Ja dat dacht ik dus ook! Op een gegeven moment was ik aan het rondrennen om maar alles te kunnen zien. Niet echt de manier om van dingen te kunnen genietenquote:Op maandag 25 april 2016 17:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Berlijn is ook bij uitstek een stad waar je vaker heen kunt. Je ontdekt elke keer weer iets nieuwsIk ben er geloof ik 8x geweest nu maar ik vermaak me er altijd wel. Ook elk seizoen is het weer heel verschillend en dat heeft ook weer wat
Ik moest even Google raadplegen, maar wauw, dat ziet er mooi uit.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Jemig, vorige week zat ik nog heerlijk in de tuin van het Golestan Paleis in Teheran te genieten van het zonnetje en het uitzicht.![]()
Nu kijk ik naar een regenbui op kantoor.
Het enige voordeel is dat ik betaald krijg om op kantoor aanwezig te zijn en dat je geld moet betalen om in de tuin van het Golestan Paleis te kunnen zitten.
Mogen het ook mijn foto's zijn?quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:39 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ik moest even Google raadplegen, maar wauw, dat ziet er mooi uit.
Foto's?
Prachtige foto's!quote:
Dank je. En dat laatste is nogal kort door de bocht.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Prachtige foto's!Iran lijkt me prachtig maar zou zelf nooit naar een land willen waar de vrouw zo als minderwaardig wordt gezien
Hoezo vind je het kort door de bocht? Iran is een van de landen waar vrouwen het meest onderdrukt worden. Dat is niet mijn mening maar gewoon een feit.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Dank je. En dat laatste is nogal kort door de bocht.
Op zich het jezelf bedekken heb ik niet zo'n moeite mee, dat doe je in Marokko, Turkije en zelfs Bosnië ook. Het gaat me er vooral om dat vrouwen zo weinig rechten hebben in Iran. Dat je daar als toerist weinig van merkt maakt dat niet minder ergquote:Op vrijdag 29 april 2016 20:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Nouja, kijk, je wilt alle mannen natuurlijk niet te veel in de verleiding brengen met al je vrouwelijke vormen, dus dan moet je de boel maar bedekken. Is veel veiliger.
Op zich is het ook wel een soort van relaxt om in alles verhullende kleding te lopen.
Mij vriend moest alleen wel een beetje lachen toen ik verzuchtte dat ik het wel weer eens leuk zou vinden om me leuk aan te kleden!
Verder merk je als toerist niet heel veel van de verschillen. Er is alleen een aparte controle voor dames en bij de moskee's en mausoleums zijn er aparte delen voor de mannen en de vrouwen.
Oh, en ik mocht niet naar de voetbalwedstrijd in het Azadi stadion. Dat vond ik wel stom.
Nu noem je het onderdrukken, net had je het er nog over dat vrouwen in Iran als minderwaardig gezien worden. Dat is al een verschil. Onderdrukken gebeurt (in Iran althans) vooral vanuit de overheid, of vanuit de religieuze elite. In Iran maakt het vaak heel veel verschil of je het hebt over wat de bevolking doet en vindt, versus wat de machthebbers doen en vinden. Iraniërs zijn bijv vaak helemaal niet zulke strenge moslims. Ik zou ook niet willen beweren dat de Iraniër zijn vrouw als minderwaardig ziet.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:21 schreef MaJo het volgende:
Hoezo vind je het kort door de bocht? Iran is een van de landen waar vrouwen het meest onderdrukt worden. Dat is niet mijn mening maar gewoon een feit.
Ik dacht het ook ja, maar kan niets vinden.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:44 schreef liesje1979 het volgende:
Oei weet niet echt of er een algemeen topic is, kan me niet herinneren het ooit gezien te hebben. Ga je een groepsreis doen?
TRV / [Centraal] Ervaringen reisorganisaties (Djoser, Mambo etc) #2quote:Op maandag 23 mei 2016 21:33 schreef marcb1974 het volgende:
Weten jullie toevallig of er een algemeen topic is met ervaringen over groepsreisorganisaties?
Tipica Reizen heeft 100 euro korting he, als je voor 7 juni de groepsreis Patagonië en Vuurland boektquote:Op maandag 23 mei 2016 21:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik dacht het ook ja, maar kan niets vinden.
En ja, wil het wel gaan doen, want de komende wil ik niet alleen doen.
quote:Op maandag 23 mei 2016 21:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Tipica Reizen heeft 100 euro korting he, als je voor 7 juni de groepsreis Patagonië en Vuurland boekt
Dankquote:Op maandag 23 mei 2016 21:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
TRV / [Centraal] Ervaringen reisorganisaties (Djoser, Mambo etc) #2
Sorry, die regio staat pas voor 2107 of 2018 op de kalenderquote:Op maandag 23 mei 2016 21:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Tipica Reizen heeft 100 euro korting he, als je voor 7 juni de groepsreis Patagonië en Vuurland boekt
Mijn avondeten was een geroosterde boterham met honing. Had nergens anders zin in.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:58 schreef liesje1979 het volgende:
Maar euhm, om de sc levend te houden, wat hebben jullie allemaal gegeten?
Rest macaroni van gisteren, weinig spannend dus.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:58 schreef liesje1979 het volgende:
Dat klinkt goed, we hebben al pasta met een "milanesa de soja y espinaca" als lunch gehad:quote:Op maandag 23 mei 2016 21:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mijn avondeten was een geroosterde boterham met honing. Had nergens anders zin in.
Lekker!quote:Op maandag 23 mei 2016 21:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mijn avondeten was een geroosterde boterham met honing. Had nergens anders zin in.
Had een kliekje ketjap van gister maar bij nader inzien weinig zin in, dus nu toastjes met geitenkaas.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Rest macaroni van gisteren, weinig spannend dus.
En jij?
Ziet er niet heel smakelijk uit.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat klinkt goed, we hebben al pasta met een "milanesa de soja y espinaca" als lunch gehad:
[ afbeelding ]
Foeiquote:Op maandag 23 mei 2016 22:13 schreef liesje1979 het volgende:
Had een kliekje ketjap van gister maar bij nader inzien weinig zin in, dus nu toastjes met geitenkaas.
Zo te lezen soja met spinazie.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ziet er niet heel smakelijk uit.Wat voor smaak?
Tja... Ik hoor eigenlijk alleen maar hele slechte verhalen over die organisatie.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
We zitten wel in travel he.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:58 schreef liesje1979 het volgende:
quote:Op maandag 23 mei 2016 22:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ziet er niet heel smakelijk uit.Wat voor smaak?
Eigenlijk vooral géén smaakquote:Op maandag 23 mei 2016 22:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Foei
[..]
Zo te lezen soja met spinazie.
Kom maar op met de linkjes danquote:Op maandag 23 mei 2016 22:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja... Ik hoor eigenlijk alleen maar hele slechte verhalen over die organisatie.
Gisteravond naar een Cerveceria in het centrum voor bier en burger. Is 25km rijden, dus dan mag het in TRVquote:Op maandag 23 mei 2016 23:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We zitten wel in travel he.
Nog weggeweest?
In de koffie sc gaat het niet over koffie, in UTO sc gaat het nooit over utopia, in de NWS sc gaat het nooit over nieuws etc. Voor mij is een sc juist om gewoon wat te kletsen over van alles en nog wat.quote:Op maandag 23 mei 2016 23:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We zitten wel in travel he.
Nog weggeweest?
Geen idee hoe dat juridisch zit, maar de voorbeeldtekst die ik ooit ergens vond, werkte ook eerder al bij Corendon (die overigens wél een goede klantenservice hebben en mij toen ruimschoots compenseerden).quote:
Waarschijnlijk kon hun systeem niet omgaan met 29 februari. Of kwamen ze er plotseling achter dat twee keer per dag vanaf Rotterdam vliegen niet echt efficiënt was.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:54 schreef larsico het volgende:
Twee dagen eerder is ook wel echt heel extreem. Was de verbinding zo infrequent dat ze geen beter alternatief konden bieden?
Dat klinkt als een plek waar ik wel zou kunnen toeven.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Gisteravond naar een Cerveceria in het centrum voor bier en burger. Is 25km rijden, dus dan mag het in TRV
Denk dat er wel 40-50 cerveceria´s zitten hier, dus kom langs!quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat klinkt als een plek waar ik wel zou kunnen toeven.
Hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:39 schreef Blik het volgende:
Over reizen gesproken, komende vrijdag een week naar de Franse Alpen voor Alpe d'Huzes. Ga mijn eerste echte alpencols bedwingen. Maar dan moet het weer nog wel verbeteren, de hele week regen en 12 graden is voorlopig de voorspelling
Keurig. Veel verdiend?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:19 schreef Blik het volgende:
4x de Alpe opgegaan! Het doel was 3x, dus erg tevreden
Ah leuk! Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Trouwens nog een nieuwtje uit huize UIO: Verloofd teruggekeerd uit Heidelberg. Op 15 mei heb ik de vraag gesteld en dat werd goed ontvangen.
Mijn beste vriend die mee was met zijn vriendin vroeg haar gelijktijdig en zij zijn nu ook verloofd.
Buiten gevaar, maar het fysieke herstel gaat tergend langzaam. Los van alle littekens waar ze nog last van heeft, is ze conditioneel nog niet op een enigszins normaal niveau. Hopelijk komt dat nog goed.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:38 schreef Gaoxing het volgende:
Tof UIO!! Gefeliciteerd!!! Hoe gaat het met haar gezondheid?
Woon jij in Dubai?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:38 schreef Gaoxing het volgende:
Tof UIO!! Gefeliciteerd!!! Hoe gaat het met haar gezondheid?
Hier geen enkele reis op stapel, behalve een enkele reis Dubai, eind augustus.
Van mij is 38 km enkele reis, probeer ik 1x in de week te fietsen. Houdt een beetje de basisconditie op peilquote:Op zaterdag 9 juli 2016 08:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Gefeliciteerd UIO!
En netjes Blik! Ik doe het je niet na.
Moet nog wel even verzinnen hoe ik naar m'n nieuwe werk kan gaan fietsen. 30 km enkele reis is zelfs voor mij wat veel voor woon-werk verkeer.Dus dan maar eens per week en het gewoon als sport zien.
Ervaring mee?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 09:49 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd UIO! In het buitenland gevraagd worden is het beste
Ja dat bedoelde ik dusquote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:09 schreef Fogel het volgende:
En wat als het buitenland waar je het in vraagt geen buitenland is voor de vrouw?
Gebaseerd op mijn ervaring gaat je huwelijk dan over na een jaar of 10-11quote:
Yupquote:
Lijkt me bijzonder om daar te wonen, maar kennelijk heb je het er erg naar je zin gehad, anders ging je niet terug natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 20:15 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Van 2013 tot en met juni 2015 wel en vanaf augustus 2016 ook weer.
Heerlijk subforum, veel inspiratie opgedaan voor toekomstige trips.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:28 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Welkom! Wat meer mensen hier is altijd goed.
Aan je 'maar' af te leiden was het 'bijzonder' een eufenimse?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:27 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lijkt me bijzonder om daar te wonen, maar kennelijk heb je het er erg naar je zin gehad, anders ging je niet terug natuurlijk.
Die kater ben je na de race wel weer kwijtquote:Op zondag 10 juli 2016 00:11 schreef flipsen het volgende:
Bueno, ik ga naar een asado (barbecue) met een zooi vrienden, 200 jaar onafhankelijkheid vieren. Dat wordt morgen race kijken met een kater vrees ik.
Net als mijn stem na al dat geschreeuwquote:Op zondag 10 juli 2016 16:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die kater ben je na de race wel weer kwijt
waarom ga je weer terug eigenlijk? Toch niet bevallen in Nederland?quote:Op zondag 10 juli 2016 14:26 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Aan je 'maar' af te leiden was het 'bijzonder' een eufenimse?Ben je er al eens geweest? Het is er bijzonder prettig wonen. Veilig, ruim, en het grootste deel van het jaar lekker weer.
Ja hoor, het bevalt -afgezien van het weer- best goed. Maar mijn man kreeg een heel erg vreselijk leuke baan aangeboden, terwijl hij hier juist was overgeplaatst naar de hoofdkantoorbaan die hij nooit heeft geambieerd. Wat dat betreft beviel de bedrijfscultuur dus niet meer. Dat is ook niet vreemd no zo'n lange tijd, dat komt wel vaker voor. Ik heb de cijfers even niet paraat -boek zit in de container he- maar het aantal expats dat binnen een jaar na repatriering het bedrijf verlaat ligt heel erg hoog.quote:Op zondag 10 juli 2016 23:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
waarom ga je weer terug eigenlijk? Toch niet bevallen in Nederland?
Leuk! En gefeliciteerd natuurlijk!quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:20 schreef MaJo het volgende:
Yup2 jaar geleden tijdens onze VS westkust reis gevraagd. Over 6 dagen gaan we trouwen
quote:Op zaterdag 9 juli 2016 23:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gebaseerd op mijn ervaring gaat je huwelijk dan over na een jaar of 10-11
Ach naja, shit happens, life goes on.quote:
Een wereldstad als Tokyo is om 02:30 uitgestorvenquote:Op zondag 17 juli 2016 11:01 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tokyo is wel tof hoor! Goede herinneringen aan met 6 verschillende nationaliteiten in een karaokebar belanden en om half 3 's nachts in m'n eentje door een uitgestorven stad terug lopen naar m'n hostel.
Het lag vast aan de buurt waar m'n hostel lag en mijn looproute.quote:Op zondag 17 juli 2016 11:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
Een wereldstad als Tokyo is om 02:30 uitgestorvenTssssk... Dan begint de avond toch pas net?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |