Het is inderdaad dat hij er volgens mij gewoon beter van wilt worden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 00:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klopt, maar er zit ook nog een menselijke kant aan de medaille. Als die verkoper al nachten niet geslapen heeft dan gaat hij alsnog zitten afwachten. Krijg wel een beetje het gevoel alsof er op de 10k wordt aangestuurd.
Juridisch heb je gelijk, TS is in gebreke gebleven. De vraag is of de verkoper het wel zo netjes heeft aangepakt of dat hem die 10k ook wel mooi uitkwam.
Ja duh.. Ik kan ook geen andere motivatie bedenken, maar dit is zijn goed recht dus waarom zou hij zijn recht niet mogen uitoefenen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:35 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Het is inderdaad dat hij er volgens mij gewoon beter van wilt worden.
Hij heeft toch verkocht voor 117.500,- of is het nu een lul omdat hij niet onmiddelijk met jullie prijs mee ging?quote:Hij wilde het huis al niet verkopen voor 117.500, omdat hij 130 vroeg, terwijl het huis maar 122 waard is.
Boeit niet, andere tijden andere prijzen.quote:Daarnaast heeft hij het huis zelf ooit gekocht voor 150,
doet hij goedquote:hij verkoopt dus met schuld, die hij op deze manier verkleint,
Hij eist ook geen hogere prijs, je mag rustig van de koop afzien en alleen de boete betalen, dit zijn verschillende bedragen voor verschillende dingenquote:maar als je met een prijs mee gaat, ga je toch niet meer eisen.
Niet zijn probleem, reden te meer voor de koper om zorgvuldig te handelen.quote:hij weet dat we financieel niet heel ruim zitten. werken ook maar bij domino's als shift managers...
Als verkoper niet kan leveren terwijl de termijnen van de voorbehouden zijn verstreken dan is de boete opeisbaar.quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:57 schreef Geralt het volgende:
Als je als verkoper de financiering van de restschuld niet op orde krijgt (omdat een polis die gekoppeld was aan het te verkopen huis niet afgekocht had mogen worden zonder verkoop van dat huis, maar dat per abuis toch enkele jaren geleden gebeurd is (ipv een andere polis)) kan je dan in gebreke gesteld worden en de koper 10% eisen?
Wat? Heeft dit iets met ts van doen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:57 schreef Geralt het volgende:
Als je als verkoper de financiering van de restschuld niet op orde krijgt (omdat een polis die gekoppeld was aan het te verkopen huis niet afgekocht had mogen worden zonder verkoop van dat huis, maar dat per abuis toch enkele jaren geleden gebeurd is (ipv een andere polis)) kan je dan in gebreke gesteld worden en de koper 10% eisen?
Niks, korte vraag die dacht ik hier wel even konquote:Op donderdag 17 maart 2016 02:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat? Heeft dit iets met ts van doen?
Ik geloof dat je het allemaal nog niet zo goed begrijpt. Dit gaat niet om een zakje knikkers, het gaat om een huis.quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:35 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Hij wilde het huis al niet verkopen voor 117.500, omdat hij 130 vroeg, terwijl het huis maar 122 waard is. Daarnaast heeft hij het huis zelf ooit gekocht voor 150, hij verkoopt dus met schuld, die hij op deze manier verkleint, maar als je met een prijs mee gaat, ga je toch niet meer eisen. hij weet dat we financieel niet heel ruim zitten. werken ook maar bij domino's als shift managers...
Als je weet dat je het niet heel breed hebt dan zit je er toch bovenop met dit soort dingen?quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:35 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Hij wilde het huis al niet verkopen voor 117.500, omdat hij 130 vroeg, terwijl het huis maar 122 waard is. Daarnaast heeft hij het huis zelf ooit gekocht voor 150, hij verkoopt dus met schuld, die hij op deze manier verkleint, maar als je met een prijs mee gaat, ga je toch niet meer eisen. hij weet dat we financieel niet heel ruim zitten. werken ook maar bij domino's als shift managers...
Als jij vindt dat het huis te duur was voor wat hij vroeg dan had je het niet moeten kopen. Je kunt de schuld wel telkens naar de verkoper schuiven maar jij bent degene die uit vrije wil het koopcontract heeft getekend, met alle daartoe horende rechten en verplichtingen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:35 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Ja, dus? Jij tekent een contract en wilt daar nu onderuit. Dikke pech voor je, had je maar moeten opletten.quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:35 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk. Vind/vond je het verstandig om met 0,0 spaargeld (jaja, je had eerst 20k, maar dat is nu allemaal op blijkbaar) een huis te gaan kopen? Er komen veel meer kosten bij kijken dan je denkt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:35 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Het is in jullie situatie niet handig geweest om dit zonder aankoopmakelaar te doen, die had hierin kunnen bemiddelen en begeleiden. Maar feit blijft dat jullie in gebreke zijn gebleven en de verkoper in het volste recht staat om dit te eisen, of hij er nou beter van zou worden of niet.quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:35 schreef Thomasju het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 maart 2016 01:35 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Je kunt prima een huis kopen in deze tijd. Echter liever niet als je geen geld, hersenen, normaal logisch denkvermogen en vaardigheden om zaken te doen hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:33 schreef hpeopjes het volgende:
Je moet ook geen huis kopen. Is het allerdomste wat je doen kunt in deze tijd.
Hoezo?quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:33 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een onzin. Huren is reteduur op dit moment.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:33 schreef hpeopjes het volgende:
Hey een jaloerse armoedzaaier.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:33 schreef hpeopjes het volgende:
Ts was waarschijnlijk nog wel in aanmerking gekomen voor sociale huur gezien de hypotheeksom en starterslening nodig hebben.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:45 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Wat een onzin. Huren is reteduur op dit moment.
Ik ben het volledig met je eens, als je begint met samenwonen kun je beter huren en later kopen met de intentie dat je voor lange tijd in dat koophuis woont.quote:Op donderdag 17 maart 2016 08:56 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ts was waarschijnlijk nog wel in aanmerking gekomen voor sociale huur gezien de hypotheeksom en starterslening nodig hebben.
Huren is niet goedkoop en voelt als geld weggooien, maar wat ben ik blij dat ik het gedaan heb. Geen restschuld bij verkoop, wat geld kunnen sparen, na een maand opzegtermijn je sleutels in kunnen leveren en nu sameb met mn vriend een tof huis gekocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |