Dat hoeft hij niet, er zit een verschil tussen bewaken en de client erop wijzen. Ik heb het niet over bewaken en de verantwoordelijkheid; dat ligt bij de client.quote:Op donderdag 17 maart 2016 16:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nogmaals dan:
Sinds wanneer moet een hypotheekadviseur het koopproces zelf bewaken?
Ja dat is allemaal omtrent het financiële product.quote:
Ja wat is het nu?quote:Op donderdag 17 maart 2016 16:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat hoeft hij niet, er zit een verschil tussen bewaken en de client erop wijzen. Ik heb het niet over bewaken en de verantwoordelijkheid; dat ligt bij de client.
http://www.barentskrans.n(...)viseur%2012%2015.pdfquote:Op donderdag 17 maart 2016 16:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nogmaals dan:
Sinds wanneer moet een hypotheekadviseur het koopproces zelf bewaken?
Naar mijn mening staat het niet los van het financieel product. Een financieel product verkopen is één ding maar een adviseur bekijkt ook als het goed BLIJFT gaan. Wanneer zaken niet geregeld worden dient de adviseur daar in ieder geval naar te vragen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 16:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja wat is het nu?
Moet hij client informeren omtrent zaken die los staan van het financiële product en draagt hij dus verantwoording hiervoor als hij dat niet doet. Of moet hij dat niet.
Zeg Thomasju, krijg jij niet het gevoel dat je adviseur en de verkoper, onder één hoedje spelen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:54 schreef Thomasju het volgende:
Mogelijk is het SVN schuldig en/of mijn adviseur.
Waar kan ik precies advies krijgen om dit uit te zoeken?
Verbazingwekkend, maar je hebt gelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2016 16:57 schreef The_Temp het volgende:
[..]
http://www.barentskrans.n(...)viseur%2012%2015.pdf
Casus vanaf pagina 2. Oftewel: een verplichting om client tijdig te wijzen op het verstrijken van de financieringstermijn en de gevolgen (boete) daarvan.
Mua vind het wel redelijk. Het is een adviseur niet zoiets als Hypotheek24. Die verantwoordelijkheid ligt ook daadwerkelijk bij de adviseur. Maar als de adviseur alles in zijn macht heeft gedaan is hij niet verantwoordelijk. Wij moesten tekenen voor de eerlijke communicatie.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Verbazingwekkend, maar je hebt gelijk.
Maar ik vind het werkelijk van de pot gerukt.
Ik vind het wel meevallen. Een laagopgeleide 22 jarige komt bij een adviseur voor een complex product / process. De zorgplicht mag dan wel wat voorstellen m.i.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Verbazingwekkend, maar je hebt gelijk.
Maar ik vind het werkelijk van de pot gerukt.
Er mag toch verondersteld worden dat TS een contract leest voordat hij tekent en als hij dingen niet begrijpt dat hij vragen stelt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:22 schreef Underdoggy het volgende:
TS is niet handig geweest maar was ook niet op de hoogte van deze gevolgen.
Maar TS tekent een contract van ruim een ton, maar heeft dus geen idee waar hij voor getekend heeft.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het zou pas dom en raar zijn geweest als TS geen adviseur in dienst had genomen.
Niet iederen is voldoende financieel begaafd om dit goed te regelen of vooraf de gevolgen te overzien. Dit is precies de reden dat er een zorgplicht is.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er mag toch verondersteld worden dat TS een contract leest voordat hij tekent en als hij dingen niet begrijpt dat hij vragen stelt.
Huh hoezo zou ik 10% moeten betalen, wat is dit voor raars..?
"Dat is voor als jij niet binnen de hier aangegeven termijn een akkoord hebt betreffende je financiering, tot die datum kun je kosteloos afzien van de aankoop als je ons laat zien dat de financier jou niet de lening verstrekt. Mocht het allemaal wat langer duren dan kunnen we op jouw initiatief verlenging van deze termijn regelen en anders moet je van de koop afzien of een boete betalen."
Oh nu begrijp ik waar ik voor teken.
Maar deze TS geeft blijk van het feit dat het allemaal maar raar is en dat hij hier nog nooit van heeft gehoord.
Op verjaardagen hoor ik nog wel eens; 'wij hoeven gelukkig niet af te lossen op onze hypotheek tegenwoordig moet je dat we'l... tja...quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar TS tekent een contract van ruim een ton, maar heeft dus geen idee waar hij voor getekend heeft.
Echt.....
Het zal wel aan mij liggen, maar de wetgever vertroetelt mensen veel te veel.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:31 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Niet iederen is voldoende financieel begaafd om dit goed te regelen of vooraf de gevolgen te overzien. Dit is precies de reden dat er een zorgplicht is.
Zorgen voor morgen!quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Op verjaardagen hoor ik nog wel eens; 'wij hoeven gelukkig niet af te lossen op onze hypotheek tegenwoordig moet je dat we'l... tja...
Precies. Gefeliciteerd, je gaat door voor de koelkast.quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zit wel een verband in maar omgekeerd evenredig dat geloof ik dan weer niet dat zou inhouden dat huizenprijzen een factor 4 minstens kunnen zakken als de rente van 2 naar 8% gaat.
KIFID kent over het algemeen enkel restitutie van betaalde (advies)kosten toe als ik het niet mis heb.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:36 schreef phpmystyle het volgende:
die vervolgens op de financieel-adviseur verhaald kunnen worden met een KIFID procedure bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |