Minder inderdaad maar vooral door het injectie gedeelte erg prijzig. Het zijn ontwerpen die goed werken op auto's maar voor een scooter is het eigenlijk te duur, daardoor wordt bezuinigd op de onderdelen en die worden daardoor storingsgevoelig. Het is een domino effect maar het was wel een tof ding om op te rijden, krachtiger dan een Minarelli blok en ook een stuk zuiniger (loopt ook heel stabiel & lineaire vermogens afgifte). Om nog maar niet over de olie te spreken, de aangezogen lucht werd niet gemengd met brandstof en daardoor was je smeerolie veel effectiever in het carter. Benzine spoelt dat eigenlijk schoon en hier werdt dus alleen olie en lucht aangezogen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:13 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ja voor een Morini zijn geloof ik niet zo heel veel onderdelen te vinden nee.
Piaggio is voor mij ook het lekkerste om aan te sleutelen ja..
Mooi projectje die SR.
quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:50 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Minder inderdaad maar vooral door het injectie gedeelte erg prijzig. Het zijn ontwerpen die goed werken op auto's maar voor een scooter is het eigenlijk te duur, daardoor wordt bezuinigd op de onderdelen en die worden daardoor storingsgevoelig. Het is een domino effect maar het was wel een tof ding om op te rijden, krachtiger dan een Minarelli blok en ook een stuk zuiniger (loopt ook heel stabiel & lineaire vermogens afgifte). Om nog maar niet over de olie te spreken, de aangezogen lucht werd niet gemengd met brandstof en daardoor was je smeerolie veel effectiever in het carter. Benzine spoelt dat eigenlijk schoon en hier werdt dus alleen olie en lucht aangezogen.
Net wat ik zeg, een mooi idee en het werkte ook goed. Tot dat het stuk ging, dan kon je beter een andere scooter kopen.
Hey, sorry dat ik zo laat reageer.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:30 schreef -Richard- het volgende:
Dat forum is zo dood als een vogel van 1000 jaar oud. De oudste post op de eerste pagina is al bijna een maand oud, tot enkele jaren geleden had je daar niet aan hoeven denken. Kwam er net achter dat.. ik gewoon 5000 berichten daar heb gepost![]()
![]()
Goed TS, wat wil je nou nog weten?
Heb je een bankschroef?
Heb je gereedschap wat je koppeling uit elkaar kan halen (als je geluk hebt lucht het met een grote verstelbare moersleutel).
[u]En heb je een stukje gereedschap om die veertjes eruit te halen, belangrijker terug te monteren?[/u] Die heb je gekocht zie ik.
(ja graag andwoorden geven op bovenstaande)
Wil je een setje gele trekveertjes, die standaard bij een Sito Plus geleverd worden dan kan ik je daar wel aan helpen, die heb ik nog liggen. Maar die zijn wel van origine voor een Minarelli Standaard koppeling en die had ik niet (Fly Clutch en later overgestapt op een Stage 6 MK2 Koppeling).
God wat heb ik een plezier maar ook een geld in die scooter geïnvesteerd, gouden tijd... gouden tijd.
0-20 km/ph zijn je trekveren, daarna neemt je vario het over.quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:21 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Hey, sorry dat ik zo laat reageer.
Ik heb een kleine bankschroef. Een vriend van mij heeft nog wel zo een soort van luchtsleutel dus dan zou ik mijn koppeling eruit kunnen halen maar wat bedoel je met de juiste onderdelen om de koppeling uit elkaar te halen?
Als ik die moer los heb kan ik de koppeling(huis) er toch zo afhalen.
Mijn scooter maakt trouwens ontzettend veel overtoeren dus daarom heb ik wat lichtere veertjes gehaald zodat die wat minder overtoeren maakt.
Maar nu hoor ik dat het ook vaak aan de (versleten rolletjes) kan liggen maar dat kan ik denk ik beter kopen bij de scooter dealer in de buurt.
Bedankt dat je wilt helpen trouwens!
Hahah dacht het niet he!quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:23 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
0-20 km/ph zijn je trekveren, daarna neemt je vario het over.
En film aub als je je koppeling eraf haalt door aan de moer te draaien.
Ook goed, film het gewoon maar als je de koppeling los haalt. Met boor of wat voor gereedschap dan ook. Je gaat geheid een paar tanden missen als jet het voor de eerste keer doet en niet weet waar je mee bezig bentquote:Op donderdag 24 maart 2016 23:30 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Hahah dacht het niet he!
Zo dom ben ik ook weer niet 😂.
Zal wss dan wel aan mijn trekveren liggen.
Nu nog wachten tot ik die boor eindelijk kan lenen.
Trouwens als ik dus iets met me luchtfilter doe trekt die dan ook beter op?
Btw jullie scooters zijn wel echt nice hoor!
Hebben jullie ze zelf gespoten of gewoon mooie kappen gekocht?
Woont toevallig iemand in Zoetermeer dan kan die mijne opknappen.
Ik heb de moer los gemaakt. Alleen de V snaar zit echt heeeel strak dus ik kan mijn koppeling er niet afhalen.... Weet je hoe je de druk van de v snaar eraf kunt halen?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 14:05 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Ook goed, film het gewoon maar als je de koppeling los haalt. Met boor of wat voor gereedschap dan ook. Je gaat geheid een paar tanden missen als jet het voor de eerste keer doet en niet weet waar je mee bezig bent.
Hij maakte veel overtoeren dus ik had witte malossi veren in gedaan en witte drukveer. Ik had gehood dat peugeot laagtoerig beter is.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:59 schreef -Richard- het volgende:
Ja, door de achterste poulie's in elkaar de verdraaien, daardoor krijg je de v-snaar naar binnen en haal je de spanning eraf. Maar in het begin is dat vrij lastig en kun je dat doen door gewoon de v-snaar naar elkaar toe te knijpen.
Mijn scooters cq. de plaatjes die ik gepost had zijn niet gespoten, helemaal origineel zo geleverd.
Maar hij maakt dus veel overtoeren? En je hebt er nu een sterkere drukveer in?
Ja als ik de rollen heb vervangen dan kijk ik wel of ik het probleem zich nog voordoet. De scooter is namelijk uit 2005 dus er kunnen ook versleten rolletjes in zitten ofzo.quote:Op zondag 27 maart 2016 16:41 schreef -Richard- het volgende:
Misschien kun je eens filmen wat er mis is. Je verhaal laat me niet echt duidelijk merken wat hij nou precies wel en niet goed doet.
Zo te horen heeft hij vanaf stilstand moeite om de koppeling te laten aangrijpen. Iets wat ik nog mis in je verhaal zijn de rollen, je wilt ze binnenkort vervangen, ik zou dat nu doen. Het is een samenspel van alle 3 voor de juiste afstelling.
Trouwens, je komt daar toch alleen door de buddybak eraf te halen en dan moet je wat dingen loschroeven van je carburateur om bij de sproeier te komen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:54 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
www.easyparts.nl Kun je alle originele onderdelen van de scooter zien en bestellen als er er op klikt.
Bij een Sito+ worden gele trekveren meegeleverd. Deze kun je er ook het best op laten zetten.
Sproeier en trekveren moet je gewoon bij een brommerboer kopen, niet bestellen omdat je nooit in een keer de goede koopt en je altijd fijner moet afstellen. Zoals ik je nu al zie kun jij geen scooter afstellen en laat je dat beter ook gewoon door iemand met kennis ervan doen..
Links hieronder zijn ORIGINELE ONDERDELEN:
Voor Peugeot scooter: http://www.easyparts.nl/c(...)a-City-2-100-PO.html
Rollen (nr 12): http://www.easyparts.nl/s(...)57/Transmission.html
Misschien beter om er 9/10 gram in te doen, maar ook deed is mijn eigen keuze ik houd van wat meer toeren in de top. En ook de rollen gewoon bij een lokale scooterboer halen..
Maar als je al niet weet hoe je een sproeier vervangt dan is het denk ik handiger dat je het eerst met iemand samen doet die het je kan laten zien. Sproeier zit in de carburateur, daarvoor hoef je alleen het filter eraf te halen en schroef je de carb los van het membraam met 2 schroeven..
quote:Op zondag 27 maart 2016 23:23 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Trouwens, je komt daar toch alleen door de buddybak eraf te halen en dan moet je wat dingen loschroeven van je carburateur om bij de sproeier te komen.
Of heb jij het over de luchtfilter ofzo?
Ik had net gelezen dat als je dit kapje : http://m.imgur.com/rGCjtJw
Eraf haalt dat je dan bij de carburateur komt om vervolgens je sproeier te veranderen.
Omdat hij het perse zelf wil doen, zo zijn alle jongens op die leeftijd die denken dat ze dan alles kunnen. Goed, geen probleem maar ik raad hem ook aan het door iemand te laten doen en de eerste paar keer mee te kijken. Je breekt geheid wat af zo, spreek uit ervaringquote:Op donderdag 31 maart 2016 00:12 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Waarom laat je het niet gewoon door de scooterboer doen? Dan was het waarschijnlijk al lang gefixt en weet je dat het goed gedaan is.
Ja en dan is ie achteraf alleen maar meer geld kwijt omdat ie allerlei (verkeerde) onderdelen gekocht heeft, nog meer schade aangericht heeft en het vervolgens toch maar door de scooterboer laat maken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 09:27 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Omdat hij het perse zelf wil doen, zo zijn alle jongens op die leeftijd die denken dat ze dan alles kunnen. Goed, geen probleem maar ik raad hem ook aan het door iemand te laten doen en de eerste paar keer mee te kijken. Je breekt geheid wat af zo, spreek uit ervaring.
Ik vind het gewoon leuk om zelf dingen te onderzoeken en zelf dingen te maken. En het goede is dat ik er zelf ook nog dingen van leer.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:41 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja en dan is ie achteraf alleen maar meer geld kwijt omdat ie allerlei (verkeerde) onderdelen gekocht heeft, nog meer schade aangericht heeft en het vervolgens toch maar door de scooterboer laat maken.![]()
Ach ja, zelf weten. Ik breng mijn scooter altijd naar de dealer voor een servicebeurt of als er iets aan zou mankeren. Ik heb geen verstand van die dingen dus ik betaal er graag iemand voor die wel weet wat ie doet.
Ja het is toch leuk om te weten hoe het werkt. Als er dan een keer wat mee is kan je het zelf fixen. Beetje zelfstandigheid is niet onhandig denk ik.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:41 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja en dan is ie achteraf alleen maar meer geld kwijt omdat ie allerlei (verkeerde) onderdelen gekocht heeft, nog meer schade aangericht heeft en het vervolgens toch maar door de scooterboer laat maken.![]()
Ach ja, zelf weten. Ik breng mijn scooter altijd naar de dealer voor een servicebeurt of als er iets aan zou mankeren. Ik heb geen verstand van die dingen dus ik betaal er graag iemand voor die wel weet wat ie doet.
Ook fijn dat alles nu perfect werkt....quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:04 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon leuk om zelf dingen te onderzoeken en zelf dingen te maken. En het goede is dat ik er zelf ook nog dingen van leer.
Mijn trekveertjes waren trouwens ook gewoon gelukt.
En de rolletjes vervangen is eigenlijk nog simpeler. ;D
En trouwens mijn scooter dealer die vroeg er 88 euro voor inc onderdelen. Ik heb het nu zelf gedaan voor 40/50 euro met de beste kwaliteit onderdelen (malossi).
En mijn scooter dealer gebruikte wat slechtere merken(kwaliteit)
Als ik dat zou willen zou ik eerst met iemand meekijken voor ik zelf ga lopen prutsen. Ben zuinig op m'n scooter.quote:Op vrijdag 1 april 2016 20:11 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ja het is toch leuk om te weten hoe het werkt. Als er dan een keer wat mee is kan je het zelf fixen. Beetje zelfstandigheid is niet onhandig denk ik.
Ik probeer tenminste aan een oplossing te werken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 04:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ook fijn dat alles nu perfect werkt....
Ik heb toch ook niks gesloopt ofzo?quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:46 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Als ik dat zou willen zou ik eerst met iemand meekijken voor ik zelf ga lopen prutsen. Ben zuinig op m'n scooter.
Groot gelijkquote:Op zondag 3 april 2016 10:22 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Ik heb toch ook niks gesloopt ofzo?
Jullie zijn allemaal zo negatief terwijl het me wel is gelukt..
Succes, zou mooi zijn als het lukt.quote:Op zondag 3 april 2016 10:20 schreef Yorick12 het volgende:
[..]
Ik probeer tenminste aan een oplossing te werken.
Hij heeft meer trekkracht, dat is een pluspunt. Maar het kan aan meerdere dingen liggen
En zo probeer ik te zoeken waar het probleem ligt.
Yes!quote:Op maandag 4 april 2016 20:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
mijn rollen waren ook nogal versletenvlakke kant.. maar goed ze deden hun werk nog prima...
heb ik ze gewoon even gewogen.. en rolletjes gekocht die naar boven afgerond het dichtste bij zaten..
nou staat het ding al weer 1.5 jaar stil in een schuurtje... met een gebroken uitlaatophanging :/
binnenkort maar eens voor de dag trekken.. uitlaatophanging fixen en een tekoop bordje er bij
Ja dat is je varioplaat, die kun je er gewoon achter weglaten. Dat stukje metaal zorgt ervoor dat de snaar niet helemaal bovenin de variateur kan komen. Dat ding knijpt je dus op toerenquote:Op vrijdag 22 april 2016 17:40 schreef Yorick12 het volgende:
[quote][ afbeelding ] [b]Op woensdag 16 maart 2016 16:35 schreef henkkeumus .
Stel dat ik die rechterplaat :http://s28.postimg.org/93eifary5/2s0jyah.jpg .
Weghaal, kan ik de vario er gewoon instoppen want dan zit hij nergens meer vast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |