abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2016 @ 10:31:53 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655509
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:30 schreef Lienekien het volgende:
Dit topic voedt waarom je in het algemeen een hekel zou moeten hebben aan mensen.
Mensen in het algemeen zijn kut, dat klopt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160655542
Kreeg een beetje een deja vu van dit topic, zij het weer eens in een andere verpakking..

Neemt niet weg dat ik het eens ben dat Nederlanders graag kritisch doen, maar moeilijker kunnen incasseren. Zeker als het vanuit een allochtone hoek komt. Maar goed, TS kan wellicht ook niet zo denderend incasseren, gezien de ja maar ik heb het zwaar gehad enzo die toch wel heul erg vaak langs komt in zijn posts.

Afijn, wat zG zegt. Ik probeer ook zoveel mogelijk op individu te beoordelen, want ik word zelf ook niet graag afgerekend op mijn afkomst met alle kutcliché's en vooroordelen van dien. Aan één kant juich ik het toe dat er meer aandacht komt voor diversiteit, maar aan de andere kant lijkt het niet zozeer een (her)verdeling onder elkaar op te leveren, als nog meer van elkaar en dat helpt denk ik niet zo in verstevigen van sociale cohesie.
pi_160655566
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:31 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Mooi. Weten we dat ook weer.
Je zal er niets van merken, ik zal me niet minder beschaafd tegenover je gedragen. Het contact blijft echter wel oppervlakkig. Maar goed, ik ben zelf sowieso kieskeurig over 'persoonlijk worden', dus dat speelt ook wel mee.

"Niet zo vinden met Nederlanders" als in 'dieper contact'.
  maandag 14 maart 2016 @ 10:35:18 #29
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655568
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:33 schreef Scary_Mary het volgende:
Kreeg een beetje een deja vu van dit topic, zij het weer eens in een andere verpakking..

Neemt niet weg dat ik het eens ben dat Nederlanders graag kritisch doen, maar moeilijker kunnen incasseren. Zeker als het vanuit een allochtone hoek komt. Maar goed, TS kan wellicht ook niet zo denderend incasseren, gezien de ja maar ik heb het zwaar gehad enzo die toch wel heul erg vaak langs komt in zijn posts.

Afijn, wat zG zegt. Ik probeer ook zoveel mogelijk op individu te beoordelen, want ik word zelf ook niet graag afgerekend op mijn afkomst met alle kutcliché's en vooroordelen van dien. Aan één kant juich ik het toe dat er meer aandacht komt voor diversiteit, maar aan de andere kant lijkt het niet zozeer een verdeling onder elkaar op te leveren, als nog meer van elkaar en dat helpt denk ik niet zo in verstevigen van sociale cohesie.
Ik kan prima incasseren hoor. Of heb je reden om te geloven dat ik dat niet kan dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 maart 2016 @ 10:35:20 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160655569
stereotypering maakt het leven een stuk simpeler en makkelijker
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160655578
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:33 schreef Scary_Mary het volgende:
want ik word zelf ook niet graag afgerekend op mijn afkomst met alle kutcliché's en vooroordelen van dien.
Niet-Nederlands?
pi_160655592
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik kan prima incasseren hoor. Of heb je reden om te geloven dat ik dat niet kan dan?
Je komt heel geprikkeld over, beetje alsof je soms een kort lontje kan hebben en je stem kan verheffen. Zeg maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2016 10:37:05 ]
pi_160655604
quote:
10s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je zal er niets van merken, ik zal me niet minder beschaafd tegenover je gedragen. Het contact blijft echter wel oppervlakkig. Maar goed, ik ben zelf sowieso kieskeurig over 'persoonlijk worden', dus dat speelt ook wel mee.

"Niet zo vinden met Nederlanders" als in 'dieper contact'.
Wat extreem racistisch. Hoeveel Nederlanders ken je überhaupt. Als het oppervlakkig blijft ken je iemand niet eens echt. :N
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160655609
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:37 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Wat extreem racistisch. Hoeveel Nederlanders ken je überhaupt. Als het oppervlakkig blijft ken je iemand niet eens echt. :N
Okay, bedankt.
  maandag 14 maart 2016 @ 10:38:53 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655616
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
  maandag 14 maart 2016 @ 10:38:57 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160655618
uhmmm doe's niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 14 maart 2016 @ 10:39:15 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160655625
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat ook vaak voel is dat veel van hen zich onbewust beter dan mij voelen. Ze vinden zichzelf slimmer of dat ze moreel hoger staan dan mij ofzo.
Misschien komt dat omdat je dingen roept waardoor men zich makkelijk moreel verheven kan voelen? Zoals een gehele bevolking in hokjes duwen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 14 maart 2016 @ 10:41:54 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655670
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je komt heel geprikkeld over, beetje alsof je soms een kort lontje kan hebben en je stem kan verheffen. Zeg maar.
Ja, soms heb ik wel een kort lontje en verhef ik mijn stem ook. Maar dat heeft niks te maken met incasseren en dat moet ook in deze wereld. Voor jezelf opkomen en kritisch kunnen zijn naar anderen is een pre in mijn beroepstak.

Dat heeft niks te maken met niet kunnen incasseren. Als ik straks in mijn beroepsveld ga werken kan ik niet met iedereen ja-knikken.
pi_160655674
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Natuurlijk, ieder persoon moet ik als individu beoordelen. Maar dat is ook gewoon moeilijk op een gegeven moment en ik heb niet het idee dat elke Nederlander mij als individu beoordeeld.
Waar ik moeite mee heb is dat jijzelf al in wij/zij denkt en praat en dan vervolgens klaagt dat anderen dat doen...
  maandag 14 maart 2016 @ 10:42:55 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160655683
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de duidelijkheid mensen, er zijn veel topics en andere pagina's op het internet dat heel kritisch is op negers, Marokkanen, Turken, enz.

Dus dat er nu een topic geopend wordt over Nederlanders moet niet zo'n issue zijn.
En die topics worden onderschreven door alle Nederlanders. Kortzichtig much?
Wat u niet wilt dat u geschiedt ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 14 maart 2016 @ 10:43:56 #41
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160655701
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar ik moeite mee heb is dat jijzelf al in wij/zij denkt en praat en dan vervolgens klaagt dat anderen dat doen...
Ik probeer het niet te doen, maar hoe langer ik hier woon hoe moeilijker het is. In dat opzichte snap ik Nederlanders ook. Dat hokjes denken wordt gewoon aan je opgelegd.
pi_160655708
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het komt op dit forum niet altijd even best uit de verf, vind ik. Dat kan iets zeggen over mijn perceptie en hoe je een en ander hier uiteen zet. Hoe zich dat irl verhoudt is weer een tweede..

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet-Nederlands?
Volgens mijn paspoort wel, maar verder ligt het nogal aan wie je het vraagt. In dat opzicht is er wel een en ander veranderd sinds vroeger, niet alleen de aandacht daarvoor maar ook het hokje en bijgaand oordeel erover zijn wel versterkt in mijn optiek.
pi_160655766
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, soms heb ik wel een kort lontje en verhef ik mijn stem ook. Maar dat heeft niks te maken met incasseren en dat moet ook in deze wereld. Voor jezelf opkomen en kritisch kunnen zijn naar anderen is een pre in mijn beroepstak.

Dat heeft niks te maken met niet kunnen incasseren. Als ik straks in mijn beroepsveld ga werken kan ik niet met iedereen ja-knikken.
Alsof jij ooit in je 'beroepsveld' gaat werken. _O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160655801
quote:

Vergeet niet dat de manier waarop je een en ander ter sprake bent, het misschien wel gevoeliger maakt dan het onderwerp op zich. Als maatschappij zouden we idealiter samen grenzen moeten trekken en het oog om oog idee is niet hetzelfde als voor jezelf op komen als independed whatever. Dichter tot elkaar willen komen door hetzelfde mes te trekken is misschien niet de juiste tactiek. Tenminste, als je iets constructiefs zou willen bereiken, maar dat vraag ik me soms af of je niet gewoon gehoord wil worden en verder niet..
  maandag 14 maart 2016 @ 10:52:42 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160655851
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik probeer het niet te doen, maar hoe langer ik hier woon hoe moeilijker het is. In dat opzichte snap ik Nederlanders ook. Dat hokjes denken wordt gewoon aan je opgelegd.
Als ik van persoonlijke ervaring moet uitgaan. Ik werk ergens waar best wel wat mensen met een andere culturele achtergrond werken naast autochtone Nederlanders. Zowel hoger als lager opgeleid. Het zijn zelde de autochtone Nederlanders die met de hokjes-opmerkingen aankomen tijdens de lunch.

Met 0,0 aanmoediging hoor je dus soms wel eens opmerkingen over Turken, Marokkanen, moslims, negers, etc.. allemaal grappig bedoeld wel, en iedereen weet van elkaar dat ze geen racisten zijn maar 90% komt van de allochtonen, richting zichzelf en elkaar. En ja soms wordt er wel eens wat over blanken geroepen maar ook dat wordt als normaal ontvangen. Als het maar grappig is zijn er weinig grenzen.

Maar goed dit is een persoonlijke ervaring en dus wellicht niet representatief voor andere werkvloeren.
pi_160655959
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ik van persoonlijke ervaring moet uitgaan. Ik werk ergens waar best wel wat mensen met een andere culturele achtergrond werken naast autochtone Nederlanders. Zowel hoger als lager opgeleid. Het zijn zelde de autochtone Nederlanders die met de hokjes-opmerkingen aankomen tijdens de lunch.
Kan dat misschien ook te maken hebben met graag politiek correct willen zijn? Hoe zit het met de autochtonen onder elkaar?

quote:
Met 0,0 aanmoediging hoor je dus soms wel eens opmerkingen over Turken, Marokkanen, moslims, negers, etc.. allemaal grappig bedoeld wel, en iedereen weet van elkaar dat ze geen racisten zijn maar 90% komt van de allochtonen, richting zichzelf en elkaar. En ja soms wordt er wel eens wat over blanken geroepen maar ook dat wordt als "whatever" ontvangen. Als het maar grappig is.
Trying to fit in en zelfspot :P Hoor wel vaker dat men het liever recht in het gezicht heeft, dan achter elkaars rug om en in dat opzicht verbaast het me niet dat onder allo's vaker geroepen wordt..
pi_160655985
quote:

Over het algemeen zijn dat onderwerpen die aan geslingerd worden door het zoveelste nieuwsitem waarin één of meerdere personen met die genoemde achtergronden zich misdraagt in west Europa op een manier die bij die groep helaas oververtegenwoordigd is in verhouding met het percentage van die groep in de bevolking.

Stel dat jij een gast over de vloer krijgt die zonder het aan jou gevraagd te hebben een aantal andere gasten meeneemt. Je laat ze uit beleefdheid binnen en eentje misdraagt zich. Heb je dan niet het volste recht daarover te klagen? Ja toch? Maar hebben die 'gasten' eenzelfde recht om zich te beklagen over jouw gastvrijheid, je huisinrichting e.d.?

Wat dat dan versterkt is het wij/zij systeem. Jij profileert je als Antilliaan, niet als Nederlander maar wenst vervolgens wel exact dezelfde behandeling en rechten als een Nederlander.
Bij mij wringt dat. Ik gun je diezelfde behandeling en rechten.. maar ik heb er moeite mee dat je alleen 'Nederlander' bent wanneer het je voordeel/gewin oplevert en je tegelijkertijd je afzet tegen Nederland en Nederlanders.

Ik ben behoorlijk fel tegen discriminatie door wie en tegen wie dan ook, heb ook jaren voor Art.1 gewerkt maar eerlijkheid dwingt me te zeggen dat deze systematiek me steeds moeilijker valt.
  maandag 14 maart 2016 @ 11:03:32 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160656023
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Kan dat misschien ook te maken hebben met graag politiek correct willen zijn? Hoe zit het met de autochtonen onder elkaar?
Kan maar onderling hoor ik nooit stiekem gezooi oid. Heb als blanke in het bijzijn van blanken eigenlijk maar bizar weinig racistische opmerkingen gehoord (behalve dan opmerkingen die overduidelijk als shock-value grap waren bedoeld). Kan liggen aan het soort mensen waar ik mee omga.

quote:
[..]

Trying to fit in en zelfspot :P Hoor wel vaker dat men het liever recht in het gezicht heeft, dan achter elkaars rug om en in dat opzicht verbaast het me niet dat onder allo's vaker geroepen wordt..
Niemand verwacht het van ze. De humor kan over vanalles gaan. We hebben bijvoorbeeld 1 Iranier die atheist is en een beetje een vrome Marokkaan. Die fucken elkaar ook wel eens. Uiteindelijk iedereen goede vrienden.

Niemand projecteert hen een identiteit toe die ze niet zelf eerst opbouwen.
pi_160656142
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:03 schreef SpecialK het volgende:
Niemand projecteert hen een identiteit toe.
Een identiteit gaat wel erg ver maar Nederlanders hebben als groep idd wel wat 'trekjes'. Wanneer we het over de Nederlandse cultuur en normen en waarden hebben, belichten we eigenlijk alleen de zaken die we als positief zien maar we hebben als groep weldegelijk trekjes die niet zo positief zijn.
De Nederlandse gierigheid is bijvoorbeeld wereldberoemd. Net als de gewoonte om bot te zijn naar dienstverleners zoals buschauffeurs, serveersters en kassières. De 'alles prima maar niet in mijn achtertuin' houding vind ik er ook niet één om trots op te zijn.

Maar ik presenteer me als Nederlander en voel me Nederlands.. dan mag ik naar Nederlands gebruik ook kritiek geven. ;)
  maandag 14 maart 2016 @ 11:14:31 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160656197
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 11:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een identiteit gaat wel erg ver maar Nederlanders hebben als groep idd wel wat 'trekjes'. Wanneer we het over de Nederlandse cultuur en normen en waarden hebben, belichten we eigenlijk alleen de zaken die we als positief zien maar we hebben als groep weldegelijk trekjes die niet zo positief zijn.
Iedereen heeft een cultuur. Zelfs als ze zichzelf er van hebben overtuigd dat ze geen cultuur hebben.

quote:
De Nederlandse gierigheid is bijvoorbeeld wereldberoemd.
Tegelijkertijd is er geen bijna volk te vinden wat zo veel geld en tijd stopt in goede doelen. Er is dus ook zoiets als een onverdiende reputatie.

quote:
Net als de gewoonte om bot te zijn naar dienstverleners zoals buschauffeurs, serveersters en kassières. De 'alles prima maar niet in mijn achtertuin' houding vind ik er ook niet één om trots op te zijn.

Maar ik presenteer me als Nederlander en voel me Nederlands.. dan mag ik naar Nederlands gebruik ook kritiek geven. ;)
Ik presenteer mij als mezelf. Sommige dingen zullen overkomen als Nederlandse trekjes, andere dingen juist totaal niet. Netto zal ik wel vooral een Nederlander zijn. Maar verder hou ik mijzelf weinig bezig met labeltjes. Ik onderken dat ze bestaan en dat je over groepen weldegelijk dingen kan zeggen maar tegelijkertijd hou ik rekening met eigenschappen in het individu en groepen binnen de cultuur die deze regels ontstijgen.

Hoe jij kiest je aan mij te presenteren is hoe ik je neem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')