Door wie? Zowel ik als andere hier hebben al aangegeven daar wel degelijk verschil in te zien.quote:Op maandag 14 maart 2016 09:48 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Godsamme...dat is ook ernstiger!
Maar niet hetzelfde als een kneepje of tikje. Dat is het punt, er wordt gedaan alsof het allemaal hetzelfde is.
Nou, als er specifiek op ingegaan wordt zie ik wel dat je zegt dat het niet hetzelfde is, maar het wordt wel constant in één adem genoemd. Dat doet Bussemaker bijvoorbeeld ook.quote:Op maandag 14 maart 2016 09:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Door wie? Zowel ik als andere hier hebben al aangegeven daar wel degelijk verschil in te zien.
Als iemand in mijn bil knijpt kijk ik even boos om en klaar, ik waardeer het niet, ik vind het niet prettig maar ik besteed er ook niet te veel aandacht aan, ik ken overigens maar weinig vrouwen die dat doen.
Maar in mijn voorbeelden had ik het daar ook helemaal niet over, dus geen idee waarom je daar steeds op terug blijft komen.
quote:Op maandag 14 maart 2016 10:24 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nou, als er specifiek op ingegaan wordt zie ik wel dat je zegt dat het niet hetzelfde is, maar het wordt wel constant in één adem genoemd. Dat doet Bussemaker bijvoorbeeld ook.
Moet ik dat 20x gaan herhalen in een topic dan? Sorry, ik dacht dat een keer aangeven dat billen knijpen voor de meeste onwenselijk is maar geen ramp wel voldoende zou zijn.quote:Op maandag 14 maart 2016 10:24 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nou, als er specifiek op ingegaan wordt zie ik wel dat je zegt dat het niet hetzelfde is, maar het wordt wel constant in één adem genoemd. Dat doet Bussemaker bijvoorbeeld ook.
Dat komt omdat bij vrouwen gelijke rechten wordt bedoeld als in, ''Dezelfde rechten als een man'' Zoals bv het stemmen, het recht op een lening, seksuele vrijheid, gelijke beloning enz. enz. en in Nederland zijn wij gewoon al zover, in Nederland hebben vrouwen al die gelijke rechten gelukkig.quote:Op maandag 14 maart 2016 11:40 schreef SpecialK het volgende:
Het is inderdaad dat gehinkel wat ergert.
"Wij zijn voor gelijke rechten!"
- Ok
"En vrouwen dienen meer beschermingen te krijgen!"
- Eh.. nee.
"JIJ BENT DUS TEGEN GELIJKE RECHTEN??"
Heel irritant.
Ah ja, gelijke rechten als een man maar dan zonder de plichten en een voorkeursbehandeling omdat insert reden. Klinkt fair joh! (en seksistisch ook)quote:Op maandag 14 maart 2016 12:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat komt omdat bij vrouwen gelijke rechten wordt bedoeld als in, ''Dezelfde rechten als een man'' Zoals bv het stemmen, het recht op een lening, seksuele vrijheid, gelijke beloning enz. enz. en in Nederland zijn wij gewoon al zover, in Nederland hebben vrouwen al die gelijke rechten gelukkig.
Maar jij (en sommige anderen) denken met gelijke rechten aan ''Exact gelijke behandeling als mannen''. en dat wordt er door de meeste niet mee bedoeld.
Vandaar dat het ook heet ''gelijke rechten'' en niet ''gelijke behandeling''.
Ik wil namelijk helemaal geen gelijke behandeling als mannen krijgen, lijkt mij maar erg vervelend.
Ook de plichten natuurlijk, dat hoort er ook bij, zoals bij werken komt belasting betalen, bij het hebben van een lening komt een afbetaling kijken, bij het recht op stemmen komen consequenties voor je stem kijken enz.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:05 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ah ja, gelijke rechten als een man maar dan zonder de plichten en een voorkeursbehandeling omdat insert reden. Klinkt fair joh! (en seksistisch ook)
Definieer dan wat jij verstaat onder een andere behandeling? (als je bijv. meer veiligheid wilt voor vrouwen dan impliceer je dat vrouwen zwakke wezens zijn en kan me niet voorstellen dat je dat denkt)quote:Op maandag 14 maart 2016 13:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ook de plichten natuurlijk, dat hoort er ook bij, zoals bij werken komt belasting betalen, bij het hebben van een lening komt een afbetaling kijken, bij het recht op stemmen komen consequenties voor je stem kijken enz.
Maar dat staat nog steeds los van behandeling, jij hebt duidelijk ook moeite met het verschil zien tussen ''behandeling'' en ''rechten en plichten''
Zoals Snakelady ook al min of meer uitlegt wordt de ernst vooral bepaald door de vrees dat het verder gaat. Ik heb mij ook nooit bedreigd gevoeld door handtastelijkheden, niet door vrouwen en niet door homo's wiens gaydar niet alcoholbestendig is. Maar als 5 leatherbears in een donker steegje handtastelijk worden zou ik het denk ik ook als een stuk ernstiger ervaren.quote:Op zondag 13 maart 2016 18:16 schreef Aesthetics_ het volgende:
En seksueel geweld tegen mannen? Wordt regelmatig in m'n kont geknepen door vrouwelijk uitgaanspubliek.
Een andere behandeling is bv dat een man niet zijn emoties zou mogen laten zien en een vrouw wel.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:16 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Definieer dan wat jij verstaat onder een andere behandeling?
Ik zie je aanpassing nu pas.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:16 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Definieer dan wat jij verstaat onder een andere behandeling? (als je bijv. meer veiligheid wilt voor vrouwen dan impliceer je dat vrouwen zwakke wezens zijn en kan me niet voorstellen dat je dat denkt)
Mannen mogen best emoties laten zien maar doen dat nou eenmaal niet op dezelfde manier als vrouwen dat doen. Overigens zijn het vrouwen die mannen maar al te graag afbranden wanneer ze emotioneel zijn. (waarschijnlijk omdat zwakte nou eenmaal niet een aantrekkelijk iets is bij mannen)quote:Op maandag 14 maart 2016 13:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een andere behandeling is bv dat een man niet zijn emoties zou mogen laten zien en een vrouw wel.
Dat is niet eerlijk inderdaad maar ja biologie he.quote:Dat een vrouw onder een bekeuring uit kan komen wegens weelderige boezem en een man niet.
Geloof ik niet in. Daarnaast zijn er quota's tegenwoordig die eerder de man discrimineren.quote:Dat een man aangenomen wordt voor een baan terwijl hij minder goede kwalificaties heeft dan een vrouw die voor dezelfde baan solliciteerde.
Wederom biologie. Een vrouw kan makkelijk mannen scoren waar mannen veel moeite moeten doen. Overigens vinden de meeste mannen en vrouwen meerdere partners tegelijk en vreemdgaan immoreel.quote:Dat een man seksueel meerdere contacten er op na mag houden en een vrouw niet.
Succes daarmee.quote:Behandeling is dus maatschappelijk, hoe er maatschappelijk gereageerd wordt.
Rechten is letterlijk rechterlijk, wat volgens de wet dus wel en niet mag.
Wat mij betreft zit het met de rechten echt wel goed in Nederland, aan de behandeling zou nog wat geschaafd mogen worden, zowel voor mannen als vrouwen.
Toch apart dat vrouwen dan tegelijk ook sterk en onafhankelijk zijn. Of is dat alleen wanneer het goed uitkomt.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zie je aanpassing nu pas.
Vrouwen zijn lichamelijk gezien over het algemeen zwakker, dat is gewoon een feit, dat is biologie.
Natuurlijk kan een Ronda Rousey best wel wat mannen aan, maar bijna geen een vrouw is als Ronda Rousey.
Dat ontkennen zou dom zijn, gezien het een feit is.
nogmaals, we moeten proberen het niet mannen vs vrouwen te maken, het is een maatschappelijk probleem die we samen moeten oplossen.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:25 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Mannen mogen best emoties laten zien maar doen dat nou eenmaal niet op dezelfde manier als vrouwen dat doen. Overigens zijn het vrouwen die mannen maar al te graag afbranden wanneer ze emotioneel zijn.
En een man in die functie zou zich daardoor niet moeten laten beinvloeden.quote:[..]
Dat is niet eerlijk inderdaad maar ja biologie he.
En dat is net zo ernstig, ik ben ook tegen positieve discriminatie, dat is immers helemaal niet positief.quote:[..]
Geloof ik niet in. Daarnaast zijn er quota's tegenwoordig die eerder de man discrimineren.
voor mij zou geslacht er niks mee te maken hoeven hebben, of je nu als man of vrouw meerdere contacten hebt gehad, kan mij het boeien.quote:[..]
Wederom biologie. Een vrouw kan makkelijk mannen scoren waar mannen veel moeite moeten doen. Overigens vinden de meeste mannen en vrouwen meerdere partners tegelijk en vreemdgaan immoreel.
Dank je.quote:Succes daarmee.
Omdat in deze sterk vaak geestelijk sterk wordt bedoeld, als in, een vrouw heeft een man niet meer nodig om iets van zichzelf te maken, ze is dus onafhankelijk van een man.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:28 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Toch apart dat vrouwen dan tegelijk ook sterk en onafhankelijk zijn. Of is dat alleen wanneer het goed uitkomt.
Eerst steeds hameren op de verschillen en dan als ik daar op inga stellen dat we niet naar de verschillen moeten kijken.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
nogmaals, we moeten proberen het niet mannen vs vrouwen te maken, het is een maatschappelijk probleem die we samen moeten oplossen.
Dus niet jongens aanleren dat wanneer ze huilen ''een pussy'' of ''net een wijf'' zijn.
Dat is hilarisch.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat in deze sterk vaak geestelijk sterk wordt bedoeld, als in, een vrouw heeft een man niet meer nodig om iets van zichzelf te maken, ze is dus onafhankelijk van een man.
Nee, ik wordt moe van jou omdat jij zo graag mij de slechte wil laten zijn dat je niet meer begrijpend kan lezen.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:33 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Eerst steeds hameren op de verschillen en dan als ik daar op inga stellen dat we niet naar de verschillen moeten kijken.
Word jij nou nooit moe van jezelf?
Dus wanneer je hulp nodig hebt van een anders kan je niet sterk of onafhankelijk zijn in het algemeen?quote:Op maandag 14 maart 2016 13:33 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is hilarisch.![]()
Een soort van sterk en onafhankelijk totdat er iets slechts gebeurt of er gevaar dreigt.
Of sterk en onafhankelijk maar ondertussen leven op centen van de gemeenschap waaraan de mannen het meeste bijdragen.
Of sterk en onafhankelijk maar een baantje doen die niet zou bestaan als de mannen deze maatschappij niet hadden gemaakt en onderhouden.
Ah ja niet hebben over de verschillen, dat mag alleen jij.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, ik wordt moe van jou omdat jij zo graag mij de slechte wil laten zijn dat je niet meer begrijpend kan lezen.
Het eerste heeft immers niks met het tweede te maken,
Ja er zijn verschillen, en die verschillen worden door zowel mannen als vrouwen aangehouden, dus hameren op wie schuldig is heeft weinig nut gezien beide daar schuldig aan zijn, dat maakt het een maatschappelijk probleem die we dus beide, als mensen, op zouden moeten lossen.
Serieus?quote:
Wanneer je continu met de kleinste dingen hulp nodig hebt dan ben je niet sterk en onafhankelijk nee.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus wanneer je hulp nodig hebt van een anders kan je niet sterk of onafhankelijk zijn in het algemeen?
Jij hebt nooit hulp nodig gehad in je volwassen leven? Financieel of anders?
waar komt jouw angst voor hulp vragen en geven eigenlijk vandaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |