abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 maart 2016 @ 12:53:45 #1
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160610759
Zeker de helft van de werknemers die zich ziek melden, heeft geen medische klachten. Arbodienst Zorg van de Zaak concludeert dit uit de dossiers van hun bedrijfsartsen. De vereniging van bedrijfsartsen (NVAB) vermoedt zelfs dat het gaat om 70 tot 80 procent van de gevallen.

,,Wij houden het op 60 procent aan de hand van de eigen dossiers'', zegt Thea Hulleman, directielid van Zorg van de Zaak, naar aan leiding van een artikel in Trouw. Mensen melden zich bijvoorbeeld ziek vanwege privéproblemen, financiële problemen of omdat ze overbelast zijn door het zorgen voor een zieke ouder.

,,Werkgevers weten vaak niet wat er bij de mensen speelt. Leidinggevenden moeten hier veel meer oog voor hebben, want door deze problemen raken mensen uit balans. Vaak zijn er 'vroegsignalen'. Werknemers nemen bijvoorbeeld vaker vrij of zijn vaak afgeleid op het werk. Als leidinggevenden dit al signaleren en dan met iemand in gesprek gaan en hulp bieden, kunnen er heel wat ziekmeldingen worden voorkomen.''

Hulleman gelooft niet dat mensen 'bewust' thuisblijven. ,,Mensen kiezen hier niet voor. Niemand wil vrijwillig aan de zijlijn staan, maar er moeten vaak veel ballen hoog worden gehouden.''

http://www.telegraaf.nl/b(...)_is_niet_ziek__.html

Ik keur dit ten zeerste af, ga aan het werk!!! Met zo'n instelling winnen we de oorlog niet.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 12:58:08 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160610851
Het is de schuld van de werkgevers. Ze eisen steeds meer en geven steeds minder. Onbetaald overwerk word steeds normaler, maar dank zij de VVD-partisipatie-niet-samenleving moeten mensen ook steeds meer thuis doen. En denk maar niet dat werkgevers daar rekening mee houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:00:58 #3
356891 Abed
hooggeleid
pi_160610900
Dit zijn dezelfde mensen die ontslagen worden en naar de overheid wijzen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:01:12 #4
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160610903
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is de schuld van de werkgevers. Ze eisen steeds meer en geven steeds minder. Onbetaald overwerk word steeds normaler, maar dank zij de VVD-partisipatie-niet-samenleving moeten mensen ook steeds meer thuis doen. En denk maar niet dat werkgevers daar rekening mee houden.
We waren veel te verwend geraakt. Willen we kunnen concurreren met andere landen dan moet er een tandje bij. Zo simpel is het.
pi_160610916
Goh wat een schok. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:01:51 #6
pi_160610922
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:01 schreef MisterCe het volgende:
We waren veel te verwend geraakt
Ja, lang leve de slavernij en kinderarbeid! *O*
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:03:49 #7
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160610948
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, lang leve de slavernij en kinderarbeid! *O*
Realiseer je dat we de levensstandaard die we hier als normaal beschouwen financieren met schuld. Realiseer je dat heel goed.

Wanneer we geen nieuwe schulden meer aan kunnen gaan zal onze werkelijke levensstandaard naar boven komen. En geloof me, die is heel anders dan nu.
pi_160610978
Ballen omhoog houden?
Dacht dat veel rosse buurten dicht moesten?
pi_160611040
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat is er mis met geven en nemen?
Als ik mijn overuren niet betaald krijg dan kan mijn werkgever een dikke vinger krijgen en zit ik om 17.01 in mijn auto.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:13:11 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160611093
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:09 schreef hoas het volgende:

[..]

Wat is er mis met geven en nemen?
Als ik mijn overuren niet betaald krijg dan kan mijn werkgever een dikke vinger krijgen en zit ik om 17.01 in mijn auto.
En de volgende ochtend bij het UWV.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_160611100
Welke oorlog?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_160611106
Mensen hebben allemaal hun eigen grens en voor veel mensen is het soms even te veel. Als je verder hard werkt en je best doet vind ik het niet zo gek. Zeker niet omdat veel mensen weinig vrije dagen hebben een dus zelden even echt kunnen uitrusten. Stiekem niets mis mee. Waarschijnlijk zijn dit veel docenten die om te voorkomen dat ze overspannen raken en paar dagen uitpuffen, of mensen die een verkoudheid gebruiken om even weg te blijven.

