Lijkt mij een prima idee.quote:Op maandag 14 maart 2016 14:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Laten we bij de europese verkiezingen dan ook zo'n 30% grens hanteren. Het opkomstpercentage daarvan zakt nog steeds en kwam vorige keer maar net boven die grens uit.
En als we er onder komen schaffen we de EU af?quote:Op maandag 14 maart 2016 14:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Laten we bij de europese verkiezingen dan ook zo'n 30% grens hanteren. Het opkomstpercentage daarvan zakt nog steeds en kwam vorige keer maar net boven die grens uit.
Dan blijven de zetels in het Nederlandse hoekje leeg. Dat maakt toch geen reet uit, maar het treft de partijen wel in hun hart, namelijk de best betaalde zetels en subsidies.quote:Op maandag 14 maart 2016 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En als we er onder komen schaffen we de EU af?
Of de zetels worden toegewezen aan grote bedrijven, is toch veel efficiënter dan al dat lobbywerk en het resultaat is hetzelfde.quote:Op maandag 14 maart 2016 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan blijven de zetels in het Nederlandse hoekje leeg. Dat maakt toch geen reet uit, maar het treft de partijen wel in hun hart, namelijk de best betaalde zetels en subsidies.
Goed idee. Meer directe democratie!quote:Op maandag 14 maart 2016 14:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Of de zetels worden toegewezen aan grote bedrijven, is toch veel efficiënter dan al dat lobbywerk en het resultaat is hetzelfde.
Ja, want een plastic glimlach is belangrijker dan verstand van zaken tegenwoordig. Als je je beleid niet in 140 tekens kan verdedigen ben je een ouderwets fossielquote:Op maandag 14 maart 2016 13:59 schreef Twiitch het volgende:
Ik vond het zo bizar toen deze praatpop zonder enig sprankeltje charisma werd neergezet als de president van de EU.
Het enige grote bedrijf wat nu de scepter zwaait in de EU is Goldman Sachs.quote:Op maandag 14 maart 2016 14:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Of de zetels worden toegewezen aan grote bedrijven, is toch veel efficiënter dan al dat lobbywerk en het resultaat is hetzelfde.
Een referendum over dit onderwerp zou een zeer goede zaak zijn. Dan zijn we een stuk nuttiger bezig.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:55 schreef The_Temp het volgende:
Referendum over TTIP zit ook al in de pijplijn trouwens: http://www.rtlz.nl/algeme(...)aag-start-de-petitie
Hoewel ik zo'n onderwerp waardiger vindt voor een referendum dan een associatieverdrag, is het wmb geen goede ontwikkeling. We hebben volksvertegenwoordigers om daar diep over na te denken, dat moet je niet vragen van mij en mn buurman.
Leg eens uit?quote:Op maandag 14 maart 2016 14:56 schreef SicSicSics het volgende:
Ook zo'n mooie_! De VVD werd verguist (door geenstijl en aanhang) toen ze een vergelijking trokken (welke weer zwaar werd overtrokken overigens) tussen minder EU en een grotere kans op oorlog.
Wat een vals spel was dat!
Nu doet geenstijl en aanhang hetzelfde. Rusland, oorlog, militaire verdragen, paniek!
En Van Rompuy is walgelijk als hij het over de doden speelt?
Wat bijzonder simplistisch van je weer. Waarom niet allebei? Lijkt me dat juist een president van alle markten thuis moet zijn, ook al is die Rompuy dan door niemand gekozen. Maar goed, de laatste MP van Nederland die de juiste balans had was volgens mij Wim Kok.quote:Op maandag 14 maart 2016 14:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja, want een plastic glimlach is belangrijker dan verstand van zaken tegenwoordig. Als je je beleid niet in 140 tekens kan verdedigen ben je een ouderwets fossiel_!
Van Rompuy vindt van niet hoor. Krijg de indruk dat-ie dat al helemaal niets vindt.quote:Op maandag 14 maart 2016 14:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een referendum over dit onderwerp zou een zeer goede zaak zijn. Dan zijn we een stuk nuttiger bezig.
Wat valt er uit te leggen?quote:
Je bedoelt dat het misging toen Rusland de Oekraïne onder druk zette om de onderhandelingen af te breken?quote:Vanwege het gehannes van de Eu en hun "verdragen" is nu de Oekaine in tweeen gesplits en zitten ze in een burgeroorlog.
Hoe moeten we dit dan zien?
Was inderdaad weer lekker kort door de bocht!quote:Op maandag 14 maart 2016 15:03 schreef Twiitch het volgende:
Wat bijzonder simplistisch van je weer. Waarom niet allebei? Lijkt me dat juist een president van alle markten thuis moet zijn, ook al is die Rompuy dan door niemand gekozen. Maar goed, de laatste MP van Nederland die de juiste balans had was volgens mij Wim Kok.
Probleem is volgens mij inderdaad dat de personen op veel hoge EU posities nou eenmaal niet gekozen worden door "het volk". Dan krijg je louter van die ijskoude zakenmannetjes aan het roer.quote:Op maandag 14 maart 2016 15:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Was inderdaad weer lekker kort door de bocht!![]()
Omdat allebei waarschijnlijk moeilijk te vinden was. Bovendien moest het iemand zijn waar iedereen het mee eens kon zijn. Weer zo'n uitwas van een EU die elkaar niet vertrouwt en handjeklap speelt met functies.
Waarom niet eigenlijk? Komt toch indirect op hetzelfde neer als 'normale' verkiezingen waar je ook eerst bekijkt hoe de vertegenwoordigers in kwestie over bepaalde zaken denken?quote:Op maandag 14 maart 2016 13:55 schreef The_Temp het volgende:
Referendum over TTIP zit ook al in de pijplijn trouwens: http://www.rtlz.nl/algeme(...)aag-start-de-petitie
Hoewel ik zo'n onderwerp waardiger vindt voor een referendum dan een associatieverdrag, is het wmb geen goede ontwikkeling. We hebben volksvertegenwoordigers om daar diep over na te denken, dat moet je niet vragen van mij en mn buurman.
Punt 1) Ja. Als je de US verkiezingen hebt gevolgd word er al gesproken over zware wapens zenden naar de Ukraine om hun tegen Putin te verdedigen. En dat kan heel snel uit de hand lopen.quote:Op maandag 14 maart 2016 15:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat valt er uit te leggen?
De waarschuwing: minder eu - grotere kans op oorlog was fout.
De waarschuwing: Oekraïne bij de EU - grotere kans op oorlog met Rusland is legitiem
???
[..]
Je bedoelt dat het misging toen Rusland de Oekraïne onder druk zette om de onderhandelingen af te breken?
Dat kun je zien zoals het is.
Daarom ben ik voor een federaal Europa, met bijbehorende verkiezingen.quote:Op maandag 14 maart 2016 15:11 schreef Twiitch het volgende:
Probleem is volgens mij inderdaad dat de personen op veel hoge EU posities nou eenmaal niet gekozen worden door "het volk". Dan krijg je louter van die ijskoude zakenmannetjes aan het roer.
Laten we niet vergeten dat ongewapende burgers die maandenlang demonstreerden tegen Putins marionetten-president door Russische snipers werden doodgeschoten. Maar dat was zeker legaal?quote:Op maandag 14 maart 2016 15:12 schreef DUTCHKO het volgende:
2) Als een legitieme president weigert om een handtekening te zetten (onder druk of niet) en er komt een illigale staatsgreep
Waar haal je dat vandaan? Heb namelijk gehoord dat die snipers van de tegenpartij kwamen. Ben benieuwd.quote:Op maandag 14 maart 2016 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat ongewapende burgers die maandenlang demonstreerden tegen Putins marionetten-president door Russische snipers werden doodgeschoten. Maar dat was zeker legaal?
Dat deden ze al vóór de verkiezingen.quote:Op maandag 14 maart 2016 15:12 schreef DUTCHKO het volgende:
Punt 1) Ja. Als je de US verkiezingen hebt gevolgd word er al gesproken over zware wapens zenden naar de Ukraine om hun tegen Putin te verdedigen. En dat kan heel snel uit de hand lopen.
Ik zie het.quote:2) Als een legitieme president weigert om een handtekening te zetten (onder druk of niet) en er komt een illigale staatsgreep (door een flink aantal Neo nazi's notabene), gesteund door de Eu en de VS, dan geef ik de Eu en de VS de schuld ja.
Goh no shit (het is trouwens alleen een associatieverdrag hé). Maar ja, als de stemming ja wordt er gezegd we volgen de wil van het volk. Als het nee is zullen ze er op gooien dat ze het zullen meenemen in beoordeling maar drukken het dan alsnog er doorheen. Dit hele referendum is gewoon een schijnvertoning.quote:Op maandag 14 maart 2016 12:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ken je die Europese Grondwet waar wij tegen stemde? Die kwam er uiteindelijk toch via de achterdeur. Dus Oekraïne gaat dus uiteindelijk toch EU-lid worden.
Waarom zouden burgers op zichzelf schieten? Dat doen alleen leiders die niets om hun eigen mensen geven.quote:Op maandag 14 maart 2016 15:17 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Heb namelijk gehoord dat die snipers van de tegenpartij kwamen. Ben benieuwd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |