En wijn, en vlaaiquote:Op zondag 13 maart 2016 12:46 schreef Memento-Mori het volgende:
Was van wandelen in de zon en 1 nacht vrijwel niet slapen en 'n nacht niet zo goed slapen, enorm moe dus heb eigenlijk wel goed geslapen. Wel paar keer wakker en het eerste dat door je hoofd schiet is dan wel dat het over is ofzo, beetje vervelend wel. Nu naar meet van ksc slowchat dus afleiding
Wakker wordenquote:Op zondag 13 maart 2016 10:10 schreef minilot het volgende:
Wat gaan jullie vandaag allemaal doen (en eten)?
Have funquote:Op zondag 13 maart 2016 12:46 schreef Memento-Mori het volgende:
Was van wandelen in de zon en 1 nacht vrijwel niet slapen en 'n nacht niet zo goed slapen, enorm moe dus heb eigenlijk wel goed geslapen. Wel paar keer wakker en het eerste dat door je hoofd schiet is dan wel dat het over is ofzo, beetje vervelend wel. Nu naar meet van ksc slowchat dus afleiding
quote:Op zondag 13 maart 2016 13:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wakker wordenZo te zien nog even wandelen als ik naar die zon kijk. The Division spelen. Eindelijk. Nogmaals Kip Kung Pao eten; dat bleek zo'n succes dat Ross het vandaag weer wilde. En vanavond of House of Cards kijken, of naar Cloverfield in de bioscoop. Oh, en tussendoor nog ergens sportschool. Nu al moe bij het idee
Maar dat is een tussenstop die ik ook kan makenquote:Op zondag 13 maart 2016 13:53 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb alweer 11000 stappen erop zitten
Met tussenstopjes
Oa bij de net geopende ijszaak
Echtequote:Op zondag 13 maart 2016 14:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn lieve man waar ik zo veel van hou, stelde net voor om tosti's te eten.Vond hij grappig.
quote:Op zondag 13 maart 2016 14:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn lieve man waar ik zo veel van hou, stelde net voor om tosti's te eten.Vond hij grappig.
Ik ookquote:Op zondag 13 maart 2016 14:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brr, ik vind het zo eng dat je gewoon ineens dood kan zijn. Of erger, dat J ineens dood kan zijn. Ik zou me geen raad weten.
Jezus. Dan schrik je je toch ook helemaal de pleuris.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ookHij was niet lekker toen hij thuis kwam, is even boven op bed gaan liggen en even later vond zijn vrouw hem dood in bed. Twee redelijk kleine kinderen. Zijn dochter zal nu 16 zijn. Zoontje nog iets jonger.
Ja, best wel. En precies zoals Lucky zegt; het is zo'n eng idee dat ons dat allemaal kan overkomen. Zomaar op een dag omvallen zonder echte voortekenen. Op college kregen we ooit een lijstje met symptomen van hart- en vaatziekten. Bovenaan de symptomen stond: overlijden. Helaas heel vaak het eerste tekenquote:Op zondag 13 maart 2016 14:21 schreef Isegrim het volgende:
Jezus. Dan schrik je je toch ook helemaal de pleuris.
Nou ja, ik zag dat filmpje van die hoogbejaarde mevrouw op zo'n turntoestel deze weekquote:Op zondag 13 maart 2016 14:26 schreef Isegrim het volgende:
Ik turn nu al niet.
Hoop dat ik tot op hoge leeftijd kan blijven paardrijden.
Hoi! Heb je ook het recept van de Soep van Gisteren? Of zitten er heel veel dingen in die ik toch niet kan halen in dit provinciegat?quote:Op zondag 13 maart 2016 14:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Deel van de tostirestanten (ham en kaas) op een ei gekiept
Tosti'squote:Op zondag 13 maart 2016 13:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat is een tussenstop die ik ook kan makenWe hebben ook een nieuwe Toscane hier, meer ijs, en een enorme *tromgeroffel* tostikaart!
Liefdequote:Op zondag 13 maart 2016 14:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kook gele linzen in zo weinig water als dat lukt.quote:Op zondag 13 maart 2016 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoi! Heb je ook het recept van de Soep van Gisteren? Of zitten er heel veel dingen in die ik toch niet kan halen in dit provinciegat?
Ik heb ook zo'n tosti-ijzer en die zijn echt ge-wel-digquote:Op zondag 13 maart 2016 14:37 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb vanmiddag maar eens een tosti gemaakt naar aanleiding van het tosti-gepraat.. Niet deze*, die is van een modern ding.
Ik heb nog een [ afbeelding ] ouderwets tosti ijzer.*.
*plaatjes van google images.
Pandanblad en curry blad kan nog een probleem worden. De rest heb ik eigenlijk wel, incl koffiemolen! Klinkt geweldigquote:Op zondag 13 maart 2016 14:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kook gele linzen in zo weinig water als dat lukt.
Sri Lanka spice mix maken
( 2 delen Komijnzaad (Heel)
2 delen Korianderzaad (Heel)
2 delen curry leaf
2 delen droge rode peper
1 deel fenegriekzaad (Heel)
1 deel venkelzaad (Heel)
1 deel kurkuma
1 deel kaneel (ceylon, stok)
1/2 deel kardamom
Geheel in ovenschaal. Zodra pepers te donker beginnen te worden eruit halen, rest nog doorroosteren). De boel in een koffiemolen of met vijzel fijn maken.
1 ui, 4 tenen knoflook, pepers, kurkuma fijnmaken (die laatste mee in keukenmachine of met microplane als je de rest snijdt).
Olie in pan, daarin 1 eetlepel van het eerdere droge kruidenmengsel kort bakken en dan het natte mengsel toevoegen, fruiten. Flinke hand kokosrasp toevoegen, meebakken. Linzen toevoegen, samen met wat meer kokosrasp, pandanblad, curryblad, en +/- 600ml kokosmelk. Inkoken tot dik (Sri Lanka dal is meer erwtesoepstructuur dan Indiase). Zout naar smaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |