Als ik dat zou willen zou ik eerst met iemand meekijken voor ik zelf ga lopen prutsen. Ben zuinig op m'n scooter.quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:11 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ja het is toch leuk om te weten hoe het werkt. Als er dan een keer wat mee is kan je het zelf fixen. Beetje zelfstandigheid is niet onhandig denk ik.
Ik probeer tenminste aan een oplossing te werken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 04:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ook fijn dat alles nu perfect werkt....
Ik heb toch ook niks gesloopt ofzo?quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:46 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Als ik dat zou willen zou ik eerst met iemand meekijken voor ik zelf ga lopen prutsen. Ben zuinig op m'n scooter.
Groot gelijkquote:Op zondag 3 april 2016 10:22 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Ik heb toch ook niks gesloopt ofzo?
Jullie zijn allemaal zo negatief terwijl het me wel is gelukt..
Succes, zou mooi zijn als het lukt.quote:Op zondag 3 april 2016 10:20 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Ik probeer tenminste aan een oplossing te werken.
Hij heeft meer trekkracht, dat is een pluspunt. Maar het kan aan meerdere dingen liggen
En zo probeer ik te zoeken waar het probleem ligt.
Yes!quote:Op maandag 4 april 2016 20:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
mijn rollen waren ook nogal versletenvlakke kant.. maar goed ze deden hun werk nog prima...
heb ik ze gewoon even gewogen.. en rolletjes gekocht die naar boven afgerond het dichtste bij zaten..
nou staat het ding al weer 1.5 jaar stil in een schuurtje... met een gebroken uitlaatophanging :/
binnenkort maar eens voor de dag trekken.. uitlaatophanging fixen en een tekoop bordje er bij
Ja dat is je varioplaat, die kun je er gewoon achter weglaten. Dat stukje metaal zorgt ervoor dat de snaar niet helemaal bovenin de variateur kan komen. Dat ding knijpt je dus op toerenquote:Op vrijdag 22 april 2016 17:40 schreef Yorick12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] [b]Op woensdag 16 maart 2016 16:35 schreef henkkeumus .
Stel dat ik die rechterplaat :http://s28.postimg.org/93eifary5/2s0jyah.jpg .
Weghaal, kan ik de vario er gewoon instoppen want dan zit hij nergens meer vast.
Maar dat laatste wil je natuurlijk ook niet hebben lijkt mij?quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef FransDeens het volgende:
Die plaat is een begrenzer. Met plaat erin maak je veel toeren en weinig snelheid, en met plaat eruit maak je minder toeren en meer snelheid. Je kan hem eruit laten zonder dat de boel uit elkaar valt, de vario kan zo ver naar buiten dat de rollen eruit vallen.
Was het woord 'niet' vergeten, aangepast.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:11 schreef Juup© het volgende:
[..]
Maar dat laatste wil je natuurlijk ook niet hebben lijkt mij?
Okéquote:Op zaterdag 23 april 2016 16:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Was het woord 'niet' vergeten, aangepast.
Thanks voor je reactie!quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:31 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ja dat is je varioplaat, die kun je er gewoon achter weglaten. Dat stukje metaal zorgt ervoor dat de snaar niet helemaal bovenin de variateur kan komen. Dat ding knijpt je dus op toeren. Haal je deze weg, dan kan de snaar bovenin komen en trek je maximale toeren
. Let wel op, wellicht dat je weer met je sproeier een maatje groter moet gaan zitten, houd de bougie kleur dus in de gaten.
Thanks 👌quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:09 schreef FransDeens het volgende:
Die plaat is een begrenzer. Met plaat erin maak je veel toeren en weinig snelheid, en met plaat eruit maak je minder toeren en meer snelheid. Je kan hem eruit laten zonder dat de boel uit elkaar valt, de vario kan niet zo ver naar buiten dat de rollen eruit vallen.
Ik ging met brom cilinder, sito+ (met prop) en varioplaat rond de 45/50. Zonder de varioplaat liep die met wind mee 70 op de teller. Dit zouden denk ik 65 echte kilometers zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2016 16:35 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie!
En denk je dat ik dan echt veel harder ga? (20km) of is het verschil wat minder (5 a 10km) want ik lees op heel veel forums verschillende reacties.
Ik wil eigenlijk niet harder gaan dan 60 km per uur.
Ik heb net mijn voorwiel eraf gehaald. Eigenlijk op naar mn teller te kijken + een nieuw bandje. Maar ik heb nu die teller maar ik hoorde dat als je ergens aan draait dat je dat dan hoort te zien op te teller??quote:Op woensdag 16 maart 2016 16:50 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Dan moet je die kabel hebben die je net linkte.
Voorband eraf halen > kabel uit de velg drukken > Voorkapje losdraaien en de kabel volgen naar de stekker waar die vastzit > Stekker lostrekken en voor het monteren dit dus in omgekeerde volgorde doen.
Alleen bij het vastzetten van de kabel bij de velg even opletten, zitten puntjes waar je dat stuk op moet drukken anders draait de kabel mee met de velg enz.
Ergens bij je velg kun je hem vastzetten, anders draait dat ding wat je in je hand hebt mee met de velg als die begint te rollen. Zit ergens een soort van stokje die je er tegenaan moet houden die voorkomt dat het hele ding meedraait, is moeilijk uit te leggen maar daar kom je vanzelf wel achter als je hem vastmaaktquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:15 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Ik heb net mijn voorwiel eraf gehaald. Eigenlijk op naar mn teller te kijken + een nieuw bandje. Maar ik heb nu die teller maar ik hoorde dat als je ergens aan draait dat je dat dan hoort te zien op te teller??
http://m.imgur.com/w4Oo5Mq
Dat is de binnenkant van mijn teller(draad) alleen ik weet niet waar dat dan zou moeten zitten.
Thanks
Thanks, is gelukt. Teller werkt nog steeds niet. Moet maar een nieuwe halenquote:Op zaterdag 23 april 2016 19:20 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ergens bij je velg kun je hem vastzetten, anders draait dat ding wat je in je hand hebt mee met de velg als die begint te rollen. Zit ergens een soort van stokje die je er tegenaan moet houden die voorkomt dat het hele ding meedraait, is moeilijk uit te leggen maar daar kom je vanzelf wel achter als je hem vastmaakt. Is priegelwerk.
gewoon open duwenquote:Op zaterdag 30 april 2016 18:58 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Thanks, is gelukt. Teller werkt nog steeds niet. Moet maar een nieuwe halen. Trouwens ik heb per ongeluk op mijn rem gelklikt toen ik die band eraf haalde. Daardoor zit er dus nu druk op de rem maar weten jullie hoe je die druk eraf kan halen? Zodat ik mijn rem schijf er weer tussen kan doen. Thanks
Naja, ik heb tegen de remblokjes geduwd alleen er bleef kracht op. De remblokjes zijn niet meer in top staat, denk dat ik ze maar laat vervangen. Maar ik krijg de druk er niet af :S .quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon open duwenen check meteen dan even hoeveel er nog op je remblokjes zit
Gewoon met een waterpomptang terug drukken, moet je behoorlijk wat kracht voor zetten ja..quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:58 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Thanks, is gelukt. Teller werkt nog steeds niet. Moet maar een nieuwe halen. Trouwens ik heb per ongeluk op mijn rem gelklikt toen ik die band eraf haalde. Daardoor zit er dus nu druk op de rem maar weten jullie hoe je die druk eraf kan halen? Zodat ik mijn rem schijf er weer tussen kan doen. Thanks
Oh yes, Thanks.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:24 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Gewoon met een waterpomptang terug drukken, moet je behoorlijk wat kracht voor zetten ja..
Plaatje hieronder zie je een mountainbike remklauw waar de remzuigers van terug gedrukt worden met een schroevendraaier. Die van een scooter zijn al wat zwaarder maar kun je met de waterpomp of schroevendraaier wel af. Die van een auto moet je meestal met een bankschroef doen.
[ afbeelding ]
Vast zitten? Neejoh, zodra jij je rem indrukt gaat er remvloeistof naar de cilinder die de remblokjes uit de remklauw tegen de remschijf aandrukken. Zodra jij je rem weer loslaat loopt de vloeistof weer naar boven het reservoir in en gaan de cilinders weer naar buiten waardoor de remblokjes weer vrij komen van de schijf.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:21 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Oh yes, Thanks.
Maar ik had ergens ook gelezen dat je remblokje vast hoort te zitten alleen die van mij viel er zo uit toen ik aan mijn rem ging zitten. Hoort het wel vast te zitten?
Want ik kan hem natuurlijk wel vast zetten door een beetje vet er op te smeren.
Hmm, ik krijg dat ding echt niet weg. Hoe hard ik ook druk, er is geen beweging in te krijgen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 12:47 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Vast zitten? Neejoh, zodra jij je rem indrukt gaat er remvloeistof naar de cilinder die de remblokjes uit de remklauw tegen de remschijf aandrukken. Zodra jij je rem weer loslaat loopt de vloeistof weer naar boven het reservoir in en gaan de cilinders weer naar buiten waardoor de remblokjes weer vrij komen van de schijf.
De blokjes liggen er "los" in. De cilinder helemaal induwen dan kun je de remblokjes er zo tussen leggen en het wiel ertussen drukken. Easy peasy.
quote:Op maandag 9 mei 2016 18:22 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Hmm, ik krijg dat ding echt niet weg. Hoe hard ik ook druk, er is geen beweging in te krijgen.
Dan heb ik het over het zilvere gedeelte, dat tegen de remblokjes drukt om af te remmen.
http://imgur.com/nDyMB4v
http://imgur.com/8nBbk28
Het is gelukt! Eigenlijk al een maandje maar ik was het vergeten te vertellenquote:Op maandag 9 mei 2016 18:47 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die cilinder (rode cirkel) moet je indrukken tot je het remblokje er weer in kunt leggen als het ware. Filmpje hieronder is bijna hetzelfde als een Viva.
Het kan ook je cilinder zijn. Als je aan je vliegwiel draait, is er veel compressie of draai je er zo doorheen? Kan zijn dat er groeven in je cilinder zitten en je power misloopt. Maar persoonlijk denk ik dat het toch je rollen, druk en trekveren zijn. Zoek de standaard kleuren en gewichten eens op en druk die d'r eens in.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:00 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Het is gelukt! Eigenlijk al een maandje maar ik was het vergeten te vertellenthanks!
Ik heb nog een vraagje want ik heb weer andere trekveertjes in mn scooter gezet omdat ik er nog niet helemaal blij mee was. Ik had het gevoel dat hij weinig toeren maakte en heel laat pas koppeling pakte.
Nu heb ik zwarte erin gedaan van omega want mijn dealer vertelde me dat je trekveertjes nooit te strak konden zijn. Maar nu heb ik het gevoel dat hij super veel toeren maakt (overtoeren) en nog steeds heel laat de koppeling pakt.
Dus nu vraag ik me af of het niet aan iets anders ligt. Want ik heb het gevoel dat als ik nu trekveertjes tussen het zwaarst en het lichtst pak dat ik hetzelfde effect heb.
Zeg maar als ik mijn gas vol in druk dan maakt hij toeren en pas na 3/4/5 seconden grijpt hij de koppeling en kom ik heel langzaam in beweging.
Oke Thanks!quote:Op maandag 25 juli 2016 11:08 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Het kan ook je cilinder zijn. Als je aan je vliegwiel draait, is er veel compressie of draai je er zo doorheen? Kan zijn dat er groeven in je cilinder zitten en je power misloopt. Maar persoonlijk denk ik dat het toch je rollen, druk en trekveren zijn. Zoek de standaard kleuren en gewichten eens op en druk die d'r eens in.
Standaard heeft Peugeot (uit m'n hoofd, weet niet zeker) sproeier 52. Ga daar 4 maatjes boven zitten als je geen standaard uitlaat onder je scooter hebt, en kijk wat die dan doet. Houd je bougiekleur goed in de gaten.
De grootte van je sproeier kan ook veel invloed hebben op het optrekken, als die te groot is verzuipt die bij het wegrijden en rijd je wss ook pas na 3/4/5 sec heel langzaam weg, en te klein grijp die vlot aan maar word de cilinder en zuiger warm waardoor je warmlopers kan krijgen.
Sleutelen aan brommers/scooters/auto's blijft altijd leuk.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:40 schreef Baas_bas het volgende:
Damn ik krijg een beetje nostalgie van dit topic
Op marktplaats staan ze soms voor een paar tientjes. Paar tientjes aan onderdelen , 30 euro aan verzekering en je hebt goedkoop vervoer.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:40 schreef Baas_bas het volgende:
Damn ik krijg een beetje nostalgie van dit topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |