Als je al een paar keer tegenover elkaar hebt gezeten in de UB lijkt me het niet vreemd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:44 schreef Drieklank het volgende:
Maar als een vreemde op je afstapt en vraagt: 'Hoi wat studeer je?', is je eerste gedachte dan niet: 'wat wil je van me?' Vervolgens reageer je misschien vriendelijk, maar kortaf, om beleefd te blijven. Als ik me niet vergis heeft Deezer Asperger en dat betekent dat hij minder snel de hint zal vatten. Dat lijkt me een recept om te falen, om vervolgens te roepen dat je het wel geprobeerd hebt.
Beter lijkt het me om kansrijkere situaties te creëren, zoals meegaan op excursie van een studievereniging en dan vreemde meisjes aanspreken, want dan kan het wel.
Niet om je af te kraken: ik deel mijn gedachtegang.
Als ze er morgen weer is zal ik ook iets vragen als: nog niet uitgeleerd? ofzo. Gewoon lekker onschuldig en bijna niemand zal daar negatief op reageren, zeker niet als je al uren tegenover elkaar hebt gezeten eerder.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je al een paar keer tegenover elkaar hebt gezeten in de UB lijkt me het niet vreemd.
Het is maar net hoe je het doet. En misschien is het voor Deezer niet geschikt, maar over het algemeen zou het gewoon goed moeten kunnen. (en aangezien het een algemeen topic is, geef ik (vaak) ook algemene handvatten)
Zelfde als je iemand vaak op straat tegenkomt of in de trein of waar dan ook. Het hoeft ook niet gelijk een heel verhaal te worden. Even hoi, alles goed, wat toevallig en evt iets gerichter (studie / op weg naar werk / etc) kan best.
Zolang je maar niet verwacht dat er perse een heel gesprek of date of wat dan ook uitkomt.
Mijn gevoel voor humor faalt dus weer eens.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nooit beginnen met een negatieve vraagstelling.
"Hoi, sorry dat ik het vraag, 'k wil niet onbeleefd overkomen, maar voor wat ben je aan leren? Want ik zie je hier wel vaker."quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn gevoel voor humor faalt dus weer eens.In mijn opinie zou het als ze al 3 dagen aan het leren is geen gekke vraag zijn toch? Officieel hebben we nooit 'hoi' gezegd of elkaar voorgesteld maar ze weet nu wel wie ik ben, dus zou het makkelijker openen zijn.
Dit en ze hebben hier medicijnen voor.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:36 schreef Bananenpap het volgende:
Jezus man, zeg gewoon hoi en kijk waar het eindigt. Hier heb je ook geen moeite om eindeloze pagina's te vullen, een simpel gesprekje moet voor jou toch geen moeite zijn.
Meh, komt veel te onzeker over.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:35 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
"Hoi, sorry dat ik het vraag, 'k wil niet onbeleefd overkomen, maar voor wat ben je aan leren? Want ik zie je hier wel vaker."
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
De bosmarmotten lusten er geen brood van. Hemel. Nou, kom maar weer terug als je daadwerkelijk een gesprek met d'r gehad hebt. Of hoi hebt gezegd.
Nee, gewoon nee. Waarom een dergelijke opmerking maken? Alsof zij niet gemerkt heeft dat ze uitgebreid bekeken is? Je kunt best een dergelijk casual praatje maken als je iemand pas voor het eerst ziet, maar als je iemand al een paar keer gezien hebt en niets gezegd hebt zou ik eerder iets proberen als 'ik zie je hier nu al een paar keer druk aan het studeren, mag ik vragen wat voor studie je doet?' En dan maar afwachten of je een reactie krijgt en er een gesprek uit voortvloeit.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 14:30 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Vind je dat wel verstandig? Als ik me in haar schoenen verplaats, dan zou ik het bijzonder vervelend vinden dat ik ondervraagd wordt door een vreemde jongen, terwijl ik aan het studeren ben. Het is me dan meteen duidelijk dat hij in mijn broek wilt komen.
Ik hoop ook niet dat het haar al is opgevallen dat je haar hebt bestudeerd, anders wordt het wel heel ongemakkelijk voor haar. Of je moet geluk hebben dat ze je fysiek aantrekkelijk vindt.
Je kunt wel een gedurfde opmerking maken over het feit dat je ze geen schoenen aanheeft als je toevallig oogcontact maakt: 'sorry, maar ik moet steeds denken: heb jij het niet ontzettend koud met blote voeten in de UB'?
Tenminste, dat zou ik zeggen.
Dat klinkt als een match made in heaven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:16 schreef Deezertje het volgende:
Ze zat er weer! Maar nu was het niet zo druk dus om dan uitgerekend bij haar te zitten terwijl er plek zat is misschien wel obviouswel oogcontact gemaakt (voor wat het waard is). En nu is ze weer weg. Ze gaat iig steeds op dezelfde plek zitten.
Zo is er altijd wel een reden om haar niet aan te spreken. Je zoekt gewoon smoesjes om niks te hoeven doen en hier toch je aandacht te krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:16 schreef Deezertje het volgende:
Ze zat er weer! Maar nu was het niet zo druk dus om dan uitgerekend bij haar te zitten terwijl er plek zat is misschien wel obviouswel duidelijk oogcontact gemaakt (voor wat het waard is). En nu is ze weer weg. Ze gaat iig steeds op dezelfde plek zitten.
Nah, die andere meid is er ook nog steeds maar elkaar maanden zien zonder wat te zeggen wordt m niet (meer).quote:
Ik was dan ook sarcastisch.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nah, die andere meid is er ook nog steeds maar elkaar maanden zien zonder wat te zeggen wordt m niet (meer).
Duh, i know. Ik hoop dat zij eens gewoon beginnen, van mij moet t niet snel komen is nu wel duidelijk..quote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
De bosmarmotten lusten er geen brood van. Hemel. Nou, kom maar weer terug als je daadwerkelijk een gesprek met d'r gehad hebt. Of hoi hebt gezegd.
Zonde man. Het was nu net wel de bedoeling dat je deze keer duidelijk je interesse toont door hoi te zeggen en te vragen wat ze studeert. Juist omdat het niet zo druk was, had je meer vrijheid om haar aan te spreken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:16 schreef Deezertje het volgende:
Ze zat er weer! Maar nu was het niet zo druk dus om dan uitgerekend bij haar te zitten terwijl er plek zat is misschien wel obviouswel duidelijk oogcontact gemaakt (voor wat het waard is). En nu is ze weer weg. Ze gaat iig steeds op dezelfde plek zitten.
Waarom zouden ze? En waarom heb jij dit soort verwachtingen? Hoezo zouden ze je moeten aanspreken dan ;s ?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:24 schreef Deezertje het volgende:
Duh, i know. Ik hoop dat zij eens gewoon beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |