnen worden als Maastricht Aachen Airport. Dat denken de aandeelhouders van het vliegveld volgens het Dagblad van het Noorden.

De vijf aandeelhouders hebben twee informatieavonden belegd met Staten- en raadsleden. De eerste avond gaat geheel over het businessmodel van Maastricht Aachen Airport, weet de krant.

Het Limburgse vliegveld werd voor een symbolisch bedrag van één euro overgenomen door de provincie en kon zo van de ondergang worden gered. Gemeenten in de regio staken er vervolgens miljoenen in. Later werd er een nieuwe exploitant gevonden voor het vliegveld.
Beter stoppen we helemaal met die onzinnige regionale flutvliegveldjes.
pi_161302784
quote:
Blijven die A330's toch nog een tijdje doorvliegen:)
(knip)
Hoorde ook dat de A350 toch wel bij KLM in dienst komt en wordt dan net als de 777 / 787, gecombineerd gevlogen met de A330.
Misschien hebben de leasemaatschappijen een aantrekkelijk voorstel gedaan. Een andere optie is dat er in verhouding meer 747's uitgaan na 2016/7.

Misschien zijn de A350's ook wel aantrekkelijker geprijsd, of is er een bepaald type route die goed bij dat type past. Er is wel een bepaald minimum aantal toestellen nodig om de vloot rendabel te maken en zeven, zoals veelal wordt gecommuniceerd, lijkt aan de lage kant.

[ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 09-04-2016 14:16:12 (foutje) ]
--
pi_161302855
quote:
Daarna schijnt deze kist een klein beetje oranje verf te krijgen, vraag me af waarom...

De KBX gaat eruit :P
--
pi_161307602
Maar waarom wordt ie nou oranje gekleurd?
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:15:38 #194
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161307971
Misschien voor de Olympische Spelen?
So we just called him Fred
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:24:10 #195
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161311530
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:57 schreef Adrie072 het volgende:
Maar waarom wordt ie nou oranje gekleurd?
Een gerede kans dat Willy weer eens met de hockeymeisjes over het veld wil rollebollen in Rio, en dan moet je toch een beetje voor de dag kunnen komen. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_161315571
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:57 schreef Adrie072 het volgende:
Maar waarom wordt ie nou oranje gekleurd?
Ze hadden nog een paar blikken verf liggen.
pi_161320851
Oeps.. Verkeerde topic

[ Bericht 94% gewijzigd door Shivo op 10-04-2016 08:37:20 ]
Jesus saves but death prevails.
  zondag 10 april 2016 @ 11:38:19 #198
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161324424
De PH-BXP had gisteren een probleem met de cabinedruk.
Op 15.000 voet kreeg de flightcrew de melding dat de druk niet op orde was en werden automatisch de zuurstofmaskers in de cabine geactiveerd. Het toestel daalde naar 9.000 voet. Na 13 minuten heeft de crew de cabinedruk kunnen herstellen en is het toestel doorgevlogen naar Amsterdam.

Inmiddels is het toestel voorzien van nieuwe zuurstofmaskers en inmiddels bezig met een slag Amsterdam - Edinburgh - Amsterdam.

So we just called him Fred
  zondag 10 april 2016 @ 12:47:00 #199
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_161325435
Ik las het al op de frontpage inderdaad. Wat ik me afvroeg: de zuurstofmaskers werden geactiveerd. Neem aan dat ze dan ook gebruikt zijn. Waarna het probleem is opgelost en het vliegtuig alsnog naar FL31 stijgt. Maar stel dat er dan weer/nog een probleem ontstaat, dan zijn die zuurstofcilinders toch al gedeeltelijk leeg? Mag/kan dat zomaar? Werden die maskers trouwens tijdens de vlucht weer "teruggestopt"? Vragen, vragen, vragen... :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_161325651
quote:
5s.gif Op zondag 10 april 2016 12:47 schreef flipsen het volgende:
Ik las het al op de frontpage inderdaad. Wat ik me afvroeg: de zuurstofmaskers werden geactiveerd. Neem aan dat ze dan ook gebruikt zijn. Waarna het probleem is opgelost en het vliegtuig alsnog naar FL31 stijgt. Maar stel dat er dan weer/nog een probleem ontstaat, dan zijn die zuurstofcilinders toch al gedeeltelijk leeg? Mag/kan dat zomaar? Werden die maskers trouwens tijdens de vlucht weer "teruggestopt"? Vragen, vragen, vragen... :P
Legitieme vraag, ik heb er ook zo snel geen antwoord op.

Als de passenger oxygen daadwerkelijk deployed was, dan is het niet de bedoeling om weer naar FL310 te klimmen om de reden die jij noemt. Ook al is het originele probleem verholpen, er kan altijd alsnog een decompressie plaatsvinden.

Echter hebben we nu enkel een stukje tekst van AH en de FR24 plot, dus voorzichtig met het vullen van oordelen tot er meer informatie beschikbaar is ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')