Tja, het blijft helaas mogelijk om scherpe voorwerpen aan boord te krijgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:41 schreef FredvZ het volgende:
Toch knap met al die veiligheidsmaatregelen van tegenwoordig...
Is inmiddels ook een NWS-topic over: NWS / Egyptisch vliegtuig gekaapt en landt op Cyprus.
Jep, maar het tegenovergestelde zal gebeuren na dit soort gebeurtenissen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:22 schreef DeeBee het volgende:
Eens te meer een bewijs dat het ridicuul is om alle passagiers met al die bullshit 'veiligheidsmaatregelen' lastig te vallen op de airports... Ik bedoel, als je écht kwaad wilt anticipeer je daar toch op, nu is het gewoon vervelend en stresst het iedereen op de luchthavens en haal je er huisvrouwen met nagelschaartjes tussenuit...
Of je linkje doet het niet goed, of hij vliegt via Argentinië wat me enigszins raar lijktquote:Op woensdag 30 maart 2016 22:19 schreef Iemand91 het volgende:
Hier te volgen: https://www.flightradar24.com/941dcb9
Wanneer ze die vlucht vanwege een matige bezetting niet cancellen, zal het best goed te doen zijn. Onbtrouwbare maatschappij voor wat betreft de dienstregeling.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:55 schreef kikoooooo het volgende:
Iemand ervaring met Eva air elite class Schiphol - Bangkok?
Is t wat?
Hmm, ik kreeg een melding van FR24 toen deze te volgen was en heb toen de link alvast gekopieerd. Deze is dus veranderd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:29 schreef flipsen het volgende:
Of je linkje doet het niet goed, of hij vliegt via Argentinië wat me enigszins raar lijkt
Of alleen via de betaalde flightradar24 te volgen?
Dat is al jaren niet meer aan de orde bij EVA AIR!quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer ze die vlucht vanwege een matige bezetting niet cancellen, zal het best goed te doen zijn. Onbtrouwbare maatschappij voor wat betreft de dienstregeling.
via airlineroutequote:China Airlines during Thursday’s (31MAR16) schedule update has loaded planned nonstop operation on Taipei Taoyuan – Amsterdam route, scheduled to commence on 01DEC16. With the new Airbus A350-900XWB aircraft, the airline will operate this route 4 times a week, replacing existing Taipei Taoyuan – Bangkok – Amsterdam route.
CI073 TPE2340 – 0625+1AMS 359 x136
CI074 AMS1700 – 1220+1TPE 359 x247
"eerste dubbeldeks vliegtuig voor een Nederlandse vliegmaatschappij"quote:
quote:Martinair is de laatste MD-11-operator in Nederland. In de zomer van 2016 komt er een eind aan de lange periode dat de driemotorige (McDonnell-)Douglas-jets in Nederland hun thuisbasis hebben. Martinair heeft met de DC-10 en de MD-11 passagiers en vracht vervoerd. Velen zullen mooie herinneringen hebben aan deze bijzondere vliegtuigen. Deze herinneringen en veel nooit eerder gepubliceerde foto’s gaan we samenbrengen in het boek ‘Martinair MD-11 Aviation Legend – Martinair’s Tri-jets and Douglas history’.
Dit boek is het derde boek in de reeks die gestart is met de twee KLM MD-11 boeken. Het Martinair-boek wordt in dezelfde kwaliteit uitgebracht en heeft dezelfde lay-out en vormgeving als de vorige twee boeken. Met dit derde “rode” boek maakt de MD-11-fan zijn verzameling compleet!
Via deze site kunt u een exemplaar bestellen in de voorverkoop. Als u in de voorverkoop bestelt voor 11 mei 2016, ontvangt u bij het boek een exclusieve extra MD-11-poster.
De laatste vlucht van de Martinair MD-11 is in juni/juli 2016. Na deze vlucht zullen we het boek compleet maken. De verwachte leveringsdatum van het Martinair MD-11 Aviation legend boek is september 2016.
Landt over 6 minuten op haar laatste rustplaats...quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
PH-MPS: https://www.flightradar24.com/MPH114/94600dd
Heb ik goed gehoord dus:quote:EDIT: zo te horen zit er weer een mongooltje met een multicopter in de buurt van Schiphol te vliegen...
quote:A KLM Embraer ERJ-190, registration PH-EZE performing flight KL-1904 from Hanover (Germany) to Amsterdam (Netherlands), was on final approach to runway 18C when the crew reported a drone to their right at about 1000 feet just passing about 100 feet underneath their aircraft. The aircraft continued for a safe landing on runway 18C.
