Op mensen neerkijken vanwege een generalisering is toch toegestaan, als ik jouw posts hier goed lees?quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zijn dure uitstapjes voor werklozen. Lijkt me sterk. Ook wel onnodig om iedereen die zich schandalig gedraagt het predicaat werkloos mee te geven.
sterker nog ik trek gewoon alles uit.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:12 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Joh. Trek een rokje aan en ga een half uurtje demonstreren.
Goed idee.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:14 schreef matthias24 het volgende:
[..]
sterker nog ik trek gewoon alles uit.
Oh je ziet er een paar langsrijden en generaliseert dit gelijk naar de hele groep....quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar? In de achterhoek?
Hier in R'dam rijden ze nu lekker in hun scootmobiel op weg naar het hangbankje voor een pauperpilsje in de zon.
tuurlijk...quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:16 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat bedelen doen die vrouwtjes toch echt zelf, vernederend misschien, maar bedelen is nog altijd een keuze.
Probleem bij Roma's is juist dat zij er bewust voor kiezen om geen onderdeel van onze cultuur te willen zijn. Die mensen willen helemaal geen baan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:13 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja hoor! en wat voor werk dan.
jonge! er is helemaal geen werk voor hun ik weet dat toch. in portugal heb ik vaak genoeg bedelaars gezien en denk maar niet dat die aan een baan kunnne komen. je word gewoon niet aangenomen klaar!
Sommige mensen vinden dat je bedelaars en zakkenrollers met alle respect moet behandelen terwijl ze jou je geld aftroggelen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:16 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zie het filmpje nu pas, nadat ik op de radio over dit incident hoorde. Maar ik zie eigenlijk weinig schokkends, alleen wat bedelende Roma vrouwen die vervolgens wat muntjes toegeworpen krijgen.
Nou nou, wat erg, ik denk dat die Roma vrouwen er wel blij mee zijn, hoeven ze iets minder zakken te rollen.
Dat bedelen doen die vrouwtjes toch echt zelf, vernederend misschien, maar bedelen is nog altijd een keuze.
En uitbetaald krijgen in muntjes voor de deur?quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Probleem bij Roma's is juist dat zij er bewust voor kiezen om geen onderdeel van onze cultuur te willen zijn. Die mensen willen helemaal geen baan.
ik hoop dat die voetvalspelers zelf ooit eens bedelaar worden. dan kunnen ze voelen hoe vervelend dat wel niet is. en dan ga ik hun zelf bekogelen met een hoop muntjes.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:18 schreef agter het volgende:
Het is altijd genieten om te zien hoe Neerlands hoop in bange dagen zich gedraagt in het buitenland.
En waarom gedragen ze zich zo voor geld? Omdat ze dat geld nodig hebben, want op andere manieren kunnen ze blijkbaar niet in hun onderhoud voorzien. Dan is het niet zo makkelijk om weg te lopen van geld, en blijft het op zijn minst respectloos om mensen een beetje te laten dansen en zich raar te laten gedragen voor een een handjevol wisselgeld.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enige reden waarom dat filmpje is gemaakt, is omdat deze bedelaars zich graag zo gedragen voor wat geld. Als ze het vervelend vonden, hadden ze simpelweg weg kunnen lopen. Beetje vreemd om vervolgens de supporters te gaan betichten van vrouwenhaat.
Vooralsnog hebben die jongens meer geld gedoneerd aan de bedelaars dan jullie in je hele leven zullen doen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:18 schreef agter het volgende:
Het is altijd genieten om te zien hoe Hollands hoop in bange dagen zich gedraagt in het buitenland.
Ik snap niet hoe relevant het is of die supporters wel of geen werk hebben in deze discussie. Een club volgen tot in het buitenland aan toe wordt echt lastig met een uitkering, dus ik snap de relatie niet zo goed met het werkloos zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Op mensen neerkijken vanwege een generalisering is toch toegestaan, als ik jouw posts hier goed lees?
Voetbalsupporters die alleen naar thuiswedstrijden gaan echter, dat is een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe relevant het is of die supporters wel of geen werk hebben in deze discussie. Een club volgen tot in het buitenland aan toe wordt echt lastig met een uitkering, dus ik snap de relatie niet zo goed met het werkloos zijn.
De meeste Nederlandse clubs die Europees voetbal halen zijn na 1 uitwedstrijd al klaar. Zeker in het hoge noorden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Oh je ziet er een paar langsrijden en generaliseert dit gelijk naar de hele groep....
Ik ga er maar vanuit dat ik veel meer voetbalsupporters dan jou ken, van onze vaste groep van 40 zuipende uitwedstrijd bezoekende kerels was er bijvoorbeeld geen één werkloos. Als bijstandtrekker is het ook niet te betalen om de Europese uitwedstrijden te bezoeken. Even een paar honderd Euro kapotslaan in 2 dagen. En dat dan meerdere uitwedstrijden achter elkaar.
daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En waarom gedragen ze zich zo voor geld? Omdat ze dat geld nodig hebben, want op andere manieren kunnen ze blijkbaar niet in hun onderhoud voorzien. Dan is het niet zo makkelijk om weg te lopen van geld, en blijft het op zijn minst respectloos om mensen een beetje te laten dansen en zich raar te laten gedragen voor een een handjevol wisselgeld.
Geef ze gewoon geld of niet, maar ga niet doen alsof jij, omdat je toevallig een paar centen meer hebt, het recht hebt om mensen op deze manier te behandelen. Dat is gewoon sneu gedrag.
Jouw soort volk, zo te lezen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Vooralsnog hebben die jongens meer geld gedoneerd aan de bedelaars dan jullie in je hele leven zullen doen.
En die gasten kennende zullen ze eerder voor vrouwen in de bres springen dan laffe toetsenbordridders.
De meeste Roma worden vanaf de wieg tot het graf opgevoed met bedelen, bedriegen en stelen. Dat is best tragisch, maar helaas wel een feit.quote:
ja maar dan hoeven ze toch niet vernedert te worden en uitgelachen te worden. wat is dit nou weer voor poepchineeserij. of je geeft ze geld op een fatsoenlijke manier. of je geeft ze gewoon helemaal geen geld en laat ze met rust. maar ga ze niet pesten uitlachen en ze bombanderen met muntjes.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:24 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
De meeste Roma worden vanaf de wieg tot het graf opgevoed met bedelen, bedriegen en stelen. Dat is best tragisch, maar helaas wel een feit.
Dit dus, daarom heb ik meestal weinig medelijden met deze mensen. Al vind ik het wel wat droevig dat Roma kinderen eigenlijk niet eens een kans krijgen op scholing en dergelijke, omdat de familie dat dwarsboomt. Dus die groeien weer precies hetzelfde op en zo hou je alles in stand.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Probleem bij Roma's is juist dat zij er bewust voor kiezen om geen onderdeel van onze cultuur te willen zijn. Die mensen willen helemaal geen baan.
En niet te vergeten dat ze altijd jammeren over dat ze niet als gelijkwaardig worden gezien, dat we hen niet toestaan om illegaal overal te kamperen, dat het niet anders kan dan als je ergens illegaal bent om te roven en te stelen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:24 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
De meeste Roma worden vanaf de wieg tot het graf opgevoed met bedelen, bedriegen en stelen. Dat is best tragisch, maar helaas wel een feit.
Wat hebben de spelers nou weer gedaan?quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:20 schreef matthias24 het volgende:
ik hoop dat die voetvalspelers zelf ooit eens bedelaar worden. dan kunnen ze voelen hoe vervelend dat wel niet is. en dan ga ik hun zelf bekogelen met een hoop muntjes.
Het is maar wat je vernedering noemt, die vrouwen doen kunstjes voor geld. Bijvoorbeeld dat opdrukken wat zo'n Roma vrouw deed, kwam omdat ze een PSV supporter na ging doen. Er gingen ook wat PSV-ers breakdancen. Toen gingen ze dat ook na apen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:26 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar dan hoeven ze toch niet vernedert te worden en uitgelachen te worden. wat is dit nou weer voor poepchineeserij. of je geeft ze geld op een fatsoenlijke manier. of je geeft ze gewoon helemaal geen geld en laat ze met rust. maar ga ze niet pesten uitlachen en ze bombanderen met muntjes.
ik kots ze niet uit hoor. weetje wel hoeveel geld ik al heb gegeven aan daklozen (ook roma's) in portugal. heel veel geld igg.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat hebben de spelers nou weer gedaan?
Wel een beetje hypocriet om hier zo'n drama van te maken, terwijl ze sowieso overal ongewenst zijn en worden uitgekotst.
Maar goed, netjes is het niet. Het blijven mensen.
Jaag ze dan gewoon weg.
Gefeliciteerd, je houdt de bedelcultuur in stand met je bijdrage.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:30 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik kots ze niet uit hoor. weetje wel hoeveel geld ik al heb gegeven aan daklozen (ook roma's) in portugal. heel veel geld igg.
In Duitsland waren ze ook verontwaardigd. In Frankrijk ook. In Engeland ook. Het heeft overal de kranten gehaald.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Los van de verwerpelijkheid van de daad zelf is de verontwaardiging van de Spanjaarden redelijk hypocriet te noemen. Zelf zijn ze natuurlijk dol op Roma en is er nooit een probleem tussen Spanjaarden en Roma.
Er lijkt mewel een fundamenteel verschil te bestaan tussen bedelaars en zakkenrollers. Bedelaars doen niets verkeerd.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden dat je bedelaars en zakkenrollers met alle respect moet behandelen terwijl ze jou je geld aftroggelen.Als je dat niet doet, ben je een vuile vrouwenhater!!
ik zeg nee. dit is gewoon vernederent.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:28 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het is maar wat je vernedering noemt, die vrouwen doen kunstjes voor geld. Bijvoorbeeld dat opdrukken wat zo'n Roma vrouw deed, kwam omdat ze een PSV supporter na ging doen. Er gingen ook wat PSV-ers breakdancen. Toen gingen ze dat ook na apen.
Natuurlijk is het wat achterlijk gedrag, maar ook niet veel meer dan een dolletje, kom op zeg.
Er waren toch helemaal geen spelers bij simpele ziel, allemachtig zeg.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:32 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik zeg nee. dit is gewoon vernederent.
eej en trouwens!! die voetbaspelers verdienen toch zoveel dus ze hadden best wat meer geld kunnen geven inplaats dat ze op hun dikke reet zitten en muntjes gooien en die vrouwen aan het uitlachen waren.
nou weetje hier in nederland valt het echt reuse mee maar in portugal is het gewoon heel erg triest om te zien... dus ja dan krijg ik wel een steek in me hart dan. en dan moet ik gewoon veel geld geven aan die mensen want anders kan ik de hele dag niet meer goed nadenken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je houdt de bedelcultuur in stand met je bijdrage.
Roma's zijn (helaas) vaak beide.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Er lijkt mewel een fundamenteel verschil te bestaan tussen bedelaars en zakkenrollers. Bedelaars doen niets verkeerd.
Dus omdat bedelaars soms ook zakkenrollers zijn, is het ok om bedelaars zonder meer als vuilnis te behandelen?quote:
Dat is wel zo makkelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Dus omdat bedelaars soms ook zakkenrollers zijn, is het ok om bedelaars zonder meer als vuilnis te behandelen?
Ik zou deze bedelaars zelf ook niet zo behandelen en raad dat ook niemand aan, maar ik voel ook geen sterke drang om de bedelaars die zich zo gedragen als in bovenstaand filmpje te vousvoyeren, nee. Zeker omdat ik weet dat het personen zijn die willens en wetens ervoor kiezen om op minder eervolle manieren aan hun geld te komen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Dus omdat bedelaars soms ook zakkenrollers zijn, is het ok om bedelaars zonder meer als vuilnis te behandelen?
Lijkt me niet. Maar het verklaart wel waarom niet iedereen even verontwaardigd is. Het gaat hier namelijk niet om mensen die zonder benen op straat liggen maar om een groep die structureel weigert te integreren en zich als groep buitengewoon vaak schuldig maakt aan diefstal.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Je zou deze bedelaars niet met 'u' aanspreken?quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou deze bedelaars zelf ook niet zo behandelen en raad dat ook niemand aan, maar ik voel ook geen sterke drang om de bedelaars die zich zo gedragen als in bovenstaand filmpje te vousvoyeren, nee. Zeker omdat ik weet dat het personen zijn die willens en wetens ervoor kiezen om op minder eervolle manieren aan hun geld te komen.
Ik ben bekend met het fenomeen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Maar het verklaart wel waarom niet iedereen even verontwaardigd is. Het gaat hier namelijk niet om mensen die zonder benen op straat liggen maar om een groep die structureel weigert te integreren en zich als groep buitengewoon vaak schuldig maakt aan diefstal.
Je kunt wel prediken dat het allemaal even afschuwelijk is maar als jij naar Italië of Spanje gaat, durf ik er wel een tientje om te verwedden dat jij in een boog om die mensen heen loopt. Ik was ooit zo naïef om dat niet te doen. Gelijk m'n zakken gerold. Gelukkig alleen een kaart van Rome, dus ik ben blij voor ze dat ze nu weten waar de metro is.
Toen ik een keer met mijn ouders op vakantie was in Griekenland of Spanje wilde mijn broer een oude zwerver die op de grond zat ook wat geld geven. Het was een beetje sneu wat hij was oprecht aangedaan, het was ook zijn eigen zakgeld en hij was heel ongemakkelijk met de situatie, hij was 13 of zo, dus hij wilde zo snel mogelijk zijn goede daad doen en dan snel weer weg. En toen was er nog een misverstandje in de nonverbale communicatie met die bedelaar en gooide hij dat muntje met een pisboogje van een meter naar die man, die het daarna opraapte. Mijn pa zag dat en was echt woest en mijn broer schaamde zich uit zichzelf al dood voor zijn onhandigheid, dus toen moest hij voor de ogen van het hele plein met terrassen en het schaamrood op de kaken nederig terug naar die man om een volgend stuk uit zijn zakgeld hem deze keer netjes in de hand te drukken en zijn excuses te maken. Die heeft echt nooit meer onbeschoft tegen een arme gedaan.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:26 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar dan hoeven ze toch niet vernedert te worden en uitgelachen te worden. wat is dit nou weer voor poepchineeserij. of je geeft ze geld op een fatsoenlijke manier. of je geeft ze gewoon helemaal geen geld en laat ze met rust. maar ga ze niet pesten uitlachen en ze bombanderen met muntjes.
Deed mijn wel met een straatkrantverkoper, een kerel van onder de 40 terwijl ze zelf 65 was of zo. Ook gewoon even kort een praatje maken over hoe het met de zaken ging die dag.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je zou deze bedelaars niet met 'u' aanspreken?
ja daar heb je idd wel gelijk in. die suporters zijn waarschijnlijk niet vaak gecorrigeerd in hun gedrag en dan krijg je dus dit soort streken.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toen ik een keer met mijn ouders op vakantie was in Griekenland of Spanje wilde mijn broer een oude zwerver die op de grond zat ook wat geld geven. Het was een beetje sneu wat hij was oprecht aangedaan, het was ook zijn eigen zakgeld en hij was heel ongemakkelijk met de situatie, hij was 13 of zo, dus hij wilde zo snel mogelijk zijn goede daad doen en dan snel weer weg. En toen was er nog een misverstandje in de nonverbale communicatie met die bedelaar en gooide hij dat muntje met een pisboogje van een meter naar die man, die het daarna opraapte. Mijn pa zag dat en was echt woest en mijn broer schaamde zich uit zichzelf al dood voor zijn onhandigheid, dus toen moest hij voor de ogen van het hele plein met terrassen en het schaamrood op de kaken nederig terug naar die man om een volgend stuk uit zijn zakgeld hem deze keer netjes in de hand te drukken en zijn excuses te maken. Die heeft echt nooit meer onbeschoft tegen een arme gedaan.
Kortom, het is ook gewoon een kwestie van opvoeding. Een aantal van deze supporters zullen naar aanleiding van deze beelden thuis nog wel wat achterstallige opvoeding/ heropvoeding krijgen.
Dit is gewoon een effect van een grote groep, dan voel je je al een stuk machtiger dan wanneer je met 3 vrienden op stap bent, aangevuld met een beste sloot alcohol.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:06 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja daar heb je idd wel gelijk in. die suporters zijn waarschijnlijk niet vaak gecorrigeerd in hun gedrag en dan krijg je dus dit soort streken.
maar ik zie op het filmpje ook duidelijk dat ze die vrouwen aan het pesten waren.
dat ze geld gooide was duidelijk niet bedoelt om hun te helpen.
Ook waar maar een beetje fatsoenlijk mens zou dit niet doen, het is en blijft tokkie gedrag van de PSV supporters.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Ophef om niks. Het zijn die Roma's die zich voor lul zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |