abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161983377
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 20:24 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Gewoon met een waterpomptang terug drukken, moet je behoorlijk wat kracht voor zetten ja..
Plaatje hieronder zie je een mountainbike remklauw waar de remzuigers van terug gedrukt worden met een schroevendraaier. Die van een scooter zijn al wat zwaarder maar kun je met de waterpomp of schroevendraaier wel af. Die van een auto moet je meestal met een bankschroef doen :P.

[ afbeelding ]
Oh yes, Thanks.
Maar ik had ergens ook gelezen dat je remblokje vast hoort te zitten alleen die van mij viel er zo uit toen ik aan mijn rem ging zitten. Hoort het wel vast te zitten?
Want ik kan hem natuurlijk wel vast zetten door een beetje vet er op te smeren.
pi_161983880
geen idee, volgens mij zitten ze er gewoon op gedrukt :?
pi_161984849
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:21 schreef Yorick12 het volgende:

[..]

Oh yes, Thanks.
Maar ik had ergens ook gelezen dat je remblokje vast hoort te zitten alleen die van mij viel er zo uit toen ik aan mijn rem ging zitten. Hoort het wel vast te zitten?
Want ik kan hem natuurlijk wel vast zetten door een beetje vet er op te smeren.
Vast zitten? Neejoh, zodra jij je rem indrukt gaat er remvloeistof naar de cilinder die de remblokjes uit de remklauw tegen de remschijf aandrukken. Zodra jij je rem weer loslaat loopt de vloeistof weer naar boven het reservoir in en gaan de cilinders weer naar buiten waardoor de remblokjes weer vrij komen van de schijf.

De blokjes liggen er "los" in. De cilinder helemaal induwen dan kun je de remblokjes er zo tussen leggen en het wiel ertussen drukken. Easy peasy.
pi_162041353
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 12:47 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Vast zitten? Neejoh, zodra jij je rem indrukt gaat er remvloeistof naar de cilinder die de remblokjes uit de remklauw tegen de remschijf aandrukken. Zodra jij je rem weer loslaat loopt de vloeistof weer naar boven het reservoir in en gaan de cilinders weer naar buiten waardoor de remblokjes weer vrij komen van de schijf.

De blokjes liggen er "los" in. De cilinder helemaal induwen dan kun je de remblokjes er zo tussen leggen en het wiel ertussen drukken. Easy peasy.
Hmm, ik krijg dat ding echt niet weg. Hoe hard ik ook druk, er is geen beweging in te krijgen.
Dan heb ik het over het zilvere gedeelte, dat tegen de remblokjes drukt om af te remmen.

http://imgur.com/nDyMB4v

http://imgur.com/8nBbk28
pi_162041875
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:22 schreef Yorick12 het volgende:

[..]

Hmm, ik krijg dat ding echt niet weg. Hoe hard ik ook druk, er is geen beweging in te krijgen.
Dan heb ik het over het zilvere gedeelte, dat tegen de remblokjes drukt om af te remmen.

http://imgur.com/nDyMB4v

http://imgur.com/8nBbk28

Die cilinder (rode cirkel) moet je indrukken tot je het remblokje er weer in kunt leggen als het ware. Filmpje hieronder is bijna hetzelfde als een Viva.

pi_163994423
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:47 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die cilinder (rode cirkel) moet je indrukken tot je het remblokje er weer in kunt leggen als het ware. Filmpje hieronder is bijna hetzelfde als een Viva.

Het is gelukt! Eigenlijk al een maandje maar ik was het vergeten te vertellen ;) thanks!

Ik heb nog een vraagje want ik heb weer andere trekveertjes in mn scooter gezet omdat ik er nog niet helemaal blij mee was. Ik had het gevoel dat hij weinig toeren maakte en heel laat pas koppeling pakte.
Nu heb ik zwarte erin gedaan van omega want mijn dealer vertelde me dat je trekveertjes nooit te strak konden zijn. Maar nu heb ik het gevoel dat hij super veel toeren maakt (overtoeren) en nog steeds heel laat de koppeling pakt.
Dus nu vraag ik me af of het niet aan iets anders ligt. Want ik heb het gevoel dat als ik nu trekveertjes tussen het zwaarst en het lichtst pak dat ik hetzelfde effect heb.

Zeg maar als ik mijn gas vol in druk dan maakt hij toeren en pas na 3/4/5 seconden grijpt hij de koppeling en kom ik heel langzaam in beweging.
pi_163994580
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:00 schreef Yorick12 het volgende:

[..]

Het is gelukt! Eigenlijk al een maandje maar ik was het vergeten te vertellen ;) thanks!

Ik heb nog een vraagje want ik heb weer andere trekveertjes in mn scooter gezet omdat ik er nog niet helemaal blij mee was. Ik had het gevoel dat hij weinig toeren maakte en heel laat pas koppeling pakte.
Nu heb ik zwarte erin gedaan van omega want mijn dealer vertelde me dat je trekveertjes nooit te strak konden zijn. Maar nu heb ik het gevoel dat hij super veel toeren maakt (overtoeren) en nog steeds heel laat de koppeling pakt.
Dus nu vraag ik me af of het niet aan iets anders ligt. Want ik heb het gevoel dat als ik nu trekveertjes tussen het zwaarst en het lichtst pak dat ik hetzelfde effect heb.

Zeg maar als ik mijn gas vol in druk dan maakt hij toeren en pas na 3/4/5 seconden grijpt hij de koppeling en kom ik heel langzaam in beweging.
Het kan ook je cilinder zijn. Als je aan je vliegwiel draait, is er veel compressie of draai je er zo doorheen? Kan zijn dat er groeven in je cilinder zitten en je power misloopt. Maar persoonlijk denk ik dat het toch je rollen, druk en trekveren zijn. Zoek de standaard kleuren en gewichten eens op en druk die d'r eens in.

Standaard heeft Peugeot (uit m'n hoofd, weet niet zeker) sproeier 52. Ga daar 4 maatjes boven zitten als je geen standaard uitlaat onder je scooter hebt, en kijk wat die dan doet. Houd je bougiekleur goed in de gaten.

De grootte van je sproeier kan ook veel invloed hebben op het optrekken, als die te groot is verzuipt die bij het wegrijden en rijd je wss ook pas na 3/4/5 sec heel langzaam weg, en te klein grijp die vlot aan maar word de cilinder en zuiger warm waardoor je warmlopers kan krijgen.
pi_163995185
Damn ik krijg een beetje nostalgie van dit topic
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_164015798
quote:
7s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:08 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Het kan ook je cilinder zijn. Als je aan je vliegwiel draait, is er veel compressie of draai je er zo doorheen? Kan zijn dat er groeven in je cilinder zitten en je power misloopt. Maar persoonlijk denk ik dat het toch je rollen, druk en trekveren zijn. Zoek de standaard kleuren en gewichten eens op en druk die d'r eens in.

Standaard heeft Peugeot (uit m'n hoofd, weet niet zeker) sproeier 52. Ga daar 4 maatjes boven zitten als je geen standaard uitlaat onder je scooter hebt, en kijk wat die dan doet. Houd je bougiekleur goed in de gaten.

De grootte van je sproeier kan ook veel invloed hebben op het optrekken, als die te groot is verzuipt die bij het wegrijden en rijd je wss ook pas na 3/4/5 sec heel langzaam weg, en te klein grijp die vlot aan maar word de cilinder en zuiger warm waardoor je warmlopers kan krijgen.
Oke Thanks!
Dan zal ik daar even naar kijken als ik terug ben van vakantie ;)

Btw, voordat ik alles had veranderd (wat ook niet werkte) had ik eigenlijk alles al standaard. 9 gram rolletjes, witte trekveertjes malossi, witte drukveer malossi. Alleen heb ik nog niet de sproeier gecheckt.
pi_164016364
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:40 schreef Baas_bas het volgende:
Sleutelen aan brommers/scooters/auto's blijft altijd leuk.
Jong of oud, maakt niet uit :).
pi_164017001
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:40 schreef Baas_bas het volgende:
Op marktplaats staan ze soms voor een paar tientjes. Paar tientjes aan onderdelen , 30 euro aan verzekering en je hebt goedkoop vervoer.

Lekker buiten, snel op korte afstanden , geen parkeergeld , altijd parkeerplaats en geen files.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')