Zolang je verder je werk goed doet maakt het eigenlijk weinig uit.
Whatever...
pi_160611139
Ze zouden gewoon niet openbaar moeten maken dat er een griepepidemie is. Wedden dat je dan een stuk minder ziekmeldingen hebt.
pi_160611156
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:53 schreef MisterCe het volgende:
Zeker de helft van de werknemers die zich ziek melden, heeft geen medische klachten. Arbodienst Zorg van de Zaak concludeert dit uit de dossiers van hun bedrijfsartsen. De vereniging van bedrijfsartsen (NVAB) vermoedt zelfs dat het gaat om 70 tot 80 procent van de gevallen.

,,Wij houden het op 60 procent aan de hand van de eigen dossiers'', zegt Thea Hulleman, directielid van Zorg van de Zaak, naar aan leiding van een artikel in Trouw. Mensen melden zich bijvoorbeeld ziek vanwege privéproblemen, financiële problemen of omdat ze overbelast zijn door het zorgen voor een zieke ouder.

,,Werkgevers weten vaak niet wat er bij de mensen speelt. Leidinggevenden moeten hier veel meer oog voor hebben, want door deze problemen raken mensen uit balans. Vaak zijn er 'vroegsignalen'. Werknemers nemen bijvoorbeeld vaker vrij of zijn vaak afgeleid op het werk. Als leidinggevenden dit al signaleren en dan met iemand in gesprek gaan en hulp bieden, kunnen er heel wat ziekmeldingen worden voorkomen.''

Hulleman gelooft niet dat mensen 'bewust' thuisblijven. ,,Mensen kiezen hier niet voor. Niemand wil vrijwillig aan de zijlijn staan, maar er moeten vaak veel ballen hoog worden gehouden.''

Ik keur dit ten zeerste af, ga aan het werk!!! Met zo'n instelling winnen we de oorlog niet.
Wat is 'medisch' vraag ik me dan af. Als jij helemaal overspannen wordt omdat je werk+gezin+mantelzorg niet meer trekt, is dat dan niet 'medisch'? :?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:31:34 #15
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160611394
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:13 schreef Rezania het volgende:
Welke oorlog?
Dit.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:32:20 #16
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160611401
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:13 schreef Rezania het volgende:
Welke oorlog?
de oorlog tegen het fascisme.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2016 @ 13:33:35 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160611413
Ah een bericht van de Arboclubjes... Die vrezen werkloos te worden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:37:41 #18
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160611468
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:32 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Tegen de PVV-tokkies? Die zijn nog te dom om te schijten.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160611542
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:32 schreef MisterCe het volgende:

[..]

:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:44:47 #20
pi_160611583
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:03 schreef MisterCe het volgende:
Realiseer je dat we de levensstandaard die we hier als normaal beschouwen financieren met schuld. Realiseer je dat heel goed.
Ja, ik weet heel goed hoe de financiële wereld roofbouw pleegt op normale mensen en bedrijven.

quote:
quote:
Sinds de ECB in maart van vorig jaar met het opkoopprogramma is gestart, heeft de centrale bank al ruim 712 miljard euro in de markt gepompt. 712.294.000.000 euro is de meest precieze tussenstand.

Om een voorstelling te geven van hoe veel geld dat is: als je het in coupures van 10 euro zou hebben, zou je het hele Griekse eiland Korfoe er mee kunnen bedekken, en dan heb je nog een paar miljard over.

Als je dat bedrag in briefjes van 10 euro achter elkaar zou leggen, kun je bijna 226 keer de aarde rond over de evenaar.

En nog één voorbeeld, omdat het kan: je kunt er met speels gemak alle Nederlandse Waddeneilanden mee bedelven, bijna twee keer zelfs. De provincie Utrecht verdwijnt voor de helft onder tientjes, als je al dat geld uit een helikopter zou gooien.

Laat dat laatste nou net iets zijn waar steeds meer stemmen voor opgaan: (figuurlijk) geld uit de helikopter gooien, zodat het rechtstreeks bij de mensen terecht komt. ‘QE for the people’ wordt het idee ook wel genoemd.

Op het huidige QE-beleid is namelijk veel kritiek: al dat extra geld zou vooral op de beurzen belanden, en amper of niet in de reële economie. Leuk voor beleggers, maar gewone mensen en het MKB merken er helemaal niks van.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:57:48 #21
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160611777
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, ik weet heel goed hoe de financiële wereld roofbouw pleegt op normale mensen en bedrijven.

[..]

[..]

Wees dan ook niet zo verbaasd dat we een tandje bij moeten zetten.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 13:59:07 #22
pi_160611795
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:57 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Wees dan ook niet zo verbaasd dat we een tandje bij moeten zetten.
Ik ben niet verbaasd, ik ben gewoon tegen.
pi_160611807
Zolang werkgevers toestaan dat mensen 3 keer per jaar griep kunnen hebben werken ze het zelf in de hand.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:02:21 #24
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160611842
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben niet verbaasd, ik ben gewoon tegen.
Dan kan. Dan moet je ook accepteren dat we de concurrentieslag verliezen met andere landen.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:05:01 #25
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_160611888
quote:

[..]

We waren veel te verwend geraakt. Willen we kunnen concurreren met andere landen dan moet er een tandje bij. Zo simpel is het.
Er is niks mis met een tandje bij zetten, als er ander andere kant ook wat voor terug komt, en niet de mentaliteit " dat hoort erbij". Mijn werkgever vindt het ook normaal dat wij overwerken en er niet voor betaald krijgen ( ja tijd voor tijd) maar er is geen tijd om de tijd voor tijd op te nemen.
Dus met gevolg dat wij ook om 18:05 te zaak uitlopen. Werkgevers willen het liefst van twee walletjes eten, jou laten overwerken en er niks voor terug hoeven doen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:05:28 #26
pi_160611893
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:02 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Dan kan. Dan moet je ook accepteren dat we de concurrentieslag verliezen met andere landen.
Onzin. Natuurlijk moeten we niet concurreren op salaris en arbeidsvoorwaarden. En er is geld zat, het is alleen slecht verdeeld. Het zal best dat een kleine rijke elite profiteert van de race to the bottom en globalisatie, maar een land is er niet voor een kleine elite. Gewoon wat vormen van protectionisme invoeren om NL-se arbeiders te beschermen tegen uitbuiting is niets mis mee. Dan is de elite maar wat minder rijk. Of dan emigreren ze toch lekker naar Amerika?
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:16:20 #27
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160612022
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:00 schreef Abed het volgende:
Dit zijn dezelfde mensen die ontslagen worden en naar de overheid wijzen.
Om dit soort opmerkingen moet ik wel lachen. Gelukkig is dit een forum.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:18:37 #28
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160612061
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 12:53 schreef MisterCe het volgende:

Een kenner. :). Heerlijk hoe men iedereen over de kling kan jagen met dit soort onderzoeken.
pi_160612142
Als ik me ziek meld is het meestal omdat ik gewoon moe ben, alleen word dat niet geaccepteerd, dus dan geef je maar op dat je koorts heb, ik denk dat het wel eens onderschat word hoe zwaar niet fysiek werk is, ik heb ook jarenlang extreem fysiek werk gedaan, maar dat is niet vergelijkbaar met "denkwerk", ik doe werk waarbij ik met 1 klein foutje een miljoen down the drain kan gooien, dus als ik me niet fit voel meld ik me ziek.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:25:22 #30
pi_160612173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:23 schreef raptorix het volgende:
Als ik me ziek meld is het meestal omdat ik gewoon moe ben, alleen word dat niet geaccepteerd, dus dan geef je maar op dat je koorts heb, ik denk dat het wel eens onderschat word hoe zwaar niet fysiek werk is, ik heb ook jarenlang extreem fysiek werk gedaan, maar dat is niet vergelijkbaar met "denkwerk", ik doe werk waarbij ik met 1 klein foutje een miljoen down the drain kan gooien, dus als ik me niet fit voel meld ik me ziek.
Slappeling. Mensen zoals jij helpen de economie naar de knoppen.
pi_160612208
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Slappeling. Mensen zoals jij helpen de economie naar de knoppen.
Ik wacht nog op mijn 1000 euro ;)
Nee ik werk zat, ook buiten officiele uren zo sta ik nu bijvoorbeeld online voor mijn colllega's terwijl ik niet aan het werk ben.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:34:51 #32
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160612327
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:23 schreef raptorix het volgende:
Tegenwoordig word alles uitbesteed. Zo ook de medische zorg als het gaat om bedrijfsartsen. Deze bedrijfsartsen staan onder druk bij werkgevers. Dat zegt genoeg.
pi_160612408
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tegenwoordig word alles uitbesteed. Zo ook de medische zorg als het gaat om bedrijfsartsen. Deze bedrijfsartsen staan onder druk bij werkgevers. Dat zegt genoeg.
Ik heb vorig jaar bij een bedrijfsarts gelopen na een burnout (ja dat bestaat echt, ik lachte er ook jarenland om), en dan is het: Hoe gaat het mijn raptorix? Ja nogal kut, ik kan niet eens mijn arm optillen. Ok, over 6 weken nog eens kijken? Ja prima hoor.

Serious, in plaats dat men kijkt hoe zo iets ontstaat, gaat men kijken wat er met mij mis is, nou heel simpel, als je 20 jaar lang aan de knoppen zit, en elke dag onder druk staat, dan houd het een keer op, zeker als men altijd maar denkt dat het nog goedkoper gaat, in een vak waar dat gewoon niet gaat. Ik word geacht om perfect werk af te leveren, en geen fouten te maken, dat gaat je niet in de koude kleren zitten. En nee dat zal niet alleen kantoorwerk betreffen, ik verwacht dat dit ook bij andere risico beroepen zoals bouwers en bijvoorbeeld machinisten, agenten betreft.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:41:01 #34
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160612429
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 13:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat is 'medisch' vraag ik me dan af. Als jij helemaal overspannen wordt omdat je werk+gezin+mantelzorg niet meer trekt, is dat dan niet 'medisch'? :?
Natuurlijk, maar dat neemt men niet mee.
pi_160612535
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar bij een bedrijfsarts gelopen na een burnout (ja dat bestaat echt, ik lachte er ook jarenland om), en dan is het: Hoe gaat het mijn raptorix? Ja nogal kut, ik kan niet eens mijn arm optillen. Ok, over 6 weken nog eens kijken? Ja prima hoor.

Serious, in plaats dat men kijkt hoe zo iets ontstaat, gaat men kijken wat er met mij mis is, nou heel simpel, als je 20 jaar lang aan de knoppen zit, en elke dag onder druk staat, dan houd het een keer op, zeker als men altijd maar denkt dat het nog goedkoper gaat, in een vak waar dat gewoon niet gaat. Ik word geacht om perfect werk af te leveren, en geen fouten te maken, dat gaat je niet in de koude kleren zitten. En nee dat zal niet alleen kantoorwerk betreffen, ik verwacht dat dit ook bij andere risico beroepen zoals bouwers en bijvoorbeeld machinisten, agenten betreft.
Dat is ook een groot deel van het probleem. De meeste mensen nemen dat soort ziektebeelden niet serieus. Psychische problemen worden vaak gewoon weggezet als aanstellerij. "Ik heb er toch ook geen last van en heb een veeeeeel zwaardere baan/leven dan hij/zij! Modeverschijnsel!".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_160612573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is ook een groot deel van het probleem. De meeste mensen nemen dat soort ziektebeelden niet serieus. Psychische problemen worden vaak gewoon weggezet als aanstellerij. "Ik heb er toch ook geen last van en heb een veeeeeel zwaardere baan/leven dan hij/zij! Modeverschijnsel!".
Ik ben mentaal best sterk, alleen door jarenlange frustratie sloeg het zelfs over in mijn lichaam terwijl ik fysiek behoorlijk sterk ben, het was zo erg dat ik mijn muis niet meer kon gebruiken, steken in mijn arm dat ik letterlijk naar buiten gelopen om uit te huilen.
pi_160612583
quote:

[..]

Wat een onzin, de arbeidsproductiviteit in Nederland is één van de hoogste ter wereld.

Bovendien is juist die hele tendens van steeds weer 'een tandje erbij' natuurlijk mede oorzaak van veel 'niet medisch' verzuim.

Daarnaast wordt er tegenwoordig van mensen verwacht dat ze ook in hun privé-omgeving alle ballen omhoog houden en eventjes de zorg voor hun ouders of buren erbij nemen.

Vindt je het gek dat er dan zoveel mensen 'niet medisch' afhaken?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:51:02 #38
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160612618
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik geef je helemaal gelijk. Als ik niet lekker in mijn vel zit en mentaal er doorheen zou zitten meld ik me ziek. Het is bij mijn werkgever trouwens je plicht dat te doen. Gelukkig is het bij mij tot nu toe met een TIA(tja nooit bewezen want alle onderzoeken wezen niets uit, maar kon mijn arm 10 sec niet meer bewegen en wat lichte trillingen aan mijn linker lichaamszijde) gebleven. Alle andere zeer beperkte ziekmeldingen(ik schat 7-9 stuks) waren ivm koorts in die circa 32 jaar.

Maar ziek is ziek. Zo simpel is dat.
pi_160612651
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik geef je helemaal gelijk. Als ik niet lekker in mijn vel zit en mentaal er doorheen zou zitten meld ik me ziek. Het is bij mijn werkgever trouwens je plicht dat te doen. Gelukkig is het bij mij tot nu toe met een TIA(tja nooit bewezen want alle onderzokeen wezen niets uit, maar kon mijn arm 10 sec niet meer bewegen en wat lichte trillingen aan mijn linker lichaamszijde) gebleven. Alle andere zeer beperkte ziekmeldingen(ik schat 7-9 stuks) waren ivm koorts in die circa 32 jaar.

Maar ziek is ziek. Zo simpel is dat.
Bij ons is het ziektepercentage best hoog, maar je ziet wel dat men zich pas ziek meld als het werk zich toelaat, en dat je ook tijdens je ziekte enigzins beschikbaar bent, zo was ik laatst ziek, maar moest een cruciale overdracht doen, en dan ga je gewoon een uurtje skypen met je collega zodat de boel niet stil valt.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:54:20 #40
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160612666
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat een onzin, de arbeidsproductiviteit in Nederland is één van de hoogste ter wereld.

Bovendien is juist die hele tendens van steeds weer 'een tandje erbij' natuurlijk mede oorzaak van veel 'niet medisch' verzuim.

Daarnaast wordt er tegenwoordig van mensen verwacht dat ze ook in hun privé-omgeving alle ballen omhoog houden en eventjes de zorg voor hun ouders of buren erbij nemen.

Vindt je het gek dat er dan zoveel mensen 'niet medisch' afhaken?
Ah daarom verplaatsen steeds meer bedrijven hun productiefaciliteiten naar andere landen.

Het verplaatsen van productiefaciliteiten naar andere landen is een aanhoudend sterke trend. De afgelopen twaalf maanden kondigden bijna twintig bedrijven activiteiten weg te halen uit Nederland.

http://www.z24.nl/onderne(...)ten-nederland-450077
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:55:54 #41
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160612694
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij ons is het ziektepercentage best hoog, maar je ziet wel dat men zich pas ziek meld als het werk zich toelaat, en dat je ook tijdens je ziekte enigzins beschikbaar bent, zo was ik laatst ziek, maar moest een cruciale overdracht doen, en dan ga je gewoon een uurtje skypen met je collega zodat de boel niet stil valt.
Dat is bij ons niet anders. Zeker onder conducuteurs en machinisten is het precentage behoorlijk hoog en ook onder jongeren. Maar iedereen met een beetje verstand weet wel waar de oorzaak ligt.
pi_160612695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:54 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Ah daarom verplaatsen steeds meer bedrijven hun productiefaciliteiten naar andere landen.

Het verplaatsen van productiefaciliteiten naar andere landen is een aanhoudend sterke trend. De afgelopen twaalf maanden kondigden bijna twintig bedrijven activiteiten weg te halen uit Nederland.

http://www.z24.nl/onderne(...)ten-nederland-450077
Omdat het daar desondanks goedkoper is ja. Niet omdat de arbeidsproductiviteit in Nederland te wensen overlaat.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:59:15 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160612754
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Omdat het daar desondanks goedkoper is ja. Niet omdat de arbeidsproductiviteit in Nederland te wensen overlaat.
Bovendien maalt men daar niet om een mensenleven. Daar laten ze bijvoorbeeld schilders meth slikken zodat men 24 uur actief kan zijn. Zodra het wrakken zijn en de maatschappij lastig gaan vallen omdat ze zijn doorgedraaid worden ze afgeserveerd. Bedankt en tot ziens.
pi_160612776
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is bij ons niet anders. Zeker onder conducuteurs en machinisten is het precentage behoorlijk hoog en ook onder jongeren. Maar iedereen met een beetje verstand weet wel waar de oorzaak ligt.
Tja bij ons is het zo hard geworden dat je een vast percentage billable uren moet draaien (82 procent), maar aan andere kant kost ik belachelijk duur (1000 euro per dag), waardoor de klant wel weer optimaal resultaat verwacht, en dan moet ik ook nog even tussendoor mijn eigen kennis up to date houden, en aan innovatie doen.
pi_160612831
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik wacht nog op mijn 1000 euro ;)
O, die heb ik wel gehad.
pi_160613066
quote:

[..]

We? Hoe oud ben je?
pi_160613383
Niet geheel vreemd
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 12 maart 2016 @ 17:20:31 #48
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160615515
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:23 schreef loni55 het volgende:

[..]

We? Hoe oud ben je?
mijn leeftijd is 1 van de best bewaarde geheimen op fok.
  zaterdag 12 maart 2016 @ 18:50:31 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160617271
Verbaast me niks. En het dan gek vinden dat werkgevers terughoudend zijn met contracten voor onbepaalde tijd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 12 maart 2016 @ 18:52:11 #50
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_160617329
quote:

[..]

Te verwend :')

Stel je voor dat je niet heel je leven wil wijden aan je werk en daarnaast ook nog iets leuks of nuttigs wil gaan doen. Stel je eens voor dat je basale mensenrechten wil tegemoetkomen, nee dat moeten we niet willen want dan kunnen we niet concurreren met landen als China, India of Vietnam waar de werkomstandigheden zo goed zijn :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')