heeft vast iets te maken met hoe ze op fok steeds roept buitenlander te zijnquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan?Je wil als volwaardige Nederlander gezien worden, maar tegelijkertijd ben je zelf bewust van je verschillen.
rassen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.
Daarom noemde ik toch daarnet anoniem solliciteren als een oplossing?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar in het praktijk is het een groot probleem. Net als vrouwendiscriminatie, homodiscriminatie en rassendiscriminatie.
En als die persoon op gesprek moet komen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Daarom noemde ik toch daarnet anoniem solliciteren als een oplossing?
Je hebt denk ik ook geen HR-achtergrond en ook geen ondernemer, want dit kan dus zeker wel problemen opleveren. Men mag officieel niet naar je ziekte of kinderwens vragen. Het zelf ter sprake brengen kan natuurlijk wel, maar daarmee los je bepaalde risico's niet op. Je kan dat stukje extra kopzorgen niet puur wegnemen door die vergoedingen en/of zelfinzicht alleen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, ik ben geen arbeidsjurist. Naar mijn mening worden zulke dingen in het onderhandelingsgesprek besproken tijdens de sollicitatie en moet het geen probleem worden.
Dat zou leuk kunnen zijn in het eerste selectieproces, maar geeft ook geen garanties als je eenmaal face to face komt te zitten..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:58 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Daarom noemde ik toch daarnet anoniem solliciteren als een oplossing?
Dan heeft ie al een streepje voor op de heteroseksuele blanke mannen die zijn afgewezen op hun mindere kwaliteiten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:00 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En als die persoon op gesprek moet komen?
Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je hebt denk ik ook geen HR-achtergrond en ook geen ondernemer, want dit kan dus zeker wel problemen opleveren. Men mag officieel niet naar je ziekte of kinderwens vragen. Het zelf ter sprake brengen kan natuurlijk wel, maar daarmee los je bepaalde risico's niet op. Je kan dat stukje extra kopzorgen niet puur wegnemen door die vergoedingen en/of zelfinzicht alleen.
Dus nee, het wordt lang niet zo makkelijk besproken en het bespreekbaar maken is ook niet de oplossing voor een probleem wat iets complexer is dan je het nu voorstelt.
[..]
Dat zou leuk kunnen zijn in het eerste selectieproces, maar geeft ook geen garanties als je eenmaal face to face komt te zitten..
Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:05 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.
Waarom denk jij te weten dat ik er zo gefocust op ben?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Waarom ben je zo gefocust om hoe anderen jou zien dan?Je wil als volwaardige Nederlander gezien worden, maar tegelijkertijd ben je zelf bewust van je verschillen.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:10 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.
Het is inderdaad symptoonbestrijding. Ik zou het ook liever anders aangepakt zien worden, maar dat gaat te complex en te ver offtopic worden.
Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:12 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Waarom denk jij te weten dat ik er zo gefocust op ben?
Open een nieuw topic erover!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:10 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte mee eens, maar mijn punt was ook meer dat wat jij hierboven geen beperking danwel geen probleem zou moeten zijn noemde wel als zodanig door een werkgever gezien kan worden en in de praktijk wel degelijk problematisch is.
Het is inderdaad symptoonbestrijding. Ik zou het ook liever anders aangepakt zien worden, maar dat gaat te complex en te ver offtopic worden.
Of je zou het gewoon fijn kunnen vinden dat men je er niet met enige regelmaat op wijst door er naar te vragen enzo..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:14 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet?Als je er niet op gefocust bent, zou je er ook geen probleem van maken, toch?
Huh. Ik vind dat je best rare denksprongen maakt.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:14 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Omdat je zelf notabene zegt dat je wil dat mensen je als Nederlander ziet?Als je er niet op gefocust bent, zou je er ook geen probleem van maken, toch?
Een paar fijne ervaringen en meevallers kunnen iemand ook net de energie geven om van hun situatie weer iets moois te maken. Niet dat alles van externe zaken afhangt, maar full Ain Rand gaan is ook niet geheel eerlijkquote:Op maandag 14 maart 2016 20:27 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat spreekt natuurlijk voor zich. Je moet deze tegenslagen uiteraard wel verwerken om er sterker uit te komen. Niet in een hoekje gaan zitten huilen.
Je bent wel heel positiefquote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:
Stel dat jij morgen in een rolstoel komt te zitten, zou heel kut zijn als je daardoor de rest van je leven in de uitkering gaat zitten. Vind je niet?
Ik ben juist best wel vaak voor allochtoon aangezien, terwijl ik blank ben.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
Verder vind ik het vooral vervelend dat veel mensen in Nederland je als een Nederlander zien zodra je geen kleurtje hebt. Meer eigenlijk niet.
Racist.
als er geen symtoom zou zijn, is de bestijding niet nodigquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:05 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar ik vind het dus een probleem om een werkgever op te leggen wie hij wel of niet mag aannemen, zelfs als ik er zelf voor benadeeld word (heb genoeg redenen daarvoor). Ik zie het dan ook meer als een attitudeprobleem jegens het beeld dat gehandicapte werknemers minder geschikt zouden zijn. En dat los je niet op met quota, dat is symptoombestrijding.
Dat zegt niet zoveel.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:50 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
TS kan veel beter Nederlands schrijven dan wat ik vaak aantreft op internet als het afkomstig is van de autochtone tokkie Nederlander.
Hij hoeft toch geen flikker te doen om verder te komen: blank, man, hoppa, cashen.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik denk het dus niet.
Ik kan concrete voorbeelden noemen en bedenken. Bijvoorbeeld een vriend van me, iemand die de afgelopen jaren mijn beste vriend is geweest, is eigenlijk heel manipulatief en egoistisch. Hij is Nederlands en ik heb afgelopen jaren super veel voor hem gedaan. Ik werk veel harder dan hem en doe ook een studie, en heb veel meer bereikt dan hem. Toch vind hij dat hij slimmer is en dat hij dingen beter weet en snapt.
Dit klopt best wel. Bij mij op het werk is 90/95% blank en inhuur is 90/95% van buitenlandse afkomst met 0-uren contracten. Die mensen zetten altijd hun beste been voor om positief in de picture te komen. Dus met overwerknachten lig ik vaak te pitten en zij nemen dan bijna al het werk uit mijn handen. Mij hoor je niet klagen:)quote:Op woensdag 16 maart 2016 00:55 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hij hoeft toch geen flikker te doen om verder te komen: blank, man, hoppa, cashen.
Ik ben vrouw, bijna WO MSc afgestudeerd en de kneusjes van vroeger met goede ouders (man) zonder afgeronde opleiding en met verslavingen doen het beter dan mij
Minderheden moeten gewoon een tandje harder werken.
Maar uiteindelijk is de overwinning zoet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |