Nee, omdat jij/vriendin en daarna eventueel adviseur nalatig was.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:00 schreef Thomasju het volgende:
financieel moest het gewoon lukken. 25 starters lening en 85 van bank. nu komt dit probleem erbij, omdat iemand nalatig was.
20 was voor een deel van huis en de kosten van notaris adviseurquote:Op woensdag 16 maart 2016 20:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou, dan heb je nu nog 10k voor de inboedel.
En lees post 29.
Dus het is op?quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:02 schreef Thomasju het volgende:
[..]
20 was voor een deel van huis en de kosten van notaris adviseur
Je kan het blijven afschuiven, maar zelf zijn jullie ook behoorlijk nalatig geweest, en wel in de communicatie richting de verkopende partij.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:00 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Zelf hebben wij 20.000 gespaard.
Zijn 7 jaar samen en wonen nu bij mijn vader opzolder, dat is geen doen.
financieel moest het gewoon lukken. 25 starters lening en 85 van bank. nu komt dit probleem erbij, omdat iemand nalatig was.
Idem.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het is gewoon opgelost.
die 10k kan TS gewoon betalen.
Dus ik stop er maar weer mee
succes ermee.
hebben we al, eerder in huur gewoont, terug naar pa gegaan omdat we 2maanden later in het nieuwe huis zouden zitten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus het is op?
Waar ga jij de meubels en verf van betalen?
Boffen jullie even, alsnog moeten jullie even hard werken de komende tijd. Succes.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:04 schreef Thomasju het volgende:
[..]
hebben we al, eerder in huur gewoont, terug naar pa gegaan omdat we 2maanden later in het nieuwe huis zouden zitten.
verf zou kado worden van mijn pa
Ik had eerlijk geen idee dat je contact moest houden met je verkoper. ik heb hem 3 keer gebeld en vanaf het moment dat we een deal hadden gesloten over de prijs. sprak hij niet meer met mij, maar moest ik maar spreken via makelaar. daarnaast ging ik ervan uit dat adviseur alles zou regelen want hij zei dat hij het op zich zou nemenquote:Op woensdag 16 maart 2016 20:04 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je kan het blijven afschuiven, maar zelf zijn jullie ook behoorlijk nalatig geweest, en wel in de communicatie richting de verkopende partij.
Tenzij de SVN ergens heeft vastgelegd dat een aanvraag altijd binnen periode X beoordeeld wordt en die termijn noemenswaardig is overschreden, zijn ze daar in elk geval niet verantwoordelijk voor wat dan ook.
En de adviseur... ik ben benieuwd waarin concreet de adviseur nalatig is geweest volgens jou.
Adviseur is in deze hypotheekadivseur of je aankoopmakelaar?quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:07 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Ik had eerlijk geen idee dat je contact moest houden met je verkoper. ik heb hem 3 keer gebeld en vanaf het moment dat we een deal hadden gesloten over de prijs. sprak hij niet meer met mij, maar moest ik maar spreken via makelaar. daarnaast ging ik ervan uit dat adviseur alles zou regelen want hij zei dat hij het op zich zou nemen
quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan loopt de schuld alleen nog maar verder op
dat hij SVN ingebreke kan gaan stellen en dat we er vrij sterk instaan omdat er aantoonbaar 4 weken vertraging is bij het SVN.quote:
Hoe kun je nou denken dat je niet even moet overleggen met de verkopende partij, als je er achter komt dat je bepaalde afspraken uit het koopcontract niet kan nakomen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:07 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Ik had eerlijk geen idee dat je contact moest houden met je verkoper. ik heb hem 3 keer gebeld en vanaf het moment dat we een deal hadden gesloten over de prijs. sprak hij niet meer met mij, maar moest ik maar spreken via makelaar. daarnaast ging ik ervan uit dat adviseur alles zou regelen want hij zei dat hij het op zich zou nemen
hypotheek adviseurquote:Op woensdag 16 maart 2016 20:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Adviseur is in deze hypotheekadivseur of je aankoopmakelaar?
Meestal niet, maar het geld wel waard als je met dit soort dingen zit. Als TS in aanmerking komt voor een toevoeging is het niet duur.quote:
Maar de SVN heeft helemaal geen standaard tijd toch waarbinnen ze garanderen dat het allemaal geregeld is. een groot gedeelte is ook afhankelijk van je eigen inbrenb.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:12 schreef Thomasju het volgende:
dat hij SVN ingebreke kan gaan stellen en dat we er vrij sterk instaan omdat er aantoonbaar 4 weken vertraging is bij het SVN.
op het moment dat die vertraging er niet was geweest was het allemaal geen probleem geweest,
dat zegt de makelaar zelf nog.
En waarom is SVN verantwoordelijk voor de gevolgen van die vermeende vertraging? Uit welke voorwaarden of overeenkomst blijkt dat SVN inderdaad 4 weken eerder jouw dossier had moeten behandelen?quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:12 schreef Thomasju het volgende:
[..]
dat hij SVN ingebreke kan gaan stellen en dat we er vrij sterk instaan omdat er aantoonbaar 4 weken vertraging is bij het SVN.
op het moment dat die vertraging er niet was geweest was het allemaal geen probleem geweest,
dat zegt de makelaar zelf nog.
"Pas op 14 maart (9 weken na het verlopen van het voorbehoud financiering, en 7 weken na de originele overdrachtsdatum) is de financiering op orde. Wanneer we hier 3 weken vertraging vanuit SVN (de oorzaak van deze situatie?) vanaf trekken, zou het appartement nog “boetevrij” hebben kunnen passeren. De schuldvraag over het hoe & waarom van deze situatie is echter iets tussen u en uw opdrachtgevers (en wellicht SVN)"
Dat is niet een beetje laatquote:Op woensdag 16 maart 2016 20:12 schreef Thomasju het volgende:
"Pas op 14 maart (9 weken na het verlopen van het voorbehoud financiering, en 7 weken na de originele overdrachtsdatum) is de financiering op orde.
Ik heb geen idee of hij juridisch gezien nalatig is geweest (zal wel niet), maar het klinkt wel als een flapdrol. Als je adviseur bent voor een 22-jarige zonder enige ervaring in het kopen van een huis, kan je hem dan niet even erop wijzen dat hij contact op moet nemen met de verkoper als er vertraging optreedt?quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:04 schreef Ivo1985 het volgende:
En de adviseur... ik ben benieuwd waarin concreet de adviseur nalatig is geweest volgens jou.
Het is iedereens eerste keer toch? Is toch logisch? Je gaat een contract met de verkoper aan.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:16 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of hij juridisch gezien nalatig is geweest (zal wel niet), maar het klinkt wel als een flapdrol. Als je adviseur bent voor een 22-jarige zonder enige ervaring in het kopen van een huis, kan je hem dan niet even erop wijzen dat hij contact op moet nemen met de verkoper als er vertraging optreedt?
Sorry hoor, maar dan ben je gewoon slecht in je vak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |