Bedankt voor je antwoord, dan ga ik me maar eens verdiepen welke vereniging het best bij me past.quote:Op donderdag 17 maart 2016 22:17 schreef DoubleDip het volgende:
Ja hoor, vriendin van mij heeft het in haar vierde jaar nog gedaan. Maar het hangt wel van de vereniging af. Bij het corps word je waarschijnlijk wel vreemd aangekeken, maar waar ik lid was liepen er wel vaker ouderejaars studenten rond als eerstejaars lid. Het kan zeker wel, is echter ook afhankelijk van de structuren. Als je met veel jongere mensen in een jaarclub moet is het wellicht minder aantrekkelijk dan wanneer je in een dispuut terecht komt waar je ook met leeftijdsgenoten en oudere mensen zit.
Laat je vooral niet te veel tegenhouden, het is echt niet heel ongewoon om in je tweede of derde jaar nog ergens bij te gaan.
Fijn om te horen. Nog bepaalde studentenvereniging die ik volgens jullie uit zou moeten checken?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:49 schreef yosander het volgende:
Kan prima. Ken zelfs masterstudenten die nog lid zijn geworden. Corps zou ik inderdaad niet zo snel meer doen als ouderejaars.
Waar studeer? Mag ook per pmquote:Op vrijdag 18 maart 2016 00:59 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Fijn om te horen. Nog bepaalde studentenvereniging die ik volgens jullie uit zou moeten checken?
Yes, Amsterdam inderdaad. Dank, zal er even naar gaan kijken!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 01:43 schreef yosander het volgende:
Ooh zie het al, Amsterdam. Ben niet bekend met de verenigingen daar, maar kijk eens bij een ASV (algemene studentenvereniging).
Het hangt helemaal van jouzelf af. Wil je een vereniging met veel verplichtingen zoals het corps, houd er dan rekening mee dat dit wel eens ten koste kan gaan van je studieresultaten. Als je bij een vereniging gaat met weinig verplichtingen is dit veel beter te combineren. Het is maar net wat je aanspreekt natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat je als derdejaars niet meer als de feut behandeld wilt worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 01:46 schreef Glasbak5 het volgende:
Yes, Amste
[..]
Yes, Amsterdam inderdaad. Dank, zal er even naar gaan kijken!
Dank voor je reactie. Reis annuleren helaas geen optie, moet nog annuleringsverzekeringen afsluiten en ga een maand naar Japan / Maleisiëquote:Op zaterdag 19 maart 2016 03:45 schreef solo020 het volgende:
Ik heb het zelf wel gedaan, als ouderejaars ingeschreven voor het corps. De meesten die zich inschrijven zijn 18-20 jaar. Je wordt als ouderejaars vaak wel raar aangekeken inderdaad. Maar al met al heb ik er geen spijt van me alsnog ingeschreven te hebben. Ik zou het wel aanraden om die reis te annuleren als dat makkelijk te regelen is. Ik ben zelf bij het corps terecht gekomen, omdat veel vrienden ook al lid waren. Heb jij niet vrienden die bij een vereniging lid zijn? Het is een beetje lastig via internet iemand die je niet kent te adviseren of en waar hij lid moet worden. Als je het corps overweegt moet je er in ieder geval vanuit gaan dat je de eerste paar maanden drie keer per week borrelt om jaarclub te vormen of bij een dispuut terecht te komen. Het eerste jaar moet je in Utrecht iig om de week een shift draaien in de keuken of glas ophalen in de zaal, dat soort dingen. Je haalt dan steeds net wel of net niet je tentamens het eerste jaar. Bovendien kost het in Utrecht iig meer dan de studie, iets om rekening mee te houden als je niet veel geld hebt.
LANX heeft ook 't voordeel dat het een dispuutsstructuur heeft, daardoor zit je automatisch ook bij ouderejaars in 't dispuutquote:Op zondag 20 maart 2016 13:54 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Reis annuleren helaas geen optie, moet nog annuleringsverzekeringen afsluiten en ga een maand naar Japan / Maleisië. Heb drie vrienden bij het corps maar ik denk niet dat dat wat voor mij is. Heb het er ook zeker niet voor over om veel shifts te draaien of glazen op te halen, dus dat valt denk ik af. Lanx heb ik wel een paar goede dingen over gehoord, maar schijnt ook vrij corporaal te zijn.
Thanks voor je informatie!
@DoubleDip:
Zit daar inderdaad niet erg op te wachten, hoorde wel dan Lanx een stuk milder is wat dat betreft. Zal nog eens goed rond gaan vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |