abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:56:44 #226
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160691150
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan? :') Je wil als volwaardige Nederlander gezien worden, maar tegelijkertijd ben je zelf bewust van je verschillen. 8)7
heeft vast iets te maken met hoe ze op fok steeds roept buitenlander te zijn

als ze er zelf al zo druk mee bezig is.... :D
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:57:37 #227
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160691189
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.
rassen? :?

omdat die hond wel de positie van blindebegeleider kreeg?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 19:58:08 #228
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691211
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.
Daarom noemde ik toch daarnet anoniem solliciteren als een oplossing? :')
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:00:45 #229
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160691316
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

En als die persoon op gesprek moet komen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160691364
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:53 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, ik ben geen arbeidsjurist. Naar mijn mening worden zulke dingen in het onderhandelingsgesprek besproken tijdens de sollicitatie en moet het geen probleem worden.
Je hebt denk ik ook geen HR-achtergrond en ook geen ondernemer, want dit kan dus zeker wel problemen opleveren. Men mag officieel niet naar je ziekte of kinderwens vragen. Het zelf ter sprake brengen kan natuurlijk wel, maar daarmee los je bepaalde risico's niet op. Je kan dat stukje extra kopzorgen niet puur wegnemen door die vergoedingen en/of zelfinzicht alleen.
Dus nee, het wordt lang niet zo makkelijk besproken en het bespreekbaar maken is ook niet de oplossing voor een probleem wat iets complexer is dan je het nu voorstelt.

quote:
13s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat zou leuk kunnen zijn in het eerste selectieproces, maar geeft ook geen garanties als je eenmaal face to face komt te zitten..
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:01:58 #231
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691370
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En als die persoon op gesprek moet komen?
Dan heeft ie al een streepje voor op de heteroseksuele blanke mannen die zijn afgewezen op hun mindere kwaliteiten.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:05:05 #232
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691498
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je hebt denk ik ook geen HR-achtergrond en ook geen ondernemer, want dit kan dus zeker wel problemen opleveren. Men mag officieel niet naar je ziekte of kinderwens vragen. Het zelf ter sprake brengen kan natuurlijk wel, maar daarmee los je bepaalde risico's niet op. Je kan dat stukje extra kopzorgen niet puur wegnemen door die vergoedingen en/of zelfinzicht alleen.
Dus nee, het wordt lang niet zo makkelijk besproken en het bespreekbaar maken is ook niet de oplossing voor een probleem wat iets complexer is dan je het nu voorstelt.

[..]

Dat zou leuk kunnen zijn in het eerste selectieproces, maar geeft ook geen garanties als je eenmaal face to face komt te zitten..
Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.
pi_160691662
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:05 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.
Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.

Het is inderdaad symptoonbestrijding. Ik zou het ook liever anders aangepakt zien worden, maar dat gaat te complex en te ver offtopic worden.
pi_160691740
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan? :') Je wil als volwaardige Nederlander gezien worden, maar tegelijkertijd ben je zelf bewust van je verschillen. 8)7
Waarom denk jij te weten dat ik er zo gefocust op ben?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:14:19 #235
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691813
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:10 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.

Het is inderdaad symptoonbestrijding. Ik zou het ook liever anders aangepakt zien worden, maar dat gaat te complex en te ver offtopic worden.
^O^
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:14:55 #236
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_160691833
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:12 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Waarom denk jij te weten dat ik er zo gefocust op ben?
Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet? 8)7 Als je er niet op gefocust bent, zou je er ook geen probleem van maken, toch?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:18:40 #237
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160691980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:10 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Open een nieuw topic erover!
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_160692069
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:14 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet? 8)7 Als je er niet op gefocust bent, zou je er ook geen probleem van maken, toch?
Of je zou het gewoon fijn kunnen vinden dat men je er niet met enige regelmaat op wijst door er naar te vragen enzo..
pi_160692129
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:14 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Huh. Ik vind dat je best rare denksprongen maakt.

Ik zeg dat veel Nederlanders mij niet als Nederlander zien > jij maakt ervan dat ik erop gefocust ben. In je berichtje zeg je in principe dat ik het ervan maak omdat ik mijzelf bewust ben van de verschillen. Maar ik ervaar het zo omdat ik een leven leid en mensen tegenkom/spreek/ontmoet. Je onderneemt dingen in het leven, zeg maar. Op die manier maak je dingen mee en dan maak je vaker dingen mee.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:31:43 #240
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_160692548
Ik heb eigenlijk best veel respect, maar ook medelijden met mensen zoals gary_oak. Heel erg met dat zelf-maakbaarheid van de persoon, alles richten op eigen verantwoordelijkheid.

Hij kan heel stoer roepen dat hij geen hulp nodig heeft en alles op eigen benen kan doen. En als dat hem lukt is hij ook echt de man. Maar bij de meeste lukt het gewoon niet en je kan hen ook niet verwijten dat het dan hun eigen schuld is. Gary_oak is gewoon te trots.

[ Bericht 14% gewijzigd door Re op 15-03-2016 22:58:35 ]
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:47:25 #241
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_160693304
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2016 20:27 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Dat spreekt natuurlijk voor zich. Je moet deze tegenslagen uiteraard wel verwerken om er sterker uit te komen. Niet in een hoekje gaan zitten huilen.
Een paar fijne ervaringen en meevallers kunnen iemand ook net de energie geven om van hun situatie weer iets moois te maken. Niet dat alles van externe zaken afhangt, maar full Ain Rand gaan is ook niet geheel eerlijk ;)
  dinsdag 15 maart 2016 @ 20:57:46 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160693797
Er mag iets rustiger gereageerd worden hier
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160693839
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Stel dat jij morgen in een rolstoel komt te zitten, zou heel kut zijn als je daardoor de rest van je leven in de uitkering gaat zitten. Vind je niet?
Je bent wel heel positief :P Gehandicapte mensen krijgen pas uitkering als ze volledige 100% zijn afgekeurd. In een rolstoel kunnen mensen heus wel aangepast arbeid verrichten hoor ;) Alleen is er geen behoefte en geen vraag naar ze.

In grote steden zie ik wel steeds vaker gehandicapte mensen/zwervers die bedelen om geld. Sommigen proberen ook geld te verdienen met muziek. Echt zielig is dat ;(

----------------------
Je kan ook kiezen om met beschaafde mensen om te gaan. In je vrije tijd kan je dit zelf kiezen, maak er dan ook gebruik van. Waarom zou je politiek correct willen doen als het overduidelijk niet klikt. Een deel van de bevolking is nou eenmaal racistisch, een homohater of wat dan ook. Dit kan jij of iemand anders niet veranderen. Trek gewoon je conclusie en accepteer de lelijkheid, tegenstribbelen werkt je alleen maar tegen.
pi_160695821
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:49 schreef fs180 het volgende:

[..]

Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je als een Nederlander zien zodra je geen kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.

Racist.
Ik ben juist best wel vaak voor allochtoon aangezien, terwijl ik blank ben. :?

In ieder geval zie ik iedereen die in Nederland woont en de taal spreekt als Nederlander. "One of us."
Of je het nou wilt of niet. })
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 15 maart 2016 @ 22:05:05 #245
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_160697032
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:05 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

als er geen symtoom zou zijn, is de bestijding niet nodig
pi_160698631
Het enige waar ik mij aan erger zijn mensen die onafgebroken op hun telefoon lopen te kijken en te klooien, vooral als ze op straat of op een trap lopen. En je dan met droge ogen aankijken als je bijna botst, ja hallo jij bent toch fout bezig?
pi_160704107
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:50 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

TS kan veel beter Nederlands schrijven dan wat ik vaak aantreft op internet als het afkomstig is van de autochtone tokkie Nederlander.
Dat zegt niet zoveel.
pi_160704487
Ik irriteer me aan bijna alle mensen.
  woensdag 16 maart 2016 @ 00:55:36 #249
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_160704580
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet.

Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
Hij hoeft toch geen flikker te doen om verder te komen: blank, man, hoppa, cashen.

Ik ben vrouw, bijna WO MSc afgestudeerd en de kneusjes van vroeger met goede ouders (man) zonder afgeronde opleiding en met verslavingen doen het beter dan mij :')

Minderheden moeten gewoon een tandje harder werken.

Maar uiteindelijk is de overwinning zoet O+
pi_160704826
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij hoeft toch geen flikker te doen om verder te komen: blank, man, hoppa, cashen.

Ik ben vrouw, bijna WO MSc afgestudeerd en de kneusjes van vroeger met goede ouders (man) zonder afgeronde opleiding en met verslavingen doen het beter dan mij :')

Minderheden moeten gewoon een tandje harder werken.

Maar uiteindelijk is de overwinning zoet O+
Dit klopt best wel. Bij mij op het werk is 90/95% blank en inhuur is 90/95% van buitenlandse afkomst met 0-uren contracten. Die mensen zetten altijd hun beste been voor om positief in de picture te komen. Dus met overwerknachten lig ik vaak te pitten en zij nemen dan bijna al het werk uit mijn handen. Mij hoor je niet klagen:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')