SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Originele OP is van Kaas
Toevoeging van BarryOSeven:
Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?
• VOOR
• TEGEN
• BLANCO
• ONTHOUDING
[ Bericht 3% gewijzigd door GSbrder op 14-03-2016 20:48:36 ]
Vertel eens wat er precies kut is aan de uitvoering?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:45 schreef vipergts het volgende:
[..]
Zolang jij dat blijft geloven vind ik dat verder best. De bedoeling van het verdrag zal ongetwijfeld goed zijn maar de uitvoering is natuurlijk volkomen kut.
Ikke niet, jij bent toch niet te overtuigen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vertel eens wat er precies kut is aan de uitvoering?
Beste argument ooit.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:52 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ikke niet, jij bent toch niet te overtuigen.
Nee hoor. gelukkig kom jij wel verder dan tegenstanders als pvv "daar moet een piemel in" tokkies weg te zetten.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 12:53 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Beste argument ooit.
Van de klasse "daar moet een piemel in".
1 2 3 4 5 6 7 | [img=550,140]http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396607&layout=1&sort=prc[/img] [b]Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?[/b] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=396607&aid=1]VOOR[/url] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=396607&aid=2]TEGEN[/url] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=396607&aid=3]BLANCO[/url] [*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=396607&aid=4]ONTHOUDING[/url] |
Tuurlijk, dan ga je naar het stemlokaal, laat je je registreren als opgekomen en vervolgens teken je een mooie piemol op het stembiljet.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:39 schreef Kaas- het volgende:
Is blanco in werkelijkheid ook een optie eigenlijk?
Ja, dat is dus een ongeldige stem, niet blanco.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Tuurlijk, dan ga je naar het stemlokaal, laat je je registreren als opgekomen en vervolgens teken je een mooie piemol op het stembiljet.
Is Jan Roos toch blij, want dan tel je mee bij de opkomst.
Zoals al vaker gesteld staat de oorspronkelijke TS open voor goede argumenten vanuit het tegenperspectief. Daarna blijft het echter keer op keer stil...quote:Op maandag 14 maart 2016 23:09 schreef UltraR het volgende:
Lol. Is dit propagandapraatje serieus de standaard OP voor deze topicreeks?
Dat meen je niet? Er bestaan legio inhoudelijke argumenten tegen dit verdrag.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals al vaker gesteld staat de oorspronkelijke TS open voor goede argumenten vanuit het tegenperspectief. Daarna blijft het echter keer op keer stil...
Thanks.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:40 schreef Kaas- het volgende:
Ik kan de OP niet meer wijzigen, omdat een mod dat al heeft gedaan, maar die mag er van mij bij. Na 4 topics eindelijk eens iemand die de handschoen gewoon oppakt ipv er enkel over klaagt, dikke prima.
Met 101 mensen die zeiken dat er geen tegenverhaal in de OP staat, maar die vervolgens niet thuis geven wanneer ze uitgenodigd worden om er een stukje voor te schrijven. Tussendoor ook wel discussie hoor.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:41 schreef UltraR het volgende:
[..]
Thanks.
Ik kom net om de hoek kijken in dit topic, maar ik begrijp dat ik me de moeite van teruglezen kan besparen?Waar zijn die 4 vorige delen dan mee gevuld zeg?
Dit associatieverdrag maakt onderdeel uit van een groter pakket aan "haal Oekraïne bij het Westen" maatregelen, ook vanuit IMF bijv.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:47 schreef J.B. het volgende:
Een duurdere grap dan Griekenland? Zozo, kan je dat onderbouwen? Je weet dat Oekraïne geen EU-lid wordt en de volledige EU begroting per jaar 140 miljard bedraagt? Griekenland heeft een paar 100 miljard euro gekregen. Zelfs indien Oekraïne meer krijgt dan de huidige grootste netto-ontvanger van de EU (Polen, en dat gebeurt zonder lidmaatschap nooit) duurt het decennia voordat Oekraïne uberhaupt een vergelijkbaar bedrag als de Grieken kán krijgen.
"Dat allemaal" ja, 11 miljard verspreid over meerdere jaren. De Nederlandse rijksbegroting bedraagt voor alleen dit jaar al 262 miljard euro. Die 11 miljard wordt over jaren verspreid en over de hele EU, de kosten stellen dus op eigenlijk geen reet voor.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:50 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dit associatieverdrag maakt onderdeel uit van een groter pakket aan "haal Oekraïne bij het Westen" maatregelen, ook vanuit IMF bijv.
Goed, granted, de precieze verhouding tot de bedragen die naar Griekenland zijn gegaan kan ik niet maken, ik zal het uit m'n post verwijderen.
Maar dat Oekraïne een dure grap wordt staat buiten kijf:
http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-15-5035_en.htm
http://europa.eu/newsroom/files/pdf/ukraine_en.pdf
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5423_en.htm
En drie keer raden wie dat allemaal weer mag betalen? En bij een dermate corrupt land pas ik daar toch echt voor.
Artikel 10 Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerkingquote:Op maandag 14 maart 2016 23:47 schreef J.B. het volgende:
Overigens is de EU geen militair verbond dus ik zie niet in hoe Oekraïne deel kan gaan uitmaken van een verbond wat niet bestaat. De NAVO heeft met dit verdrag in ieder geval niks te maken.
Dit zijn slechts (een aantal van) de nu reeds vastgestelde bedragen buiten het associatieverdrag om. Het associatieverdrag zelf benoemt slechts de toegang tot EU-financiering en subsidies zonder daar een bedrag aan te koppelen. Onbeperkt dus.quote:Op maandag 14 maart 2016 23:58 schreef J.B. het volgende:
[..]
"Dat allemaal" ja, 11 miljard verspreid over meerdere jaren. De Nederlandse rijksbegroting bedraagt voor alleen dit jaar al 262 miljard euro. Die 11 miljard wordt over jaren verspreid en over de hele EU, de kosten stellen dus op eigenlijk geen reet voor.
Niet onbeperkt dus, want de beperkende factor is de EU-begroting en die is, onder meer door Nederlandse druk, sinds 2013 met een aantal miljard gedaald. Overigens kreeg Griekenland zijn geld uit het ESM en dat vertrekt enkel geld aan EU-lidstaten. Je bent dus appels met peren aan het vergelijken.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 00:01 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dit zijn slechts de nu reeds vastgestelde bedragen buiten het associatieverdrag om. Het associatieverdrag zelf benoemt slechts de toegang tot EU-financiering en subsidies zonder daar een bedrag aan te koppelen. Onbeperkt dus.
En dan haal ik toch weer even Griekenland aan. Dat begon ook ooit met een fractie van wat het uiteindelijk is geworden.
Ja, dat is koffiedik kijken, maar dit verdrag laat daar alle ruimte voor. Dan neem ik liever het risico niet door het verdrag af te wijzen.
Hier een beschrijving van het GVDB:quote:Op dinsdag 15 maart 2016 00:01 schreef UltraR het volgende:
[..]
Artikel 10 Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerking
1. De partijen intensiveren de praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer, in het bijzonder met het oog op versterkte deelname van Oekraïne aan civiele en militaire operaties inzake crisisbeheer onder leiding van de EU en aan oefeningen en opleidingen, ook die in het kader van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB).
2. Samenwerking op dit gebied wordt gebaseerd op regelingen en afspraken tussen de EU en Oekraïne over raadpleging en samenwerking op het vlak van crisisbeheer.
3. De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak. Oekraïne en het Europees Defensieagentschap (EDA) onderhouden nauwe contacten over de verbetering van de militaire capaciteit, ook op technologisch vlak.
[..]
True, dat het geen Griekse vormen aan zal nemen (voorlopig) ben ik dus met je eens. Maar ettelijke miljarden vind ik ook al veel te veel. Bovendien werkt de EU met een jaarlijkse begroting. Ik hoor ze nu al zeggen "ja, maar er is X miljard voor Oekraïne nodig, dus de begroting moet omhoog." Of denk jij dat bijv. Polen zomaar accepteert dat ze minder geld krijgen omdat ze de beschikbare budgetten nu met een extra land moeten delen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 00:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Niet onbeperkt dus, want de beperkende factor is de EU-begroting en die is, onder meer door Nederlandse druk, sinds 2013 met een aantal miljard gedaald. Overigens kreeg Griekenland zijn geld uit het ESM en dat vertrekt enkel geld aan EU-lidstaten. Je bent dus appels met peren aan het vergelijken.
Haha, dat is ongetwijfeld zo. Maar feit blijft dat, hoe slap ook, de EU wel degelijk haar militaire en veiligheidsinstituten associeert met Oekraïne. Dat dat geen reet voorstelt maakt het des te zorgwekkender, aangezien het Rusland wel degelijk zal irriteren en je daar dan ook geen enkele vuist tegen kunt maken.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 00:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hier een beschrijving van het GVDB:
http://www.europa-nu.nl/i(...)id_gemeenschappelijk
en hier het EDA: http://www.europa-nu.nl/i(...)ensie_agentschap_eda
Stelt dus geen reet voor, dat blijkt nu wel weer met de vluchtelingenstroom. Op het gebied van defensie is de EU volstrekt tandeloos omdat het daar geen bevoegdheden voor heeft.
De EU werkt met een meerjarenbegroting van 7 jaar... 960 miljard euro over de periode 2014-2020 om precies te zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 00:25 schreef UltraR het volgende:
[..]
True, dat het geen Griekse vormen aan zal nemen (voorlopig) ben ik dus met je eens. Maar ettelijke miljarden vind ik ook al veel te veel. Bovendien werkt de EU met een jaarlijkse begroting. Ik hoor ze nu al zeggen "ja, maar er is X miljard voor Oekraïne nodig, dus de begroting moet omhoog." Of denk jij dat bijv. Polen zomaar accepteert dat ze minder geld krijgen omdat ze de beschikbare budgetten nu met een extra land moeten delen?
[..]
Ik juich het in ieder geval toe dat je van je democratisch recht gebruik maaktquote:Ik vind Rusland onder Poetin ook ronduit eng, maar daar heb ik geen enkele invloed op.
En bovendien heb ik er nooit voor gekozen dat Nederland deel uitmaakt van een groter EU geheel. Ik kies voor het Nederlands belang, en die mogelijkheid wordt me nu geboden door de referendumwet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |