abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160747319
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

pi_160747410
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:28 schreef _NIKKI_ het volgende: Ik kreeg toevallig vandaag de 2 jaars afspraak van het cb in de bus. We mogen over 2 maanden. Plannen is niet hun sterkste kant laten we maar zeggen. :') Kortom, over 2 maanden kan ik je zeggen of het wat voorstelde Burd. :+ :W Mabawa Exode heel herkenbaar. Geniet van die mooie momenten, ze zijn zo waardevol. O+ Wij hebben geen oma's meer voor T en S en ik vind dat echt een enorm gemis. Opa's zijn ook heel lief hoor, maar het is toch wel heel anders dan een oma.
Ik dacht hetzelfde bij mijn cb, kreeg de afspraak ook bij 2jr2mnd.. Wat bleek, dat deden ze bij alle 2jr afspraken :D En :*. Dat lijkt me idd een gemis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 maart 2016 @ 21:01:04 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160747446
Fijn Nikki O+
KuikenGuppy
pi_160748013
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 21:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik dacht hetzelfde bij mijn cb, kreeg de afspraak ook bij 2jr2mnd.. Wat bleek, dat deden ze bij alle 2jr afspraken :D En :*. Dat lijkt me idd een gemis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160769762
:W
Wij leven nog :')

Sorry weinig meegelezen de laatste maanden. Behoorlijk hectische tijd achter de rug. Maar nu met keelontsteking gevloerd heb ik mooi tijd om eens bij te lezen.

Ik las iets over het cb....volgens mij is er ook een 3-jaars afspraak toch? Dan doen ze toch de ogentest? Nou ja...ik heb nog geen uitnodiging gehad iig. Rosalie is over 10 dagen jarig. Ik zal binnenkort eens bellen.

Nikki mobiel slecht in spoilers, maar goed om te lezen!!

Hier gaat alles zijn gangetje. Rosalie heeft schijnbaar toch wel echt een aandoenlijk koppie want er roepen nog steeds mensen in de supermarkt 'ach wat een lief meiske' O+
Het is dus niet alleen mijn roze moederbril.
Het kan ook wel echt een pittig ding zijn dat weet wat ze wil en lukt dat niet, dan gooit ze er grote krokodillentranen in :D
Ze doet qua bijdehand zijn niet onder voor haar zus en menig onbekende volwassene staat verbaasd van haar leeftijd.
Zelfs de juf van Eva stelde al gekscherend voor dat rosalie ook maar gelijk bleef :')
Dat wordt nog wat....

Maar goed, we gaan ons eerst maar eens voorbereiden op de 3e verjaardag van ons paaskuiken
pi_160770055
Wat goed Nikki! Kan me voorstellen dat het je leven op zijn kop heeft gezet, wel fijn dat het zo positief uitpakt!

3 jaar afspraak is inderdaad met ogentest :Y

Hier ook meiden met een heel hoog schattigheidsgehalte. Iedereen op het kdv loopt met ze wel want zo leuk en schattig, leuk meedoen, gezellig kletsen etc O+

Maar eenmaal thuis veranderen ze in niet luisterende, niet meewerkende, elkaar in de haren vliegende draakjes. Vanochtend de hele ochtend raak met niet luisteren, boos worden als niet mag of juist moet, gil en krijsbuien..... echt heel gezellig :'(
pi_160770233
Nice :')
Er kan ook echt drama om niks zijn. Vanmorgen op de fiets naar de psz. Zie ik dat ze een vies oogje heeft met een wimper erin. Die wilde ik graag weghalen want een haartje in je oog kan zo prikken.
Gillen! Alsof ik haar iets erg aandeed. Al die ouders kijken natuurlijk :')

Die 3-jaars afspraak hou ik wel ff in de gaten.
pi_160770408
Volgens mij gaan die afspraken wel vaker mis hoor, ik heb ze altijd netjes gekregen maar hoor van meer mensen die er zelf achteraan moeten bellen.

Oh ja, ook zo fijn. Ik had maandag een boos meisje omdat haar schaduw weg was. :') _O-
pi_160770605
Nikki, wat ontzettend fijn dat het nu zo goed gaat O+ Ben ontzettend blij voor je!

Peuterbuien..breek me de bek er niet over open }:|. Gecombineerd met nog niet echt taalvaardig zijn = jeuj.
pi_160770790
Vandaag zo gelachen, jan wilde ezeltje strekje spelen majadat di g springt op een bepaald moment en hij schrok zo!
Stond even te kijken met een beteuterd gezicht en trillend onderlipje en daarna huilen (ik kon het lachen niet meer inhouden _O-)

De andere spelletjes vond hij leuker _O-

Hebben jullie kinderen favoriete spelletjes?
Hier visjes vangen, vandaag nijntje wat hoort erbij als memory gespeeld en kleuren en vormen dan moet je mbv gooien met 2 dubbelstenen een vlinder maken maja gooi je iets wat er niet meer is of niet meer nodig hebt dan is de volgende
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:56:13 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160770960
Qa spellen: verstoppertje, begraaf je zus onder een lading zand, ongeveer alle spellen op ipad en telefoon en vrij worstelen.

Echt spellen vinden ze geen bal aan. Maar dat hebben ze van hun ouders vrees ik ;)
pi_160771010
Peuterbuien }:| Ik moet er regelmatig om grinniken (undercover) maar vaak weet ik op het moment zelf echt niet hoe of wat. Ik hou mezelf maar voor dat het over 20 jaar over is. :+

Ik vind het zo leuk dat we nu spelletjes kunnen spelen! Concentratie is nog niet heel lang uiteraard, maar hij vraag regelmatig om een spelletje.
Favoriet is sinds kort memory (Nijntje) maar we spelen ook vaak de 'Wat hoort erbij' of loco.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 20:59:34 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160771079
Welkom nog met je jongens Nikki! En wat goed om te lezen in je spoiler!

Ik heb t ook nog steeds moeilijk met mijn pittige peuter. Heb gisteren in een reflex zelfs op haar buik geslagen toen ze me uit nijd in mijn gezicht schopte :'( Daarna natuurlijk dikke tranen bij allebei ;(

Echt, niet onze beste periode dit :') Ik denk dat ik sinds het begin van mijn zwangerschap al gevechten uit de weg ga onder het mom van 'dat komt wel weer'; maar het schiet niet op. Herstel keizersnede, afgelopen week had ik griep, en nu heeft E zelf weer koorts (ja alwéér ja :{ )

Bluh -O-
pi_160771081
Goitske wat ziet dat er gezellig uit, die spelletjes. O+

Danic, wat tof dat Rosalie het zo goed doet. En het is altijd leuk als andere mensen jouw kind ook schattig vinden. O+

Och LB het is ook nogal wat voor zo'n mini allemaal. Er komt ook heus weer een periode aan dat jullie weer dikke vriendjes zijn en E weer gewoon je lieve kleine E is hoor. :*

Kyara, ik herken wel wat je zegt over je peuters. Ergens anders lijken ze en zijn ze héél lief, maar thuis vliegen ze elkaar in de haren en wordt er geknepen, geduwd en geslagen. Gelukkig zijn het hier eigenlijk altijd periodes die weer over gaan en kunnen ze ook heel lief samen spelen, maar af en toe ben ik echt blij om even iets voor mezelf te doen. :@
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:02:21 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160771188
Danic over 10 dagen al?? OMG..... toen was ik bijna uitgerekend dus :D
En je meiske is ook hartstikke aandoenlijk!!

En vwb spelletjes; E houdt nog steeds van legpuzzels, en heeft laatst Mens erger je niet Junior gekregen. En dat vond ze heel leuk!!
pi_160771416
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Goitske wat ziet dat er gezellig uit, die spelletjes. O+

Kyara, ik herken wel wat je zegt over je peuters. Ergens anders lijken ze en zijn ze héél lief, maar thuis vliegen ze elkaar in de haren en wordt er geknepen, geduwd en geslagen. Gelukkig zijn het hier eigenlijk altijd periodes die weer over gaan en kunnen ze ook heel lief samen spelen, maar af en toe ben ik echt blij om even iets voor mezelf te doen. :@
Was ook heel gezellig! 1 op 1 echt een makkelijk kind maar met zijn broertje erbij :X dat ik echt denk van halloooooo maja zijn broertje is netzo...
Die staat tegenwoordig uit te dagen, echt bloed onder zijn de nagels weg peuteren en dan gillen om niks maja bijna 2.
Maar savonds geven ze elkaar en knuffel voordat ze gaan slapen dat ik denk wat was dat voor geouwehoer dan vandaag -O-
Vandaag heeft mijn man ff een uurtje Jan mee genomen en teun in bed ik zat er ff door heen. Draken, elkaar sarren, gillen om niks, rare dingen doen etc
Daarna had ik ook weer de energie voor de spelletjes en leuk zijn voor hun
pi_160771545
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 20:59 schreef LadyBlack het volgende:
Welkom nog met je jongens Nikki! En wat goed om te lezen in je spoiler!

Ik heb t ook nog steeds moeilijk met mijn pittige peuter. Heb gisteren in een reflex zelfs op haar buik geslagen toen ze me uit nijd in mijn gezicht schopte :'( Daarna natuurlijk dikke tranen bij allebei ;(

Echt, niet onze beste periode dit :') Ik denk dat ik sinds het begin van mijn zwangerschap al gevechten uit de weg ga onder het mom van 'dat komt wel weer'; maar het schiet niet op. Herstel keizersnede, afgelopen week had ik griep, en nu heeft E zelf weer koorts (ja alwéér ja :{ )

Bluh -O-
Sterkte, logisch dat jou geduld ook even minder is, als het een x gebeurt is het heel vervelend maar je voelt je er al rot onder dus het komt goed :*
pi_160771609
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:02 schreef LadyBlack het volgende:
Danic over 10 dagen al?? OMG..... toen was ik bijna uitgerekend dus :D
En je meiske is ook hartstikke aandoenlijk!!

En vwb spelletjes; E houdt nog steeds van legpuzzels, en heeft laatst Mens erger je niet Junior gekregen. En dat vond ze heel leuk!!
Ooh dat is een goede site mens erger je niet heb ik ook boven volgens mij
Een wiebel krokodil moet je vanalles op leggen ligt ook in de spelletjes kast
pi_160771617
Peuterbuien zeker i.c.m. een kleuter check!

Zeer vermoeiend soms, en dan ineens slaat alles om en zijn ze weer zo gezellig en lief. Vooral Kyan is nu gezellig als ik hem alleen thuis heb.
En hij was in 1,5 week zindelijk dat had ik dus echt niet verwacht.

Spelletjes, hamertje tik vind hij leuk, hup Nijntje hup, soort geluiden bingo van Nijntje, puzzelen, de blokken van de smart car op zijn manier dan. Spelletjes gaan ze wel steeds leuker vinden, gelukkig voor mama :D
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:13:42 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160771626
LB, fat klinkt ook heel pittig ja. Niet leuk, ik vind mezelf ook echt zo geen leuke moeder als ze zo doen. Op een gegeven moment word ik ook gewoon echt heel boos. En dat wil ik niet. Maar ja, menselijk en zo. :* voor jou.

Nikki, ja inderdaad. En het is waarschijnlijk ook wennen dat ik weer aan het werk ben, drukke en lange dagen kdv, vroeg weer op om M naar school te brengen etc. Er is gewoon heel veel wat moet.
pi_160771680
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:07 schreef Goitske het volgende:

[..]

Was ook heel gezellig! 1 op 1 echt een makkelijk kind maar met zijn broertje erbij :X dat ik echt denk van halloooooo maja zijn broertje is netzo...
Die staat tegenwoordig uit te dagen, echt bloed onder zijn de nagels weg peuteren en dan gillen om niks maja bijna 2.
Maar savonds geven ze elkaar en knuffel voordat ze gaan slapen dat ik denk wat was dat voor geouwehoer dan vandaag -O-
Vandaag heeft mijn man ff een uurtje Jan mee genomen en teun in bed ik zat er ff door heen. Draken, elkaar sarren, gillen om niks, rare dingen doen etc
Daarna had ik ook weer de energie voor de spelletjes en leuk zijn voor hun
Ik denk dat dat vrijwel overal waar er broertjes/zusjes in het spel zijn wel in meer of mindere mate speelt. Wij ervaren ook dat de kinderen zich compleet anders gedragen als ze apart van elkaar zijn. Dan heb je werkelijk geen kind aan ze. Vooral bij T en S merk ik nu heel erg dat er sprake is van jaloezie/concurrentiestrijd. "Mama mij", gevolgd door broer die zegt "nee mij, zijn zinnen die regelmatig langskomen gedurende de dag. En dan uiteraard gevolgd door stervende zwaan actie door het jongetje die vindt dat hij geen gelijk krijgt. :')
pi_160771762
Stervende zwaan of mager speenvarken check!
pi_160771884
Ik moet zeggen mijn energie is gewoon ff weg, spock werkt veel moet nog 2x een week naar berlijn voor het werk hij is laatst olook een week geweest, per 1 juni sleutels van ons nieuwe huis etc het is ff te veel en dan slechte nachten of ze zijn super vroeg wakker -O-
Ben niet echt een leuke moeder de laatste tijd doe echt m'n best maar pfff ben zelf zo moe

[ Bericht 1% gewijzigd door Goitske op 18-03-2016 21:42:00 ]
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:21:32 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160771938
Hier is de strijd tussen de meiden vooral om wie eerst mag. Moet wel zeggen dat ik de strijd tussen de meiden wel echt anders vind als tussen M en de meiden. Die kunnen elkaar ook behoorlijk in de weg zitten maar het is wel anders.
pi_160771966
Das ook best pittig goitske. Zeker als je door de drukte ook niet toe komt aan echt even tijd voor jezelf. Hier merk ik echt wel verschil nu ik weer lekker aan het sporten ben. Hopelijk komt dat straks snel weer.
pi_160772018
Peuterbuien. Check.
En ik kan er op dit moment zo slecht tegen. Voel me ook een slechte moeder, omdat ik reageer op een manier die ik niet wil.

Wel een gezellige week gehad. We zijn naar Center Parcs gegaan. Lekker gezwommen, gewandeld en Riley heeft op een pony gezeten.

Spelletjes houdt Riley niet van helaas -O-
pi_160772732
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:22 schreef As1981 het volgende:
Das ook best pittig goitske. Zeker als je door de drukte ook niet toe komt aan echt even tijd voor jezelf. Hier merk ik echt wel verschil nu ik weer lekker aan het sporten ben. Hopelijk komt dat straks snel weer.
Tijd voor mezelf ken ik even niet, ik moet zeggen dan ook nog alleen met de jongens naar verjaardagen gaan heb ik ook ff geen zinin maja je moet soms...
Verder gaat het hier bijbhun somscecht hardhandig. Jan is lomp en sterk, teun is vooral een gemene vechter dus echt sneaky dus is ook wel lastig zeg denk ik wel 30x per dag blijf van elkaar af!
pi_160772780
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:23 schreef Omentielvo het volgende:
Peuterbuien. Check.
En ik kan er op dit moment zo slecht tegen. Voel me ook een slechte moeder, omdat ik reageer op een manier die ik niet wil.

Wel een gezellige week gehad. We zijn naar Center Parcs gegaan. Lekker gezwommen, gewandeld en Riley heeft op een pony gezeten.

Spelletjes houdt Riley niet van helaas -O-
Oh jammer! Ben zo blij jet spelletjes kinderen ik ben dol op spelletjes. Leer nu ook gelijk dat ze niet altijd kunnen winnen en dat je soms pech hebt een dan moet je de beurt over slaan of je verliest een spel
pi_160772846
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:45 schreef Goitske het volgende:

[..]

Tijd voor mezelf ken ik even niet, ik moet zeggen dan ook nog alleen met de jongens naar verjaardagen gaan heb ik ook ff geen zinin maja je moet soms...
Verder gaat het hier bijbhun somscecht hardhandig. Jan is lomp en sterk, teun is vooral een gemene vechter dus echt sneaky dus is ook wel lastig zeg denk ik wel 30x per dag blijf van elkaar af!
Ja dat is heel zwaar dan. Wel herkenbaar. Zowel het geen tijd als het continu waarschuwen.
Maar het word echt beter.
pi_160773117
Wat dat betreft ben ik echt blij met het grote leeftijdsverschil hier. Oudste kan echt enorm zeuren over zijn broertje, en tijdens discussies glijdt hij soms af naar het peuterniveau waarop Sticker discussieert :') maar in general is hij de grote broer met een heel verzorgende rol. Ik krijg soms tranen in mijn ogen als ik zie hoe onvoorwaardelijk hij Sticker benadert, met zo enorm veel oog voor zijn beleving, dan hoor ik ons terug :') O+ Uitzondering is voor de televisie langs lopen als Oudste aan het Minecraften is, dan gelden andere regels :')
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:59:16 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_160773131
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:20 schreef Goitske het volgende:
Ik moet zeggen mijn energie is gewoon ff weg, spock werkt veel moet nog 2x een week naar berlijn voor het werk hij is laatst olook een week geweest, per 1 juni sleutels van ons nieuwe huis etc het is ff te veel en dan slechte nachten of ze zijn super vroeg wakker -O-
Ben niet echt een leuke moeder de laatste tijd doe echt m'n best maar pfff ben zelf zo moe
Dat is ook beroerd. Herken je laatste zin ook. Maar ja, je bent ook menselijk he. Maar leuk is anders :*
  vrijdag 18 maart 2016 @ 22:23:32 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160773792
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:20 schreef Goitske het volgende:
Ben niet echt een leuke moeder de laatste tijd doe echt m'n best maar pfff ben zelf zo moe
Nouja +1 dus :')

Ik raak vooral tamelijk snel opgefokt door E, zelfs als ze niet echt iets 'fout' doet. Maar haar constante babygebrabbel, en ook overdreven / rare aanhankelijkheid naar mij en S triggeren echt iets bij me, zelfs al ben ik me ervan bewust dat dat ws normaal is nu :{
pi_160774470
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:23 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nouja +1 dus :')

Ik raak vooral tamelijk snel opgefokt door E, zelfs als ze niet echt iets 'fout' doet. Maar haar constante babygebrabbel, en ook overdreven / rare aanhankelijkheid naar mij en S triggeren echt iets bij me, zelfs al ben ik me ervan bewust dat dat ws normaal is nu :{
:*

Het hoort er echt bij. Mijn vijfjarige deed dat gebrabbel zelfs, ze hebben echt tijd nodig om te wennen aan de nieuwe situatie en hun nieuwe rol binnen het gezin. En dat mag je heel lastig vinden, want dat is het ook. Kun je af en toe even afstand nemen, als in dat E. even lekker met papa of oma een dagje iets gaat doen en jij op adem kan komen?
pi_160774887
LB :*
Ik herken het niet zo van onze Eva.
Waar we wel bewust mee hebben gehandeld is de verdeling van tijd. Tuurlijk ging er meer tijd van mij naar Rosalie, maar dan had ze qualitytime met haar vader.

En soms deden we dat bewust even andersom.
Hoeft ook geen hele dag hè. Een half uurtje samen kleien is al geweldig. Of zei bij jou op bed samen een boekje lezen.
Hebben jullie een voorleesboekje over een kindje dat grote zus wordt? Misschien helpt het.
pi_160779868
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:23 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nouja +1 dus :')

Ik raak vooral tamelijk snel opgefokt door E, zelfs als ze niet echt iets 'fout' doet. Maar haar constante babygebrabbel, en ook overdreven / rare aanhankelijkheid naar mij en S triggeren echt iets bij me, zelfs al ben ik me ervan bewust dat dat ws normaal is nu :{
Normaal nu betekend nog noet minder irritant! Zou voor mij ook een trigger zijn geloof ik

Ik moet straks naar de verjaardag van de dochter van mijn schoonzusjes. Ze gevenbhet nu de hele dag vorig jaar wilde ik bijna met mijn vingers in mn oren in een hoekje gaan zitten naar mijn eigen happy place... Het regende en er waren 10 kinderen waarvan 7 onder de 3 jaar en minstens 30 volwassenen in een jaren 30 woning :X
pi_160780380
Ik lees over spelletjes met ongeveer 3 jarige?
Wat is dan leuk en wat is al redelijk te spelen met ze?
Aiden is over een week of 4 alweer 3 en hij heeft al tonnen aan speelgoed (auto's, autobanen etc.), 1 ding staat zelfs nog in verpakking. -O-
En ik ben bang dat familie met nog meer van dat spul aankomt.
Dus liever inderdaad puzzels, spellen of meer stempelwerk, boekjes zijn welkom.

Iemand tips? :)
pi_160780440
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:45 schreef vencodark het volgende:
Ik lees over spelletjes met ongeveer 3 jarige?
Wat is dan leuk en wat is al redelijk te spelen met ze?
Aiden is over een week of 4 alweer 3 en hij heeft al tonnen aan speelgoed (auto's, autobanen etc.), 1 ding staat zelfs nog in verpakking. -O-
En ik ben bang dat familie met nog meer van dat spul aankomt.
Dus liever inderdaad puzzels, spellen of meer stempelwerk, boekjes zijn welkom.

Iemand tips? :)
We zaten hier met hetzelfde vraagstuk. Daarom gaan wij een dagje met ze naar de Efteling voor hun verjaardag.
Dan krijgen ze van de visite nog wel genoeg.
Rosalie krijgt van mijn ouders een nachtlampknuffel van Olaf. Olaf als knuffel en zijn neus is een lampje.
Toevallig zag ik van de week dat ze regelmatig haar Ikea spookje bij haar pakt als ze gaat slapen.

Spelletjes: mandala stoepkrijt vorm, vissenvangspel is wat er bij ons op het lijstje staat.
Skippybal is ook een feest.
Vriendenboekje (vind ik meer vanaf basisschool maar kan natuurlijk ook op psz/kdv), noppenspel (soort groot ministeck), doos met knutselspullen.
pi_160780676
L vindt memory al een beetje leuk. En Knorbal :D

Verder speelt hij momenteel heel veel met zijn maxi strijkkralen van Hama. En Loco, heb je dat al?
Een dagje weg is idd ook een goede tip
pi_160780743
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:45 schreef vencodark het volgende:
Ik lees over spelletjes met ongeveer 3 jarige?
Wat is dan leuk en wat is al redelijk te spelen met ze?
Aiden is over een week of 4 alweer 3 en hij heeft al tonnen aan speelgoed (auto's, autobanen etc.), 1 ding staat zelfs nog in verpakking. -O-
En ik ben bang dat familie met nog meer van dat spul aankomt.
Dus liever inderdaad puzzels, spellen of meer stempelwerk, boekjes zijn welkom.

Iemand tips? :)
Haba heeft leuke spelletjes lijn rondo vario is leuk moet je wel online kopen, kleuren en vormen van haba kun je op 3 manieren spelen oa te koop bij koningwillem in deventer of online

Rondo vario. http://www.educatoys.nl/beleduc-rijgspel-rondo-vario-22391.html




Deze krijgt hun nichtje vandaag


Nijntje wat hoort bij elkaar is ook leuk en op div manieren te spelen oa als memory

Visjes vangen maar vind jan nog wel moeilijk hij is 3 1/2

Loco ook erg leuk en makkelijk bij te kopen1 basisdingetje rest boekjes


dit is de kleuren en vormem ook op meerdere manieren te spelen
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:08:07 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160781030
Kuiken vindt Lottino van Nijntje erg leuk, en ook memory (dan zoekt hij dezelfde bij elkaar).

Een aantal van de spelletjes die ik hier voorbij zie komen, gaan rechtstreeks op het verlanglijstje, kuiken is dol op spelletjes!

Ik las btw dat 'knappe koppen' ook erg leuk is, vanaf 2 jaar. De kinderen moeten dan kleine opdrachtjes doen, het doen en durven is daarbij belangrijker dan het daadwerkelijk goed doen.
KuikenGuppy
pi_160781882
Dat is echt een heel leuk spelletje ja!
Mijnes loopt niet voorop qua interesse in spelletjes, dezelfde plaatjes zoeken uit Memory vindt hij nu ongeveer drie minuten leuk. Maar ik verheug me er wel op :+
Ik heb nu dan ook een hele leuke Bingo op z'n verlanglijstje gezet en zo'n leuk balansspelletje O+


Zo kunnen we in elk geval oefenen met het samen een spelletje doen, als dat lukt dan vind ik die Haba-spelletjes zo leuk! Van Djéco hebben ze ook vaak soortgelijke spelletjes met een leuke vormgeving (en iets goedkoper).
pi_160782733
Mijnes vindt het boomgaardspel van Haba ook heel tof.
pi_160782814
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:23 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nouja +1 dus :')

Ik raak vooral tamelijk snel opgefokt door E, zelfs als ze niet echt iets 'fout' doet. Maar haar constante babygebrabbel, en ook overdreven / rare aanhankelijkheid naar mij en S triggeren echt iets bij me, zelfs al ben ik me ervan bewust dat dat ws normaal is nu :{
Oh LB, ik kan het me helemaal voorstellen. Ik zou daar ook heel slecht tegen kunnen. Ik voel de irritatie al bij het lezen zeg maar.
pi_160785794
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 08:45 schreef vencodark het volgende:
Ik lees over spelletjes met ongeveer 3 jarige?
Wat is dan leuk en wat is al redelijk te spelen met ze?
Aiden is over een week of 4 alweer 3 en hij heeft al tonnen aan speelgoed (auto's, autobanen etc.), 1 ding staat zelfs nog in verpakking. -O-
En ik ben bang dat familie met nog meer van dat spul aankomt.
Dus liever inderdaad puzzels, spellen of meer stempelwerk, boekjes zijn welkom.

Iemand tips? :)
Ooooh spelletjes doen samen, is hier echt favoriet!

Boomgaard werd hier al genoemd, verder doen we hier vaak Kleurentorentjes en Nijntje speelt Tikkertje. Die laatste als ultieme favoriet! Het tellen van de ogen en dan bijbehorend aantal stapjes zetten vindt mijne te gek haha! O+
Kleurentorentjes is wat eenvoudiger qua regels, maar ook tot in den treure gespeeld al. :+

Verder hebben we van Haba ook nog Ganzenpas, spel met kaartjes waarbij je dan bepaalde bewegingen na moet doen, beetje fysiek spel dus, heel tof al ben ik soms zelf te lui om die bewegingen te doen. :+
pi_160787712
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 22:23 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nouja +1 dus :')

Ik raak vooral tamelijk snel opgefokt door E, zelfs als ze niet echt iets 'fout' doet. Maar haar constante babygebrabbel, en ook overdreven / rare aanhankelijkheid naar mij en S triggeren echt iets bij me, zelfs al ben ik me ervan bewust dat dat ws normaal is nu :{
We hebben het er al over gehad maar het is zo herkenbaar allemaal :*.

En schuldgevoel naar beide kinderen. Naar J omdat ik me soms zo erger aan haar gedrag terwijl het natuurlijk allemaal een logische reactie is op de nieuwe situatie en naar F omdat er zoveel van mijn energie naar J gaat dat ik het gevoel heb dat ik haar echt tekort doe qua aandacht.

En ik ben dit depressieve weer ook schijtzat :'). We gaan wel elke dag naar buiten maar het zou voor ieders humeur zoveel beter zijn als we gewoon lekker de hele dag de tuindeuren open zouden kunnen gooien.
pi_160787997
Ik ben naar de verjaardag geweest en mn schooncader belde van goh zullebn wij Jan even meenemen? Hij kan wel blijven slapen als jij het goed vindt dus die is ff uit logeren
Ik zit nu anderhalf jaar achterstand van knip en plak werkjes jn te plakken :o
pi_160795360
Leuke tips hier met al die spelletjes! Begint nu voor I ook leuk te worden. Het is nu voornamelijk puzzeltjes maken.

LB, sterkte. Het lijkt me echt een uitdaging; een baby en een peuter. Hoop dat het lukt om de aandacht te verdelen.

Vandaag heb ik genoten van I. Haar buurmeisje en kdv-speelkameraadje was jarig, ze werd twee jaar. Zij en I schelen maar twee maanden. Vanochtend heb ik dat aan haar verteld en ze ging meteen aan de slag met het maken van een tekening. Vanmiddag gingen we naar het feestje en I liep heel trots met haar cadeautje en de tekening naar het buurmeisje. O+ . We zijn er ook blijven eten, I had het enorm naar haar zin. Ik vind het vooral zo leuk dat ze steeds beter door heeft wat er gebeurt en het ook probeert te benoemen. Zo was ze erg bezig met wie wie was op de verjaardag.

Het boekje van Monkie is nu heel favoriet. Ze leeft er zo in mee, en praat er heel veel over. Soms moet ik het boekje wel vier keer achter elkaar 'voorlezen'. En ik vind dat toch zo gezellig om te doen. *; .

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160795751
Komt bekend voor Franny: Jarig = tekening maken :)
Jan zat vanmorgen te tekenen deze is voor Jet, ik vind Jetje lief, Jetje is mijn nichtje O+
pi_160807196
zo even ademhalen tussendoor….nichtje van bijna 2 jaar logeert een weekendje hier. En B wordt daar enorm lastig van….jaloers! Om alles. Tussendoor spelen ze samen gelukkig en in bad was gisterenavond ook dikke pret. Ons nichtje wordt alleen al een week stevast om 05:15 wakker, krijsend, dus ook vanochtend. Ze gaat daarna wel weer slapen maar pffff.
Natuurlijk is ze ook met loopfietsje en al omgekukelt en heeft ze een tand door de lip ;(

Ik zie hier allemaal leuke spelletjes voorbijkomen, die ga ik onthouden, ik denk dat B daar ook blij van wordt.
pi_160807354
Ooh wat balen zeg dat het zo gaat! En dat wakker worden pfff

Hier even rust merk ook dat het gped voor mij is. Jan is even bij opa en oma, Teun is al wel begonnen aan zijn nee fase maja ook bijna 2 jaar!
Vandaag met hem maar even aan het bakken geweest even aandacht voor hem. Dus lekkere speitsen gemaakt en hij ligt nu in bed
pi_160817760
Exode dat is wel een ruktijd 5:15 uur. Dan zou ik dus zelf niet meer in slaap kunnen komen omdat ik al te uitgerust ben.

Nohh Franny wat schattig dat I een tekening ging maken voor de jarige. O+

Ik heb net T geslagen. ;( Ik was zijn tandjes aan het poetsen en toen beet hij me keihard in mijn vinger. Ik schreeuwde het uit zo'n pijn deed het en in mijn reflex heb ik hem tegen zijn hoofd geslagen. Pfoeh, ik schrok er zelf helemaal van. T had er eigenlijk niets van, gelukkig maar, want anders had ik me nog schuldiger gevoeld. :{
  zondag 20 maart 2016 @ 19:43:11 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160818354
Gisteren was kuiken rond 6 uur wakker, toen heb ik hem een telefoon gegeven en ben nog een uur terug in bed gekropen :@ :'). Ik haat vroeg opstaan.

Nikki, dat is idd schrikken, zo'n reflex doe je niks aan natuurlijk.
KuikenGuppy
  zondag 20 maart 2016 @ 19:47:28 #53
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160818454
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 16:58 schreef L0t.. het volgende:

[..]

We hebben het er al over gehad maar het is zo herkenbaar allemaal :*.

En schuldgevoel naar beide kinderen. Naar J omdat ik me soms zo erger aan haar gedrag terwijl het natuurlijk allemaal een logische reactie is op de nieuwe situatie en naar F omdat er zoveel van mijn energie naar J gaat dat ik het gevoel heb dat ik haar echt tekort doe qua aandacht.

En ik ben dit depressieve weer ook schijtzat :'). We gaan wel elke dag naar buiten maar het zou voor ieders humeur zoveel beter zijn als we gewoon lekker de hele dag de tuindeuren open zouden kunnen gooien.
Ik had exact dit bericht kunnen schrijven in okt-nov 2014. S1 was best extreem in die reactie en ook dat kwam goed. Maar het is echt niet leuk, zowel het gedrag als dat gevoel van tekortdoen naar allebei toe. Sterkte, ook voor LB! Komt goed! :*
pi_160819751
Nikki :*
  zondag 20 maart 2016 @ 23:21:57 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160826030
Ah Nikki.... I know how you feel :*

Thx Spees :*

Feel good verhaaltje dan maar? E sliep vannacht bij mijn vriend in het logeerbed op zolder (ja die slaapt daar weer eens tijdelijk zodat we allebei tenminste wat slaap krijgen...) en had hem midden in de nacht op zn kop gemept met de mededeling dat hij niet zo moest snurken want dat deed zeer aan haar oren! _O- O+ _O_
pi_160827925
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 19:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik had exact dit bericht kunnen schrijven in okt-nov 2014. S1 was best extreem in die reactie en ook dat kwam goed. Maar het is echt niet leuk, zowel het gedrag als dat gevoel van tekortdoen naar allebei toe. Sterkte, ook voor LB! Komt goed! :*
Thnx! Hoe lang duurde dat ongv bij S?

LB :D _O-
pi_160827967
LB :D
  maandag 21 maart 2016 @ 08:31:08 #58
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160828328
Haha LB :D

Poeh exode, ik kan me voorstellen dat het best vermoeiend is, 2 peuters ineens.
Was het al met al wel een leuk weekend?

Oei Nikki, maar herkenbaar hoor. Ik heb Nora een keer in een reflex van me afgeduwd, waardoor ze omkukelde, toen ze me op mijn (al pijnlijke) kaak sloeg :X
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 21 maart 2016 @ 08:36:20 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160828367
LB :D :').

Iemand een tip om van een nachtbraker weer een doorslaper te maken? :O.
Vorige keer was de oplossing een kussen in bed, zodat hij niet steeds zijn hoofd stootte aan het hoofd bord. Nu weet ik niet zo wat het probleem is, behalve dat hij alleen maar wil knuffelen en bij ons in bed wil slapen (geen optie).
Zou overstappen naar een peuterbed helpen? Ben zo bang dat het averechts gaat werken :').
KuikenGuppy
  maandag 21 maart 2016 @ 08:42:12 #60
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160828410
Nora is nog steeds geen doorslaper, maar is wel beter gaan slapen nu ze in een groot bed ligt.
In het begin kwam ze er wel uit 's nachts, stond ze ineens aan ons bed, maar nu roept ze me (of huilt, als ze heeft gedroomd meestal).

Ik lig alleen wel elke nacht vanaf halverwege de nacht bij haar in bed. Ik weet niet of je dat wel een oplossing vindt :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160828415
LB _O- :D

Burdie, misschien is hij er juist aan toe om ook in een groot bed te slapen, net zoals jullie?
Maar snap het gevoel wb averechts werken, daar ben ik hier ook bang voor :'). Geen idee wanneer we 'moeten' overstappen.
pi_160828420
LB O+ _O-
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 maart 2016 @ 08:55:08 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160828500
Ja, kuiken zegt wel eens dat hij een ander bed wil. En eens moet het gebeuren hè :').
(Het bed staat al klaar in de opslag, maar ik vind het toch een dingetje.)
KuikenGuppy
  maandag 21 maart 2016 @ 09:00:26 #64
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_160828529
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:55 schreef Burdie het volgende:
Ja, kuiken zegt wel eens dat hij een ander bed wil. En eens moet het gebeuren hè :').
(Het bed staat al klaar in de opslag, maar ik vind het toch een dingetje.)
En beide bedjes neerzetten zodat je even kan testen?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 21 maart 2016 @ 09:05:02 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160828565
Dan denk ik dat we de hele nacht elke twee uur een kind van bed 1 naar bed 2 kunnen verhuizen en weer terug :').
KuikenGuppy
pi_160828619
Ik ben juist bang voor het moment dat je wakker wordt 's nachts, je doet je ogen open en mini staat je aan te staren _O-
  maandag 21 maart 2016 @ 09:15:43 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160828655
Ik denk dat wij zo'n deurhekje voor zijn kamer doen dan :P.
KuikenGuppy
  maandag 21 maart 2016 @ 09:25:50 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160828762
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:11 schreef GotC het volgende:
Ik ben juist bang voor het moment dat je wakker wordt 's nachts, je doet je ogen open en mini staat je aan te staren _O-
Dat is wel wat freaky ja :')
pi_160828848
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:11 schreef GotC het volgende:
Ik ben juist bang voor het moment dat je wakker wordt 's nachts, je doet je ogen open en mini staat je aan te staren _O-
Dit gebeurt hier regelmatig. :( En dan ligt M nog gewoon in een ledikant. Hij kan er zo makkelijk uit klimmen en toch wil ik de zijkant er nog niet uithalen. Ben bang dat dat nog meer uitnodigt tot nachtelijke uitstapjes.

Toppunt was trouwens dat M naast mij lag te slapen toen S thuis kwam na een avonddienst. En ik had niets gemerkt! :') :o

Dus ook hier in de twijfelmodus.
Slapen gaat hier heel wisselend. Soms uren drama, wat inhoudt dat hij dus uit bed klimt, ik een huilende peuter weg moet leggen en kalmeren. Ik blijf dan tot hij helemaal rustig is en weer slaapt. Maar dat dan x10. Ik kan er ook niet achter komen waar hij wakker van wordt.
Want als hij bij ons slaapt dan wordt hij nauwelijks wakker. En ik kan hem ook slapend vanuit de auto in bed leggen bijvoorbeeld dus hij is niet perse een lichte slaper.
  maandag 21 maart 2016 @ 09:36:09 #70
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160828863
Dan zou ik een peuterbed doen want dan kan je er eventueel naast gaan liggen en weer wegsneaken :Y
pi_160828894
Och ja dat eruit klimmen :D Knap hoe ze dat doen he? Geruisloos ook, ik had een flinke *BAM* verwacht.
T. heeft het maar 2x gedaan. Ik stond naast z'n kamer en hoorde niks! Wel even gezegd dat dat niet de bedoeling was en sindsdien doet hij het niet meer.

Ik zou als ik jou was wel voor een peuterbed gaan Mabawa :Y
pi_160828901
Hier komt sowieso geen peuterbed. Zijkant gaat uit het ledikant en ik hoop dat M daar nog lang in past. Daarna 1 persoonsbed. Vindt peuterbed een vrij zinloze overstap voor ons. Enige reden zou zijn dat we tegen die tijd nog steeds hier wonen, dan moet het misschien wel ivm ruimte. Maar ik hoop het niet.
pi_160828960
Het was wel gezeur over mijn weekend met 2 peuters maar het was vooral leuk hoor :) Samen op de springkussen bij Monkeytown, samen door de tuin rennen, samen Timmy Time kijken en samen in bad.
Wel een enorm verschil in karakters, dat wisten we natuurlijk al maar nu weer erg duidelijk. B is een echte jongen en beweegt continu, ons nichtje is bedeesd en voorzichtig. Zo was B al 3 keer een hindernisbaan overgegaan en van een glijbaan afgegaan voordat ons nichtje 1 stap vooruit zette in de speeltuin. :D

Ik heb niet helemaal bijgelezen :@ Moet me even in 2en splitsen. Mijn vrouw werkt vandaag extra, B zou de hele dag bij mijn schoonouders zijn maar mijn schoonmoeder is ziek. Heb alle massages van de ochtend eruit moeten gooien en moet deze week daardoor ergens tussendoor onze belastingaangifte doen geloof ik. Om 13:00 start ik met werken (masseren dus) en mijn vrouw is rond 13:30 thuis dus duimen dat B netjes gaat slapen rond 12:45 zoals normaal....

Zo genoeg geklaagd :P
pi_160828962
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 08:36 schreef Burdie het volgende:
LB :D :').

Iemand een tip om van een nachtbraker weer een doorslaper te maken? :O.
Vorige keer was de oplossing een kussen in bed, zodat hij niet steeds zijn hoofd stootte aan het hoofd bord. Nu weet ik niet zo wat het probleem is, behalve dat hij alleen maar wil knuffelen en bij ons in bed wil slapen (geen optie).
Zou overstappen naar een peuterbed helpen? Ben zo bang dat het averechts gaat werken :').
Als het probleem is dat hij zich alleen voelt, zou ik idd overstappen naar een groter bed. Dan kun je bij hem liggen als hij die behoefte voelt.
pi_160828965
Ah ja, dan eerst idd zijkant eruit :)
Lastig he?
pi_160829021
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:45 schreef GotC het volgende:
Ah ja, dan eerst idd zijkant eruit :)
Lastig he?
Ja precies. Ik durf het nog even niet :P
  maandag 21 maart 2016 @ 10:38:35 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160829680
Lastig hè Mabawa. Waar het dan aan ligt...

Als we toch ervaringen aan het uitwisselen zijn :+. Komt er een einde aan "één is niet genoeg"? Als ik kuiken bijv. één koekje geef, dan is dat niet genoeg. Dan komt hij daarna zeuren om meer en houdt daar alleen na flink wat drama mee op. Dan geef ik hem dus liever niks, heeft hij de lol van dat koekje niet, maar ook niet het drama daarna. Zelfde geldt ook voor niet-materiele dingen trouwens. Als we gaan wandelen is dat nooit lang genoeg, auto rijden moet altijd nóg langer, stoeien moet altijd nóg een keer, in bad zitten duurt nooit lang genoeg, etc.
KuikenGuppy
pi_160830132
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:34 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Dit gebeurt hier regelmatig. :( En dan ligt M nog gewoon in een ledikant. Hij kan er zo makkelijk uit klimmen en toch wil ik de zijkant er nog niet uithalen. Ben bang dat dat nog meer uitnodigt tot nachtelijke uitstapjes.

Hier was het peuterbed juist de oplossing! W klom vaak uit haar ledikant, maar sinds ze haar bed heeft eigenlijk nooit meer.. Ze heeft het bedje zelf uitgezocht in de IKEA (denkt ze zelf iig) en geholpen met in elkaar zetten en was zo trots als een pauw.
het oude bedje stond voor de zekerheid nog op haar kamer en werd als een soort van box gebruikt. Dreumes zat er af en toe in bij het naar bed brengen. Nu niet meer eigenlijk.

Peuter wil nu echt alles zelf doen. Pyama zit wel eens achterstevoren en de schoenen aan de verkeerde voeten. (Ze wordt héél boos als we haar er op wijzen. Dus we laten het gewoon en ze merkt het vanzelf wel, of niet)..
pi_160830183
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:38 schreef Burdie het volgende:
Lastig hè Mabawa. Waar het dan aan ligt...

Als we toch ervaringen aan het uitwisselen zijn :+. Komt er een einde aan "één is niet genoeg"? Als ik kuiken bijv. één koekje geef, dan is dat niet genoeg. Dan komt hij daarna zeuren om meer en houdt daar alleen na flink wat drama mee op. Dan geef ik hem dus liever niks, heeft hij de lol van dat koekje niet, maar ook niet het drama daarna. Zelfde geldt ook voor niet-materiele dingen trouwens. Als we gaan wandelen is dat nooit lang genoeg, auto rijden moet altijd nóg langer, stoeien moet altijd nóg een keer, in bad zitten duurt nooit lang genoeg, etc.
Hier hielp het om het van te voren uit te leggen wat je dillema is en bij de tijdsgebonden dingen om van te voren uit te leggen wanneer het stopt en dat dan nog een keer op tijd aan te kondigen. Maar het heeft ook wat tijd nodig vrees ik..
Hier zijn we even in een rustige periode beland. Peuter en dreumes gaan ineens allebei goed en ook een stuk beter samen!
pi_160832830
Burdie, wat betreft bed en slaapgedoe heb ik geen tips of ideeën. Bij I is het volgens mij zo dat juist haar ledikantje haar de geborgenheid geeft die ze nodig heeft, dus overstappen zie ik nog niet snel gebeuren.

Wat betreft het nooit genoeg. Dat is hier niet bij alles maar wel bij ergens weggaan (speeltuin bijv), of bij boekjes lezen (vooral bij het naar bed gaan). Het helpt het beste bij ons als we heel duidelijk alles aankondigen en ook consequent handelen. I is helemaal gek van boekjes lezen, dus nemen we daar ook echt de tijd voor, maar altijd drie boekjes; niet meer of minder. En dan zeggen we ook steeds dingen als: 'dit is nu het tweede boekje, hierna kunnen we nog een boekje lezen.' Zodra we daar zelf een keer vanaf wijken, merk je meteen dat het naar bed gaan lastiger gaat.

Het is af en toe veel uitleggen en veel duidelijk uitspreken bij alles wat ik doe over wat ze kan verwachten, over hoe en wat. En soms is er even boosheid of drama. Dat hoort er dan bij en ik maak me daar niet zo druk (meer) om. Het is gewoon onderdeel van die grenzen leren, en leren dat dingen die je leuk vindt ook weer kunnen eindigen. Geeft niet, dat 'drama' is haar goed recht.

Maar het drama is nu veel minder heftig dan pakweg een half jaar of een jaar geleden en het duurt ook niet zo lang. Dat scheelt enorm. Voorheen kon ze er in blijven hangen, nu is het even kort en krachtig. Hoe gaat dat bij kuiken?

Wij waren vanochtend als enigen in de speeltuin in het bos en we hebben een eekhoorntje gezien. O+ !
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160839358
Franny, wat leuk is dat zeg O+

Vandaag moest ik naar de tandarts en Riley ging mee. Zij wilde ook op de stoel liggen. Tandarts mocht ook echt in haar mond kijken en hij liet ons (mijn zus en mij) ook kijken.
Ze kreeg alleen een driftbui toen we weggingen. Tandarts merkte toen heel droog op dat hij het eigenlijk vooral andersom meemaakt. Driftbui bij binnenkomst en blij kind bij weggaan :D
  maandag 21 maart 2016 @ 19:42:53 #82
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160841193
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:18 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Thnx! Hoe lang duurde dat ongv bij S?

LB :D _O-
Ik weet het niet precies meer. Volgens mij was het rond de 8-10 weken na de geboorte op zn hoogtepunt en toen heeft mn vriend ook vrij genomen omdat ik het echt niet meer trok (moet wel zeggen dat Suus s nachts ook de hele nacht rechtop moest worden gehouden dus slaapdeprivatie speelde ook wel mee)

In mijn herinnering werd het toen geleidelijk beter en vanaf een maand of 5-6 flink beter.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het wel een beetje met ups en downs gaat. Paar maandjes terug speelden ze wel leuk samen en de laatste weken maken ze als we thuis zijn echt alleen maar ruzie. Ze willen precies alles wat de ander heeft wat (mee)spelen best moeilijk maakt. En dat verdelen van de aandacht blijft regelmatig wel pittig. Maar jij wordt er dus wel beter in om te schipperen en ook jullie oudsten zullen wel door deze fase heen komen :*

Als het lukt, probeer regelmatig uitjes 1 op 1 in te plannen met de oudste. Ik merkte in elk geval bij Sil dat hem dat enorm veel goed deed en dat ik zelf zo ook weer een paar uurtjes mijn zoon 'terug had'.

Maar t is gewoon ronduit kut als je er middenin zit :{
pi_160841884
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 09:15 schreef Burdie het volgende:
Ik denk dat wij zo'n deurhekje voor zijn kamer doen dan :P.
Hebben wij bij jan ook heel lang gehad, spock is laatst naar berlijn geweest en toen ben ik begonnen met jan zijn hekje er voor weg te laten dat hij zelf bij mij kon komen. Sinds dien staat hij bij Teun er tussen dat Jan niet bij Teun kan komen
Ik hoor hem ook gelijk op een of andere manier ben ik gelijk wakker. Doe ik natuurlijk alsof ik slaap dan tikt hij op mijn neus (en bedankt spock) of geeft hij een kusje. Mamas worden wakker van kusjes heb ik hem geleerd _O-

Hij blijft op zijn kamer meestal en roept of hij mag komen. Als nijntje wakker is komt hij er aam rennen mamaaaa nijntje is wakker O+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:56:38 #84
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160850176
Even een vraag over de driftbuien;

Meestal gaan ze van 0 naar 100 in 2 seconden, maar soms zie ik ze ook duidelijk aankomen. Dan begint het met iets boos weggooien en gaat ze op de grond zitten trappelen of draaien. Dan lukt het wel eens om haar af te leiden, maar ik vraag me af of dat 'goed' is. Van mij mag ze wel boos of gefrustreerd zijn als bijvoorbeeld iets niet lukt, maar als ik haar laat gaan dan eindigt het in een hysterische huilbui waarbij ik haar niet kan bereiken. Dan roept ze wel mama terwijl ze haar armen uitsteekt, maar als ik dan te dichtbij kom rent ze boos huilend weg. Dat herhaalt zich een aantal keer totdat ze uiteindelijk een beetje kalmeert en zich wel laat oppakken.

Beide dingen voelen niet zo goed. Als ik haar afleid (als dat lukt) dan heb ik het idee dat de emotie toch een beetje blijft sluimeren en later alsnog eruit komt. Maar als ik haar laat gaan dan wordt ze echt hysterisch en het ziet er zo zielig uit -O-

Vandaag probeerde ik er over te praten toen ik het zag aankomen (emotie benoemen enzo, dat werkte voorheen nog wel), maar dat heeft hetzelfde effect als haar gewoon laten gaan.

Wat is jullie visie hierin? Hoe doen jullie dat?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160850709
Onze peuter rent tegenwoordig naar de gang en als je haar achterna komt zegt ze dat ze alleen wil zijn. Dat laat ik dus maar gaan. (Is vooral als ze boos is omdat ze zelf iets "fout"gedaan heeft). Na een tijdje kijk ik dan om het hoekje en dan is het meestal weer goed, of ze komt zelf alweer terug met een heel verhaal. Als ik haar toch meteen probeer te troosten wordt het ook alleen maar erger.. (en inderdaad bij afleiden blijft het een beetje hangen en komt het heel snel weer, bovendien werkt afleiden meestal niet hier)
bij pijn door stoten oid kan ik haar trouwens wel meteen troosten..
Dreumes is ook heel heftig met boos zijn en die wil ook tegelijk wél en níet opgetild worden. Daar ben ik ook nog niet helemaal uit. Eerst ging hij hard met zijn hoofd tegen iets hards slaan, dat doet hij tegenwoordig (meestal) niet meer gelukkig. Maar dé handleiding heb ik helaas nog niet..
pi_160855991
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 08:56 schreef Sylver_ het volgende:
Even een vraag over de driftbuien;

Meestal gaan ze van 0 naar 100 in 2 seconden, maar soms zie ik ze ook duidelijk aankomen. Dan begint het met iets boos weggooien en gaat ze op de grond zitten trappelen of draaien. Dan lukt het wel eens om haar af te leiden, maar ik vraag me af of dat 'goed' is. Van mij mag ze wel boos of gefrustreerd zijn als bijvoorbeeld iets niet lukt, maar als ik haar laat gaan dan eindigt het in een hysterische huilbui waarbij ik haar niet kan bereiken. Dan roept ze wel mama terwijl ze haar armen uitsteekt, maar als ik dan te dichtbij kom rent ze boos huilend weg. Dat herhaalt zich een aantal keer totdat ze uiteindelijk een beetje kalmeert en zich wel laat oppakken.

Beide dingen voelen niet zo goed. Als ik haar afleid (als dat lukt) dan heb ik het idee dat de emotie toch een beetje blijft sluimeren en later alsnog eruit komt. Maar als ik haar laat gaan dan wordt ze echt hysterisch en het ziet er zo zielig uit -O-

Vandaag probeerde ik er over te praten toen ik het zag aankomen (emotie benoemen enzo, dat werkte voorheen nog wel), maar dat heeft hetzelfde effect als haar gewoon laten gaan.

Wat is jullie visie hierin? Hoe doen jullie dat?
Moeilijk. Ik heb dit laatst een keertje meegemaakt. Toen lag I hysterisch te huilen op de grond en ze wilde niet aangeraakt worden. Ik bleef naast haar zitten en uiteindelijk kwam ze wel naar me toe. Ik wist ook niet wat ik anders kon doen. Niets behalve haar laten merken dat we (mijn vriend was er ook bij) bij haar blijven en er voor haar zijn. Het lijkt me dat het een fase is en dat je nu eenmaal beperkt bent in het sturen van deze dingen.

Het enige wat ik nog kan bedenken, is er met haar over praten op een moment dat ze rustig is. Ik weet niet of je al een beetje gesprekjes met haar kunt voeren? Dan met haar praten over wat er gebeurt als ze boos of verdrietig is? Ik merk nu bijvoorbeeld dat I er zelf eigenlijk vrij laconiek en rustig op terugkijkt. Dan zegt ze bijvoorbeeld: "I boos. I huilen. Nu blij. Mama ook blij?"
Dus ik heb zelf wel eens het idee dat het op ons meer impact heeft dan op haarzelf. Het is voor haar gewoon een manier om haar emoties te ervaren, te uiten, en dat is dan soms voor ons gevoel even vrij extreem.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 22 maart 2016 @ 20:55:26 #87
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160870211
Nora rent tegenwoordig ook vaak naar de gang, maar ik volg haar dan wel altijd. Alleen blijf ik dan wel op een afstandje, want het wordt idd alleen maar erger als ik haar te snel wil troosten.

Er op een later moment over praten doen we idd vaak, Franny. Vooral omdat het met inmiddels duidelijk is dat op het moment suprême niet handig is om uit te leggen dat ze niet met het porseleinen servies moet gooien :P
En ik heb ontdekt dat als ik een knuffel of pop aan haar laat vragen wat er aan de hand was, dat ik veel meer uitleg krijg. Dus ik praat nu vaak via Teddy of Baby met Nora :+

Op het moment dat ik het zie aankomen ben ik vaak al te laat, ik kan dan eigenlijk niks meer doen of zeggen om het om te buigen. Achja, het is vast een fase :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160871341
Hier speelt ze t trouwens s avonds vaak na in haar bedje. Dan hoor je popje praten ( "piepstemmetje") en geeft ze zelf antwoord. Laatst hoorden we:"schopschop" nee, je mag niet schoppen! "Schopschop" stop popje, nee, dat mag niet, ga maar aaien! "Aaiaai, lieve W" ha popje, wat leuk he?
Zo horen we dus achteraf nog vaak wat er overdag is gebeurd
pi_160881361
Ja mooi he, watmoetikkiezen, dat is de laatste tijd hier ook zo. Soms sta ik echt te luisteren om te horen wat ze allemaal zegt. Je hoort ook duidelijk de conditionering terug. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160881365
Vandaag onze laatste dag met een peuter in huis. :o

Wat een groei maken ze in 2 jaar tijd, die kindjes O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:50:08 #91
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160891475
Leuk is dat he, watmoetikkiezen. Ik hoor idd ook vaak mezelf terug. Sommige dingen moet ik echt anders formuleren kwam ik achter ;)


Oeh Kuukske, bij een kleuter!
Fijne verjaardag morgen!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:52:40 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160891543
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:27 schreef Franny_G het volgende:
Ja mooi he, watmoetikkiezen, dat is de laatste tijd hier ook zo. Soms sta ik echt te luisteren om te horen wat ze allemaal zegt. Je hoort ook duidelijk de conditionering terug. :+ .
Haha, ja je hoort jezelf soms terug :+.
Ik vind het wonderlijk hoeveel fantasie ze op deze leeftijd al hebben O+.

Kuuks, alvast gefeliciteerd!
KuikenGuppy
pi_160897377
Vertelde t aan mijn moeder en nu kreeg ik van haar een heel stuk geschreven tekst wat ze van mij ooit zittend voor mijn kamerdeur had opgeschreven. Superleuk!
Nu zat ik vanavond dus klaar met pen en papier bij de babyfoon, dacht dan zet ik t later in haar fotoboek.. Valt ze zonder iets te zeggen in slaap... morgen nog maar eens proberen..
pi_160897783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:38 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Vertelde t aan mijn moeder en nu kreeg ik van haar een heel stuk geschreven tekst wat ze van mij ooit zittend voor mijn kamerdeur had opgeschreven. Superleuk!
Nu zat ik vanavond dus klaar met pen en papier bij de babyfoon, dacht dan zet ik t later in haar fotoboek.. Valt ze zonder iets te zeggen in slaap... morgen nog maar eens proberen..
Oh wat leuk! De mijne hebben niet echt verhalen voordat ze gaan slapen tegen de knuffels

Ik schrijf wel regelmatig dingen op. Vandaag telde Jan gewoon foutloos tot 10 later nog weer tot 8 (poten tellen van een vogelspin brr ja mooi hoor lieffie)
Verder zat hij vandaag in de auto ik woon in apeldoorn, dus ik dacht kijkem hoe ver hij komt; en hoe heet de straat? Boswachtersveld ja daar woon ik! :o
  donderdag 24 maart 2016 @ 07:23:12 #95
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_160903630
Gefeliciteerd met je kleuter, Kuukske! *O*

Wat leuk dat ze dat heeft opgeschreven, Kies.
Ik schrijf wel grappige woordjes van Nora op (zoals stofschuiven), misschien ook maar eens gesprekjes opschrijven :)

Goitske, echt tellen? Wat goed! Nora kan wel tot 20 'tellen' en van 10 naar 1, maar dat is gewoon een versje opzeggen. Met echt tellen komt ze nog niet verder dan 2, soms 3 maar meestal is het vanaf 3 al gewoon '1, 2, ... veel' :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_160904032
Kuukske gefeliciteerd met jullie kleuter *O*
pi_160906512
Gefeliciteerd Kuukske! Een kleuter *O*

Wat een leuke verhalen allemaal over de fantasien en verwerkingen van jullie peuters!
Mijn vrouw praatte altijd op het toilet schijnbaar. Met 2 oudere broers en 1 oudere zus kwam ze aan tafel maar niet aan de beurt dus ging ze na het eten naar het toilet en vertelde daar hele verhalen.
Wij mogen van B niet praten aan tafel overigens. 'Nee mama, stil zijn!' zo zeg maar.

Gisteren een oppasmeisje, nou ja vrouw van 26, over de vloer gehad. 17 april een oppasavond als proef. Ben benieuwd! Gisteren toen ze kwam kennismaken was B peuterzilla, gillen, niets willen etc etc. Die bui was er al voordat zij binnenkwam overigens. :{ Dus ze heeft hem meteen op zijn ergst gezien....
pi_160909774
Bedankt allemaal! :D

Het is heerlijk, die peutertijd. Geniet ervan. Kindjes worden zo wijs O+. Hij was trots op alle slingers en ballonnen vanmorgen :D. O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_160927702
exode, spannend, een oppas. Het is wel fijn, ik ben blij met de oppas die wij hebben.

Kuukske, van harte!

Vanochtend ging hier een blij meisje naar het kdv, verkleed als 'kokulijntje'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_160927796
Ooh Franny. O+ wat een lief kokulijntje.
S. 2014
J. 2016
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')