A KLM Cityhopper Fokker 70, registration PH-KZM performing flight KL-1986 from Basel/Mulhouse (Switzerland/France) to Amsterdam (Netherlands), was on final approach to runway 18C when after tower advised of the previous aircraft reporting a drone at about 1000 feet the crew reported drone in sight, the drone was now on their left hand side at about 900 feet. The Fokker 70 continued for a safe landing on runway 18C.
Tower runway 18R checked the area with his binoculars but couldn't spot any drone.
An Easyjet Airbus A319-100, registration G-EZEV performing flight U2-7926 from Nice (France) to Amsterdam (Netherlands), next on approach to runway 18C, was advised of the previous two arrivals sighting a drone to which the crew reported they were seeing three drones about 2.5nm out causing a perplexed reaction by the controller "You are seeing THREE drones?" The aircraft continued for a safe landing on runway 18C.
The next arrival for runway 18C, being advised of the three previous flights sighting drones, reported they could not see any drones joking this might be because of their bad eyes.
No further drone reports were submitted by pilots.
As we currently have April 1st 2016, the Aviation Herald certifies that this is not an April fool's story.
quote:Een glijbaan die normaal gesproken bij noodsituaties uit een vliegtuig klapt, is uit een vliegtuig naar beneden gevallen en in een achtertuin in de Amerikaanse staat Arizona beland.
Het opblaasbare gevaarte viel omlaag uit een Boeing 767, die zich op het punt stond te landen op een vliegveld in Phoenix. Op een hoogte van ruim 850 meter merkte het cabinepersoneel van het toestel dat de glijbaan bij de rechtervleugel plotseling uitklapte.
Volgens Amerikaanse media was een 31-jarige bewoonster thuis toen de glijbaan in haar tuin belandde. Volgens haar viel de glijbaan gelukkig niet in een nabij gelegen park, waar veel voetgangers lopen. "Hij viel in mijn tuin, op precies de goede plek."
quote:Dit jaar bestaat Tipica Reizen 10 jaar en met gepaste trots kunnen we meedelen dat we inmiddels zó groot zijn geworden, dat we onze eigen Boeing 737-800 hebben kunnen aanschaffen! Waarbij het reisgenot voor onze klanten uiteraard voorop staat, dus alleen maar Business Class stoelen. Op de eerste vlucht zal ik zelf als steward meereizen om onze klanten van een hapje en drankje te voorzien.
Klopt, maar waarschijnlijk gaat het hier om een van de overwing escape slides. Die zitten doorgaans in een luik in de romp, dus als die om wat voor reden dan ook geactiveerd worden liggen ze buiten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:07 schreef flipsen het volgende:
3 drones? Beetje flauwe 1 april grap
Hoe kan zo´n glijbaan uit een vliegtuig vallen? Die zitten toch aan de binnenzijde van de deur
Heb het live gehoord over de ATC tijdens het vertrek van de Martinair.quote:
Niet altijd. Bij de 767 (in dit geval N767MW) zit de glijbaan aan de buitenkant bij de overwing-deuren.quote:Hoe kan zo´n glijbaan uit een vliegtuig vallen? Die zitten toch aan de binnenzijde van de deur
Ik heb zelf daglenzen, en moet zeggen dat ik er tijdens een vlucht eigenlijk geen last van heb. Ze drogen niet uit bij mij. Het enige is dat ik ze wel uit moet doen als ik wil gaan slapen, en dan doe ik de rest van de vlucht gewoon met een bril (anders ga ik wel erg hard door mijn daglenzen heen )quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:53 schreef Irritatie100 het volgende:
De Gimli Glider Toevallig gisteren nog de ACI-aflevering daarvan zitten kijken
Overigens (weet niet of ik hier in het juiste topic zit, of beter naar het Vragen over vliegen-topic in TRV kan), heeft iemand ervaring met vliegen met contactlenzen in. Ik heb sinds een paar maanden oogcorrectie nodig, dus draag nu lenzen. Mijn vorige vlucht was nog voordat ik iets in m'n ogen had, maar binnenkort vlieg ik naar LAX. Kan ik dan m'n lenzen inhouden of drogen die uit door de lucht in het vliegtuig en kan ik beter een bril opzetten? Al moet ik zeggen dat ik niet graag een bril draag, dus ik hoop dat m'n lenzen kunnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |