Zoals ik het lees is het jouw adviseur die de nodige steken heeft laten vallen, ik zou heel snel bij iemand anders advies inwinnen (zonder de adviseur dat te vertellen) bijv. juridische loket of rechtsbijstand.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:24 schreef Thomasju het volgende:
Nu word er gezegd door mijn adviseur, die teven heel het proces in handen kreeg van mij, dat de SVN(een instantie die de starterslening verleend) ingebrekengesteld moet worden aangezien zij aantoonbaar 3 a bijna 4 weken het werk hebben laten liggen en dus voor een maand vertraging hebben gezorgd.
Dit is pertinent onjuist. Jij bent de koper, dus jij hebt de regie. Als je geen kunde hebt hierin, moet je zorgen dat je die krijgt, je koopt geen pakje boter. Dus bel je er achteraan, of informeer per mail je hoe het ervoor staat. En als je relatie hierop stukloopt, dan zou ik nog maar eens nadenken over het kopen van een huis. Die schuld van 10.000 is nog niet eens hetgene waar de verkoper recht op heeft, hij schenkt je al 1750 euro...quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:36 schreef Thomasju het volgende:
Maar de verkoper wil er volgens mij gewoon beter van worden.
Als hij denkt slecht te slapen moest hij eens weten hoe slecht wij slapen(mijn vriend en ik), de relatie tussen ons is nu een stuk slechter geworden. We krijgen een schuld van 10.000 op ons dan en hebben hier niet eens invloed overgehad...
En dus moet hij 10.000euro opeisen, om z'n 2 maanden kosten te dekken?quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:29 schreef verita het volgende:
Ik zou even zo netjes zijn de naam van de makelaar en vooral de verkoper weg te halen, dit is niet relevant. Verder: ik vind dat ze een punt hebben, de verkoper heeft niets te maken met jouw problemen om de boel rond te krijgen.
Als je dit zo oneerlijk vindt, waarom heb je dan een voorlopig koopcontract getekend? Daar ging je akkoord met dit bedrag.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:42 schreef Thomasju het volgende:
[..]
En dus moet hij 10.000euro opeisen, om z'n 2 maanden kosten te dekken?
Dit zou je toch onmenselijk kunnen noemen? Mijn vriendin en ik zijn beiden 22, waar moeten wij 10.000,- vandaan halen.
Beste Thomasju. Onmenselijk is het zeker niet, zo werkt het in de wereld, afspraken worden gemaakt om na te komen, voor BEIDE partijen. Maar dat had je kunnen lezen in je koopcontract, daar staat namelijk haarfijn in wat er gebeurd als je te laat bent.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:42 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Dit zou je toch onmenselijk kunnen noemen? Mijn vriendin en ik zijn beiden 22, waar moeten wij 10.000,- vandaan halen.
Dat staat er over het algemeen wel in, beetje fatsoenlijke makelaar neemt ook het koopcontract nog uitgebreid met je door.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:43 schreef Peter het volgende:
Wat staat er in het koopcontract? Wat heb jij ondertekend? Dat, als jij in gebreke blijft hij geld kan eisen toch? Of heb je niet gelezen wat je getekend hebt?
Ik vind dit eigenlijk nog best netjes, ik had het volledige bedrag geeist.quote:Indien het transport op de voorgestelde datum van 22 maart plaats heeft zullen wij de boete maximeren op ¤ 10.000,- (i.p.v. ¤ 11.750,-) De helft van dit bedrag (¤ 5000,-) wordt door kopers op de dag van het transport beschikbaar gesteld om in ieder geval de directe financiële schade vanuit te kunnen voldoen. Voor de overige ¤ 5000,- wordt een schuldbekentenis opgemaakt en door de kopers bij de notaris ondertekend. Kopers zullen dit bedrag uiterlijk binnen een half jaar, na de datum van het transport, aan verkoper voldoen. Daarmee hebben kopers de tijd om de schade op u, of SVN, te verhalen voorafgaand aan de voldoening hiervan."
Ik heb inderdaad geen verstand van zaken als het gaat om het kopen van het huis. Mijn adviseur heb ik daarom gevraagd dit alles te behandelen. ik leverde documenten aan wanneer hij erom vroeg. Later kregen wij dus het gevoel dat het niet goed ging en ben ik 4 a 5 keer per week gaan bellen naar mn adviseur, om op de hoogte te blijven. Mij werd voornamelijk vertelt dat het wachten was op SVN, de bank en andere partijen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:40 schreef verita het volgende:
[..]
Dit is pertinent onjuist. Jij bent de koper, dus jij hebt de regie. Als je geen kunde hebt hierin, moet je zorgen dat je die krijgt, je koopt geen pakje boter. Dus bel je er achteraan, of informeer per mail je hoe het ervoor staat. En als je relatie hierop stukloopt, dan zou ik nog maar eens nadenken over het kopen van een huis. Die schuld van 10.000 is nog niet eens hetgene waar de verkoper recht op heeft, hij schenkt je al 1750 euro...
Heb je tijdig de verkoopmakelaar of verkopers laten weten dat je de datum niet haalt? Het niet halen van de datum is niet de verantwoordelijkheid van je financieel adviseur namelijkquote:Op woensdag 16 maart 2016 19:47 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad geen verstand van zaken als het gaat om het kopen van het huis. Mijn adviseur heb ik daarom gevraagd dit alles te behandelen. ik leverde documenten aan wanneer hij erom vroeg. Later kregen wij dus het gevoel dat het niet goed ging en ben ik 4 a 5 keer per week gaan bellen naar mn adviseur, om op de hoogte te blijven. Mij werd voornamelijk vertelt dat het wachten was op SVN, de bank en andere partijen.
Dan loopt de schuld alleen nog maar verder opquote:
Echt heel erg spijtig voor je/jullie, maar helaas is dit niet het probleem van de verkoper. Als het niet goed gaat, of je denkt dat het niet goed gaat, moet je zelf gaan informeren. En je had het kunnen weten, alle relevante data staan in je koopcontract. Sneu maar waar.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:47 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad geen verstand van zaken als het gaat om het kopen van het huis. Mijn adviseur heb ik daarom gevraagd dit alles te behandelen. ik leverde documenten aan wanneer hij erom vroeg. Later kregen wij dus het gevoel dat het niet goed ging en ben ik 4 a 5 keer per week gaan bellen naar mn adviseur, om op de hoogte te blijven. Mij werd voornamelijk vertelt dat het wachten was op SVN, de bank en andere partijen.
Ik heb dit zeker wel gelezen, maar ook door mijn adviseur werd gezegd dat het vrij normaal was dat in het contract te zetten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:43 schreef Peter het volgende:
Wat staat er in het koopcontract? Wat heb jij ondertekend? Dat, als jij in gebreke blijft hij geld kan eisen toch? Of heb je niet gelezen wat je getekend hebt?
Dat is ook zo.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:49 schreef Thomasju het volgende:
maar ook door mijn adviseur werd gezegd dat het vrij normaal was dat in het contract te zetten.
Je kan je bank bellen voor een leningquote:Maar ik zoek eigenlijk opties om dit probleem te verhelpen. Waar moet ik naar toe bellen voor help enzo?
Juridisch loket of een advocaat. Bij das helpen ze je ook voor een vast bedrag per zaak.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:49 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Ik heb dit zeker wel gelezen, maar ook door mijn adviseur werd gezegd dat het vrij normaal was dat in het contract te zetten.
Maar ik zoek eigenlijk opties om dit probleem te verhelpen. Waar moet ik naar toe bellen voor help enzo?
Ik denk dat je zoekt naar opties om er onderuit te komen maar ik vrees dat je dat niet gaat lukken. Ik hoop voor jullie dat het goed komt.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:49 schreef Thomasju het volgende:
Maar ik zoek eigenlijk opties om dit probleem te verhelpen. Waar moet ik naar toe bellen voor help enzo?
Dan nog is het een doodzonde om betreffende partijen niet zelf tijdig te informeren zodat er tijdig stappen ondernomen hadden kunnen..quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:51 schreef Ticootje het volgende:
Maar dit is geen schuld van de verkoper of de verkopende makelaar. Als er al wat te claimen is dan kun je proberen je adviseur aansprakelijk te stellen voor de opgelopen vertraging.
5000 in je spaarpotje heb je toch wel? En 5000 in een halfjaar (2500 pp) moet wel lukken, dan maar van de zomer niet op vakantie.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:24 schreef Thomasju het volgende:
De helft van dit bedrag (¤ 5000,-) wordt door kopers op de dag van het transport beschikbaar gesteld om in ieder geval de directe financiële schade vanuit te kunnen voldoen. Voor de overige ¤ 5000,- wordt een schuldbekentenis opgemaakt en door de kopers bij de notaris ondertekend. Kopers zullen dit bedrag uiterlijk binnen een half jaar, na de datum van het transport, aan verkoper voldoen. Daarmee hebben kopers de tijd om de schade op u, of SVN, te verhalen voorafgaand aan de voldoening hiervan.
En toen had jij meteen met de verkopende partij contact op moeten nemen of het mogelijk was om alles uit te stellen zonder extra kosten. Ging de verkopende partij daar niet mee eens, had je de koop moeten ontbinden wegens het feit dat je de financiering niet tijdig rond kon krijgen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:47 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, als er al wat te claimen valt. Ik denk dat het een lastig verhaal gaat worden.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan nog is het een doodzonde om betreffende partijen niet zelf tijdig te informeren zodat er tijdig stappen ondernomen hadden kunnen ondernomen.
Mogelijk is het SVN schuldig en/of mijn adviseur.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:52 schreef Etsu het volgende:
Je verlies nemen en dit doen:
[..]
5000 in je spaarpotje heb je toch wel? En 5000 in een halfjaar (2500 pp) moet wel lukken, dan maar van de zomer niet op vakantie.
Dat is ook heel gebruikelijk. En als je een datum niet haalt, vraag je verlenging aan van de ontbindende voorwaarden. Als je die niet krijgt, lever je voor de fatale datum een X aantal afwijzingen aan van financieringsaanvragen zodat je onder het koopcontract uit kunt. Als je dat niet doet kan je er alleen met een boete onderuit.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:49 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Ik heb dit zeker wel gelezen, maar ook door mijn adviseur werd gezegd dat het vrij normaal was dat in het contract te zetten.
Je eigen adviseur, als je vindt dat hij/zij jou niet goed heeft voorgelicht of heeft voorgelogen. En als je er met hem/haar niet uit komt, dan kun je bij het KiFid een klacht indienen of een zaak tegen hem/haar starten.quote:Maar ik zoek eigenlijk opties om dit probleem te verhelpen. Waar moet ik naar toe bellen voor help enzo?
Een advocaatquote:Op woensdag 16 maart 2016 19:54 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Mogelijk is het SVN schuldig en/of mijn adviseur.
Waar kan ik precies advies krijgen om dit uit te zoeken?
5000 eu sparen in een half jaar? Erg pittig denk ik.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:52 schreef Etsu het volgende:
Je verlies nemen en dit doen:
[..]
5000 in je spaarpotje heb je toch wel? En 5000 in een halfjaar (2500 pp) moet wel lukken, dan maar van de zomer niet op vakantie.
Dit is inderdaad de gebruikelijke manier dat iedereen toch wel moet weten.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:54 schreef Peter het volgende:
Dat is ook heel gebruikelijk. En als je een datum niet haalt, vraag je verlenging aan van de ontbindende voorwaarden. Als je die niet krijgt, lever je voor de fatale datum een X aantal afwijzingen aan van financieringsaanvragen zodat je onder het koopcontract uit kunt. Als je dat niet doet kan je er alleen met een boete onderuit.
Das rechtsbijstand / juridisch loket.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:54 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Mogelijk is het SVN schuldig en/of mijn adviseur.
Waar kan ik precies advies krijgen om dit uit te zoeken?
vakantiegeldquote:Op woensdag 16 maart 2016 19:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
5000 eu sparen in een half jaar? Erg pittig denk ik.
Tja, sowieso is het niet gewoon om op je 22ste al een huis te kopen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
5000 eu sparen in een half jaar? Erg pittig denk ik.
en nog op 2 inkomens met starterslening ook nog.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tja, sowieso is het niet gewoon om op je 22ste al een koophuis te kopen.
5k? Op je 22ste?quote:
Dit dus, je duur betaalde adviseur probeert de zaal af te schuiven op een ander.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het jouw adviseur die de nodige steken heeft laten vallen, ik zou heel snel bij iemand anders advies inwinnen (zonder de adviseur dat te vertellen) bijv. juridische loket of rechtsbijstand.
En blijkbaar geen buffer, niks.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en nog op 2 inkomens met starterslening ook nog.
Het kan voor verkopende partij best wel eens om veel meer dan 2 maanden extra kosten gaan. Door vertraging van de verkoop kunnen ze mogelijk in problemen komen met de financiering van hun eigen nieuwe woning, met alle gevolgen van dien en bijbehorende stress.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:42 schreef Thomasju het volgende:
[..]
2 personen toch? en wat sparen erbij, wat kan met 2 inkomens.quote:
5000 / 2 = 2500quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
2 personen toch? en wat sparen erbij, wat kan met 2 inkomens.
reken dubbel vakantiegeld erbij en het is een eitje.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
5000 / 2 = 2500
2500 / 6 = 416 euro per persoon per maand sparen
Dat moet wel lukken toch?
Zelf hebben wij 20.000 gespaard.quote:
Huh? ik snap je eerdere vraag niet waar je de 10k vandaan moet halen dan... Zet je expres iedereen hier op fok op het verkeerde beenquote:
Jij inderdaadquote:financieel moest het gewoon lukken. 25 starters lening en 85 van bank. nu komt dit probleem erbij, omdat iemand nalatig was.
Nou, dan heb je nu nog 10k voor de inboedel.quote:Op woensdag 16 maart 2016 20:00 schreef Thomasju het volgende:
[..]
Zelf hebben wij 20.000 gespaard.
Zijn 7 jaar samen en wonen nu bij mijn vader opzolder, dat is geen doen.
financieel moest het gewoon lukken. 25 starters lening en 85 van bank. nu komt dit probleem erbij, omdat iemand nalatig was.
Geen idee natuurlijk. Voor het zelfde geldt kunnen ze de lasten van de hypotheek net dragen. De voorlopige teruggave moet nig aangevraagd worden, er moet van alles worden aangesloten en aangeschaft.quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
5000 / 2 = 2500
2500 / 6 = 416 euro per persoon per maand sparen
Dat moet wel lukken toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |